Vandaag wezen testen. Met de standaard megeleverde cat5e kabel van de KPN iTV werkt de sender en receiver niet.Hulliee schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:59:
[...]
Heb je de hdmi kabels ook getest? 1 voor 1 er tussen uit halen en een andere kabel proberen? Receiver er tussen uit en rechtstreeks aansluiten. Stap voor stap testen.
Heb cat6 kabel u/utp patch cord cable 250 mhz 4pairs iso/iec 11801 aangesloten in diverse lengtes en het werkt. Uiteraard chromecast even rechtstreeks op de sender aangesloten. Beamer geeft gelijk aan 1080p zonder ook maar enige content af te spelen. Top dus...
Nu.. waar zit het probleem. Heb van de kabel welke overal in mijn huis ligt een kleine versie gemaakt (zie foto). Dit is een
cat6 optronicsPLUS FTP 4Pair 23AWG solid PVC Grey
Hiermee werkt de chromecast niet!! Waarom niet is mijn vraag... Ik snap er niets van. Het is gewoon CAT6 dus zou goed moeten begeleiden. Het ligt dus niet aan de lengte van de kabel welke onder mijn vloer ligt, en dus ook niet aan het JUNG aansluitdoosje op de muur (4voudige muurplaat)..
Kan iemand mijn vertellen waarom deze specifieke kabel niet werkt?
Ik weet namelijk niet of ik deze kabel kan vervangen in mijn pvc pijpen, want er zitten bochten in waar we niet vrolijk van worden..... Overigens zegt mijn LAN tester dat de kabel door de vloer top is, mijn laptop er op aansluiten en aan de andere kant een router en het werkt top. Dus de kabel onder de grond is niet stuk.
Op de foto ook het type cat verlenger die ik heb, de zwarte cat6 werkt wel, de grijze tijdelijk cat6 werkt niet (en ligt in heel het huis).
[ Voor 9% gewijzigd door sweeeetje op 06-06-2017 14:27 ]