SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Die werd 1002 na ruilen en 2575 na evolutie... en staat nu te shinen in een gym
Dat kan ik wel bevestigen, hoewel er niet iemand hoeft te zijn ingelogd.OverloadOfRed schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:40:
Hier mensen ook last van despawnende mons wanneer je met meerdere mensen op hetzelfde netwerk zit? Bijv van 4g naar wifi switcht, dan moet ik altijd ~2 minuten wachten, of pokemon go opnieuw opstarten..
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik heb nog 262 candy over maar laat het ff zo. Komende tijd afwachten of mensen in mijn omgeving nog toto's of evoluties daarvan willen, anders gaat het overschot naar de professor.
Een stuk beter dan de vorige CD, waarbij ik alleen maar shinies kreeg met lage IV en level....
Wel kwam ik er thuis achter dat het toch wel koud en nat was... Kon mijn jas uitwringen en broek wisselen, en mijn handen tintelden nog een half uurtje na o-)
Edit:
Overigens wel een mooie dag. 9 shinies: 6 toto's, 1 magikarp, 1 wynaut en een aerodactyl. Ik mag niet klagen.
[ Voor 25% gewijzigd door FreqAmsterdam op 12-01-2019 17:51 ]
Verwijderd
Prima dagje van daag 11 shiny, een 98%, een shiny Pikachu en een shiny Azurill en een Mantyke uit eitjes.

Bij de QR codes moet je in de buurt van elkaar zijn om te battlen en bij ultra friends hoef je niet in de buurt te zijn. Klopt dit?
Klopt, ultra en best friends kunnen elkaar op afstand uitdagen.champion16 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:55:
Vraagje over de pvp battles die je kan doen.
Bij de QR codes moet je in de buurt van elkaar zijn om te battlen en bij ultra friends hoef je niet in de buurt te zijn. Klopt dit?
Verwijderd
Trainer battle tegen een echte speler? Of een NPC trainer?Cartman! schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:46:
Omdat klagen vorige keer hielp... sinds release elke dag een trainer battle gedaan en slechts 1(!) Sinnoh stone gekregen...verder alleen maar dust. Gezien ik daar 1,7 miljoen van heb boeit me dat niet zoveelIs er echt niet iets van n truc om de kans te verhogen op die Sinnoh stones?
Als je elke dag 3x je echte mensen battles doet + 1 NPC battle en je hebt nog maar 1 stone, dan snap ik je frustratie.
Elke dag 1 trainer battle. Ondertussen zijn dat n stuk of 30 battles al dus gok ikVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 04:47:
[...]
Trainer battle tegen een echte speler? Of een NPC trainer?
Als je elke dag 3x je echte mensen battles doet + 1 NPC battle en je hebt nog maar 1 stone, dan snap ik je frustratie.
Verwijderd
Dan heb je meer geluk dan ik. Elke dag sinds PVP release een trainer battle gedaan en nul stones.Cartman! schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:39:
[...]
Elke dag 1 trainer battle. Ondertussen zijn dat n stuk of 30 battles al dus gok ik
Ik krijg ze enkel uit player pvp battles.
Zolang je maar stones krijgt... ik nodig vrienden wel uit maar krijg nooit n reactieVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:55:
[...]
Dan heb je meer geluk dan ik. Elke dag sinds PVP release een trainer battle gedaan en nul stones.
Ik krijg ze enkel uit player pvp battles.

Verwijderd
Ik stuur enkel invites als ik:Cartman! schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:56:
[...]
Zolang je maar stones krijgt... ik nodig vrienden wel uit maar krijg nooit n reactie
-Een gift toegestuurd krijg
-Een bericht krijg dat friend x een gift geopend heeft
Je kan namelijk geen gifts sturen/openen als je niet online bent.
Je mag me toevoegen. Duurt ff een maand, maar daarna ben ik bereid elke dag 3 battles met je te doen [eentje uit elke league]. Spreken we hier gewoon af rond welk tijdstip.
[3867 9078 2718]
Cool, heb je toegevoegdVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:59:
[...]
Je mag me toevoegen. Duurt ff een maand, maar daarna ben ik bereid elke dag 3 battles met je te doen [eentje uit elke league]. Spreken we hier gewoon af rond welk tijdstip.
Zelfde probleem hier... nog geen stones uit trainer battles en weinig reacties op verzoeken op de friend list. De enige 2(!) stones die ik tot nu toe heb gehad waren uit de 7day research en 7-day pokestop streak.Cartman! schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:56:
[...]
Zolang je maar stones krijgt... ik nodig vrienden wel uit maar krijg nooit n reactie
[ Voor 4% gewijzigd door sjorremans op 14-01-2019 08:51 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Zit je niet in een app groep er voor? Werkt hier prima.SnoeiKoei schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:31:
[...]
Zelfde probleem hier... nog geen stones uit trainer battles en weinig reacties op verzoeken op de friend list. De enige 2(!) stones die ik tot nu toe heb gehad waren uit de 7day research en 7-day pokestop streak.
Stuk of 70 battles gedaan en heb alles al kunnen evolueren waar je een steen voor nodig hebt en er nog 3 op vooraar voor als als ze andere GEN4 evoluties gaan komen (waarbij ik gok dat dat ook via een Sinnoh Stone gaat)
Ik doe 3x battle tussen mijn main en mijn 2de account, 2de account heeft 3x 10cp pokemon dus verliest altijd

2de account heeft niet genoeg candy voor evolves en 17 stones, ookal een paar gemist doordat de bag vol zat.
Main moet nog 1 evolve en heeft nog 8 stones.
Ik heb eigenlijk veel liever Rare Candy die je nu ook uit de battles kan krijgen.
Ik heb nu 8 stenen in m'n tas zitten en alles dat geevolved an worden al gehad. Liever die Rare candies nu.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik heb nu bijna genoeg candy (dankzij switch) maar weet niet of ik een 87%IV Meltan wil evolven.
Aangezien je elke week weer een box kan openen maakt het niet veel uit. Mijn evo heeft een IV van 88, hoger heb ik nog niet gevangen.TerrorSource schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:38:
Wie heeft er al een Meltan evolved?
Ik heb nu bijna genoeg candy (dankzij switch) maar weet niet of ik een 87%IV Meltan wil evolven.
PS/XBL: Nogne
Ik heb 1 Melmetal van 14/14/14 IV (dus 93%). De 2de kan ik ook al maken, maar twijfel nog; op zich maken de IV's niet uit, want ik wil deze naar Let's Go sturen... dus denk dat ik gewoon de Meltan met het hoogste level evolve.TerrorSource schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:38:
Wie heeft er al een Meltan evolved?
87% is prima toch? Heb je zelf een Switch? Of ben je afhankelijk van iemand anders?
Heb zelf een switch, dus niet afhankelijk van iemand.Megalodon86 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:40:
[...]
Ik heb 1 Melmetal van 14/14/14 IV (dus 93%). De 2de kan ik ook al maken, maar twijfel nog; op zich maken de IV's niet uit, want ik wil deze naar Let's Go sturen... dus denk dat ik gewoon de Meltan met het hoogste level evolve.
87% is prima toch? Heb je zelf een Switch? Of ben je afhankelijk van iemand anders?
Zo te horen kan ik de 87IV zonder zorgen evolven. Hoger ben ik ze ook nog niet tegengekomen, kan gewoon elke 8 dagen een box blijven openen proberen voor hoger
Allereerste keer een stone (wat een toeval
Wat ik wel een prettige verandering vind is het iets groter geworden scannerbereik. Ik kan nu een paar extra gyms zien vanuit huis waarvoor ik eerst flink moest driften. Onderweg kan ik ook net even beter de omringende gyms wat eerder zien om te beoordelen of ik daar evt. langs wil gaan.

Qua stones: van mij mogen ze die krengen er wel uit halen.
Je kunt het krijgen van een lucky pokemon forceren.
Ruil een pokemon van Juli of augustus 2016 met een andere pokemon (ongeacht periode) en beide worden gegarandeerd een lucky pokemon, met wonder stats.
Dit geldt alleen voor als je nog niet maximaal 10 lucky pokemon hebt.
Kon het zo snel niet terug vinden in een topic hier op Tweakers, maar staat wel genoeg op diverse sites.
Vermeld het vooral omdat ik er van de week achter kwam dat veel mensen het niet weten)
Als dat zo is eindelijk weer iets leuks voor de hard core spelers
Ik vind het mooi hoe je shiny en hard core zo in 1 post kunt verwerken.C_V_S schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:58:
Zo komt weer een nieuw event aan met volgens de geruchten een kans dat shiny Groudon komt.
Als dat zo is eindelijk weer iets leuks voor de hard core spelers
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nou ja wat moet je anders doen heavotar schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:49:
[...]
Ik vind het mooi hoe je shiny en hard core zo in 1 post kunt verwerken.
Ik ben Level 40, heb alle gyms in de regio goud en mis enkel nog wat baby's...
Dan is een nieuwe shiny legendary iets wat erg de moeite is...
En daar denken vele die ik ken hetzelfde over. Nu is er bijna geen hond meer die zin heeft in een level 5 raid
Ik kan me daar volledig in vinden ja. Een nieuwe T5 raid ik ook tot ik een acceptabele IV heb voor de collectie en dan klaar.C_V_S schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:26:
[...]
Nou ja wat moet je anders doen he
Ik ben Level 40, heb alle gyms in de regio goud en mis enkel nog wat baby's...
Dan is een nieuwe shiny legendary iets wat erg de moeite is...
En daar denken vele die ik ken hetzelfde over. Nu is er bijna geen hond meer die zin heeft in een level 5 raid
Breloom is een viable PvE Pokémon, zelfs een top3 fighter (hoogste DPS, maar blijft achter door zijn TDO met lage DEF/HP).Autofan1985 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:58:
[url=https://pokemongolive.com/en/post/hoenn-jan2019/]Verder kan Breloom tijdens dit event Gras Knott leren. Gezien zijn attack stats maar eens kijken wat dat voor gevolgen heeft. Al verwacht ik er geen wonderen van buiten PvP.
1. Machamp, Counter+Dynamic Punch, 16,211 DPS, 435 TDO, 1851 DPS^3*TDO/1000
2. Hariyama, Counter+Dynamic Punch, 15,19 DPS, 431 TDO, 1511 DPS^3*TDO/1000
3. Breloom, Counter+Dynamic Punch, 16,572 DPS, 311 TDO, 1415 DPS^3*TDO/1000
Aangezien Grass Knot (samen met Leaf Blade of Solar Beam) de een-na-sterkste Grass charge moves zijn na Frenzy Plant vermoed ik dat het ook daar een goede PvE'er wordt
[ Voor 8% gewijzigd door Cassius op 15-01-2019 10:43 ]
De meeste mensen deugen!
Ik tot level 3...heb maar 1 account en van de level 4 zou alleen Absol de moeite zijn want die kan shiny zijn.Megalodon86 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:43:
Ik doe alle raids t/m tier 4 gewoon alleen, evt. pak ik account van mn zoontje erbij voor 4. Die tier 5 raids doen we ook vaak in groepjes van 3 of 4 spelers. Ik ben blij dat dat kan tegenwoordig, want anders gingen er zeer veel raids niet door. Mensen zijn niet meer zo geinteresseerd in raids, of gestopt, of al lang level 40 en doen alleen nog shiny hunts ofzo. Dus dan is een shiny tier 5 wel een goede voor de interesse; hopelijk dus zowel Kyogre (is al shiny) en Groudon te hunten straks.
Doe tegenwoordig meestal Shinx raids i.v.m. de shiny kans.
Als Groudon niet shiny kan zijn denk ik dat de animo niet heel groot is. Kyogre heb ik en vele hardcore spelers met mij ook
Breloom met fighting aanvallen sloopt Blisseys op gyms zeer snel. Voor pvp is hij niet zo boeiend. Zal met Grass Knot niet anders zijn.Cassius schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:40:
[...]
Breloom is een viable PvE Pokémon, zelfs een top3 fighter (hoogste DPS, maar blijft achter door zijn TDO met lage DEF/HP).
Aangezien Grass Knot (samen met Leaf Blade of Solar Beam) de een-na-sterkste Grass charge moves zijn na Frenzy Plant vermoed ik dat het ook daar een goede PvE'er wordt! Tuurlijk moet hij wel wat levels hebben omdat hij anders te snel faint, maar met lvl25+ is het een cool ding.
Uhm ... wat ik typ gaat ook over zijn PvE "boeiendheid"Megalodon86 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:12:
[...]
Breloom met fighting aanvallen sloopt Blisseys op gyms zeer snel. Voor pvp is hij niet zo boeiend. Zal met Grass Knot niet anders zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Cassius op 15-01-2019 11:25 ]
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
https://pokemongo.gamepre...eebas-starts-january-19thjaydenjarno schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:34:
wel balen dat er dit weekend geen "event" is. Zo 1 van 11 tot 14 uur met extra veel shiny enz. Zoontje is dit weekend bij mij en dan gaan we altijd even los als dat er is. Maar in ieder geval wat verhoogde kans op op een paar shiny's. duimen maar
Zaterdag 19 Januari van 11:00 tot 14:00. Verhoogde kans op een shiny Feebas:
Limited Research tasks will be available when you spin Photo Discs at PokéStops.
Completing the Limited Research tasks will reward you with encounters with Feebas.
You may encounter a Shiny Feebas!
die heb ik helemaal gemist!! super thanx!Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:57:
[...]
https://pokemongo.gamepre...eebas-starts-january-19th
Zaterdag 19 Januari van 11:00 tot 14:00. Verhoogde kans op een shiny Feebas:
Limited Research tasks will be available when you spin Photo Discs at PokéStops.
Completing the Limited Research tasks will reward you with encounters with Feebas.
You may encounter a Shiny Feebas!
Verwijderd
Nope.C_V_S schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:58:
Is er al bekend wat de task is?
Tevens nog niet bekend of dit a la Squirtle Day gaat zijn: als 1 persoon bij stop x een research task op pikt waaruit een shiny komt, dit voor iedereen hetzelfde is.
Wat ook aan te raden is: spin geen stops vóór 11:00 uur. Het kan zijn dat je wel een 2e task krijgt uit een reeds gespinde stop, maar dit is niet zeker.
Net level 40 aangetikt. Superleuk al die 170+ items, maar nu zit m'n inventory helemaal overvol en kan ik de komende 6 uur geen stops meer spinnen.
Stats voor hen die interesse hebben in andermans stats:
-Jogger: 2709
-Collector: 38901
-Scientist: 3808
-Breeder: 820
-Backpacker: 20314
-Battle Girl: 6665 [bijna
-Berry Master: 6113
-Gym Leader: 24510
-Pokémon Ranger: 2800
-Idol: 16
-Fisherman: 93
-Champion: 312
-Battle Legend: 2
Begonnen met spelen op: 25-07-2017
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 13:09 ]
2 shiny Feebas en ik ben blij....dan nog 20 km wandelen met hem
Dat ben ik , maar kan al aantal dagen geen gifts meer sturen naar je....Kingsanity schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:26:
Ik ben op zoek naar de volgende spelers om ultra friends te worden:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
www.degroot-it.nl
Dat klopt, ik heb nog een gift van je staan maar als ik deze open worden we ultra friends. Vandaar dat ik hem heb bewaard zodat jij ook even een lucky egg aan kan zetten.degroot schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:14:
[...]
Dat ben ik , maar kan al aantal dagen geen gifts meer sturen naar je....
Als je wilt kunnen we dit vanavond even doen?
[ Voor 6% gewijzigd door Kingsanity op 15-01-2019 14:07 ]
Verwijderd
Alles wat op nwtv staat moet je met een hele grote korrel zout nemen. Ook de niantic support trouwens, die mensen weten ook niet alles.
Verwijderd
Dat bericht is [waarschijnlijk] gebaseerd op een reeds verwijderd screenshot op Reddit wat er te vaag uit zag om serieus te nemen.
Dus nog onzeker.
Wel is de kans op een shiny bij legendaries een stuk groter en heb je 100 procent vangkans wanneer je er ééntje voor je neus krijgt.
Edit: de persoon achter die site doet dit schijnbaar vaker, enkel en alleen om traffic te genereren. =[
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 15:27 ]
100 % vangkans voor shiny legendary is wel waar hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:12:
[...]
Dat bericht is [waarschijnlijk] gebaseerd op een reeds verwijderd screenshot op Reddit wat er te vaag uit zag om serieus te nemen.
Dus nog onzeker.
[...]
Edit: de persoon achter die site doet dit schijnbaar vaker, enkel en alleen om traffic te genereren. =[
[ Voor 78% gewijzigd door FreqAmsterdam op 15-01-2019 15:58 ]
Breloom is zelfs nog kwetsbaarder dan Gengar. Echter met de combi Dynamic Punch en Gras Knott (Seed Bomb voelt je opponent amper) kan het ook in PvP een leuke speler worden! Dust zit ik rond de 4 miljoen, dus power uppen maak ik me geen zorgen om. Betwijfel alleen of dit wel de moeite waard is...Cassius schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:40:
[...]
Breloom is een viable PvE Pokémon, zelfs een top3 fighter (hoogste DPS, maar blijft achter door zijn TDO met lage DEF/HP).
Aangezien Grass Knot (samen met Leaf Blade of Solar Beam) de een-na-sterkste Grass charge moves zijn na Frenzy Plant vermoed ik dat het ook daar een goede PvE'er wordt! Tuurlijk moet hij wel wat levels hebben omdat hij anders te snel faint, maar met lvl25+ is het een cool ding.
Heb je die dag een quest afgerond van een stop kan je de rest van de dag geen quest meer krijgen uit die stop. heb je er 1 gedraaid en weg gegooid is er niks aan de hand.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:03:
[...]
Nope.
Tevens nog niet bekend of dit a la Squirtle Day gaat zijn: als 1 persoon bij stop x een research task op pikt waaruit een shiny komt, dit voor iedereen hetzelfde is.
Wat ook aan te raden is: spin geen stops vóór 11:00 uur. Het kan zijn dat je wel een 2e task krijgt uit een reeds gespinde stop, maar dit is niet zeker.
Dat is totaal nog nergens in een officiële bron bevestigd. Gewoon een berekende gok waarvan iedereen wel vanuit gaat. Net zoals ze nu al de exclusieve moves van de starters van volgende cd s voorspellen omdat daar een vast patroon achter zit.
De meeste mensen deugen!
Er is volgens mij niet echt een pvp hype haha en anders snap ik het ook niet. Ik hoop dat ze snel een matchmaking en ranked systeem maken, want de huidige implementatie van pvp is ruk. Het 'tof element' is inderdaad heel ver te zoeken.Cassius schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:38:
Ik begrijp de huidige PVP hype niet zo, allerlei sites die groot rework uitvoeren voor goede moves/pokes voor 1500/2500/unlimited leagues ... en voor wat? Een Sinnoh Stone grindgame met zeer beperkte dynamiek. Ik mis het gewoon een beetje waarom het een "tof element" is, zijn er grote groepen mensen die dit echt toernooi achtig spelen? Is het een soort voorbereiden op PVP zijn potentie?
Ik denk dat ze eerst een beetje de pvp experience (vertraging, crashes etc.) willen optimaliseren en dat ze daarna de boel uitbouwen.
[ Voor 11% gewijzigd door FreqAmsterdam op 15-01-2019 17:08 ]
Er is geen hype voor pvp of gen 4 bij de spelers in de buurt waar ik woon..Cassius schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:38:
Ik begrijp de huidige PVP hype niet zo, allerlei sites die groot rework uitvoeren voor goede moves/pokes voor 1500/2500/unlimited leagues ... en voor wat? Een Sinnoh Stone grindgame met zeer beperkte dynamiek. Ik mis het gewoon een beetje waarom het een "tof element" is, zijn er grote groepen mensen die dit echt toernooi achtig spelen? Is het een soort voorbereiden op PVP zijn potentie?
Voor de sinnoh stenen moet je het al niet doen want binnen een paar maanden heeft iedereen er wel voldoende.
Doordat ze willen vasthouden aan het sociale aspect is het veel te moeilijk om tegenstanders te vinden die online zijn.
Bij draconius go zoek je gewoon automatisch naar een willekeurige tegenstander wat het al veel toegankelijker maakt.
Ik denk ook wel dat een ranking systeem echt nodig is om het een beetje interessant te maken.
Verwijderd
Damn, wist ik niet.FreqAmsterdam schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:57:
[...]
100 % vangkans voor shiny legendary is wel waar hoor.
Dus dan maakt het aantal premier balls wat je ter beschikking hebt ook niet meer uit neem ik aan?
Verwijderd
zolang je maar raak gooit vang je hem, altijd pinappen dusVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:21:
[...]
Damn, wist ik niet.
Dus dan maakt het aantal premier balls wat je ter beschikking hebt ook niet meer uit neem ik aan?
Precies, kan me herinneren dat iemand op tweaker of BG zei dat ie iemand had gezien die alles mis gooide en de shiny niwt hadVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:50:
[...]
zolang je maar raak gooit vang je hem, altijd pinappen dus

Zelf ook gezien dat iemand pas bij de laatste 2 ballen raak gooode
Je moet gewoon pineapp en gooien waar je goed in bent (recht vooruit of curved)
Ik heb niet zo veel geluk met Shiny Legendaries.. alleen Lugia, Ho-Oh en zapdos gehad (Moltres geruild)
Gisteren wel een shiny Misdreavus gevangen
Verwijderd

Grr, was nog niet helemaal klaar met Shinx.
Also, Metagross is zonder Meteor Mash.
* = Mogelijk shiny. Voor de T5's is dat een 1/17-1/19 kans.
Qua research tasks zijn er 3 nieuwe:
-Evolve 3 Wurmple = Trapinch
-Hatch 2 Eggs = Nosepass
-Catch 10 Zigzagoon/Tailow = 1000 stardust
Nieuwe 7KM egg Pokémon: Absol, Mawile en Nincada. Chingling en Mantyke zitten er ook nog in.
Absol is wel prettig, scheelt me bergen aan stardust en charged TM's om een leger DP Machamps te maken.
[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2019 08:09 ]
Om nog wat leuks toe te voegen: net Ho-oh uit mijn 7-stempels random encounter. Erg vet, want die had ik nog niet. Wel met extrasensory en fireblast. Matigjes.
En nog een vraag: ik kom inmiddels om in rare candy. Nog nooit gebruikt. Voor welke legendary zouden jullie dat inzetten? Mijn favoriete attackers zijn Machamp, Dragonite en Tyrannitar op het moment.
Veel Blisseys hier op defense.
Rare candy in principe alleen aan legendaries geven, want die zijn het moeilijkst ook aan te komen (en 20km buddy distance). Dus ik zou aanraden Kyogre, Groudon, Raikou of Mewtwo. Ho-Oh eventueel, een leuke allrounder. Tegen Blisseys gebruikt je Breloom of Machamp. Mewtwo met Focus Blast werkt daar ook goed tegen.murphsy schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:56:
Ik zit al een tijdje (lees maaaanden) vast op de ‘maak 3 vrienden’ stap van de special quest. Zijn er hier mensen die wel een Pokémon Go maatje kunnen gebruiken? Mijn username is murphsyGo
Om nog wat leuks toe te voegen: net Ho-oh uit mijn 7-stempels random encounter. Erg vet, want die had ik nog niet. Wel met extrasensory en fireblast. Matigjes.
En nog een vraag: ik kom inmiddels om in rare candy. Nog nooit gebruikt. Voor welke legendary zouden jullie dat inzetten? Mijn favoriete attackers zijn Machamp, Dragonite en Tyrannitar op het moment.
Veel Blisseys hier op defense.
Mij kan je ook toevoegen! Helaas speelt niemand in mijn omgeving meer.. dus ik ben ook blijven hangen op die stap..murphsy schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:56:
Ik zit al een tijdje (lees maaaanden) vast op de ‘maak 3 vrienden’ stap van de special quest. Zijn er hier mensen die wel een Pokémon Go maatje kunnen gebruiken? Mijn username is murphsyGo
Dus als iemand anders ook nog mij wilt toevoegen, graag!
Wat ook meteen jammer is dat ik daardoor de moeilijkere raids niet kan doen. ik woon in een vrij rustige gemeente..Zou er ooit matchmaking komen hiervoor?
[ Voor 13% gewijzigd door Xanderk89 op 16-01-2019 10:09 ]
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
Ook bij mijn vrouw gedaan. We wandelen altijd samen.
Ik heb helaas alleen de ‘slechte’ legendaries. Rayq of kyogre of Groudon heb ik nog niet. Wel een Raikou, is die de moeite van het boosten waard?
Momenteel door mn gifts heen, maar zal proberen toch zeker om de dag een gift te sturen. Als jullie dan de andere dag sturen, komt het wel goed.
Ieder moet toch elke dag een gift versturen om elke dag friendship level te verhogen?Megalodon86 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:44:
Ik zie dat ik 5 nieuwe vrienden heb!
Momenteel door mn gifts heen, maar zal proberen toch zeker om de dag een gift te sturen. Als jullie dan de andere dag sturen, komt het wel goed.
Dag1 = jij stuurt gift naar friend
Dag1 = friend opent gift, stuur er 1 terug
Dag1 = jij opent gift, friendship level omhoog
Of werkt dat niet zo?
Dag1 = jij stuurt gift naar friendIeder moet toch elke dag een gift versturen om elke dag friendship level te verhogen?
Dag1 = jij stuurt gift naar friend
Dag1 = friend opent gift, stuur er 1 terug
Dag1 = jij opent gift, friendship level omhoog
Of werkt dat niet zo?
Dag1 = friend opent gift, friendship level omhoog, stuurt er 1 terug
Dag2 = jij opent gift, friendship level omhoog, stuur er 1 terug
Dag3 = friend opent gift, friendship level omhoog, stuurt er 1 terug
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
- Als één van de twee een gift opent;
- Traden;
- Battlen;
- Samen raiden;
- ex-raid pass uitnodiging versturen;
Wat ik heb gedaan
- Oude verwijderd uit bluetooth en PoGo
- Telefoon opnieuw gestart
- Nieuwe gekoppeld (vindt hem direct)
Enkel vindt PoGo hem nu dus niet meer....
Wat kan ik nog meer doen?
(Edit: net PoGo opnieuw geinstalleerd maar helaas....)
Gisteren nog 4 Groudon Raids kunnen doen maar helaas nog geen shiny
Ook geen enkele rare candy....
[ Voor 5% gewijzigd door C_V_S op 17-01-2019 08:01 ]
Niet koppelen vanuit je BT menu, maar alleen vanuit PoGo.C_V_S schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:12:
Nou mijn Go-tcha Ranger was kapot (opladen ging niet meer) en nu heb ik dus als vervanging weer een normale Go-tcha gekregen enkel krijg ik hem niet gekoppeld.
Wat ik heb gedaan
- Oude verwijderd uit bluetooth en PoGo
- Telefoon opnieuw gestart
- Nieuwe gekoppeld (vindt hem direct)
Leeg - Sinds 20180907
Nog een andere vraag ik zit met 50 rare candy waar kan ik die goed in stoppen
2 x Groudon van 4000+, 5 x Dragonite max, 3 x TTAR max, 2 x Kyogre 4000+, 1 x raiku van 3000+, 2 x Moltress 3000+, 1 x Entei 3000+, 1 x Zapdos 3000+, Articuno max, Raqueza van 3000+, 1 x Mewto van max...
Heb ik al. Dacht zelf aan nog een Mewto met shadowball te gaan uppen.
[ Voor 10% gewijzigd door C_V_S op 17-01-2019 09:04 ]
Ik word ook helemaal niet goed van die Pokeball plus koppelen, dat werkt 75% van de pogingen niet...Chillz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:38:
[...]
Niet koppelen vanuit je BT menu, maar alleen vanuit PoGo.
En m'n go plus werkt als een tiet, maarja, daar heeft de pokémon in m'n bal niks aan

Ja! Mewtwo met Shadowball of Raikou met Wild Charge! Verder zou ik voor 6 TTars gaan, maar of je daar rare candy in moet stoppen.... dat is wellicht zonde; beter wachten tot ze weer terug zijn in raids en dan pinappen.C_V_S schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:03:
Top man dat werkt!
Nog een andere vraag ik zit met 50 rare candy waar kan ik die goed in stoppen
2 x Groudon van 4000+, 5 x Dragonite max, 3 x TTAR max, 2 x Kyogre 4000+, 1 x raiku van 3000+, 2 x Moltress 3000+, 1 x Entei 3000+, 1 x Zapdos 3000+, Articuno max, Raqueza van 3000+, 1 x Mewto van max...
Heb ik al. Dacht zelf aan nog een Mewto met shadowball te gaan uppen.
Gelukkig nog maar 60k exp tot level 33, met mijn nieuwe friends moet dat wel lukken 👍
Er slingerde ergens een doc met ook trainer nummers, maar kan m zo snel niet ff vinden meer. Heb je toegevoegd iig1superheld schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:32:
Weet iemand of er nog een actieve (Tweakers) Community is? Bijvoorbeeld de Discord (invite) is in ieder geval niet meer beschikbaar en de Google Doc heeft alleen trainer namen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
edit gevonden:
https://docs.google.com/s...PlMy0KU5LI8cGvcm-0YE/edit
[ Voor 9% gewijzigd door Musta op 17-01-2019 09:29 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Precies, paar great friends en je bent er almurphsy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:21:
Al die raids zijn onmogelijk als duo helaas. Dus Groudons zijn voor ons buiten bereik dus. Wel net mijn Slaking gemaxxed. Hield op 3989 op vanwege mijn trainerlevel. Dat voelt wel een beetje zuur, zo dicht op mijn eerste 4k 😂
Gelukkig nog maar 60k exp tot level 33, met mijn nieuwe friends moet dat wel lukken 👍
Zonde van je dust en candy manmurphsy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:21:
Al die raids zijn onmogelijk als duo helaas. Dus Groudons zijn voor ons buiten bereik dus. Wel net mijn Slaking gemaxxed. Hield op 3989 op vanwege mijn trainerlevel. Dat voelt wel een beetje zuur, zo dicht op mijn eerste 4k 😂
Een Kyorge Groudon of Mewtwo kan je ook boven de 4k krijgen en heb je ten minste wat aan
TTAR heb ik candy zat voor om er nog wat bij te maken hoor.Megalodon86 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:12:
[...]
Ik word ook helemaal niet goed van die Pokeball plus koppelen, dat werkt 75% van de pogingen niet...
En m'n go plus werkt als een tiet, maarja, daar heeft de pokémon in m'n bal niks aan![]()
[...]
Ja! Mewtwo met Shadowball of Raikou met Wild Charge! Verder zou ik voor 6 TTars gaan, maar of je daar rare candy in moet stoppen.... dat is wellicht zonde; beter wachten tot ze weer terug zijn in raids en dan pinappen.
Mewto maar gedaan die is nu rond de 3600
Even zoeken naar een app groepje....Groudon, Mewto en Kyogre zijn echt de beste van de legendarische!murphsy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:21:
Raikou kan je er best 2 van hebben! Al is die 2de maar level 35, dat scheelt enorm in raids. Zeker tegen bijvoorbeeld Kyogre, in de ideale wereld vecht je met 6 max Raikou's. Dus dan is 2 ook beter dan 1.C_V_S schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:25:
[...]
TTAR heb ik candy zat voor om er nog wat bij te maken hoor.
Mewto maar gedaan die is nu rond de 3600Raikou heb ik er al 1 van...
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Die heb ik al hoor.SuperVeloce schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:08:
Je kan je rare candy ook opsparen voor Meltan, om Melmetal te maken (400candy, 20km voor 1 candy)
Als je iemand met een Switch kan is dat zo geregeld.
Stel jij, een trainer van level 30+, hebt zes prima Zapdos (10/10/10 of hoger). Drie van level 15 uit de breakthrough en drie van level 20 uit de vogel raid week. Je geeft niet om bragging rights en exacte breakpoints/supremacy points kunnen je verrotten, je wilt potver gewoon veel waarde voor je dust en candy!
Voorbeeld hieronder voor een 14/10/13 Zapdos. Op bijna iedere site wordt gewerkt met +5 levels en die aanduiding wordt ook gebruikt bij raid moeilijkheden, dus hieronder ook.
Level update | Candy cost | Dust cost | nieuw CP |
15 --> 20 | 20 (4 per level) | 21.400 (4.280 per level) | 1954 (97,8 per level) |
20 --> 25 | 28 (5,6 per level) | 31.000 (6.200 per level) | 2443 (97,8 per level) |
25 --> 30 | 38 (7,6 per level) | 44.000 (8.800 per level) | 2931 (97,8 per level) |
30 --> 35 | 64 (12,8 per level) | 62.000 (12.400 per level) | 3176 (49 per level) |
35 --> 40 | 118 (23,6 per level) | 88.000 (17.600 per level) | 3420 (49 per level) |
Stel je hebt aardig gespaard en 200.000 dust en 50 Zapdos candy + 100 rare candy. Je wilt de maximale power v.s. Kyogre in groepsraids. Het belangrijkste dat je hier moet zien is dat de CP stijging per level halveert na level 30 terwijl de candy en dust kosten meer-dan-lineair oplopen. Voor een breed sterk team waarbij je waarde uit je dust en candy wilt halen is Pokémon power-uppen voorbij level 30 is dan ook een matig idee.
Als je dan combineert dat de CP groei tussen level 15 en 30 hetzelfde is samen met lagere kosten per CP groei in diezelfde lagere levels wordt het antwoord snel duidelijk.
Je upt eerst de drie level 15 Zapdos naar level 20 (nog 90 rare candy en 135800 dust over) - en dan balanceer je het daarna uit. Je eindigt met 6 level 22,5 Zapdos van CP2220. Je zou kunnen zeggen een totale slagkracht van "CP13320" (met nog 40.000 dust nog op zak) in een raid - dat vertaalt zich niet helemaal zo, but close enough.
Als je nou heel graag een level 40 Pokémon wilde ... pech want dat kost je 248 candy (vanaf level 20). Je zou dan eindigen met één lvl36 Zapdos van CP3256 voor een totale slagkracht van "CP11642" (met nog 47.000 dust nog op zak). Dat had dus ~15% meer kunnen zijn.
Dit hele verhaal voor 15%.
Maar wat nu als je nog veel meer candy/dust zou inzetten?
Zie hier de scenarios met 6 lvl 15 pokes die je allemaal upped naar lvl30 of lvl40:
• Level 30: 516 candy + 578.400 dust, totaal CP17760 (vanaf 8880, 200% want lineair tot lvl30)
• Level 40: 1608 candy + 1.478.400 dust, totaal CP20724 (vanaf 8880, 233% want boem tot lvl40 ... 33% meer groei voor +200% extra grondstoffen

TLDR: als je geen rijke speler bent en niet geeft om de T4-solo challenges met 6 perfecte Machamp (of überhaupt bragging rights) up je pokes maximaal tot level 30.
En ow wee als er nou iemand gaat zeiken dat Raikou beter is tegen Kyogre want Blizzard en Wild Charge ... ja dat weet ik maar had bovenstaande al getypt, ga weg
[ Voor 215% gewijzigd door Cassius op 17-01-2019 16:35 ]
De meeste mensen deugen!
Binnen nu en een maand kunnen we Ultra Friends of Best Friends worden. Ik ben benieuwd of je hiervoor gebruik wilt maken van een Lucky Egg. Laat het mij even weten, dan kunnen we zo snel mogelijk door naar het volgende vriendschapsniveau!
Stack Sats
Jawel. Speciale field researches die je tot 14u kunt oppikken, als ik het goed begrijp.jaydenjarno schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:13:
Was er geen event vandaag?
Dat is de reward van die field researches toch?jaydenjarno schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:20:
Alleen dat? Dat feebas maar die spawnen nergens
Edit: ik heb de volgende Feebas researches gehad
-hatch 1 egg
-earn 1 buddy candy
-15 nice throws
-10 great throws
Ik heb 1 egg uitgelopen (met 3x de bijbehorende opdracht op zak) en vervolgens 1 candy (idem), dus 6 Feebas in totaal. 0 shiny. Heb nog 3 nieuwe researches opgepikt die ik vandaag of morgen wel doe dus nog 3 kansen.
[ Voor 51% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-01-2019 14:21 ]
Verwijderd
Leuk event, weer eens wat anders.
Edit: ik liep van huis weg met ongeveer 30 stacked research encounters. Die bleek ik kwijt te zijn later..
Kan dit te maken hebben met het feit dat ik de research breakthrough geclaimed heb?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2019 14:42 ]
Zitten in field researches....*snip*jaydenjarno schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:20:
Alleen dat? Dat feebas maar die spawnen nergens
Hier geen shiny Feebas na een stuk of 8 research taken...
[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 22-01-2019 19:51 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 22-01-2019 19:46 ]
ik 1 shiny na 14.00 uur nog wel (had nog 2 tasks staan). Stuk of 35 tasks gedaan (hatch egg voornamelijk). 2e shiny Wynaut uit een eitje ook nog.
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 22-01-2019 19:46 ]
Leer het gewoon aanvaarden dat er makkelijke en moeilijke shinys zijn. Ik vond de event veel leuker dan cd
Ik heb 40 quests kunnen doen en kreeg halverwege 1 shiny.
1 x getrolled geweest door een 117 cp feebas (waarvan ik dacht dat die gegarandeerd 100% was) maar bleek 98 wat natuurlijk totaal niet mis is
Ik was echt erg aan het twijfelen om mee te doen omdat ik met de nacht stond du pas om 7 uur kon gaan slapen en er dan om 10 uur uit moest

[ Voor 55% gewijzigd door Geronimous op 22-01-2019 19:46 ]
Heb nog 1 Field Research staan voor hopelijk een shiny Feebass
Wel een leuk idee inderdaad om het op deze manier te doen enkel had ik weinig tijd vandaag dus niet genoeg kunnen doen.
[ Voor 46% gewijzigd door Geronimous op 22-01-2019 19:47 ]
Dit topic is gesloten.
Verder in [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6