Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hmmm... interesting. Ik heb zelf nog geen e-mail ontvangen met dit nieuws. Gisteren heb ik wel geprobeerd om te pre-loaden, maar dat was toen nog niet mogelijk. Ook de Ultimate Edition.Tortelli schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:51:
Volgens mij is de playable demo op o.a. de Gamescom (en E3) de demo content. Leuk verjaardags cadeautje voor vandaag.
Edit: krijg een mailtje binnen van Microsoft;
[...]
Kortom game is te pre-loaden? (ben niet thuis dus kan niet testen...)
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Mooie footage. Alleen ziet het rijden met een controller er gewoon totaal niet uit. Die klappende bewegingen in het sturen. Kom op he mensen... In 2017 speel je je racegames met een stuur!Rivanov schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:27:
Nieuwe 4K content op Gamersyde!
http://gamersyde.com/news...otorsport_7-19516_en.html
En van IGN
Forever raver!
Specs: Workstation Server
True. Toen ik m'n game PC nog had, had ik hier ook racingwheel voor. Game PC echter verkocht dit jaar om enkel op console te gamen. En in de woonkamer is een racingwheel gewoon niet zo handig. Dus zal me voorlopig ook tot controller moeten beperken.Techno Overlord schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:34:
[...]
Mooie footage. Alleen ziet het rijden met een controller er gewoon totaal niet uit. Die klappende bewegingen in het sturen. Kom op he mensen... In 2017 speel je je racegames met een stuur!
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Met controller kan je prima vloeiend rijden. Het vraagt alleen een beetje oefening.Techno Overlord schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:34:
[...]
Mooie footage. Alleen ziet het rijden met een controller er gewoon totaal niet uit. Die klappende bewegingen in het sturen. Kom op he mensen... In 2017 speel je je racegames met een stuur!
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Maargoed, snap dat dat niet altijd kan natuurlijk. Zodra je eenmaal gewend bent aan het rijden met stuur en je moet het daarna weer eens doen met een controller, dan voelt dat echt ontzettend lame aan.
Forever raver!
Forever raver!
Had hem gister ook aangezet, downloadde een paar MB volgens mij.Joost1991 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:30:
[...]
Hmmm... interesting. Ik heb zelf nog geen e-mail ontvangen met dit nieuws. Gisteren heb ik wel geprobeerd om te pre-loaden, maar dat was toen nog niet mogelijk. Ook de Ultimate Edition.
G920 werkt zowel op PC als XB1, al speel ik op de XB1 ook wel eens met controller omdat ik te lui ben mijn stuur beneden neer te zetten.Rivanov schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:36:
[...]
True. Toen ik m'n game PC nog had, had ik hier ook racingwheel voor. Game PC echter verkocht dit jaar om enkel op console te gamen. En in de woonkamer is een racingwheel gewoon niet zo handig. Dus zal me voorlopig ook tot controller moeten beperken.
Verwacht dat ik motorsport 7 vooral op de PC ga spelen, tegen een 1080Ti kan geen XB1 of XBX tegen op
[ Voor 45% gewijzigd door Tortelli op 19-09-2017 11:12 ]
Releasedatum
dinsdag 19 september 2017 19:00:00
Geschatte downloadgrootte
22,51 GB - 22,87 GB
Die heb ik al weken staan; de placeholders op je Xbox fungeren als "updater" en in sommige gevallen download de game automatisch als de preload beschikbaar is. In andere gevallen, komt de game dan te staan onder "Updates Available" in je Apps/Games.Tortelli schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:10:
[...]
Had hem gister ook aangezet, downloadde een paar MB volgens mij.
[ Voor 82% gewijzigd door MAX3400 op 19-09-2017 11:35 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
De store geeft bij mij nu aan dat mijn Ultimate Edition installed is. Zal wel een bestandje zijn wat binnenkort de hele game binnen gaat hengelen.
MS is goed in blijmaken met een dooie mus. Op het hoofdblad in t menu staat een afbeelding van die mooie Porsche met daarin de tekst "download demo". Ik klik daar op, ga naar de store en de demo is daar inderdaad al aanwezig. Maar geen download button te vinden. Wel "coming soon"
[ Voor 43% gewijzigd door Lekker Ventje op 19-09-2017 13:33 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Wil eigenlijk een stuur dat zowel op Xbox One als PS4 gaat werken. Zo irritant dat dit nog steeds niet mogelijk is. En dan bedoel ik geen Cronus adapter oplossing.Tortelli schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:10:
[...]
Had hem gister ook aangezet, downloadde een paar MB volgens mij.
[...]
G920 werkt zowel op PC als XB1, al speel ik op de XB1 ook wel eens met controller omdat ik te lui ben mijn stuur beneden neer te zetten.
Verwacht dat ik motorsport 7 vooral op de PC ga spelen, tegen een 1080Ti kan geen XB1 of XBX tegen op.
Ja dat zou ik ook wel graag voorbij zien komen. Maar nu verdienen ze lekker aan je op deze manier.Rivanov schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:06:
[...]
