Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:49:
[...]

Ja maar dat was niet de bedoeling... ;)

Zorg nou maar dat je uitgeslapen bent voor de 20e :>
Heb een 7:40,8 ofzo gedaan met die van @Dwersbongel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ook maar een poging gewaagd met de M3 tune van @Dwersbongel maar het zit niet mee. Snelste clean rondje 7:54.076 en snelste dirty rondje 7:49,033 waarbij ik iets te ver de curbstones opschoof en dat rekende als een fout.

Verder een leuke tune, het enige wat me hekelt zijn de lange versnellingen.

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASRock X870E Taichi | Corsair 96GB DDR5 6200C30 | Intel Optane 905p 280GB | Kingston Fury 1TB | Kingston Fury 4TB | Kingston Renegade Fury G5 4TB | MSI GeForce RTX5090 Ventus OC 3x | Silverstone Hela 1300R | NZXT H7 Flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dwersbongel @ECP0WERS geen zin om mee te doen met de FM7 league op Tweakers?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:02:
Opzich wel, zou bijvoorbeeld de eerst volgende race weleens mee willen rijden om te kijken of ik uberhaupt mee kan komen en vanuit daar beslissen :)

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASRock X870E Taichi | Corsair 96GB DDR5 6200C30 | Intel Optane 905p 280GB | Kingston Fury 1TB | Kingston Fury 4TB | Kingston Renegade Fury G5 4TB | MSI GeForce RTX5090 Ventus OC 3x | Silverstone Hela 1300R | NZXT H7 Flow

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ECP0WERS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Opzich wel, zou bijvoorbeeld de eerst volgende race weleens mee willen rijden om te kijken of ik uberhaupt mee kan komen en vanuit daar beslissen :)
[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 6

De Sprint is misschien te kort om je pace goed te zien; de Feature is grofweg 20 laps met vrij keuze voor je uit 1 van de 4 Early Touring cars (mits je de correcte tune erop zet).

Iedereen is van harte welkom om een keer te komen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 11:36
MAX3400 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:02:
Ja opzicht wel. Ik heb het bij behorende topic ook gebookmarkd maar ik kan niet altijd op die tijdstippen. Maar bij deze zal ik kijken of het een keer lukt. Lijkt mij wel leuk! 8)

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 11:36
ECP0WERS schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:01:
Ook maar een poging gewaagd met de M3 tune van @Dwersbongel maar het zit niet mee. Snelste clean rondje 7:54.076 en snelste dirty rondje 7:49,033 waarbij ik iets te ver de curbstones opschoof en dat rekende als een fout.

Verder een leuke tune, het enige wat me hekelt zijn de lange versnellingen.
Leuk om te lezen dat de challenge wordt aangegaan. Die tune kan wellicht beter idd maar ik had de versnellingen te kort en dat was het ook net niet.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:27
Ik heb een raar probleem.
Ben nog steeds bezig met de formule Mazda klasse 714 op het circuit Laguna.
Ben inmiddels gekomen tot een 1,336.
Was gisteren aan het racen, toen ineens alle tijden gereset werden.
Het rare is dat mijn klassement tijd nu ineens 1,37 is, terwijl mijn ronde tijden dik 2 a 3 seconden lager zijn.
Ik rij zeker weten in de klasse 714.
Wat kan er aan de hand zijn en belangrijker:
Hoe krijg ik mijn snellere tijden weer in het klassement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Bergenfietsen schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:06:
Het rare is dat mijn klassement tijd nu ineens 1,37 is, terwijl mijn ronde tijden dik 2 a 3 seconden lager zijn.
Gewoon weer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bergenfietsen schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:06:
De vraag is meer: "wat" was je exact aan het doen toen je rijden gereset werden? Career? Free play? Rivals? Hoppers? Multiplayer "in een bepaalde configuratie"?

Met de GoT-heren rijden we ook vaak in wisselende vormen van multiplayer; in veel vormen wordt je tijd sowieso niet opgeslagen. Als je 100% zeker wil testen dat je tijden goed zijn: Rivals -> S-klasse -> Mazda Laguna Seca -> daar je ronden rijden.

@rhwerkman ga je op tijd naar bed voor morgen? :>

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Ik reed/rij in Rivals S klasse.
Vandaag ook weer.
Mijn beste tijd was 1,34 laag, maar als ik daarna naar het klassement kijk, staat nog steeds die 1,37 als beste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bergenfietsen schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:50:
Ik reed/rij in Rivals S klasse.
Vandaag ook weer.
Mijn beste tijd was 1,34 laag, maar als ik daarna naar het klassement kijk, staat nog steeds die 1,37 als beste tijd.
Rij je wel clean?? Oftewel, geen uitroepteken bij je tijd als je op pauze drukt tijdens het racen?

