Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
enchion schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:55:
[...]
Fransen gaan echt niet terug komen op hun beslissing.
:-( En dat is het enige wat telt. Vind het erg jammer want ik kan over het algemeen juist genieten van Sagan en zijn manier van rijden, lekker anders. Vraag mij eigenlijk af of de tour organisatie ooit is terug gekomen op een beslissing.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-07 22:12
Coltrui schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:00:
Ik heb jammer genoeg ook weinig respect voor de huidige Clement. En Zonneveld zoekt gewoon constant oproer op.
Ik heb Clement nog geen gekke dingen horen zeggen anders dan dat GvK aan de wagen hing in de Dauphine. Dergelijke renners die op zo'n manier een koers rijden mogen van mij ook wegblijven. Overigens heb ik vandaag maar in de tuin gewerkt toen ik die kanslozen ontsnapping zag. Dit soort grappen maken voor mij de koers er niet mooier op. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan de ontsnapper maar ook aan het peloton.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 23:35
Coltrui, ik denk zelf ook dat je, buiten anderen te wijzen op je ongelijk, ook moet kijken naar het verleden van (niet alleen) Cavendish, maar ook van Sagan. MTB roots duidelijk aanwezig, ook gezien de prachtige slomo analyse, en zijn ontwijkende actie.

Tis niet fraai, maar dat is nog geen enkele finish geweest in een vroege etappe van de afgelopen 5 tour edities.

DSQ is gewoon disproportioneel. Ook als je alleen op dit moment zonder vooroordeel over een rijder zou moeten oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Maar ik zeg net dat je het verleden van renners niet moet meesleuren.

Ik was hier trouwens de eerste om te zeggen dat Sagan in fout was. Dat staat volgens mij nog steeds buiten kijf.
Ik sta wel versteld van de belachelijke straf.

En ik vind dat je een situatie moet beoordelen, zonder het verleden mee te laten tellen (ze kunnen er beiden wat van, als ik Boonen moet geloven ligt Sagan aan de oorsprong van zijn eerste zware blessure die zijn minder presteren veroorzaakte).

Niet meer en niet minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:21

Fuelke

Forza Ferrari

Sometimes I should watch images before I say something. Apologies to @petosagan as I think that decision of the judge is too hard.
Aldus Greipel. (https://twitter.com/AndreGreipel/status/882320977719427074)

[ Voor 15% gewijzigd door Fuelke op 04-07-2017 21:56 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-07 19:22
Buiten de jury heb ik nog niemand op tv horen zeggen dat de beslissing terecht is. Nu maar hopen dat de jury consequent is maar kerstmis zal nog eerder in augustus vallen dan dat de jury consequent is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 14:25
LoneRanger schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:38:
[...]

Die West-Vlaming gaat prima slapen vannacht en zal morgen nog wel wat pijntjes hebben. :P
Ik heb daar wel respect voor hoor, bijna 200km in je eentje met een gemiddelde van boven de 40.
Ja dat dus, fucking 190km kapot vreten om 17km (dacht ik) voor de streep er af gereden worden. Hij was ook echt helemaal leeg daarna, laatste heuveltje moest hij lossen.

Maar petje af hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-07 22:12
Lekker Ventje schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:58:
Buiten de jury heb ik nog niemand op tv horen zeggen dat de beslissing terecht is.
Ge zijt u ervan bewust dat men den anderen dag weer met elkander moet koersen? Uiteraard gaat niemand zeggen wat ze echt vinden, dat komt na een paar jaar wel als ze van de fiets af zijn.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lekker Ventje schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:58:
Buiten de jury heb ik nog niemand op tv horen zeggen dat de beslissing terecht is. Nu maar hopen dat de jury consequent is maar kerstmis zal nog eerder in augustus vallen dan dat de jury consequent is.
Behalve Danny Nelissen dan...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 18:18
enchion schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:30:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom we altijd in de Tour 1 dummy week moeten hebben met vlakke etappes waarna het pas "echt" begint.

Dit soort etappes lokken juist valpartijen uit, het lijkt af en toe alsof de ASO het expres inboekt omdat het "spectaculair" is en lijkt alsof De Tour Bigger-Better-Harder-Stronger en fanatieker is.

In de Giro dit jaar bijna geen sprint etappes en bijna elke etappe klimmen of andere klassieker achtige taferelen.
En dus ook bijna geen grote/zware valpartijen.