Wil eigenlijk een stuur dat zowel op Xbox One als PS4 gaat werken. Zo irritant dat dit nog steeds niet mogelijk is. En dan bedoel ik geen Cronus adapter oplossing.
How are you doing?
Ontzettend bedanktRedax schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:46:
[...]
Ik heb het op een iets anders manier gedaan omdat ik jouw manier niet direct werkend kreeg. Wel bedankt voor het meedenken! Komt wellicht op hetzelfde neer maar het lijkt te werken.
Voor mensen die de Ultimate Edition voor pc ook voor 50 euro willen kopen en er misschien ook niet helemaal uit komen.
*knip*
Edit: oeps, natuurlijk niet nagekeken of mijn Logitech G27 wel werkt met dit spel maar goed..
[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 19-09-2017 13:43 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Scheelt wel, zat te twijfelen of ik Forza of Pcars 2 zou halen, maar 43,65 euro voor de ultimate editie is wel erg nice.
Gamecards heb ik via nilt.ru gekocht.
[ Voor 60% gewijzigd door darkkingll op 19-09-2017 14:00 ]
PC versie zal 99% zeker de G27 ondersteunen, ze hadden aangegeven elk 'gangbaar' stuur te ondersteunen. Voor XBO versie is het enkel de XBO-licensed stuurtjes.kuusj98 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:43:
[...]
Ontzettend bedanktIk heb de ultimate edition op deze manier succesvol aangeschaft!
Edit: oeps, natuurlijk niet nagekeken of mijn Logitech G27 wel werkt met dit spel maar goed..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ideaal danSinergyX schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:58:
[...]
PC versie zal 99% zeker de G27 ondersteunen, ze hadden aangegeven elk 'gangbaar' stuur te ondersteunen. Voor XBO versie is het enkel de XBO-licensed stuurtjes.
Helaas alleen maar 1080P schermen, maar toch hoop ik dat ze voor de PC versie wat extra pracht en praal hebben ingebouwd. Dan heb ik misschien ook eens minder spijt van de GTX1080 die altijd uit zijn neus zit te eten
Zie deze beelden nu voor het eerst.Rivanov schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:27:
Nieuwe 4K content op Gamersyde!
http://gamersyde.com/news...otorsport_7-19516_en.html
En van IGN
[video]
[video]
[video]
[video]
Maar kan gewoon niet van het gevoel af dat dit er gewoon uitziet als fm6 qua graphics...
Heb op een 1200p scherm gekeken in 1440p modus. Maar.... het is en blijft een forza..
Hoe dan ook zal ik altijd een forza eruit kunnen pikken als je verschillende racegame beelden ziet. De belichting is gewoon niet "echt".
Leek me gewoon teveel op forza 6 apex op pc, en die heb ik in 4k modus downsampled gespeeld.
En dit lijkt gewoon identiek. Had wel een nieuwere lighting engine verwacht nu met de xox. Zo zie je maar dat ze zich doodstaren op dat 4K, terwijl dit in 1080p met veel mooiere lighting engine gewoon veel mooier had geweest...
Plus nog iets, de beelden van de x1 versie zijn echt nergens te vinden he... Vraag me oprecht af of dit spel wel beetje de moeite waard is op een "gewone" xbox one...
Heb gelukkig een redelijk goeie pc, maar wou eigenlijk op mn oude x1 en pc spelen. Maar begin echt gevoel te krijgen dat er een reden is dat we die nergens in beelden zien.
EDIT:
Okee de weersomstandigheden zijn wel iets beter nu, mooiere effecten etc.
Maar de rest is weinig tot geen verandering..
Edit 2:
WTF is er met die handen die gewoon het stuur niet eens vastpakken.... Damn dit irriteert me, rij vaak cockpit view en valt nogal op dat de handen eromheen zweven.....

Plus ze hebben nog steeds de eeuwen oude lobster claw....

Blij dat ik maar 50 euro betaald heb ervoor(ultimate edition)... Heb 100 betaald toen voor horizon 3 en dat voelde al gauw als een ripoff...
[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 19-09-2017 16:09 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
hier wel, misschien moet je de store updatenSomerenV schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:05:
Ik vraag me af of de demo ook op de PC beschikbaar zal zijn. Zie hem namelijk niet in de store staan op Windows 10 :\
Mja dat is allemaal heel.erg voorzichtig geselecteerd materiaal. Dit is een preview met eigen opgenomen beelden.Lekker Ventje schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:46:
Als je tijdens de E3 de gameplay beelden bekeken had zou je nu niet verrast zijn geweest.
Vond verschil best groot. Misschien omdat ze nu meeste hebben gestoken in die weersveranderingen..
Naja ben benieuwd naar de demo op mn oude x1.
Holy shit die download snelheid....
Een hele 10Mb/s... En dat dan voor 17gb.... Happy happy joy joy
[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 19-09-2017 19:33 ]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
vanuit je startmenu rechtermuis, verwijderen?Redax schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:57:
Heb hem even gespeeld en het zag er allemaal erg goed uit. Alleen jammer dat de demo blijft crashen. Krijg hem ook niet ge-deinstalleerd. Daar is geen optie voor in de store, raar.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Lag iets te zeer voor de hand!SinergyX schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:03:
[...]
vanuit je startmenu rechtermuis, verwijderen?
