Ze hebben het netjes opgeknapt, maar volgens mij vooral visueel. Muren gestuukt, nieuwe badkamer, nieuwe keuken, geverft en dat ziet er allemaal prima uit. Maar voor dat geld zou ik toch op zoek naar naar een ander huis.Slavy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:32:
Is het opgeknapt? Ja. Is het 160.000 euro extra waard daardoor? Hell to the no, er is zelfs (als ik het energielabel moet geloven) niks aan de isolatie gedaan.
Ligt het nu aan mij of zien al die opgeknapte casco's er hetzelfde uit?rens-br schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:55:
[...]
Ze hebben het netjes opgeknapt, maar volgens mij vooral visueel. Muren gestuukt, nieuwe badkamer, nieuwe keuken, geverft en dat ziet er allemaal prima uit. Maar voor dat geld zou ik toch op zoek naar naar een ander huis.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Er zal wel een soort 'basis' smaak zijn, iets wat de meeste mensen 'mooi' of 'prima' vinden. Als je een pand koopt puur voor opknap + verkoop moet je ook geen extreme kleuren tegen de muur gooien en een zwart met paarse keuken plaatsen. Maar gewoon alles lekker neutraal, dus dat zal wel de reden zijn dat veel van die panden op elkaar lijken.CurlyMo schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:01:
Ligt het nu aan mij of zien al die opgeknapte casco's er hetzelfde uit?
Maar een super strakke keuken in een jaren '30 huis. Het wel aan mij liggenrens-br schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:03:
[...]
Maar gewoon alles lekker neutraal, dus dat zal wel de reden zijn dat veel van die panden op elkaar lijken.
Aan de binnenkant is er maar weinig van 'dat jaren 30 huis' meer te zien, dus past er wat mij betreft prima in.CurlyMo schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:05:
Maar een super strakke keuken in een jaren '30 huis. Het wel aan mij liggen
Dat is precies mijn punt. Als geheel klopt het wel, maar niet bij een jaren '30 huisrens-br schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:06:
[...]
Aan de binnenkant is er maar weinig van 'dat jaren 30 huis' meer te zien, dus past er wat mij betreft prima in.
Ja, maar dan had de verbouwing een veelvoud gekost van even kaal strippen en strak stuccen. Dat kunstje kan namelijk iedere Pool die een beetje handig is. (oftewel, niet goed voor de winstmarge).
[ Voor 11% gewijzigd door SkiFan op 14-09-2018 09:11 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
En vind ik het daarom ruk dat het gebeurt.SkiFan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:11:
Ja, maar dan had de verbouwing een veelvoud gekost van even kaal strippen en strak stuccen. Dat kunstje kan namelijk iedere Pool die een beetje handig is. (oftewel, niet goed voor de winstmarge).
In ons jaren '30 huis is gelukkig niet heel veel gerenoveerd door de vorige bewoners, maar er zit wel een 50 tinten grijs badkamer in en zo'n zelfde een strakke keuken
De keuken wordt volgens jaar nog wel een keer vervangen en met de verwarmingen verkocht aan een pool die een oud huis voor weinig wilt opknappen
"Speciale collectie van de Ikea: Vernøkjehüs"Arjan A schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:37:
[...]
En meer mensen pikken het op: https://www.rtlnieuws.nl/...interieur-woning-op-funda
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat ik op de foto's zo kan zien is het wel een slimme verbouwing geweest, ziet er opgefrist uit, maar volgens mij niet de duurste materialen (voor 40k verbouwd?).Slavy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:32:
[...]
Is het opgeknapt? Ja. Is het 160.000 euro extra waard daardoor? Hell to the no, er is zelfs (als ik het energielabel moet geloven) niks aan de isolatie gedaan.
In de oude staat was het prijsdrukkend waardoor 3 ton mij aan de lage kant leek. Na de verbouwing trek je mensen die geen zin hebben in zelf verbouwen, daar kun je wel een premie voor vragen, maar of het verschil 160k is, ik denk het niet.
En inderdaad, ik maak wel wel wat zorgen wat men aan isolatie heeft gedaan, want daar wordt met geen woord over gerept.
Ik ken het overigens wel een beetje, huis uit 1928, maar daar was maar weinig nog origineel in. Die hebben we dus ook maar strak afgewerkt, was de enige manier om het nog een beetje fatsoenlijk te krijgen. Bovendien moet je het ding wellicht ook nog een keer weer verkopen, dan is een beetje neutraal spul waar niemand zich aan stoort wat makkelijker te verkopen dan pak m beet een rood huis of die hoerenkeet in Rotterdam.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Het is behoorlijk opgeknapt. Daar is aardig wat werk en materiaal in verzet. Tja, de prijs is natuurlijk (vooral) afhankelijk van de locatie. De woning ligt in een best chique straat in het centrum, en Hilversum heet tegenwoordig "dicht bij" Amsterdam, dus dat kan de prijs allemaal opdrijven.Slavy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:32:
[...]
Maar inderdaad vreemd, dat als er zoveel verbouwd wordt, dat de ramen en isolatie niet ook grondig meegenomen zijn.
Edit: typo
Het is juist super practisch als je er ook aan kan zitten, bovendien is en oogt het ruimtelijk. Heb zelf ook een vrijstaand kookeiland (dus echt koken op een 90cm brede plaat ipv alleen een spoelbak) gehad en dat dat was ideaalAmphiebietje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 06:22:
Van die losstaande keukenblokken zijn zo'n ENORME ruimteverspilling. Dat ze in kookprogramma's worden gebruikt is omdat het dan makkelijker te filmen is (of in een professionele keuken is), niet omdat het praktisch is in een woning...
Die is nu al zo vaak voorbij gekomen, zelfs een paar posts geleden nog met een Twitter hypeLucky0wn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:03:
Mooi groen is niet lelijk toch![]()
![]()
https://www.funda.nl/koop...gse-linker-rottekade-138/

Pink confetti schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:29:
[Afbeelding]Bijzondere inrichting heeft dit huis. Zebra op de grond én aan de muur, opgezette pauwen en iets wat lijkt op een nogal onsmakelijk schilderij.
Ik moest dat 'RM-RT' even opzoeken. Ik wist niet dat 'Registermakelaar' een titel was die je achter je naam kon voerenVoor nadere informatie kunt u contact met opnemen met Jacques E. Walch, RM-RT.

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie_ op 14-09-2018 12:43 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Inrichting is niet mijn ding maar wel een cool huis verder! enne eyeworks.. hmm.. ooh ja: https://www.pureluxe.nl/2...einout-oerlemans-verkoop/Pink confetti schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:29:
[Afbeelding]Bijzondere inrichting heeft dit huis. Zebra op de grond én aan de muur, opgezette pauwen en iets wat lijkt op een nogal onsmakelijk schilderij.
Zero.
En de sfeer is er gelijk helemaal uit. Zonde van het huis. Ik vond hem leuker in de oude staat.rens-br schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:03:
[...]
Er zal wel een soort 'basis' smaak zijn, iets wat de meeste mensen 'mooi' of 'prima' vinden. Als je een pand koopt puur voor opknap + verkoop moet je ook geen extreme kleuren tegen de muur gooien en een zwart met paarse keuken plaatsen. Maar gewoon alles lekker neutraal, dus dat zal wel de reden zijn dat veel van die panden op elkaar lijken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dank voor de repost van mijn inbreng van vorige weekPink confetti schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:29:
https://gathering.tweaker...ter_keywords%5D=oerlemans
Maar geen idee welk schilderij je onsmakelijk vind, kun je die posten?
@Harrie_ RM-RT is inderdaad wel een aparte titel, maar er is niks wettelijks aan, zolang je jezelf geen titel geeft die wettelijk beschermd is mag je jezelf noemen wat je wilt. Het is een vrijwillige certificering, waarbij de stichting een kwaliteitskeurmerk opstelt waaraan je je moet houden middels bijscholing. Titel is onstaan na het verdwijnen van de wettelijke beedigingsplicht voor makelaars.
Het jammere is alleen dat het geen breedgedragen initiatief is volgens mij, want ik had er tot vandaag nog nooit van gehoord.
[ Voor 28% gewijzigd door Baddie09 op 14-09-2018 13:33 ]
@Baddie09 Nee dat begrijp ik allemaal. Mijn punt was ook meer dat ik het grappig vond dat zo'n makelaar die 'titel' achter z'n naam gaat plakken om op die manier een soort extra gewicht van autoriteit uit te dragen.
tja, je moet je ergens op willen onderscheiden,Harrie_ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:40:
@Baddie09 Nee dat begrijp ik allemaal. Mijn punt was ook meer dat ik het grappig vond dat zo'n makelaar die 'titel' achter z'n naam gaat plakken om op die manier een soort extra gewicht van autoriteit uit te dragen.
groeten, Baddie09 CCoRCTTT
(Certified Contributor of Regular Comments To This Topic)
Kolere wat een huis, Alleen al de auto's die er staan zijn per stuk meer waard dan jan modaal aan zijn huis uitgeeft.Pink confetti schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:29:
Waarom zou je willen verhuizen vraag ik me dan wel eens af. Aan lager wal geraakt? Of gaan ze upgraden ?
Omdat je in het buitenland bent gaan wonen.Metro2002 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:43:
[...]
Kolere wat een huis, Alleen al de auto's die er staan zijn per stuk meer waard dan jan modaal aan zijn huis uitgeeft.
Waarom zou je willen verhuizen vraag ik me dan wel eens af. Aan lager wal geraakt? Of gaan ze upgraden ?
Afhankelijk van waar je heen gaat is dat dus aan lager wal raken of upgradenebis schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:45:
[...]
Omdat je in het buitenland bent gaan wonen.
dat wist ik niet eens. Haha!Pelox schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:45:
[...]
Inrichting is niet mijn ding maar wel een cool huis verder! enne eyeworks.. hmm.. ooh ja: https://www.pureluxe.nl/2...einout-oerlemans-verkoop/
Geen dank!Baddie09 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:19:
[...]
Dank voor de repost van mijn inbreng van vorige week
Maar geen idee welk schilderij je onsmakelijk vind, kun je die posten?
Ik scrol niet altijd alle pagina's terug dus die had ik even gemist
Oke onsmakelijk is misschien wat overdreven...
Maar ik vind dit maar niks aan de eettafel.

[ Voor 8% gewijzigd door Pink confetti op 14-09-2018 15:09 ]
Ik hou er wel van!Pink confetti schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:08:
[...]
Geen dank!![]()
Ik scrol niet altijd alle pagina's terug dus die had ik even gemist![]()
Oke onsmakelijk is misschien wat overdreven...
Maar ik vind dit maar niks aan de eettafel.
[Afbeelding]
Zero.
Even de "wat worden mijn maandlasten" gechecked...Metro2002 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:43:
[...]
Kolere wat een huis, Alleen al de auto's die er staan zijn per stuk meer waard dan jan modaal aan zijn huis uitgeeft.
Maandlasten van dit huis
€ 23572 Bruto maandlast
Doe in het vervolg even een NSFW-warning. Ik zit hier gewoon op m'n werk
Die dames zeuren toch ook niet over het feit dat je hun op het bord kijkt terwijl ze 'eten'?Harrie_ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:45:
[...]
Revive the guild!
Ah, dát is de verklaring van een regisseursstoel in de slaapkamerPelox schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:45:
[...]
Inrichting is niet mijn ding maar wel een cool huis verder! enne eyeworks.. hmm.. ooh ja: https://www.pureluxe.nl/2...einout-oerlemans-verkoop/
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Onze webfilter blokkeerde het als "other-adult-material"Harrie_ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:45:
[...]

maar je krijgt wel een klein beetje HRA terug a € 7684 per maandBokmaaa schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:32:
[...]
Even de "wat worden mijn maandlasten" gechecked...
Maandlasten van dit huis
€ 23572 Bruto maandlast
Oh die... Die is wel mooi, ik dacht dat dat lelijke geval rechts op de foto bedoeld werd...
En die kamer ziet er sowieso meer uit als een vergaderzaaltje of zo. Het lijkt mij dat hier vaker gegeten wordt: (Als mensen met zo'n huis überhaupt regelmatig thuis eten.)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 14-09-2018 16:21 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Welke auto's? Oh die twee daar.Metro2002 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:43:
[...]
Ik dacht meer aan deze:
https://www.pureluxe.nl/2018/09/razor-huis-tony-stark-x-men/
The Razor House, gelegen aan 9826 La Jolla Farms Rd, La Jolla, CA 92037, USA
[ Voor 5% gewijzigd door Fireshade op 14-09-2018 16:23 ]
...en aan de andere kant van het gebouw (d.w.z. de achterkant) zit een VWO school:naitsoezn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:15:
Mooi herenhuisje te koop in Heemstede voor nog geen 8 ton:
[Afbeelding]
De catch? Stiekem is het geen "Herenhuis, tussenwoning", maar gewoon een appartement![]()
https://www.funda.nl/koop...uis-40591704-hageveld-50/
http://www.hageveld.nl/
Vraag me af in hoeverre ze van de overlast van rijkeluis-kindertjes die tijdens de pauze de tuinen aan de andere kant in struinen af zijn..

Hij heeft leuke speeltjes staan, die Yamaha wil ik wel eens een keertje aan de tand voelen.Pink confetti schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:29:
Ja, 70-71 jaar na het overlijden van de auteur vervalt het auteursrecht. Zie ook http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/vvv/duur/Pathogen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:06:
Maar kun je de naam van de architect er ooit "afhalen" dan?
"Dit huis is ooit ontworpen door Rietveld, maar in de jaren xx verbouwd door de toenmalige eigenaar."
Weet niet, ik vind het gewoon vreemd. Je koopt toch niet het huis in een soort bruikleen...
[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 15-09-2018 13:57 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Bij een bouwwerk is er nog een hoop ander wet- en regelgeving die wijzigingen (zeer) kunnen beperken. Om het voorbeeld van Rietveld weer aan te halen, het is (indien de huidige wet- en regelgeving ongewijzigd blijft) natuurlijk zeker niet zo dat de eigenaar dan van bijvoorbeeld in 2035 het Rietveld-Schröderhuis naar eigen goeddunken die woning zo maar aan kan passen.Ardana schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:57:
[...]
Ja, 70-71 jaar na het overlijden van de auteur vervalt het auteursrecht. Zie ook http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/vvv/duur/
Heb je ook een verklaring voor die rollen verband aan de muur?Richh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:51:
[...]
Ah, dát is de verklaring van een regisseursstoel in de slaapkamer
Zou het er zo ruig aan toe gegaan zijn daar?
35K en hij is voor jou! Zijn er 9 van gemaakt kennelijk.
https://www.art-gallery.b...The+last+supper?refer=new
Ik vermoed dat je bij zo'n huis niet de volledige aankoopprijs gaat financierenBokmaaa schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:32:
[...]
Even de "wat worden mijn maandlasten" gechecked...
Maandlasten van dit huis
€ 23572 Bruto maandlast
Waar doel je dan op? Deel aflossingsvrijpirke schreef op maandag 17 september 2018 @ 00:39:
[...]
Ik vermoed dat je bij zo'n huis niet de volledige aankoopprijs gaat financieren
[ Voor 8% gewijzigd door Kalevandaal op 17-09-2018 07:38 ]
5 miljoen cash meenemen, blijft er nog maar 1 miljoen hypotheek over. Dat scheelt enorm in je maandlastensbruynis schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:38:
[...]
Waar doel je dan op? Deel aflossingsvrij(als je nog een oude hypotheek heb staan
)
Met een inkomen van 250k bruto is het goed te doen om 5 miljoen cash te sparen. Met dat inkomen mag je volgens de hypotheeknormen 1,4 miljoen hypotheek nemen. Met een hoger inkomen wordt het makkelijker.
Of gewoon een goedlopend bedrijf voor 10 miljoen verkopen, hou je 4 miljoen over om van te leven.
Of een mooie erfenis krijgen.
Zoveel manieren, maar dit zal niet 100% met hypotheek gefinancierd gaan worden... Gokje.
Het is het huis van Reinout Oerlemans (directeur van Eyeworks, presentator en voormalig soapie) en Danielle Overgaag.Metro2002 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:43:
[...]
Dus nee, niet aan lager wal geraakt
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ehm, met 250K bruto mag je je nettoloon ruim 39 jaar opzij zetten om 5 miljoen te sparen. Dat is niet te doen.pirke schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:37:
[...]
Met een inkomen van 250k bruto is het goed te doen om 5 miljoen cash te sparen. Met dat inkomen mag je volgens de hypotheeknormen 1,4 miljoen hypotheek nemen. Met een hoger inkomen wordt het makkelijker.
[...]
Alsof je dat effe doet, ik ga er gelijk mee aan de slagpirke schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:37:
[...]
5 miljoen cash meenemen, blijft er nog maar 1 miljoen hypotheek over. Dat scheelt enorm in je maandlasten
Of gewoon een goedlopend bedrijf voor 10 miljoen verkopen, hou je 4 miljoen over om van te leven.
Zoveel manieren, maar dit zal niet 100% met hypotheek gefinancierd gaan worden... Gokje.
Er wordt natuurlijk 250K bruto per maand bedoeld.CrashOne schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:06:
[...]
Ehm, met 250K bruto mag je je nettoloon ruim 39 jaar opzij zetten om 5 miljoen te sparen. Dat is niet te doen.
Je zal verbaasd staan hoe hoog de hypotheek is die soms op dergelijke huizen zittenpirke schreef op maandag 17 september 2018 @ 00:39:
[...]
Ik vermoed dat je bij zo'n huis niet de volledige aankoopprijs gaat financieren