En toch een erg toffe spectaculaire wedstrijd, waarin juist voor het klassement genoeg risico werd genomen.

Vuelta vorig jaar ook heerlijke koers met bijna geen valpartijen, en geen sprinters aanwezig want maar 2 vlakke etappes.

Dus waar dient die 1e week vlak dan eigenlijk voor, alleen voor renners die eigenlijk na een week graag uit de koers zijn om thuis vanuit de luie stoel de rest van De Tour te gaan kijken.

Tijd voor een nieuwe/betere Tour layout dus imho.
Wil je nu graag geweldig punt maken of heb je het rittenschema niet gezien? gisteren finishen op col van 3de categorie en morgen op col van 1ste. Inderdaad hele vlakke eerste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Beslissing is niet terecht. De werkwijze was wel vreemd: er zijn twee straffen uitgelekt in de pers na de woedeuitbarsting van Hammond. En dan hebben ze een artikel gevonden waarmee ze Sagan (en 3 miljard andere renners in het verleden) hebben kunnen uitsluiten.

Ben geen man van de conspiracydtheorieën, maar er moet toch iets gebeurd zijn tussen Hammond en de jury om deze drastische beslissing te nemen.

En nu roepen - wat blijkbaar erg geliefd is op dit moment - dat de jury deze beslissing genomen heeft om de rode loper uit te rollen voor Démare wat groen betreft, is nogal idioot. Ja, de Fransen zijn chauvinistisch, maar je moet nu ook niet gaan overdrijven.

Edit: en nu lees ik dat Sagan ook bij de valpartij daarvoor een rol heeft gespeeld...

[ Voor 6% gewijzigd door Coltrui op 04-07-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-07 19:22
cbr600f4i schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:07:
[...]

Ge zijt u ervan bewust dat men den anderen dag weer met elkander moet koersen? Uiteraard gaat niemand zeggen wat ze echt vinden, dat komt na een paar jaar wel als ze van de fiets af zijn.
Ik denk dat oud-renners niet zo snel meer in het peloton zullen meerijden. En als Greipel op zijn eerdere mening terugkomt is dat ook alleen maar om de schijn op te houden?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:49
Schandalige uitsluiting imho als je die frame by frame analyse bekijkt, Sagan lijkt daar eerder totaal onschuldig dan dat je tot een straf zou moeten besluiten. Zijn elleboog en linkerbeen lijkt ie alleen te gebruiken om in balans te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
Cavendish gaat ook niet meer van start volgens het late NOS-journaal... Schouderblad bleek wel gebroken.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Hackus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:21:
[...]

Het zijn wielrenners, geen babypopjes. Volgens mij ben jij Cav. Fan, niet ? ;)
U zei? Gebroken schouderblad. Over and out. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Jammer voor Sagan en Cavendish maar nu kunnen de iets mindere mannen zich wel gaan bewijzen, zonder die twee hebben die meer kans in de sprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Coltrui schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:16:
Edit: en nu lees ik dat Sagan ook bij de valpartij daarvoor een rol heeft gespeeld...
Dat zou de dubbele beslissing van de jury verklaren. (1st punten en positie straf en daarna pas exit)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39
Waar gehakt wordt vallen spaanders ... er is toch altijd duw en trekwerk in de eindsprint? Als je alle eindsprints gaat analyseren, mag je iedereen disqualificeren. Erg zuur voor Cavendish, maar wel erg zware straf voor Sagan
enchion schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:07:
[...]

Dat zou de dubbele beslissing van de jury verklaren. (1st punten en positie straf en daarna pas exit)
Disqualificatie was na protest van Dimension Data. Ik vind het sowieso raar dat ze direct zo'n zware beslissing nemen. Kan me niet voorstellen dat ze uitgebreid de boel geanalyseerd hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door monkel op 05-07-2017 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Coltrui schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:18:
Z'n handje zat toch zeer snel in verband/gaas meteen na de val, dus nog voor ie de finish overbolde. Zal wel wat vel kwijt zijn. Lekker remmen zo.
Hackus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:21:
[...]

Het zijn wielrenners, geen babypopjes. Volgens mij ben jij Cav. Fan, niet ? ;)
Coltrui schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:53:
[...]

U zei? Gebroken schouderblad. Over and out. :|
Dat was de reactie op uw post van 18:18u ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
enchion schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:07:
[...]