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Eerste indrukken: wat ontzettend gelikt ziet het er uit! Strakke interface, mooie cockpits en ook zeker een flink stukje geluid uit de auto's.
Gameplay/feeling: makkelijker dan FM6 want reed in 1x zonder assists de Pro Drivatars zoek. Porsche breekt te snel uit, vrachtwagens voelen te snel. Moet nog mening vormen over de physics; Mugello voelde te makkelijk qua ondergrond.
Demo klaar dus. Helaas geen hotlap ofzo (of ik zie het niet).
Blijkbaar had ik de Creator Update nog niet geïnstalleerd staanglorixjim schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:07:
[...]
hier wel, misschien moet je de store updaten
Edit: de download blijft nu steken
[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 19-09-2017 20:08 ]
Doe er geen restart optie in... Elke freaking keer als je klaar bent mag je langs die zooi met e3 awards en andere zut en niet te vergeten de preorder scherm... En dan mag je eindelijk dezelfde race aanklikken die dan ook weer moet laden.
Damn vind de game er niet slecht uitzien en speelt leuk maar dit irriteert me mateloos.
[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 19-09-2017 20:22 ]
Op PC trek ik hem met 36MB/s binnen (Ziggo 300/30), alleen zo visite (zie << taart) dus of ik kan spelen vandaag.....Lodo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:28:
Download is nou niet heel erg rap te noemen...
Ik haalde hem met 120mbps binnen, dus ruwweg 10-12megabyte per seconde, wat ook mijn maximale snelheid is.
Ja, daar stoor ik me ook aan inderdaad. Game ziet er wel prachtig uit en speelt lekker weg. Alleen de Porsche voelde nogal vreemd aan. Die Nissan en Mercedes kan ik prima op de weg houden maar die Porsche ben ik bij het minste al kwijt.v8power67 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:21:
Hoe maak je een demo hatelijk...
Doe er geen restart optie in... Elke freaking keer als je klaar bent mag je langs die zooi met e3 awards en andere zut en niet te vergeten de preorder scherm... En dan mag je eindelijk dezelfde race aanklikken die dan ook weer moet laden.
Damn vind de game er niet slecht uitzien en speelt leuk maar dit irriteert me mateloos.
Ik heb gisteren de 4K HDR beelden bekeken die Gamersyde op de website heeft staan. Gedownload en rechtstreeks op m'n OLED TV gekeken, dus niet via een gecomprimeerde stream. En met name de race met de GT-R op de Nurburgring, waarbij het gaat regenen en vervolgens weer opklaart, ziet er wel waanzinning uit. Zeker het laatste gedeelte als die zon achter de wolken doorbreekt is fabelachtig mooi in 4K HDR!v8power67 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:02:
[...]
Zie deze beelden nu voor het eerst.
Maar kan gewoon niet van het gevoel af dat dit er gewoon uitziet als fm6 qua graphics...
Heb op een 1200p scherm gekeken in 1440p modus. Maar.... het is en blijft een forza..
Hoe dan ook zal ik altijd een forza eruit kunnen pikken als je verschillende racegame beelden ziet. De belichting is gewoon niet "echt".
Leek me gewoon teveel op forza 6 apex op pc, en die heb ik in 4k modus downsampled gespeeld.
En dit lijkt gewoon identiek. Had wel een nieuwere lighting engine verwacht nu met de xox. Zo zie je maar dat ze zich doodstaren op dat 4K, terwijl dit in 1080p met veel mooiere lighting engine gewoon veel mooier had geweest...
Plus nog iets, de beelden van de x1 versie zijn echt nergens te vinden he... Vraag me oprecht af of dit spel wel beetje de moeite waard is op een "gewone" xbox one...
Heb gelukkig een redelijk goeie pc, maar wou eigenlijk op mn oude x1 en pc spelen. Maar begin echt gevoel te krijgen dat er een reden is dat we die nergens in beelden zien.
EDIT:
Okee de weersomstandigheden zijn wel iets beter nu, mooiere effecten etc.
Maar de rest is weinig tot geen verandering..
Edit 2:
WTF is er met die handen die gewoon het stuur niet eens vastpakken.... Damn dit irriteert me, rij vaak cockpit view en valt nogal op dat de handen eromheen zweven.....![]()
Plus ze hebben nog steeds de eeuwen oude lobster claw....
Blij dat ik maar 50 euro betaald heb ervoor(ultimate edition)... Heb 100 betaald toen voor horizon 3 en dat voelde al gauw als een ripoff...
De truc is gas en remmen combineren.SomerenV schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:44:
[...]
Ja, daar stoor ik me ook aan inderdaad. Game ziet er wel prachtig uit en speelt lekker weg. Alleen de Porsche voelde nogal vreemd aan. Die Nissan en Mercedes kan ik prima op de weg houden maar die Porsche ben ik bij het minste al kwijt.
Een porsche gaat wazig doen onder remmen en gas los.
Dus bij remmen zo recht mogelijk houden en gauw weer gas erop zodat de kont in toom blijft( geen vol gas natuurlijk bij trage bochten).