En heb je alle assists aanstaan op de allermakkelijkste settings? Zo ja, volgens mij telt dat ook niet.

Tot halverwege vorige week zelf nergens last van gehad; mijn Rivals tijden zijn netjes opgeslagen.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Ja hoor ik rij clean.
Tot begin deze week ook nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bergenfietsen schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:55:
Ja hoor ik rij clean.
Tot begin deze week ook nergens last van gehad.
Heb mijn Xbox even niet aanstaan maar wil zometeen (rond half 9 ofzo) wel eens kijken of ik ergens nog geen tijd heb staan.

Even ter controle: neem aan dat jouw Forza Motorsport geen issues heeft met connectivity naar Xbox Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Mijn Xbox heeft geen issues, alles werkt naar behoren.

Volgens mij moet je juist kijken naar een baan waar je wel een tijd heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bergenfietsen https://twitch.tv/videos/427064878

Track, zonder tijd op de leaderboards. Eerste ronde gereden, wel tijd op de leaderboards. Daarna verbeterd, ook opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Bedankt voor het proberen 👍

Is er een mogelijkheid om alle settings in Rivals te deleten?
Dan kan ik misschien met een schone lei beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bergenfietsen schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:49:
Bedankt voor het proberen 👍

Is er een mogelijkheid om alle settings in Rivals te deleten?
Dan kan ik misschien met een schone lei beginnen.
Hoe wil je "het internet" resetten? De enige kans die ik je misschien kan aanraden: gooi je Xbox eens in een "cold boot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Ik heb net een andere baan gebruikt.
De betere tijden werden gewoon geüpgrade.
Daarna weer naar Laguna en daar blijft de 1,37 staan ondanks de veel snellere tijden 😠
Daarna de Xbox een cold boot gegeven.
Helaas hetzelfde resultaat

[ Voor 16% gewijzigd door Bergenfietsen op 20-05-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Bergenfietsen schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:08:
Ik heb net een andere baan gebruikt.
De betere tijden werden gewoon geüpgrade.
Daarna weer naar Laguna en daar blijft de 1,37 staan ondanks de veel snellere tijden 😠
Daarna de Xbox een cold boot gegeven.
Helaas hetzelfde resultaat
Ook in andere klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
Ja,

Vanmorgen een andere auto op Laguna gebruikt.
Wel dezelfde klasse.
Nog steeds hetzelfde verhaal.
Veel snellere tijden maar niet zichtbaar in het klassement.
Dus het is alleen op de baan van Laguna

22-5:
Sinds vanmorgen werkt alles weer zoals het hoort.
Met de snellere auto (Donkervoort) een rondje gereden. De betere tijd werd nu wel weergeven in het klassement.
Ben nu weer met de stock Mazda aan de gang.

Nog bedankt voor het meedenken.

[ Voor 54% gewijzigd door Bergenfietsen op 22-05-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond weer een nieuwe update beschikbaar: https://www.forzamotorspo.../news/fm7_june2019_update

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Eerstvolgende Tweakers Endurance

Nog te bepalen in 2019 - lobby open om 19:15, race-start om 19:30, race-einde om 21:54 (of dichtsbijzijnde volledige lap)

Track-layout: LeMans Circuit de la Sarthe :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WGH8BAnYDSykVKMiMoYFjEW7/full.png

De dagen & tijden
Als je mee wil doen, post even 1 of beide antwoorden; lijkt me duidelijk zat.
zaterdag 29 juni 2019 - lobby 19:15, start 19:30, eind ~ 22:00
zondag 30 juni 2019 - lobby 18:15, start 18:30, eind ~ 21:00

De auto's
Bij 8 deelnemers of minder uit de vaste raceploeg , rijden we allemaal de Forza GT waarbij het nog steeds duidelijk is welke auto's zijn uitgesloten.

Bij 10 deelnemers of meer uit de vaste raceploeg , rijden we multi-class de Forza GT & LMP1 waarbij het nog steeds duidelijk is welke auto's zijn uitgesloten. Hierbij welk opmerkend: wie welke auto rijdt en/of welke LMP1 wordt uitgesloten, wordt dan nog nader bepaald.

Voor degenen die vanuit dit topic de Endurance lezen/tegenkomen en/of geen vaste rijder zijn in de [Multi] FM7 GoT Racing League, gaarne even MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 6" lezen en in dat topic inschrijven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:01
Is nu met 50% korting in de Microsoft Store.
Nog even dobbelen welke editie ik aanschaf (standaard, deluxe, ultimate), maar wil Forza Motorsport 7 nu wel eens spelen. Deel 1 en 3 gespeeld.

Lijkt me leuk om ook mee te doen met de Racing League's!

/Edit:

Oeh, lang geleden dat ik Forza heb gespeeld of andere race games, buiten Dirt Rally.
Even de tijd nemen om in te komen weer voordat ik mee zal doen aan league's ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Myliobatis op 18-06-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reminder: MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 6"

De 2.4H van LeMans wordt aanstaande zaterdag verreden met als starttijd 19:30.

Er is nog steeds een mogelijkheid om mee te rijden; sowieso is het gezellig op de party-chat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:31
Winnen doe ik sws niet tenzij iedereen crasht :Y

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

Fuelke

Forza Ferrari

Tijd om hier ook eens te volgen, want heb FM7 recent weer opgepakt en speel nu iedere avond een uurtje of twee.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fuelke schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:29:
Tijd om hier ook eens te volgen, want heb FM7 recent weer opgepakt en speel nu iedere avond een uurtje of twee.
Lees je hier een beetje in, misschien leuk om mee te doen met de GoT league :) ?
[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 6

We hebben ook een Excel sheet waarin we trainingstijden bijhouden:
https://1drv.ms/x/s!AoV4uwu1JcXOiT4GOAG0HI4DN7qS

Mocht je dus twijfelen of je je een beetje kan meten, kan je dit hier vergelijken.
Let wel op dat deze tijden worden gereden met de auto's welk op het 1e tabblad staan.

Daarnaast een redelijke maar: Niet iedereen post zijn tijden :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 14:49
Duurde even, maar eindelijk is het dan zover met de volgende update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sEv9C3D1XsokG4M2c8ku3g8L/full.jpg

Geen verschil in afstanden meer, maar gewoon in tijd :o

XBL: Plank268

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist seizoen 6 afgerond in de GoT Racing League, was wederom weer een geslaagd seizoen. Lijkt het je leuk om je skills te showen en vooral clean te racen met wat gezelligheid.. vul dan even het formulier in voor seizoen 7: https://forms.gle/Lc17bqAJmk6uc6xF7

De bedoeling is om een Porsche cup te houden met een kwalificatie, hoofdrace en een sprint race (reverse grid). Topic voor deeltje 7 zal in de loop van de week aangemaakt worden :)

(even vluchtige post, lange avond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:27
Ik zal het hier ook nog maar even melden:
Forza Motorsport 6 is momenteel Games With Gold bij Xbox One, en via onderstaande link heb je alle DLC voor 5 euro t/m zondag:
https://www.microsoft.com...ingcollectie/bs5crfz22rmt
Waarschijnlijk wordt Forza 6 binnenkort verwijderd uit de online store vanwege verlopen licentierechten, dus dan is dit je laatste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 September gaat het nieuwe seizoen (deeltje 7 alweer!) van start in de GoT Racing League met een Porsche cup!

Zie de kalender wanneer de races plaatsvinden. Lijkt het je leuk om je skills te showen en vooral clean te racen met wat gezelligheid.. Laat een reactie achter met je Gamertag en je startnummer in [Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Interessante interviews met Turn 10 over de toekomst van Forza Motorsport: https://www.fullthrottlemedia.co.uk/article/forza-ethos en https://www.fullthrottlem...e/forza-track-investments.

[ Voor 8% gewijzigd door sohus op 03-09-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
Wat is momenteel de beste manier om snel veel credits te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glennvho schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:48:
Wat is momenteel de beste manier om snel veel credits te verdienen?
Langere races rijden zodat je rewards binnen haalt, hier kan je ook weer per reward een x-bedrag krijgen.
Daarnaast wordt het bedrag wat je wint berekend aan het hand van hoe lang je hebt gereden.

Rijd je dus een race van 10 ronden op een kort circuit in 10 minuten, verdien je net zoveel als dat je een race rijd van 5 ronden op een lang circuit in 10 minuten, etc.

Edit: In singleplayer kan je mods gebruiken voor bonus XP/Cash.
Heb je een 100% extra cash mod, krijg je logischerwijze dus het dubbele :)

[ Voor 11% gewijzigd door Stoksbrood op 23-10-2019 15:58 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10
Even de Forzathon checken is ook wel een goeie tip denk ik. Dat is vaak heel simpel, denk dan aan "win een race op brand hatch met een Engelse auto". Soms is het 1 challenge wat je moet doen, soms meer.

League's zijn ook een manier, krijg je ook voor je eerste race van de dag en eerste podium etc wat CR voor.

Maar denk dat het simpelste inderdaad precies is wat @Stoksbrood zegt, gewoon Free Play race maken, 1 of meerdere AI's (krijg je ook weer beetje voor) en dan draait het volgens mij puur om de afstand die je aflegt. En vergeet je mods niet! Kan je zomaar +200% of meer geven. Wil je het helemaal makkelijk maken, pak dan een Indy auto op een oval en doe 20/30 rondjes ofzo, krijg je makkelijk 200/300k CR voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 11:17
Dankjewel voor de tip. Ik ben vandaag begonnen met Forza Motorsport 7 op de Xbox One X. Ik vond Forza Motorsport 6 erg gaaf, maar 7 is toch net iets mooier afgewerkt. Ik merk ook wel degelijk een verschil in de FFB met een G920 stuurtje. Wie heeft er zin om binnenkort een online race te doen? :)
Pyr0_ schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:19:
Even de Forzathon checken is ook wel een goeie tip denk ik. Dat is vaak heel simpel, denk dan aan "win een race op brand hatch met een Engelse auto". Soms is het 1 challenge wat je moet doen, soms meer.

League's zijn ook een manier, krijg je ook voor je eerste race van de dag en eerste podium etc wat CR voor.

Maar denk dat het simpelste inderdaad precies is wat @Stoksbrood zegt, gewoon Free Play race maken, 1 of meerdere AI's (krijg je ook weer beetje voor) en dan draait het volgens mij puur om de afstand die je aflegt. En vergeet je mods niet! Kan je zomaar +200% of meer geven. Wil je het helemaal makkelijk maken, pak dan een Indy auto op een oval en doe 20/30 rondjes ofzo, krijg je makkelijk 200/300k CR voor.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-06 20:55
Guillermow93 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:07:
Dankjewel voor de tip. Ik ben vandaag begonnen met Forza Motorsport 7 op de Xbox One X. Ik vond Forza Motorsport 6 erg gaaf, maar 7 is toch net iets mooier afgewerkt. Ik merk ook wel degelijk een verschil in de FFB met een G920 stuurtje. Wie heeft er zin om binnenkort een online race te doen? :)

[...]
Ik zou zeggen, meld je hier eens aan -> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1939916/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond is alweer de laatste race van [Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 7

Lijkt het je leuk om mee te doen en wil je je eigen skills weleens testen (of laten zien hoe het moet) meld je dan aan middels het volgende formulier: Inventarisatie GoT FM7 Seizoen 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:35
Hoe/waar wissel je van rollende starts naar staande starts?

Ik weet zeker dat ik ooit met staande starts heb kunnen spelen, maar heb het gevoel elk menu al 100x te hebben gezien en kan het nog steeds niet vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door Ample Energy op 28-03-2020 23:35 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:47

Davidson

Porsche fan

Kan je instellen bij de race settings (in de tweede tab) voordat je aan een race begint. Daarna onder het tabje advanced geloof ik.

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik wil toch weer eens een balletje opgooien qua een endurance rijden in Forza Motorsport 7 dus deze post verschijnt tegelijk in het league-topic als het "verzamel-topic".

Basis-regels:
  • Er wordt gereden met de "Forza GT" klasse en als subklasse homologated.
  • Er zijn 2 auto's uitgesloten van deelname; Aston Martin DBR9 (startnummer 007) en KTM X-Bow GT4.
  • Banden & benzine verbruik je gewoon dus je moet zelf je pitstops in de gaten houden.
  • Friction Assist gaat verplicht uit
  • Collision-mode is standaard (dus je kan elkaar raken zonder verdere schade).
Belangrijk: is er voor elke auto een tune online gezet; deze is gemaakt op 12 mei 2018 en heeft de naam "GoT" en is gemaakt door gamertag OctagonQontrol. Deze tune is 100% gelijk aan de settings die elke auto krijgt vanuit de game maar om controle uit te oefenen in de lobbies, is het verplicht deze tune op jouw auto te zetten voordat je online komt rijden met ons. Heb je dus geen tune op je auto, heeft de lobby-host de mogelijkheid om jou niet te laten deelnemen aan de race!

De race zelf:
  • We hebben als eens endurance gereden en kwalificatie is niet nodig.
  • Een rollende start wel dus we rijden in ieder geval 1 opwarmronde (bandjes opwarmen).
  • We mikken op een pure race-tijd van 144 minuten (2.4 uur dus) dus ga uit van bijna 3 uur totale tijd (verzamelen, chat, lobby, uitloop van finishtijd voor het veld).
  • Bij 16 rijders of minder: Xbox Live party chat (zo goed als verplicht tenzij je echt geen mic hebt).
Er is geen noodzaak om te rammen, beuken, schelden of ander onhandig baan-gedrag. Sterker nog, het verleden heeft uitgewezen dat ondanks dat de start lastig kan zijn, dat de races alsnog erg close kunnen zijn door skills, slijtage, moe worden, etc. Maak er dus iets leuks van!