Bij die andere valpartij zie ik Sagan niet echt wat doen, hij weet hem nipt te ontwijken, maar dat is het ook wel wat ik op de beperkte beelden daar heb kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
Ik weet het niet. Als je vanuit het helicoptershot kijkt zeg ik meteen, bewuste elleboog, wat een mafkees. Helaas mis je daar net wat er onder die boom gebeurde, namelijk dat Cavendish gaat hangen tegen Sagan. Als je van voren kijkt dan die je dat Cavendish sowieso gaat vallen. Het is ook geen slaande beweging die Sagan maakt, dan ga je van voren naar achteren, het is juist afhouden, van achter naar voren.

Lastige beslissing voor de jury lijkt me. Dat Cavendish en nu definitief uit ligt, werkt ook niet in Sagan z'n voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Rudolf schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:10:
...

Lastige beslissing voor de jury lijkt me. Dat Cavendish en nu definitief uit ligt, werkt ook niet in Sagan z'n voordeel.
Eigenlijk wel vreemd dat de zwaarte van de straf min of meer afhangt van het resultaat; als cavendish op z'n fiets was blijven zitten of niet zo hard was gevallen, was er minder ophef geweest. Kom je op het punt dat het gros van de massa-sprints levensgevaarlijk is en dat er pas een voorbeeld gesteld wordt als het fout gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-07 10:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Die elleboog lijkt er ook alleen maar uit te komen omdat cavendish tegen zijn onderarm aanrijd. Op dat moment was cavendish al aan het vallen.

Ze weken met z'n allen van een rechte lijn af en ineens was er geen weg meer over. Het is de fout van iedereen of van niemand. Niet van 1 specifieke persoon. In alle filmpjes zie je hoe ze met z'n allen opzij gaan en afwijken van de rechte lijn. Dat er dan 1 valt omdat hij tegen een ander aan gaat leunen en die ander daardoor straf krijgt is wel wat te ver.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 19:41
Kees schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:33:
..
Ze weken met z'n allen van een rechte lijn af en ineens was er geen weg meer over. Het is de fout van iedereen of van niemand. Niet van 1 specifieke persoon. In alle filmpjes zie je hoe ze met z'n allen opzij gaan en afwijken van de rechte lijn.
..
Precies dit! Er wordt teveel gefocussed op de elleboog en het hoofd van Cav. Maar de fout zit hem mijns inziens in wat daarvoor gebeurde. Er wordt op de radio gezegd: "Cav probeert in een gaatje te glippen dat er eigenlijk niet is". 2 seconden vóór de valpartij is er niet alleen een "gaatje" maar gewoon de helft van de weg is nog vrij (misschien overdrijf ik een beetje) en dan zit Cav al voor een groot deel naast de rest.

Sagan niet schuld, Cav niet schuld. De straf is mijns inziens onterecht.

Hoe dit te voorkomen weet ik ook niet, misschien geen dagwinnaar aanwijzen als de finish op deze manier gebeurd?

[ Voor 6% gewijzigd door Sharkware op 05-07-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Iedere sprinter wil een etappe in De Tour winnen, en met zoveel sprinters krijg je zo'n situatie. Het gaat er wel vaker zo aan toe, maar heb het gevoel dat veel kijkers alleen De Tour kijken, en van het commentaar uitgaan en de 1e beelden. zo zie je de reactie bij Jinek gisteravond (Daphne Koster) va 5:15

Dit was exact wat Cavendish gister ook deed, alleen bleef Sagan op zijn fiets zitten en maakte zich breed.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=H81QHVKKZj4]

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 05-07-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
enchion schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:19:
[...]Zeker wel, zelfs Cavendish heeft dit ongeveer nooit zo overduidelijk/bewust gedaan.
enchion schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:41:
Er zijn wel eens renners voor minder naar huis gestuurd, dat niet doen omdat het Sagan is is imho echt fout.

Sagan heeft dit jaar al meerdere keren renners meegestuurd in een val of een flinke block/bodycheck gegeven.
Sagan van dit jaar is arrogant en niet dezelfde rustige aardige kerel als vorige jaren.

Maarja als je als kijker alleen 1x per jaar De Tour kijkt dan lijkt het idd allemaal onterecht.

btw de Tour voor de groene trui gaat alleen maar boeiender worden.

En dat was niet eens het fragment waar ik naar op zoek was :') .