Moest even wennen eraan maar de 2e keer kreeg ik hem ineens heel.goed onder controle.
Maar vind wel dat dit erg overdreven is. Lijkt me zeer stug dat de auto zo rijd in echie...
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Hupske schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:04:
Nou, op de PC kan je dit spel weer overslaan als je een stuurtje gebruikt. Waardeloze ff, wat ervoor zorgt dat je een dood stuur hebt.
Damn zal een hoop mensen boos maken if true...
Ik speel met controller, maar wou op pc gaan proberen met mn stuurtje...
Het gebruik van stuur is voor mijn gevoel altijd een ramp geweest in de Forza serie.Net wat je zegt waardeloze ff.Hupske schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:04:
Nou, op de PC kan je dit spel weer overslaan als je een stuurtje gebruikt. Waardeloze ff, wat ervoor zorgt dat je een dood stuur hebt.
Ik wist het al bijna zeker maar na deze demo ga ik 100% voor Project Cars 2.Persoonlijk vond ik de ff in PC1 wel goed.
Komt door het zand op de baan denk ikSomerenV schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:44:
[...]
Ja, daar stoor ik me ook aan inderdaad. Game ziet er wel prachtig uit en speelt lekker weg. Alleen de Porsche voelde nogal vreemd aan. Die Nissan en Mercedes kan ik prima op de weg houden maar die Porsche ben ik bij het minste al kwijt.
De eerste indruk is voor mezelf positief, jammer dat het een erg kale demo is. Nog ff geduld en we kunnen los met de volledige game.
Krijg je trouwens voor het spelen van de demo nog een reward car net zoals de demo van FM6 destijds? Heb er niets over gelezen volgens mij.
Maar met Forza gebeurd er niks met je stuur als je in de spint raakt of wanneer je in de ABS komt of blokkeert. Puur op je beeld afgaan is lastig.
Onboard moet je niet niet aan beginnen met je stuur. Forza komt nooit verder dan 45 graden stuuruitslag en nu is het 2 graden in sturen en de animatie laat zien dat je volledig ingestuurd bent.
Graphics zijn super, maar dan houd het ook wel weer op. Jammer.
Het ding is dat je uren gaat klooien met settings om er vervolgens achter te komen dat de game zelf een ff probleem heeft.Met de Pro -controller ga je meer plezier beleven aan deze racer.v8power67 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:06:
[...]
![]()
Damn zal een hoop mensen boos maken if true...
Ik speel met controller, maar wou op pc gaan proberen met mn stuurtje...
Assetto heeft zeker goede ff maar kon voor mij kwa game net niet tippen aan PC1.Hupske schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:15:
@jori040 Als je goede ff wilt moet je Assetto gaan spelen.
Maar met Forza gebeurd er niks met je stuur als je in de spint raakt of wanneer je in de ABS komt of blokkeert. Puur op je beeld afgaan is lastig.
Onboard moet je niet niet aan beginnen met je stuur. Forza komt nooit verder dan 45 graden stuuruitslag en nu is het 2 graden in sturen en de animatie laat zien dat je volledig ingestuurd bent.
Graphics zijn super, maar dan houd het ook wel weer op. Jammer.
Ik verwacht zelfs [had geen beta code] dat GT Sport beter met stuur te spelen is dan Forza.
Hoewel het een demo is, verwacht ik niet veel veranderingen in de volledige versie.
Pos:
* Grafisch prachtig
* Euhm....?
Neg:
* FFB heel erg slecht
* Geen VR support
* Car handling is beroerd
* Geen restart mogelijkheid tijdens race
* Geen enkel gevoel van controle
PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984
Ouch.....Edwins1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:32:
Net de demo geprobeerd met stuurtje (G27), maar deze kunnen we van onze buy list afhalen.
Hoewel het een demo is, verwacht ik niet veel veranderingen in de volledige versie.
Pos:
* Grafisch prachtig
* Euhm....?
Neg:
* FFB heel erg slecht
* Geen VR support
Heb hem al gepreorderd maar op de x1 met controller is het goed te doen. Alleen met die gtr op de nurburgring krijg ik op moeilijkste stand(max pro in demo) niet voor mekaar te winnen. 2e plen is maximale.
Dit met alle assist uit. Alleen brake line aan ivm in een groep zie je geen reet en ja eindigt altijd in huilen..
Maar vind het toch wel weer het typische zweverige forza gameplay.
Speelt leuk maar geen topper. Hoop dat customalisatie goed is en dat drag racing er nog inzit en verbeterd is. Anders denk ik dat dit een zoethouder wordt tot gt sport uitkomt.
Ene kant ben ik blij dat ik de demo niets vind want dan heb ik een reden om zeker niet over te gaan naar een XOX.
Geloof me, had graag iets positiever uit de hoek willen komenv8power67 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:41:
[...]
Ouch.....
Heb hem al gepreorderd maar op de x1 met controller is het goed te doen. Alleen met die gtr op de nurburgring krijg ik op moeilijkste stand(max pro in demo) niet voor mekaar te winnen. 2e plen is maximale.
Dit met alle assist uit. Alleen brake line aan ivm in een groep zie je geen reet en ja eindigt altijd in huilen..
Maar vind het toch wel weer het typische zweverige forza gameplay.
Speelt leuk maar geen topper. Hoop dat customalisatie goed is en dat drag racing er nog inzit en verbeterd is. Anders denk ik dat dit een zoethouder wordt tot gt sport uitkomt.
Na jaren enkel met stuurtje te racen, heb ik niet meer de behoefte om terug te gaan om met een gamepad te racen. Hopelijk bied Project Cars 2 een beter pakket aan en anders moeten we maar weer terug naar Assetto Corsa inVR
Ondanks dat, have fun met de X1 versie!
PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984
Heb assetto corsa op pc, en speel met een g25. En ja dat speelt heel erg goed.Edwins1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:58:
[...]
Geloof me, had graag iets positiever uit de hoek willen komen
Na jaren enkel met stuurtje te racen, heb ik niet meer de behoefte om terug te gaan om met een gamepad te racen. Hopelijk bied Project Cars 2 een beter pakket aan en anders moeten we maar weer terug naar Assetto Corsa inVR![]()
Ondanks dat, have fun met de X1 versie!
Dus ik snap je punt. Maar ik speel meeste op consoles op de tv. Dus ja dan is met controller wel beetje verplicht.
Maar ik zie forza als een arcade racer, en die speel ik liever met controller. Op de pc speel ik dan wel assetto corsa als ik wil simracen
Ik geloof wel dat je hier veel plezier aan kan beleven als je enkel een controller tot je beschikking hebt. Dan is het echt een plaatje om naar te kijken en zijn de geluiden van de auto's ook niet misselijk. De simulatie van de handling is ook wel aardig goed te noemen. Je kan iig zien dat de auto over een hobbeltje heen rijd en als je de bochten instuurt dat het gewicht ook op de 2 wielen komen te staan.
Benieuwd wat PC2 gaat brengen. Grafisch zal het in de buurt komen. PC1 was qua FF al een stuk beter dan Forza.
Ik vind het grafisch niet echt bijzonder. Tenminste de 1e track dan. Rest nog niet gespeeld.
Qua besturing met controller, best lastig de porsche zonder hulpmiddelen.
Ik glijd elke kant op tijdens het aanremmen van de bochten.
Ik ben nog niet echt overtuigd tot nu toe.
PC2 al gecanceled, GT:S ging er niet meer komen, ik ben weer helemaal happy met FM7.
https://1drv.ms/v/s!ApTiL3I8BAQ2irR7bpDCejv2mhXwZQHupske schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:04:
PC1 was qua FF al een stuk beter dan Forza.
Ja... was heeeeel goed

PC op de XBO was een drama, zat net de DF analyse te kijken, nee, dat wordt em absoluut niet meer.
Edit, net PC getest, werkt de FFB zelfs nog iets beter. Enige nadeel is die default setting van 100 op 'steering FFB', die gewoon op 20 max zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 19-09-2017 22:23 ]
Ben blij dat jou het bevalt.SinergyX schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:17:
Even wat gesleuteld met nieuwe stuur instellingen, doen ze weer goed.
PC2 al gecanceled, GT:S ging er niet meer komen, ik ben weer helemaal happy met FM7.
[...]
https://1drv.ms/v/s!ApTiL3I8BAQ2irR7bpDCejv2mhXwZQ
Ja... was heeeeel goed
PC op de XBO was een drama, zat net de DF analyse te kijken, nee, dat wordt em absoluut niet meer.
Edit, net PC getest, werkt de FFB zelfs nog iets beter. Enige nadeel is die default setting van 100 op 'steering FFB', die gewoon op 20 max zetten.
Alleen wel apart want je bent de eerste hier, op neogaf en gtplanet die ik hoor zeggen dat het met stuurtje goed is..
Zal morgen eens als ik zin heb met stuurtje proberen op pc.
Nuff said? Grote kans dat dit exact dezelfde demo is die ze op verschillende beurzen ter wereld hebben laten zien. Dan is "Restart" natuurlijk niet handig omdat er een rij van 200 mensen staat te wachten totdat Urkel na 4 uur eindelijk een rondje kan rijden?v8power67 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:21:
Hoe maak je een demo hatelijk...
Doe er geen restart optie in...
Nope, ding is goed overstuurd. Door de hele tunnel weten te driften in manual, 3e versnelling en gas rond de 70% bij 95% controller-setting. Grote kans, maar leer mij Porsche kennen, dat men de versnelling te hoog houdt bij aanremmen en daardoor hou je 100% aandrijving op je achterwielen. Ja, dan wordt elke auto onderstuurd als de hele achterkant wil doorduwen over de voorwielen.Solictice schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:26:
Ligt het aan mij of heeft die Porsche mega veel understeer?
Vraag me dan serieus af of dit niet aan het stuurtje ligt en/of de instellingen en/of de ondersteuning ervan in de demo. Met een controller kan je zelfs de GTR op de Ring voelen glijden en weer opvangen. Toevallig (maar ja, wat weet ik nou), heb ik regen gezien tijdens de GT-races enkele jaren geleden op de Ring. Auto's gingen toen op exact dezelfde bochten (gezien vanaf de Mercedes tribune) op dezelfde manieren door de bocht als in de demo. Pak je een lage versnelling en teveel gas, sta je mooi achterstevoren. Zijn toen 4 wagens weggesleept in bocht 2 t/m 4.Edwins1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:32:
Net de demo geprobeerd met stuurtje (G27), maar deze kunnen we van onze buy list afhalen.
Neg:
Ik hoop wel dat de stuurtjes in de volledige versie beter ondersteund/voelend worden.
Dus op basis van 33% van de game tijdens het posten, vond je het niet bijzonder. Oke.invincible30 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:07:
Ik vind het grafisch niet echt bijzonder. Tenminste de 1e track dan. Rest nog niet gespeeld.
Zie hierboven; de Porsche is een moordwapen voor elke eigenaar. De auto probeert jou tegen een paal te laten eindigen. Een echte RS rijden is bizar eng de eerste honderden kilometers. Niet zo erg als in het spel maar er zit zeker een gevoel in.Qua besturing met controller, best lastig de porsche zonder hulpmiddelen.
Ik glijd elke kant op tijdens het aanremmen van de bochten.
Reed je met volledig handmatige koppeling of lekker simpel half-automaat/heel? Want een andere truuk is de auto te laten rollen (dus koppeling inhouden), het onderstel laten settlen (nooooooit in een bocht/stuurbeweging) en dan remmen. Werkt met bijna elke auto in het echt ook; sterker nog, dat is ook precies de manier hoe ze bij de ANWB / Zandvoort / whatever je uit een slip proberen te krijgen.
Nooit met een turbo 911 gereden, dus ervaring met een GT2 heb ik helaas niet.
Vanavond tijd om eens stuur aan te sluiten en Forza 7 serieus te proberen. Er mist overigens een FPS teller in de pc versie?. Iemand enig idee hoe de game qua fps draait?. Viel me op dat standaard alles op dynamisch staat, en de game automatisch afhankelijk van framerate features gaat op / terugschroeven?.
[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 20-09-2017 08:37 ]
Tortelli schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:36:
Vanavond tijd om eens stuur aan te sluiten en Forza 7 serieus te proberen. Er mist overigens een FPS teller in de pc versie?. Iemand enig idee hoe de game qua fps draait?. Viel me op dat standaard alles op dynamisch staat, en de game automatisch afhankelijk van framerate features gaat op / terugschroeven?.
Meer info: https://forums.forzamotor...wn-Issues.aspx#post767648Is there a benchmark mode in the PC version?
Yes there is. After you launch the game, go to Options and then select Video. While you're adjusting your video settings, you can press the F key to run benchmark mode. You will load into a race simulation for about 30 seconds. Once complete, you will see the results for your Min FPS, Max FPS and Average FPS.
Ziet er inderdaad niet echt goed uit op pc met stuur...
Als ik écht wil racen ga ik er wel voor zitten met de G27 en een racer zoals Project Cars.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
- Geen gevoel met stuur
- Veel te veel op grafisch geweld gegooid ipv het rijden.
- Ik wacht lekker 2 jaar tot de demo van FM8.
Respect to the man in the icecream van!
Filmpje beschrijft het goed! Kan er niks aan toe voegen. Wel knap dat je het zo slecht voor elkaar hebt de FF.v8power67 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:19:
[video]
Ziet er inderdaad niet echt goed uit op pc met stuur...
Laten we hopen dat óf de demo versie niet de release versie is, óf dat T10 snel met een update komt die dit fixt. Want dit ziet er idd niet goed uit.Hupske schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:10:
[...]
Filmpje beschrijft het goed! Kan er niks aan toe voegen. Wel knap dat je het zo slecht voor elkaar hebt de FF.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Maar kan op 1440p alles maxed out op mijn magere pctje 60fps locked spelen.
Alleen heeft de game weer de bekende cpu bug dat hij alleen cpu core 1 gebruikt. De rest doet nagenoeg niks..
Net zoals horizon 3 destijds... Ze leren er dus niks van
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik vond Asseto Corsa en Project Cars alweer veel te ''hardcore''. Al ga ik wel Project Cars 2 even proberen denk ik.
Maar ik ga hem vanavond wel weer verwijderen, ik kan de schijfruimte goed gebruiken voor de volledige versie volgende week. Demo is leuk om alvast een beetje te proberen, maar wat mij betreft te beperkt om langer te spelen.
Die vraag heb ik me ook zitten afvragen, helaas is de ondersteuning echt compleet beroerd.MAX3400 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:37:
Vraag me dan serieus af of dit niet aan het stuurtje ligt en/of de instellingen en/of de ondersteuning ervan in de demo. Met een controller kan je zelfs de GTR op de Ring voelen glijden en weer opvangen. Toevallig (maar ja, wat weet ik nou), heb ik regen gezien tijdens de GT-races enkele jaren geleden op de Ring. Auto's gingen toen op exact dezelfde bochten (gezien vanaf de Mercedes tribune) op dezelfde manieren door de bocht als in de demo. Pak je een lage versnelling en teveel gas, sta je mooi achterstevoren. Zijn toen 4 wagens weggesleept in bocht 2 t/m 4.
Ik hoop wel dat de stuurtjes in de volledige versie beter ondersteund/voelend worden.
Te zien in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=4JSeapKe2nA
FTFYEdwins1984 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:15:
[...]
Die vraag heb ik me ook zitten afvragen, helaas is de ondersteuning echt compleet beroerd.
Te zien in dit filmpje: v8power67 in "[Multi] Forza Motorsport 7"]
Persoonlijk; ik speel niet met stuurtje dus het issue is voor mij geen dealbreaker om de game wel/niet te kopen. Maar kan me wel voorstellen dat anderen, met hogere investeringen in hun hardware, wel graag een stuurtje en pedalen willen gebruiken op de manier waarop dat geadverteerd wordt.
/edit: Videootje met wat Career-opties
[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 20-09-2017 15:06 ]
Ik ben persoonlijk misschien nog wel het meest blij met de extra cockpit camera waarbij je dichter op je stuur zit; erg gaaf!
Heb alleen nog maar de Dubai track gespeeld en de Xbox One versie getest. Later deze week even los op de PC i.c.m. stuur en grafische power!
Ahhhh neeehhh ik had nog zo gehoopt dat ze dit ook met FM7 zouden doen. FH3 was toen bij zo een patch opeens flink leuker door de betere optimalisatiev8power67 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:20:
Net de demo even op pc geprobeerd, zonder stuur want had geen zin, plus die video verteld me genoeg.
Alleen heeft de game weer de bekende cpu bug dat hij alleen cpu core 1 gebruikt. De rest doet nagenoeg niks..
[ Voor 33% gewijzigd door darkkingll op 20-09-2017 17:19 ]
Anoniem: 292578
En idd 1 enkele core 100% belast, de rest doet amper iets.
Er is iets grondig mis met dit spel.
Verder ziet de game er prima uit, nog anderhalve week en ik mag weer los. Heb er zin in!
De demo deed het hier prima op 1600p. Ligt je FPS-probleem toevallig niet aan iets anders?Anoniem: 292578 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:12:
Ik krijg amper 1 fps als ik de resolutie op 1440p zet.
En idd 1 enkele core 100% belast, de rest doet amper iets.
Er is iets grondig mis met dit spel.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Hiep hoi kom ik aan met mijn intel core i5 4440v8power67 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:20:
Net de demo even op pc geprobeerd, zonder stuur want had geen zin, plus die video verteld me genoeg.
Nu snap ik ook wel waarom de gtx1080 steeds naar beneden gaat klokken
Wel Artifacts probleem opgelost. Blijkbaar mem clock te hoog gezet en dat vond ie niet zo leuk
En wat glijd het door zeg in de regen, mocht ineens m'n rempunten gaan aanpassen....
[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 20-09-2017 19:23 ]
Gamertag: timmie271
Ik heb vanmiddag ook een poging gewaagd met Thrustmaster TX stuur maar ik kom er niet uit. Met de standaard instellingen gaat het stuur vreselijk zwaar ,en na de nidige aanpassingen werkte het nog steeds beroerd.Lekker Ventje schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:12:
Heb net op de XBO met mijn Thrustmaster stuur wat rondjes gereden en met de instellingen van het stuur zitten spelen en voor mij werkt alles prima. Ik merk geen verschil met FM6.
Verder ziet de game er prima uit, nog anderhalve week en ik mag weer los. Heb er zin in!
Ik zal als de game uit is er nog eens voor gaan zitten,want voorzover ik begrijp kan je dan de race pauzeren en van daaruit je stuurinstellingen aanpassen.
Ik zit in de demo meer naar het laadscherm te kijken dan dat ik daadwerkelijk settings kan testen.
FM4 heb ik toendertijd met een Fanatec csr gespeeld en dat voelde vele malen beter aan. Over ruim een week nog 1 keer een poging wagen en anders hou ik het lekker bij een controller.
Als de game uit is zal het makkelijker worden om de juiste instellingen te vinden.
70,7fps op 1440p met 4790k @ 4.6Ghz en 1080Ti, alles op ultra. FPS capture op dynamic (waardoor hij wel > 60fps lijkt te gaan).timmie271 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:22:
[...]
Hiep hoi kom ik aan met mijn intel core i5 4440
Nu snap ik ook wel waarom de gtx1080 steeds naar beneden gaat klokkenDe CPU kan het niet bijbenen..
Wel Artifacts probleem opgelost. Blijkbaar mem clock te hoog gezet en dat vond ie niet zo leuk
En wat glijd het door zeg in de regen, mocht ineens m'n rempunten gaan aanpassen....
Haal 10fps minder maar dan met een antieke xeon x5670 op 4.4ghz (6 cores 12 threads) en een rx480 4gb op 1400mhz.Tortelli schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:16:
[...]
70,7fps op 1440p met 4790k @ 4.6Ghz en 1080Ti, alles op ultra. FPS capture op dynamic (waardoor hij wel > 60fps lijkt te gaan).
Ook op 1440p en alles ultra. 8xmsaa etc.
Dus lijkt me dat je gpu nog steeds flink tegengehouden wordt want die 1080ti hoort veel meer te halen. Op neogaf zag ik mensen 4k halen met ultra en dan ruim 70-80 fps.
Anders probeer eens een hogere resolutie dmv downsampling. Zo had ik hem op 4k ultra met 8xmsaa gezet en haalde nog steeds zon 45fps in de benchmark.
Heb zelf een 1920x1200 scherm.
Op 2:12 ong zie je de skybox gewoon ineens omspringen naar bewolkt... Mag hopen dat dit een bug is want ziet er wel heel.knullig uit zo...

(zag net die timelaps op IGN van PC2.. mooi gedaan ook daar)
Die gast kan echt niet rijden. En ik moet zeggen dat Maple er wel beter uitziet maar ook "donkerder" ondanks het weer-scenario.
Desondanks, het is & blijft Maple. Heerlijke track en veeel tijd te winnen in sommige off-camber bochten.
Ah, denk dat ik al een foutje heb gevonden:
Een linksgestuurde Evo 9? Oke, dat is dan een Amerikaans model en die zou zwaarder moeten zijn dan de Japanse versie. De uitvoering in de game doet me zelfs denken aan een MR-uitvoering en die zijn hoogst zeldzaam in de USA. Ik hou het even in mijn achterhoofd tot de game uit is en dan zal ik even het gewicht controleren
[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 20-09-2017 22:47 ]
Ik zie toch dat ze de lat weer een beetje hoger gelegd hebben, het dynamische weer is om van te snoepen en over het algemeen ziet het er net wat bruter en harder uit (in de goede zin). Benieuwd naar de X versie, maar sowieso mooi dat ze dit nog uit de originele XO kunnen toveren.
Verder hoop ik vooral veel content.. En niet te DLC gericht.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Dat het spel geen simulator zoals Assetto Corsa is weet ik, hopelijk maken ze de FFB wat beter en dan ben ik tevreden. Het leukste vind ik namelijk het aanpassen van auto's haha. Hopelijk is dat nog uitgebreider als de laatste Forza die ik heb gespeeld, Forza 4.
Ik doe gewoon osd uitzetten. En dan als de game draait( dus voorbij het press enter screen) dan met shortcut de osd weer aanzetten. Heb de beta nog niet geprobeerd.
Oef dan ga je een slecht vooruitzicht tegemoet.Darks schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:43:
Verder hoop ik vooral veel content.. En niet te DLC gericht.
Forza= dlc.
Je hebt een seasonpass (zit bij de 100 euro versie) voor de eerste 6 carpacks.
Dan als deze over is komen de beste carpacks pas en die zijn dan weer apart en betaald.
En als ze horizon 3 volgen komt er ook nog een aparte expansion pass. Ook niet in de ultimate edition van 100 euro. Nee losse koop voor maar 30 euro.
Verwacht ook een toyota productie auto pack. Voor zelfde prijs als vroeger de porsche packs waren...
Ik vind dit wel een beetje overdreven reactie,als je de carpacks niet meetelt heeft FM7 meer dan genoeg content. De meeste mensen rijden met pak m beet 100 van de beschikbare wagens en de rest staat ongebruikt in de garage.v8power67 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:03:
Oef dan ga je een slecht vooruitzicht tegemoet.
Forza= dlc
.
Je doet nu net of de base game maar 50 wagens bevat.
Ik vertel letterlijk hoe hun dlc beleid eruit ziet.skreppiedoe schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:34:
[...]
Ik vind dit wel een beetje overdreven reactie,als je de carpacks niet meetelt heeft FM7 meer dan genoeg content. De meeste mensen rijden met pak m beet 100 van de beschikbare wagens en de rest staat ongebruikt in de garage.
Je doet nu net of de base game maar 50 wagens bevat.
Ik heb niks gezegd over content bij launch.
Enne nee niet 50 autos bij launch. Maar wel minder dan dat die echt nieuw zijn. Rest is gewoon recycling van oudere games.
Echt nieuwe content komt meestal pas als dlc en vaak ook nog na de seasonpass verloopt.
[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 21-09-2017 12:55 ]
Als het basis aanbod uitgebreid is dan kunnen mij die 10 auto's gestolen worden, daar geef ik echt geen 10 of 20 EUR voor. Als je echter bepaalde onderdelen enkel kunt spelen mits DLC (gelijk Nascar bijvoorbeeld), dan is dat wel jammer dat het niet in de originele game zit.
Die 'seasonpass' staat niet echt veel info bij, wat moet ik mij daar bij voorstellen qua inhoud?
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Dus het zal bij FM7 wel net zoiets zijn, geen idee wat je er uiteindelijk voor krijgt.
Zou F7 Augmented Reality gaan ondersteunen? Racen en om je heen kunnen kijken in F7 lijkt me geweldig maar vrees het ergste
[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 21-09-2017 14:32 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Krijg je ook balken als je de resolutie instelt op 'native window resolution'ErikRo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:42:
Ik heb een ultra wide scherm 3440x1440 (21:9) heel fijn met racers, helaas krijg je voor die prijs maar 16:9 met twee dikke zwarte randen links en rechts, gemiste kans weer.