Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redax schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:27:
Iedereen de DLC al binnen? Bij mij is hij nog niet verschenen.
Allang. DLC krijg je in een update, vaak al 72 tot 96 uur voor de release-datum. DLC zelf komt bijna altijd "vrij" in-game om 18:00 NL tijd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vraagje;

Als ik Forza via de MS store koop, kan ik het zowel op XBOX als WIndows spelen.
Daarnaast via contentsharing ook op de andere XBOX.

Hoe zit dit als ik Forza via de winkel koop (media disk)
Kan ik dan ook op windows /andere xbox spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10

BM

Moderator Spielerij
Nope, Xbox Play Anywhere werkt enkel met digitale aankopen, niet met discs

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
BM schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:44:
Nope, Xbox Play Anywhere werkt enkel met digitale aankopen, niet met discs
Thanx, Dan ben ik net te laat. :'(
Hij was zojuist (tot 11 uur) in de xbox store voor 42,50

Bij de Intertoys deze week voor 34,99 maar kan hem dan enkel op 1 Xbox spelen, en moet ik de disk gebruiken als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, ff een heel erge noob vraag... 😳

Waar in godsnaam zit de optie dat je kan vrijrijden in elke gewenste auto op elk gewenst circuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:47
Sinds gisteravond speel ik Forza 7 ook met een stuur (Thrustmaster TMX Force Feedback Pro), maar het lukt mij maar niet om de juiste instellingen te vinden.

Hoe hebben jullie de instellingen/assists staan i.c.m. een racestuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Krijg om een of andere reden mijn Logitech G920 niet mee werkende op de XB1X. Werkte gister nog prima, nu doet ie ineens niets meer?.

In het XB menu reageert hij gewoon normaal, start ik Forza op reageert de game totaal niet op het stuur. XB al opnieuw opgestart, stuur los gehaald voeding eruit etc. Ben een beetje out of idea's?.

Edit: niet de enige blijkbaar? https://forums.forzamotor...g-with-Logitech-G920.aspx
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:00:
Okee, ff een heel erge noob vraag... 😳

Waar in godsnaam zit de optie dat je kan vrijrijden in elke gewenste auto op elk gewenst circuit?
Er zit geen echte free ride functie in volgens mij, je moet altijd een race aanmaken op een bepaald circuit. Ik mis echt een fatsoenlijke time lapse mode :(.

[ Voor 36% gewijzigd door Tortelli op 11-12-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:16:

[...]

Er zit geen echte free ride functie in volgens mij, je moet altijd een race aanmaken op een bepaald circuit. Ik mis echt een fatsoenlijke time lapse mode :(.
Gemiste kans helaas.
Meende mij te herinneren dat je in Forza 6 wel kon "time lapsen" op een circuit en in een auto naar keuze.
Of heette dat "test drive"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Hoe bedoel je time lapse?
Als je naar Free play gaat, kan je gewoon aangeven of het een race is of tijdsgebonden etc. Ik oefen vaak zat daar, race, 10 laps, 1 of geen opponents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Eenvoudigste kun je een single player event instellen, en vervolgens niet de race maar een test drive starten (2e tabblad). Je hebt geen ghost mode, maar kunt unlimited rondjes rijden (volgens mij?) en het wisselen van auto gaat relatief snel (test mode uit en je kunt auto wisselen zonder circuit opnieuw te hoeven laden).
darkkingll schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:00:
Hoe bedoel je time lapse?
Als je naar Free play gaat, kan je gewoon aangeven of het een race is of tijdsgebonden etc. Ik oefen vaak zat daar, race, 10 laps, 1 of geen opponents.
Timed event is toch gewoon een race die geen 5 ronden, maar 10 minuten duurt?. Je hebt geen ghost van je snelste ronden tijd waar je tegen rijdt?.

[ Voor 41% gewijzigd door Tortelli op 12-12-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Gisteren tijdens een race op het circuit van Hockenheim viel mij opeens op dat de fps in cockpit view leek te halveren naar 30fps op de One X.

Voorbeeld:
[YouTube: https://youtu.be/ocjoF5bZfFg]
Zie 0:20.

Dit was de eerste keer dat ik 'fps problemen' had tijdens het spel. De rest speelt gewoon vloeiend 60fps op de One X. Misschien een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje te veel met m'n GoPro gerommeld van het weekend 😜
Bedoelde natuurlijk een time attack.

Ik ga er vanavond nog even mee aan de slag!

Wat vinden jullie btw van de snelheid aanduiding? Naar mijn idee loopt het te traag op, qua acceleratie.
Een Golf R die met moeite doortrekt vanaf 170 km/h bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 21:22
Yonix schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:54:
Gisteren tijdens een race op het circuit van Hockenheim viel mij opeens op dat de fps in cockpit view leek te halveren naar 30fps op de One X.

Dit was de eerste keer dat ik 'fps problemen' had tijdens het spel. De rest speelt gewoon vloeiend 60fps op de One X. Misschien een bug?
Ik heb het 1 keer gehad en dat was ook met een regenrace op Hockenheim, echter stond bij mij het beeld een paar keer zo goed als stil.
Daarna eigenlijk nooit geen problemen meer gehad,ook niet op Hockenheim.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
skreppiedoe schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:28:
[...]

Ik heb het 1 keer gehad en dat was ook met een regenrace op Hockenheim, echter stond bij mij het beeld een paar keer zo goed als stil.
Daarna eigenlijk nooit geen problemen meer gehad,ook niet op Hockenheim.
Misschien toch iets van een bug ofzo, want wel typisch dat het dan op Hockenheim gebeurd in de regen.

Anyhow, daarnet nog een rondje Sebring International Raceway gedaan en dat is dus echt niet mijn circuit. Die laatste bocht ... Daar verlies ik gewoon standaard 1 seconde op mijn rondetijd. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 23:45

mr.paaJ

generatie cmd+z

Haha leuk die leagues, ik schommel steeds tussen Grassroot 1 en enthousiast 4 omdat ik die Civic TX555 nogwat niet wil rijden. Met de winst in GR kom ik op 4 binnen in EN en daar verlies ik zo’n 10-30 punten per keer zodat ik weer in GR kom en dan win ik weer genoeg om vanaf EN4 weer terug te kunnen zakken. Wel steeds starten vanaf 5-6...

Eens kijken of er een leuke Civic RWD build inzit, de Clio V6 rijdt wel erg lekker en houdt de tweede golf Civic’s wel bij maar redt het dus niet om vooruit te komen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
mr.paaJ schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:08:
Haha leuk die leagues, ik schommel steeds tussen Grassroot 1 en enthousiast 4 omdat ik die Civic TX555 nogwat niet wil rijden. Met de winst in GR kom ik op 4 binnen in EN en daar verlies ik zo’n 10-30 punten per keer zodat ik weer in GR kom en dan win ik weer genoeg om vanaf EN4 weer terug te kunnen zakken. Wel steeds starten vanaf 5-6...

Eens kijken of er een leuke Civic RWD build inzit, de Clio V6 rijdt wel erg lekker en houdt de tweede golf Civic’s wel bij maar redt het dus niet om vooruit te komen.
Ik kom ook niet verder hoor, ben een keer 3de geworden en verder hang ik tussen de middenmoot.

Sommige mensen hebben het afsnijden geperfectioneerd en rijden 3 tot 5 seconden sneller dan ik ;(.

Jammer dat het niet zwaar bestraft wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:15:
Goed, wie heeft er 18 tot 21 december een halve dag vrij? Iemand zin in 12H of LeMans, simulation damage?
Ik heb vanaf 20 december vrij maar zit dan op een LAN :+ .
Misschien krijg ik de mensen zo ver dat ze het niet erg vinden dat ik een ritje ga doen :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 01:15
Weet iemand mij te vertellen wat de aanduidingen "last lap" en "best lap" beteken? Na iedere lap verschijnen er dan getalletjes rechtsboven en heb geen idee wat die betekenen.

Het gaat mij dus om de getalletjes die vetschijnen onder last lap en best lap welke ik niet snap.
TetPr87 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 00:45:
Weet iemand mij te vertellen wat de aanduidingen "last lap" en "best lap" beteken? Na iedere lap verschijnen er dan getalletjes rechtsboven en heb geen idee wat die betekenen.

Het gaat mij dus om de getalletjes die vetschijnen onder last lap en best lap welke ik niet snap.
Ik ga het proberen.

Je rijdt in ronde 1 een tijd van 2:00:00 (met dirty / uitroepteken)
Je rijdt in ronde 2 een tijd van 1:58:00 (met dirty / uitroepteken)
Je rijdt in ronde 3 een tijd van 2:04:00 (zonder dirty / uitroepteken)

Na de eerste ronde is 2:00:00 je best lap (en meteen je last lap). Na de tweede ronde is 1:58:00 je last lap en ook meteen je best lap (want je was sneller). Na de derde ronde is 2:04:00 je last lap en ook meteen je best lap (clean laps gaan boven dirty 1:58:00).

• TetPr87
MAX3400 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 06:56:
[...]

Ik ga het proberen.

Je rijdt in ronde 1 een tijd van 2:00:00 (met dirty / uitroepteken)
Je rijdt in ronde 2 een tijd van 1:58:00 (met dirty / uitroepteken)
Je rijdt in ronde 3 een tijd van 2:04:00 (zonder dirty / uitroepteken)

Na de eerste ronde is 2:00:00 je best lap (en meteen je last lap). Na de tweede ronde is 1:58:00 je last lap en ook meteen je best lap (want je was sneller). Na de derde ronde is 2:04:00 je last lap en ook meteen je best lap (clean laps gaan boven dirty 1:58:00).
Ja dat is duidelijk maar ik bedoel dat er dan (voor mij) random getallen verschijnen zoals 789 of 87, na ieder lap en soms 0.
Ik denk dat het iets met leaderboards te maken heeft maar ik kan het niet echt plaatsen.
Ik zal later wel een screenshot posten wat ik exact bedoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:44
TetPr87 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:11:
[...]

Ja dat is duidelijk maar ik bedoel dat er dan (voor mij) random getallen verschijnen zoals 789 of 87, na ieder lap en soms 0.
Ik denk dat het iets met leaderboards te maken heeft maar ik kan het niet echt plaatsen.
Ik zal later wel een screenshot posten wat ik exact bedoel.
Driftscore wellicht? Zit ergens in de menu's een optie waarin je kan kiezen of die wel of niet weergegeven wordt.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Richard117 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:28:
[...]

Driftscore wellicht? Zit ergens in de menu's een optie waarin je kan kiezen of die wel of niet weergegeven wordt.
Dat zou goed kunnen inderdaad... Zit in je HUD-settings verborgen dat je Features/Drift scores wel/niet kan aanzetten.

Dat is trouwens wel heel dom geimplementeerd; stel dat je een achievement hebt voor driften, moet je in Free Play expliciet als game mode DRIFT aangeven. Desondanks blijft het Drift-tellertje, waar Richard naar verwijst, in alle game modes aktief, ook al doe je 1000 laps Circuit Race op de Nurburg Ring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TetPr87
Richard117 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:28:
[...]

Ja het blijkt de driftscore te zijn. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over the past few weeks we have been investigating an issue where a small number of players’ game saves were deleted and unrecoverable if their save was corrupted or if they ran into a connected storage error. As part of our investigation, we have been closely working with the Xbox team to address the issue. In addition to recently introduced platform changes, today’s FM7 update includes a pop-up error notice that will prevent players from mistakenly deleting their game save should they enter this state.

While we believe the Xbox update will prevent players from entering this state going forward, players who receive this pop-up error in the game will be prevented from continuing in the game and will be asked to contact Forza support for further assistance. This will prevent the player from unwittingly deleting their save (though players will have the option to manually delete the save if they wish).

We regret the trouble this issue has caused for players.

In addition to the above, today’s update for Forza 7 includes the following improvements:

• Fixed an issue where players were running into black loading screens in some multiplayer and League sessions and being removed from the race.
• Fixed an issue where, when entering a multiplayer lobby with Text to Speech or Speech to Text active, navigation would not be possible. In addition, players can now close the text window with use of a keyboard.
• Fixed an issue where, when browsing in the Buy Car menu while in a multiplayer lobby, cars appear with color and/or livery of whatever vehicle was previously loaded.
• Fixed an issue with the Bugatti Type 35, which prevented it from racing in Forza Driver’s Cup races.
Ander nieuws: mogelijk nieuwe auto's "gevonden"
- 2077 "Fallout Atom" (going by its filename of FAL_Atom_77 and its reference to Fallout, this doesn't seem to match up with FM6's Fallout car)
- 2016 Infiniti Q60 Forza Edition
- 2016 Lexus RCF GT3
- 2016 Honda Civic GRC (has a rather high database ID suggesting it's a recent addition)
- 2015 Jaguar F-Type Coupe Forza Edition (also has a high ID, seems to be separate from the Project 7 FE)
- 2015 Dodge Challenger Hellcat (this is already in-game, but there's another variant with "BT" at the end which I don't recognise)
- 2014 Chevrolet SS Forza Edition
- 2012 Cadillac Escalade Forza Edition
- 2011 Kia Cee'd (was in FM5, could be leftover, but this wasn't present in FH3's file so I'm including it as newly returning)
- 1983 Jaguar XJR-5 #44
- 1981 Ford Fiesta Forza Edition
- 1957 Chevrolet Bel Air Forza Edition
- 1956 Ford F100 Forza Edition

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 15-12-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Is er al bekend wanneer er weer een Forzathon is? In de game staat alleen coming soon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik heb eerder deze week de Porsche Carrera GT gekocht via het veilinghuis en wat blijft dat een gave bak zeg! Echter, in Forzavista toont het spel geen informatie over de auto. Hij laat dan wel de kopjes zien , zoals 'Engine Specifications', maar vervolgens komt daar niets onder te staan. Bekende bug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
Segafreak83 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:59:
Is er al bekend wanneer er weer een Forzathon is? In de game staat alleen coming soon..
Wat ik ervan begrijp is forzathon heel even online geweest maar (surprise,surprise) het werkte weer eens niet voor de verandering. Als ze zo doorgaan dan wordt het pak m beet 2025 voordat je alle locked cars in je garage kan hebben.
Toch wel triest om te zien hoe T10 de naam FM te grabbel gooit met de laatste paar delen,en luisteren naar de community ho maar.
Ook na de laatste update zie ik nog steeds geen liveries in multiplayer, dit is gewoon een duurbetaalde beta versie,meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gadver dat nieuwe level systeem om auto’s überhaupt te mogen kopen is wel naadje zeg. Dat was in de vorige delen beter geregeld.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ach, die levels heb je zo bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mr.paaJ schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:07:
Haha dat zal vast ja.

Ik wil echter dan de schijf erin, auto kopen en hopla uren over de Nordschleife rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.paaJ schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:07:
Maar die pakjes niet, helaas. Zat gister even door de locked suits te bladeren; zitten nog best grappige dingen tussen.

Ach, volgende week vrij, misschien maar eens de Career doen op Extra Long bepaalde events. Zoals de Endurance-races want ik moet aardig geld scoren voor het einde van onze GoT league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Waarom is online zó slecht geregeld, eindig ver in de middenmoot met dezelfde auto en tune.. ;(

Edit: afgelopen middag veel geracet in de league, regelmatig 2de en 3de :)

[ Voor 29% gewijzigd door Segafreak83 op 17-12-2017 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Vanochtend mijn eerste kampioenschap op 'Expert Drivatar Difficulty' voltooid. Ik was het beu om steeds als eerste over de finishlijn te rijden en was wel toe aan een uitdaging, dus op advies van het spel de 'Drivatar difficulty' maar een stuk omhoog gegooid.

Na het eerste kampioenschap op deze moeilijkheidsgraad kan ik je vertellen dat ik de uitdaging heb gevonden, want het is te merken dat de A.I. nu (veel) beter rijdt. De eerste twee rondes zijn cruciaal om meteen wat plekken te pakken en als je niet oplet rijden ze zo van je weg - en niet zo'n beetje ook!

Maar het is tof om nu echt tot het gaatje/de limiet te moeten gaan, steeds het randje op te zoeken en de concentratie vast te blijven houden om te zien dat het zelfs tot in de laatste ronde spannend kan zijn en blijven. 8)

De laatste race op Suzuka was zo'n race. Ik begon als 12e en had de eerste rondes de pech dat ik niet voldoende plaatsen kon winnen. Hierdoor bleef ik na 7 (van de 13) rondes steken op de 7e plek en zag ik hoe de voorste rij maar van mij weg bleef rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FtdHcNZO7TGwyxXhCW4ZinMH/medium.jpg

Uiteindelijk toch in de flow geraakt en steeds maar weer mijn rondetijd proberen te verbeteren. De laatste sector bleef een dingetje, dus daar gooide ik steeds 0.5 tot 0.7 seconde op mijn rondetijd weg - het was een race in de regen en het correct 'aanremmen' en insturen van de laatste bocht bleef een dingetje. :s Maar goed, ik gaf niet op en bleef gassen!

Uiteindelijk zag ik de nummer 3 steeds dichterbij komen en in de 11e ronde kon ik hem pakken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LwwgZzVdJHxtb2ow3PQITjQp/medium.jpg

Vervolgens heb ik in de laatste ronde ook de 2e rijder in kunnen halen, maar helaas zat het er niet meer in om de koploper in de race te pakken. Desalniettemin blij met het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S6XlMuCAF6bvoB7vv8XcaxpS/medium.jpg

Ik had de moeilijkheidsgraad veel eerder omhoog moeten gooien, want dit is pas racen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Yonix volhouden, elke keeer weer tot het gaatje gaan en dan toch binnenkort meedoen met onze race-league O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik krijg helemaal geen achievements unlocked. Ondanks dat ik al aardig wat gehaald zou moeten hebben.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:01:
Ik krijg helemaal geen achievements unlocked. Ondanks dat ik al aardig wat gehaald zou moeten hebben.

Meer mensen hier last van?
Nee, komt me niet bekend voor.

Als je een Xbox hebt; heb je deze als eens een cold boot gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:08:
[...]

Nee, komt me niet bekend voor.

Als je een Xbox hebt; heb je deze als eens een cold boot gegeven?
Ja toevallig net gedaan maar hielp niet helaas.
Zelfs de eerste “win je eerste race” unlocked niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
O shit, je hebt binnen leagues ook verschilde klassen levels, Grasshopper enzo, ik wist helemaal niet dat je zo ook kan levelen. *begint weer opnieuw op level 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Forzathon is live, veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister alles al af.

Komende week/weken "flash challenges" voor nog een zooi auto's/suits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
MAX3400 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:58:
[...]

Gister alles al af.

Komende week/weken "flash challenges" voor nog een zooi auto's/suits.
Haha, ik ook :). Klinkt interessant, heb nog pakjes nodig!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:14
Ik moet zeggen, die competitielobby's zijn héél erg nice. Het is even doorbijten in het begin in de laagste rang lobby, maar naarmate je niveau stijgt en dus ook in de volgende lobby's terechtkomt, zie je het niveau van je tegenstanders ook meestijgen. En er is altijd ook nog een ranked ghost lobby, mocht je het (onverhoopte) gebeuk even zat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
.
Helaas zeer karig, wel mooie rewards als je de auto's nog niet hebt. Ik had ze jammer genoeg wel, des te vervelender het nu is om 3 weken te moeten wachten op nieuw Forzathons, had liever gewoon wekelijkse net zoals in FH3. Specialty Dealer van deze week is ook al een letdown...
DutchOwnage schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:39:
Ik moet zeggen, die competitielobby's zijn héél erg nice. Het is even doorbijten in het begin in de laagste rang lobby, maar naarmate je niveau stijgt en dus ook in de volgende lobby's terechtkomt, zie je het niveau van je tegenstanders ook meestijgen. En er is altijd ook nog een ranked ghost lobby, mocht je het (onverhoopte) gebeuk even zat zijn.
Ik rij nu op rank 3 in de Enthusiast band en moet zeggen dat hier het rijden al een stuk prettiger is, foutjes worden altijd wel gemaakt maar geen opzettelijk geram tot aan de finish. Men geeft elkaar ook gewoon de ruimte als je zij aan zij de bocht in komt, echt heerlijk rijden tegen over de class hopper lobbies. Of ik moet gewoon geluk hebben met mijn lobbies in leagues. :)

• DutchOwnage
Xant0r schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:50:
[...]

.

[...]

Ik rij nu op rank 3 in de Enthusiast band en moet zeggen dat hier het rijden al een stuk prettiger is, foutjes worden altijd wel gemaakt maar geen opzettelijk geram tot aan de finish. Men geeft elkaar ook gewoon de ruimte als je zij aan zij de bocht in komt, echt heerlijk rijden tegen over de class hopper lobbies. Of ik moet gewoon geluk hebben met mijn lobbies in leagues. :)
Het gaat over het algemeen heel goed inderdaad, maar er zit 1 persoon bij die mij het bloed onder de nagels vandaan haalt. Daarom even een vraagje aan Baloutje. Jij hebt toch ook ONR voor je naam staan? Zowel gisteravond als vanmiddag ben ik ene ONR Blackman tegengekomen, die gast doet echt niets anders dan mensen opzettelijk van de baan rammen, bij vookeur de top 3. Echt geen leven die gast. Ik kom hem tegen in de competitielobby's, ik rij nu in de 2e tier volgens mij, Fan heet die. Als jij hem kent, kan je hem daar niet eens op aanspreken? Wát een triest figuur is dat zeg.
@DutchOwnage player report indienen; desnoods replay opslaan.

• DutchOwnage
Player report heb ik gedaan inderdaad, ook staat ie bij mij op te vermijden maar ja dat werk natuurlijk niet echt. Zal proberen een replay te saven, mocht ik hem weer tegenkomen.

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
DutchOwnage schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:51:
[...]

Het gaat over het algemeen heel goed inderdaad, maar er zit 1 persoon bij die mij het bloed onder de nagels vandaan haalt. Daarom even een vraagje aan Baloutje. Jij hebt toch ook ONR voor je naam staan? Zowel gisteravond als vanmiddag ben ik ene ONR Blackman tegengekomen, die gast doet echt niets anders dan mensen opzettelijk van de baan rammen, bij vookeur de top 3. Echt geen leven die gast. Ik kom hem tegen in de competitielobby's, ik rij nu in de 2e tier volgens mij, Fan heet die. Als jij hem kent, kan je hem daar niet eens op aanspreken? Wát een triest figuur is dat zeg.
Had. En de naam zegt mij niks. Kijkende naar z'n profiel zou het me ook niks verbazen dat het een trolley account is

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29
Totaal nieuwe speler hier, nooit een Forza game gespeeld, en wil nu een Forza game gaan aanschaffen (PC gamer :P).

Ik heb de laatste pagina's hier gelezen en reviews op internet gelezen maar wil mijn vraag toch even aan de oudgedienden voorleggen. Ik twijfel namelijk of ik Forza Motorsport 7 of Forza Horizons 3 wil aanschaffen.

Voor zover ik het kan zien is Forza Motorsport 7 zo'n beetje de Xbox tegenhanger van Gran Turismo (spel dat ik wel gespeeld heb en veel plezier in had). Forza Horizons 3 is meer arcade en free roaming en meer gericht op alternatieve manieren van racen (driften / stunten etc).

Wat ik nog niet heb kunnen vinden, is of er ook online races / time attacks zijn zoals in Gran Turismo. Een soort tijdelijke race waar je credits voor krijgt, naast de campaign races.

Ook was de coop modus me niet geheel duidelijk. Is dat voorbehouden aan Xbox splitscreen of is dit ook mogelijk op de PC?

En welke versie raden de experts hier aan als eerst Forza game? Motorsport 7 of Horizons 3?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BSTNjitRam schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:30:
Totaal nieuwe speler hier, nooit een Forza game gespeeld
In alle Forza-games zit een online modus waar je zowel met vrienden "lief" kan racen, met vreemden in lobbies wordt gemikt en het daar moet uitvechten of je kan (gedeeltelijk) time-attacks op bepaalde circuits doen voor extra geld of in-game prijzen.

FM7 valt tot op heden best tegen online; vooralsnog kan je niet "ranked" op alle banen met alle auto's een time-attack uitvoeren. En online zitten er nog steeds wat beperkingen aan de bestaande zaken zoals op verplichte tijden online moeten zijn om bepaalde lobbies te mogen/kunnen rijden. Verder is de stabiliteit en beloningen online soms questionable maar als je daar doorheen prikt, kan het best leuk zijn.

Qua career-tijd; als je alle FH3-DLC hebt, ben je langer bezig om alles uit te spelen dan als je FM7 hebt. Grofweg 200 uur vs. 140 uur. Hou hierbij in de gaten dat je in FM7 geen coop hebt en dat splitscreen de enige manier is om met 2 personen op de bank te kunnen gamen. De coop van FH3 is wel grappig maar het voegt weinig toe anders dan dat je de career dus moet uitspelen terwijl er iemand anders (mogelijk een random player) in jouw game zit te kutten.

Als je amper/geen ervaring hebt met Forza, is het voor je toekomst wel een kleine uitdaging. Wil je leren rijden, begin dan met FM5 of FM6 en leer de game met zo min mogelijk assists. Hierna kan je vlekkeloos instappen in FH2 of FH3 en daar sneller meekomen qua snelheid en weggedrag. Wil je daarentegen een game kunnen starten en hilarisch rijden; koop FH3 en bedenk je later heeeel goed of je eventueel in FM7 "hardcore wil racen".

Dus... En zoek anders even rond op GoT; volgens mij voor alle Forza* games op de Xbox One zijn er lange/grote topics geweest met veel info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Thanks voor de uitgebreide reactie. Wellicht was wat meer info van mijn kant wel handig :P Leren rijden is het probleem niet, ik speel geregeld race games (oa F12014/F12016 en voorheen dus ook Gran Turismo) maar zie mezelf zeker niet als simracer. F12016 speelde ik op Hard met enkele assists aan (TC medium, automatic gear + ideal line), daar zaten nog wel aardig wat niveaus boven.
Wel speel ik enkel op PC tegenwoordig, dus de keuze is echt FM7 of FH3, alle eerdere Forza's zijn niet voor PC.

Qua coop was de vraag ook voormaleijk of die op de PC werkt (over LAN, dus zonder splitscreen). Ik speel meestal samen met een vriend van me, maar wel op 2 aparte PC's. Coop hoeft niet veel voor te stellen, maar het is wel leuker om samen in dezelfde race te racen ipv allebei single player bezig te zijn.
Laatste wat ik op internet zelf gevonden heb is dat coop op PC er gewoon helemaal niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coop bestaat niet in FM7.

Je kan wel oneindig veel prive multiplayer starten met maximaal 23 andere vrienden. Maar niet over LAN; internet is verplicht.

Multiplayer races tellen weer niet mee voor je Career (logisch) anders dan dat de verdiende credits & player-level wel doortellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

FM7 is racen, FH3 is fun.
FH3 is opzich heel fijn qua autogevoel, goede physics maar redelijk vergevend en duidelijk meer op chaos en stunts gericht.

FM7 is veel kritischer naar hoe je rijdt maar daardoor ook meer gevoel als het lekker gaat.

Beiden hebben een goede demo die je het verschil gelijk duidelijk maakt, als je de Porsche van FM7 niet al te zwaar meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Vanavond de demo geprobeerd van Horizons en dat is me een partijtje waardeloos. Als eerste herkent het spel mijn stuur niet, ondanks dat er toch echt een preset voor mijn stuur in zit (T150). Na veel gedoe toch het stuur aan de praat gekregen en het is niet te rijden. Op internet de "ideale" stuurinstellingen opgezocht en dat maakte het redelijk rijdbaar. Waarmee ik wil zeggen dat ik de auto nu een bocht om kreeg....

Op het rechte stuk ben je een koe aan het melken om maar steeds te corrigeren (deadzone verhogen loste dat iets op) en van force feedback merk je alleen iets als je je auto in een 90+ graden drift gooit.

Het principe lijkt me best leuk, maar aangezien de demo toch het presenteerblaadje moet zijn waar je game op zijn top moet presteren kan ik Horizons voor PC + stuur alleen maar afkraken.

De demo van FM7 deed het wel fatsoenlijk en herkende mijn stuur ook meteen. Hier was de force feedback ook een stuk beter en reageerden de auto's ook vrij goed (nadat ik de taxi modus van assisted steering had uitgezet).

Nadeel daarvan is dat FM7 voor PC meteen 45 euro is en dat is al met de korting die nu geldt... Dus de twijfel gaat nog even verder. (Leuk dat ik de game voor Xbox makkelijk voor 3 tientjes kan vinden, normaal gesproken zijn PC games juist goedkoper dan console games...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BSTNjitRam als je de game DIGITAAL voor de One goedkoop genoeg kan vinden, koop dan. Je kan dan ook op je PC spelen.

Disc-editie voor Xbox is niet op je PC speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Dat was dus ook precies mijn punt ;) De disc voor Xbox is prima te vinden voor een paar tientjes. Voor de digital download willen ze de hoofdprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Zo vandaag de Endurance-race op Spa gereden. 46 rondjes, 2 uur bezig geweest

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:46:
Zo vandaag de Endurance-race op Spa gereden. 46 rondjes, 2 uur bezig geweest
Nu nog een keer, met Extra Long aanzetten. Levert ook nog wat leuke knaken op op Unbeatable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
MAX3400 schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:19:
[...]

Nu nog een keer, met Extra Long aanzetten. Levert ook nog wat leuke knaken op op Unbeatable.
Unbeatable begin ik niet aan, soms rijden ze nu al weg op above average :X.

Geen idee hoe dat kan, maar op sommige banen is het flink trappen om ze überhaupt bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
'Na lang wikken en wegen is Forza Motorsport 7 aangeschaft en tot nu toe ben ik er wel tevreden mee. Het Gran Turismo gevoel is weer helemaal terug en ik had binnen 2 dagen mijn persoonlijke doel al bereikt: zo snel mogelijk een Ferrari bemachtigen. Forzathon maakte dit zeer snel mogelijk :D

Wel ben ik nog op zoek naar écht goede instellingen voor een Thrustmaster T150 stuur op PC. Veel filmpjes en reviews gelezen over instellingen, maar ze spreken elkaar bijna allemaal wel tegen op een aantal gebieden.

Op aanraden van spelers in dit topic heb ik ABS uitgezet en speel ik met sturen op Normal ipv simulatie. Tussen Normal en simulatie merkte ik vrij weinig verschil eerlijk gezegd. Wel speel ik met Traction control aan. Met stuur heeft de auto snel de neiging om te gaan "kwispelen". Deadzone heb ik ook op 2 moeten zetten omdat ik anders op rechte stukken steeds de koe aan het melken was (links, rechts, links, rechts, om maar rechtdoor te blijven rijden).

Collector level 3 en xp level 6 nu. Probeer nog collector level 4 te worden via auction zodat ik een betere level up reward krijg :P

(Oh en het allereerste wat me opviel was dat er gewoon een fout zit in de countdown klok bij de start.... Telt af van 3.99 tot 1.00 en springt dan naar 0 8)7 , ik was de eerste race dus te laat met gas geven bij de start)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BSTNjitRam Voor een stuur is Simulation-steering juist beter; weet niet waar mijn post hierover gebleven is maar Normal steering is voor 99.9% van de controller-users, Sim-steering is voor 99% van de stuur-users.

De afwijking in je stuur, nu gecorrigeerd met deadzone 2, lijkt me meer een hardware-issue dan een software issue. Een goede neutrale stand van jouw stuur zal nooooit een links/rechts-correctie moeten forceren. Heb je je stuur goed gecalibreerd en/of zit er geen speling in?

Traction control is leuk tegen kwispelende RWD auto's maar je verliest er redelijk wat tijd mee. En de kans op snap oversteer is aanzienlijk als je een off-camber bocht hebt of met een niet-aangedreven wiel op een gladdere ondergrond komt (zoals gras). Juist met een stuur zou ik TCS uitzetten; je zou mee gevoel moeten hebben in je stuur om een auto onder controle te moeten houden.
Segafreak83 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:18:
[...]

Unbeatable begin ik niet aan, soms rijden ze nu al weg op above average :X.

Geen idee hoe dat kan
Fout-code #13; vervang de gebruiker :+

De endurance op Spa en op LeMans heb ik op Unbeatable gedaan. Die op Sebring 1 tikje makkelijker; had even geen zin om dik 3 uur lang op het randje van mijn stoel te moeten zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 25-12-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
Vandaag de eerste dinsdag van een nieuwe maand.. zou er dan vandaag niet een nieuwe carpack beschikbaar moeten komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik heb afgelopen weekend bij een vriend zijn nieuwe thuisbioscoop mogen testen met Forza 7.... damn. Scherm van 4x2 meter, 4K HDR10 laserprojector, Dolby Atmos geluid. Ik ga vragen of ik daar mag wonen.

Dat was wel echt even wat anders zeg, intense race ervaring.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wjsiebes schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:14:
Vandaag de eerste dinsdag van een nieuwe maand.. zou er dan vandaag niet een nieuwe carpack beschikbaar moeten komen?
Nee, 16 januari.... Aangekondigd in de livestream van FM.

/edit: https://www.twitch.tv/videos/214317476 -> 3 uur, 25 minuten, 15 seconden :)

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
MAX3400 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:02:
[...]

Nee, 16 januari.... Aangekondigd in de livestream van FM.

/edit: https://www.twitch.tv/videos/214317476 -> 3 uur, 25 minuten, 15 seconden :)
Bedankt!, dacht altijd dat nieuwe carpacks de eerste dinsdag van de maand uit zouden komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wjsiebes schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Bedankt!, dacht altijd dat nieuwe carpacks de eerste dinsdag van de maand uit zouden komen :)
Uit mijn hoofd was het car-pack voor FM6 ook pas de laastste dinsdag van de eerste maand van het nieuwe jaar vrijgegeven.

Ach, het is even wachten; niet te lastig denk ik en tot die tijd kan je vast nog wel een aantal rondjes rijden in de Leagues, met vrienden of lekker tegen de unbeatable AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
De nieuwe Nascar competitie die deze week draait is echt gaaf. Wat rijden die Nascar wagens lekker zeg. Het gaat zelfs zo lekker dat ik nu al weer Tier 2 ben op Professional. Volgende rank is Elite. Maar een groot nadeel vind ik is dat je niet kunt degraderen zeg maar. Eenmaal Professional blijft Professional. Deze rank is voor mij denk ik wel de sweetspot, ik heb leuke races met gelijkwaardige tegenstanders dus ik ben bang dat mocht ik promoveren naar Elite dat wellicht net een stapje te hoog gegrepen is, maar je kunt dan dus niet meer terug. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:43:
...Maar een groot nadeel vind ik is dat je niet kunt degraderen zeg maar.
Echt wel; gisteren 1 "band" teruggezet door het spel na 3 dramatisch slechte races in die gare oldtimers.

Vind het eigenlijk wel best; de auto's deze serie in de League liggen me allemaal niet. Wilde graag met de Subaru rijden maar die is wel zooo onderstuurd op hogere snelheden; het doet zeker af aan het gevoel t.o.v. real life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
En met band bedoel je dus terug van bijv. Professional naar Fan, en niet van 4 naar 5 of zo? Hmm ok dat zou wel "beter" zijn dan.

De Subaru ligt mij idd ook niet, maar eigenlijk al de Nascars vind ik echt heerlijk rijden. Ach ja is allemaal zéér persoonlijk. Volgende week o.a. de Moderne Hot Hatches, zitten ook wel een paar fijne wagens tussen.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 02-01-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:52:
En met band bedoel je dus terug van bijv. Professional naar Fan, en niet van 4 naar 5 of zo? Hmm ok dat zou wel "beter" zijn dan.
Yup, maar je kan ook van 4 naar 5 terugvallen...

Probeer maar; vanmiddag 2 uurtjes alles verliezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja oke terugvallen van 4 naar 5 of van 2 naar 3 overkomt mij wel vaker inderdaad. Als 2e starten en als 6e eindigen ofzo door een foutje, kan gebeuren :P . Maar ik had het over die ranking, ik dacht dat je daar niet kon degraderen. Nou ja ik zie het wel, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Is er al bekend wanneer er een nieuwe Forzathon komt? Kan er weinig over vinden op internet.

Ik lees wel dat er al verschillende bounty hunters zijn geweest waarbij je speciale auto's kon winnen die je niet in de shop kan kopen.
Is het nog mogelijk om deze auto's te verkrijgen (dealer / auction house wellicht?) of heb ik de boot wat die auto's betreft gewoon gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Is die van december al gesloten? Dacht t/m vandaag. Als je een beetje je best doet kan het vanuit stilstand :) (1:34 ofzo toch?)

De Porsche krijg je ook in de januari league en in de levelup spin. Andere kun je misschien wel in de auction house vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door mr.paaJ op 03-01-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Oh crap, ik heb die dus wel al gereden maar nooit door gehad dat het de bounty challenge was. Die heb ik gereden op de dag dat ik Forza gekocht heb. Met nog heel wat assist aan ben ik tot een 1:39 gekomen :P

Is ondertussen wel al dicht (gisteren gesloten). De Porsche zal ik dus wel krijgen, maar ik baal er wel van dat ik de Ferrari nu misloop. Doel is nog altijd om alle Ferrari's te verzamelen (alle 46 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
DutchOwnage schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:02:
Ja oke terugvallen van 4 naar 5 of van 2 naar 3 overkomt mij wel vaker inderdaad. Als 2e starten en als 6e eindigen ofzo door een foutje, kan gebeuren :P . Maar ik had het over die ranking, ik dacht dat je daar niet kon degraderen. Nou ja ik zie het wel, thx.
Je kan alle kanten op, promoveren, degraderen, ben 2 "bands" omhoog gegaan en schommel tussen 2 en 3.

Alleen met die spec races rijdt iedereen mij eruit, alleen begrijp ik niet hoe?!

TCS en SC staan uit, handmatig schakelen aan, maar toch red ik het niet..

Long Endurance op Spa is ook leuk voor de cheevo, 2 uur en 48 minuten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Hebben hier meerdere mensen last van een niet opstartende Forza? Op het moment dat ik Forza probeer te starten, zie ik even het Forza logo in een windowed scherm, maar voordat ik bij de Turn10/Microsoft intro filmpjes kom, sluit de app zichzelf meteen zonder verdere melding.

Ik kan het oplossen door een DLC te uninstallen en daarna weer te reinstallen (Hoonigan Car pack in mijn geval), een oplossing die ik op internet vond als alternatief voor het opnieuw installen van de game (100GB.. nee dankje)

Maar het is wel enorm irritant om elke keer te moeten doen, komt gemiddeld 1x per 2 dagen voor schat ik.

Iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
DutchOwnage schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:43:
De nieuwe Nascar competitie die deze week draait is echt gaaf. Wat rijden die Nascar wagens lekker zeg. Het gaat zelfs zo lekker dat ik nu al weer Tier 2 ben op Professional. Volgende rank is Elite. Maar een groot nadeel vind ik is dat je niet kunt degraderen zeg maar. Eenmaal Professional blijft Professional. Deze rank is voor mij denk ik wel de sweetspot, ik heb leuke races met gelijkwaardige tegenstanders dus ik ben bang dat mocht ik promoveren naar Elite dat wellicht net een stapje te hoog gegrepen is, maar je kunt dan dus niet meer terug. Jammer.
Wel jammer dat de echte Nascar tracks (Daytona, Indy & Homestead) maar 7 rondjes zijn. Ik rij beter (lees: niet sneller maar foutlozer) en kom mondjesmaat dichterbij de top 3, maar moet eerst voorbij de beukers geraken, en dan is 7 rondjes wat weinig om terug te keren in de top 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:42
De laatste dagen eindelijk wat tijd gehad om me met met F7 bezig te houden (X1X), oefening baart kunst. Intussen altijd manueel rijden zonder enige assist, en eenmaal dat je het onder de knie hebt zijn je laps ook beter dan met hulp, je hebt een veel betere controle over de auto.

Enige nadeel is de drivatar setting, de ene keer is het super easy, dan de volgende race moet ik zweten om de top 3 te behalen. Beetje onregelmatig.

Toch een van de betere Forza's in mijn ogen, een van de meest complete. En dan de upgrade naar 4k 60fps maakt het ook om van te smullen. Alleen jammer dat ze nog steeds van die kleine details missen om het echt af te maken (pit crews bv.)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
MAX3400 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:46:
[...]

Echt wel; gisteren 1 "band" teruggezet door het spel na 3 dramatisch slechte races in die gare oldtimers.

Vind het eigenlijk wel best; de auto's deze serie in de League liggen me allemaal niet. Wilde graag met de Subaru rijden maar die is wel zooo onderstuurd op hogere snelheden; het doet zeker af aan het gevoel t.o.v. real life.
Die subaru voelt aan als een tank, ding wil de bocht niet om, af en toe best frustrerend.

En dan heb ik het nog niet gehad over de beukers, die je aan het einde van rechte stuk een tik tegen je bumper geven, waardoor ik de bocht niet meer kan halen en zij nog wel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Darks schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:14:

Enige nadeel is de drivatar setting, de ene keer is het super easy, dan de volgende race moet ik zweten om de top 3 te behalen. Beetje onregelmatig.
Dit is echt beroerd ja, op sommige banen ben ik heer en meester, op andere lig ik op plek 4 en kom ik nergens.. Dus dan maar de moeilijkheid iets omlaag, want er zijn zóveel races in SP, niet leuk meer.

Gisteren wel iets vreemds, lag ver achter op nummer 1 en 2, dus voor de laatste bocht even terugspoelen, hielp niet echt. Toen helemaal terug gespoeld tot ik niet verder kon en ineens lagen nummer 1 en 2 veel dichterbij 7(8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Op banen met veel rechte stukken merk je dat de AI cheat natuurlijk een stuk makkelijker. Rijden je eruit op het rechte stuk en remmen vaker in bochten wanneer het niet nodig is.

Laatste die ik me kan herinneren was op Monza met de Rise of the Supercars series, deed dat op unbeatable en race length long en kwam gewoon niet in de buurt, omdat het hele circuit min of meer fast paced is. Ziet wel dat de laatste of laatste 2 rondes de AI iets minder hard cheat, maar eerste ben ik niet geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
In de afgelopen week heb ik twee keer een auto verkocht maar had niet optie om mijn credits te krijgen. In beide gevallen betrof het een Audi. Komt dat jullie bekend voor want het enige wat ik online kan vinden is dat mensen hun credits niet terug krijgen als ze geboden hebben op een auto maar niet gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
homernt schreef op maandag 8 januari 2018 @ 06:59:
In de afgelopen week heb ik twee keer een auto verkocht maar had niet optie om mijn credits te krijgen. In beide gevallen betrof het een Audi. Komt dat jullie bekend voor want het enige wat ik online kan vinden is dat mensen hun credits niet terug krijgen als ze geboden hebben op een auto maar niet gewonnen?
Ook niet als je naar het auction house gaat en dan naar my auctions? Als je hem daar aanklikt zou je de optie moeten krijgen om je credits te innen.
Hetzelfde geldt om je credits terug te krijgen als je een auction niet hebt gewonnen,alleen dan moet je naar my bids gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
skreppiedoe schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:16:
[...]

Ook niet als je naar het auction house gaat en dan naar my auctions? Als je hem daar aanklikt zou je de optie moeten krijgen om je credits te innen.
Hetzelfde geldt om je credits terug te krijgen als je een auction niet hebt gewonnen,alleen dan moet je naar my bids gaan.
Nee, de optie collect credits staat er gewoon niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Segafreak83 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 02:01:
[...]

Je kan alle kanten op, promoveren, degraderen, ben 2 "bands" omhoog gegaan en schommel tussen 2 en 3.

Alleen met die spec races rijdt iedereen mij eruit, alleen begrijp ik niet hoe?!

TCS en SC staan uit, handmatig schakelen aan, maar toch red ik het niet..

Long Endurance op Spa is ook leuk voor de cheevo, 2 uur en 48 minuten :).
Oke, thx. Ik zit nu al dagen in Professional (1,2 en 3 ) en het lukt me enkel keer net niet om naar Elite te promoveren. Ja ik kan natuurlijk iedere keer de lobby quiten na een goed resultaat en hopen dat ik achteraan start en hoop plaatsen goed maak voor punten maar daar pas ik voor.

Overigens, nieuwe week nieuwe competities. Modern Hot Hatches is leuk, maar de 2010 Clio RS is tot op heden weer veel te dominant helaas. De Porsche RSR in de Ghost Spec competitie is wél gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
homernt schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:13:
[...]

Nee, de optie collect credits staat er gewoon niet bij.
Dat is dan wel heel vreemd inderdaad, ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag Forza 7 toch ook maar besteld. Voor 34 euro kon ik hem niet laten liggen! Ben erg benieuwd :) Demo was tof in ieder geval!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
DutchOwnage schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:41:
[...]

Oke, thx. Ik zit nu al dagen in Professional (1,2 en 3 ) en het lukt me enkel keer net niet om naar Elite te promoveren. Ja ik kan natuurlijk iedere keer de lobby quiten na een goed resultaat en hopen dat ik achteraan start en hoop plaatsen goed maak voor punten maar daar pas ik voor.

Overigens, nieuwe week nieuwe competities. Modern Hot Hatches is leuk, maar de 2010 Clio RS is tot op heden weer veel te dominant helaas. De Porsche RSR in de Ghost Spec competitie is wél gaaf.
Clio is zo fijn, heerlijk sjezen!

Zie mensen zoveel afsnijden, dát is niet leuk meer.

Per ongeluk in de Porsche RSR beland en had TCS en SCS nog uit staan.. Oeps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
SCS moet toch altijd uitstaan? Naar mijn weten verlies je daar gigantisch veel tijd mee als dat aanstaat. TCS aan is wel handig in die ongetunede Porsche ja :D

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 08-01-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 20:15
speel nu een tijdje Forza 7, vooralsnog alleen singleplayer (Forza cup), heb (nog) geen gold (nodig). Ik vind het een prachtig spel, grafisch echt top, er zitten genoeg vette auto's in maar toch ook soms van die rare keuzes. Het racen gaat me goed af maar soms er zijn toch wel best een paar aandachtspunten vind ik.

1. niet alle auto's zijn even realistisch qua gevoel, onderstuur voornaamste probleem, het ziet er ook raar
uit dat als je in cockpit view zit het stuur maar maximaal half links of rechts wil ongeacht welke snelheid, in het echt kun je bijna 1x rond.

2. Mods via lootboxes WTF, serieus wat waren ze denkende, wat is het nut van die lootboxes. ik loop telkens mijn zuurverdiende geld uit te geven aan lootboxes voor mods om voldoende geld binnen te harken maar de echt nuttige mods zijn er maar mondjesmaat. Ik prefereer het systeem meer rewards voor minder assists en waarom niet een beloning voor elke good/perfect pass/corner? Ben nog nauwelijks boven de 500.000 geweest, want dan mag je weer een auto kopen om überhaupt weer een race in de championship te kunnen doen.

3. drivatar difficulty, ik heb hem nu op +60% staan maar als je niet in de eerste ronde iedereen hebt ingehaald (voorbij gebeukt) dan ga je die 2 Lewis Hamiltons die voorop rijden nooit meer inhalen in de 2 resterende ronden, laat staan dat ik de difficulty naar 80% of 100% zet.... Ohja, waarom wijken ze nooit van de racelijn af?, ze beuken jou serieus eraf als je opo de lijn zit.

4. Rewind functie, eigenlijk hoort ie er helemaal niet in, maarja die rare beuken die je soms uitgedeeld krijgt waardoor je van de baan vliegt en dus meteen te race verloren hebt. Dan maar een rewindje. Alleen rewind ie meteen 2 bochten terug die wel perfect gingen om het nog maar eens te gaan doen.

5. het leukst vind ik racen zonder die drivatars, gewoon lekker je trackskills bijschaven, maarja daar krijg je zowat geen beloning voor, en al helemaal geen vooruitgang.

6. car upgrades? je kunt nauwelijks upgraden in het championship want dan is je auto niet meer competitief. Waar je voorheen (Forza 2 is de laatste die ik had gespeeld) even sport/racebanden onder je auto gooide als je niet mee kwam en elke bocht van de baan gleed kun je nu helemaal niets meer, dus de enige mogelijkheid is de snelste uit de klasse kopen en daarmee racen.

Dus ja, wel een aantal tergende minpunten maar het blijft toch ook wel een lekker spel, hoop dat ze er nog wat aan tunen.

en inderdaad, wanneer komt de nieuwe Forzathon dat vind ik wel een leuk onderdeel.

[ Voor 8% gewijzigd door iwaarden op 14-01-2018 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

1: er zit een zware snelheidsbewuste stuurbeperking op ja, vaak genoeg denk ik dat iets scherper sturen ook wel moet kunnen voor de grip van mn banden. In een lagere versnelling door de bocht werkt vaak al beter.

2/3: zet de racelengte op long ipv standard. Dan neemt de efficientie van je mods enorm toe en verdien je zo 100/150k per race. Rit duurt dan ongeveer een kwartier ipv 5 minuten zodat je ook meer tijd hebt de baan te leren kennen en 'normaal' in te halen. Rivals werken ook best als de auto je ligt: dan heb je een target om in te halen, geen fysieke obstakels dus alleen eigen skill, en voor elke ronde die je extra rijdt krijg je gewoon extra credits dus niet echt 'verloren' tijd.

6: In de homologation klasses zit meestal nog wel wat speling om zelf wat leuks te bouwen waar je zelf je focus kiest. Overpowered lukt je niet zo makkelijk nee :). Alleen online is het kritisch welke auto/tune je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iwaarden Even puntje 3: dat ligt volledig aan het circuit en de auto op sommige momenten.

Vanochtend nog 30 ronden Mugello Full gedaan met P1 auto's tegen Unbeatable Drivatars. Ja, ik moest even doortrappen maar in ronde 6 had ik een comfy voorsprong van 73 meter op de lijn en dat heb ik kunnen uitbouwen naar ongeveer 600 meter aan het einde van de race.

Op Sebring heb ik aanzienlijk meer moeite als ik met een WTCC auto tegen Unbeatable moet rijden; op de een of andere manier krijgt de AI het voor elkaar om met FWD-wagens veeeel sneller te rijden dan ik kan/verwacht alsof ze 0 onderstuur hebben wat je toch echt wel zou hebben met dit soort wagens.

Gewoon je best blijven doen en tracks leren kennen; 80% (of hoger) difficulty is zeker te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
mr.paaJ schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:36:
1: er zit een zware snelheidsbewuste stuurbeperking op ja, vaak genoeg denk ik dat iets scherper sturen ook wel moet kunnen voor de grip van mn banden. In een lagere versnelling door de bocht werkt vaak al beter.
voor de hele scherpe moet je echt zowat stilstaan. Dit is het eerste race spel wat ik ooit gespeeld heb trouwens waar ik ook echt met de deadzones van de controller heb moeten tweaken om niet direct in de onder/overstuur te schieten en om met remmen en gas geven niet direct te blokkeren en te slippen
2/3: zet de racelengte op long ipv standard. Dan neemt de efficientie van je mods enorm toe en verdien je zo 100/150k per race. Rit duurt dan ongeveer een kwartier ipv 5 minuten zodat je ook meer tijd hebt de baan te leren kennen en 'normaal' in te halen. Rivals werken ook best als de auto je ligt: dan heb je een target om in te halen, geen fysieke obstakels dus alleen eigen skill, en voor elke ronde die je extra rijdt krijg je gewoon extra credits dus niet echt 'verloren' tijd.
thanks voor de tip, lange races werkt idd een stuk beter
6: In de homologation klasses zit meestal nog wel wat speling om zelf wat leuks te bouwen waar je zelf je focus kiest. Overpowered lukt je niet zo makkelijk nee :). Alleen online is het kritisch welke auto/tune je kiest.
tot nog toe nog niet echt een race/auto gehad waarbij ik er iets aan had
MAX3400 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:42:
@iwaarden Even puntje 3: dat ligt volledig aan het circuit en de auto op sommige momenten.

Gewoon je best blijven doen en tracks leren kennen; 80% (of hoger) difficulty is zeker te doen :)
ja dat klopt ook wel, net een race in de regen waar ik iedereen eruit reed, en daarna een race op het droge met dezelfde auto waar ik voor geen meter mee kon komen...

maar idd, blijf wel oefenen haha, maar vooralsnog houd ik hem nog even op 60% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Ik blijf zelf of expert 60% rijden.
Alle assists uit alleen steering op normal en schade op cosmetisch.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Het valt me op de hoe trager de auto is waarin de AI rijd, hoe sneller ze zijn. wat @MAX3400 hier ook al zegt is dat wanneer je P1 of een andere snelle klasse rijd het prima te doen is. Maar unbeatable op D350 kom je niet eens in de buurt :)

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
ik had vanmiddag nog een prachtig moment met rewind.

Ik reed op de 2de plaats en stond op punt om in te halen bij het uit accelereren na een scherpe bocht, tikte ik hem net iets aan waardoor ik naast de baan ging. Druk op rewind ik herhaal de actie maar dan zonder hem te raken en net als ik hem voorbij rijd zie ik in de achteruitkijkspiegel de 22 andere auto's allemaal vol uit die scherpe bocht de grindbak in vliegen hahaha.

Ik ben er op gaan letten en de AI word meer dan eens verrast door een goed getimede rewind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ze gaan nogal fanatiek terug naar de ‘officiele’ racelijn dan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
1. Ik rij met Chase Far view in Forza dus geen last van de cockpit view perikelen
2. Heb één maal een box gekocht en dat was het... Als ik héél lange races rij, durf ik wel eens een mod te gebruiken om mijn XP (+100 % XP) wat op te krikken. In de vorige editie (Forza 6) had je automatisch een dirty lap als je met mods reed, maar is in de 7 niet het geval, want er zijn geen mods die je voordelen bieden, zoals in de 6 (bv. 3 plaatsen vooruit starten). Ik heb nog maar één keer een wagen moeten weigeren wegens te weinig cash, maar dat was in het begin, nu heb ik altijd genoeg cash. Ik rij ook altijd races op 'lang', krijg je automatisch meer XP.
3. Ik rij meestal op 100%, rij zelden nog op 80 % of lager. Niet panikeren in de eerste ronde, als je op 'lang' rijdt haal je ze wel terug in, als je goede tijden rijdt. De AI is wel een beetje aggressief in de bochten, maar na één ronde zit iedereen wat op zijn plaats en kan je er vrij makkelijk langs. De AI remt nog altijd op plaatsen waar je niet hoeft te remmen, ook op difficulty 100%.
Je moet later eens online rijden, dan pas ga je weten wat 'beuken' is. Gisteren in de leagues telkens van de eerste rij mogen starten en telkens achteraan geëindigd wegens beukers. Heb er dan ook de brui aan gegeven en wat Rivals gaan doen.
4. Rewind: Online heb je geen 'rewind' dus daar is de race nog altijd niet verloren als je een duw krijgt of een stuurfout maakt. In de leagues bv. zijn het korte races, de eerste plaatsen zijn natuurlijk verloren, maar je kan nog altijd goed opschuiven als je clean kunt rijden, als men kan verdragen dat je ze voorbij rijdt natuurlijk.
5. Ik rij regelmatig Rivals en daar krijg je toch de nodige credits, natuurlijk niet na 3 rondjes ophouden, maar ik probeer te rijden tot ik moet pitten voor banden of brandstof, en dan krijg je toch aardig wat credits.
6. als het snel moet gaan neem ik de setup van anderen over, meestal staat er in de korte omschrijving waarvoor ze dienen: grip, speed, type parcours,.. In de 'Open' races kan je kiezen wat je wil en upgraden zoveel je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bij FreePlay kun je schijnbaar ook botsingen uitzetten. Dan heb je wel de bonus van AI tegenstanders maar niet de problemen (behalve wat beperkt zicht in het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
RigolleM schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:25:
2. Heb één maal een box gekocht en dat was het... Als ik héél lange races rij, durf ik wel eens een mod te gebruiken om mijn XP (+100 % XP) wat op te krikken. In de vorige editie (Forza 6) had je automatisch een dirty lap als je met mods reed, maar is in de 7 niet het geval, want er zijn geen mods die je voordelen bieden, zoals in de 6 (bv. 3 plaatsen vooruit starten). Ik heb nog maar één keer een wagen moeten weigeren wegens te weinig cash, maar dat was in het begin, nu heb ik altijd genoeg cash. Ik rij ook altijd races op 'lang', krijg je automatisch meer XP.
Het dikgedrukte klopt niet, er zijn wel degelijk mods die je een aantal plekken naar voren zetten. Verder is het qua credits zeker wel aan te raden om mods te kopen, zeker als je op long rijdt. De Expert en Master mods zitten vol met 50%+ mods die prima te doen zijn. Vaak enkel iets als TC uit, ABS niet op supermakkelijk, Normal Steering, kortom dingen die je toch al hebt. En van de wat lastigere dingen zoals minstens 3e worden, 8 good turns etc is het voordeel dat als je ze niet haalt, de mod niet opgebruikt wordt.

Ik rijd geregeld races met 200%+ credit bonus, ik kan je zeker aanraden om eens wat kistjes open te trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik rijd geregeld races met 200%+ credit bonus, ik kan je zeker aanraden om eens wat kistjes open te trekken ;)
Het is de moeite om deze te gebruiken tijdens 'long' ritten, maar ik zou er geen extra voor kopen, wat initieel de opmerking was. Ik spaar mijn XP liever op om een P1 wagen aan te schaffen, want die heb ik nog niet aangeboden gekregen.

Als VIP krijg ik ook extra credits >:)
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste