Voor Metagross in gyms neem ik regelmatig Flareon mee (Entei en Moltres moet ik nog uppen) en Flareon doet een Mawhile of Scyther raid bijna solo. Ik heb wel de indruk dat Steel en Ice een meer prominente plek aan het innemen zijn dan tijdens de eerste 2 generaties. Toen gebruikte je Fire eigenlijk alleen tegen Gras en Bug, maar als Ice en Steel belangrijker worden wordt Fire dat indirect ook. Dust oppotten als reserve is op zich niet slecht. Heb op dit moment ook 1,4 mill opgepot, maar ben wel aan het inventariseren waar ik dit in ga steken. Zodra de Eon twins de raids in kwamen heb ik direct m'n Rayquaza en Salamence L40 gemaakt bijvoorbeeld. Bij de Regi's zal dit niet anders gaan met (afhankelijk welke er eerst komt) Kyogre, Groudon, Moltres, Entei en Metagross.xienator schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:44:
[...]
Maar die komen nooit in gyms te staan en voor raids heb je dan hoogstens een extra speler nodig
Maar goed maak er wel wat fire pokemons bij.
Op potten van dust heeft ook geen nut
9/10 keer als ik gyms overneem is dat rond 6/7 uur in de ochtend of te wel dan zijn ze goed als leeg dan maakt het ook niet zo heel veel meer uit waar je ze mee sloopt.
Daarnaast is het gyms overnemen hier toch een beetje aan zijn einde. Als ik alles goud heb in mijn woonplaats gooi ik wel wat in de gym waar ik langs kom en plek is. De moeite om een gym dan te slopen heb ik geen zin meer in want je doet het toch nergens voor.
Wat niet zegt dat het leuk is om van alle soorten goede te hebben
Daarnaast is het gyms overnemen hier toch een beetje aan zijn einde. Als ik alles goud heb in mijn woonplaats gooi ik wel wat in de gym waar ik langs kom en plek is. De moeite om een gym dan te slopen heb ik geen zin meer in want je doet het toch nergens voor.
Hoef jij geen muntjes dan? Bovendien krijg ik het idee dat het overnemen sneller gaat met de nieuwe field requests.xienator schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:39:
9/10 keer als ik gyms overneem is dat rond 6/7 uur in de ochtend of te wel dan zijn ze goed als leeg dan maakt het ook niet zo heel veel meer uit waar je ze mee sloopt.
Hier is ook een beetje hetzelfde gevoel. Vrijwel van elk type heb ik nu een heel sterk gemaxte pokemon, level 40 vaak 100% iv.
Veel maakt het echter niet uit, want de meeste gyms heb ik ook goud.
Region exclusives zijn eigenlijk de enige die ik nog moet vangen, maar ook dan houdt het op.
Ik denk dat, om de levensduur van pokemon GO te kunnen blijven garanderen, is dat er echt iets nieuws moet komen. Langzamerhand krijg ik toch een beetje het gevoel van: been there, done that. Hetzelfde wat ik had na generatie 4 op de DS.
Daarom ben ik van mening dat de volgende grote update echt PvP moet bevatten en het battle systeem moet omgooien naar een complexer iets. Ook moeten pokemon een ability krijgen. Hoe dat zou moeten, geen idee, maar er moet in ieder geval iets gebeuren. Het begint wel weer wat saaier te worden.
Gen 4 zou kunnen uitkomen, maar ook daar ga je het niet mee redden in the long run.
Region exclusives zijn eigenlijk de enige die ik nog moet vangen, maar ook dan houdt het op.
Ik denk dat, om de levensduur van pokemon GO te kunnen blijven garanderen, is dat er echt iets nieuws moet komen. Langzamerhand krijg ik toch een beetje het gevoel van: been there, done that. Hetzelfde wat ik had na generatie 4 op de DS.
Daarom ben ik van mening dat de volgende grote update echt PvP moet bevatten en het battle systeem moet omgooien naar een complexer iets. Ook moeten pokemon een ability krijgen. Hoe dat zou moeten, geen idee, maar er moet in ieder geval iets gebeuren. Het begint wel weer wat saaier te worden.
Gen 4 zou kunnen uitkomen, maar ook daar ga je het niet mee redden in the long run.
[ Voor 12% gewijzigd door Hassiebassie op 19-04-2018 22:45 ]
Zijn er hier nog een paar van in de regio maar die hebben zich zelf echt "leeg" gespeeld en honderden Euro's tegen aan gegooid zelf heb ik dat gelukkig niet gedaan. Wel een beetje balans proberen te vindenHassiebassie schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:43:
Hier is ook een beetje hetzelfde gevoel. Vrijwel van elk type heb ik nu een heel sterk gemaxte pokemon, level 40 vaak 100% iv.
Maar PvP of sneller nieuwe field research moeten ze wel gaan invoeren.
De 9 gyms die ik nog goud doe ik ook in kleine groepjes zodat ik er wat langer over doe
Ben nog steeds geen level 40 bewust vanaf level 38 geen evolve sessies maar gedaan zodat ik langer over (en dat evolven is toch super saai!) Nu nog 500k dust.
Kom langs zat gyms waar ik zo een crappy Pokemon in kan zetten.aljooge schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:21:
[...]
Hoef jij geen muntjes dan? Bovendien krijg ik het idee dat het overnemen sneller gaat met de nieuwe field requests.
Mijn vriendin is een maand of 2 geleden ook weer begonnen, dit omdat ik toen net in een whatsapp groepje zat bij ons in het dorp (en omstreken). Dit sociale aspect maakt het toch net even wat gezelliger, en je leert nog eens nieuwe mensen kennen. Vorige week ook met een grote groep Almelo in gegaan in verband met de Community Day.
Maar goed op een paar legendaries na (gaat wel lukken met de field quests) (en Tauros) gen 1 compleet, gen 2 idem, en gen3 schiet ook mooi op.
De quests maken wel dat je meer een doel hebt in de game, naast het completeren van je pokedex en het verzamelen van xp.
Maar goed op een paar legendaries na (gaat wel lukken met de field quests) (en Tauros) gen 1 compleet, gen 2 idem, en gen3 schiet ook mooi op.
De quests maken wel dat je meer een doel hebt in de game, naast het completeren van je pokedex en het verzamelen van xp.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Werkt het 10 raids trucje niet meer voor die Mew research?
Had het net even gedaan. Dus private raid > wacht tot battle start > raak de boss ff een paar keer voor klein beetje schade > exit en wacht in lobby. En dat had ik dan stuk of 6 keer gedaan (meer tijd was er niet).
Alles dus met dezelfde pass. Maar de teller staat nog steeds maar op 1.
Misschien dat ik toch nog te weinig schade heb gedaan, maar dan klopt het nog steeds niet. Had de 6e keer de baas wel helemaal gedaan en gevangen. Had dus 2 raids moeten hebben als de andere paar rwids te weinig schade geweest zou zijn.
Ik denk dat Niantic iets veranderd heeft.
Had het net even gedaan. Dus private raid > wacht tot battle start > raak de boss ff een paar keer voor klein beetje schade > exit en wacht in lobby. En dat had ik dan stuk of 6 keer gedaan (meer tijd was er niet).
Alles dus met dezelfde pass. Maar de teller staat nog steeds maar op 1.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Heb het gisteren nog gedaan. Alleen je moet niet exit doen. Gewoon 6x fainted laten gaan...Zeror schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:28:
Werkt het 10 raids trucje niet meer voor die Mew research?
Alles dus met dezelfde pass. Maar de teller staat nog steeds maar op 1.Misschien dat ik toch nog te weinig schade heb gedaan, maar dan klopt het nog steeds niet. Had de 6e keer de baas wel helemaal gedaan en gevangen. Had dus 2 raids moeten hebben als de andere paar rwids te weinig schade geweest zou zijn.
Maar dat nog klopt er ergens iets niet. De eerste raid had ik op deze manier gedaan en die werd erbij geteld. De 6e keer versloeg ik de baas, maar die werd er niet bij geteld.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Het schijnt dat die manier niet meer zou kunnen werken. Een Blissey tegenover een Magikarp zetten en niets doen (of een beetje dodgen tegen de verveling) werkt prima.
[ Voor 19% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-04-2018 21:49 ]
klopt werkt inderdaad al een tijdje niet meer .. precies die dag dat het "fixed" was, was ik pas op dat bunt met de quest en toen kon het niet.
Hij registreert dan gelijk bij de raid battle beginnen je progress en checkt dan alleen naar unique raids.
Als je al bij dat punt in de questline was voordat ze het gefixt hadden kan het wel nog.
Hij registreert dan gelijk bij de raid battle beginnen je progress en checkt dan alleen naar unique raids.
Als je al bij dat punt in de questline was voordat ze het gefixt hadden kan het wel nog.
Werkt je laten verslaan ook niet meer? Ik had alleen gehoord dat terug naar de Lobby gaan niet meer zou werken.
Het werkt niet meer als je de 6e fase van de special research na een bepaalde datum (weet niet precies wanneer) hebt bereikt. Ik was net iets eerder dan mijn vriendin; bij mij werkte het truukje wel maar bij haar niet..
Gisteren in mijn eentje een legendary raid gestart.
Maar het moment dat ik de lobby in ging, telde hij hem al als deelname.
Dus toen ben ik er maar weer snel uitgegaan.
Kostte me zelfs geen raidpas.
edit: pas gisteren deze stap begonnen.
Maar het moment dat ik de lobby in ging, telde hij hem al als deelname.
Dus toen ben ik er maar weer snel uitgegaan.
Kostte me zelfs geen raidpas.
edit: pas gisteren deze stap begonnen.
[ Voor 9% gewijzigd door avotar op 22-04-2018 07:40 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Een raid lobby instappen en vervolgens weg lopen kost je geen pas?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Volgens mij kost het wel een pas. Het kan lijken alsof dat niet zo is als je het met je gratis pas van gisteren doet. Dan krijg je namelijk meteen de raid pas van vandaag als je uit lobby gaat.Spike_wolf schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:40:
Een raid lobby instappen en vervolgens weg lopen kost je geen pas?
Ah, ik wou al zeggen.
Nou, net eindelijk een Excellent Curve gegooid, zo Mew dus maar even vangen.
Ben ik de enige of is het gooien van great en excellent ballen bijna onmogelijk op het moment dat je een opdracht hebt staan om dat te doen?
Normaal gooi ik met mijn ogen dicht niet anders dan great curves, maar op het moment dat het moet is het 1 in 100 ofzo
Ben ik de enige of is het gooien van great en excellent ballen bijna onmogelijk op het moment dat je een opdracht hebt staan om dat te doen?
Normaal gooi ik met mijn ogen dicht niet anders dan great curves, maar op het moment dat het moet is het 1 in 100 ofzo
Humankind… be both.
