[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 141 Laatste
Acties:
  • 572.538 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Knul schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:55:
Waar zien jullie eigenlijk welk lv pokemon je vangt? Ik zie alleen de CP namelijk :P
Als je Android gebruikt kan ik je hier naar verwijzen. Voor iOS kan ik je niet helpen. :)

https://github.com/farkam135/GoIV/releases

Voor één groep mensen voegt het nastreven van beesten met een hoge, liefst 100%, IV gewoon een extra uitdaging en lange termijn doel aan het spel toe. Daarbij houden mensen die daar maps bij gebruiken zichzelf (en anderen) een beetje voor de gek want dat haalt de 'prestatie' eruit. Al mijn 100% IV heb ik zelf zonder hulp van maps vergaard. :9 Voor een andere groep mensen die dat niet interessant vindt is het iets waar men niet op let (zeggen ze ;)). Ieder staat het vrij om het spel zo op zijn eigen manier in te vullen, zolang men niet vals speelt en daarmee anderen schaadt in hun spel. Sinds de gym rework is daar veel minder mogelijkheid toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:41

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Vanmiddag ook een Shiny Luvdisk binnen gehengeld hier :)
Fijn want voorheen zag je die dingen nergens (had er eentje uit een ei) en ik heb niet bepaald heel veel geluk met Shiny's, dus dit was wel even leuk.
Ik heb nu een Magikar, Pikachu, Raichu en Luvdisk. Nog een hoop te gaan dus :P Maar verder schiet de Dex wel lekker op nu.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:24
Spike_wolf schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:50:
Vanmiddag ook een Shiny Luvdisk binnen gehengeld hier :)
Fijn want voorheen zag je die dingen nergens (had er eentje uit een ei) en ik heb niet bepaald heel veel geluk met Shiny's, dus dit was wel even leuk.
Ik heb nu een Magikar, Pikachu, Raichu en Luvdisk. Nog een hoop te gaan dus :P Maar verder schiet de Dex wel lekker op nu.
Volgens mij is die pas shiny-baar sinds vandaag. Maar goed bezig! Op zich zijn die shinies een leuke toevoeging, maar de RNG is wel verschrikkelijk, soms na honderden vangsten niks, soms de 2de. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Megalodon86 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:49:
[...]

Volgens mij is die pas shiny-baar sinds vandaag. Maar goed bezig! Op zich zijn die shinies een leuke toevoeging, maar de RNG is wel verschrikkelijk, soms na honderden vangsten niks, soms de 2de. 8)7
Hij is pas sinds vandaag shiny geloof ik inderdaad. Maar ook de gewone ben ik nog niet eerder in het wild tegen gekomen, een keer in de radar en dus een ei.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Hier zat Luvdisc regelmatig. Heb er vandaag 96 bij gevangen. En geen shiney, blijkbaar was de kans vandaag op dat ding niet hoger zoals Pika dat laatst had. Maar gewoon net zoveel kans als bv een Magikarps. ( waarvan ik er 1100+ gevangen heb en nog geen 1 shiney heb)

Ook nog een Chansey gevangen.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:04

PB-powell

Mr. Laziness

Gister vooral gefocust op luvdisc's, stuk of 40 gevangen. Had verder geen tijd om te gaan lopen dus alles van achter m'n bureau en de bank gedaan O-)
Maar 0 chansey's gezien, ook niet op de radar. :/ had er nog wel een paar willen hebben voor m'n blissey.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gisteravond 3 Chansey's gevangen met de map. Altijd handig voor in gyms en ook voor Blissey's.

Helaas geen shiney Luvdisc nog.

Verwijderd

poor Leno schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:27:
[...]

Ja ik spaar voor een triple living Dex.. dat lijkt me zo'n voldoening geven als je er door scrolled :D

Maar helaas komt er telkens een nieuwe (deel van) gen uit die weer lastig is..

En 1x Aerodactyl, 2x Cleffa, 2x Igglybuff, 3x Wynaut en 3x Marill baby die roet in t eten gooien :(
Wat bedoel je met een triple living Dex?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:35:
[...]

Wat bedoel je met een triple living Dex?
Ik neem aan 3 Squirtles, 3 Wartortles, 3 Blastoises etc zodat elke horizontale rij in de app een enkele soort heeft.

Humankind… be both.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Spike_wolf schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:40:
[...]

Ik neem aan 3 Squirtles, 3 Wartortles, 3 Blastoises etc zodat elke horizontale rij in de app een enkele soort heeft.
@Verwijderd

Ja precies :)

En van de erg leuke een veelvoud van 3, dus 6 of 9 of 12.

Alleen mis ik dus een hele zooi baby's.. :/

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

poor Leno schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:08:
[...]

@Verwijderd

Ja precies :)

En van de erg leuke een veelvoud van 3, dus 6 of 9 of 12.

Alleen mis ik dus een hele zooi baby's.. :/
Das toch niet te doen? Zeker voor de beesten die alleen uit 10km eieren komen. Aerodactyl en snorlax bijvoorbeeld heb ik elk pas 1 en 2 stuks van gekregen. En nu gen 3 uit is, is de kans dat die nog uit eieren komen nog kleiner, als ze er uberhaupt nog uit kunnen komen.
Maar ieder zo z'n hobby, ik sta dan ook 'pas' op 650 km gelopen en net over de 400 eitjes uit.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
PB-powell schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Das toch niet te doen? Zeker voor de beesten die alleen uit 10km eieren komen. Aerodactyl en snorlax bijvoorbeeld heb ik elk pas 1 en 2 stuks van gekregen. En nu gen 3 uit is, is de kans dat die nog uit eieren komen nog kleiner, als ze er uberhaupt nog uit kunnen komen.
Maar ieder zo z'n hobby, ik sta dan ook 'pas' op 650 km gelopen en net over de 400 eitjes uit.
Nouja een grote whatsappgroep helpt enorm, daarnaast soms wel gebruik van een map. Maarja dat helpt nog niet bij alles. Dus het is gewoon een flinke zoektocht :)

Snorlaxen zijn hier (Oosten/Achterhoek) in veelvoud, dus die waren geen probleem. Niet de beste qua IV's, maar toch.
(En ik heb er 3 uit een ei gehad 8)7 , terwijl graag ik een Aerodactyl wil)

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 15-02-2018 10:20 ]

• Megalodon86
Snorlax is was gewoon een raidboss natuurlijk, ik verwacht dat Aerodactyl dat ook nog wel wordt binnenkort.

[ Voor 5% gewijzigd door Megalodon86 op 15-02-2018 10:25 ]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:20

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

pff net op 20 seconden na ofzo een 100% luvdisc gemist die dicht bij me werk zat :(
zie niet snel voor me buiten dit valentijn event een 100% luvdisc te vinden dus hoop er wel nog 1 te zien vandaag :P

Edit; jeuj heb er 1

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 15-02-2018 12:12 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Verwijderd

PB-powell schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:53:
Zeker voor de beesten die alleen uit 10km eieren komen. Aerodactyl en snorlax bijvoorbeeld heb ik elk pas 1 en 2 stuks van gekregen.
Volgens mij kan je alles in het wild tegenkomen wat uit eitjes komt behalve de baby's.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Volgens mij kan je alles in het wild tegenkomen wat uit eitjes komt behalve de baby's.
Tsja de kans is aanwezig, maar daar is dan wel alles mee gezegd :9
Is er ergens overigens een actuele lijst met wat er uit eieren kan komen en de kans daarop?
poor Leno schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:18:
[...]

Nouja een grote whatsappgroep helpt enorm, daarnaast soms wel gebruik van een map. Maarja dat helpt nog niet bij alles. Dus het is gewoon een flinke zoektocht :)

Snorlaxen zijn hier (Oosten/Achterhoek) in veelvoud, dus die waren geen probleem. Niet de beste qua IV's, maar toch.
(En ik heb er 3 uit een ei gehad 8)7 , terwijl graag ik een Aerodactyl wil)
Hier hebben we helaas geen al te grote groep en het dorp is te klein voor de echt zeldzame pokemon. Heul af een toe een lapras of een andere zeldzame evolutie, maar verder weinig bijzonders. Toen ik nog in Utrecht woonde was dat al stuk minder bijzonder.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
PB-powell schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Tsja de kans is aanwezig, maar daar is dan wel alles mee gezegd :9
Is er ergens overigens een actuele lijst met wat er uit eieren kan komen en de kans daarop?

[...]

Hier hebben we helaas geen al te grote groep en het dorp is te klein voor de echt zeldzame pokemon. Heul af een toe een lapras of een andere zeldzame evolutie, maar verder weinig bijzonders. Toen ik nog in Utrecht woonde was dat al stuk minder bijzonder.
Ja ik vind t echt jammer dat kleine dorpjes enzo gewoon 'geen kans' hebben :/

Slaat nergens op dat het gelinked is aan activiteit. je zal maar in the middle of nowhere wonen in de woestijn in de VS ofzo :/

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

poor Leno schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:38:
[...]

Ja ik vind t echt jammer dat kleine dorpjes enzo gewoon 'geen kans' hebben :/

Slaat nergens op dat het gelinked is aan activiteit. je zal maar in the middle of nowhere wonen in de woestijn in de VS ofzo :/
Yups... Er is een groep(je) van ongeveer 15-20 man wat best fanatiek is bij ons en die ook echt wel willen, maar we missen gewoon de mogelijkheden. Daarnaast zijn er nog wel andere spelers actief, maar die zitten niet (actief) in de app-groepen.

Misschien dat van de zomer het weer leuker wordt als de campings open gaan. Dan verdubbelt het inwoners aantal bijna van t dorp :+

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
PB-powell schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:12:
[...]

Yups... Er is een groep(je) van ongeveer 15-20 man wat best fanatiek is bij ons en die ook echt wel willen, maar we missen gewoon de mogelijkheden. Daarnaast zijn er nog wel andere spelers actief, maar die zitten niet (actief) in de app-groepen.

Misschien dat van de zomer het weer leuker wordt als de campings open gaan. Dan verdubbelt het inwoners aantal bijna van t dorp :+
Een sort scanner of map zou wel enorm helpen.. Is er daar geen know-how bij jullie om zoiets op te zetten?

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
poor Leno schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:25:
[...]

Een sort scanner of map zou wel enorm helpen.. Is er daar geen know-how bij jullie om zoiets op te zetten?
Gewoon bij GoRaids (binnenkort GoHunt) dat gebied aanvragen en zorgen dat je de donaties rond krijgt. Dan wordt dat stuk netjes mee gescand.

• C_V_S
  • Niet online
poor Leno schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:25:
[...]

Die zijn er gewoon hoor met Telegram bot en al.

Geen idee of de naam genoemd mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mang028
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-08-2020
Autofan1985 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Gewoon bij GoRaids (binnenkort GoHunt) dat gebied aanvragen en zorgen dat je de donaties rond krijgt. Dan wordt dat stuk netjes mee gescand.
Daar zijn in ons dorp mee bezig (zelfde dorp als PB-powell) een fanatieke speler die doordeweeks in Rotterdam is en in het weekend in Epe heeft het aangevraagd. Met die donaties gaat het daarna wel goed komen. Zijn er al een aantal die willen doneren. Dus wie weet wordt het nog wat...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Vandaag van Niantic 5 gratis raid passes gekregen. Ik had ze een mailtje gestuurd omdat ik een Ex-Raid invite aan de andere kant van de planeet kreeg, met de melding dat een vliegticket er even niet in zat en of dat omgezet kon worden naar een Ex-raid in de buurt.
Nja, dat omzetten ging niet maar ik kreeg wel 5 gewone raidpasses om mijn kansen te vergroten. Okay, thanks :P

Humankind… be both.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:26
Spike_wolf schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:10:
Vandaag van Niantic 5 gratis raid passes gekregen. Ik had ze een mailtje gestuurd omdat ik een Ex-Raid invite aan de andere kant van de planeet kreeg, met de melding dat een vliegticket er even niet in zat en of dat omgezet kon worden naar een Ex-raid in de buurt.
Nja, dat omzetten ging niet maar ik kreeg wel 5 gewone raidpasses om mijn kansen te vergroten. Okay, thanks :P
Ik ook. Gelukkig kreeg ik vrijdagavond ook een EX- raidpas voor een gym die ten minste niet 350 kilometer rijden was, anders was ik nog gegaan ook.

edit:
Pokemon GO lijkt nu even plat te liggen

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-02-2018 21:25 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:06
Nieuw event met shiny Poochyena en de valentijn event is met een dag verlengd zag ik

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Jay
Gisteren een Chansey level 30 15,15,13 gevangen. Dus meteen een Blissey erbij gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gister avond in het centrum hier met een klein groepje rondje lures aangezet en dachten dus de laatste 2 uur ff vol gas luvdiscs te vangen. Toen kregen we een 3 kwartier lang ofzo die storing :( maar met 110 luvdiscs gister avond alleen al niet die shiney helaas.. vanavond kan ik denk ik niet voor een herkansing.

Wel vet geluk gehad met die poochena. De 3e die ik gisteravond ving (vanuit me incense zelfs) was shiny :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Spike_wolf schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:10:
Het is tenminste iets. Dat is nog best netjes van ze, geeft ook aan dat ze toch luisteren naar wat je zegt :)

En zouden ze ook door hebben gekregen dat veel mensen met een chronisch dust te kort zit dat ze nu nog meer pokemon los laten met extra dust? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
Gisteravond spawnde er opeens een 100% Chansey. Na lang twijfelen (lees 10 seconden :p ) toch uit bed gekomen en het net gered.
Ben uberhaupt al blij met de extra Chansey spawns, had hiervoor maar 1 Chansey gevangen ooit in de begindagen van het spel en was daarna (gedwongen) gestopt met het spel.

Alleen jammer dat ik al mijn geluk heb verbruikt bij de 1e Aron die ik tegenkwam , die was meteen shiny die avond. Verder geen shinys te bekennen voor me :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Musta schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:58:
Gisteravond spawnde er opeens een 100% Chansey. Na lang twijfelen (lees 10 seconden :p ) toch uit bed gekomen en het net gered.
Ben uberhaupt al blij met de extra Chansey spawns, had hiervoor maar 1 Chansey gevangen ooit in de begindagen van het spel en was daarna (gedwongen) gestopt met het spel.

Alleen jammer dat ik al mijn geluk heb verbruikt bij de 1e Aron die ik tegenkwam , die was meteen shiny die avond. Verder geen shinys te bekennen voor me :'(
Oh wow! een 100% Chansey heb ik nog nooit gezien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:50
Toch maar hopen dat met al die shiny tijdens de laatste events dit ook voor het komende event geldt.
Shiny Dratini zou leuk zijn! :)

Met Swablu ging het redelijk vlot, nummer 106 was shiny. Met Luvdisc nog geen geluk gehad, meer dan 250 aangeklikt de laatste dagen maar helaas! Eens kijken of er vandaag nog iets tussen zit.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
A-Jay schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 07:04:
Gisteren een Chansey level 30 15,15,13 gevangen. Dus meteen een Blissey erbij gemaakt :)
Lekker he, ik had er een van level 31 en IV 85. Alleen nog niet genoeg candy's voor mijn 6e Blissey.

Als het een beetje mee zit gaat dat nog wel lukken vandaag en heb ik direct een top gym defender er bij.

Is nu enkel de Poochyena er als Shiney er bij gekomen of de andere honden ook.

Ze moeten het wel speciaal houden die shiney's naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:28
xienator schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:18:
Ik hoor alleen Poochyena. En dus ook Mightyena, als je je shiny Pooch evolueert :*) .
Ik vind het nog speciaal genoeg hoor. Nog steeds geen shiny Luvdisc of Poochyena hiero :/ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

xienator schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Lekker he, ik had er een van level 31 en IV 85. Alleen nog niet genoeg candy's voor mijn 6e Blissey.

Als het een beetje mee zit gaat dat nog wel lukken vandaag en heb ik direct een top gym defender er bij.

6 blissey al :/ ik heb er 1 en een chansey, meer niet mogen krijgen helaas. Ook 0 op de radar gezien afgelopen dagen, en maar 1 die via de whatsappgroep werd gedeeld.
En de shiny's zijn wat mij betreft nog speciaal genoeg. Heb er pas twee. Maar doordat die beesten die shiny kunnen zijn zoveel spawnen, is de kans op een shiny daarmee ook groter omdat je er nou eenmaal meer kan vangen. Zodra de spawns naar beneden gaan wordt de kans een stuk kleiner weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Net een Chansey van level 26 en 96% hier vanaf me werkplek kunnen vangen :)
Shiny luvdisc nog niet, poochena gisteren avond al. Vanavnod nog 2 uurtjes ong de tijd om luvdisc proberen te vinden.. vrees dat het hem niet word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

6 Blissey's.. pfff ik heb nu 31 Chansey candies.. gisteren twee gevangen, wou gisteravond nog op Chansey jacht maar helaas toen deed Pokemon Go moeilijk met inloggen. :(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
CAP-Team schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:54:
6 Blissey's.. pfff ik heb nu 31 Chansey candies.. gisteren twee gevangen, wou gisteravond nog op Chansey jacht maar helaas toen deed Pokemon Go moeilijk met inloggen. :(
Nee nu pas 5 en bezig aan mijn 6e :)

Zag dat ik 24 Chansey's had gevangen waarvan een groot deel uit een 10 km ei komt. Ik heb ook al 3200+ km gelopen en 1400+ eieren uitgebroed.

Daarnaast maak ik sinds 3 maanden gebruik van de Goraids map dus dan gaat het wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Ik hoop echt dat ze dit vaker doen, bepaalde pokemon die voor een aantal dagen 300 stardust geven als je ze vangt. Misschien ziet Niantic ooit in dat men een chronisch tekort aan Stardust heeft :p

En hebben ze de catch rate verlaagd ofzo? Die Luvdisc vreet al mn ballen op en sinds het event ook Poochyena en Electrike. Ze blijven er maar uitspringen

[ Voor 28% gewijzigd door Musta op 16-02-2018 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 13:09
Jemig, ik durf bijna niet te melden dat ik al 162 Chansey's gevangen heb. Inmiddels ook al 18 Blissey's waarvan er 13 boven de lvl 30 zijn. Nu helpt het ook dat ik naar dat Safari Event in Amstelveen ben geweest, daar kon je bijna continu Chansey's vangen. En nu met een map erbij gaat het ook hard.

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

in het huidige gym systeem heb je eingelijk aan blissy ook totaal niks :-) dus ach ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:36:
in het huidige gym systeem heb je eingelijk aan blissy ook totaal niks :-) dus ach ja
Blissey is de beste defender die er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 22:08
Het duurt best lang om die Blissey uit de gym te gooien. Ik ben er 5 minuten of soms meer kwijt om gym met Blissey eruit te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
plizz schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:15:
Het duurt best lang om die Blissey uit de gym te gooien. Ik ben er 5 minuten of soms meer kwijt om gym met Blissey eruit te gooien.
Stuur je Machamp leger dan eens snel naar de sportschool! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
schaapiej schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:18:
[...]

Stuur je Machamp leger dan eens snel naar de sportschool! :p
Dat is het probleem. Ik heb geen Machamp en helemaal geen leger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik heb er twee en die hebben toch nog aardig wat moeite met de wat dikkere Blisseys :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
plizz schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:24:
[...]

Dat is het probleem. Ik heb geen Machamp en helemaal geen leger :D
Dan snap ik dat je er 5+ min over doet haha
Hopen dat je wat Machamp raids kunt doen (is deze er eigenlijk nog na de laatste wijziging?) dan gaat het al een stuk beter!

Hariyama en Blaziken zijn ook nog prima opties.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
schaapiej schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:31:
[...]

Dan snap ik dat je er 5+ min over doet haha
Hopen dat je wat Machamp raids kunt doen (is deze er eigenlijk nog na de laatste wijziging?) dan gaat het al een stuk beter!

Hariyama en Blaziken zijn ook nog prima opties.
Ik gebruik meestal Rhydon om Blissey aan te vallen. Het opzich best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Knul schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:28:
Ik heb er twee en die hebben toch nog aardig wat moeite met de wat dikkere Blisseys :P
Ik heb een level 38 100%IV Blissey. Ik weet dat mensen die irritant vinden :)

Zet die meestal alleen in de snel wisselende Gyms. Maar dan nog is het voor de meeste mensen wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exxegutor met Solar beam verpulverd een blissy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Blissey's zijn na 500 min. ook leeg... tenzij ze bijgevoerd zijn natuurlijk. :P

Ik gebruik gewoonlijk een van mijn Mewtwo's. Die met Focus Blast. 8)

In het oude gymsysteem had ik ook wel succes om gyms met meerdere Blisseys te trainen met Jolteon's. :Y Snelle aanval en goed met dodgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer exxegutor eens gaaf echt easy in oude systeem al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:17:
Probeer exxegutor eens gaaf echt easy in oude systeem al
Maar toen had je nog geen TM's dus je mocht al blij zijn met één Exeggcutor met Solar Beam. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
De moveset voor Dratini Dragonite is bekend voor aankomende zaterdag: Draco Meteor.
Remember Trainers, Fast TMs and Charged TMs will not grant exclusive moves during Community Day. To learn an exclusive move, you must evolve the featured Pokémon during Community Day hours.

[ Voor 37% gewijzigd door schaapiej op 17-02-2018 07:51 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Komen er ook shiny Dratini's? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Fijn dat ik nog 172 dratini candy in voorraad heb. Nou inderdaad hopen dat er een shiny variant is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Laatst online: 17-09-2024
Wat zijn de beste plekken om heen te gaan volgende week voor de dratinis? Unibail winkelcentrum oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
JunkieLimbo schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:15:
Wat zijn de beste plekken om heen te gaan volgende week voor de dratinis? Unibail winkelcentrum oid?
Elk willekeurig park met een boel stops is al goed. Unibail locaties zijn altijd een goede keuze. Ik ben zelf die dag in CentrO. Zal genoeg te vangen zijn! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Wordt leuk dan aanstaande zaterdag, ze hebben i ieder geval geleerd van het TM'en van Pikachu :p

Oh en een 96% Rayquaza gevangen met 15 attack, so genoeg gedaan voor vandaag :9~

mewtwo binnen, 14 attack maar is mijn 1e :)

[ Voor 11% gewijzigd door Musta op 18-02-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:16
Ik wil een van mn kyogre’s oppompen, maar kom er niet uit. Eentje heeft 12/15/15 IV en de ander 14/14/10 IV. Welke zouden jullie upgraden, welke geeft mij de sterkste water attacker? Wil m naar level 30 brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
Pffffffffffffff, Mewtwo wéér niet gevangen... zit nu op 3 van de 5. En hoewel de eerste die me ontliep dramatsich gegooid was, ging het dit keer echt goed, 7 curved great en 2 curved excellents allemaal met golden razz... 't was me gewoon niet gegund.

2de/zoontjes account wel gelukkig, 2/2 en deze was met critical catch :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Megalodon86 op 18-02-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:52
Zijn er hier nog spelers die gebruik maken van Pokemon Go Plus? Sinds de update naar IOS11 werkte de plus alleen nog met een vertraging. Is hier een fix voor te vinden?

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Megalodon86 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:29:
Pffffffffffffff, Mewtwo wéér niet gevangen... zit nu op 3 van de 5. En hoewel de eerste die me ontliep dramatsich gegooid was, ging het dit keer echt goed, 7 curved great en 2 curved excellents allemaal met golden razz... 't was me gewoon niet gegund.

Ik heb vanmorgen mijn 3e gevangen (3e poging).
Deze heb ik met AR gevangen na een tip op Reddit. Met de nieuwe AR functie op iOS waarbij je dichterbij kunt lopen voor de "Expert Handler" bonus is hij belachelijk makkelijk te vangen. Je komt zo dichtbij dat de catch ring niet in het scherm past en min of meer elke bal die je gooit Excellent is.
Vanmorgen zat hij in mijn eerste Excellent curve (lol) met een Pinab :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Megalodon86 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:29:

Bij ons waren er 3 personen die letterlijk alles excellent met golden razz gooiden en niet hebben gevangen...
Hoorde in de app groep dat bij een andere ex raid voor ons ook velen hetzelfde hadden.
Ik had t geluk dat die bij de 1e bal erin ging (nadat ik de eerste 2 ballen had misgegooid :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat die slaat gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:03
Zuur als je hem niet vangt, zeker omdat de kansen best hoog zijn in veergelijking met de legendaries. Als je een goude Psychic badge hebt (dat lukt volgens mij wel met alle Natu's en Mr Mimes), dan heb je met een goldedn razz curved great een kans van 34.85% om hem te vangen. Als je 7 keer dit gooit, is de kans kleiner dan 5% dat je hem niet vangt! En waarschijnlijk krijg je meer dan 7 ballen, en zoals @Verwijderd zegt, gooien nadat hij aanvalt, kan je er ook voor zorgen dat de bal in ieder geval op z'n hoofd komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drie accounts 3x in 1x erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:22
Luuksche schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:34:
Zijn er hier nog spelers die gebruik maken van Pokemon Go Plus? Sinds de update naar IOS11 werkte de plus alleen nog met een vertraging. Is hier een fix voor te vinden?
Vlak na de update was het inderdaad compleet waardeloos, maar nu werkt hij bij mij weer als vanouds. Na drukken gaat hij meteen vangen of de stop draaien. Ik durf niet te zeggen of een iOS of Pokémon Go update het probleem gefixt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:52
rnark schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:51:
[...]

Vlak na de update was het inderdaad compleet waardeloos, maar nu werkt hij bij mij weer als vanouds. Na drukken gaat hij meteen vangen of de stop draaien. Ik durf niet te zeggen of een iOS of Pokémon Go update het probleem gefixt heeft.
Gebruik jij de Plus op IOS? Ik zal morgen het morgen nog eens proberen. Eigenlijk toch wel bizar dat zoiets kleins ervoor gezorgd heeft dat PoGo door mij niet meer gespeeld werd :'( .

Stack Sats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:16:
Ik wil een van mn kyogre’s oppompen, maar kom er niet uit. Eentje heeft 12/15/15 IV en de ander 14/14/10 IV. Welke zouden jullie upgraden, welke geeft mij de sterkste water attacker? Wil m naar level 30 brengen.
bij legendary pokemon: altijd de pokemon met het hoogste attack poweruppen, aangezien je hem toch niet in gyms kan zetten is defence niet zo heel belangrijk. je moet je trouwens ook niet doodstaren op iv. het verschil tussen een 0% en 100% iv is maar 3% ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:22
Luuksche schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:00:
[...]

Gebruik jij de Plus op IOS? Ik zal morgen het morgen nog eens proberen. Eigenlijk toch wel bizar dat zoiets kleins ervoor gezorgd heeft dat PoGo door mij niet meer gespeeld werd :'( .
Ja, in combinatie met een iPhone X en iOS 11.2.5 en de laatste PoGo update. Ik heb de Plus door iOS 11 een hele tijd niet gebruikt, toen ik het een week of twee geleden weer probeerde merkte ik dat het weer als voorheen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Wat een dikke teleur stelling was dat vandaag.
We dachten naar kijkduin te gaan. Is heel het delta plein of limits.
Je kan niet meer op de trap zitten, en alleen aan de zijkant bij het hotel nog een beetje staan.
Niet veel gevangen. Een paar lileeps. Wat me wel opviel is dat echt heel veel niet bleef zitten en meestal met berrie en al er vandoor ging.
Ach volgende week Parijs maar eens leegharken op zaterdag bij La defance

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:26:
[...]

bij legendary pokemon: altijd de pokemon met het hoogste attack poweruppen, aangezien je hem toch niet in gyms kan zetten is defence niet zo heel belangrijk. je moet je trouwens ook niet doodstaren op iv. het verschil tussen een 0% en 100% iv is maar 3% ;)
Hm dat is een goeie, zo had ik het nog niet bekeken... even checken welke van de 4 naast 14 attack de hoogste iv heeft, tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:32
[...]

Toch wel super tof dat ik vandaag een rayquaza met 100% iv gevangen heb. Ben hem nu aan het power uppen. Mijn eerste 100% iv legendary en wat een geweldige gym aanvaller is dit monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:15:
Wat een dikke teleur stelling was dat vandaag.
We dachten naar kijkduin te gaan. Is heel het delta plein of limits.
Je kan niet meer op de trap zitten, en alleen aan de zijkant bij het hotel nog een beetje staan.
Niet veel gevangen. Een paar lileeps. Wat me wel opviel is dat echt heel veel niet bleef zitten en meestal met berrie en al er vandoor ging.
Ach volgende week Parijs maar eens leegharken op zaterdag bij La defance
Hoezo dan? Werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

rnark schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:51:
[...]

was een pokemon go probleem in combinatie met iOS 11. Door Niantic is het gefixt. ik was ook super blij toen het weer werkte. het had ook echt maanden lang geduurd voordat ze het gefixt hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autofan1985
Afgelopen zaterdag met een man of 30 een raidtrain gehouden hier door de buurt om Rayquaza te jagen. Tot die tijd waren 3 van 2043 CP mijn hoogste (variërend van 82 tot 87%), dus hoopte aan het eind van de dag iig met een goede thuis te komen. En zo niet heb ik toch een leuke dag gehad. :) Na een aantal raids weer die slang verslagen, zie ik die CP teller teruglopen en stoppen bij 2083... Ik geloofde het niet, dus als een idioot door die beloningen gegaan naar het vangscherm: bleek dat ik het echt goed gezien had! Gelukkig bleef hij met 1 bal zitten, dus nu de trotse eigenaar van een 100% Rayquaza! En verdorie: 2 raids later een 2077 CP: 98% 15-14-15. Ook die bleef zitten. Die 98% dus maar de dubbele Flying move gegeven en de 100% uiteraard Dragon Tail - Outrage. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Autofan1985 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:33:
Afgelopen zaterdag met een man of 30 een raidtrain gehouden hier door de buurt om Rayquaza te jagen. Tot die tijd waren 3 van 2043 CP mijn hoogste (variërend van 82 tot 87%), dus hoopte aan het eind van de dag iig met een goede thuis te komen. En zo niet heb ik toch een leuke dag gehad. :) Na een aantal raids weer die slang verslagen, zie ik die CP teller teruglopen en stoppen bij 2083... Ik geloofde het niet, dus als een idioot door die beloningen gegaan naar het vangscherm: bleek dat ik het echt goed gezien had! Gelukkig bleef hij met 1 bal zitten, dus nu de trotse eigenaar van een 100% Rayquaza! En verdorie: 2 raids later een 2077 CP: 98% 15-14-15. Ook die bleef zitten. Die 98% dus maar de dubbele Flying move gegeven en de 100% uiteraard Dragon Tail - Outrage. :D
ook echt gewoon in 1 bal. NICE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
[...]

Eens, maar het is meer dan 3%, bij Mewtwo is het 5% tussen 0 en 100 IV (maar 66.6 is het laagst trouwens voor legendaries), en al zijn de basisstats van de pokémon lager, wordt het verschil groter dan 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Netjes hoor!
Ik heb ze nog niet hoger dan 2023, nog altijd niet slecht, maar een iets hogere zou leuk zijn.
Maar sowieso weinig te klagen, er zijn een paar bij ons in de groep die 1 uit 9 of 1 uit 7 staan omdat ze of het beest niet kunnen raken met de bal, of dat hij er instant weer uitspringt. Zelf sta ik op 3 uit 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op 16/17. Vind Rayquaza echt heel simpel om excellent op te gooien en gelukkig blijft 'ie dus ook bijna altijd zitten. Hoogste is 2061, dus hoop nog wel een hogere te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:05:
Ik zit op 16/17. Vind Rayquaza echt heel simpel om excellent op te gooien en gelukkig blijft 'ie dus ook bijna altijd zitten. Hoogste is 2061, dus hoop nog wel een hogere te vangen.
ja ik heb hetzelfde. gewoon zo goed als 100% excellent throws elke keer. het rondje zo groot als ze kop is vrij groot en is dan al een excellent.

heb er 8/9 waarvan 4 van 2043 wat me 4 hoogste zijn .. dat vind ik dan wel weer balen. de enige die weg kwam was 2065 ofzo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A-Jay
[...]
je moet je trouwens ook niet doodstaren op iv. het verschil tussen een 0% en 100% iv is maar 3% ;)
Je moet je in ieder geval nooit dood staren. Dat zijn we allemaal met elkaar eens. ;)

Maar als we een maxed Dragonite van 0,0,0 met een van 15,15,15 vergelijken.

Attack 263 vs 278 waarbij de beste 5,7% beter is.
Defense 201 vs 216 waarbij de beste 7,4% beter is.
Stamina 182 vs 197 waarbij de beste 8,2% beter is.
CP 3164 vs 3607
HP 144 vs 156

Doen we dat bij Rayquaza van 0,0,0 met 15,15,15

Attack 284 vs 299 waarbij de beste 5,2% beter is.
Defense 170 vs 185 waarbij de beste 8,8% beter is.
Stamina 191 vs 206 waarbij de beste 7,8% beter is.
CP 3219 vs 3671
HP 151 vs 163

Gemiddeld genomen is het verschil tussen de slechtste en beste Dragonite / Rayquaza 7,2%.

Naar mate de maximale Attack, Defense en Stamina lager zijn (minder goede Pokémons) dan word het verschil nog groter.
Bij een maxed Pidgeot is het al hoger daar is het gemiddelde verschil 9,2%

Nemen we de beste stats per soort die er te vinden zijn tot nu toe dan krijgen we de laagste mogelijk cijfers, en dan even alles tot de eerste die meer als 5% verschil heeft.

Attack
Mewtho attack 300 vs 315 waarbij de de beste 5,0% beter is.
Slaking attack 290 vs 301 waarbij de de beste 5,1% beter is.

Defense
Shuckle defense 396 vs 411 waarbij de de beste 3,7% beter is.
Steelix defense 333 vs 348 waarbij de de beste 4,5% beter is.
Lugia defense 323 vs 338 waarbij de de beste 4,6% beter is.
Cloyster defense 323 vs 338 waarbij de de beste 4,6% beter is.
Aggron defense 314 vs 329 waarbij de de beste 4,7% beter is.
Onix defense 288 vs 303 waarbij de de beste 5,2% beter is.

Stamina
Blissey stamina 510 vs 525 waarbij de beste 2,9% beter is.
Chansey stamina 500 vs 515 waarbij de beste 3,0% beter is.
Wobbuffet stamina 380 vs 395 waarbij de beste 3,9% beter is.
Wailord stamina 340 vs 355 waarbij de beste 4,4% beter is.
Snorlax stamina 320 vs 335 waarbij de beste 4,6% beter is.
Hariyama stamina 288 vs 303 waarbij de beste 5,2% beter is.

Dus wanneer is het verschil tussen een 0 en 15 dan 3%. Alleen als we het over de stamina van Blissey en Chansey hebben. Anders is deze altijd hoger!

En als we over een Pokemon in zijn geheel dan is het verschil altijd hoger als 5% (zelf houd ik een (fingerspitzengefühl) gemiddeld verschil van 7% aan als uitgangspunt) Nemen we namelijk alle stats van Blissey dan krijgen we.

Blissey attack 129 vs 144 waarbij de beste 11,6% beter is.
Blissey defense 229 vs 244 waarbij de beste 6,5% beter is.
Gemiddelde verschil is dan 7%

Dus je hoeft je niet druk te maken over IV's, je moet je zeker over een spel niet druk maken. Het verschil tussen de slechtste en beste aka 0 vs 100 is gemiddeld ongeveer 7%. Dus als je een gemiddelde Pokémon vangt is de beste maar 3,5% beter *O*

En de kans dat je een 100% IV Pokémon tegen komt is 1 op 3375 dus ongeveer 0,03% *O*

En dan de raids...

Bij een raid boss zijn de laagste stats niet te krijgen dus dan is het verschil tussen een 10,10,10 en een 15,15,15 zelfs minder dan 3% *O*

Doen we dat bij Rayquaza van 10,10,10 met 15,15,15

Attack 294 vs 299 waarbij de beste 1,7% beter is.
Defense 180 vs 185 waarbij de beste 2,7% beter is.
Stamina 201 vs 206 waarbij de beste 2,4% beter is.

Gemiddeld is het verschil tussen een beste en slechte Raid boss Rayquaza dus 2,26%

Het verschil tussen een gemiddelde en de beste Raid boss Rayquaza is dan maar 1,13%

En de kans op een 100%IV is bij een raid 1 op 216 ergo 0,46%

Dus lang leve de kleine percentages *O*

[Edit Rayquaza 10,10,10 berekening erbij gezet]

[ Voor 9% gewijzigd door A-Jay op 19-02-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 13:09
En dan zou je voor de legendary's eigenlijk alleen 10/10/10 moeten vergelijken met 15/15/15 want lager dan 10/10/10 krijg je ze niet...

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
sankao schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:01:
En dan zou je voor de legendary's eigenlijk alleen 10/10/10 moeten vergelijken met 15/15/15 want lager dan 10/10/10 krijg je ze niet...
Extra RAID stuk in mijn betoog erbij gezet. Ik reageerde primair op het 0% vs 100% is maar 3% verschil verhaal. Maar RAID's erbij zetten maakt wel een hoop meer duidelijk voor alle percentage's die links en rechts langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:51
Gelukkig bleef hij met 1 bal zitten, dus nu de trotse eigenaar van een 100% Rayquaza!
Is er een relatie tussen aantal ballen en percentage?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
matthijst schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Is er een relatie tussen aantal ballen en percentage?
Nee, is allemaal RNG. Bij een ander zij de 100% Rayquaza weer gedag na 12 ballen, bij mij bleef hij in de eerste van de 12 zitten. De IV die je eventueel vangt ligt al vast op het moment dat je de Pokemon verslagen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

(jarig!)
Heel duidelijk verhaal, en ook heel logisch. Maar als je in de praktijk gaat kijken kan die 5% makkelijk het verschil maken tussen net wel een raid kunnen solo'en en net niet. Dus voor sommigen kan het wel de moeite waard zijn, ieder zijn ding natuurlijk. :)
A-Jay schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Je moet je in ieder geval nooit dood staren. Dat zijn we allemaal met elkaar eens. ;)

Maar als we een maxed Dragonite van 0,0,0 met een van 15,15,15 vergelijken.

Attack 263 vs 278 waarbij de beste 5,7% beter is.
Defense 201 vs 216 waarbij de beste 7,4% beter is.
Stamina 182 vs 197 waarbij de beste 8,2% beter is.
CP 3164 vs 3607
HP 144 vs 156

Doen we dat bij Rayquaza van 0,0,0 met 15,15,15

Attack 284 vs 299 waarbij de beste 5,2% beter is.
Defense 170 vs 185 waarbij de beste 8,8% beter is.
Stamina 191 vs 206 waarbij de beste 7,8% beter is.
CP 3219 vs 3671
HP 151 vs 163

Gemiddeld genomen is het verschil tussen de slechtste en beste Dragonite / Rayquaza 7,2%.

Naar mate de maximale Attack, Defense en Stamina lager zijn (minder goede Pokémons) dan word het verschil nog groter.
Bij een maxed Pidgeot is het al hoger daar is het gemiddelde verschil 9,2%

Nemen we de beste stats per soort die er te vinden zijn tot nu toe dan krijgen we de laagste mogelijk cijfers, en dan even alles tot de eerste die meer als 5% verschil heeft.

Attack
Mewtho attack 300 vs 315 waarbij de de beste 5,0% beter is.
Slaking attack 290 vs 301 waarbij de de beste 5,1% beter is.

Defense
Shuckle defense 396 vs 411 waarbij de de beste 3,7% beter is.
Steelix defense 333 vs 348 waarbij de de beste 4,5% beter is.
Lugia defense 323 vs 338 waarbij de de beste 4,6% beter is.
Cloyster defense 323 vs 338 waarbij de de beste 4,6% beter is.
Aggron defense 314 vs 329 waarbij de de beste 4,7% beter is.
Onix defense 288 vs 303 waarbij de de beste 5,2% beter is.

Stamina
Chansey stamina 500 vs 515 waarbij de beste 3,0% beter is.
Wobbuffet stamina 380 vs 395 waarbij de beste 3,9% beter is.
Wailord stamina 340 vs 355 waarbij de beste 4,4% beter is.
Snorlax stamina 320 vs 335 waarbij de beste 4,6% beter is.
Hariyama stamina 288 vs 303 waarbij de beste 5,2% beter is.

Dus wanneer is het verschil tussen een 0 en 15 dan 3%. Alleen als we het over de stamina van Blissey en Chansey hebben. Anders is deze altijd hoger!

En als we over een Pokemon in zijn geheel dan is het verschil altijd hoger als 5% (zelf houd ik een (fingerspitzengefühl) gemiddeld verschil van 7% aan als uitgangspunt) Nemen we namelijk alle stats van Blissey dan krijgen we.

Blissey attack 129 vs 144 waarbij de beste 11,6% beter is.
Blissey defense 229 vs 244 waarbij de beste 6,5% beter is.
Gemiddelde verschil is dan 7%

Dus je hoeft je niet druk te maken over IV's, je moet je zeker over een spel niet druk maken. Het verschil tussen de slechtste en beste aka 0 vs 100 is gemiddeld ongeveer 7%. Dus als je een gemiddelde Pokémon vangt is de beste maar 3,5% beter *O*

En de kans dat je een 100% IV Pokémon tegen komt is 1 op 3375 dus ongeveer 0,03% *O*

En dan de raids...

Bij een raid boss zijn de laagste stats niet te krijgen dus dan is het verschil tussen een 10,10,10 en een 15,15,15 zelfs minder dan 3% *O*

Doen we dat bij Rayquaza van 10,10,10 met 15,15,15

Attack 294 vs 299 waarbij de beste 1,7% beter is.
Defense 180 vs 185 waarbij de beste 2,7% beter is.
Stamina 201 vs 206 waarbij de beste 2,4% beter is.

Gemiddeld is het verschil tussen een beste en slechte Raid boss Rayquaza dus 2,26%

Het verschil tussen een gemiddelde en de beste Raid boss Rayquaza is dan maar 1,13%

En de kans op een 100%IV is bij een raid 1 op 216 ergo 0,46%

Dus lang leve de kleine percentages *O*

[Edit Rayquaza 10,10,10 berekening erbij gezet]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel gespeeld in de zomer dat het uit kwam, zoals de halve wereld en toen gestopt. Paar weken terug zag ik in de AppStore dat er een grote update was en ben terug beginnen spelen.

Er is wel heel veel veranderd, zoals die raids. Kan iemand van jullie specialisten me dat even kort uitleggen wat de grote idee hierachter is? Ik kan me er bij voorstellen dat het met meerdere spelers te doen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Jay
JamesB009 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:52:
Heel duidelijk verhaal, en ook heel logisch. Maar als je in de praktijk gaat kijken kan die 5% makkelijk het verschil maken tussen net wel een raid kunnen solo'en en net niet. Dus voor sommigen kan het wel de moeite waard zijn, ieder zijn ding natuurlijk. :)

[...]
Ik ga zelf het liefste voor de hoogste IV, mijn lezing was juist om aan te geven dat je het IV jagen niet kan afdoen met niet interessant want maar 3% verschil.

Het is bij alle Pokemons (op de RAID bosses na) een veel groter verschil dan 3%.

Ik heb ook alleen maar naar de verschillen in basestats gekeken. Want als je naar CP gaat kijken dan is het verschil bij een maxed Dragonite een wooping 443. De CP heeft dan een verschil van 14% betreft tussen de slechtste en de beste.

A-Jay kijkt nog even trots naar zijn 100% Dragonite, Blissey, Gyarados, Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:58:
Ik heb het spel gespeeld in de zomer dat het uit kwam, zoals de halve wereld en toen gestopt. Paar weken terug zag ik in de AppStore dat er een grote update was en ben terug beginnen spelen.

Er is wel heel veel veranderd, zoals die raids. Kan iemand van jullie specialisten me dat even kort uitleggen wat de grote idee hierachter is? Ik kan me er bij voorstellen dat het met meerdere spelers te doen is?
Ik zou zeggen, even google, inlezen en als je daarna specifieke vragen hebt horen wij het wel. :P

https://support.pokemongo...115009004747-Raid-Battles

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaarheid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03-2024
JamesB009 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:06:
[...]

Ik zou zeggen, even google, inlezen en als je daarna specifieke vragen hebt horen wij het wel. :P

https://support.pokemongo...115009004747-Raid-Battles
En lid worden van je lokale raid whatsapp groep, veel raiden in parken en dan bam de mewtwo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:55
Ik heb een hekel aan whatsappgroepen, gelukkig gebruiken we hier nu allemaal telegram. Ik gebruik telegram enkel voor pokemon dus het is bij mij mooi gescheiden. Soms was ik een dag aan het werk en had ik opeens 500 nieuwe berichten op whatsapp, waarvan het meeste voor mij dus spam was. Maar je kijkt toch altijd even op whatsapp want iemand anders kan misschien een belangrijk bericht sturen, behoorlijk irritant als je het mij vraagt.

Heb nu in totaal 150 legendary raids voltooid maar nog nooit een 100iv gezien :(
Achja, tot die tijd blijf ik maar gewone 100iv uppen.

Vanmorgen eindelijk mijn eerste 100iv Ralts gevangen maar hij was maar level 10, voorlopig blijft het een Kirlia, misschien als gen 4 uitkomt dat ik er een Galade van maak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Ik twijfel tussen een Gotcha of een Go+... Is er iemand die ze beiden heeft getest?
Lijkt me wel handig voor stardust farmen zo tijdens het fietsen naar werk etc, vooral met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het maar verdacht stil rondom de ex raid passen.. zouden ze er mee gestopt zijn? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:55
Musta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:10:
Ik twijfel tussen een Gotcha of een Go+... Is er iemand die ze beiden heeft getest?
Lijkt me wel handig voor stardust farmen zo tijdens het fietsen naar werk etc, vooral met dit weer.
Iemand bij ons in de groep zei dat Gotcha beter is, omdat die automatisch pokemon voor je vangt. Bij Go+ moet je steeds op het knopje drukken.
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:11:
ik vind het maar verdacht stil rondom de ex raid passen.. zouden ze er mee gestopt zijn? :|
Ik vraag het me ook af. Heb vandaag nog 3 raids gedaan op mogelijke EX gyms dus hoop op nog een pas :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 14:51
Musta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:10:
Als je lui bent is een Gotcha veel handiger. Deze doe je om je pols en kan je instellen wat hij wel en niet vangt. Ook kan je beslissen of je wel of niet een stop draait
Deze kan dus gewoon tijdens het lopen je stops draaien (niet te snel lopen want dan ziet hij ze niet) En je kan zelfs instellen of hij alleen nieuwe pokemon vangt.

Ik heb ze beide in huis maar heb de Go+ al snel doorgegeven aan vrouwlief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
https://www.amazon.co.uk/...fRID=ACQXQ25RVSHXP15GHQ0D

https://www.amazon.co.uk/...fRID=FF8KTF0Q0Q3SB6EEEXZW

Ik heb besloten dat ik er toch eentje ga bestellen en dan kijk hoe het me zal bevallen.
Deze zijn hetzelfde toch neem ik aan? Maakt t uit of ik t via amazon bestel of via de site van codejunkies zelf? Anders bestel ik gewoon de 1e link.
Ieb namelijk nog een giftcard of Amazon, misschien dat die dan nog arriveert voor community day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zelfde ja.
Superhandig ding. Gebruik 'm zonder bandje, ding in de broekzak, gaat ruim een dag mee.
Maakt level uppen een stuk makkelijker :D

L34 - 16 december
L35 - 25 december
L36 - 3 januari
L37 - 14 januari
L38 - 25 januari
L39 - 8 februari (nu op 2,6 miljoen) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:39:
Zelfde ja.
Superhandig ding. Gebruik 'm zonder bandje, ding in de broekzak, gaat ruim een dag mee.
Maakt level uppen een stuk makkelijker :D

L34 - 16 december
L35 - 25 december
L36 - 3 januari
L37 - 14 januari
L38 - 25 januari
L39 - 8 februari (nu op 2,6 miljoen) *O*
Ik heb ook een Go-tcha maar zo snel als bij jou gaat het bij mij echt niet.

ZIt zelf nu ongeveer op lvl 38.5 Maar zoals jij even 3 miljoen XP halen in 11 dagen, wow respect hoor.

Zo te zien speel je wel veel of vergis ik me daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pokestop naast de werkplek helpt.
En koop aardig wat Lucky eggs.

[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 20-02-2018 09:54 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.