Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45

mr.paaJ

generatie cmd+z

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 21:22
Zo hehe,eindelijk onder de 2:07 gedoken met een 2:06:723 :*) . Er zit nog wel wat meer in aangezien ik na 2 sectoren 0,4 sec boven mijn snelste tijd zat.
Ben er voor nu wel even klaar mee.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Iemand ervaring met een Fanatec stuur en Forza 7? Krijg het echt voor geen meter in de buurt van een werkbare instelling. Mega onderstuur. Weinig stuur uitslag ook al staat het op maximaal.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Phusebox schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:39:
Iemand ervaring met een Fanatec stuur en Forza 7? Krijg het echt voor geen meter in de buurt van een werkbare instelling. Mega onderstuur. Weinig stuur uitslag ook al staat het op maximaal.
Ik ben ook een hele tijd bezig geweest om een beetje fatsoenlijke instellingen te vinden waarmee ik redelijk kan rijden...heb een thrustmaster tx. Maar de FF blijf op z'n zachtst gezegd zeer matig en de manier waarop de wagens reageren klopt van geen kant.
Als basis heb ik instellingen gebruikt die ik op het officiele FM forum heb gevonden maar die zijn ook niet zaligmakend.
De laatste Forza die voor mij goed te doen was met een stuur was deel4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Haha. Ok. Fail. Dus ik heb zevenhonderd euro uitgegeven voor niks. Ik ging er domweg vanuit dat FFB alleen maar beter was geworden. Mijn vorige stuur werkte niet op de XBO dus heb ook als laatste Forza 4 gespeeld met stuur.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FORZARC LADDER CHALLENGE UPDATE - discussion
List of current times to beat. Event closes April 9, with bounties posting final times no later than April 6.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
Sjonge sjonge wat zijn die Forzathon events een lachertje, ik heb in totaal 3 rondjes gereden en dan heb je dus meteen alle 4 de rewards. Daarna wilde ik nog een paar wagens kopen maar kwam erachter dat ik alle wagens die "gewoon" *proest* te koop zijn allemaal al heb.

En bij de specialty dealer hoef je ook niet te zijn aangezien dit iedere keer dezelfde wagens zijn die daar verschijnen. Ik heb er dit jaar pas 1 gekocht die ik nog niet in mijn garage had 8)7 .

Op deze manier ben ik wel klaar met deze game...als ze de meubelen nog een beetje willen redden adviseer ik T10 om alle wagens te unlocken want dit is compleet nutteloos, dan kunnen ze beter FE cars als rewards weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:09
Heb een beetje een dood moment met Forza 7, wacht echt op nieuwe tracks en nieuwe auto's. Kan echter vrij weinig vinden over wat er komen gaat ITT bijv. Horizon 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.DJ95 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:21:
Heb een beetje een dood moment met Forza 7, wacht echt op nieuwe tracks en nieuwe auto's. Kan echter vrij weinig vinden over wat er komen gaat ITT bijv. Horizon 3.
Dood moment? Het is elke anderhalve a 2 weken echt goed hard racen in [Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 2 en dat zelfs naast alle trainingstijden/sessies die gepost zijn om elkaar een flinke virtuele vinger te geven :) Maar ben het met je eens; FM7 is een beetje rustig op dit moment maar ik denk dat dat komt omdat ze ForzaRC deze maand in de spotlight willen zetten.

Speaking of auto's; ik kreeg vandaag eindelijk de rewards voor de March Bounty Hunter!! Alle 5 gewonnen maar was nog spannend want Triton zat op 0.3 ofzo van mijn tijd. De rest heb ik geen aandacht aan besteed omdat ik van sowieso 2 anderen weet/wist dat ze nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Phusebox schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:52:
Hoe groot is die savegame eigenlijk. Syncen tussen pc en xbox of tweede Xbox duurt soms echt vijf minuten... Of tien.

En dan weer eens sync failed. Mag je weer vijf tot tien minuten wachten. *Zucht* Geef mij maar Memory cards....

Pff al fucking anderhalf uur bezig om een tweede Xbox op de Older aan de gang te krijgen. Wel internet maar geen gamesave sync. Netwerk test zegt " cant get Teredo IP address"???

Vage shit.

FML

Iemand anders die een Fanatec stuur gebruikt met FM7 op de XBO? Ik krijg het niet echt fatsoenlijk aan de praat. Het stuur wobbelt enorm op rechte stukken o.a.
Zie het nu pas, maar bij mij duurde mijn sync op de PC met FH3 echt gewoon anderhalf uur :+. Aangezet, heel lang wachten....toen van ellende eten gaan maken, toen ik terug kwam was ie nog 5 minuten bezig. Gaat echt nergens over. Syncen van oude FH3 tunes/liveries in FM7 duurt ook een eeuwigheid.
mr.DJ95 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:21:
Zou ook wel wat nieuws lusten, probeer sowieso wat online te racen maar steeds dezelfde maps in de rotatie is ook echt heel saai. Zijn aantal maps die ik online lobbies nog nooit gespeeld heb zoals laguna seca en nurburgring full bijvoorbeeld (wel in geladen maar crash met auto kiezen... :F)
MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:32:
[...]

Dood moment? Het is elke anderhalve a 2 weken echt goed hard racen in [Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 2 en dat zelfs naast alle trainingstijden/sessies die gepost zijn om elkaar een flinke virtuele vinger te geven :) Maar ben het met je eens; FM7 is een beetje rustig op dit moment maar ik denk dat dat komt omdat ze ForzaRC deze maand in de spotlight willen zetten.

Speaking of auto's; ik kreeg vandaag eindelijk de rewards voor de March Bounty Hunter!! Alle 5 gewonnen maar was nog spannend want Triton zat op 0.3 ofzo van mijn tijd. De rest heb ik geen aandacht aan besteed omdat ik van sowieso 2 anderen weet/wist dat ze nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden.
Inderdaad, onderaan de batch denk. Zag hier en daar mensen die het al wel hadden ontvangen voor vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb de auto’s dubbel gekregen :)

--
kan ze alleen niet verkopen helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 18-04-2018 18:00 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
De car pack en update zijn inmiddels live gegaan :)

1976 Chevrolet #76 Greenwood Corvette
1985 Nissan #83 Electramotive Engineering GTP ZX-Turbo
1948 Ferrari 166 Inter Sport
1966 Porsche 906 Carrera 6
1980 Porsche 924 Carrera GTS
2017 Maserati Levante S
2018 Honda Odyssey

Patch notes:

April 10, 2018
Today we released the April update for Forza Motorsport 7, which includes new features like the ability to test drive cars in multiplayer lobbies, as well as our new Race Telemetry panel in Spectate mode. For more on these features, check out our April Update announcement story on FM.net. In addition, we’ve made numerous improvements and bug fixes to the game, including the following:

PC
-Fixed an issue where PC players were running into an extensive hitch in performance every time they used Alt-Tab to return to the game.
-Fixed an issue where game would hard lock after tabbing out from multiplayer Spectate to the race lobby.
-Particles will no longer clip into the ground when DRS “Particle Resolution” is set to “Full.”
-Corrected mouse control behavior when using the Spectate Ticker and Telemetry functions.
-Fixed an issue where some PC players were encountering black screens in between MP races.

Cars
-Fixed an issue with the 1972 Land Rover Series III where the front tires were missing turning animation.
-Fixed an issue with the 1997 Honda Civic Type R where the driver’s hands clipped through the steering wheel while in neutral position.
-Corrected the position of the air vent in the cockpit for the 2016 Audi #17 Rotek Racing TT RS.
-Fixed an issue with the 1983 Jaguar #44 Group 44 XJR-5 where the manufacturer livery on the sides of the car clipped with the vehicle’s body when damaged.
-Fixed an issue with the 2017 Chevrolet Colorado ZR2, where the aftermarket Forza rear wing would clip through the supports around the tire.
-Fixed an issue with the 2011 Ferrari #62 Risi Competizione F458, where the right side door livery was mirrored from the left side door during races.
-Reduced darkness of windscreen for the 1976 Brabham #8 Motor Racing Development BT45B.

Tracks
-Fixed issues for inside apex curbs that caused players to unrealistically slow down. These fixes affect the following tracks: LeMans, Hockenheim, Monza, and Circuit of the Americas.

Livery Editor
-Fixed an issue where livery decals applied to one side of the 2016 Ariel Nomad were duplicated to the interior and the opposite side of the vehicle.

Multiplayer
-Improved general menu performance when entering a public race in progress.
-Fixed an issue where a private lobby host would be moved to the back of the grid before entering the “verify the grid” screen.
-Fixed an issue where some players in a lobby would not load to the next track and would miss the race.
-Ticker feature that are time based now use the “00:00:00” format.
-Fixed an issue where, in a private lobby, if the host set Weather Type to “Rain”, the lobby would switch to “Partly Cloudy” conditions.
-Players can no longer “ready up” during Verify Grid screen.
-Removed Collection Tier icon on opponent label Gamertags from multiplayer and Spectate.
-Fixed an issue where elements of the Car Info Spectate Telemetry UI were persisting between instances of Spectating during a single race.

UI
-Fixed an issue where UI would be blocked by a car during map load between races.

Accessories
-The analog handbrake for Fanatec wheels will now work with the console versions of Forza 7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe update: https://www.forzamotorsport.net/en-us/news/fm7_may_update , wordt verwezen naar : Release Notes maar staat niet al te veel info.

May 3, 2018
Today we released the May update for Forza Motorsport 7. In addition to fixing a pair of crash bugs (one that was affecting mostly Xbox One players, the other affecting mostly PC players), today’s update also fixes a glitch that allowed players to unlock and steal custom liveries and pass them off as their own.

[ Voor 38% gewijzigd door NLRev0lution op 03-05-2018 21:21 ]

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik word wel helemaal gek van die Rivals-meldingen; zeker van die Community-rivals. Rij ik een avondje even een rondje, log je 2 dagen later in en zie je dat je 10x verslagen bent, is die Community Rival alweer offline gehaald.

Vind dat T10 iets teveel op dat ForzaRC gebeuren zit te pushen; met enige nuance maar er zijn maar 200 mensen wereldwijd die goed genoeg zijn en als je de competities van vorig jaar bekijkt, zie je ook dit jaar weer dezelfde namen terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

MAX3400 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:26:
Ik word wel helemaal gek van die Rivals-meldingen; zeker van die Community-rivals. Rij ik een avondje even een rondje, log je 2 dagen later in en zie je dat je 10x verslagen bent, is die Community Rival alweer offline gehaald.

Vind dat T10 iets teveel op dat ForzaRC gebeuren zit te pushen; met enige nuance maar er zijn maar 200 mensen wereldwijd die goed genoeg zijn en als je de competities van vorig jaar bekijkt, zie je ook dit jaar weer dezelfde namen terugkomen.
Die ForzaRC rivals staan een dag of 2 online. Je 'moet' dus snel een tijd neerzetten. Ik vind het wel een uitdaging. De top 200 is een illusie. Maar ben wel benieuwd hoe ver ik kan komen. Sta op dit moment op een gedeelde 362ste plek.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Volgens mij is er weer iets niet goed aangevinkt bij T10, net de 97 Honda Civic FE unlocked in een Milestone Reward ipv via een Rival challenge... :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NwMYfBX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Here we go again!!!
ForzaRC IndyCar Challenge – Coming May 11!
If it's May it must be the Indianapolis 500! We're celebrating the world's greatest race in a big way with the upcoming ForzaRC IndyCar Challenge. IndyCar champ and Forza Motorsport fan Josef Newgarden will once again be a part of this Bounty Hunter event... and this time he's bringing friends. The action kicks off in Forza Motorsport 7 next Friday, May 11 -- look for more details in next week's edition of the Week in Review!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Dit spel gekocht om m'n nieuwe pc build uit te testen en wat een gruwelijk vet spel zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomski1986 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:50:
Dit spel gekocht om m'n nieuwe pc build uit te testen en wat een gruwelijk vet spel zeg!
Als je een beetje kan rijden, kom je eens melden in [Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 2 :) (binnenkort seizoen 3)

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 13-05-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey. Vraagje, hebben mensen nog last van de memory leak op de pc? Ik heb het spel al een tijd hierom laten liggen, ik werd er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:36:
Hey. Vraagje, hebben mensen nog last van de memory leak op de pc? Ik heb het spel al een tijd hierom laten liggen, ik werd er gek van.
Hoe bedoel je precies? Ik speel op de PC en heb een paar keer een random crash gehad.
Geheugenverbruik fluctueert wel behoorlijk bij me maar dit heeft nog nooit echt problemen veroorzaakt vgm.

Merk wel als ik snel door auto's heen scrol dat het beeld soms even kort blijft hangen.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Hier al heel lang niet meer en met de laatste patch ook geen enkele keer meer een crash gehad, dat wil per patch nog wel eens verschillen tot vervelens aan toe. Zoals stoksbrood al zei, menu zelf is hier nog wel laggy en daar kan ik me ook niet meer druk om maken als dat zo moet om de game stabiel te maken en niet meer te crashen. Voorheen was menu wel snel maar kon ik hooguit paar keer door auto's of velgen heen scrollen om vervolgens terug naar mijn desktop geschopt te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij zijn de issues verholpen na de laatste patch. Had regelmatig zwart beeld of het spel bleef laden op het moment dat je naar de volgende race ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 20:55

Tijn96

In speed we trust

Ik wil graag de Porsche 991.2 RSR kopen maar als ik naar de shop ga zeg maar dan staat ie er niet tussen. Hoe kan ik alsnog aan die auto komen?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijn96 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:43:
Ik wil graag de Porsche 991.2 RSR kopen maar als ik naar de shop ga zeg maar dan staat ie er niet tussen. Hoe kan ik alsnog aan die auto komen?
The 2017 Porsche #92 Porsche GT Team 911 RSR (abbreviated as #92 Porsche RSR) is a GT race car introduced in Forza Motorsport 7's December 5, 2017 update as a Driver Level reward.

Om hier aan te komen zal je dus moeten gaan levelen en d.m.v. de rewards de auto binnen harken.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Ik meen dat die milestone reward een bug was en de RSR alleen vrij te spelen was in een rival challenge en later als league reward. Is inmiddels al even geleden dus kan het mis hebben. Ik heb die van mij toen wel verkocht aangezien ik een tweede had (bleek later wel verschillend te zijn, ander team geloof ik... :+). Dus wellicht dat je er 1 uit de Auction House kan vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
Ik heb net even een stukje inside xbox gekeken en daar is door Mechberg aangekondigd dat onder andere Time Attack naar FM7 komt. Verdere details heeft hij nog niet gegeven.
Misschien meer info in de aankomende week in Review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
skreppiedoe schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:31:
Ik heb net even een stukje inside xbox gekeken en daar is door Mechberg aangekondigd dat onder andere Time Attack naar FM7 komt. Verdere details heeft hij nog niet gegeven.
Misschien meer info in de aankomende week in Review.

Ter aanvulling even mijn reddit post als je geen zin hebt om te kijken :+ :
2 new car packs for car pass owners

New free cars (unknown which ones) coming for everyone

Hoonigan car pack will be available for all who missed it (not free i think)

Race regulation system will be roled out and tested coming months (not really sure what it brings, seems tracklimits will be more strict and little footage was shown with somebody bumping into another driving which seemed to trigger something, dont ask me what it looked like it was all in test/dev mode).

New dragrace system without the hassle of constantly waiting for new ones

Time Attack which supposedly will support class or car specific leaderboards, which most rival racers have been wanting in FM7

Totally forgot but they also talked about steering angle options for drifters, again not sure if this means for wheel setups or actual steering angle "tuning" like some FE cars have better angle.
Ben in elk geval blij dat ze nog steeds met FM7 bezig zijn. Alles wat ze nu testen en implementeren kan de komende FM8 alleen maar beter maken zou je zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01
Weet iemand waarom dit niet correct update? Het is nu al enkele dagen geleden dat ik de gamerscore toch vrijwel volledig voltooid heb. Sterker nog; ik ging het eerder bijhouden (en ook de reden dat ik FM6 Apex toch maar ging 'uitspelen' en eerst heeft die de gamerscore wel goed bijgehouden, om vervolgens terug te gaan naar de 85/1000?!?!
In xbox app staat die wel goed (zie screen)

Hebben jullie trouwens ook nog steeds problemen met het ontvangen van de credits vanuit FM hub. Claim ze altijd wel, maar ontvang ze niet altijd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fp5VkNbzHwqnO5vAEc5P6hFH/thumb.png

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 19:54
Ik ontvang mijn rewards ook niet altijd. De laatste keer heb ik het niet ontvangen.
De progress houdt ie bij mij dan wel weer bij, al duurt dat soms wel even voordat het bijgewerkt is.

Dus ja, het synchroniseert niet altijd even lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee wat het is, afgelopen vrijdag op "redeem rewards" geklikt en vandaag pas ontvangen. Kan me niet herinneren dat er vaker zo'n grote vertraging in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

v8power67

Psn: Mausosaurus

Kijk opzich wel uit naar de drag racing patch. Nu is het echt belachelijk slecht geïmplementeerd..
Zou mogelijk zorgen dat ik het weer serieus ga oppakken want de grote variatie aan autos zorgt voor aparte en bizarre drag bakken.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Jordy8 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 04:34:
Ik ontvang mijn rewards ook niet altijd. De laatste keer heb ik het niet ontvangen.
De progress houdt ie bij mij dan wel weer bij, al duurt dat soms wel even voordat het bijgewerkt is.

Dus ja, het synchroniseert niet altijd even lekker :P
Kan wel kloppen, die hele forzahub is soms gewoon stuk. Friends compare werkt hier 9 van de 10x ook niet, ik kijk er niet eens meer naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een bagger auto is die McLaren P1 zeg. Dat ding mag je gebruiken in de nieuwe rivals op COTA GP. Normaal rij ik zonder enige assist (behalve dan braking lines) maar dit ding rijd zo slecht dat ik uiteindelijk TCM maar aan heb gezet. Meteen 3 seconden winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:37
Er is al meer over geschreven in dit topic: de instellingen voor het sturen. Ik switch soms per race 3 keer tussen normaal en simulatie.
Vooraf gezegd moet ik nog even flink wat uren stoppen in de feeling krijgen van Forza. Ik heb flink wat uurtjes gespendeerd aan FM5 op de Xbox360. Alle hulp stond uit, alle instellingen zo realistisch mogelijk. Dit ging altijd prima en had er genoeg lol/uitdaging aan.
Sinds een half jaar heb ik nu een Xone. Uiteraard meteen FM7 erbij gekocht. De instellingen zo realistisch mogelijk gezet, en man dat viel tegen. Positief natuurlijk, want het rijdt veel realistischer vergeleken met FM5.
Ik merkte dat op de controller ik geen lekker race tempo kreeg. Stom gezegd ging ik wat verkrampt rijden, om te zorgen dat ik nog een beetje vloeiende lijnen zou rijden. Dit ging ten koste van flink wat snelheid. Ik reed automatisch niet meer op het scherpst van de snede. Na wat googelen las ik een tweestrijd wat betreft de instellingen voor het sturen. Enerzijds werd er aangeraden (zoals ook beschreven in het menu van Forza) om simulatie alleen icm een stuurtje aan te zetten. De tegenstanders vonden dit onzin, het was ook prima te doen met een controller.

Ik heb een paar races gereden op de normale stand, en merk dat de racesnelheid aanzienlijk verhoogt wordt. Laatst heb ik wat testjes gedaan met een formule Ford. Bij normaal rijdt de auto een stuk minder zenuwachtig, is de auto beter op te vangen zodra hij uitbreekt. Op simulatie vind ik de auto erg zenuwachtig, en is overstuur soms moeilijk te corrigeren vanwege het tankslapper effect (auto glijdt na corrigeren direct door de andere kant uit).

Rij dan op normaal zou je zeggen.. Ja, maar ik vind het ook leuk om echt uitgedaagd te worden tijdens het rijden. Ik kan mij ook voorstellen dat het een kwestie van wennen is. Als de auto als simulatie zou rijden, maar beter te corrigeren is in de normale stand zou dit mijn voorkeur hebben.

Zijn er meer mensen hier mee bezig geweest? Went de simulatie stand uiteindelijk? Beter gezegd, ff de zure appel door en oefenen oefenen oefenen! Of is het toch aan te raden om in de normale modus te gaan rijden.

Ik snap dat dit echt persoonsgebonden is, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Het helpt mij misschien van mijn twijfel af. Shoot!

Edit: ik heb op advies van het internet de deadzones verruimd. Dat wil zeggen vanaf 0 stand de deadzone teruggebracht naar 4% en de maximale uitslag naar 96%. Wat vinden jullie hiervan?

n.b. Ik heb op de PC altijd met een Logitech G25 gereden. Mis het stuur altijd nog, echter geen playseat (ook niet echt de ruimte om deze op te bergen) en de G25 is niet compateble met de XOne

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas312 op 30-05-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

@Thomas312 Voorheen reed ik ook altijd met de simulatie instelling. Sinds Forza 7 overgestapt naar normal en dat bevalt goed. Zoals je aangeeft is het opvangen van snelle auto's met de simulatie setting een ramp. Verder rij ik handgeschakeld met koppeling en alle hulp uit.

Ik gebruik een elite controller en de deadzones staan op 0 en 100. Verder heb ik de controller nog wat geoptimaliseerd in de elite settings.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Met koppeling erbij! Dat is nog wel echt next level :)
Thanks voor je reactie. Elite controller heb ik niet, de deadzones helemaal op 0 en 100 zetten zal ik eens proberen, hoewel het niet veel verschil zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Thomas312 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:05:

n.b. Ik heb op de PC altijd met een Logitech G25 gereden. Mis het stuur altijd nog, echter geen playseat (ook niet echt de ruimte om deze op te bergen) en de G25 is niet compateble met de XOne
Ik gebruik een wheelstand kost een fractie (zowel aan geld als ruimte) en voldoet prima imo. Logitech G920 is zowel bruikbaar op PC als XB1(X), maar is feitelijk een beetje opgepoetste G27 voor meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
@Thomas312 aangezien de game een play anywhere titel is,kun je hem niet op de pc spelen met de G25?Ikzelf heb de career uitgespeeld met een controller en steering op normal aangezien het op simulation totaal niet lukte.
De endurance showcase events heb ik met een Thrustmaster TX gereden en dan wel op de simulation setting want dat voelde een stuk beter.
Helaas is de ondersteuning voor stuurtjes in Forza niet al te best en is het erg lastig om settings te vinden die een beetje lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
@Tortelli
Investering van een nieuw stuur vind ik de paar uur dat ik Forza doe niet waard. Zo fanatiek als ik vroeger was met Rfactor, is dit nu wat minder. Wissel ook veel af met COD/BF. Wellicht iets voor in de toekomst. Dat ze niet veel ruimte in beslag nemen is nieuw voor mij. Echter hebben wij niet dermate veel opslagruimte in huis, en wil ik zo'n ding (opgevouwen of niet) uit het zicht hebben.

@skreppiedoe
Dat wist ik niet! Weer wat geleerd. Echter loop ik dan tegen het volgende probleem aan; heb geen knappe PC. Vroeger had ik een prima game PC, nu een half jaar geleden ervoor gekozen om niet >1K uit te geven aan een computer en fatsoenlijk beeldscherm. Anders was dat wel echt perfect geweest. Kan mij voorstellen dat het lekker is om een stuurtje te hebben tijdens de langere races. Wel bijzonder dat die stuurtjes zo slecht ondersteund worden, had dat al vaker gelezen. Een gemiste kans in ieder geval.

Heb inmiddels een aantal races gedaan op simulatie en het went inmiddels wel een beetje. Krijg er langzamerhand meer lol in. Kies wel bewust voor auto's die nog redelijk te bereiden zijn, om zo een beetje de grens te verleggen (uiteraard wel RWD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://forzamotorsport.net/en-us/news/fm7_june_update

https://forums.forzamotor...onigan-pack---June-5.aspx

Coole releasenotes inclusief 60Hz UDP datalogger!!! Je kan dus je sessies analyseren, exporteren en je telemetry achteraf inzien!?!?

@NLRev0lution @bifi_G60 kom maar op met die dynamische Excel sheets!!

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 05-06-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:32:

Coole releasenotes inclusief 60Hz UDP datalogger!!! Je kan dus je sessies analyseren, exporteren en je telemetry achteraf inzien!?!?

Eens lezen wat er allemaal mee kan. Zag ook een paar leuke toevoegingen voor het hosten van lobby's. Evt worden bepaalde zaken wat makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:57:
[...]

Eens lezen wat er allemaal mee kan. Zag ook een paar leuke toevoegingen voor het hosten van lobby's. Evt worden bepaalde zaken wat makkelijker.
Parameters: https://forums.forzamotor...Out--feature-details.aspx

@NLRev0lution Python scriptje op https://github.com/nettro...ort/blob/master/README.md

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 06-06-2018 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:17
Er zou toch ook een timeattackmode komen toch? Zit die er al in? kon hem niet vinden na de update van gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
MAX3400 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:32:

dit gaat mij op dit moment boven mijn pet, maar misschien moeten we eens kijken of we in contact kunne komen met de maker van http://www.assetto-corsa.nl/community-live-stats/ op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
Mick3112 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:57:
Er zou toch ook een timeattackmode komen toch? Zit die er al in? kon hem niet vinden na de update van gisteren.
Ze hebben alleen gezegd dat de time attack 'soon' komt. Dus die zal nog wel in een van de volgende updates verschijnen.

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had ik maar opgelet tijdens de les... Nee net wat @bifi_G60 aangeeft. Ook voor mij gaat dit net te ver. En om eerlijk te zijn dacht ik na het even vlug gelezen te hebben ook dat het bedoeld was voor externe schermpjes als je bijvoorbeeld een race seat hebt. Sommige hebben een tablet met rev counter, snelheid etc.

Misschien inderdaad in contact treden met de persoon die bifi aangaf.

[ Voor 5% gewijzigd door NLRev0lution op 06-06-2018 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Had ik maar opgelet tijdens de les... Nee net wat @bifi_G60 aangeeft. Ook voor mij gaat dit net te ver. En om eerlijk te zijn dacht ik na het even vlug gelezen te hebben ook dat het bedoeld was voor externe schermpjes als je bijvoorbeeld een race seat hebt. Sommige hebben een tablet met rev counter, snelheid etc.

Misschien inderdaad in contact treden met de persoon die bifi aangaf.
Ook @bifi_G60 ik zal vanavond even een servertje de lucht in trappen en Python starten. Denk dat de capture wel goed moet gaan en daarna iets met GnuPlot of Cacti de resultaten uitlezen. Maar dan is het allemaal reaktief (oftewel achteraf) maar dat vind ik vooralsnog niet erg want toch geen tijd om te racen en alle grafieken te bekijken.

#homealonevanaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:17
job115 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Ze hebben alleen gezegd dat de time attack 'soon' komt. Dus die zal nog wel in een van de volgende updates verschijnen.
Thanks, had ik het verkeerd begrepen.

De optie om gewoon een willekeurige track + auto te kiezen mis ik nu wel een beetje. Die practisemode via race in free play is het niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
MAX3400 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:47:
[...]

Ook @bifi_G60 ik zal vanavond even een servertje de lucht in trappen en Python starten. Denk dat de capture wel goed moet gaan en daarna iets met GnuPlot of Cacti de resultaten uitlezen. Maar dan is het allemaal reaktief (oftewel achteraf) maar dat vind ik vooralsnog niet erg want toch geen tijd om te racen en alle grafieken te bekijken.

#homealonevanaaf
De Forza community is groot zat, dus er zal vast wel wat verschijnen.

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:19:
[...]

De Forza community is groot zat, dus er zal vast wel wat verschijnen.
Zal die Pastebin morgen ff natrekken maar de Python lijkt te werken. Er komt wel 3MB aan plaintext data per ronde binnen maar ik heb de code al door dus mogelijk even herschrijven naar minder data maar wel belangrijke data (want wat boeit het me nou hoe diep een wiel in een plas water zou staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Gisteren is ook de nieuwe bounty hunter challenge live gegaan. Deze keer op Le Mans met wagens uit de Forza GT klasse (vrije keus welke je gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Vanavond press conference van Xbox/Microsoft, waarschijnlijk ook de announcement van Forza Horizon 4 *O* *O*

Hier te zien om 22:00:

YouTube: Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xant0r schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:52:
Vanavond press conference van Xbox/Microsoft, waarschijnlijk ook de announcement van Forza Horizon 4 *O* *O*

Hier te zien om 22:00:

YouTube: Xbox
Iedereen die via Mixer kijkt en met zijn XBL account is ingelogd, krijgt gratis games/stuff (net als vorig jaar)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
MAX3400 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Iedereen die via Mixer kijkt en met zijn XBL account is ingelogd, krijgt gratis games/stuff (net als vorig jaar)!
Goeie tip! ik hoop dat ik het ga redden met F1... vast wel maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.DJ95 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Goeie tip! ik hoop dat ik het ga redden met F1... vast wel maar toch
Tenzij het net zo'n race wordt als een paar jaar geleden van 5.5 uur. En anders is de race afgelopen om 21:45 ongeveer terwijl E3 om 22:00 begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
MAX3400 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Tenzij het net zo'n race wordt als een paar jaar geleden van 5.5 uur. En anders is de race afgelopen om 21:45 ongeveer terwijl E3 om 22:00 begint :)
Spannend is het wel, helaas geen hele groot spektakel.

On topic: heb wel weer behoefte aan wat gekke auto's. Waar blijft de Saab 9-3 Viggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
JAJA! Daar is die, Forza horizon 4 inclusief sneeuw gebied. Wauw wat een trailer!

* mr.DJ95 kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
MAX3400 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Jammer zie dit net te laat, is er inderdaad wel iets geweest of heb ik niks gemist?

Zag er overigens wel gruwelijk uit met de verschillende seizoenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 01:15
mr.DJ95 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:32:
JAJA! Daar is die, Forza horizon 4 inclusief sneeuw gebied. Wauw wat een trailer!

* mr.DJ95 kan niet wachten
Top trailer maar ik baal wel dat we weer links moeten rijden :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xant0r
Mocht je het gemist hebben, de reveal. :9

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VmQNo8xtcAg]

Gameplay demo:

http://au.ign.com/article...g-season-ign-first?page=3

Hier inmiddels ook al veel info te vinden oa:

-Geen drivatars maar 72 spelers online server (tenzij je singleplayer speelt)
-Mogelijkheid om een huis te kopen
-Elke week een nieuwe seizoen in-game
-Live forzathons (per uur)
-6 player coop
-Route creator oOo oOo
-Wellicht 1 van de meest toffe en broodnodige feature: Onbekende voor jou kunnen geen contact met jouw wagen maken maar worden geghost. Geen griefers tijdens je highscore driftpoging _/-\o_
-Hebben geleerd van FH3 waarbij ze er van uit gingen dat er veel ups en downs waren in het aantal spelers met spikes tijdens feestdagen. Bleek dat spelers eigenlijk altijd aanwezig waren en juist alleen maar groeiden. Kortom, kan er wel op rekenen dat met FH4 veel meer te doen zal zijn dan alleen rondjes racen!

[ Voor 103% gewijzigd door Xant0r op 11-06-2018 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 10:29
Hyped voor FH4

[ Voor 7% gewijzigd door Nielless op 10-06-2018 23:36 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Xant0r schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:59:
[video]

Mocht je het gemist hebben :9

http://au.ign.com/article...g-season-ign-first?page=3

Hier inmiddels ook al veel info te vinden oa:

-Mogelijkheid om een huis te kopen
-Elke week een nieuwe seizoen in-game
Noem mij gek maar dit vind ik het vetste!
Je bent zeker niet de enige, goed excuus voor een One X, playseat en stuurtje :)

[ Voor 54% gewijzigd door mr.DJ95 op 10-06-2018 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
mr.DJ95 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:42:
[...]

Noem mij gek maar dit vind ik het vetste!

[...]

Je bent zeker niet de enige, goed excuus voor een One X, playseat en stuurtje :)
Heeft zeker lang geduurd voor dat we zoiets kregen (GTA5 daar buiten gelaten, niet echt een pure racing game). Laatste is volgens mij Test Drive Unlimited geweest...Niet alleen kun je een eigen huis kopen, lees net ook dat je bedrijven kunt beheren en als voorbeeld word gegeven een taxi bedrijf. Lekker rond uberen met een Ferarri? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Hier word ie ook zo snel mogelijk gepreorderd :) Zal deze week wel even een nieuw topic ervoor openen ondanks de nog weinige informatie.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:56
Hier van de week Forza gekocht voor de pc... maar wat een tegenvaller. Regelmatig crashes na een een paar races of gewoon tijdens de race. Ook heb ik regelmatig fps drops. Zelfs terug gezet naar alles op laag (1060 6GB en een ryzen 1600, dus dat zou wel moeten redden) Maar nog steeds schiet het van 75 fps naar 40fps (fractie van een sec.) en dan weer terug. Wat een ellende. Als die het doet vermaak ik mij wel met het spel, alleen al die bugs. Iemand tips hiervoor? Behalve een xbox kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lookslikeyou @Nielless @Stoksbrood @timmie271 @skreppiedoe PC hulp!!!

* MAX3400 heeft een One X dus f***** PC settings

@lookslikeyou check ff of alle camera /blur effecten uit staan. Dat kan ergens in HUD settings, volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 16-06-2018 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
lookslikeyou schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:01:
Hier van de week Forza gekocht voor de pc... maar wat een tegenvaller. Regelmatig crashes na een een paar races of gewoon tijdens de race. Ook heb ik regelmatig fps drops. Zelfs terug gezet naar alles op laag (1060 6GB en een ryzen 1600, dus dat zou wel moeten redden) Maar nog steeds schiet het van 75 fps naar 40fps (fractie van een sec.) en dan weer terug. Wat een ellende. Als die het doet vermaak ik mij wel met het spel, alleen al die bugs. Iemand tips hiervoor? Behalve een xbox kopen :)
Ben hem hier weer even opnieuw aan het downloaden om te kijken hoe die bij mij draait.
Specs: i5 4440, 8GB, GTX1080 op 3x1440p maar draai FM7 zo op 1 scherm.

Makkelijkste oplossing is het kopen van een xbox :+

FH3 had ik ook veel problemen mee op de pc... En hier hoor je af en toe ook wel eens iemand erover klagen... waaronder @Ample Energy die geen chatgeluid had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:03:

@lookslikeyou check ff of alle camera /blur effecten uit staan. Dat kan ergens in HUD settings, volgens mij.
Camera en blur effecten staan uit. Helaas nog steeds fps drops. Gebeurd zelfs op rechte stukken zonder dat er bijzonderheden zijn. Even een klein schokje en dan is de fps weer terug naar wat het daarvoor is. Zeer hinderlijk, met name in bochten.
timmie271 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:13:
[...]

Ben hem hier weer even opnieuw aan het downloaden om te kijken hoe die bij mij draait.
Specs: i5 4440, 8GB, GTX1080 op 3x1440p maar draai FM7 zo op 1 scherm.

Makkelijkste oplossing is het kopen van een xbox :+

FH3 had ik ook veel problemen mee op de pc... En hier hoor je af en toe ook wel eens iemand erover klagen... waaronder @Ample Energy die geen chatgeluid had....
Was al bang voor die oplossing :P Helaas ligt dat niet binnen budget :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
lookslikeyou schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:22:
[...]

Camera en blur effecten staan uit. Helaas nog steeds fps drops. Gebeurd zelfs op rechte stukken zonder dat er bijzonderheden zijn. Even een klein schokje en dan is de fps weer terug naar wat het daarvoor is. Zeer hinderlijk, met name in bochten.

[...]

Zit al op de helft met het binnenhalen..... Gaat niet hard genoeg met 200mbps :+

Geen overzicht meer over het binnenhalen... zat al op 102,7 van de 98gb dus heb hem maar weer geannuleerd :+

[ Voor 9% gewijzigd door timmie271 op 16-06-2018 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lookslikeyou schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:22:
[...]

[...]

Heb zelf eigenlijk nergens last van.. ingame video settings:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gMxkZd/image.png
Advanced tab is eigenlijk alleen Dynamic Render Quality die op ultra staat en de rest op Dynamic (Heb het idee dat het dynamic gedeelte veel geheugen vreet dus daar nog een keer naar kijken maar is in principe niet nodig)

Heb een i7 6700K, GTX1070 en 16GB RAM.

[ Voor 7% gewijzigd door NLRev0lution op 16-06-2018 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
Heb het hier ook van die vieze schokjes terwijl mijn fps wel gewoon 144~ blijft, soms is het een enkele keer om vervolgens een andere map om de zoveel seconden is. Vind ook jammer dat elke patch weer iets anders is. Nu is mijn garage en dergelijke een stuk vloeiender dan vorige patch maar crashed mijn game ook weer meer, ook gewoon tijdens lobby wisselen en dergelijke. Geen touw aan vast te knopen. Zelfde ervaring had ik dus ook in Forza Horizon 3 waarvan de allerlaatste patch bij mij ook de meest instabiele is en ook de reden waarom ik die game er maar af heb gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:03:

Ik speel ook op One X...heel af en toe op PC om te vergelijken( met name FFB).
Ik heb dus ook geen ervaring met settings...ik heb alles op default laten staan.😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
@Xant0r & @lookslikeyou: Houd er ook rekening mee dat sinds Windows 10 build 1803 (de April Update) veel games niet zo soepel meer lijken te lopen. Veel gamers hebben daar last van.

Wat kan helpen? Windows Game Optimization uitzetten, geen GeForce Experience + MSI Afterburner draaien, Asus AI Suite verwijderen en eventueel teruggaan naar oudere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Yonix schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:17:
@Xant0r & @lookslikeyou: Houd er ook rekening mee dat sinds Windows 10 build 1803 (de April Update) veel games niet zo soepel meer lijken te lopen. Veel gamers hebben daar last van.

Wat kan helpen? Windows Game Optimization uitzetten, geen GeForce Experience + MSI Afterburner draaien, Asus AI Suite verwijderen en eventueel teruggaan naar oudere drivers.
Heb geen van allen aan of gecombineerd aan, wel een nieuwe geforce driver geïnstalleerd. Tips voor andere driver, in de zin van hoe ver moet ik terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Hier ook alles uitgezet. Forza ziet eruit Forza 1, zo laag staan alle instellingen. Maar nog steeds die hinderlijke framedrops. Crashes lijken (op het moment) weg te zijn. Alle drivers zijn up tot date. Ben een beetje uit mijn opties. Al serieus gekeken wat een Xbox one kost 😅 maar wordt een iets te duur grapje voor alleen Forza 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lookslikeyou schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:36:
Hier ook alles uitgezet. Forza ziet eruit Forza 1, zo laag staan alle instellingen. Maar nog steeds die hinderlijke framedrops. Crashes lijken (op het moment) weg te zijn. Alle drivers zijn up tot date. Ben een beetje uit mijn opties. Al serieus gekeken wat een Xbox one kost 😅 maar wordt een iets te duur grapje voor alleen Forza 😀
Wat doen je cpu, geheugen en videokaart op het moment dat je Forza speelt? Kan je de waardes daarvan posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
SimXperience heeft zojuist de officiele ondersteunig voor Forza 7 gereleased, dus dat betekend support voor Accuforce, Simvibe and motion _/-\o_

Hoe ik een fervent VR- racer ben, maar ik voor Forza 7 een uitzondering en de 40" 4K monitor staat nu geinstalleeerd op de Accuforce.

Alleen bijna 100GB duurt enorm lang om te downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/cryuoeo9v/image.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkus schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:48:
SimXperience heeft zojuist de officiele ondersteunig voor Forza 7 gereleased, dus dat betekend support voor Accuforce, Simvibe and motion _/-\o_

Hoe ik een fervent VR- racer ben, maar ik voor Forza 7 een uitzondering en de 40" 4K monitor staat nu geinstalleeerd op de Accuforce.

Alleen bijna 100GB duurt enorm lang om te downloaden.

[afbeelding]
Heel erg vet! Lekkere setup heb je ook staan.
Wanneer sluit je aan in onze Forza Cup 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Stoksbrood schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:44:
[...]

Heel erg vet! Lekkere setup heb je ook staan.
Wanneer sluit je aan in onze Forza Cup 8) ?
Thx, het was een korte kennismaking helaas met Forza Motorsport. De game wil maar niet op 60fps lopen, maakt niet uit welke opties ik kies: 60fps (v-sync) / 60 fps of unlocked

De game gaat gewoon niet boven de 50-55 fps en dat terwijl mijn 1080ti maar op 50% draait.

Gisteren heel de ochtend mee bezig geweest en ben er uiteindelijk maar mee gestopt.

Ik wilde de game hebben ivm de nostalgie. Ik heb heel veel nr 3 en 4 gespeeld op de Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:54:
[...]
Thx, het was een korte kennismaking helaas met Forza Motorsport. De game wil maar niet op 60fps lopen, maakt niet uit welke opties ik kies: 60fps (v-sync) / 60 fps of unlocked

De game gaat gewoon niet boven de 50-55 fps en dat terwijl mijn 1080ti maar op 50% draait.

Gisteren heel de ochtend mee bezig geweest en ben er uiteindelijk maar mee gestopt.

Ik wilde de game hebben ivm de nostalgie. Ik heb heel veel nr 3 en 4 gespeeld op de Xbox
Hmm... vreemd. Je speelt op 1 4K scherm gaf je aan?
Ik speel zelf met een reguliere 1080 en speel steady boven de 60fps.
Check eens of je de resolutionscale gewoon op 100% hebt en of de MSAA uit hebt staan?
Deze zijn in mijn ogen niet echt nodig en vreten de meeste resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Stoksbrood schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Hmm... vreemd. Je speelt op 1 4K scherm gaf je aan?
Ik speel zelf met een reguliere 1080 en speel steady boven de 60fps.
Check eens of je de resolutionscale gewoon op 100% hebt en of de MSAA uit hebt staan?
Deze zijn in mijn ogen niet echt nodig en vreten de meeste resources.
Ik inmiddels er achter dat (helaas) de AccuForce zelf de oorzaak is van de framerate problemen.

Ik heb gewoon strak 60 fps op ultra in 4k (schitterend trouwens) , maar zodra ik de AccuForce er in plug EN de stuur-as toewijs, zakt dit gelijk naar 49-54.

Ik heb het gemeld bij SimXperience, maar aangezien ik nog niet meer melding gezien lijkt het als of ik de enige ben die dit heeft. :?

[ Voor 41% gewijzigd door Henkus op 25-06-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:19:
[...]
Ik inmiddels er achter dat (helaas) de AccuForce zelf de oorzaak is van de framerate problemen.

Ik heb gewoon strak 60 fps op ultra in 4k (schitterend trouwens) , maar zodra ik de AccuForce er in plug EN de stuur-as toewijs, zakt dit gelijk naar 49-54.

Ik heb het gemeld bij SimXperience, maar aangezien ik nog niet meer melding gezien lijkt het als of ik de enige ben die dit heeft. :?
Hmmm... Wel heel vreemd, alleen heb ik 0 ervaring met Sim Xperience (ik rijd op een Logitech stuurtje).
Hoop iig voor je dat er snel een fix voor is.

