Je kunt de gewone versie kopen. Is een play anywhere titel, dus als je m koopt heb je m zowel op de pc als op xbox one en xbox one xPykow schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:05:
Forza 7 vandaag op firstlook gespeeld in 4k HDR. Echt ziek mooi.
Alleen kan je forza nu gewoon op de pc kopen of alleen in ultimate edition van 100 euro?
Voordat je de race start, bij de assist optie, laatste instelling. Kan je kiezen tussen standaard/lang/extra langMariusV schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:37:
Stomme vraag.. waar pas ik de lengte van de races in de careermode aan?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Dat is ook niet te doen, daarom is het momenteel zo mooi dat je zelf nog enige invloed hebt op de lengte van de race.schumi1986 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:45:
Net kreeg ik Virginia circuit voorgeschoteld, de combinatie van K*t circuit, regen en de 911 GT2 Rs zorgde ervoor dat ik de AI van unbeatable naar zeer kundig verlaagde, het viel mij direct op dat de AI daar veel beter is.
Als de standaard race afstand met AI op Pro of Unbeatable ingesteld staat dan MOET je als een gek door het veld heen beuken anders kom je ronden te kort om 1e te worden, aangezien Forza het weggedrag van spelers gebruikt voor de Ai kan dit dan de oorzaak dan zijn waarom op hogere moeilijkheidsgraad de AI zo ontzettend onsportief is?
Ik vraag mij dan ook echt af of het iemand gelukt is om AL zijn gereden races 1e te worden op moeilijkheidsgraad Unbeatable met de standaard raceafstand?
De Ai zit namelijk zo erg te blokken en te beuken dat op sommige circuits nummer 1 en 2 al zo ver weg zijn, ik die niet meer kan bijhalen met nog 1 a 1,5 ronde te gaan.
En daarom snap ik ook niet waarom er nog steeds geen mogelijkheid is tot kwalificeren.
Dit is echt een gemis aan een racegame als dit....
Forza horizon 3 was dat niet zo volgens mijVerwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:29:
[...]
Je kunt de gewone versie kopen. Is een play anywhere titel, dus als je m koopt heb je m zowel op de pc als op xbox one en xbox one x
Angelo NL / Global Cargo VTC
Dat werkt hetzelfde,echter geldt play anywhere alleen voor de digitale versies en niet voor de fysieke versies.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Paar dagen terug kijk ik nog in de store van Microsoft / Windows en zag ik geen koop knop aanwezig op de pagina bij de standaard editie.skreppiedoe schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:38:
[...]
Dat werkt hetzelfde,echter geldt play anywhere alleen voor de digitale versies en niet voor de fysieke versies.
Nu kijk ik nog een keer en zie ik wel gelijk een koop knop.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Racing lines (brake) gebruik ik ook vrij vaak, tot ik serieus snelle tijden wil gaan rijden. Dan ben je zonder lines uiteindelijk gewoon sneller.Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:54:
@dr_dreey jij kent de circuits dan wel erg goed of niet?
ik heb altijd wel de lines aan staan, niet dat ik er altijd op ga rijden ofzo, maar is toch fijn als referentiepunt voor als je per ongeluk te laat gaat remmenkijk jij naar de bordjes om je rempunt te bepalen?
Gister poosje zonder ABS gereden, je sta echt in de helft van de afstand stil tozv normaal

Wat me ook opvalt is dat bepaalde races echt zeer eenvoudig te winnen zijn op Pro (reed een open race met een Radical die ik met 30 seconden voorsprong won....). Heb relatief veel moeite op de natte banen waarbij het meestal een overstuur feest is.
Mjah, Ik merk ook een gigantisch verschil, in de regen heb ik er serieus moeite mee om van de above average AI te winnen, terwijl het, als het droog is, wel eens gebeurt dat ik diverse auto's lap tijdens een race op long.
Het rijden zonder ABS vraagt hier nog wat gewenning. Maar goed, de pc heeft het hele weekend uitgestaan dus vanavond weer eens proberen.
Dan ook maar direct kijken of ik die Newgarden kan verslaan. Ik zit nu op 1:55:xx geloof ik
Het rijden zonder ABS vraagt hier nog wat gewenning. Maar goed, de pc heeft het hele weekend uitgestaan dus vanavond weer eens proberen.
Dan ook maar direct kijken of ik die Newgarden kan verslaan. Ik zit nu op 1:55:xx geloof ik

Volgende keer zet ik toch maar weer de braking lines aan. Ik zit toch teveel te rewinden
Zodra ik de tracks wat beter ken ga ik het weer zonder proberen.
Klopt het dat je in de career eigenlijk altijd met geoptimaliseerde auto's rijdt? Het liefst rij ik alles gewoon stock. Is dit ergens in te stellen?
Klopt het dat je in de career eigenlijk altijd met geoptimaliseerde auto's rijdt? Het liefst rij ik alles gewoon stock. Is dit ergens in te stellen?
www.mariovisser.com
Verwijderd
Het wisselt bij mij redelijk per baan. Was begonnen aan de Formula Eco Boost races en de eerste 2 gingen echt makkelijk. Echter op 1 of andere manier lukte Silverstone voor geen meter. Veel overstuur waardoor ik veel tijd verloor in de bochten door het uitbreken van de achterkant en moeite had om de nummer 1 bij te houden. Nog wat dingen geprobeerd zoals Stability weer aan te zetten maar dat hielp weinig. Toen maar ff iets anders gestart.
Gister ook maar even zonder ABS gereden en moet zeggen dat rijd inderdaad wel veel beter. Rij met een stuurtje op de Xbox One en trapte eerst iets te makkelijk naar een lock van de wielen maar na wat settings aanpassen voor het rempedaal ging dat stukken beter zelfs in de regen. Nu de MX5 races aan het doen vanavond de laatste 2, daarna maar weer een poging in de Formula Eco boost kijken of het zo beter gaat.
Ik vermaak me wel, al erger ik me soms wel heel erg aan de AI. Als het zou kunnen had ik mogelijk wel elke race de Ghost mod gebruikt voor de eerste 60 sec want soms echt te erg als alles een beetje dicht op elkaar zit.
Gister ook maar even zonder ABS gereden en moet zeggen dat rijd inderdaad wel veel beter. Rij met een stuurtje op de Xbox One en trapte eerst iets te makkelijk naar een lock van de wielen maar na wat settings aanpassen voor het rempedaal ging dat stukken beter zelfs in de regen. Nu de MX5 races aan het doen vanavond de laatste 2, daarna maar weer een poging in de Formula Eco boost kijken of het zo beter gaat.
Ik vermaak me wel, al erger ik me soms wel heel erg aan de AI. Als het zou kunnen had ik mogelijk wel elke race de Ghost mod gebruikt voor de eerste 60 sec want soms echt te erg als alles een beetje dicht op elkaar zit.
Verwijderd
AI heeft 0,0 last van regen... Wat ik ook stom vind is dat AI geen fuel consumption of banden slijtage heeft, moet jij na een aantal rondes tanken, rijden zij doodleuk door en word je 4e ipv 1e.
Andersom. in de Rallycross auto's, heb ik ze ook zien pitten terwijl dat helemaal niet nodig was.Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:34:
AI heeft 0,0 last van regen... Wat ik ook stom vind is dat AI geen fuel consumption of banden slijtage heeft, moet jij na een aantal rondes tanken, rijden zij doodleuk door en word je 4e ipv 1e.
Zelf ben ik terug gegaan van Unbeatable naar Pro. De ene race win ik makkelijk met 20+ sec voorsprong en de andere race in hetzelfde kampioenschap kom ik niet eens in de top 10 en eindig ik zelf op zo'n grote achterstand. Slaat helemaal nergens op die verschillen, dan maar iets makkelijker
Ik heb pas een paar races gedaan waarbij ik moest tanken, maar de AI is daar ook gewoon de pits in gegaan? Welliswaar kon de AI zeker een paar ronden langer doorrijden dan ikzelf (maar goed, ik moest dan ook eerder pitten vanwege mijn banden dan vanwege de fuel), maar ze gingen zeker de pit wel in.Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:34:
Heb je dit bij endurance races, of bij 'gewone' races?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Hangt een beetje af van de auto volgens mij. In Races met de Ford Focus van Ken Block moest ik zelf wel tanken en zag ook de AI de pits in gaan met deze zelfde auto. Maar de AI met een andere auto hoefde niet, ik weet alleen even niet meer welke dat was, dit was ook wel een langzamere auto in de race. De ene zal dus zuiniger zijn dan de ander. Ik heb ook met andere soorten auto's dat ik vaak niet eens hoef te tanken als de race lengte op long staat.BM schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:07:
[...]
Ik heb pas een paar races gedaan waarbij ik moest tanken, maar de AI is daar ook gewoon de pits in gegaan? Welliswaar kon de AI zeker een paar ronden langer doorrijden dan ikzelf (maar goed, ik moest dan ook eerder pitten vanwege mijn banden dan vanwege de fuel), maar ze gingen zeker de pit wel in.
Verwijderd
Bij gewone races, bij endurance pitten ze wel gewoonBM schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:07:
[...]
Ik heb pas een paar races gedaan waarbij ik moest tanken, maar de AI is daar ook gewoon de pits in gegaan? Welliswaar kon de AI zeker een paar ronden langer doorrijden dan ikzelf (maar goed, ik moest dan ook eerder pitten vanwege mijn banden dan vanwege de fuel), maar ze gingen zeker de pit wel in.
Voor degenen die beetje vitten op stomme races (auto of tracks); er zijn inderdaad meerdere in het spel die niet helemaal helder zijn qua opzet. Zeker in het donker of met vreselijk hoge wagens zoals buggies, blijft het lastig om een normale race te rijden.
Andere hint: in de "Open Championships", kies een auto die je leuk vindt maar kies wel een random, zeg maar. Op basis van het type auto krijg je andere tracks voor je kiezen.
Waar ik niet meer overweg kan: F1-wagens. Vandaag met zowel de nieuwste Renault gereden maar ook oudere Ferrari. Wat ontzettend lastig om die goed door de bocht te krijgen; remkracht niet normaal dus het is kiezen tussen blokkerende remmen of veeeeel schakelen.
En vandaag de Career uitgespeeld! Heb me eerlijk gezegd enorm vermaakt, toch wel, met alle races, auto's, weersomstandigheden etc. Ja, heb ook wel eens zitten schelden op bepaalde banen maar over het algemeen erg tevreden met het spelletje. Kan niet wachten om alles op de One X nog een keer (langzamer) te gaan doen.
Nu wachten tot multiplayer & rivals helemaal geimplementeerd worden en dan is er voor mij weer zat te doen
Andere hint: in de "Open Championships", kies een auto die je leuk vindt maar kies wel een random, zeg maar. Op basis van het type auto krijg je andere tracks voor je kiezen.
Waar ik niet meer overweg kan: F1-wagens. Vandaag met zowel de nieuwste Renault gereden maar ook oudere Ferrari. Wat ontzettend lastig om die goed door de bocht te krijgen; remkracht niet normaal dus het is kiezen tussen blokkerende remmen of veeeeel schakelen.
En vandaag de Career uitgespeeld! Heb me eerlijk gezegd enorm vermaakt, toch wel, met alle races, auto's, weersomstandigheden etc. Ja, heb ook wel eens zitten schelden op bepaalde banen maar over het algemeen erg tevreden met het spelletje. Kan niet wachten om alles op de One X nog een keer (langzamer) te gaan doen.
Nu wachten tot multiplayer & rivals helemaal geimplementeerd worden en dan is er voor mij weer zat te doen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Je hebt niet veel om handen zeker dat je hem nu al uitgespeeld hebtMAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:36:
Voor degenen die beetje vitten op stomme races (auto of tracks); er zijn inderdaad meerdere in het spel die niet helemaal helder zijn qua opzet. Zeker in het donker of met vreselijk hoge wagens zoals buggies, blijft het lastig om een normale race te rijden.
Rijd je alle races per tier uit? Of als je zover bent dat je naar de volgende tier mag doe je dat ook?
Hoop dat je nog lang schik van het spel hebt....
Verwijderd
Kun je in carreer meerdere events tegelijk hebben lopen? Bijv een suv race bij 2/4 en tegelijk een hot hatch race bij 3/4 ofzo? Verveel me vaak binnen een klasse na 2-3 races. Pak dan liever meerdere klasses tegelijk op. Ben bang dat progress weg is bij het proberen
Even een wat andere vraag: iemand al bezig met die bounty hunter event in de indycar? en: ik kan niet in m'n eigen Indy wagen rijden, dus zit ik aan de stock vast. Ennnnnn deze kan je dan weer niet afstellen. Is dit bij iedereen zo, of heb ik hier pech met een bugje?
3ds fc: 4270-0926-7440
@Poulusma Heb inderdaad nog wel wat te doen zoals 50 ronden LeMans rijden tegen Unbeatabel waar ik met een kwartiertje aan ga beginnen. Wel met een LMP-wagen maar alsnog duurt dat 3 uurtjes ofzo incl pitstops. Omdat het kan! 😀
@Unigo Klopt, iedereen rijdt stock; kijk maar op de leaderboards.
[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 10-10-2017 07:17 ]
Nee dat is helaas niet mogelijk. Ik zit me wel af te vragen welke idioot er op het in idee is gekomen om bij sommige lay-outs van Suzuka na de hairpin een extra chicane ertussen te gooien.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 06:36:
Kun je in carreer meerdere events tegelijk hebben lopen? Bijv een suv race bij 2/4 en tegelijk een hot hatch race bij 3/4 ofzo? Verveel me vaak binnen een klasse na 2-3 races. Pak dan liever meerdere klasses tegelijk op. Ben bang dat progress weg is bij het proberen
Ook vervelend is die vallende camera arm vlak voor de hairpin, op hockenheim heb je hetzelfde in de hairpin( dat was in FM6 ook al zo,beetje slordig dat ze dit niet hebben gefixed.)
Ik ben wel benieuwd wanneer de patch komt waadoor je als VIP dubbele credits krijgt, ik ben nu een paar dagen vrij en heb dus mooi de tijd om die endurance cheevo op Spa te halen en dan zou het wel lekker zijn als je extra credits krijgt.
Wie weet komt er vanavond wel een patch,het is tenslotte dinsdag.
Rijden met stock auto's in de career mode is naar mijn weten onmogelijk, wat ik wel vaak doe is niet de geoptimaliseerde auto's kopen maar vanuit de catalog een auto uitzoeken die geschikt is voor het event wat ik wil gaan spelen. Deze tune ik dan zodat ie binnen de regels valt, zodat ik toch met mijn eigen auto/setup kan rijdenMavi86 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:46:
Volgende keer zet ik toch maar weer de braking lines aan. Ik zit toch teveel te rewindenZodra ik de tracks wat beter ken ga ik het weer zonder proberen.
Dit is tevens iets wat ik altijd deed in de voorgaande Forza games alleen lijken ze het nu op 1 of andere manier omslachtiger gemaakt te hebben dan voorheen. Ik zou het een super mogelijkheid vinden om bij het kopen van een auto in een event de knop "Buy stock and upgrade" o.i.d. te hebben.
Trouwens, welke racelengtes houden jullie aan? Ik heb 'm standaard op "Long" staan behalve bij enduro races. 2 rondes vind ik namelijk wel heel karig

[ Voor 6% gewijzigd door Stoksbrood op 10-10-2017 07:48 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Je kunt ze toch weer zelf stock maken door upgrades te verwijderen.
Heb je wel een nadeel tegen de geupgrade tegenstanders.
Zelf doe ik wel vaak andere upgrades kiezen. Bijv. gewichtsreductie ongedaan maken en meer focus op vermogen voor snelle tracks.
Heb je wel een nadeel tegen de geupgrade tegenstanders.
Zelf doe ik wel vaak andere upgrades kiezen. Bijv. gewichtsreductie ongedaan maken en meer focus op vermogen voor snelle tracks.
Precies dan blijft de rest wel met geupgrade wagens rijden. Ik wil gewoon stock vs stock
www.mariovisser.com
Het ziet er hoopvol uit nu. 76GB gedownload in 24uur (hele nacht niets om een of andere reden).
Kan ik vanmiddag dan eindelijk starten?
Kan ik vanmiddag dan eindelijk starten?
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Hier gewoon op standaard. Anders gaat het mij teveel tijd kostenReflame schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:33:
[...]
Trouwens, welke racelengtes houden jullie aan? Ik heb 'm standaard op "Long" staan behalve bij enduro races. 2 rondes vind ik namelijk wel heel karig
Gamertag: timmie271
Geniet ervan kerel 😉MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:16:
@Poulusma Heb inderdaad nog wel wat te doen zoals 50 ronden LeMans rijden tegen Unbeatabel waar ik met een kwartiertje aan ga beginnen. Wel met een LMP-wagen maar alsnog duurt dat 3 uurtjes ofzo incl pitstops. Omdat het kan! 😀
Ik ben erg blij dat je eindelijk de racelengte kan aanpassen dus ik heb hem ook op long staan, dan kan je gewoon naar voren rijden in plaats van meer te beuken enzo.Reflame schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:33:
[...]
En de extra credits die je ermee verdiend zijn natuurlijk mooi meegenomen.
Exactly my thought! Gemiddeld per "Long" race 1 level omhoog dus dat tikt ook lekker aan. Ook heb ik het idee dat de weersveranderingen er langer over doen waardoor het wat realistischer overkomtskreppiedoe schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:02:
[...]
Ik ben erg blij dat je eindelijk de racelengte kan aanpassen dus ik heb hem ook op long staan, dan kan je gewoon naar voren rijden in plaats van meer te beuken enzo.
En de extra credits die je ermee verdiend zijn natuurlijk mooi meegenomen.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
En het zit er weer op; met bijna 2 ronden voorsprong gewonnen, puur en alleen door goed op de banden en benzine te letten. Incl. mods (190% extra cash), kreeg ik hierdoor bijna 1.9 miljoen op de bankrekening bijgestort.

En zo kruip je langzaam maar zeker naar de 10.000 gereden kilometers

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 10-10-2017 10:56 ]
Die F1 wagens ben ik juist heel goed in... stond in forza 6 op een gegeven moment 16e van Europa op Laguna Seca.MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:36:
.
......
En zal dat normale rivals gebeuren (met klasses) nog komen? Maak me er zorgen om. Want de herspeelbaarheid van de game zonder rivals is nihil vind ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 10-10-2017 12:27 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Heb van de week in plaats van 50 laps gewoon gekozen voor een timed race. Ligt er aan wat voor circuit natuurlijk, maar 50 rondjes Homestead weegt niet op tegen uren. Kan dus soms wel handig zijn om voor tijd te kiezen ipv laps.
Overigens gisteren ook een 1993 Ford SVT Cobra R Forza Edition weten te bemachtigen na een rank up, stond als keuze bij de car reward. Uiteraard even meegenomen naar de drag strip!
Overigens gisteren ook een 1993 Ford SVT Cobra R Forza Edition weten te bemachtigen na een rank up, stond als keuze bij de car reward. Uiteraard even meegenomen naar de drag strip!
Kan iemand me uitleggen hoe ze de rivals mode hebben aangepast in Forza 7 (tov Forza6)? Gezien mn karige en vaak niet persee te plannen gaming sessies speel ik zelf bij Forza(s) vooral rivalsFormat-C schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:26:
[...]
Die F1 wagens ben ik juist heel goed in... stond in forza 6 op een gegeven moment 16e van Europa op Laguna Seca.nu 30e ofzo dacht ik.
Heerlijk die oude F1 bakken.
En zal dat normale rivals gebeuren (met klasses) nog komen? Maak me er zorgen om. Want de herspeelbaarheid van de game zonder rivals is nihil vind ik.
Er zit eenvoudigweg geen Rivals in. Voorheen kon je op elke track met elke autoklasse rijden; dat zit er voorlopig niet in. Als je naar Rivals gaat, kan je net aan met 8 vastgestelde auto's op een handjevol tracks rijden.Stefmeister schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:21:
[...]
Kan iemand me uitleggen hoe ze de rivals mode hebben aangepast in Forza 7 (tov Forza6)? Gezien mn karige en vaak niet persee te plannen gaming sessies speel ik zelf bij Forza(s) vooral rivals
Zag trouwens een glitch als het gaat om tijden zetten; ga nu eerst even naar de supermarkt mijn boodschappen halen en daarna de glitch eens proberen. Als het waar is, dan ga ik dus geen Rivals spelen totdat ze deze glitch fixen en alle bestaande leaderboards een complete wipe geven.
Ik vermoed dat je de friction assist glitch bedoelt? Zo ja, die werkt inderdaad gewoon. Maar verschil is alleen aanzienlijk als het regent anders valt het mee.MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:12:
[...]
Er zit eenvoudigweg geen Rivals in. Voorheen kon je op elke track met elke autoklasse rijden; dat zit er voorlopig niet in. Als je naar Rivals gaat, kan je net aan met 8 vastgestelde auto's op een handjevol tracks rijden.
Zag trouwens een glitch als het gaat om tijden zetten; ga nu eerst even naar de supermarkt mijn boodschappen halen en daarna de glitch eens proberen. Als het waar is, dan ga ik dus geen Rivals spelen totdat ze deze glitch fixen en alle bestaande leaderboards een complete wipe geven.
Hoorde dat bij die spec rival met een oude Amerikaanse boot op Maple valley het verschil ongeveer 3 tiende was op een rondje.
[ Voor 7% gewijzigd door job115 op 10-10-2017 14:23 ]
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Dat is wel erg karig, je hebt nu dus alleen een stuk of 8 spec challenges? Met mn vrienden hebben we vaak specifiekere challenges die we voor elkaar bedenken zoals snelste C klasse oid op veld X maar dat zit er dus vooralsnog niet in?
Altijd zo raar wanneer een nieuwe versie van een spel altijd zo gimped is bij de launch en pas later zn voorganger evenaard qua features. (battlefield bv heeft hier ook een handje van)
Altijd zo raar wanneer een nieuwe versie van een spel altijd zo gimped is bij de launch en pas later zn voorganger evenaard qua features. (battlefield bv heeft hier ook een handje van)
En ja hoor... FM7 geïnstalleerd, maar wil niet starten. Wat FAQ's doorgelopen en heel m'n W10 gesloopt (geen startmenu meer -> geen apps starten).
Clean install van W10 op een externe schijf dan maar proberen. En weer 30 uur downloaden straks.
Hopelijk brengen ze snel een macOS versie uit
Clean install van W10 op een externe schijf dan maar proberen. En weer 30 uur downloaden straks.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ben ik blij dat het hier gewoon werkt op de xbox en PC (alleen 8gb ram is wat tekort....)mr.paaJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:15:
En ja hoor... FM7 geïnstalleerd, maar wil niet starten. Wat FAQ's doorgelopen en heel m'n W10 gesloopt (geen startmenu meer -> geen apps starten).
Het enige wat @MAX3400 en ik nog mistte was de mogelijkheid tot AI drivers in multiplayer?? Of hebben we wat over het hoofd gezien?
[ Voor 12% gewijzigd door timmie271 op 10-10-2017 15:24 ]
Dit is wel heel erg uitkleden van de game imho. Rivals / timetrialen was in de vorige forza's het enige wat ik deed zo'n beetje. Vanaf FM 2 (al 10 jaar dus!!!). En idd ook tegen kameraden.Stefmeister schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:35:
Dat is wel erg karig, je hebt nu dus alleen een stuk of 8 spec challenges? Met mn vrienden hebben we vaak specifiekere challenges die we voor elkaar bedenken zoals snelste C klasse oid op veld X maar dat zit er dus vooralsnog niet in?
Ik moet nog zien of het terugkomt. Zo niet dan is dit mn laatste forza. Dan ga ik wel iracing oid op de pc spelen.
Kan het bijna niet geloven dat dit eruit is... Maar zal er over stoppen. Heb het nu al een paar keer gezegd. Maar man!!!!!!!!
[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 10-10-2017 15:56 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Daar heb je gelijk in, ik heb de AI onder multiplayer ook nog niet kunnen vinden (jammer genoeg)...timmie271 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:21:
[...]
Het enige wat @MAX3400 en ik nog mistte was de mogelijkheid tot AI drivers in multiplayer?? Of hebben we wat over het hoofd gezien?
Verwijderd
@Reflame is er ook niet toch? Iedereen klaagt daarover op reddit. Ik vind het eigenlijk wel prima, wordt echt droef van hoe slecht de AI is. Blijft alleen maar op de ideale lijn en jij moet je daar magisch omheen remmen/ gassen/ torpederen.
Alleen het aantal circuits, auto's en deels de graphics zijn een plus punt in Forza 7.
AI, tuning, rewards, multiplayer, singleplayer zijn in Forza 7 een achteruitgang t.o.v 6
Je zou zeggen genoeg werk te doen dan? Nou blijkbaar niet, bijna 2 weken verder en we zijn 1 schamele update verder. Zelf de in game menu hapert nog als een malle.
AI, tuning, rewards, multiplayer, singleplayer zijn in Forza 7 een achteruitgang t.o.v 6
Je zou zeggen genoeg werk te doen dan? Nou blijkbaar niet, bijna 2 weken verder en we zijn 1 schamele update verder. Zelf de in game menu hapert nog als een malle.
[ Voor 31% gewijzigd door schumi1986 op 10-10-2017 18:32 ]
Het was een lekker rondje, maar zo goed had ik hem ook weer niet verwacht 

Jup ik zie 't! Maar: Stock heeft dat ding vast race-suspension, die je aan zou kunnen passen. En dat kan op eigen auto's, maar niet op rentals. Ander voorbeeld: de naam ontschiet me, maar de 3e rivals-challenge valt binnen P520, en zou je wel je eigen auto in mee moeten kunnen nemen. Maar, hier kan ik ook alleen rentals in kiezen i.p.v. mijn eigen auto's....MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:16:
3ds fc: 4270-0926-7440
Ach de AI was anders al erg irritant in FM6... Gingen nooit aan de kant voor meschumi1986 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:30:
Alleen het aantal circuits, auto's en deels de graphics zijn een plus punt in Forza 7.
En singleplayer vind ik een flinke vooruitgang, kan me niet meer herinneren dat ik gewoon een heel weekend aan het racen ben sinds Forza Horizon 3!!
Komt het ook wel een beetje door @MAX3400

Vrees zellfs dat ik FM7 eerder uitgespeeld zal hebben dan FM6..
Forza blijft bij mij crashen in de menu's. Races en dergelijke gaat prima, maar zodra ik een auto ga upgraden of tunen crashed ie binnen 2-3 minuten. Las hier en daar al wat over te weinig ram (8gb)... Waarom is DDR4 zo erg in prijs gestegen?
Voor de rest vermaak ik mij prima, heb weinig tijd om te spelen helaas.
Lekker hoor!MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:36:
Ga je m resetten op de One X of gewoon alles stuk voor stuk opnieuw af?
Ik kijk er ook erg naar uit moet ik zeggen, maar ik betwijfel of ik alles heb uitgespeeld voor november. Morgen wel nieuwe OLED TV ophalen inclusief HDR etcetera. Ik zit er compleet klaar voor straks!
Overigens voor diegene die de Bounty Hunter doen (evenals ik). De tijd van die kerel is verbeterd naar 1:46:laag. Heb mezelf nu net verbeterd naar 1:45:hoog. Er is nog wel ruimte voor verbetering maar hoop dat die zich bij die tijd houd. Overigens iemand een idee hoe lang die bounty hunter duurt? Beetje zuur als die kwartier voor tijd nog snellere tijd neerzet. Wellicht anders morgen of vanavond nog maar een snellere tijd neerzetten voor de zekerheid
[ Voor 12% gewijzigd door Mu.siQ op 10-10-2017 21:39 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Resetten heeft niet zoveel zin aangezien de save-game toch in de cloud zit. En aangezien ik best netjes erbij zit (200 auto's en bijna 10 miljoen op de bank), denk ik dat ik tzt lekker alles nog een keer ga doen op Long of Extra Long en dan waar mogelijk andere auto's kiezen.Mu.siQ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:38:
[...]
Zwart is zwart!!! Zeker die nachtraces op Virginia ga je helemaal vervloeken.Morgen wel nieuwe OLED TV ophalen inclusief HDR etcetera. Ik zit er compleet klaar voor straks!
Ben wel erg onder de indruk van mijn OLED, zelfs op de gewone One (niet eens de S-versie) en kan ook niet wachten tot november.
Ik doe nu alles al op long. Verademing zeg. Niet meer rammen maar gewoon eens fatsoenlijk er langs komen.MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:42:
[...]
Resetten heeft niet zoveel zin aangezien de save-game toch in de cloud zit. En aangezien ik best netjes erbij zit (200 auto's en bijna 10 miljoen op de bank), denk ik dat ik tzt lekker alles nog een keer ga doen op Long of Extra Long en dan waar mogelijk andere auto's kiezen.
[...]
Zwart is zwart!!! Zeker die nachtraces op Virginia ga je helemaal vervloeken.
Ben wel erg onder de indruk van mijn OLED, zelfs op de gewone One (niet eens de S-versie) en kan ook niet wachten tot november.
Zelf ook een one, geen s. Maar dat zijn goede berichten dan. Kan echt niet wachten, wordt heerlijk tv kijken en gamen met die kleuren!
Is de 4K Content voor FM 7 al te downloaden op de Xbox One? Ik heb de game namelijk al gedownload op de Xbox One van mijn schoonbroertje (mijn oude Xbox One) om deze straks op een externe SSD te kopiëren zodra ik mijn Xbox One X heb (scheelt mij 100GB downloaden). Ik heb hierbij ook het vinkje aangezet binnen de Xbox instellingen om 4K Content te downloaden als deze beschikbaar is voor een game. Maar hij begon op dat moment nog niets te downloaden.
Is dit nog niet beschikbaar gesteld voor Forza 7?
Is dit nog niet beschikbaar gesteld voor Forza 7?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[edit, had niet gelezen]
De normale xboxen zullen deze content waarschijnlijk niet krijgen.
[ Voor 72% gewijzigd door Rub3s op 11-10-2017 09:01 ]
Volgens mij wel, dat was juist het doel van die functie. Zodat je dit vooraf al kunt downloaden en zo makkelijk kunt overzetten zodra je de Xbox One X in huis hebt.Rub3s schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:00:
[edit, had niet gelezen]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
update notes:
October 10, 2017
Today we released the most recent update for Forza Motorsport 7. This update addresses numerous issues on both the Xbox One and PC versions of the game, including:
• Fixed an issue where tracks would disappear after a player uses repeated rewinds in a race.
• Fixed an issue where some players’ Forza Rewards gifts were not saving properly after they were initially revealed in game.
• We’ve addressed a game exploit whereby players could use Forza Edition cars to gain unrealistic leveling and rewards. In the interest of maintaining game balance, we have instituted rewards changes for all Forza Edition cars, replacing flat XP secondary rewards with a percentage-based credit (CR) reward. With this update, all Forza Edition cars will offer a primary percentage CR reward and a secondary conditional percentage CR reward. All VIP Forza Edition cars will now offer a primary +50% CR reward and a secondary conditional +50% CR reward. For example, the 2000 Nissan Silvia Spec-R Forza Edition previously offered a primary CR reward of +25% and a secondary flat +5,000 XP award after 3 good drifts in a race. With this update, the Silvia now offers a primary reward of +25% CR and a secondary reward of +25% CR after 3 good drifts in a race. As a further example, the 2014 BMW M4 Coupe Forza Edition (a VIP FE car) previously offered a primary +40% CR reward and a secondary flat +10,000 XP reward at the Nürburgring. With the update, the BMW now offers a primary +50% CR reward and a secondary +50% CR reward at the Nürburgring.
• Addressed an issue where the game would crash during Driver Level Rewards screen, causing extra level-up rewards to be available.
• PC and Multiplayer stability fixes.
https://forums.forzamotor...4-17-p-m.aspx#post_797120
October 10, 2017
Today we released the most recent update for Forza Motorsport 7. This update addresses numerous issues on both the Xbox One and PC versions of the game, including:
• Fixed an issue where tracks would disappear after a player uses repeated rewinds in a race.
• Fixed an issue where some players’ Forza Rewards gifts were not saving properly after they were initially revealed in game.
• We’ve addressed a game exploit whereby players could use Forza Edition cars to gain unrealistic leveling and rewards. In the interest of maintaining game balance, we have instituted rewards changes for all Forza Edition cars, replacing flat XP secondary rewards with a percentage-based credit (CR) reward. With this update, all Forza Edition cars will offer a primary percentage CR reward and a secondary conditional percentage CR reward. All VIP Forza Edition cars will now offer a primary +50% CR reward and a secondary conditional +50% CR reward. For example, the 2000 Nissan Silvia Spec-R Forza Edition previously offered a primary CR reward of +25% and a secondary flat +5,000 XP award after 3 good drifts in a race. With this update, the Silvia now offers a primary reward of +25% CR and a secondary reward of +25% CR after 3 good drifts in a race. As a further example, the 2014 BMW M4 Coupe Forza Edition (a VIP FE car) previously offered a primary +40% CR reward and a secondary flat +10,000 XP reward at the Nürburgring. With the update, the BMW now offers a primary +50% CR reward and a secondary +50% CR reward at the Nürburgring.
• Addressed an issue where the game would crash during Driver Level Rewards screen, causing extra level-up rewards to be available.
• PC and Multiplayer stability fixes.
https://forums.forzamotor...4-17-p-m.aspx#post_797120
Jammer dat ze de xp boost van de Forza editions af hebben gehaald, maar goed. dat was te verwachten met al die mensen die gebruik maakten van de exploit/glitches
Sjezus. Die bounty hunter challenge. Die Josef nogwattes heeft met z'n Indy een 1:44:446 neergezet ofzo. Ik heb net 32 ronden gedaan maar kwam niet verder dan een 1:44:512. En nu sta ik in de top 2% van de wereld. Die gast heeft een nette tijd neergezet voor een rival.
Het moet mogelijk zijn hem te verslaan, ik zie nog wel wat minieme gaatjes maar het is wel een nagenoeg perfecte ronde om die tijd te verbeteren, pfoe.
Iemand tips?
Het moet mogelijk zijn hem te verslaan, ik zie nog wel wat minieme gaatjes maar het is wel een nagenoeg perfecte ronde om die tijd te verbeteren, pfoe.
Iemand tips?
Schijnt dat die gast ook een paar #1 leaderboard posities heeft gehad in eerdere forza's.
Dus niet alleen professioneel coureur, ook nog fervent forza speler.
Veel succes iig. Ik heb de hoop opgegeven
Dus niet alleen professioneel coureur, ook nog fervent forza speler.
Veel succes iig. Ik heb de hoop opgegeven
Verwijderd
door de patch op de x1 merk ik dat ik framedrops krijg bij auto's die hoogtoerig veel herrie maken (kan ook zijn dat het slechts bij 1 auto is: niet meer getest omdat het gewoonweg niet leuk is om zo te rijden).
Betreft: 3e kampioenschap, onderste regel, links. Is volgens mij de 911GT3 strassenversion ofzo.
Ik las op reddit dat in ieder geval 1 iemand anders hier ook last van heeft, als ik vanavond of morgen weer speel zal ik t verder even testen. Misschien als iemand die race nog moet doen: probeer het eens en laat eens weten of je dit ook hebt? Ik heb het vlak voordat je moet schakelen 0,5-1,0 seconden lang ofzo. Echt ellendig want het was best een lange race, door de framedrops kon ik wel perfect het uitkomen van de bocht begeleiden haha. Goed voor de rondetijden zeg maar
Betreft: 3e kampioenschap, onderste regel, links. Is volgens mij de 911GT3 strassenversion ofzo.
Ik las op reddit dat in ieder geval 1 iemand anders hier ook last van heeft, als ik vanavond of morgen weer speel zal ik t verder even testen. Misschien als iemand die race nog moet doen: probeer het eens en laat eens weten of je dit ook hebt? Ik heb het vlak voordat je moet schakelen 0,5-1,0 seconden lang ofzo. Echt ellendig want het was best een lange race, door de framedrops kon ik wel perfect het uitkomen van de bocht begeleiden haha. Goed voor de rondetijden zeg maar
Ik kom niet eens in de buurt. laatste poging zit op 1:55 haha
Maar ik ga hem vanavond nog eens proberen met de remlijn aan
[ Voor 31% gewijzigd door Mavi86 op 11-10-2017 11:58 ]
www.mariovisser.com
Je bent zo 100 ronden verder hoor...Mavi86 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:57:
Ik kom niet eens in de buurt. laatste poging zit op 1:55 hahaMaar ik ga hem vanavond nog eens proberen met de remlijn aan
Hier een Road America "tutorial";
De boodschap is eigenlijk: "pak zoveel mogelijk curbs mee".
Edit. Ja zal nog even een uurtje rossen op Road America. Edit. Zit nog maar op 1.48.580. Hahaha. (Nagenoeg geen enkele ronde foutloos nog) Ben echt niet zo goed op deze baan... veel blinde bochten...
Edit. 1.46.6.
Morgen verder. Nu Suzuka met die oude proto mercedes.
[ Voor 53% gewijzigd door Format-C op 11-10-2017 23:22 ]
Format-C schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:36:
[...]
Je bent zo 100 ronden verder hoor...Ik ben gisteren ook bezig geweest (rondje of 30) maar Road America heb ik voor Forza 7 nooit zoveel gedaan. Dus oefenen oefenen oefenen. Vind t niet zo'n geweldige baan maar ga wel door. Ik wil hem wel proberen te halen.
Maar het is wel een scherpe tijd van die Josef Newgarden.
Hier een Road America "tutorial";
[video]
De boodschap is eigenlijk: "pak zoveel mogelijk curbs mee".
Edit. Ja zal nog even een uurtje rossen op Road America. Edit. Zit nog maar op 1.48.580. Hahaha. (Nagenoeg geen enkele ronde foutloos nog) Ben echt niet zo goed op deze baan... veel blinde bochten...Klotebaan... pfff
Edit. 1.46.6.
Morgen verder. Nu Suzuka met die oude proto mercedes.
Ook een mooi filmpje, weet niet of die al eerder voorbij is gekomen
Volgens mij nog niet. Altijd gaaf die visor cams. (Komen ook altijd op fb voorbij bij "indy car series".) Alleen jammer dat ze niet het motorgeluid (beter) laten horen ipv de wind. Wel gaaf.Xant0r schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:33:
[...]
[video]
Ook een mooi filmpje, weet niet of die al eerder voorbij is gekomen
Zal m een beetje bestuderen en zien of ik richting de 1.45 kan. Vooralsnog een hard hoofd in.
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 11-10-2017 23:48 ]
Ben erg benieuwd naar je bevindingen rond HDR in deze game. Zit zelf nog op een goede 1080P tv waar ik gewoon erg tevreden mee ben, maar ergens lokt dat HDR +4k wel.Mu.siQ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:38:
[...]
Lekker hoor!
Ik kijk er ook erg naar uit moet ik zeggen, maar ik betwijfel of ik alles heb uitgespeeld voor november. Morgen wel nieuwe OLED TV ophalen inclusief HDR etcetera. Ik zit er compleet klaar voor straks!
Overigens voor diegene die de Bounty Hunter doen (evenals ik). De tijd van die kerel is verbeterd naar 1:46:laag. Heb mezelf nu net verbeterd naar 1:45:hoog. Er is nog wel ruimte voor verbetering maar hoop dat die zich bij die tijd houd. Overigens iemand een idee hoe lang die bounty hunter duurt? Beetje zuur als die kwartier voor tijd nog snellere tijd neerzet. Wellicht anders morgen of vanavond nog maar een snellere tijd neerzetten voor de zekerheid
Ik heb het verschil in SW:BF2 gezien tussen 1080 zonder HDR en 4K met HDR en je onderkin hangt 20 cm lager. Ik verwacht dat bij FM7 ook gezien de reacties van mensen die de game al op de X gespeeld hebben.Mick3112 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:23:
[...]
Ben erg benieuwd naar je bevindingen rond HDR in deze game. Zit zelf nog op een goede 1080P tv waar ik gewoon erg tevreden mee ben, maar ergens lokt dat HDR +4k wel.
Ik sna dat ze de XP weggehaald hebben op de FE wagens. Maar als je extra credits krijgt vind ik het best, zeker als de VIP bonus actief is.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nog interesse om binnenkort te racen met Tweakers? [Multi] FM7 GoT Racing League
Ik ben er bij. Vermaak me nu al met 81 rondjes Sebring.....MAX3400 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:27:
Nog interesse om binnenkort te racen met Tweakers? [Multi] FM7 GoT Racing League
Idem hier, heb je het probleem reeds weten op te lossen?Solictice schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:58:
Forza blijft bij mij crashen in de menu's. Races en dergelijke gaat prima, maar zodra ik een auto ga upgraden of tunen crashed ie binnen 2-3 minuten. Las hier en daar al wat over te weinig ram (8gb)... Waarom is DDR4 zo erg in prijs gestegen?
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Hier ook het geval en bij velen anderen, ongeacht hoeveelheid ram beschikbaar. Gewoon foutje in de game op dit moment en het is wachten tot ze het oplossen.Redax schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:51:
[...]
Idem hier, heb je het probleem reeds weten op te lossen?
Als ik een auto upgrade dan laat ik de velgen even voor wat het is, daar door heen scrollen is dodelijk
Nope, er zit een memory leak in de game. Op reddit ook genoeg geklaag over: https://www.reddit.com/r/..._that_forza_7_is_leaking/Redax schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:51:
[...]
Idem hier, heb je het probleem reeds weten op te lossen?

Mijn nieuwe set up voor Forza, het werkt echt geniaal.
Alleen is de foto-modus een beetje bugged op deze resoluties, want je ziet het menu in de foto's:

Steam: Lucky Luuk
Super vet man. Draait het een beetje goed ook?
Het draait echt super goed, 60 fps constant.
Met dynamic settings.
Met dynamic settings.
Net een championship met de Supercars gedaan.
Ik verwachte er niet veel van, had een soort Nascar verwacht.
De 2017 Nissan Nismo gekocht voor dit championship en dat hok rijdt best hard, stuurt lekker en maakt een lekkere bult herrie (cockpit view).
Meeste races rij ik met AI op pro (één na hoogste AI stand) met track distance op long maar merkte dat ik hier soms de AI difficulty een stapje lager moest zetten om met de AI mee te komen (Geen custom tunes, alleen homologation).
Zo door het championship heen een leuke strijd met close racing gehad, aanrader.
Ik verwachte er niet veel van, had een soort Nascar verwacht.
De 2017 Nissan Nismo gekocht voor dit championship en dat hok rijdt best hard, stuurt lekker en maakt een lekkere bult herrie (cockpit view).
Meeste races rij ik met AI op pro (één na hoogste AI stand) met track distance op long maar merkte dat ik hier soms de AI difficulty een stapje lager moest zetten om met de AI mee te komen (Geen custom tunes, alleen homologation).
Zo door het championship heen een leuke strijd met close racing gehad, aanrader.
[ Voor 4% gewijzigd door dr_dreey op 12-10-2017 22:13 ]
Hier krijg ik hem niet op max op het moment vanwege tekort RAM tijdens het racen en blijkbaar komt mijn processor toch niet helemaal lekker mee (i5 4440). Hapert de hele tijd met het spelen. van de kerstman maar een nieuwe i5 of i7 vragenXant0r schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:05:
[...]
Hier ook het geval en bij velen anderen, ongeacht hoeveelheid ram beschikbaar. Gewoon foutje in de game op dit moment en het is wachten tot ze het oplossen.
Als ik een auto upgrade dan laat ik de velgen even voor wat het is, daar door heen scrollen is dodelijk
Wat voor pc specs heb je dan als ik vragen mag?
Je kan de save ook uit de cloud verwijderenMAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:42:
[...]
Resetten heeft niet zoveel zin aangezien de save-game toch in de cloud zit. En aangezien ik best netjes erbij zit (200 auto's en bijna 10 miljoen op de bank), denk ik dat ik tzt lekker alles nog een keer ga doen op Long of Extra Long en dan waar mogelijk andere auto's kiezen.

Intel i5 4690KWat voor pc specs heb je dan als ik vragen mag?
AMD RX 480 8GB
16 GB DDR3 @1333
Dan is het dus echt die 8gb ram die mij nekt in het spel.. weet ik genoeg bedanktLucky_Luuk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:16:
[...]
Intel i5 4690K
AMD RX 480 8GB
16 GB DDR3 @1333
Volgens mij zit ik op een totaal systeem gebruik in game van ~10GB in Forza. Denk dat >8GB geen overbodige luxe is.
Yep same here. Toch maar eens kijken om nog een setje RAM te halen...timmie271 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 06:40:
[...]
Dan is het dus echt die 8gb ram die mij nekt in het spel.. weet ik genoeg bedankt
Ik speel FM7 op 4k60fps met 8GB geheugen (6600K 4.2/8GB 3600mhz/1070GTX) en het loopt hier gewoon prima zodra ik eenmaal aan het racen ben. De menus zijn soms wel aan de trage kant. MS Store geeft ook aan bij recommended specs 8GB geheugen. Niet dat ik je er van ga weerhouden om meer geheugen te kopen, het is zeker geen overbodige luxe tegenwoordig. Maar FM7 even restarten voor dat je aan een nieuwe race begint helpt al een hoop met de huidige memory leak problemen.timmie271 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 06:40:
[...]
Dan is het dus echt die 8gb ram die mij nekt in het spel.. weet ik genoeg bedankt
Of deze game ooit 100% vloeiend gaat worden op de PC, ik ben er bang voor. FH3 had daar namelijk ook behoorlijk wat problemen mee. Na een half jaar oid kregen we een "performance" patch, wat naar mijn ogen min of meer gewoon een grafische stap achteruit was ipv echte optimalisatie. Dan maar niet te spreken over al de crashes die de game met zich mee bracht voor veel PC gebruikers waaronder ik zelf ( kon de game 9 van de 10x dat ik het speelde niet zelf sluiten aangezien de game al gestopt was eer ik er klaar mee was. Heb dan ook echt serieus getwijfeld om FM7 niet te halen).
PS: De problemen met FH3 zijn nooit opgelost voor mensen die dus serieus last hadden van constante crashes op Windows 10, omdat T10 het probleem niet kon herproduceren. M.a.w. mensen die er last van hadden, hebben dat nu nog steeds. Je kunt de crashlogs insturen, maar dat heb ik al gedaan sinds voor de afgelopen zomer. We zijn nu nog nergens

Ik heb dus een i5 4440 8gb ram ddr3 en een gtx1080.. echter loopt mijn processor en ram helemaal vol met fm7 (crasht soms naar desktop vanwege volle ram..). Videokaart zit zelfs uit z'n neus te eten
Was toch al van plan te upgraden dus dat komt nu dan mooi uit
[ Voor 16% gewijzigd door timmie271 op 13-10-2017 14:39 ]
Momenteel speel ikzelf FM7 zonder enige moeite @4K/60fps, ik was in het begin ook bang dat het niet heel vloeiend zou lopen maar na de demo had ik toch wel hoop.Xant0r schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:35:
[...]
Of deze game ooit 100% vloeiend gaat worden op de PC, ik ben er bang voor. FH3 had daar namelijk ook behoorlijk wat problemen mee. Na een half jaar oid kregen we een "performance" patch, wat naar mijn ogen min of meer gewoon een grafische stap achteruit was ipv echte optimalisatie. Dan maar niet te spreken over al de crashes die de game met zich mee bracht voor veel PC gebruikers waaronder ik zelf ( kon de game 9 van de 10x dat ik het speelde niet zelf sluiten aangezien de game al gestopt was eer ik er klaar mee was. Heb dan ook echt serieus getwijfeld om FM7 niet te halen).
Heb nu alleen al 2x gehad dat de grafische instellingen verloren zijn gegaan, voor de rest geen problemen (los van soms een random crash).
Ahh DDR3, dan is een upgrade inderdaad wel fijn als je een 1080 moet feedentimmie271 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:38:
[...]
Ik heb dus een i5 4440 8gb ram ddr3 en een gtx1080.. echter loopt mijn processor en ram helemaal vol met fm7 (crasht soms naar desktop vanwege volle ram..). Videokaart zit zelfs uit z'n neus te eten
Was toch al van plan te upgraden dus dat komt nu dan mooi uitkom wel eens vaker vermogen en ram tekort...
Draai momenteel dezelfde resolutie en de game loopt ook wel gewoon goed fps-wise, ik haal in de benchmark 60fps+ unlocked op 4K (alhoewel ik zelf de fps lock aan heb gezet op 60fps, ervaring uit vorige game lijkt een locked Forza toch beter te draaien, de tijd zal het leren). Maar toch heb ik zo nu en dan een hele kleine slomo-effect en dan een versnelling. Beetje moeilijk uit te leggen maar denk dat de meeste mensen het weg schrijven als een microstutter. Het is bijna niet te merken, maar als ik het echt hard aan het racen ben dan valt zoiets wel op. In FH3 valt dit des te meer op aangezien je in een open world aan het racen bent.Reflame schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:39:
[...]
Momenteel speel ikzelf FM7 zonder enige moeite @4K/60fps, ik was in het begin ook bang dat het niet heel vloeiend zou lopen maar na de demo had ik toch wel hoop.
Heb nu alleen al 2x gehad dat de grafische instellingen verloren zijn gegaan, voor de rest geen problemen (los van soms een random crash).
Of dit nou een probleem is in de engine, de infamous W10 Creators Update stutter of mijn setup, Joost mag het weten. Probleem is dus dat ik dit probleem echt alleen in FH3 en FM7 heb, al mijn andere games ervaar ik het gewoon niet. (Probleem blijft aanwezig als ik mijn grafische settings terugschroef, althans in FH3. FM7 nog niet eerlijk oordeel over kunnen geven zolang de leak erin zit).
Ik heb het ook in FM7 en FH3 volgens mij ligt dat aan de W10 CU, alleen heb ik het ook in andere games zoals Fifa 18 en Dirt 4. Het is beetje storend, maar voor mij verslaat het nog steeds de xbox one met de slome laadtijden.Xant0r schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:00:
[...]
Ahh DDR3, dan is een upgrade inderdaad wel fijn als je een 1080 moet feeden![]()
[...]
Draai momenteel dezelfde resolutie en de game loopt ook wel gewoon goed fps-wise, ik haal in de benchmark 60fps+ unlocked op 4K (alhoewel ik zelf de fps lock aan heb gezet op 60fps, ervaring uit vorige game lijkt een locked Forza toch beter te draaien, de tijd zal het leren). Maar toch heb ik zo nu en dan een hele kleine slomo-effect en dan een versnelling. Beetje moeilijk uit te leggen maar denk dat de meeste mensen het weg schrijven als een microstutter. Het is bijna niet te merken, maar als ik het echt hard aan het racen ben dan valt zoiets wel op. In FH3 valt dit des te meer op aangezien je in een open world aan het racen bent.
Of dit nou een probleem is in de engine, de infamous W10 Creators Update stutter of mijn setup, Joost mag het weten. Probleem is dus dat ik dit probleem echt alleen in FH3 en FM7 heb, al mijn andere games ervaar ik het gewoon niet. (Probleem blijft aanwezig als ik mijn grafische settings terugschroef, althans in FH3. FM7 nog niet eerlijk oordeel over kunnen geven zolang de leak erin zit).
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Na het debakel met Forza Horizon 3 op de PC wilde ik eerst even de kat uit de boom kijken maar gisteren toch overstag gegaan en de game gekocht. Speelt best goed (mag ook wel denk ik: 6700k, 32GB ram en 1070 op 1080p) en gelukkig niet zo dramatisch als Horizon 3 deed bij de release, al is er zeker ruimte voor verbetering. Vind de game wel veel minder lekker ogen dan Horizon 3, beetje grauwig allemaal...
Heb wel een gek probleem dat achievements niet unlocken. Heb nu +/- 15 races gereden maar sta nog steeds op 0% dus daar klopt iets niet. Iemand hier enig idee?
Edit: Achievement probleem is opgelost. De Connected User Experiences and Telemetry service heb ik uitstaan vanwege privacy maar die moet voor het unlocken van achievements dus aanstaan
Heb wel een gek probleem dat achievements niet unlocken. Heb nu +/- 15 races gereden maar sta nog steeds op 0% dus daar klopt iets niet. Iemand hier enig idee?
Edit: Achievement probleem is opgelost. De Connected User Experiences and Telemetry service heb ik uitstaan vanwege privacy maar die moet voor het unlocken van achievements dus aanstaan
[ Voor 14% gewijzigd door WinterBase op 14-10-2017 18:09 ]
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Verwijderd
Verdomme, zat in fm7 ff een ontwerp voor de mx5 tbv de race league te maken... crashed het spel! Dacht dat dit alleen bij de pc zo was, niet dus. Zonde van de tijd, morgen opnieuw proberen... fijn weekend heren!
Even een vraagje. Hebben jullie ook last dat het lijkt dat sommige auto's extreem stuiteren? Bijvoorbeeld de Renault f1 auto, maar ook sommige andere raceauto's. In Forza 6 nooit last van gehad, maar in Forza 7 lijkt het soms alsof je op een hobbelpaard zit.
Zal vast iets te maken hebben dat die auto's veel downforce hebben en stug geveerd zijn, maar ik vind het echt rete irritant (ik kan soms amper de weg zien door het gestuiter)
Zal vast iets te maken hebben dat die auto's veel downforce hebben en stug geveerd zijn, maar ik vind het echt rete irritant (ik kan soms amper de weg zien door het gestuiter)
Altijd om de zoveel minuten uit de designer gaan om te saven. Alleen jammer dat ze niets hebben gedaan aan die editor, is gewoon identiek aan de FH3/FM6 versie.Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:28:
Verdomme, zat in fm7 ff een ontwerp voor de mx5 tbv de race league te maken... crashed het spel! Dacht dat dit alleen bij de pc zo was, niet dus. Zonde van de tijd, morgen opnieuw proberen... fijn weekend heren!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zit je even lekker rustig een potje te racen.. vraag je je ineens midden in de race af kun je in het echt ook door andere auto's heen rijden 
Blijkbaar zit er een bug in de ariel nomad waardoor je door andermans banden heen kan rijden
Blijkbaar zit er een bug in de ariel nomad waardoor je door andermans banden heen kan rijden
Heb je gekeken naar de Camera Effects in de HUD-opties? Daar zitten 3 standen in en met sommige auto's is inderdaad niet te rijden tenzij je de Camera dus iets omlaag schroeft qua effecten.Rub3s schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:12:
Even een vraagje. Hebben jullie ook last dat het lijkt dat sommige auto's extreem stuiteren?
Volgens mij wel, maar ik ga vanavond nog eens kijken.MAX3400 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:05:
[...]
Heb je gekeken naar de Camera Effects in de HUD-opties? Daar zitten 3 standen in en met sommige auto's is inderdaad niet te rijden tenzij je de Camera dus iets omlaag schroeft qua effecten.
Ben bezig met de F1 Renault in de campaign, maar kreeg gisteren echt knallende koppijn van dat gestuiter (valt bijna niet op de weg te focussen als het zo stuitert)
Dit filmpje maakt het denk ik wel duidelijk:
Die kan je inderdaad op 3 standen zetten, heb ik gewoon uitgezet. Behoorlijk irritant bij bepaalde auto's en zeker op wat hobbelige bochten circuits.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is geloof ik ook nog niet helemaal goed gegaan bij die F1 auto. Heb hem zelf op uit staan, maar nog stuitert de neus op en neer

Blijf het wel een grote deceptie vinden dat dag/nacht/regen dus weer niet dynamisch is en dat de meeste circuits niet eens alle mogelijke omstandigheden bieden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb het gestuiter uit gekregen. Ik weet niet precies wat voor logica erachter zat. De eerste keer dat ik het aanpaste hielp het ook niet. Misschien een keer op 'normaal' zetten i.p.v. uit, of in de HUD instellingen op A drukken i.p.v. B om de wijzigingen op te slaan (als je op een Xbox speelt).timmie271 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:20:
Dat is geloof ik ook nog niet helemaal goed gegaan bij die F1 auto. Heb hem zelf op uit staan, maar nog stuitert de neus op en neer
Het is wel dynamisch als je oplet of het eventueel zelf insteltPhusebox schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:36:
Blijf het wel een grote deceptie vinden dat dag/nacht/regen dus weer niet dynamisch is en dat de meeste circuits niet eens alle mogelijke omstandigheden bieden.

Bij FM6 had je 1 type weer en dat was het. Nu bestaat er de mogelijkheid dat het veranderd of dat in de race zit of het zelf veranderd het zit erin kan ik je vertellen..
Was toch al klaar met die auto dus hoef er niet meer naar om te kijkenRub3s schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:16:
[...]
Ik heb het gestuiter uit gekregen. Ik weet niet precies wat voor logica erachter zat. De eerste keer dat ik het aanpaste hielp het ook niet. Misschien een keer op 'normaal' zetten i.p.v. uit, of in de HUD instellingen op A drukken i.p.v. B om de wijzigingen op te slaan (als je op een Xbox speelt).
Kort vraagje daar ik het zo niet 1 2 3 kon vinden.
De progressie die je maakt op de xbox, is dit shared met de PC versie ?
De progressie die je maakt op de xbox, is dit shared met de PC versie ?
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Tot nu toe vermaak ik me smakelijk met deze game. De enige type auto waar ik echt niet mee overweg kan is de open wheel class (F1 auto's, nu voornamelijk de oudere omdat ik nog niet in de nieuwere mag).
Pfff.. Ik schuif constant van de baan af.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
speel je met controller of stuurtje?ElectricHead schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:01:
Tot nu toe vermaak ik me smakelijk met deze game. De enige type auto waar ik echt niet mee overweg kan is de open wheel class (F1 auto's, nu voornamelijk de oudere omdat ik nog niet in de nieuwere mag).
Ik heb er ook last van als ik tracktion control uit zet. Zulke auto's zijn gewoon niet te besturen zonder traction control. Teveel pk's op de achterwielen.