Volgens mij kost dat zeker een pas. Staat gelijk aan de raid niet winnen, afaik.A-Jay schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:47:
[...]
Volgens mij kost het wel een pas. Het kan lijken alsof dat niet zo is als je het met je gratis pas van gisteren doet. Dan krijg je namelijk meteen de raid pas van vandaag als je uit lobby gaat.
Heb ik ook last van, dus ligt niet alleen aan jou ;-)Spike_wolf schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:02:
Ah, ik wou al zeggen.
Als je de raid niet wint kun je hem opnieuw doen zonder dat je het een extra pas kost.
Nee dat klopt dan ben je hem wel kwijt
Mew daarstraks ook gehaaldSpike_wolf schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:02:
Ah, ik wou al zeggen.
Duurde inderdaad een groot aantal worpen voordat ik weer een Excellent Curve had (op een Skitty notabene)
Maar hij is in de pocket

Leeg - Sinds 20180907
https://twitter.com/Pokem...88512187764428800/photo/1@PokemonGoApp tweette:
Trainers, because more than 4,000 of you attended and cleaned up trash on #EarthDay, you’ve unlocked 3× Stardust when catching Ground-, Water-, and Grass-type Pokémon. And because of the great impact you've all made, we’ve extended the rewards to last through April 30, 2018.
Ik moet eerlijk zijn... ik was niet één van die 4000
Ik ook niet, dichtst bijzijnde evenement was in BE en dat is voor mij niet even te ver heen en terug voor een eco event - hier in de buurt kan ik ook genoeg bijdragen door rotzooi uit het bos en langs de waterkant mee te nemen.sixtiek schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:34:
[...]
https://twitter.com/Pokem...88512187764428800/photo/1
Ik moet eerlijk zijn... ik was niet één van die 4000...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Naast de extra water, grass en ground spawns en extra stardust (op deze 3 type) blijkbaar ook Shiny Wailmer die te vangen is.
Zag de foto's al voor bij komenschaapiej schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:06:
Naast de extra water, grass en ground spawns en extra stardust (op deze 3 type) blijkbaar ook Shiny Wailmer die te vangen is.
Maakt shiny's wel steeds minder speciaal zo.
Nog 8 gyms en 400k XP en dan ben ik uitgespeeld
Hoezo dan, heb jij dan al alle mogelijke shinies, mannetje en vrouwtje, inclusief evolutiesxienator schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:27:
Maakt shiny's wel steeds minder speciaal zo.
Nee hoor die heb ik nietsixtiek schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:54:
[...]
Hoezo dan, heb jij dan al alle mogelijke shinies, mannetje en vrouwtje, inclusief evoluties? Ik vind ze nog steeds best speciaal hoor, 't is niet dat je bij de release van een nieuwe shiny er acuut mee doodgegooid wordt of zo.
Maar om daar nu alle moeite voor te doen vind weinig uitdagend want het is een complete geluksfactor.
En mannetjes en vrouwtjes vind ik ook niet boeiend
[ Voor 10% gewijzigd door C_V_S op 24-04-2018 10:42 ]
Merken jullie ook al op dat er vandaag een hoop 'andere' pokemon spawnen dan normaal?
Ik heb al meerdere phanpy gevangen, er zijn ineens Ryhorn bij mijn werk, de hele vloer ligt bezaaid met Seedots. Meer sandshrew dan ik in weken heb gezien...
Is er een soort event gaande? Of is dit toevallig?
Ik heb al meerdere phanpy gevangen, er zijn ineens Ryhorn bij mijn werk, de hele vloer ligt bezaaid met Seedots. Meer sandshrew dan ik in weken heb gezien...
Ja is een Earth event. Je moet je game even helemaal sluiten en opnieuw openen dan komt het in je beeld te staanMdrpdr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:42:
Merken jullie ook al op dat er vandaag een hoop 'andere' pokemon spawnen dan normaal?
Hmm niantic heeft ook een report username wave doorgevoerd, want mijn 2e account moest ik verplicht hernoemen.
Zelfde naam maar dan met je er achter lukt dus wel. Het is aardappel***je geworden.
*** = vrouwelijk geslachtsdeel.
Zelfde naam maar dan met je er achter lukt dus wel. Het is aardappel***je geworden.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
Waar zou je dat soort namen nemen? Kids spelen dit ook.icy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:13:
Hmm niantic heeft ook een report username wave doorgevoerd, want mijn 2e account moest ik verplicht hernoemen.
Sommige mensen vinden het blijkbaar grappig om zulke namen te nemen
Dat blijkt wel anders zou je dit soort namen sowieso niet krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:17:
[...]
Waar zou je dat soort namen nemen? Kids spelen dit ook.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Allemaal politiek correct hier natuurlijk... , maar het heeft een andere reden waarom ik die naam heb genomen. Heeft te maken dat iemand uit de groep graag die naam wou hebben (ze is vrouw van een boer die aardappelen oogst). Ze was der nick aan het renamen maar ik was sneller met mijn toenmalig "trigger" account.avotar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:11:
[...]
Dat blijkt wel anders zou je dit soort namen sowieso niet krijgen.
Nu was ik enkel benieuwd of ze diverse andere "normen" zoals verkleinwoorden ook hadden geblokkeerd, maar blijkbaar niet.
[ Voor 26% gewijzigd door Meneer iCy op 25-04-2018 07:51 ]
Nee, gewoon niet meer aan het begin van de pubertijdicy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:49:
[...]