1 voordeel; Aan je PC ligt het in ieder geval niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Iemand de Juli update al binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
mr.DJ95 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:02:
Iemand de Juli update al binnen?
Morgen toch pas?

/edit: Jep. 3 juli

Turn 10 Confirms Ferrari 812 Superfast for Forza 7; New Car Pack Lands July 3

https://www.gtplanet.net/...ew-car-pack-lands-july-3/

[ Voor 39% gewijzigd door Rivanov op 02-07-2018 20:59 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
De belagrijkste features van de July update:

Content Update features:

2 free spotlight cars: 1971 Porsche #23 917 "Pink Pig", and 2019 Porsche 911 GT3 RS
Every locked reward car that isn't an FE car will now be available to buy directly with CR (based on the car Tiers you've reached)
FE cars will still only be rewards from campaign or events
The two current Unicorn cars (BMW and MG, both not available to rent) will still be locked
Changes to the economy coming in the next couple months, more CR in Forzathon rewards
No more cars in Prize Crates going forward
Changes coming to Specialty Dealer
Lobby Hosts can Kick an offending player *during the middle of a race*
Garage car collection scrolling is fixed in July. "The buglist" fix list "is huge this time."

Geen locked cars meer....het wordt nog eens wat met T10 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skreppiedoe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 06:08:
De belagrijkste features van de July update:

Content Update features:

2 free spotlight cars: 1971 Porsche #23 917 "Pink Pig", and 2019 Porsche 911 GT3 RS
Every locked reward car that isn't an FE car will now be available to buy directly with CR (based on the car Tiers you've reached)
FE cars will still only be rewards from campaign or events
The two current Unicorn cars (BMW and MG, both not available to rent) will still be locked
Changes to the economy coming in the next couple months, more CR in Forzathon rewards
No more cars in Prize Crates going forward
Changes coming to Specialty Dealer
Lobby Hosts can Kick an offending player *during the middle of a race*
Garage car collection scrolling is fixed in July. "The buglist" fix list "is huge this time."

Geen locked cars meer....het wordt nog eens wat met T10 :)
Zag nog een update in het artikel: UPDATE: This article originally stated the car pack and game update would land July 3. This was an error, and has been corrected to July 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.mclaren.com/f...eering-esports-programme/
“McLaren Shadow Project will be the most open and inclusive racing esports competition on the planet. We are looking for the most talented virtual racers from all countries and backgrounds. To make this possible we have partnered with the biggest racing game brands in the world - Real Racing™ 3 on mobile, Forza Motorsport on Xbox, PC racing sims iRacing and rFactor 2"
Dus we gaan de F1 McLaren volgende maand hopelijk in Forza zien :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:58:
https://www.mclaren.com/f...eering-esports-programme/

[...]

Dus we gaan de F1 McLaren volgende maand hopelijk in Forza zien :)
Ik mis eigenlijk de nieuwe NSX GT3 die dit jaar mee doet in de Blancpain.

Ach, ieder zijn heug & meug, dan maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MAX3400 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:01:
[...]

Ik mis eigenlijk de nieuwe NSX GT3 die dit jaar mee doet in de Blancpain.

Ach, ieder zijn heug & meug, dan maar :)
Absoluut, GT3 heeft mijn voorkeur, maar de F1 kant is al tijdje stil, al is het er maar 1tje waar iedereen z'n eigen livery over kan gooien en ook wat F1 kan doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
Ik heb de update binnengekregen. Echter zijn de auto's niet verschenen. Ik heb dit bij het autopacks vanuit ultimate edition ook. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wjsiebes schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:55:
Ik heb de update binnengekregen. Echter zijn de auto's niet verschenen. Ik heb dit bij het autopacks vanuit ultimate edition ook. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Los downloaden uit de store eventueel? Als je er recht op hebt zouden ze gratis moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
wjsiebes schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:55:
Ik kreeg meteen een scherm te zien dat ze aan mijn garage waren toegevoegd.

Ik dacht dat na deze patch het scrollen door je garage soepeler zou werken, ik merk in ieder totaal geen verschil :? . Of zou ik teveel wagens in mijn garage hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
skreppiedoe schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:35:
[...]

Ik dacht dat na deze patch het scrollen door je garage soepeler zou werken, ik merk in ieder totaal geen verschil :? . Of zou ik teveel wagens in mijn garage hebben? :+
Wat ik zelf gemerkt heb is dat het lijkt alsof auto's niet direct geladen worden als je paar keer tegelijkertijd door iets heen scrolled. Lag is er nog wel maar ik kan wel iets sneller door auto's heen gaan zeg maar. Het blijft een kut systeem maar ik ben allang blij dat ik momenteel geen enkele crash heb ervaren. Neem het laggy garage systeem dan voor lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
skreppiedoe schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:35:
[...]

Heb ook nog steeds hetzelfde probleem. Scrollen door de garage gaat nog steeds niet smooth op de Xbox One X.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 06:32:
[...]

Heb ook nog steeds hetzelfde probleem. Scrollen door de garage gaat nog steeds niet smooth op de Xbox One X.
Hier wel. Aanzienlijk beter zelfs sinds ik FM7 op SSD heb gezet (wat natuurlijk weer een overkill argumentje is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 06:32:
[...]

Dat probleem heb ik zelfs op mijn PC, op een SSD... Eerste paar auto's gaan goed, daarna "stottert" ie door de auto's heen. Komt soms zelfs voor dat er een auto/merk geskipped word.

Ik probeer er maar mee te leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01
MAX3400 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 07:21:
[...]

Hier wel. Aanzienlijk beter zelfs sinds ik FM7 op SSD heb gezet (wat natuurlijk weer een overkill argumentje is).
Vraagje. Hoe heb jij een ssd aan/in je xbox gekoppeld? Of mis ik even een obvious iets

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Mu.siQ schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:28:
[...]

Vraagje. Hoe heb jij een ssd aan/in je xbox gekoppeld? Of mis ik even een obvious iets
Externe ssd met usb 3.0
Eigenlijk op dezelfde manier zoals ik een seagate 2.5inch usb3.0 heb aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:28:
[...]

pricewatch: Sandisk Extreme Portable SSD 500GB Zwart met USB aam de achterkant van mijn One X geprikt.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste