"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Uuhh absoluut niet alleen the Verge was negatief. Kijk bv naar arstechnica. Wat toch reviewers met betekenis zijn.Anoniem: 917153 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:07:
*off topic *
camera is gewoon goed. alleen theverge was negatief. heb allemaal revies gekeken en overal waren ze positief. vindt de plaatjes die die schiet ook gewoon goed.
De camera is echter niet slecht hoor. Het is gewoon niet die camera welke zo gehyped werd door OnePlus.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Over waarom ik in de rij stond. Ja Oneplus 5 natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 21-06-2017 19:36 ]
Anoniem: 917153
alsnog erg weiningJoosie200 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:36:
De toestellen zijn uitverkocht, de goodiebags zijn op, ze gooiden net de laatste merchandise de meute in. Lijkt er toch op dat het 110 van de 6GB en 110 van de 8GB waren.
hoeveel was je op de lijst? en heb je 1 kunnen bemachtigen? de kerel van OP zei expliciet tegen mij 110 in totaal.Joosie200 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:36:
De toestellen zijn uitverkocht, de goodiebags zijn op, ze gooiden net de laatste merchandise de meute in. Lijkt er toch op dat het 110 van de 6GB en 110 van de 8GB waren.
Dan zou ik wel graag willen weten hoe ik desbetreffende codes invoer, zie daarvan niks op de siteJoosie200 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:17:
Er lopen twee mensen met Oneplus polo's rond die kortingsbonnen flyeren voor de online webshop.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dacht bij het afrekenen,zag ik gister.Had bijna eentje besteldCLB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:47:
[...]
Dan zou ik wel graag willen weten hoe ik desbetreffende codes invoer, zie daarvan niks op de site
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik had best willen staan maar dan vanaf 1730 ipv 1400 dan maar wachten tot vrijdag tot die arriveert. Iets langer wachten helaas dat dan weer wel. Al klinkt 23 al beter dan 30 juni.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Anoniem: 917153
gelukkig maar blijft raar zo weinig devices beschikbaar hadden. vlgnsmij waren er in london 150 van allebij de modellenStep-han schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:28:
Toen ik aan de beurt was, nummer 76, waren er nog 4 8GB versies. Ik heb er dus nog net een kunnen bemachtigen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Proficiat man, ik ben jaloers op jeStep-han schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:28:
Toen ik aan de beurt was, nummer 76, waren er nog 4 8GB versies. Ik heb er dus nog net een kunnen bemachtigen.
Heb mijn 6gb maar in de rij daar online besteld ondertussen en komt helaas pas maandag toe.
Qua design leek ie in de render misschien veel op de iPhone 7+ maar in het echt vond ik het toch duidelijk een ander toestel. Slate Grey is niet zo grijs als de 3/3T maar meer licht zwart. Al met al een tof toestel maar er zit te weinig must have in voor mij als 3(T) bezitter atm.
https://twitter.com/getpeid/status/877582747006517248Joosie200 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:59:
Net toch maar even lopen pielen met een 6GB variant. De reading modus is een nice feature. De camera met dubbele lens tja, leuk uitgevoerd en handig door op 1 of 2 te klikken dat je wisselt. Maar echt tele is het ook weer niet. Meer x1,3 voor mijn gevoel dan x2 oid. De Oneplus 3 / 3T was al verdomd snel en snappy. De 5 vond ik niet merkbaar meer snappy oid.
Wel slecht georganiseerd en een ongeluk gebeurd, ze hadden duidelijkere rijen moeten maken en harder de nummers die aan de beurt waren bekend maken.

Hoesje + oordopjes, waarde €57.
Netjes! heb je alleen de telefoon zelf betaald?Step-han schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:49:
Hier een foto wat bij mij in de tas zat.
[afbeelding]
Helemaal links, is dat een shitload aan stikkers?
Ik had die goodies wel willen hebben. Maarja net zoals de voorraad aan telefoons ook te weinig goodiebags.Step-han schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:49:
Hier een foto wat bij mij in de tas zat.
[afbeelding]
Ja, alleen telefoon betaald. Inderdaad, zijn stickers ja.melantrix schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:51:
[...]
Netjes! heb je alleen de telefoon zelf betaald?
Helemaal links, is dat een shitload aan stikkers?
Ik stond rond 14:00 in de rij, en er stond zo ongeveer 30 / 40 man voor mij.
Ik dacht dat ik daar prima stond om er eentje te kunnen bemachtigen (8GB)
Totdat ik opeens kreeg te horen dat er aan het begin van de rij een papiertje hangt met wat namen opgeschreven.
Hoe kan ik nou weten dat er een papiertje hangt als ik netjes achteraan de rij aansluit?
Dus ik kreeg opeens van iemand de vraag: "Heb jij ook je naam laten opschrijven?".
Ik wist van niets, en de lijst was inmiddels al vol, terwijl ik op een goede positie in de rij stond...
Dit is wel bizar lelijk inderdaad. Helemaal omdat die lijst naar wat ik begreep op initiatief van de eerste in de rij was..Pinkman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:14:
Wat een ontzettend slechte release bij die popupstore.
Ik stond rond 14:00 in de rij, en er stond zo ongeveer 30 / 40 man voor mij.
Ik dacht dat ik daar prima stond om er eentje te kunnen bemachtigen (8GB)
Totdat ik opeens kreeg te horen dat er aan het begin van de rij een papiertje hangt met wat namen opgeschreven.
Hoe kan ik nou weten dat er een papiertje hangt als ik netjes achteraan de rij aansluit?
Dus ik kreeg opeens van iemand de vraag: "Heb jij ook je naam laten opschrijven?".
Ik wist van niets, en de lijst was inmiddels al vol, terwijl ik op een goede positie in de rij stond...
Precies dit!melantrix schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:22:
[...]
Dit is wel bizar lelijk inderdaad. Helemaal omdat die lijst naar wat ik begreep op initiatief van de eerste in de rij was..
De eerste in de rij had een kladpapiertje erbij gepakt en is gewoon gaan roepen dat mensen zich moesten inschrijven.
De winkel heeft het kladpapiertje aangenomen als een soort volgorde.
Hoe kan ik dit weten als ik netjes wat verderop zit?

Had je het niet door, ook niet via social media / Whatsapp? Zuur is het wel
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Haha 220 stuks. Wat een aanfluiting.Joosie200 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:36:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Moet je nagaan dat jij al om 14:00 uur daar was en je er niks vanaf wist. Ik sloot om 17:00 uur aan en als ze toen hadden gezegd: lijst is vol, jammer de bammer was ik direct rechtsomkeert gegaan. Sowieso waar was die RSVP lijst dan voor? Je moest je notabene aanmelden voor dat je überhaupt de adresgegevens te zien kreeg.Pinkman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:24:
[...]
Hoe kan ik dit weten als ik netjes wat verderop zit?
Ik was nummer 10, stond daar al sinds 12 uur. Ik ben blij dat er een lijst was, aangezien er veel mensen deden alsof hun neus bloedde en voorin gingen staan. Er stonden eerst 9 voor mij, vervolgens stonden er zo'n 40-50 voorin.Joosie200 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:03:
[...]
Moet je nagaan dat jij al om 14:00 uur daar was en je er niks vanaf wist. Ik sloot om 17:00 uur aan en als ze toen hadden gezegd: lijst is vol, jammer de bammer was ik direct rechtsomkeert gegaan. Sowieso waar was die RSVP lijst dan voor? Je moest je notabene aanmelden voor dat je überhaupt de adresgegevens te zien kreeg.
Wat echter wel beter had gekund is het aangeven dat er een lijst bestond, in het begin kwam er een aantal keer iemands langs om iedereen in de rij te informeren over de lijst (medewerker?). Echter toen er dik 100 man stonden heb ik hem niet meer gezien.
Mocht iemand de grijze tas willen omruilen voor de zwarte variant, PM me
dat laat je toch niet overkomen, ook lullig voor degene die achter jouw staan of ver achter jou.
die stonden dan op tijd maar gaan met lege handen naar huis.
ik had er al voor gewaarschuwd
BrutalCoding schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:35:
[...]
Ik was nummer 10, stond daar al sinds 12 uur. Ik ben blij dat er een lijst was, aangezien er veel mensen deden alsof hun neus bloedde en voorin gingen staan. Er stonden eerst 9 voor mij, vervolgens stonden er zo'n 40-50 voorin.
Wat echter wel beter had gekund is het aangeven dat er een lijst bestond, in het begin kwam er een aantal keer iemands langs om iedereen in de rij te informeren over de lijst (medewerker?). Echter toen er dik 100 man stonden heb ik hem niet meer gezien.
Mocht iemand de grijze tas willen omruilen voor de zwarte variant, PM me
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Sinds 12 uurBrutalCoding schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:35:
[...]
Ik was nummer 10, stond daar al sinds 12 uur. Ik ben blij dat er een lijst was, aangezien er veel mensen deden alsof hun neus bloedde en voorin gingen staan. Er stonden eerst 9 voor mij, vervolgens stonden er zo'n 40-50 voorin.
Nee,als Oneplus Apple toch zo hoog aanschrijft door ze te complimenteren had even hun manier van verkoop afgekeken. Ben bij de iPhone 6 release in Duitsland geweest. Kwam je daar aan gelopen kreeg je gewoon een nummer toegewezen (los van het feit dat je een tijdslot kon/moest reserveren online) Lekker simpel en eenvoudig. Geen gedoe. Maargoed, de korte try-out die ik met de 5 had (en 2x losless zoom 1,33 losless zoom is aldus de frontpage) gaf mij toch de bevestiging dat ik de 5 kan skippen. Ik wacht de 5T of 6 wel af.
https://www.reddit.com/r/..._5_amsterdam_launch_fail/
en zo staat Facebook en Twitter ook vol met klachten over de waardeloze organisatie tijdens dit event, waar ze zeer veel mensen in de hitte hebben laten staan wachten terwijl het overduidelijk was dat ze die mensen toch niet konden voorzien van een telefoon. Ook niet gek als je er maar ong 220 op voorraad hebt.
Ook lees ik dat early orders net na de presentatie alles behalve eerlijk/soepel lopen.
OnePlus is toch wel het schoolvoorbeeld van hoe een bedrijf om moet gaan met zijn customers!
Dit kan alleen maar veel goeds betekenen voor de toekomst, toch?
''never settle''
[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2017 09:01 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb maar definitief besloten niet te upgraden en mijn OP3 te houden die nog prima functioneerd.
Ik ben oprecht verbaast over de grote interesse in de OP5. Het is net als de OP2: Totaal geen verrassingen. En daar komt bij dat het toestel wederom duurder is geworden.
Maar het heeft gewerkt. De Op1 voor een habbekrats in de markt zetten. Klantenbinding heeft zijn vruchten blijkbaar afgeworpen
Had nu toch wel onderhand minimaal 1 ervaring verwacht. (ook kijkend wie er zoal hier naar het pop up event is gegaan)
Persoonlijk hecht ik de meeste waarde aan real life experience van echte gebruikers (ipv in sommige gevallen zwaar gesponsorde Youtube reviewers / tech sites en dus niet echt objectief in vele gevallen)
[ Voor 28% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2017 11:01 ]
Ik kom van een Nexus 6P af, heb nu dus de OP5 8GB versie. Ik had toevallig gister vrij in de middag zodat ik naar de pop-up store kon. Ik ben nu gewoon weer aan het werk dus heb geen tijd om een review o.i.d. te schrijven.Geert1976 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:58:
Opmerkelijk dat er werkelijk geen 1 Tweaker die gister een OP5 heeft kunnen bemachtigen in alle hectiek in Amsterdam zijn/haar 1ste (voorzichtige) ervaringen heeft gedeeld inmiddels.
Had nu toch wel onderhand minimaal 1 ervaring verwacht. (ook kijkend wie er zoal hier naar het pop up event is gegaan)
Persoonlijk hecht ik de meeste waarde aan real life experience van echte gebruikers (ipv in sommige gevallen zwaar gesponsorde Youtube reviewers / tech sites en dus niet echt objectief in vele gevallen)
Even kort: toestel is echt bloedsnel vergeleken met mijn Nexus 6P. Ik had niet verwacht dat ik het verschil zo goed zou merken, openen van apps gaat veel sneller, camera is veel sneller, kwaliteit heb ik nog niet kunnen testen. Op de Nexus draaide ik PureNexus rom, functies daarvan mis ik nu direct bij de OP5. Evenals de adblocker. Ik hoop dat er snel roms komen voor de OP5, direct flashen. Al moet ik wel zeggen dat de software op de OP5 goed werkt en zeer dicht bij de native android evaring komt.
thanks!Step-han schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:38:
[...]
Ik kom van een Nexus 6P af, heb nu dus de OP5 8GB versie. Ik had toevallig gister vrij in de middag zodat ik naar de pop-up store kon. Ik ben nu gewoon weer aan het werk dus heb geen tijd om een review o.i.d. te schrijven.
Even kort: toestel is echt bloedsnel vergeleken met mijn Nexus 6P. Ik had niet verwacht dat ik het verschil zo goed zou merken, openen van apps gaat veel sneller, camera is veel sneller, kwaliteit heb ik nog niet kunnen testen. Op de Nexus draaide ik PureNexus rom, functies daarvan mis ik nu direct bij de OP5. Evenals de adblocker. Ik hoop dat er snel roms komen voor de OP5, direct flashen. Al moet ik wel zeggen dat de software op de OP5 goed werkt en zeer dicht bij de native android evaring komt.
kwaliteit van de camera buiten beschouwing latend, klinkt goed so far!
Ik heb geen ervaring met de andere oneplus toestellen dus een vergelijking met de OP3/3T kan ik niet maken. Voor mij een goede upgrade vanaf de Nexus 6P. Hoesje wat ik er bij kreeg is ook erg fijn moet ik zeggen. Wordt de telefoon ruwer van, zo laat je hem minder snel uit je hand glijden. Ik heb de officiële sandstorm case.Geert1976 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:42:
[...]
thanks!
kwaliteit van de camera buiten beschouwing latend, klinkt goed so far!
Voor mij is de toestel een hele verbetering ten opzichte van mijn LG G3 die ik toch zo'n 3 jaar in gebruik heb gehad. Ik kan dus niet zo goed inschatten of het een verbetering is vanaf de 3/3T.
Ik ben in ieder geval tevreden!
Anoniem: 553103
[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 16-10-2017 10:42 ]
Uiteindelijk stond ik rond 17.30 in de rij en toen kreeg ik ergens achter me van een bezoeker te horen dat je je nog eerst in moest schrijven bij de deur. Toen ik daar de eerste keer even keek, werd er niets van gezegd door het personeel. Ik was nr. 281 en men kon zich gewoon op de lijst inschrijven, ook hier geen opmerking vanuit het personeel dat ze maar een x-aantal toestellen hebben.
Uiteindelijk werd om 17.30 medegedeeld dat alle telefoons waren uitverkocht. Verder geen korting bij je bestelling, goodiebag voor je geduld of iets anders waaruit blijkt dat het beter was om in die rij te staan, dan een online bestelling te doen (dat kon aan het einde van die avond nog steeds voor de 6GB variant).
Doordat ik de trip toch had gemaakt vanuit Eindhoven en ik wel benieuwd was naar de telefoon, viel de camera me ook nog eens tegen in vergelijking met mijn LeEco Le Max2. Die camera maakte scherpere macro foto's dan deze gloednieuwe krachtpatser van OnePlus.
Ik ben steeds bezig om tussen de bedrijven door een blog hierover te plaatsen, maar veel tijd heb ik tot nu toe nog niet gehad. Dat komt later nog wel
Oh ja, vanuit de andere kant was blijkbaar nog een rij ontstaan en volgens mij mochten zij ook nog eens eerder naar beneden dan de mensen die in de eerste rij stonden.
Wat mij betreft is het een aanfluiting en hadden ze beter even informatie kunnen opvragen bij bedrijven die hen voor zijn geweest zoals Apple, T-Mobile of Vodafone met hun acties.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Op de digitale varianten nog steeds niet;Joosie200 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:13:
Dan maken ze zich schuldig aan overtreding van artikel 35a lid 1 sub c/d, i/j in combinatie met artikel 38 waar volgens artikel 43 van de wet op de omzetbelasting een boete staat van de derde categorie. Tevens maken zij zich dan schuldig aan oneerlijke handelspraktijken door artikel 6:193d lid 2 BW icm artikel 6:193e sub c BW te overtreden. Lijkt me stug dat Oneplus dat zal doen.
MK1998NL in "[OnePlus 5] Levertijden & Prijzen"
Facturen van Pop-up event in Amsterdam, daar staat het wel op
Anoniem: 923239

https://onepluseu.typeform.com/to/sqnsv1
Iedereen die zich vooraf netjes had gemeld heeft hetzelfde bericht ontvangen.melantrix schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:42:
Voor een ieder die geen Facebook heeft. Ik vind het een nette reactie..:
[afbeelding]
https://onepluseu.typeform.com/to/sqnsv1
Ik hoopte nog ergens op een compensatie voor de onrust die tussen 18.00u en 19.30u was ontstaan door het uitblijven van officiële updates en het totaal aantal toestellen + inschrijven. Ik ga de survey in ieder geval gebruiken om de goede en slechte punten te benoemen. Ik moet eerst even de goede punten bedenken. Ik kom nu niet verder dan: gratis drankje en muziek/dj in de store en de mogelijkheid om de telefoon aan te raken.
Dat is wel vreemd. Ik heb me namelijk van te voren aangemeld maar heb geen mail gehad..Kiswum schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:17:
[...]
Iedereen die zich vooraf netjes had gemeld heeft hetzelfde bericht ontvangen.
Ik hoopte nog ergens op een compensatie voor de onrust die tussen 18.00u en 19.30u was ontstaan door het uitblijven van officiële updates en het totaal aantal toestellen + inschrijven. Ik ga de survey in ieder geval gebruiken om de goede en slechte punten te benoemen. Ik moet eerst even de goede punten bedenken. Ik kom nu niet verder dan: gratis drankje en muziek/dj in de store en de mogelijkheid om de telefoon aan te raken.
Ik heb alleen aangegeven waarom ik niet uiteindelijk ben gekomen, namelijk door de Whatsapp groep en de thread hier wist ik dat het geen zin had, anders was ik wellicht langs gekomen om het te checken en een goodie oid proberen te scoren.
Dit was de eerste keer dat OnePlus en dergelijk event heeft opgezet (in Nederland). Het was dus vooral gissen hoe het event in de praktijk zou zijn. Door initiatieven op Tweakers werd een voorspelling gedaan die waarschijnlijk wel klopte (ik zat niet in de WhatsApp groep en zag dit topic afgelopen vrijdag voor het eerst).melantrix schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:56:
[...]
Dat is wel vreemd. Ik heb me namelijk van te voren aangemeld maar heb geen mail gehad..
Ik heb alleen aangegeven waarom ik niet uiteindelijk ben gekomen, namelijk door de Whatsapp groep en de thread hier wist ik dat het geen zin had, anders was ik wellicht langs gekomen om het te checken en een goodie oid proberen te scoren.
Je moet denk ik wel blij zijn dat je niet bent geweest. Tenzij je het beroepsmatig zou hebben gedaan of vanuit een fanatieke hobby.
Jup, kreeg een mail met de link naar de enquête. Maar als ze daar dus die RSVP inschrijving wel voor gebruiken waarom niet bij de popup store zelfKiswum schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:17:
[...]
Iedereen die zich vooraf netjes had gemeld heeft hetzelfde bericht ontvangen.

De hoofdtelefoon aansluiting en beperkte 4G mis ik niet vanwege mijn BT headset en T-Mobile als provider.
Voor mij voorlopig dus geen persoonlijke OP5.