Vertekend beeld!
Mensen die de klantenservice nodig hebben zijn idd
niet zelfredzaam...
Ik kan ook wel het omgekeerde constateren; als ik een klantenservice nodig heb, dan helpen ze vrijwel nooit... Want dan is het probleem zo lastig/complex dat ze met hun mond vol tanden proberen afpoeierscripts voor te dragen.

Wie vertrouwt nou wie?
Ik heb juist eerder een probleem met vele dienstbare hulpverleners van 'laag niveau' (geen aanstoot aan nemen), die slechts volgens opgelegde regeltjes kunnen reageren en slechts reactief iets doen of juist niets doen. Vooral omdat de calamiteit niet in het handboek staat...
Juist diegenen die inventief zijn, out-of-the-box kunnen denken, en niet lijdzaam toekijken, maar daadkrachtig kunnen optreden, zouden bij dit soort Hollywood doomsday scenario's wel eens de praktische redders in nood kunnen zijn.
Heb al meerdere malen meegemaakt dat wanneer er iets onverwachts gebeurd; ongeluk, iemand die onwel wordt, beginnende brand, e.d.
Velen lijdzaam toekijken en schaapachtig naar anderen loeren, hopende/denkende dat de ander wel wat zal doen?!? Of nog erger; slechts in staat zijn schaapachtig met de slimfeun de ellende vast te leggen.
Zo was ik een keer in een bedrijfskantine waar een brand begon door een frituurinstallatie die ontvlamde, en alle academici (!) stonden erbij en keken er naar! Razendsnel op zoek gegaan naar een blusdeken en de brand in de kiem gesmoord.
Daarna slechts klachten van de dames/heren academici dat er zo'n brandlucht hing...
Gelukkig kreeg ik nog wel een bedankje van de brandweer dat ze verder geen actie hoefden te ondernemen.
Of tijdens een skiafdaling in Oostenrijk; oudere vrouw valt en ze had ineens 2 linkerarmen. OUCH, da's niet goed. Vervolgens skiede haar groepje gewoon door en bekommerde zich niet om haar. Heb de plek gezekerd, (was -15 en sneeuwbui), extra jas om d'r heen gedaan, Bergrettung gebeld en toen kwam het reddingscircus in beweging.
En zo heb ik persoonlijk nog wel meer ervaringen, waarbij ik toch blij was om BHV/EHBO en wat andere scoutingskills in de praktijk te kunnen brengen.
En ja, dan ben ik in eerste instantie stom verbaasd dat menigeen stond-erbij-keek-ernaar-deed-doet-niks, en achteraf ben je zelfs boos/kwaad dat er zo laks gereageerd wordt. Hoe bestaat het???