Welk circuit en wanneer:
  • Het weekend van 4 / 5 / 6 september 2020 met grote waarschijnlijkheid van 5 september.
  • Verzamelen & invites versturen waarschijnlijk zo rond 20:00, race-start rond 20:20, finish & afsluiten 23:00.
  • Afbeeldingslocatie: https://www.racingcircuits.info/assets/components/phpthumbof/cache/Road-America03.e7f4cf25bf03242666d69722d5257fa5.png
    Road America Full (zonder chicane bij bocht 11); lengte 6500 meter en hierdoor waarschijnlijk tegen 70 laps in de race.
Inschrijven?:
  • 100% zeker meedoen? Stuur een DM naar MAX3400 met je aanmelding en zeker je gamertag.
  • Sorry, klinkt wat bot maar de vaste rijders van de League krijgen "voorrang" in de aanmeldingen.
  • Stabiliteit van Forza zelf (helaas) wijst uit dat 20 rijders echt de max is om geen disconnects etc te zien.
  • Regelmatig wordt deze post aangevuld / terugverwezen met lijstje van aangemelde rijders.

Bevestigde rijders; @MAX3400 / @Mr Nielsson / @rhwerkman / @Stoksbrood / @theAlchemist
Mogelijke rijders; @job115 / @NLRev0lution

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 07-07-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:11
Voor de PC Users met nVidia: er is weer een nieuwe driver uit: GeForce Game Ready Driver 451.48 WHQL.
Deze geeft voor mij echter weer problemen met FPS drops, dus ik zou even wachten met updaten :P

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reminder / laatste verwijzing naar
MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 8"
voor de 2.4 uurs-race van Road America

5 september 2020 dus, verzamelen vanaf 19:45, race-start om 20:00, einde race tegen 22:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 00:25
Ik heb nu ook Forza Motorsport 7.

Het stuur draait maar max 90 graden, terwijl dat wel verder zou moeten kunnen.
In scherpe bochten sttuur ik naar links of rechts, maar het stuur gaat niet verder / niet ver genoeg.
Ik krijg het niet werkend. Deadzone staat op 0 en 100.
Ik heb een Thrustmaster T300 RS en speel het op Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:11
martijneshuis schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:54:
Ik heb nu ook Forza Motorsport 7.

Het stuur draait maar max 90 graden, terwijl dat wel verder zou moeten kunnen.
In scherpe bochten sttuur ik naar links of rechts, maar het stuur gaat niet verder / niet ver genoeg.
Ik krijg het niet werkend. Deadzone staat op 0 en 100.
Ik heb een Thrustmaster T300 RS en speel het op Windows
Het stuur in-game of je daadwerkelijke stuur? De animatie is inderdaad maar 90 graden links/rechts.

Daadwerkelijke stuur? Zit er niets van software bij je Thrustmaster? Ik weet dat @SinergyX vgm ook met een Thrustmaster rijdt.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:42
Forza Motorsport 7 is nu onderdeel van gamepass. Helaas loopt hij alles behalve stabiel op Windows. In de multiplayer crash ik na een seconde op 30:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Faulting application name: ForzaMotorsport7.exe, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x5d3a447d
Faulting module name: ForzaMotorsport7.exe, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x5d3a447d
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0000000001188219
Faulting process ID: 0x7280
Faulting application start time: 0x01d6a34d3fa70658
Faulting application path: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.ApolloBaseGame_1.174.4791.2_x64__8wekyb3d8bbwe\ForzaMotorsport7.exe
Faulting module path: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.ApolloBaseGame_1.174.4791.2_x64__8wekyb3d8bbwe\ForzaMotorsport7.exe
Report ID: 9e27e9de-a712-4812-8aa4-00d68dce9ccc
Faulting package full name: Microsoft.ApolloBaseGame_1.174.4791.2_x64__8wekyb3d8bbwe
Faulting package-relative application ID: forzamotorsport7

Saillant detail: De game is op de G: schijf geïnstalleerd en niet op C.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Update:
456.71 crash to desktop single player bij starten van event
456.55 crash to desktop single player einde van event (moet hem opnieuw doen)
456.38 single player lijkt goed te gaan. multiplayer na installeren driver 3 races geen probleem, daarna lobby crashes

OS Windows 10 2004 met nieuwste updates.

Hoe kan deze game 3 jaar uit zijn 8)7 .

edit: Met 452.06 online 4 races kunnen rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 17-10-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Weet iemand wat de bedoeling is bij de start? Iets anders dan vol gas?

[ Voor 169% gewijzigd door sdk1985 op 17-10-2020 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:16
sdk1985 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:57:
Ben ook net aan deze game begonnen (xbox gamepass) maar de starts zijn idd vaag en de eerste bocht meestal totale chaos. Ik ga nu dus maar in volledige botsauto modus via de binnenbocht, dan ben ik de eerste helft van het veld meestal voorbij en kun je verder normaal racen. :P

Ik heb vroeger deel 3 wel veel gespeeld en in mijn herinnering ging dat er toch netter aan toe. Sowieso vindt ik het geen onverdeelde vooruitgang tov. de oudere games. Veel fluff schermen/klikken tussen het racen door, onoverzichtelijke menu's en ik heb de indruk dat het tunen /upgraden ook nauwelijks meer een rol speelt... Terwijl dat juist mijn grootste lol was, om met een volledig gemod barrel in zo veel mogelijk klassen mee te doen. :+

Maar je hebt nu wel honderd duzend pakjes voor je poppetje... Dat dan weer wel. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Charly op 21-10-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De game speelt wel zoals ik verwacht had dat project cars zou spelen (zoals toca race driver vroeger). Over de gameplay ben ik zeer tevreden.

Waar ik niet tevreden over ben is de technische staat. Als ik unlocked (vsync) pak als target dan gaat hij op 40 fps zitten op mijn 120 Hz scherm. Pak ik unlocked dan knalt hij richting de 200 fps welke dan af en toe droppen naar 80-100 waardoor het alles behalve vloeiend verloopt. Heb momenteel handmatig de details zo ingesteld dat hij tussen de 95 en 120 fps blijft en dus g-sync gaat werken. Alsnog is dat geen garantie voor een soepele spelervaring. Forza Horizon 4 werkt wat dat betreft een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-01 22:54
sdk1985 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:56:
Update:
456.71 crash to desktop single player bij starten van event
456.55 crash to desktop single player einde van event (moet hem opnieuw doen)
456.38 single player lijkt goed te gaan. multiplayer na installeren driver 3 races geen probleem, daarna lobby crashes

OS Windows 10 2004 met nieuwste updates.

Hoe kan deze game 3 jaar uit zijn 8)7 .

edit: Met 452.06 online 4 races kunnen rijden.
Laat even weten als je een geschikte driver of oplossing hebt gevonden, een maat van mij heeft ook last van constante crashes waarbij ik zelf eigenlijk weinig last heb (althans in FM7, FH3 was een hel en FH4 stuttert nog altijd in coop). Heeft inmiddels ook al meerdere dingen geprobeerd maar blijft crashes behouden, de ene keer vrij snel de andere keer na paar races. :/
sdk1985 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:57:
AWD: Vol gas :+
RWD met TCS: Vol gas :+
RWD zonder TCS:

-Veel PK: Hoogtoerig starten en erna ff klein beetje inhouden dat je wheelspin weg is. Of doorschakelen naar zijn twee.
-Weinig PK: Middelmatig toeren en als je geen of weinig wheelspin hebt vol gas.
Charly schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Ben ook net aan deze game begonnen (xbox gamepass) maar de starts zijn idd vaag en de eerste bocht meestal totale chaos. Ik ga nu dus maar in volledige botsauto modus via de binnenbocht, dan ben ik de eerste helft van het veld meestal voorbij en kun je verder normaal racen. :P

Ik heb vroeger deel 3 wel veel gespeeld en in mijn herinnering ging dat er toch netter aan toe. Sowieso vindt ik het geen onverdeelde vooruitgang tov. de oudere games. Veel fluff schermen/klikken tussen het racen door, onoverzichtelijke menu's en ik heb de indruk dat het tunen /upgraden ook nauwelijks meer een rol speelt... Terwijl dat juist mijn grootste lol was, om met een volledig gemod barrel in zo veel mogelijk klassen mee te doen. :+

Maar je hebt nu wel honderd duzend pakjes voor je poppetje... Dat dan weer wel. :Y)
In de singleplayer campaign krijg je weinig tot geen mogelijkheden tot tunen ivm de homologation, is inderdaad iets waar veel mensen over hebben geklaagd en nog steeds doen. Als je online gaat racen kan je echt je lol op met tunen, want anders kom je niet zo ver tenzij je alleen tegen nieuwe speler racet. Uiteraard heb je hier ook verschillende soorten hoppers en eentje waar ik wel graag in rijdt, de ABCs hopper. Hier race je 4 verschillende klassen in één race en roteer je zelf binnen de klassen nadat de race is afgelopen. Forza Regulation hoppers zijn ook relatief fijn om in te racen, je hebt het idee dat men iets voorzichtiger probeert te rijden maar een 100% contactloze race in Forza hoef je echt nooit te verwachten :P
sdk1985 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:11:
De game speelt wel zoals ik verwacht had dat project cars zou spelen (zoals toca race driver vroeger). Over de gameplay ben ik zeer tevreden.

Waar ik niet tevreden over ben is de technische staat. Als ik unlocked (vsync) pak als target dan gaat hij op 40 fps zitten op mijn 120 Hz scherm. Pak ik unlocked dan knalt hij richting de 200 fps welke dan af en toe droppen naar 80-100 waardoor het alles behalve vloeiend verloopt. Heb momenteel handmatig de details zo ingesteld dat hij tussen de 95 en 120 fps blijft en dus g-sync gaat werken. Alsnog is dat geen garantie voor een soepele spelervaring. Forza Horizon 4 werkt wat dat betreft een stuk beter.
Wellicht even in je grafische settings kijken buiten de game om. Bij mij zat ik ook eerst op een 72fps cap als ik unlocked vsync deed terwijl ik een 144hz scherm heb, leek wel of ie de helft er van pakt. Ook in nvidia panel niks van half vsync ingeschakeld. Uiteindelijk ingame unlocked gedaan en vsync aangezet in control panel. Nu race ik meestal met 120fps+, alleen bij de start met 20 man en rokende banden zakt het fftjes in. Jammer genoeg wel nog steeds last dat de menu soms als trage stront loopt, vooral tijdens online racen en even autootje uitzoeken voor de volgende... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Xant0r schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Laat even weten als je een geschikte driver of oplossing hebt gevonden, een maat van mij heeft ook last van constante crashes waarbij ik zelf eigenlijk weinig last heb (althans in FM7, FH3 was een hel en FH4 stuttert nog altijd in coop). Heeft inmiddels ook al meerdere dingen geprobeerd maar blijft crashes behouden, de ene keer vrij snel de andere keer na paar races. :/
Met 452.06 gaat het tot nu toe wel OK.

Overige tips: thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:16
Thx @Xant0r, ik ben inmiddels vooral rival mode aan het spelen en daar heb je inderdaad meer ruimte om met upgrades te rommelen. :)

Multiplayer tot nu toe alleen met een vriend van me gespeeld. Maar ik kan random online potjes ook wel eens proberen

[ Voor 32% gewijzigd door Charly op 31-10-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Y_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 19:48
Ik heb onlangs Forza Motorsport geinstalleerd op mijn XBox Series S (GamePass), maar ik slaag er niet in om een multiplayer sessie op te starten.
Ik heb al verschillende foutmelding zien voorbij komen:
- Multiplayer is currently unavailable
- You have lost your live connection

Ik krijg geen enkel foutmelding als ik de network tests op de console doorloop.
Ik heb al wired and wireless getest.

Iemand enig idee (zelf ben ik nogal nieuw in het hele console wereldje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 08:36
Hallo daar,

Ik heb al heel wat uurtjes in Forza Horizon 3 & 4 zitten en daar vermaak ik mij tot op heden nog heel erg mee.
Ik zag dat Forza Motorsport in de aanbieding is, is het de moeite waard?

Vroeger was ik enorm fan van Gran Turismo op de Playstation, is FM7 een beetje vergelijkbaar?

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Milo44 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:22:
Hallo daar,

Ik heb al heel wat uurtjes in Forza Horizon 3 & 4 zitten en daar vermaak ik mij tot op heden nog heel erg mee.
Ik zag dat Forza Motorsport in de aanbieding is, is het de moeite waard?

Vroeger was ik enorm fan van Gran Turismo op de Playstation, is FM7 een beetje vergelijkbaar?
Persoonlijk vind ik Forza fijner spelen. Ik speel GT en Forza al sinds deel 1 op res. PS1 en Xbox. Ommekeer in voorkeur kwam bij Forza 2.

M.a.w. ja, zeker vergelijkbaar. Geen die-hard simulatie verwachten, maar dat is GT uiteraard ook niet.

/ Dit is leuk gedaan van de makers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAsZNwj950yjBUD_1pZ3l1ve4g8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AYM2h1Mjs6EDWeM6ytbkoqG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik ben nog steeds wachtende op Forza 8... 7 is al bijna 4 jaar uit en ik heb 'm volgens mij al 2jaar geleden volledig uitgespeeld... En ik mis echt de diversiteit en fun die 7 me gaf. Maar als ik nu terug ga na 7 dan valt alles me zo tegen omdat ik 'betere' sims ondertussen gewend ben.. Hopelijk kan 8 daar een grote stap in zetten en zich meten met de 'betere' sims van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik mis in FH7 de mogelijkheid om met vrienden tegen de AI te rijden. Benieuwd of FH8 dat mogelijk maakt. Heb mezelf in ieder geval aangemeld voor de beta :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pyr0_ schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:39:
Ik ben nog steeds wachtende op Forza 8... 7 is al bijna 4 jaar uit en ik heb 'm volgens mij al 2jaar geleden volledig uitgespeeld... En ik mis echt de diversiteit en fun die 7 me gaf. Maar als ik nu terug ga na 7 dan valt alles me zo tegen omdat ik 'betere' sims ondertussen gewend ben.. Hopelijk kan 8 daar een grote stap in zetten en zich meten met de 'betere' sims van nu.
Dat willen ze helemaal niet. De kracht van Forza ligt net als bij Gran Turismo in het toegankelijke aspect zonder gelijk arcade te zijn. Een gulden middenweg zoals je wil. Óf een extra serie, Forza Pro bijv. die wel zinspeelt op simulatie..maar op consoles is dat dan weer een beperktere doelgroep, waar bijv. Forza Horizon wél een grote doelgroep aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-05 22:06
Heb FM7 de ultimate pack gekocht voor op de pc. Wil onder single player wat circuits testen. Maar ik kan alleen de drag baan in Dubai gebruiken?!? Al eens opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjoerd102 op 04-09-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson

Davidson

Porsche fan

Sjoerd102 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:40:
Heb FM7 de ultimate pack gekocht voor op de pc. Wil onder single player wat circuits testen. Maar ik kan alleen de drag baan in Dubai gebruiken?!? Al eens opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.
Herkenbaar, had ik ook toen ik met Forza 7 begon :+
Via het tabblad Setup kan je bij Race Setup je racemodi aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRlanqipBtG6urGDjXPsSORpR_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqyvdPd4OCBlNEH6vnoQFk5Y.jpg?f=fotoalbum_large

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46
Begrijp ik dat dit spel nu niet meer te koop is? Was op zoek naar een beetje leuke semi-arcade racer, al die gein die je bij Horizon hebt is niet echt aan mij besteed. Zijn er oudere versie voor een schappelijk bedrag te koop?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson

Davidson

Porsche fan

Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:32:
Begrijp ik dat dit spel nu niet meer te koop is? Was op zoek naar een beetje leuke semi-arcade racer, al die gein die je bij Horizon hebt is niet echt aan mij besteed. Zijn er oudere versie voor een schappelijk bedrag te koop?
Ja sinds 15 september staat de game niet meer in de store. De game is bij diverse winkels nog wel te krijgen, maar voor een goede deal is tweedehands the way to go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 14:33

BNX

Vanavond na lange tijd weer eens FM7 gespeeld met mijn Thrustmaster TS-PC Wheel op de PC

Heb nu een eigenaardig probleem: als ik buiten de baan geraak en tot een stop kom, off-road of terug op de weg, blijft de auto in 1st gear staan, maar gaat geen meter vooruit. Ook achteruit gaat niet meer. Maakt alleen maar toeren. Staat op auto shift ingesteld, maar ook via opschakelen gaat de auto niet meer vooruit.

Komt iemand dit bekend voor?
Heb dit bij alle circuits.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
En op manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klinkt bijna of je clutch blijft hangen, die TS-SC is volgens mij ook een 3-pedalen versie, als je manual /w clutch aanzet, lukt het dan wel?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Net voor het eerst in jaren weer eens een Forza Motorsport gespeeld. De laatste was FM4 tot m'n Xbox 360 vast liep ;w Daarna alleen Forza Horizon 3, 4 en 5 gespeeld. Ik moet dus weer even wennen aan het de realistischere handling in FM7. In FM 1-4 speelde ik altijd op Pro of Unbeatable, maar dat lukt me nu nog niet :') Ik weet nog dat toen ik voor het eerst Horizon speelde ik veel langzamer reed dan ik kon omdat Horizon meer arcade is. Nu is het andersom en ga ik overal eerder te snel en rem ik te laat. Wel leuk om weer eens op echte circuits te racen. Ik merk ook dat veel dingen een stuk beter zijn in Motorsport, zoals de geluidseffecten en de belichting, vooral 's nachts. Het is echt een heel mooi spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Heeft iemand die Rival event gehaald waarmee je die FM2 livery kan winnen? Ik zit in de top 60% ipv 50 en m’n snelste tijd was 1:27.339 ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Na meer dan 70 rondjes is het me dan toch gelukt om 1:26,761 neer te zetten waarmee ik in de top 5% sta :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakystyle
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-06 06:53
YouTube: Forza Motorsport - Official Gameplay Demo - Xbox & Bethesda Showcase...

Forza Motorsport numero 8

Zie nieuw topic

[Xbox|PC] Forza Motorsport 8

[ Voor 12% gewijzigd door Freakystyle op 12-06-2022 23:00 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Pff.. die drift rivals event is wel lastig. Ik sta alsnog in de top 22%. Ik heb de besturing maar op normal gezet, op simulation is het niet te doen of je moet een goed stuur hebben.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste