Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oh dat is wel jammer, want Forza 4 maakte daarin geen onderscheid. Ook was mij opgevallen dat je met bepaalde wagens credits met free ride kunt verdienen, volgens mij ook wel nodig gezien diverse reviews die aangeven dat je best veel moet 'grinden' om het een en ander te kopenRivanov schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:52:
[...]
Je kunt bij een huurauto ook niets aanpassen. Het is namelijk ook een huurauto.
Enkel bij de aanschaf van een auto kun je de kleur bepalen en daarna aanpassen in de paintshop.
Forza Edition cars geven soms credit of xp boosts op bepaalde maps. Kan best aardig meetellen.Davidson schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:10:
[...]
Oh dat is wel jammer, want Forza 4 maakte daarin geen onderscheid. Ook was mij opgevallen dat je met bepaalde wagens credits met free ride kunt verdienen, volgens mij ook wel nodig gezien diverse reviews die aangeven dat je best veel moet 'grinden' om het een en ander te kopen
Wat betreft het grinden vind ik het wel mee vallen, maar ik speel dan wel ook sinds dag één. De auto's zijn relatief goedkoop vergeleken met Horizon series.
Goeie tip is om regelmatig even de race shop te checken voor mod cards, dit kan ook veel geld opleveren tijdens het racen in singleplayer/campaign. Als je het spel wat langer leven wilt geven dan kun je ook de racetime wat omhoog knallen van short naar long (is ongeveer 15-18 minuten per race) en dan krijg je ook meer geld icm de mod cards. Ik race zelf eigenlijk bijna alleen nog online, maar de uitbetaling in online is soms vrij matig.
[ Voor 5% gewijzigd door Xant0r op 23-11-2018 16:37 ]
https://forzamotorsport.net/en-us/news/fm7_december_update
Dit bevalt mij wel, kwaliteit boven kwantiteit. Bewaar de FM8 maar lekker tot de XBO Y en dan voortaan elke drie jaar een nieuwe maar meteen goede game.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nu is het met rwd en beetje power amper mogelijk om te kunnen steijden vs 4wd.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
HENG HENG
En het zal wel aan mij liggen maar de analoge snelheidsmeter vind ik ruk; alsof 'ie nu "schuin wegloopt". Zelfs die 0.1s dat ik ernaar moet kijken, irriteeeeert het me mateloos!Spacecowboy schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:03:
Aardige update. Dat nieuwe menu moet ik misschien even aan wennen. De timingdisplay vind ik echt veel beter.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Die heb ik de laatste tijd uitstaan. Gebruik hoodview, met in combinatie een iPad met Race Dash, dan kan de hele hud gewoon uit. Buiten dus de timingdisplay. Zeker in combinatie dat ik bij m'n xbox boven met m'n neus op een 46" TV zit maakt het wel een betere beleving.MAX3400 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:23:
[...]
En het zal wel aan mij liggen maar de analoge snelheidsmeter vind ik ruk; alsof 'ie nu "schuin wegloopt". Zelfs die 0.1s dat ik ernaar moet kijken, irriteeeeert het me mateloos!
[ Voor 12% gewijzigd door Spacecowboy op 04-12-2018 20:59 ]
HENG HENG
Dacht al dat het aan mij lagMAX3400 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:23:
[...]
En het zal wel aan mij liggen maar de analoge snelheidsmeter vind ik ruk; alsof 'ie nu "schuin wegloopt". Zelfs die 0.1s dat ik ernaar moet kijken, irriteeeeert het me mateloos!
Is dat gewoon een kwestie van de app installeren en gaan? Of moet je nog eea instellen?Spacecowboy schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:30:
[...]
Die heb ik de laatste tijd uitstaan. Gebruik hoodview, met in combinatie een iPad met Race Dash, dan kan de hele hud gewoon uit. Buiten dus de timingdisplay. Zeker in combinatie dat ik bij m'n xbox boven met m'n neus op een 46" TV zit maakt het wel een betere beleving.
[ Voor 42% gewijzigd door NLRev0lution op 05-12-2018 10:36 ]
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
App installeren en vervolgens in Forza naar Options > HUD en data Data Out aanzetten en het juiste IP adres en poortnummer invullen (staat vermeld in Race Dash)NLRev0lution schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:34:
[...]
Dacht al dat het aan mij lag
[...]
Is dat gewoon een kwestie van de app installeren en gaan? Of moet je nog eea instellen?
@NLRev0lution
/edit: Overigens heb je in de gratis versie van Race Dash enkel zicht op de RPM, snelheid en gear.
Wanneer je met rondetijden etc. wilt gaan werken dan moet je de € 4,49 kosten FM 7 in-app purchase aanschaffen.
https://www.sllim-code.com/race-dash-for-f1-games/
[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 05-12-2018 14:43 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Thnx, van de week eens kijken of het wat isRivanov schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:28:
[...]
App installeren en vervolgens in Forza naar Options > HUD en data Data Out aanzetten en het juiste IP adres en poortnummer invullen (staat vermeld in Race Dash)
@NLRev0lution
/edit: Overigens heb je in de gratis versie van Race Dash enkel zicht op de RPM, snelheid en gear.
Wanneer je met rondetijden etc. wilt gaan werken dan moet je de € 4,49 kosten FM 7 in-app purchase aanschaffen.
https://www.sllim-code.com/race-dash-for-f1-games/
Je moet even bij de telemetriesettings het ipadres opgeven en de settings van de data packets op "car dash" zetten. Dan is het alleen nog even je display configureren que kleuren en info. Ook moet je de revbars even correct instellen qua steps, zodat max van de revbars overeenkomt met het maximale toerenbereik van je auto.NLRev0lution schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:34:
[...]
Dacht al dat het aan mij lag
[...]
Is dat gewoon een kwestie van de app installeren en gaan? Of moet je nog eea instellen?
@Rivanov was me me al voor zie ik. Maar dat dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 05-12-2018 16:43 ]
HENG HENG
Lijkt inderdaad alsof de snelheidsmeter van je af staat gedraaid... Weet niet waarom, maar het is idd vreselijk irritantMAX3400 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:23:
[...]

XBL: Plank268
Ja werkt best leuk, ik had niet verwacht dat het zo responsief zou zijn over het netwerk.NLRev0lution schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:28:
Leuk speelgoed @Rivanov en @Spacecowboy. Gisteren even mee gespeeld en is inderdaad kinderlijk eenvoudig. Moet nog even zitten voor de RPM en stiekem zit ik er wel aan te denken om een geavanceerde dashboard aan te schaffen..
HENG HENG
Anoniem: 258387

Als ik dan spotify weer afsloot kreeg ik geluid weer terug. Heel vaag.
Anoniem: 258387
Klopt, via Xbox volledig afsluiten en opnieuw opstarten heeft geholpen. Thanks!MAX3400 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:43:
@Anoniem: 258387 klinkt bekend; heb het soms ook in Horizon. Als ik spel afsluit en opnieuw opstart, problem solved.
Heb na een tijdje gameloos door het leven te zijn gegaan, een poging FH4 geprobeerd maar dat spel vond ik zo ontiegelijk ‘ruk’.
Daarna besloten om het eens met FM7 te proberen. Ben weer helemaal verslaafd! Inmiddels een groepje van ca. 9 actieve spelers bestaande uit vrienden en collega’s.
Zou tof zijn als we bij een andere groep actieve spelers konden aansluiten.
Gamertag = HabbekratzNL
XBL GT: HabbekratzNL
HENG HENG
I know, het is bijna het eind van het jaar, mensen zijn moe, uitgeblust, volgegeten of afwezig maar denk er even over na en laat wat weten in het betreffende topic.
Als je denkt goed mee te kunnen komen en clean te kunnen rijden; doe eens mee
[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2019 21:54 ]
Sowieso een gezellige avondMAX3400 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:54:
Yup, seizoen 5 is opgestart: [Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 5
Als je denkt goed mee te kunnen komen en clean te kunnen rijden; doe eens mee
Het is echter wel heel erg omschakelen na een tijd F1 2018 gespeeld te hebben.
Zag dat jullie ook een league hebben voor het online racen, maar heb geen idee of ik daarmee mee kan komen met een controller. Komende dagen even flink oefenen denk ik en dan race ik wellicht ook mee
[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 05-01-2019 20:05 ]
Bedankt voor de tip, zie het document net. Ik ga eens kijken of ik aan die tijden kan komen voordat ik mij aanmeldMAX3400 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:15:
@Panini allicht kan je even de komende dagen meelezen in het league-topic en bekijken of de ingevulde trainingstijden een uitdaging voor je vormen
Denk dat ik morgen even ga trainen maar ik denk dat als je @NLRev0lution kan bijhouden op de baan, je zeker een goede klassering weet te zetten in de leaguePanini schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:37:
[...]
Bedankt voor de tip, zie het document net. Ik ga eens kijken of ik aan die tijden kan komen voordat ik mij aanmeld
Zal zijn tijd proberen aan te houden als benchmark dan, ben benieuwd hoe snel/traag ik ga zijn.MAX3400 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:38:
[...]
Denk dat ik morgen even ga trainen maar ik denk dat als je @NLRev0lution kan bijhouden op de baan, je zeker een goede klassering weet te zetten in de league
Ik kom voorlopig in ieder geval nog lang niet aan jouw tijd.

Na 20 minuten oefenen zit ik op de 1.39.XX op Hockenheim.
Gisteren ook besloten om ABS uit te zetten en handmatig te gaan schakelen (zonder koppeling nog).
Daar ben ik nu ook nog mee aan het worstelen.
Als je via Rivals oefent kan je ook de ghost instellen van iemand die sneller is of andere vrienden. Misschien laat dat zien waar je tijd laat liggen.Panini schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:37:
[...]
Ik kom voorlopig in ieder geval nog lang niet aan jouw tijd.![]()
Na 20 minuten oefenen zit ik op de 1.39.XX op Hockenheim.
Gisteren ook besloten om ABS uit te zetten en handmatig te gaan schakelen (zonder koppeling nog).
Daar ben ik nu ook nog mee aan het worstelen.
Las dit ook nog trouwens.. Er zijn er 3 of 4 met stuur, de rest rijd controller.. Rij zelf ook met controllerPanini schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:04:
Zag dat jullie ook een league hebben voor het online racen, maar heb geen idee of ik daarmee mee kan komen met een controller.
[ Voor 24% gewijzigd door NLRev0lution op 08-01-2019 13:38 ]
4k 60fps op de XBX, PC2 en AC draaien absoluut niet op dat niveau.Jackson6 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:11:
Is het nog de moeite waard deze te halen? Heb onlangs een Xbox One X gekregen en deze game kan je nu oppikken voor nog geen 20 euro.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja zeker wel hoor. Er komt dit jaar geen FH5 of FM8, er is gekozen om de huidige games verder te ondersteunen. FM7 heeft bijvoorbeeld nog een aantal dingen op de plank liggen zoals het nieuwe Race Regulation System, met een beetje mazzel krijgt de paint editor ook nog een update die de lijn recht trekt met FH4 zoals het kunnen aanpassen van velgen en remklauwen (momenteel is dat laatste nog niet uit, maar wel al bekend gemaakt).Jackson6 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:11:
Is het nog de moeite waard deze te halen? Heb onlangs een Xbox One X gekregen en deze game kan je nu oppikken voor nog geen 20 euro.
Al met al relatief kleine dingen die nog steeds toegevoegd worden maar het spel wel zo veel beter maken, goed voorbeeld hier van was bijvoorbeeld de drift suspension update. Alles wat ze nu opbouwen en toevoegen aan de huidige FM en FH, is alleen maar mooi meegenomen voor de volgende games waar het dan wellicht standaard al in zit i.p.v jaar na release
Voor 20€ zeker het geld waard, mocht het erg bevallen kan je altijd nog kiezen om bijvoorbeeld de car pass erbij te nemen.
Als je van racegames houd dan zeker doen!Jackson6 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:11:
Enig idee of er ook nieuwe circuits komen? Uit m'n hoofd kwamen er voor FM5 en FM6 een stuk of drie extra banen na verloop van tijd. Ik zou best wat over hebben voor bijvoorbeeld Motegi, Tsukuba en Fujimi Kaido (fantasy-baan uit FM4) en vooralsnog vind ik de verhouding tussen het aantal auto's en circuits behoorlijk scheef.Xant0r schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:28:
[...]
Ja zeker wel hoor. Er komt dit jaar geen FH5 of FM8, er is gekozen om de huidige games verder te ondersteunen. FM7 heeft bijvoorbeeld nog een aantal dingen op de plank liggen zoals het nieuwe Race Regulation System, met een beetje mazzel krijgt de paint editor ook nog een update die de lijn recht trekt met FH4 zoals het kunnen aanpassen van velgen en remklauwen (momenteel is dat laatste nog niet uit, maar wel al bekend gemaakt).
Al met al relatief kleine dingen die nog steeds toegevoegd worden maar het spel wel zo veel beter maken, goed voorbeeld hier van was bijvoorbeeld de drift suspension update. Alles wat ze nu opbouwen en toevoegen aan de huidige FM en FH, is alleen maar mooi meegenomen voor de volgende games waar het dan wellicht standaard al in zit i.p.v jaar na release
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Weer geoefend met een rival en dat helpt wel. Ben er ondertussen ook wel achter dat de braking lines niet echt kloppen overal op de baan. Uiteindelijk weer wat van de tijd afNLRev0lution schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:19:
[...]
Als je via Rivals oefent kan je ook de ghost instellen van iemand die sneller is of andere vrienden. Misschien laat dat zien waar je tijd laat liggen.
[...]
Las dit ook nog trouwens.. Er zijn er 3 of 4 met stuur, de rest rijd controller.. Rij zelf ook met controller
Ow dat valt nog mee dan, dacht dat de meeste mensen uiteindelijk omschakelen naar een wiel als ze fanatieker worden met racegames. Zal wel mee te maken hebben dat de meeste het toch op de console spelen dan..
Geen idee helaas, er is volgens mij sinds release date nog geen woord gerept over eventuele uitbreidingen naast carpacks. Een soort van rallycross expansion pack had denk ik wel leuk geweest voor FM7 aangezien er genoeg auto's in zitten die in het offroad plaatje passenAmple Energy schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:38:
[...]
Enig idee of er ook nieuwe circuits komen? Uit m'n hoofd kwamen er voor FM5 en FM6 een stuk of drie extra banen na verloop van tijd. Ik zou best wat over hebben voor bijvoorbeeld Motegi, Tsukuba en Fujimi Kaido (fantasy-baan uit FM4) en vooralsnog vind ik de verhouding tussen het aantal auto's en circuits behoorlijk scheef.
Ik zit dan helaas in de schoolbanken!MAX3400 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:50:
@Habbekrats_NL @Panini (en anderen): laatste kans om in te schrijven voor de eerste race van seizoen 5 van de GoT League: MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 5"
XBL GT: HabbekratzNL
Jammer genoeg niet veel kunnen oefenen, dus inschrijven had niet veel nut.MAX3400 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:50:
@Habbekrats_NL @Panini (en anderen): laatste kans om in te schrijven voor de eerste race van seizoen 5 van de GoT League: MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 5"
Kwam voor nu niet verder dan een lage 1.38.XX met het racen tegen rivals.
Sommigen die nu snel rijden, zijn ook "onderaan" begonnen. Bijvoorbeeld @NLRev0lution reed vorig jaar vaak achter me en tegenwoordig zijn de rollen omgedraaid. Een verbetering van, pak 'm beet, 7% aan rondetijd, is best een vooruitgang.
Dankje, maar ik sla deze toch maar over. Ik vind zelf dat het nog echt veel te traag gaat in vergelijking met de anderen. Heb nog niet genoeg kunnen oefenen sinds het kopen van de game.MAX3400 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:19:
@Panini je bent nog steeds welkom; baat jet niet, dan schaadt het niet.
Sommigen die nu snel rijden, zijn ook "onderaan" begonnen. Bijvoorbeeld @NLRev0lution reed vorig jaar vaak achter me en tegenwoordig zijn de rollen omgedraaid. Een verbetering van, pak 'm beet, 7% aan rondetijd, is best een vooruitgang.
Wellicht dat ik de volgende race wel aan haak.
Gewoon mee doen! Van uitstel komt afstel. Ik was ook niet snel genoeg in het eerste seizoen maar door mee te doen doe je ook goede ervaring op, nu strijd ik voor de top 5! Snel aanmelden dus voordat we de lobby’s gaan indelen!Panini schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:25:
[...]
Dankje, maar ik sla deze toch maar over. Ik vind zelf dat het nog echt veel te traag gaat in vergelijking met de anderen. Heb nog niet genoeg kunnen oefenen sinds het kopen van de game.
Wellicht dat ik de volgende race wel aan haak.
FPS cappen met V-Sync aan heeft verder helaas geen effect.
Misschien dat iemand weet hoe je dit kan verminderen.. anders wordt het toch maar weer op de xbox
https://www.resetera.com/...ctually-be-windows.95544/Jordy8 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:28:
Hebben meer mensen Forza op de pc? Sinds een paar dagen ervaar ik meer haperingen tijdens het rijden dan normaal. Heb het spel zelfs op een ssd gezet, maar dan lijkt het juist erger te worden... Vooral op Suzuka is het eigenlijk niet te doen.
FPS cappen met V-Sync aan heeft verder helaas geen effect.
Misschien dat iemand weet hoe je dit kan verminderen.. anders wordt het toch maar weer op de xbox
Schijnt mogelijk aan windows te kunnen liggen.
Ik heb het probleem alleen in Forza. Kleine haperingen tijdens het rijden. Toen ik hem net had geïnstalleerd had ik er vrij weinig last van, maar het lijkt steeds erger te worden. Gisteren op de SSD geïnstalleerd om de laadtijden wat dragelijker te maken en ik heb nu meer haperingen dan ooit in Forza.v8power67 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:34:
[...]
https://www.resetera.com/...ctually-be-windows.95544/
Schijnt mogelijk aan windows te kunnen liggen.
Verder nog geen andere game gehad met dit probleem.
Afgelopen dagen geen last van gehad.. sinds wanneer heb je dit?Jordy8 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:55:
[...]
Ik heb het probleem alleen in Forza. Kleine haperingen tijdens het rijden. Toen ik hem net had geïnstalleerd had ik er vrij weinig last van, maar het lijkt steeds erger te worden. Gisteren op de SSD geïnstalleerd om de laadtijden wat dragelijker te maken en ik heb nu meer haperingen dan ooit in Forza.
Verder nog geen andere game gehad met dit probleem.
Sinds donderdag. Gisteravond op de SSD gezet en sindsdien is het helemaal niet meer speelbaar voor mij.NLRev0lution schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:20:
[...]
Afgelopen dagen geen last van gehad.. sinds wanneer heb je dit?
Verder geen veranderingen aan hard- of software.
Daarvoor had ik ook wel haperingen, maar lang niet zo erg als nu. Heel vreemd
Weet dat ik dat geloof horizon 3 ook gedaan heb door happeringen enz.
Even je ingame settings controleren? Die worden nog weleens gereset bij mij..Jordy8 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:39:
[...]
Sinds donderdag. Gisteravond op de SSD gezet en sindsdien is het helemaal niet meer speelbaar voor mij.
Verder geen veranderingen aan hard- of software.
Daarvoor had ik ook wel haperingen, maar lang niet zo erg als nu. Heel vreemd
Ga ik nog even proberen. Even zorgen dat echt alles van Forza ook verwijderd is.v8power67 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:40:
Opnieuw downloaden een optie ?
Weet dat ik dat geloof horizon 3 ook gedaan heb door happeringen enz.
Klopt, die reset soms. Heb ook alles weer naar default gezet, game opnieuw opgestart en weer aangepast naar de gebruikelijke settings, maar helaas.NLRev0lution schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:51:
[...]
Even je ingame settings controleren? Die worden nog weleens gereset bij mij..
Nieuwe install maar even proberen.
Und? Ik heb zover nergens last vanJordy8 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:10:
[...]
Ga ik nog even proberen. Even zorgen dat echt alles van Forza ook verwijderd is.
[...]
Klopt, die reset soms. Heb ook alles weer naar default gezet, game opnieuw opgestart en weer aangepast naar de gebruikelijke settings, maar helaas.
Nieuwe install maar even proberen.
Na een nieuwe installatie geen verbetering. Heb nu alle instellingen op standaard, behalve resolutie en volledig scherm en het is enigszins beter geworden. Af en toe een hikje of een flinke hapering op specifieke stukken van bepaalde tracks. Maar wel speelbaar weer.
Als ik andere instellingen aanpas dan gaat het weer mis. Of ik de kwaliteit nu op ultra zet of laag, zodra ik dat aanpas worden de haperingen weer erger.
Moet maar even zo tot er misschien ergens een update komt of iets. Kan in ieder geval weer redelijk vooruit zo
Bizar.. Hopelijk komt er snel een fix..Jordy8 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:26:
[...]
Na een nieuwe installatie geen verbetering. Heb nu alle instellingen op standaard, behalve resolutie en volledig scherm en het is enigszins beter geworden. Af en toe een hikje of een flinke hapering op specifieke stukken van bepaalde tracks. Maar wel speelbaar weer.
Als ik andere instellingen aanpas dan gaat het weer mis. Of ik de kwaliteit nu op ultra zet of laag, zodra ik dat aanpas worden de haperingen weer erger.
Moet maar even zo tot er misschien ergens een update komt of iets. Kan in ieder geval weer redelijk vooruit zo
Had er zelf zonet een zeer slechte ervaring mee. Breekt wel heel snel uit en remt voor geen meter, zelfs niet met ABS
Typisch Forza dusDavidson schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:48:
Iemand al een keer met de Ferrari GTC4Lusso gereden?
Had er zelf zonet een zeer slechte ervaring mee. Breekt wel heel snel uit en remt voor geen meter, zelfs niet met ABS
https://www.forzamotorspo...lh72EKdHh_EuJcsyi0iWlDgF8
In eerste instantie gespeeld met alles erop en eraan, dus alleen maar gas geven en sturen.
Lekker makkelijk natuurlijk maar niet zo bevredigend op ten duur.
Ik heb Mazda Laguna met de Formule Mazda op deze manier gespeeld in de klasse S.
Kwam tot een rondetijd van 1,37.
Als ik het Excel sheet GoT FM7 Season 5 bekijk, kan en moet ik nog veel verbeteren.
Daar zit een beetje rondetijd rond 1,32.
Maar nu: Ik heb via instellingen nu ook Zelf schakelen en remmen ingeschakeld.
Mijn rondetijden daalden binnen een paar dagen naar 1,35 laag.
Best tevreden over de voortgang, maar het viel mij op dat mijn betere tijden in het klassement van klasse S niet geplaatst worden.
Kwam er net achter dat ik door een update (?) meer ongeveer 30 PK's tot mijn beschikking had dan was toegestaan.
Dus logisch dat de betere tijden niet geplaatst worden.
Ik wil me richten op tijden van het Excelsheet.
In het Race gedeelte van FM7 staat alleen vermeld welke "tools" uit en/of aan gezet mogen worden, maar niet hoeveel PK de auto moet/mag hebben.
Kunnen jullie exact aangeven welke hoe ik de Formule Mazda in carklass 714 krijg?
En in welke raceklasse kan ik dit oefenen?
Ik ben nog lang geen echte racer vandaar dat ik in dit topic reageer
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Welkom, leuk te lezen dat er nog steeds mensen zijn die het spel oppakken en lekker mee kunnen komen!Bergenfietsen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:37:
Ik heb sinds kort een XBOX one X met onder andere Forza Motorsport 7.
In eerste instantie gespeeld met alles erop en eraan, dus alleen maar gas geven en sturen.
Lekker makkelijk natuurlijk maar niet zo bevredigend op ten duur.
Ik heb Mazda Laguna met de Formule Mazda op deze manier gespeeld in de klasse S.
Kwam tot een rondetijd van 1,37.
Als ik het Excel sheet GoT FM7 Season 5 bekijk, kan en moet ik nog veel verbeteren.
Daar zit een beetje rondetijd rond 1,32.
Maar nu: Ik heb via instellingen nu ook Zelf schakelen en remmen ingeschakeld.
Mijn rondetijden daalden binnen een paar dagen naar 1,35 laag.
Best tevreden over de voortgang, maar het viel mij op dat mijn betere tijden in het klassement van klasse S niet geplaatst worden.
Kwam er net achter dat ik door een update (?) meer ongeveer 30 PK's tot mijn beschikking had dan was toegestaan.
Dus logisch dat de betere tijden niet geplaatst worden.
Ik wil me richten op tijden van het Excelsheet.
In het Race gedeelte van FM7 staat alleen vermeld welke "tools" uit en/of aan gezet mogen worden, maar niet hoeveel PK de auto moet/mag hebben.
Kunnen jullie exact aangeven welke hoe ik de Formule Mazda in carklass 714 krijg?
En in welke raceklasse kan ik dit oefenen?
Ik ben nog lang geen echte racer vandaar dat ik in dit topic reageer
We rijden met een stock setup in seizoen 5. Dus kies je auto, ga in bijvoorbeeld het hoofdmenu naar Tuning and Upgrades en selecteer daar "Homologate car of Tune car” en kies vervolgens Stock Tune.
In ander nieuws, de april update ziet er ook goed uit. Eindelijk af van die afschuwelijke bandenstapels langs het circuit maar gewoon een penalty systeem wat het afsnijden afstraft
https://forzamotorsport.net/en-us/news/fm7_april2019_update
Ga het morgen proberen!
Ik staar me zeker niet blind op de tijden.
Het is voor mij gewoon een leidraad van hoever je met een zelfde auto op hetzelfde parcours kan komen.
Mee doen met het toernooi staat vrij. Volgende race is 16 april 20:30. We rijden dan met de Formule E (S748, stock dus) op Suzuka (West Circuit), 2 weken oefentijdBergenfietsen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:40:
Bedankt!
Ga het morgen proberen!
Ik staar me zeker niet blind op de tijden.
Het is voor mij gewoon een leidraad van hoever je met een zelfde auto op hetzelfde parcours kan komen.
Uitzonderingen (al langere tijd) zijn @job115 en @Stoksbrood, gevolgd door @NLRev0lution en @rhwerkman. Daarna zien we vaker @MAX3400 @Mr Nielsson @Jordy8 maar zoals gezegd is dat een algemene opname qua track & wagen-combi.
Als je eventueel 13 april tijd hebt; Endurance race op Sebring met de Forza GT klasse. Als je met wat training ergens tussen de 2:04.5xx en 2:05.999 weet te rijden, kan je ervan op aan dat je ook in die race flinke gevechten zal moeten gaan leveren
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
De TV wordt dan in beslag genomen.
Ik rij zelf vooral in het begin van de middag.
Ik heb jullie wel een paar keer live gevolgd via een stream .
Gisteren avond nog..
Best vermakelijk.
Ik zal Sebring morgen ook eens rijden
We willen graag een volgend seizoen organiseren en hopen dat we meer nieuwe racers mogen verwelkomen. Lees de post van @MAX3400 hieronder en als het je wat lijkt laat dan een reactie (op zijn post) achter met je wensen.
Om te begrijpen hoe zo'n "league" nou werkt zou ik de startpost van het huidige topic ook eens doorlezen. Ziet er allemaal vrij serieus uit echter een gezellige avond staat voorop (met natuurlijk wel clean racen!).
Het is niet erg als je af en toe een race niet mee kan doen maar hou er rekening mee dat je daardoor "kostbare" punten laat liggen.
MAX3400 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:34:Discussie seizoen 6 - auto's, banen en races
Even een balletje opgooien voor een mogelijke 6e seizoen om te blijven racen met de groep die-hards op Forza Motorsport 7.
De auto's
In FM7 zit een klasse genaamd "Early Sport Touring" en de klasse ligt rond de B525 voor bijna alle auto's als ze Homologated zijn. Hiermee kunnen we de volgende mogelijkheid / mogelijkheden racen en ik nummer ze even voor makkelijker discussieren.De banen
- We stemmen (Google forms??) op een auto. De wagen met de meeste stemmen krijgt een custom build (net zoals de Mazda MX-5) die waarschijnlijk iets hoger ligt dan B525 en we helpen elkaar in de traininglaps met de afstelling zoals de versnellingsbak, differentieel, etc. In deze vorm is een setup dus toegestaan mits je deze zelf gemaakt & opgeslagen hebt (controleerbaar in de lobby) of van een andere racer uit dit topic hebt gedownload. Third-party setups, van andere tuners / gamertags zijn niet toegestaan!
- We stemmen (Google forms??) op alle auto's en de top-3 gekozen auto's gebruiken we vooraf bepaald op bepaalde circuits. Dus auto 1 op circuit A, auto 2 op circuit B, etc. Afhankelijk van het aantal races rij je dus minstens 2x met dezelfde auto tegen andere racers met exact dezelfde auto. In deze vorm van racen staan we setups niet toe en zal @MAX3400 of @NLRev0lution een pre-shared "standaard" setup publiceren die iedereen moet rijden.
- Jullie komen met hele andere ideeen / klassen / whatever en in de replies in dit topic zien we vanzelf waar een grotere voorkeur voor bestaat (geef dus duimpjes aan elke post waar je het mee eens bent!!!!)
Alle banen korter of exact de lengte van 4KM in het spel zijn valide. Uiteindelijk gaan ze natuurlijk op een hoop, random number generator eroverheen en je krijgt een lijst van x aantal tracks. Waar van toepassing is het dus mogelijk dat het regent, nacht is, de reverse uitvoering en/of dat je dus 1 bepaalde track 2x rijdt (forward & reverse).
Waarom alleen korte banen? Het aantal laps voor de feature race (zie hieronder) is dan nog aanzienlijk / mogelijk van invloed op pitstops / banden / benzine. Voor de sprint race is er een kans dat outsiders toch een goede positie weten te halen (en beter scoren voor het klassement). En de kwalificatie is "all or nothing" in net geen 8 minuten racen.
De races
De kwalificatie zou makkelijker moeten zijn met langzamere auto's en hierdoor kunnen we langer racen. Alhoewel je maar bekijkt hoe je "langer" zou moeten definieren want de snelheid van de wagens ligt ook een stuk lager.
Kwalificatie: 3 laps waarvan de eerste de staande start. Dan 2 flying laps. Ghosted.
Sprint race: reverse kwalificatie grid (zoals we nu ook deden), 6 laps.
Feature race: reverse sprint race uitslag, 30 minuten (equivalent aantal laps natuurlijk).
Punten: ongeacht het aantal lobbies, sorteren we alles van "snel naar langzaam"
Kwalificatie: 11 tot 2 punten voor de 10 snelste qualifiers.
Sprint race: ongeacht het aantal lobbies, 25 tot 2 punten voor de top-25 finishers (total race time).
Feature race: ongeacht het aantal lobbies, 75 punten voor de top-25 finishers (total race time), aflopend met 3 punten per plek.
Als je een antwoord wil geven, quote in ieder geval even de dikgedrukte header zodat het makkelijker nalezen is wie wat waarover te zeggen had
Het systeem lijkt ook behoorlijk goed het verschil tussen afsnijden met tijdswinst en uit de bocht vliegen te begrijpen, meestal krijg je alleen in het eerste geval straf.
Hoop wel dat ze mensen van de baan tikken ook gaan afstraffen, op deze manier heb je daar namelijk dubbel voordeel van: je wint een positie, en die ander krijgt de strafseconden wegens afsnijden.
Ik heb vorig seizoen voor het eerst meegedaan, en kan ik iedereen aanraden. De organisatie en sfeer is goed, en het is leuk om een keer wat serieuzer te oefenen om een goede tijd neer te zetten, ook al eindig je niet direct bovenaan de ranglijst.NLRev0lution schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:20:
We willen graag een volgend seizoen organiseren en hopen dat we meer nieuwe racers mogen verwelkomen.
[ Voor 22% gewijzigd door Splash op 13-04-2019 20:01 ]
[ Voor 110% gewijzigd door Geronimous op 15-04-2019 15:51 ]
We hebben nog plek voor "nieuwkomers" en je hoeft je geen zorgen te maken over je skills; dat wordt snel zat duidelijk hoe goed je bent
https://www.forzamotorspo.../news/fm7_may2019_update/
Bovenin staat April update maar het is toch echt de update voor deze maand
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Gister getest met de Race Regulations. Interessant maar tegelijkertijd irritant.Stoksbrood schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:22:
Er is weer een nieuwe update uitgekomen voor FM7:
https://www.forzamotorspo.../news/fm7_may2019_update/
Bovenin staat April update maar het is toch echt de update voor deze maand
Waarvan akte & excuses @Stoksbrood @timmie271 @Mr Nielsson
Bij het buiten de baan geraken kan men eigenlijk direct een penalty verwachten als er niet wordt geremd of het gas los wordt gelaten. Wanneer men dit wel doet zal de penalty aanzienlijk kleiner zijn of zelfs niet uitgedeeld worden.MAX3400 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:30:
[...]
Gister getest met de Race Regulations. Interessant maar tegelijkertijd irritant.
Irritante is wel dat als je ook maar 1mm over de track limits gaat en het gas erop houd, een penalty op kan lopen van 1 tot 2,5 seconden.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Ik heb zelf een tune weten te maken die goed bevalt en uiteindelijk onder de 8 minuten gekomen. En als laatste een 07:54.389 gereden. Best trots op en voor mij zit er weinig meer in. Maar ik ben benieuwd hoe snel ik op mijn plek wordt gezet en iemand hier er gewoon dik onder gaat zitten
Xbox: Didoekoe
@job115 wil jij je hieraan wagen om duidelijk te maken dat er nog wat tijd af kanDwersbongel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:25:
In aanloop naar ons bezoek aan de Nurburgring (nordschliefe) met mijn vrienden had ik een challenge bedacht. Namelijk om met een B600 '97 BMW M3 een zo snel mogelijk rondje te rijden. Een rondje, rollende start. Gewoon voor de eer en lol.
Ik heb zelf een tune weten te maken die goed bevalt en uiteindelijk onder de 8 minuten gekomen. En als laatste een 07:54.389 gereden. Best trots op en voor mij zit er weinig meer in. Maar ik ben benieuwd hoe snel ik op mijn plek wordt gezet en iemand hier er gewoon dik onder gaat zitten
Gamertag: timmie271
Meer liefhebbers vanavond?timmie271 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:55:
[...]
@job115 wil jij je hieraan wagen om duidelijk te maken dat er nog wat tijd af kan![]()

Onder welke naam kunnen we de tune vinden?Dwersbongel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:25:
In aanloop naar ons bezoek aan de Nurburgring (nordschliefe) met mijn vrienden had ik een challenge bedacht. Namelijk om met een B600 '97 BMW M3 een zo snel mogelijk rondje te rijden. Een rondje, rollende start. Gewoon voor de eer en lol.
Haha prima
Doen we! Desnoods "upgrade to B600" en zien waar het schip strandt.NLRev0lution schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:19:
[...]
Onder welke naam kunnen we de tune vinden?
[...]
Haha prima
@Dwersbongel je bent welkom om mee te rijden vanaaf, als je zin hebt. Wel met microfoon & gezellig doen!
@Stoksbrood @Mr Nielsson
Ich bin dabeiMAX3400 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:22:
[...]
Doen we! Desnoods "upgrade to B600" en zien waar het schip strandt.
@Dwersbongel je bent welkom om mee te rijden vanaaf, als je zin hebt. Wel met microfoon & gezellig doen!
@Stoksbrood @Mr Nielsson
Jullie kunnen mijn tune vinden onder mijn naam: Didoekoe. Als je de M3 hebt dan zou er maar 1 tune moeten zijn. Maar als je zelf een betere hebt dan is dat vrij hoor.
Ben benieuwd hoe lang mijn tijd stand houdt.
[ Voor 11% gewijzigd door Dwersbongel op 09-05-2019 14:39 ]
Jawohl! Wanneer de vrouw van huis is (en ook als ze er is), rijd @Stoksbrood op 't circuit!MAX3400 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:22:
[...]
Doen we! Desnoods "upgrade to B600" en zien waar het schip strandt.
@Stoksbrood @Mr Nielsson
Ik ken ons langer dan vandaag.. eerste rondje zal niet clean zijnDisarmed070 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:52:
[...]
Ik denk tot dat de eerste ronde is afgelopen van iemand hierboven
[ Voor 90% gewijzigd door MAX3400 op 09-05-2019 16:03 ]
Je mag nog steeds trots op jezelf zijn maar ik ga er wel iets onderDwersbongel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:25:
Best trots op en voor mij zit er weinig meer in. Maar ik ben benieuwd hoe snel ik op mijn plek wordt gezet en iemand hier er gewoon dik onder gaat zitten

Een 7:49 is mogelijk
(replay heb ik geshared onder "didoekoe", het betreft rondje 2 )
[ Voor 6% gewijzigd door NLRev0lution op 09-05-2019 16:37 ]
Tune is wat twitchy maar zeker ruimte voor verbetering in mijn (bejaarde) tempo.
Zit nu op een 7:48,760. Net dirty door net even buiten de baan te zijn geweest. Ik zal nog een poging doen voor een clean lapDwersbongel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:25:
Edit; Het is een 7:46,337 geworden.
Opkomen rechte stuk in moeten houden omdat ie anders weer dirty was, laatste paar bochten voor start/finish bijna uitgebroken. Zonder dit was het waarschijnlijk een ~ 7:45,5xx geweest.
[ Voor 17% gewijzigd door Stoksbrood op 09-05-2019 19:11 ]
Edit: eigenlijk is iedereen er al onder gaan zitten die ik nu. Erg netjes hoor. Tune moet je liggen denk idd.
[ Voor 50% gewijzigd door Dwersbongel op 09-05-2019 20:20 ]
Dwersbongel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:25:

@Stoksbrood @NLRev0lution @MAX3400 @Mr Nielsson
[ Voor 41% gewijzigd door rhwerkman op 09-05-2019 22:18 ]
Bandwidth limit exceeded
Goed verhaal
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Die van mij is net een 07:38,336 met eigen build/tunejob115 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:41:
Ik had niet helemaal begrepen dat het over een rollende start ging, maar nu 7:34.6 met een vliegende start. Helaas nog dirty. Zal vanavond nog een poging wagen
Ja maar dat was niet de bedoeling...rhwerkman schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:48:
[...]
Die van mij is net een 07:38,336 met eigen build/tune
Zorg nou maar dat je uitgeslapen bent voor de 20e