Echt een belachelijke straf en dan idd ook geen woord over de Fransman die bij wijze van de invoegstrook in één keer naar de linkerbaan oversteekt ...

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 05-07-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 05:13

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Persconferentie van Sagan zometeen
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.3017115

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:02

DDX

Hele tour uitzetten is gewoon erg overdreven straf.
Nu ze dat gedaan hebben zullen ze het alleen vaker moeten doen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Is er een manier om de stream van de NOS in 720/1080p te kijken? Ik gebruik de NOS site en Windows app en het ziet er niet uit :F

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Avioto schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:52:
Is er een manier om de stream van de NOS in 720/1080p te kijken? Ik gebruik de NOS site en Windows app en het ziet er niet uit :F
Sporza site? Ben je gelijk ook van dat de commentors op nos vanaf...

Geen idee welke kwaliteit sporza is :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
azz_kikr schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:27:
[...]

Sporza site? Ben je gelijk ook van dat de commentors op nos vanaf...

Geen idee welke kwaliteit sporza is :D
moet je wel even omzeilen dat ze zien dat je in belgie bent, want de stream werkt alleen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NOS stream op iPad werkt perfect btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

bvbal79 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:57:
[...]

moet je wel even omzeilen dat ze zien dat je in belgie bent, want de stream werkt alleen daar.
Werkt deze niet in NL? Zou voor reizende Belgen moeten werken...

https://www.vrt.be/vrtnu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Coltrui schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Die stream werkt prima in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Coltrui schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:25:
[...]

yup die wel...de sporza stream zelf niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Is dezelfde stream - die site is blijkbaar speciaal in het leven geroepen om mensen in het buitenland toch Belgische TV te kunnen laten kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Coltrui op 05-07-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Kijk, eindelijk een beetje strijd op de fiets. Bergje op is toch wel leuker om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Hippocampus schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:41:
Kijk, eindelijk een beetje strijd op de fiets. Bergje op is toch wel leuker om naar te kijken.
ik zie nu hetzelfde als de afgelopen dagen...kopgroep die loopt te bakeleien en ipv de sprintersploegen zitten de klassementsploegen te vechten om een plekje vooraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

2 belgen vooraan. Laten we hopen dat ze dat nog 5km kunnen volhouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

20 sec is niks

Bam, dat was de voorsprong

[ Voor 53% gewijzigd door Hackus op 05-07-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Never mind, al ingehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het is weer gedaan met de koplopers, jammer. maar wie o wie gaat m pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

We hebben dan toch prijs voor de strijdlust :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aru gaat los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:08
Zozo, Sky lijkt niet zo heel erg sterk te zijn, maar Froome zelf wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Magnifiek whow, echt gaaf !!

Aru *O*

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 05-07-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ghehehe, Gesink is onderhand al klaar met de 'hoeveel tijd wil je gaan verliezen' vragen.

Meteen vraag ik me af welke etappe hij in het vizier heeft om z'n ding te doen. Etappe 16, eerst klimmen daarna relatief vlak of juist andersom, bv. 12 of 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Vergeet ook etappe 8 en 9 niet, daar heeft de kopgroep denk ik ook kans over te blijven.

Verder 12,13, 15, 17 en 18 als echte kansen voor de vlucht.

14 en 16 zie ik niet direct als de kansen voor de vluchters en zeker niet direct voor gesink. Die heeft toch een wat zwaarder parcours nodig normaliter dan wat 2de / 3de cat werk.

Maar goed alles ligt eraan wat de grote mannen willen weggeven, ik kan me voorstellen dat met maar 3 ritten met finish boven de overige 2 mogelijk ook niet weggegeven worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennism op 05-07-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 14:25
De cav is ook geen lievertje, herinneren jullie je deze nog:
http://www.cyclingweekly....-points-race-crash-275041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

14 zal wel een Franse winnaar worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:51

Hupske

AFCA

Ik weet niet of ik het correct zie, maar voor mijn gevoel lijkt Froome wat zwaarder dan normaal?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ben niet helemaal eens met de insteek van de NOS (Cav zat bv niet naast Sagan) maar wel mooi gemaakt

http://nos.nl/op3/artikel...-van-meter-tot-meter.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leuk gemaakt, alleen ze vergeten dat Cav (zoals vaak) hangt tegen achterwiel van Sagan.
Zo probeert hij altijd als ie niet goed zit te sprinten en of iemand dan valt boeit hem niks. Nu is Sagan wat slimmer en valt Cav zelf, en je ziet aan zijn hele reactie dat hij dondersgoed weet dat er niks aan Sagan te verwijten valt. Anders was Cav wel boos, met alle scheldkanonnades van dien. Schijnheilig gaat Dim. Data nog beklag doen, maar iedereen die veel beelden hebben gezien van allerlei hoeken weten bij zichzelf dondersgoed hoe het zit.

Als Cav. verkeerd zit maakt ie zich heel klein en leunt tegen anderen, waar er vaak een ander valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wie gaat er koers maken vandaag ?
Laatste 20km +- is weer vlak, dus weer een massasprint ?

Ik denk dat Greipel gaat winnen vandaag, en er weer een saaie koers te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:28:
Wie gaat er koers maken vandaag ?
Laatste 20km +- is weer vlak, dus weer een massasprint ?

Ik denk dat Greipel gaat winnen vandaag, en er weer een saaie koers te zien is.
Vandaag en morgen is voor de sprinters idd, daarna begint het echte werk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

'Het echte werk'... Daar heb ik eens over na zitten denken. Moet een Sprinter niet net zoveel kans hebben om de tour te winnen als een klimmer? Just a thought... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Nee.

Een sprinter moet op één moment pieken en de rest v/d tijd overleven. Een ronderenner moet constant presteren. Een sprinter kan de tour pas winnen als je onmogelijk veel bonificatieseconden toe kent en alle bergen plat slaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:39:
'Het echte werk'... Daar heb ik eens over na zitten denken. Moet een Sprinter niet net zoveel kans hebben om de tour te winnen als een klimmer? Just a thought... :)
Wat mij betreft niet, al vind ik ook niet dat alleen een klimmer een grote ronde moet winnen.
een allrounder vind ik het mooiste, meestal zijn dat de betere klimmers dus, al is Dumoulin ook niet de beste klimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:17

Vos

AFCA

MikeyMan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:39:
Nee. Laat de sprinter maar een andere koers kiezen om te winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sargan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:46:
[...]

Wat mij betreft niet, al vind ik ook niet dat alleen een klimmer een grote ronde moet winnen.
een allrounder vind ik het mooiste, meestal zijn dat de betere klimmers dus, al is Dumoelin ook niet de beste klimmer.
Dat bedoelde ik eigenlijk... Klimmer vs sprinter is dan misschien niet het beste voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Daar heb je dan toch ook de verschillende klassementen voor?

Eigenlijk zou je alle etappes aan 1 stuk moeten plakken en kijken wie er dan als eerste over de finish komt. Nouja, ook dat bestaat al; le tour direct. Ik weet eigenlijk niet of die nog gereden wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Na alle uitvallers hadden we in ieder geval ook weer een nieuwe deelnemer.. In de vorm van een parasol in het peloton...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Oekiejoekie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:31:
Na alle uitvallers hadden we in ieder geval ook weer een nieuwe deelnemer.. In de vorm van een parasol in het peloton...
Ach ja, dan gebeurt er ten minste toch iets onverwachts :O

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Die etappe van vandaag... Iets met dikke stront en een vergiet... Wandeletappe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Saaie parade tot nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Ze stoppen nog net niet onderweg om foto's te maken... Dit gaat heel laat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Hier kun je een petitie tekenen tegen vlakke etappes:
https://secure.avaaz.org/...0_km&utm_term=ttjhmb%2Bnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, er is een Franse ontsnapping gaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:13

Fiber

Beaches are for storming.

So, het is wel spannend vandaag!

:z :Z :z :Y :)F oOo

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Dit wordt finishen na zessen... Of misschien wel later als ze allemaal nog afstappen om ergens uit eten te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 09-07 21:52
Die parasol op de weg was nog het spannendste vandaag B-)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Erulezz schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:19:
Die parasol op de weg was nog het spannendste vandaag B-)
Morgen een parasol met een rood rugnummer... :D
Hackus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:13:
Ja, er is een Franse ontsnapping gaande
En dat was einde ontsnapping... weer terug in de wandelmodus...

[ Voor 33% gewijzigd door Oekiejoekie op 06-07-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Oekiejoekie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:20:
[...]

En dat was einde ontsnapping... weer terug in de wandelmodus...
Nee joh, de kopgroep is er nog steeds... :)

En 60 km/h is geen wandelen meer... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Fiber schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:03:
[...]

Nee joh, de kopgroep is er nog steeds... :)

En 60 km/h is geen wandelen meer... :)
Nee, dat mocht onderhand ook wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niet dat ik enige hoop heb voor de kopgroep hoor, die gaat het uiteindelijk (helaas) natuurlijk toch weer net niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Moet ik de tv al aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
5 km... dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik was op tijd.

Voor mijn gevoel kiest Groenewegen de verkeerde kant in de sprint. Anders had er meer ingezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je raad het nooit......

Ik was ingedut :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Maar... even een poll... Het rode rugnummer is voor de parasol ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Even sprintje trekken zegt Kittel, hallo.

Wel weer raar manoever van Demart, ze tonen het niet echt op herhalingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Deze Tour heeft maarliefst 9 etappes met aankomst zo vlak als een dubbeltje.
Afgelopen Giro had 4 massasprint etappes.
En de Vuelta had er 6.

Op 1 of andere manier lijkt de Tour organisatie dus dit te willen hebben, supersaaie etappes, gegarneerd met schijn-ontsnapvertoningen door bv Voeckler.

De Giro dit jaar en vorig jaar en daarvoor ook vond ik heerlijk om naar te kijken, idem dito met de Vuelta, waar een ontsnapping nog een kans heeft aangezien er niet 20 sprintersploegen aan de start verschijnen, en het hard tegen hard gaat in de hoge berg etappes.

De hoeveelheid etappes per categorie bepaalt wat voor renners er aan de start komen, dus als ze een aantrekkelijkere Tour willen gewoon minder "makkelijke" etappes inboeken, ipv "meest" aanvallende renner een eigen klassement te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ze willen de Tour tot in de laatste week 'spannend' houden. Als er in de eerste week al veel bergritten en aankomsten bergop zitten zou bijvoorbeeld iemand als Froome direct al zo'n verschil kunnen maken dat hij niet meer in te halen is en dat willen ze voorkomen. De verschillen in het algemeen klassement moeten zo lang mogelijk klein blijven.

Met als gevolg dat het inderdaad letterlijk een slaapverwekkende optocht wordt die juist totaal niet spannend is. Een enkele keer een massasprint is prima, maar een stuk of tien is veel te veel in mijn ogen.

Maar ook bergen zijn geen garantie voor een spannende rit, uiteindelijk moeten de renners wel durven koersen. Als alle grote mannen bij Froome in het wiel blijven zitten en de rest in de bus blijft zitten wordt het nog niks. Gisteren uiteindelijk wel een mooie winnaar met Aru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Fiber schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:40:
Ze willen de Tour tot in de laatste week 'spannend' houden. Als er in de eerste week al veel bergritten en aankomsten bergop zitten zou bijvoorbeeld iemand als Froome direct al zo'n verschil kunnen maken dat hij niet meer in te halen is en dat willen ze voorkomen. De verschillen in het algemeen klassement moeten zo lang mogelijk klein blijven.

Met als gevolg dat het inderdaad letterlijk een slaapverwekkende optocht wordt die juist totaal niet spannend is. Een enkele keer een massasprint is prima, maar een stuk of tien is veel te veel in mijn ogen.

Maar ook bergen zijn geen garantie voor een spannende rit, uiteindelijk moeten de renners wel durven koersen. Als alle grote mannen bij Froome in het wiel blijven zitten en de rest in de bus blijft zitten wordt het nog niks. Gisteren uiteindelijk wel een mooie winnaar met Aru.
Je kan niet 3 weken topfit zijn. Zoals nu de indeling is van de tour hoeven de renners pas week 2 en 3 hun super compensatie te hebben.

Deze week zijn de klimmetjes veel te kort om grote verschillen te krijgen als je nog niet je super compensatie hebt.

Als je juist alles meer verdeeld en meer berg etappes doet heb je juist constante spanning, aangezien iedere keer een loterij is wie er door zakt en het lastig te pijlen is wanneer een renner zijn super compensatie verwacht.

Simpel voorbeeld is Gesink. Die heeft zijn trainingen aangepast aan week 2 en 3. Maar als hij had gewild, had hij op nog minder dan een minuut van Froome kunnen staan. Terwijl hij deze week nog niet op zijn top zit.

De enigste reden van dit soort etappes; geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Groenewegen heeft in mijn ogen nog geen harde sprintersmentaliteit. Hij laat zich telkens opsluiten en blijft dan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:40:
Kijk eens naar de verschillen in de einduitslag van de Giro en de Vuelta van de laatste 3 jaar.

Meer profiel, meer bergen, meer aggresiever renner gedrag en waarempel kleine verschillen. (hoeven btw geen grote bergen te zijn, klassieker style etappes zijn ook goed.)
Hupske schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:07:
De enigste reden van dit soort etappes; geld!
Waarom levert vlak meer geld op dan, kronkelig en heuvelachtig. ? (omdat de steden groter zijn ?)

[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 06-07-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

enchion schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:36:
[...]

Waarom levert vlak meer geld op dan, kronkelig en heuvelachtig. ? (omdat de steden groter zijn ?)
Omdat die dorpen/gemeentes betalen om een aankomst in hun plaats te hebben.

Plaats A betaalt en plaats B. En hop een etappe van 200km is geboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hupske schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:47:
[...]

Omdat die dorpen/gemeentes betalen om een aankomst in hun plaats te hebben.

Plaats A betaalt en plaats B. En hop een etappe van 200km is geboren.
Dat snap ik maar er moeten wel dorpen/steden in de rij staan (met geld) om een etappe te mogen hebben.

Vraag is dus waarom betaalt vlak beter dan golvend of spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

enchion schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:51:
[...]

Dat snap ik maar er moeten wel dorpen/steden in de rij staan (met geld) om een etappe te mogen hebben.

Vraag is dus waarom betaalt vlak beter dan golvend of spits.
Grote kans dat golvend en spits niet betalen, maar de tour dat er wel in moet doen omdat er anders geen hond meer kijkt. Overigens zijn de bergen en heuvel vaker al de gebieden waar er meer mensen komen. Maar dat vlakke wil er ook van profiteren.

De tour is iig de champions league van t voetbal.

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 06-07-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Hupske schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:00:
[...]

Grote kans dat golvend en spits niet betalen, maar de tour dat er wel in moet doen omdat er anders geen hond meer kijkt. Overigens zijn de bergen en heuvel vaker al de gebieden waar er meer mensen komen. Maar dat vlakke wil er ook van profiteren.
Wat de afgelopen dagen in Duitsland ook genoemd werd, was dat daar veel meer publiek stond als in Frankrijk zelf. Want in Duitsland komen ze bijna nooit, en in Frankrijk hebben ze zoiets van ach, als ik hem dit jaar mis komt hij over 1-2 jaar toch weer langs...

* Oekiejoekie heeft de tour 2x door mijn dorp heen gehad (tourstart 96 in Den Bosch)

[ Voor 7% gewijzigd door Oekiejoekie op 06-07-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Vergeet ook niet dat de Tour ook 1 groot pr gebeuren is voor Frankrijk, één en al reclame waar de vvv een puntje aan kan zuigen.
Als je de Tour kijkt heb je toch dat vakantiegevoel, althans ik en ik denk velen met mij. ook al zijn het saaie etappes, die eerste week, kijken doen de meeste toch wel en het wordt allemaal schitterend in beeld gebracht.
Maar van mij mogen die sprintetappes flink ingekort worden, gewoon 80 km in totaal, snelle etappes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Zouden er waaiers komen? Favorieten rijden al naar voren toe *O*

Het lijkt er niet op ;w -O-

[ Voor 20% gewijzigd door Sargan op 07-07-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Haha nee. Ze gaan voorop fietsen om ervoor te zorgen dat er juist geen waaier komt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het gaat nu niet zo snel, ontsnapping zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ontsnappen? Het lijkt wel het nieuwe fietsen dit. Het heeft absoluut geen zin om vooruit te rijden, alles is zo gecontroleerd & geregisseerd. Meer een digitaal schaakspel vanuit de ploegleidersauto's zo. De renners zijn gedevalueerd tot pionnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarom lijkt het me ook goed om wat minder mensen in een team te hebben. 6 á 7 lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Of meer renners voor de slechte ploegen en minder voor goede ploegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het bijkomende probleem met dit soort rustige etappes is dat er in de nabeschouwing ook weinig nuttigs te bespreken valt. (of hier op internet ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Hippocampus op 07-07-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Groenewegen komt duidelijk nog wel te kort. Zit er telkens wel ver vanaf en kan geen hogere snelheid krijgen dan de snelheid waarmee de sprint wordt aangetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Nee, misschien morgen weer.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste