Geen beeld op beamer via HDMI(-extenders naar UTP)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Hulliee schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:23:
@sweeeetje Ik heb mijn beamer ook op de kop aan het plafond op gehangen en dan HDMI draadloos https://www.beamerwebwinkel.com/dvdo-air3c.html Dat werkt perfect en geen draaden behalve de voeding vd beamer (het draadloze HDMI is aan te sluiten op de usb vd beamer)
Zo.. De beamer hangt nu in het midden. Klein kabelgootje geplaatst naar de hoek. Ik kan er wel mee leven.
Alles aangesloten en gas erop.. Niet dus.

Situatie:

KPN ontvanger -> HDMI -> Pioneer VSX921 -> HDMI -> verlengerkastje - UTP - Ontvangerkastje - HDMI -> Beamer

Zelfde situatie met Chromecast en andere apparaten...

De lampjes op de sender en reiver branden geel, dat betekend ontvangst van signaal (trek ik ergens een kabel los gaan ze knipperen, wat duid op geen (goed) signaal)..

Probleem is dat ik alleen beeld heb op de beamer als ik de KPN ontvanger bij beeldinstellingen op 576P zet.
Elke andere optie (automatisch,k 720p, 1080i 1080p20Hz of 1080p50Hz) werken niet.
Ook het beeld van mijn chromecast wordt niet getoond!
Het beeld van de receiver -> muziek browser (old school) wordt WEL weergegeven.. resolutie is drama van die mediabrowser van pioneer. Niet van deze tijd.

Iemand tips? Alle kabels zijn HDMI speed kabels.. UTP verleng kastjes werken (UTP kabels zijn goed getest etc met normale laptop en speed test etc). Zit geen switch tussen, alleen 1 muurplaat UTP. CAT6 kabels.

Waarom kan ik geen TV kijken op de beamer (epson tw3200) met 720p of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
sweeeetje schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:53:
[...]

Zo.. De beamer hangt nu in het midden. Klein kabelgootje geplaatst naar de hoek. Ik kan er wel mee leven.

Situatie:

KPN ontvanger -> HDMI -> Pioneer VSX921 -> HDMI -> verlengerkastje - UTP - Ontvangerkastje - HDMI -> Beamer

De lampjes op de sender en reiver branden geel, dat betekend ontvangst van signaal (trek ik ergens een kabel los gaan ze knipperen, wat duid op geen (goed) signaal)..

Probleem is dat ik alleen beeld heb op de beamer als ik de KPN ontvanger bij beeldinstellingen op 576P zet.
Elke andere optie (automatisch,k 720p, 1080i 1080p20Hz of 1080p50Hz) werken niet.
Het beeld van de receiver -> muziek browser (old school) wordt WEL weergegeven.. resolutie is drama van die mediabrowser van pioneer. Niet van deze tijd.

Iemand tips? Alle kabels zijn HDMI speed kabels.. UTP verleng kastjes werken (UTP kabels zijn goed getest etc met normale laptop en speed test etc). Zit geen switch tussen, alleen 1 muurplaat UTP. CAT6 kabels.

Heb je de hdmi kabels ook getest? 1 voor 1 er tussen uit halen en een andere kabel proberen? Receiver er tussen uit en rechtstreeks aansluiten. Stap voor stap testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 20:02
[...]

Situatie:

Ik zou eerst zo kaal mogelijk testen.

Eerst de receiver er tussen uit halen.
KPN HDMI -> Verlengkastje UTP -> beamer HDMI

Werkt dat nog niet, het verlengkastje er tussen uit en toch testen met dezelfde kabels rechtstreeks.

Welk verlangkastje gebruik je?
Er zit nog wel wat verschil in mbt tot de afstand en resolutie, cat5 of cat6 kabels etc.
Wij hebben ook wel eens HDMI verleng kastjes gehad die over cat5 1080p ondersteunde tot 10 meter en over cat6 kabel 1080p tot 30 meter.

[ Voor 8% gewijzigd door Equazor_ op 31-05-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

[...]

Situatie:

Het lijkt erop dat je aan het kampen bent met een HDCP probleem, waarbij alles vanaf 720P geen handshake kan maken..Wat gebeurt er als je ipv de beamer een tv eraan hangt, en dan met chromecast/iptv op 720p probeert te kijken?

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Reacties afgesplitst vanuit Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49. Dergelijke vragen horen niet in dat topic thuis.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
Hulliee schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:59:
[...]
Heb je de hdmi kabels ook getest? 1 voor 1 er tussen uit halen en een andere kabel proberen? Receiver er tussen uit en rechtstreeks aansluiten. Stap voor stap testen.
Vandaag wezen testen. Met de standaard megeleverde cat5e kabel van de KPN iTV werkt de sender en receiver niet.

Heb cat6 kabel u/utp patch cord cable 250 mhz 4pairs iso/iec 11801 aangesloten in diverse lengtes en het werkt. Uiteraard chromecast even rechtstreeks op de sender aangesloten. Beamer geeft gelijk aan 1080p zonder ook maar enige content af te spelen. Top dus...

Nu.. waar zit het probleem. Heb van de kabel welke overal in mijn huis ligt een kleine versie gemaakt (zie foto). Dit is een

cat6 optronicsPLUS FTP 4Pair 23AWG solid PVC Grey

Hiermee werkt de chromecast niet!! Waarom niet is mijn vraag... Ik snap er niets van. Het is gewoon CAT6 dus zou goed moeten begeleiden. Het ligt dus niet aan de lengte van de kabel welke onder mijn vloer ligt, en dus ook niet aan het JUNG aansluitdoosje op de muur (4voudige muurplaat)..

Kan iemand mijn vertellen waarom deze specifieke kabel niet werkt?
Ik weet namelijk niet of ik deze kabel kan vervangen in mijn pvc pijpen, want er zitten bochten in waar we niet vrolijk van worden..... Overigens zegt mijn LAN tester dat de kabel door de vloer top is, mijn laptop er op aansluiten en aan de andere kant een router en het werkt top. Dus de kabel onder de grond is niet stuk.

Op de foto ook het type cat verlenger die ik heb, de zwarte cat6 werkt wel, de grijze tijdelijk cat6 werkt niet (en ligt in heel het huis).

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/6l9ysm227/2017-06-06_14.17.03.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door sweeeetje op 06-06-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@sweeeetje Kan de kabel gebroken zijn? De kabel kan goed werken met weinig data maar met veel data niet werken? Ik weet niet waar jouw kabeltester precies op test. Je stuurt een omgezet hdmi signaal door een cat6 kabel. Gebeurt dat met een frequentie die de cat6 kabel niet ondersteund? Lastig te zeggen waar het fout gaat; ik ken de techniek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:07
Dit soort goedkope HDMI over CAT kastjes zijn vaak een drama. Jammer genoeg zijn de kastjes die dit wel goed kunnen met behulp van bijvoorbeeld HDBaseT voor de gemiddelde consument niet te betalen.

Alles wat je omschrijft lijkt op een bandbreedte probleem dat verklaart ook waarom een korte kabel wel werkt.

De zelfgemaakte kabel op de foto is een beetje vreemd. Een paar vragen hier over:
- Heeft de kabel een shield? Zo ja, gebruik shielded conrectoren.
- Heeft de kabel een sollid core? Zo ja gebruik RJ45 connectoren die geschikt zijn voor sollid core.
- Een RJ45 connector moet over de mantel van de kabel vallen. Dit is niet alleen voor trekontlasting maar zorgt ook voor de juiste twisting.
- Is de RJ45 connector TIA-B afgemonteerd?

Test het ook eens met een kant en klare netwerk kabel van een meter of 5 ~ 10. Dit soort extenders zijn zo gevoelig voor slechte connecties en bandbreedte. Je probeert met 1080P ongeveer 3Gbit over een CAT kabel te sturen die daar eigenlijk niet voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
Ik weet niet precies de details van de CAT kabel.
Enige dat ik weet is dat het in mijn oude appartement goed werkte over een lengte van meer dan 10 meter met een cat6 kabel (afgemonteerd en wel).
Nu werkte het niet meer, met een cat6 kabel welke in ik de muur en door de grond heb lopen, vandaar dat ik getest hem met een andere cat6 kabel. Dit werkt wel. Lengte is niet van toepassing, het werkt met een cat6 van 0,5m en met 20m. Getest en al.

De vraag is dus. Mijn kabel die ik de muur zit, afgemonteerd op een JUNG doos werkt niet..
De connector heb ik tijdelijk zo geplaatst inderdaad, zit er niet netjes uit, maar werkt wel (als ik de pc er op aansluit en gegevens overdracht doe naar mijn nas op zolder).

Ik denk dus dat ik een cat6 kabel moet kopen die wel goed werkt, deze door de muur moet trekken, met aan 1 kant een afgemonteerde connector, de JUNG aansluiting in de muur moet skippen en aan de andere kant van de kabel zelf een connector moet knijpen..

Alleen ben ik bang dat de kabel niet goed getrokken kan worden.... Dit is het laatste wat ik wil doen. Als ik geen kabel meer kan trekken, dan heb ik een beamer + scherm + alles weggewerkt, zonder video input........
kippy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:21:
Dit soort goedkope HDMI over CAT kastjes zijn vaak een drama. Jammer genoeg zijn de kastjes die dit wel goed kunnen met behulp van bijvoorbeeld HDBaseT voor de gemiddelde consument niet te betalen.

Alles wat je omschrijft lijkt op een bandbreedte probleem dat verklaart ook waarom een korte kabel wel werkt.

De zelfgemaakte kabel op de foto is een beetje vreemd. Een paar vragen hier over:
- Heeft de kabel een shield? Zo ja, gebruik shielded conrectoren.
- Heeft de kabel een sollid core? Zo ja gebruik RJ45 connectoren die geschikt zijn voor sollid core.
- Een RJ45 connector moet over de mantel van de kabel vallen. Dit is niet alleen voor trekontlasting maar zorgt ook voor de juiste twisting.
- Is de RJ45 connector TIA-B afgemonteerd?

Test het ook eens met een kant en klare netwerk kabel van een meter of 5 ~ 10. Dit soort extenders zijn zo gevoelig voor slechte connecties en bandbreedte. Je probeert met 1080P ongeveer 3Gbit over een CAT kabel te sturen die daar eigenlijk niet voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Heb je de aders wel op de goede volgorde gemonteerd? Op die korte lengte moet elke kabel wel werken, het is verdacht dat het niet zo is, dan lijkt het aan iets anders te liggen dan de kabel.

Afbeeldingslocatie: https://www.pimfg.com/ifaq/images/tia586b.jpg

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
ShittyOldMan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:20:
Heb je de aders wel op de goede volgorde gemonteerd? Op die korte lengte moet elke kabel wel werken, het is verdacht dat het niet zo is, dan lijkt het aan iets anders te liggen dan de kabel.

[afbeelding]
Yep goed gemonteerd... Als ik de kabel op mn router aansluit met laptop heb ik gewoon 1GB snelheid en overdracht richting mijn NAS. De korte 'test' kabel werkt dus perfect qua data....

Snap er ook niets van waarom die kabel niet zou werken....
Pagina: 1