Allemaal politiek correct hier natuurlijk... , maar het heeft een andere reden waarom ik die naam heb genomen. Heeft te maken dat iemand uit de groep graag die naam wou hebben (ze is vrouw van een boer die aardappelen oogst). Ze was der nick aan het renamen maar ik was sneller met mijn toenmalig "trigger" account.. Mijn main account is gewoon een nette naam hoor en ik pak vrijwel nooit een gym met mijn toenmalig triggeraccount (hebben te weinig accounts in het dorp voor een mewtwo trigger en heb er toen 1 extra aangemaakt).
Nu was ik enkel benieuwd of ze diverse andere "normen" zoals verkleinwoorden ook hadden geblokkeerd, maar blijkbaar niet.
Ach die vrouw is 47 en ouwehoert lekker met de groep mee. Ze had toen een wtf momentje toen ze ineens die naam in de gym zagavotar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:17:
[...]
Nee, gewoon niet meer aan het begin van de pubertijd
Ik ben dan blijkbaar nooit de pubertijd ontsprongen
Vind tegenwoordig dat er in reclame's en zelfs tekenfilms wat ergere dingen getoond worden dan een woord "kut", maar goed het woord zal vast wel ergens gevoelig liggen.
[ Voor 17% gewijzigd door Meneer iCy op 25-04-2018 08:26 ]
Ik heb alleen 1x een nickname aangegeven bij Niantic, waren een mix van 2 ziektes, kreeg ook meteen bericht dat ze die gene gingen verzoeken andere naam te kiezen.
Voor de rest zie je wel eens wat namen zoals k*t of l*l.
Vind het zelf beetje kinderachtig, maar niet aanstootgevend, dus van mij hoef het niet weg al dan niet als verkleinwoorden.
On Topic:
Gisternacht in een buurt waar normaal veel Wailmer spawnt 2 lures opengegooit, hopend op meer kans op shiny.. En heb maar totaal 1 Wailmer (uit een insence nog wel) gekregen de hele half uur =.=
Wel lekker dust gefarmt met starpiece aan
Voor de rest zie je wel eens wat namen zoals k*t of l*l.
Vind het zelf beetje kinderachtig, maar niet aanstootgevend, dus van mij hoef het niet weg al dan niet als verkleinwoorden.
On Topic:
Gisternacht in een buurt waar normaal veel Wailmer spawnt 2 lures opengegooit, hopend op meer kans op shiny.. En heb maar totaal 1 Wailmer (uit een insence nog wel) gekregen de hele half uur =.=
Wel lekker dust gefarmt met starpiece aan
Vanaf 1 mei nieuwe research opdrachten met als reward Zapdos!
(zie in-game melding)
Ik voel aan mijn water dat het hierna Articuno wordtschaapiej schreef op donderdag 26 april 2018 @ 05:47:
Vanaf 1 mei nieuwe research opdrachten met als reward Zapdos!(zie in-game melding)
Leuk voor de mensen die hem nog niet hebben!
Merk dat de animo voor raids hier ook afneemt ondanks het mooie weer. Doe meestal maar level 2 of 3 raids de afgelopen tijd.
Animo zal wel minder zijn door de ban wave ook
Haters everywhere but I don’t really care
Dit, ik heb Latias de eerste avond gevangen en verder amper de motivatie kunnen opbrengen om de gyms / whatsapp groepen in de gaten te houden. Ik probeer wel gratis pasjes te gebruiken op lvl 1-2-3 raids, mochten ze spawnen rond de tijd dat ik met de hond ga lopen.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:05:
Eerder doordat je niks aan latias hebt.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Ik vind t top!xienator schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:24:
[.Zapdos.]
Ik voel aan mijn water dat het hierna Articuno wordt
Had ze nog niet. Dus nu wel 3 (bijna 4) Moltres en binnenkort op t gemakje ook de rest.
Toch fijn om zo uiteindelijk de collectie steeds verder compleet te kunnen krijgen.
Leeg - Sinds 20180907
Nou inderdaad! Ik heb er 3 maar nuttig is die inderdaad nietGrumpmeister schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:23:
[...]
Dit, ik heb Latias de eerste avond gevangen en verder amper de motivatie kunnen opbrengen om de gyms / whatsapp groepen in de gaten te houden. Ik probeer wel gratis pasjes te gebruiken op lvl 1-2-3 raids, mochten ze spawnen rond de tijd dat ik met de hond ga lopen.
Daar heb ik niks van mee gekregen. Weer veel spoofers e.d. gebanned?Animo zal wel minder zijn door de ban wave ook
Ja, er is weer een grote ban-wave geweest rond de 18e van deze maand. Heel veel spoofers zijn geraakt.xienator schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:40:
[...]
Daar heb ik niks van mee gekregen. Weer veel spoofers e.d. gebanned?
Yep, kan je straks mooi in je eentje klagen dat raids niet meer te doen zijn
Haters everywhere but I don’t really care
Als je een groepje hebt in jouw buurt, zijn raids goed te doen zonder spoofers...
En vind t ook niet heel erg dat de maps het niet doen, minder de neiging om speciaal voor 1 beest naar buiten te gaan ^-^"
En vind t ook niet heel erg dat de maps het niet doen, minder de neiging om speciaal voor 1 beest naar buiten te gaan ^-^"
Opgeruimd staat netjes wat die spoofers betreft inderdaad. Als ze enkel aan raids meedoen boeit het niet heel veel, ben je met een specifieke groep kun je makkelijk een privé groep maken zonder dat er iemand buiten valt, en nodig zijn ze over het algemeen niet zolang je kunt coördineren met een paar anderen. Heel groot hoeft je groep niet te zijn.
Maar opzich heb ik daar geen problemen mee, waar ik wel problemen mee heb zijn die idioten die gyms bezetten en verdedigen met meerdere accounts en oneindige golden razz zodat eerlijke spelers amper aan munten kunnen komen.
Maar opzich heb ik daar geen problemen mee, waar ik wel problemen mee heb zijn die idioten die gyms bezetten en verdedigen met meerdere accounts en oneindige golden razz zodat eerlijke spelers amper aan munten kunnen komen.
Humankind… be both.
Tsja... Latias is ook niet echt een musthave Pokémon ofzo. Zeker niet nu iedereen barst van de Rayquaza's en Dragonites. En raids regelen is ook gewoon lastiger zonder de scanners.xienator schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:24:
[...]
Ik voel aan mijn water dat het hierna Articuno wordt
Merk dat de animo voor raids hier ook afneemt ondanks het mooie weer. Doe meestal maar level 2 of 3 raids de afgelopen tijd.
Ach, ik vermaak me prima met L1,2,3 raids en rondjes fietsen hoor. Zolang ik alle legendaries maar tenminste één keer vang.
Verwijderd
Raids organiseren is hier gelukkig nooit een probleem.
Maar het animo voor Latias is wel duidelijk verminderd, ook ik doe liever een level 2,3, of 4 Raid nu.
Scanners begin ik wel te missen zo onderhand, het jagen naar hoge IV's was voor mij echt een enorme toevoeging aan het spel. Maar hou nu wel veel tijd over omdat ik niet uren die map loop te scannen naar interessante Pokémon. Het organiseren van een Raid treintje is ook lastig zonder die maps.
Het blijft echter nog steeds leuk om te spelen door de events en researches.
Maar het animo voor Latias is wel duidelijk verminderd, ook ik doe liever een level 2,3, of 4 Raid nu.
Scanners begin ik wel te missen zo onderhand, het jagen naar hoge IV's was voor mij echt een enorme toevoeging aan het spel. Maar hou nu wel veel tijd over omdat ik niet uren die map loop te scannen naar interessante Pokémon. Het organiseren van een Raid treintje is ook lastig zonder die maps.
Het blijft echter nog steeds leuk om te spelen door de events en researches.
Dat heeft er niks mee te maken. Tenzij je de raids samen deed met spoofers maar bij ons houden ze die buiten met private groep te maken.matthijst schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:03:
Animo zal wel minder zijn door de ban wave ook
De interesse is gewoon minder omdat latias niet echt super belangrijk is in deze meta.
De maps mis ik ook niet echt. Er wonen normaal genoeg actieve spelers in de buurt van de meeste gyms hier in de buurt. Helaas doen er weinig de moeite om het in het oog te houden als ze zelf niet van plan zijn een raid te doen.
Efkes melden van die raid is er daar om dat uur maar ik doe hem zelf niet is blijkbaar te veel moeite.
Bij de quests heb ik ook steeds het gevoel dat ze de goede quests niet willen doorzeggen omdat ze het andere team het niet gunnen |
Nou shiny Wailmer heb ik binnen... Voor de rest nu vooral Rhyhorns binnen harken voor de toekomst.
RNG Hier net geen 1200 Magikarps en vorige week voor het eerst een shiny. En nu net geen 200 Wailmers, waarvan zeker 150 van voor de shiny en nu al 1Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:48:
Wereldrecord walvis vangen gedaan, nog steeds geen shiny
Wat je voor de release vangt is totaal niet van belang.
Ik ving 233 wailmer na de vrijgave voor ik mijn shiny kreeg en dat door stomweg onderweg naar huis aan de verkeerslichten een wailmer aan te tikken
Ik ving 233 wailmer na de vrijgave voor ik mijn shiny kreeg en dat door stomweg onderweg naar huis aan de verkeerslichten een wailmer aan te tikken

Ving er een voor de vrouw met de eerste wailmer die ik aantikte. Voor mij zal hij net als de magicarp wel een illusie blijven
Vanavond weer gezellig ge raid met de club in het dorp. Erg gezellig zo. Wel weer een Latias raid, deze keer een 98% iv gevangen
Die had ik gisteren ook, 1922 als ik mij niet vergisCAP-Team schreef op maandag 30 april 2018 @ 01:28:
Vanavond weer gezellig ge raid met de club in het dorp. Erg gezellig zo. Wel weer een Latias raid, deze keer een 98% iv gevangen
Vanochtend kon ik geen gym battles doen. Pokemon Go bleef in de gym battle op Go hangen
Heel vaag, hopelijk straks wel over.
Nog nog 230k aan XP en nog 5 gyms goud.
Helaas geen shiny Wailmer gevangen ondanks de vele Wailmers
Dat wereldrecord strijd ik lekker om mee, maar ook hier nog geen shiny.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:48:
Wereldrecord walvis vangen gedaan, nog steeds geen shiny
Idem ^
Sommigen uit de plaatstelijke appgroep hier hadden er na een halve dag al 2
Evenement is na vandaag klaar. Flink veel walvissen gevangen, maar geen een met sterretjes gezien. Jammer
Sommigen uit de plaatstelijke appgroep hier hadden er na een halve dag al 2
Evenement is na vandaag klaar. Flink veel walvissen gevangen, maar geen een met sterretjes gezien. Jammer
Leeg - Sinds 20180907
Hoe leuk het spel ook blijft, ik mis nog steeds een miltank. Voor de rest heb ik echt bijna alles (op de regionals en legendaires)
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Vorig jaar tijdens het Safari Zone-event (als ik het me goed herinner) spawnden er flink wat Miltank in de buurt van het event. Op weg daarnaartoe wist ik dat ik in de event zone geraakte op het moment dat ik een wilde Miltank zagDj Neo Ziggy schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:08:
Hoe leuk het spel ook blijft, ik mis nog steeds een miltank.
Wij gaan wel naar oberhausen de 19e. Maar da's alleen voor die smerige charmander natuurlijk.
2x een Miltank in het wild gespot. Niet tijdens Safari-zone event.
eentje bij mij in de stad - met behulp van een tracker toen nog wel
de andere (m'n eerste koe) gewoon geheel bij toeval in de Nearby tijdens vakantie in Spanje
eentje bij mij in de stad - met behulp van een tracker toen nog wel
de andere (m'n eerste koe) gewoon geheel bij toeval in de Nearby tijdens vakantie in Spanje
Leeg - Sinds 20180907
Verwijderd
Ik vind de tijd die ik in sommige moeilijk bereikbare gyms zit enorm toegenomen. Die van wave is best goed te merken.
Echt heel toevallig hadden wij er een bij ons op 't dorp zaterdag. Werd in de app-groep gegooid terwijl we de boodschappen stonden af te rekenen. Ik moest em nog dus m'n vriendin bracht de spullen naar de auto terwijl ik op koeien jacht gingDj Neo Ziggy schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:08:
Hoe leuk het spel ook blijft, ik mis nog steeds een miltank. Voor de rest heb ik echt bijna alles (op de regionals en legendaires)
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Idem. Het is echt alsof ik vervloekt ben.Autofan1985 schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:48:
[...]
Dat wereldrecord strijd ik lekker om mee, maar ook hier nog geen shiny.
Nou ik hem hem ook niet hoor!Le Enfant! schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:19:
[...]
Idem. Het is echt alsof ik vervloekt ben.
Nou moe. Gisteren heb ik de "Catch 5 Pokemon with Weather Boost" field research taak voltooid, en vannacht kort na middernacht de reward (Vulpix encounter) geclaimd voor de stempel van vandaag. Open ik vanochtend het spel, geen stempel voor vandaag! Ook geen entry in mijn journal dat ik de taak voltooid heb, wel die Vulpix caught om 0:08
.
Waar is mijn stempel, Niantic
?
Waar is mijn stempel, Niantic

Intussen heb ik ff online research gedaan en bij encounter rewards telt blijkbaar het moment dat je de eerste keer de reward claimt, dus niet het moment dat je de encounter opvraagt (wat ook "claim reward" heetQuincy5 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:23:
In die field research stempels lijkt inderdaad nog een bugje te zitten. Ik claim de stempel niet meer vlak na middernacht sinds ik hem een keer niet kreeg (wel taak voltooid) en meer van dat soort klachten op silphroad tegenkwam.
Je zult vandaag toch nog meer research moeten doen @sixtiek

Vandaag dus idd nog maar een keer de regen in voor een nieuwe taak
Je kunt zien wanneer je een nieuwe stamp kunt krijgen, dan wordt die cirkel waar die stamp komt lichter van kleur. Ik zie eigenlijk nooit die cirkel exact om 0:00 lichter worden, ik claim hem ook pas als dat wel het geval is.Quincy5 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:23:
In die field research stempels lijkt inderdaad nog een bugje te zitten. Ik claim de stempel niet meer vlak na middernacht sinds ik hem een keer niet kreeg (wel taak voltooid) en meer van dat soort klachten op silphroad tegenkwam.
Je zult vandaag toch nog meer research moeten doen @sixtiek
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
En voor de zekerheid de app even opnieuw opstarten helpt ook!Jaap-Jan schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:14:
[...]
Je kunt zien wanneer je een nieuwe stamp kunt krijgen, dan wordt die cirkel waar die stamp komt lichter van kleur. Ik zie eigenlijk nooit die cirkel exact om 12:00 lichter worden, ik claim hem ook pas als dat wel het geval is.
Ik heb best veel gevangen tijdens de actie (enkele honderden), maar helaas geen enkele shiny
Wat ik trouwens ook wel jammer vind is dat je met de acties meteen overdreven veel van één soort Pokémon ziet.
Ik zag bijvoorbeeld bijna nooit Ryhorns en heb destijds met veel moeite (Rhyhorn als buddy) genoeg candies bij elkaar gesprokkeld om een dikke Rhydon te kunnen maken. Tijdens de actie waren het er zó veel, dat ze haast saai werden. Het gaf mij een beetje het "Pidgey-gevoel". Hetzelfde geldt voor Mareep die ik maanden als buddy moest hebben om te kunnen evolueren.
Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vind het storend dat het een beetje alles of niets is. Er lijkt haast geen tussenvorm te zijn bij de spawnrate van bepaalde Pokémon.
Ik gun iedereen alle evoluties, maar het word tijdens zo'n actie de spelers die nog een bepaalde evolutie missen soms wel érg gemakkelijk gemaakt door zo'n hoge spawnrate.
Wat ik trouwens ook wel jammer vind is dat je met de acties meteen overdreven veel van één soort Pokémon ziet.
Ik zag bijvoorbeeld bijna nooit Ryhorns en heb destijds met veel moeite (Rhyhorn als buddy) genoeg candies bij elkaar gesprokkeld om een dikke Rhydon te kunnen maken. Tijdens de actie waren het er zó veel, dat ze haast saai werden. Het gaf mij een beetje het "Pidgey-gevoel". Hetzelfde geldt voor Mareep die ik maanden als buddy moest hebben om te kunnen evolueren.
Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vind het storend dat het een beetje alles of niets is. Er lijkt haast geen tussenvorm te zijn bij de spawnrate van bepaalde Pokémon.
Ik gun iedereen alle evoluties, maar het word tijdens zo'n actie de spelers die nog een bepaalde evolutie missen soms wel érg gemakkelijk gemaakt door zo'n hoge spawnrate.
Het was veel seedot/rhyhorn/magikarp bij mij in de buurt. Af en toe wat Wailmers en een carvanha of twee maar de eerste 3 nogal veel. Magikarp was mooi, want voor research heb ik de candy wel nodig XD
Geen shiny nog steeds dus die bestaan gewoon niet wat mij betreft
Geen shiny nog steeds dus die bestaan gewoon niet wat mij betreft
Eens hoor. In Mareep heb ik zelfs nog een paar rare candy gestopt omdat ik het zat was. Nu heb ik 3 van die paarse donderschapen.Gitarist schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:05:
Ik heb best veel gevangen tijdens de actie (enkele honderden), maar helaas geen enkele shiny![]()
Ik zit inmiddels op het punt van; er komt vanzelf een event voor deze zeldzame pokémon, dus dat wandelen hoeft niet meer zonodig.
Dat gevoel had ik met mijn Tyranitar. 3 larvitars gevangen in Zeeland op vakantie. Eindeloos mee gelopen, eindelijk een Tyranitar en toen werd het een week later een raid boss en nu heeft iedereen er wel een paar....
Ik ken zelfs mensen met meerdere Tyranitars die nog steeds een larvitar moeten.
Maar ben nu aan het lopen voor Salamance, zou toch niet weten waar ik anders mee zou moeten lopen...
Was het vorige event al voorbij?
https://pokemongolive.com/post/battleshowdown2018
The Pokémon GO team tweette:
Fighting-Type Pokémon Star in Our Special Battle Showdown!
Trainers,
It’s time to test the strength of your Pokémon during a special battle event! Fighting-type Pokémon, such as Machop and Makuhita, will appear more frequently in the wild starting May 1 at 1:00 p.m. PDT.
But what’s a battle celebration without some competition at your nearby Gym? Until May 14, you’ll receive 2× bonus XP for Gym Battles and Raid Battles. Plus, Raid Battles will also award a guaranteed 3,000 Stardust for participating—and at least one Rare Candy if you win!
Several actions at Gyms will yield bonuses, including a 2× Badge multiplier, so you can receive even more benefits at a Gym you visit frequently. Just stopping by? Spinning the Photo Disc at Gyms will also yield more items!
Our Battle Showdown is sure to pack a punch, so don’t miss it!
—The Pokémon GO team

https://pokemongolive.com/post/battleshowdown2018
Ik vind het leuk! Meer fightingtypes kan nooit kwaad en dubbele xp voor raids en gymbattles ook niet. Meer items ook helemaal prima.
Misschien ook nieuwe raidbosses? Medicham kan ik me zo voorstellen. We zullen het zo zien
.
Edit: en bam, strak om tien uur alleen nog maar Machop op de nearby. Knokken maar
!
Edit2: en shiny Makuhita is gespot
:

https://twitter.com/jonezy/status/991407488942534656
Edit: en bam, strak om tien uur alleen nog maar Machop op de nearby. Knokken maar
Edit2: en shiny Makuhita is gespot

https://twitter.com/jonezy/status/991407488942534656
[ Voor 63% gewijzigd door sixtiek op 01-05-2018 22:19 ]
Kan iemand mij vertellen hoeveel gym XP punten je nu krijgt bij een raid battle?
Is dat 20.000 gym XP en ook nu dubbele gym XP punten voor het verslaan van een Pokemon in een gym battle dubbele punten dus als die 2000 CP is krijg je 40 gym xp punten i.p.v. 20 ?
Als dit klopt gaan die laatste 5 gyms goud maken ook snel
Is dat 20.000 gym XP en ook nu dubbele gym XP punten voor het verslaan van een Pokemon in een gym battle dubbele punten dus als die 2000 CP is krijg je 40 gym xp punten i.p.v. 20 ?
Ik zie ook dat je dubbele xp krijgt op punten voor je medaille op torens. Ik kreeg opeens 40 punten toen ik een toren af had gemaakt!
Dus dit is het moment om torens aan te vallen en te verdedigen.
Dus dit is het moment om torens aan te vallen en te verdedigen.
Ja voor zover ik kon zien is alles dubbel met betrekking tot gym battles qua xp.xienator schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:33:
Kan iemand mij vertellen hoeveel gym XP punten je nu krijgt bij een raid battle?
Ook besjes voeren is nu 20 punten met die gym ipv 10. weet niet of dit ook geld voor erin staan anders is het best ziek deze 2 weken.
Klopt idd, alleen zou ik 1 nulletje weg halen bij die 20.000 XP voor een raid.xienator schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:33:
een 5 sterren raid levert toch 10.000xp op gewoonlijk?Autofan1985 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:08:
[...]
Klopt idd, alleen zou ik 1 nulletje weg halen bij die 20.000 XP voor een raid.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Klopt, maar geen 10.000 gym xp. Dat is 1.000 en nu dus 2.000.Keiichi schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:11:
[...]
een 5 sterren raid levert toch 10.000xp op gewoonlijk?
10.000 XP op je account idd, maar geen 10.000 gym XP. Dat zou wat zijn: 3 T5 raids en je gymbadge is goud.Eddos schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:14:
Hm, 5 sterren doet volgens mij toch echt 10.000 XP op hoor.

Ah zo :-).
Dat interesseert mij niet, gym krijgt vanzelf een ander kleurtje, dus daar kijk ik eigenlijk nooit naar.
Dat interesseert mij niet, gym krijgt vanzelf een ander kleurtje, dus daar kijk ik eigenlijk nooit naar.
Tussenstand ten opzichte van link
Lvl 33 (Caught: 335 / Seen: 354)
580812 van 1000000 XP
To do:
Lvl 33 (Caught: 335 / Seen: 354)
580812 van 1000000 XP
To do:
Generation 1 068 Machamp 128 Tauros (regional) 144 Articuno (legendary) 145 Zapdos (legendary) 146 Moltres (legendary) 150 Mewtwo (legendary) 151 Mew (mythical) | Generation 2 160 Feraligatr 214 Heracross (regional) 222 Corsola (regional) 235 Smeargle 242 Blissey 244 Entei (legendary) 245 Suicune (legendary) 248 Tyranitar 249 Lugia (legendary) 250 Ho-Oh (legendary) 251 Celebi (mythical) | Generation 3 253 Grovyle 254 Sceptile 257 Blaziken 260 Swampert 267 Beautifly 271 Lombre 272 Ludicolo 275 Shiftry 276 Taillow 277 Swellow 278 Wingull 279 Pelipper 281 Kirlia 282 Gardevoir 283 Surskit 284 Masquerain 286 Breloom 287 Slakoth 288 Vigoroth 289 Slaking 290 Nincada 291 Ninjask 292 Shedinja 295 Exploud 298 Azurill 299 Nosepass 305 Lairon 306 Aggron 308 Medicham 311 Plusle (regional) 313 Volbeat 314 Illumise (regional) 319 Sharpedo 321 Wailord 322 Numel 323 Camerupt 324 Torkoal 327 Spinda 328 Trapinch 329 Vibrava 330 Flygon 331 Cacnea 332 Cacturne 333 Swablu 334 Altaria 337 Lunatone 338 Solrock (regional) 342 Crawdaunt 343 Baltoy 344 Claydol 345 Lileep 346 Cradily 347 Anorith 348 Armaldo 350 Milotic 351 Castform 352 Kecleon 357 Tropius (regional) 358 Chimecho 359 Absol 360 Wynaut 362 Glalie 366 Clamperl 367 Huntail 368 Gorebyss 369 Relicanth 371 Bagon 372 Shelgon 373 Salamence 374 Beldum 375 Metang 376 Metagross 377 Regirock (legendary) 378 Regice (legendary) 379 Registeel (legendary) 380 Latias (legendary) 381 Latios (legendary) 382 Kyogre (legendary) 383 Groudon (legendary) 384 Rayquaza (legendary) 385 Jirachi (mythical) 386 Deoxys (mythical) |
Heb jij ff mazzel, die zit vanaf gisteren in de field research doos. Stempels verzamelen dusCAP-Team schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:39:
145 Zapdos (legendary)
Combusken is tijdens dit event een level 2 raid boss, hoorde ik. Dat zou je op weg kunnen helpen.257 Blaziken
Er zijn superveel Meditite spawns tijdens dit event. Wandelen maar!308 Medicham
Die zie je inderdaad bizar weinig345 Lileep
346 Cradily
Is nog niet uit, dus deze heeft niemand. Heb je delibird wel?CAP-Team schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:39:
235 Smeargle
Je schiet lekker op! Nog wat aanvullingen op je lijst:
@Hassiebassie Gok dat hij hem daarom cursief genoteerd heeft, net als de regionals.
EDIT:
Al zou je dan de Mythicals ook toe kunnen voegen:
251 Celebi
385 Jirachi
386 Deoxys
En de nog komende Legendairies:
377 Regirock
378 Regice
379 Registeel
381 Latios (vanaf volgende week)
Deze zijn nog niet uit.CAP-Team schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:39:
290 Nincada
291 Ninjask
292 Shedinja
327 Spinda
352 Kecleon
366 Clamperl
367 Huntail
368 Gorebyss
Deze mag je ook als regional noteren.
@Hassiebassie Gok dat hij hem daarom cursief genoteerd heeft, net als de regionals.
EDIT:
Al zou je dan de Mythicals ook toe kunnen voegen:
251 Celebi
385 Jirachi
386 Deoxys
En de nog komende Legendairies:
377 Regirock
378 Regice
379 Registeel
381 Latios (vanaf volgende week)
[ Voor 15% gewijzigd door Autofan1985 op 02-05-2018 14:16 ]
Zapdos zou ik vrijdag moeten hebben idd, Blaziken heb ik nog één Torchic voor nodig om mijn Combusken te evolueren. En Medicham zou ik al kunnen evolueren, maar ik heb nog geen "wonder" Meditite.
Delibird heb ik inderdaad wel.
Delibird heb ik inderdaad wel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6