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Je moet er de ruimte voor hebben. Maar als je het hebt, dan is het juist heel praktisch met koken.Amphiebietje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 06:22:
Van die losstaande keukenblokken zijn zo'n ENORME ruimteverspilling. Dat ze in kookprogramma's worden gebruikt is omdat het dan makkelijker te filmen is (of in een professionele keuken is), niet omdat het praktisch is in een woning...
kmf in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Vroeger was makelaar een beschermd beroep en werd je door de rechtbank beëdigd, 'kreeg' je de titel RMT(register makelaar/taxateur) en mocht je dat als titel gebruiken. Tegenwoordig is het een vrij beroep en mag iedereen zich makelaar worden. Velen makelaars van de oude stempel gebruiken de titel maar al te graag en nemen graag het stukje rechtbank mee als het te spraken komtHarrie_ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:42:
[...]
[...]
Ik moest dat 'RM-RT' even opzoeken. Ik wist niet dat 'Registermakelaar' een titel was die je achter je naam kon voeren
Verwijderd
Iets met hypotheekrenteaftrek.naitsoezn schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:43:
[...]
Je zal verbaasd staan hoe hoog de hypotheek is die soms op dergelijke huizen zitten
Inderdaad. En als de woning een monument is (geworden), kan je wijzigingen helemaal vergetenlateef schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:24:
[...]
Bij een bouwwerk is er nog een hoop ander wet- en regelgeving die wijzigingen (zeer) kunnen beperken. Om het voorbeeld van Rietveld weer aan te halen, het is (indien de huidige wet- en regelgeving ongewijzigd blijft) natuurlijk zeker niet zo dat de eigenaar dan van bijvoorbeeld in 2035 het Rietveld-Schröderhuis naar eigen goeddunken die woning zo maar aan kan passen.
Ik kwam dit tegen:

In den beginne ziet het er leuk uit.

geen 13 in dozijn huis, ziet er zelfs een beetje Duits/Oostenrijks uit...

Hier wordt het al wat minder...

Schoonheidspecialiste(denk ik)

Maar dan
Lijkt wel of ik bij de Veerkampjes zit

En daar blijft het niet bij...

Maar dan

[ Voor 6% gewijzigd door spijkerhoofd op 17-09-2018 14:25 ]
Linkje?spijkerhoofd schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:24:
Ik kwam dit tegen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar danLijkt wel of ik bij de Veerkampjes zit
![]()
[Afbeelding]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik mis een Funda-link maar snap ook totaal niet wat je bedoelt. Is het je om de inrichting te doen? Ik heb wel erger gezien, maar qua huis is het toch allemaal prima in orde / netjes afgewerkt? De Oosentrijks/Duitse vide is verschrikkelijk maar bijv. de foto die je aanduidt als 'Hier wordt het al wat minder' is gewoon prima in orde. Strake wanden/plafond, lekker ruim, nette vloerspijkerhoofd schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:24:
Ik kwam dit tegen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar danLijkt wel of ik bij de Veerkampjes zit
![]()
[Afbeelding]
Ik heb eigenlijk maar 1 ding aan te merken: geen groen in de achtertuin... Dat zou gewoon verboden moeten worden.Harrie_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:01:
[...]
Ik mis een Funda-link maar snap ook totaal niet wat je bedoelt. Is het je om de inrichting te doen? Ik heb wel erger gezien, maar qua huis is het toch allemaal prima in orde / netjes afgewerkt? De Oosentrijks/Duitse vide is verschrikkelijk maar bijv. de foto die je aanduidt als 'Hier wordt het al wat minder' is gewoon prima in orde. Strake wanden/plafond, lekker ruim, nette vloer
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
geen achtertuin

Het is geen tuin, inderdaad, maar het is wel een buitenruimte waar een tuin van gemaakt kan worden:
https://www.funda.nl/koop...isserstraat-21-b/#foto-44
ik zou absoluut niet kunnen leven met zo'n postzegeltje, maar er zijn mensen die dat wel voldoende vinden
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Nee dat was ook wat ik bedoeldeWailing_Banshee schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:28:
[...]
Het is geen tuin, inderdaad, maar het is wel een buitenruimte waar een tuin van gemaakt kan worden:
ik zou absoluut niet kunnen leven met zo'n postzegeltje, maar er zijn mensen die dat wel voldoende vinden
Zo'n postzegel mag misschien officieel een tuin zijn maar in mijn optiek is het dat niet.
Wist niet zeker of je dat bedoelde (toen ik de foto's terugzag en besefte dat het nauwelijks groter was dan het balkon van m'n schoonmoederHarrie_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:30:
[...]
Nee dat was ook wat ik bedoelde
Zo'n postzegel mag misschien officieel een tuin zijn maar in mijn optiek is het dat niet.
5x6m.Wailing_Banshee schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:28:
[...]
Dat is bijna meer dan mijn zielige tuintje
Maar ja, als er maar een
a) dining set
b) buiten keuken
c) opblaaszwembadje kan plaatsen...
Hoe zou je dit dan noemen? https://www.funda.nl/koop...-churchillln-979/#foto-13Harrie_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:30:
[...]
Nee dat was ook wat ik bedoelde
2/3 van de tuin opgeofferd voor een enorme aanbouw.
[ Voor 34% gewijzigd door kmf op 17-09-2018 16:04 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Een balkon op de begane vloer?kmf schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:02:
[...]
Hoe zou je dit dan noemen? https://www.funda.nl/koop...-churchillln-979/#foto-13
Dat noem ik ook geen tuin.kmf schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:02:
[...]
5x6m.
Dat is bijna meer dan mijn zielige tuintje![]()
[...]
Hoe zou je dit dan noemen? https://www.funda.nl/koop...-churchillln-979/#foto-13
Bovendien moet je hier wel even e.e.a. in perspectief plaatsen. 5x6m is mischien bijna meer dan jouw tuin maar het gaat wel over een huis van 6 ton (!). In die prijsklasse verwacht je toch een tuin waar je een aardig feestje kan houden...
Hoezo, geen groen?Wailing_Banshee schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:17:
[...]
Ik heb eigenlijk maar 1 ding aan te merken: geen groen in de achtertuin... Dat zou gewoon verboden moeten worden.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
patio. Dat was het
Bij een huis van 6 ton verwacht ik rondom een tuin en minimaal 2000m2 grond...Harrie_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:08:
[...]
Dat noem ik ook geen tuin.
Bovendien moet je hier wel even e.e.a. in perspectief plaatsen. 5x6m is mischien bijna meer dan jouw tuin maar het gaat wel over een huis van 6 ton (!). In die prijsklasse verwacht je toch een tuin waar je een aardig feestje kan houden...
* Wailing_Banshee is de prijzen van noord-oost Groningen gewend...
Edit:
Iets als dit:
https://www.funda.nl/koop...s-40689376-stationsweg-8/
[ Voor 7% gewijzigd door Wailing_Banshee op 17-09-2018 16:15 ]
Als ik zo af en toe beetje kijk wat er bij mij in het dorp allemaal te koop staat 
Prijs voor de gezelligste tuin van Nederland, de hele buurt kan meekijken vanaf de bovenste verdieping:

https://www.funda.nl/koop...is-40863634-baarslaan-78/

Prijs voor de gezelligste tuin van Nederland, de hele buurt kan meekijken vanaf de bovenste verdieping:

Misschien beetje nitpicking, maar met 250K bruto is het helemaal niet makkelijk om 5 miljoen cash te sparen.pirke schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:37:
[...]
5 miljoen cash meenemen, blijft er nog maar 1 miljoen hypotheek over. Dat scheelt enorm in je maandlasten
Stel je hebt 250K NETTO, en spaart 80% per jaar (200K). Dan kost het je 20-25 jaar om 5 miljoen te sparen... En om dat dan aan één huis uit te geven...
Gewoon om even aan te geven hoe veel 5 miljoen wel niet is.
Ctrl+k
200K per maand sparen gaat het een stuk makkelijker.Sibylle schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:44:
[...]
Misschien beetje nitpicking, maar met 250K bruto is het helemaal te makkelijk om 5 miljoen cash te sparen.
Stel je hebt 250K NETTO, en spaart 80% per jaar (200K). Dan kost het je 20-25 jaar om 5 miljoen te sparen... En om dat dan aan één huis uit te geven...
Gewoon om even aan te geven hoe veel 5 miljoen wel niet is.
Maar moet je wel een goede job hebben
Als je het zo bekijkt, valt het wel weer meeAardappel schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:52:
[...]
200K per maand sparen gaat het een stuk makkelijker.
Maar moet je wel een goede job hebben
Ctrl+k
Als je het geld hebt, kan je ook een constructie opzetten zoals een hypotheeklening vanuit je eigen BV. Gratis geld, wat je toch al niet tekort kwam.naitsoezn schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:43:
[...]
Je zal verbaasd staan hoe hoog de hypotheek is die soms op dergelijke huizen zitten
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nou is dat een gebied waar de huizen en grond ook wel uitzonderlijk goedkoop zijn.Wailing_Banshee schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:12:
[...]
Bij een huis van 6 ton verwacht ik rondom een tuin en minimaal 2000m2 grond...
* Wailing_Banshee is de prijzen van noord-oost Groningen gewend...
Edit:
Iets als dit:
https://www.funda.nl/koop...s-40689376-stationsweg-8/
Maar moet zeggen als ik dat huis prive zou bezitten met die stalling erbij
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Daar kun je je eigen brandweerkazerne beginnen...

Dat was mijn gedachte ook...Fiber schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:59:
[...]
Daar kun je je eigen brandweerkazerne beginnen...![]()
[Afbeelding]
Ik vraag me wel af welk huis dat is, want die straat rijden we nog wel eens doorheen (woon niet in Appingedam, dus zo goed ken ik het ook weer niet). Er staan wel van die prachtige herenhuizen in die straat, maar zo'n ruimte erachter had ik niet verwacht!
Was wel een huis geweest voor Emile Ratelband...
Net even snel de artikel doorgelezen. Volkomen offtopic maar: Emile Ratelband is dus 69, het is uitet z'n 21jarige vriendin, hij is bekeerd tot het boeddhisme en verhuist nu van België naar Appingedam

Anders gooi je op je 69e nog even het roer om...
https://www.autobahn.eu/4...oor-nederlandse-kazernes/Fiber schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:59:
[...]
[Afbeelding]
Mag je wel wat oude brandweerauto's gaan gebruiken
Zou je denken:spijkerhoofd schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:24:
Ik kwam dit tegen:

Maar ook ik vind het allemaal wel meevallen. Ja de spullen zijn totaal niet mijn stijl, maar de laatste keer dat ik checkte neemt de eigenaar dat allemaal mee.
Waarom precies? Ik heb een hekel aan tuin bijhouden, dus een volledig bestraatte tuin is voor mij echt voldoende.Wailing_Banshee schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:17:
Ik heb eigenlijk maar 1 ding aan te merken: geen groen in de achtertuin... Dat zou gewoon verboden moeten worden.
En hoef je niet langer te klagen 'dat er te weinig ruimte is in de garage'. Fietsen in de garage: Prima, kantoor in de garage: prima, alle zooi in de garage: prima. Ruimte zat!Fiber schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:59:
[...]
[Afbeelding]
Wateropvang. Water kan geen kant op als het regent en je de tuin 100% bestraat hebt.rens-br schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:14:
[...]
Waarom precies? Ik heb een hekel aan tuin bijhouden, dus een volledig bestraatte tuin is voor mij echt voldoende.
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:26:
Wateropvang. Water kan geen kant op als het regent en je de tuin 100% bestraat hebt.
offtopic:
Heb ik momenteel weinig last van. Volledig bestraatte tuin met een hek eromheen, daar kan het water wel weg.
Heb ik momenteel weinig last van. Volledig bestraatte tuin met een hek eromheen, daar kan het water wel weg.
Lees dit maar eens, er zijn wel redenen om je tuin niet dicht te straaten.rens-br schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:32:
[...]
offtopic:
https://www.operatiesteenbreek.nl/over-operatie-steenbreek/
Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.
Jij hebt er momenteel misschien weinig last van, maar het vormt toch echt een probleem. Zeker nu het weer steeds extremer lijkt te worden. Doordat iedereen "lekker makkelijk" de hele "tuin" bestraat kan het water simpelweg niet of moeizaam afgevoerd worden (de grond in). Het moet dus het riool in en deze kunnen dat, zeker bij hoosbuien, gewoon niet aan.rens-br schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:32:
[...]
Ik weet niet of het klopt, maar ik kan mij ook voorstellen dat het veel beter voor het land is dat water de grond in verdwijnt en niet het riool vanwege het grondwaterpeil.[/offtopic]
Ik weet wel dat wanneer ik een huis in de stad zou kopen, ik wel degelijk zou kijken hoe de tuinen overal bestraat zijn. Water kan misschien wel in jouw tuin weg, het riool in, maar als iedereen dat doet, is het riool ook zo vol en loopt het mooi weer alle tuinen in (en de huizen).rens-br schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:32:
[...]
offtopic:
Interessant artikel en goede punten allemaal. Weer wat geleerd vandaag.Creep schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:39:
Lees dit maar eens, er zijn wel redenen om je tuin niet dicht te straaten.
https://www.operatiesteenbreek.nl/over-operatie-steenbreek/
Overigens moet ik er wel bijvertellen dat ik momenteel huur en ik van de woningbouw niks mag veranderen aan mijn tuin. Daarnaast woon ik in een appartementencomplex midden in een weiland, in ieder geval genoeg plek waar het water wel naar toe kan.
Er zijn kleinere achtertuinen buitenruimtes ehm ja...Wailing_Banshee schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:28:
[...]

Nee, dat is echt alles. Vanaf deze foto kun je de hele linker muur zien:

Funda linkje
[ Voor 20% gewijzigd door Groentjuh op 18-09-2018 09:54 ]
Krijg al claustrofobie als ik daar naar kijk! Dan zou ik liever een appartement kopen met balkon...Groentjuh schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:48:
[...]
Er zijn kleinere achtertuinen buitenruimtes ehm ja...
[Afbeelding]
Funda linkje
Tot een paar jaar geleden zat daar een ambulancepost, vermoed dat daar al die ruimte ook voor wasWailing_Banshee schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:55:
[...]
Dat was mijn gedachte ook...
Ik vraag me wel af welk huis dat is, want die straat rijden we nog wel eens doorheen (woon niet in Appingedam, dus zo goed ken ik het ook weer niet). Er staan wel van die prachtige herenhuizen in die straat, maar zo'n ruimte erachter had ik niet verwacht!
Was wel een huis geweest voor Emile Ratelband...
Wel opmerkelijk, blijkbaar is ie in april van dit jaar verkocht (na 6 jaar te koop staan!) en staat nu alweer te koop; https://www.fundainbusine...t-48456576-stationsweg-8/
Toen was de vraagprijs 50k hoger dan nu..
Is dat niet zo'n beetje elke achtertuin in Nederland?Jochemd13 schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:38:
[Afbeelding]
Valt op zich nog wel mee, wat ik in eerdere post al had gemeld, het kan erger, als je voor 3 miljoen ipv 3 ton een tuin hebt met 1e, 2e en 3e rang publiek, en die mensen hebben geen andere mogelijkheid dan toe te kijken.

https://www.funda.nl/koop...6237305-sloterkade-10-hs/
[ Voor 6% gewijzigd door Baddie09 op 18-09-2018 11:58 ]
Volgens mij is dat een gedeelde tuin met alle onderburen. In elk geval met die aan de rechterkant. Er staat ook niets vermeld bij de omschrijving van een tuin op funda. Dus die zit er dan ook niet bij,Baddie09 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:56:
[...]
Is dat niet zo'n beetje elke achtertuin in Nederland?
Valt op zich nog wel mee, wat ik in eerdere post al had gemeld, het kan erger, als je voor 3 miljoen ipv 3 ton een tuin hebt met 1e, 2e en 3e rang publiek, en die mensen hebben geen andere mogelijkheid dan toe te kijken.
[Afbeelding]
Ow, inderdaad, ging er gemakshalve van uit dat de hele tuin er bij hoorde voor dit bedrag, maar het is alleen de vlonder die tegen het huis aan ligt. Nog erger.Nicap schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:39:
[...]
Volgens mij is dat een gedeelde tuin met alle onderburen. In elk geval met die aan de rechterkant. Er staat ook niets vermeld bij de omschrijving van een tuin op funda. Dus die zit er dan ook niet bij,
De Vissenbuurt en 'gezellig' zijn sowieso 2 woorden die doorgaans niet in 1 zin thuishoren. Volgens mij is die wijk ontworpen door ene heer of mevrouw Z.I.E. Lloos.Jochemd13 schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:38:
Als ik zo af en toe beetje kijk wat er bij mij in het dorp allemaal te koop staat
Prijs voor de gezelligste tuin van Nederland (..)

Maar goed, nu heb ik als (helaas voormalig) Dwarsdrijver sowieso al een uitgesproken mening over alle wijken 'aan de andere kant van het spoor'
Overigens ook zo'n ongelukkig geplaatste woning: https://www.funda.nl/koop...h-bohlenstraat-2/#foto-41. Dit blok baksteen kost je maar krap 9 ton, met "Heerlijk terras aan het water". Oh ja, die weg aan de overkant van het stukje water is 1 van de ontsluitingswegen van het dorp, maar ach, kniesoor die daarop let toch? Waarschijnlijk een kwestie van smaak, maar volgens mij valt er voor dat bedrag wel wat beters te krijgen.
Je weet dat je aanpassingen kunt doen na het tekenen van een koop contract. Je mag dan best de stenen eruit halen en gras ering leggen. Net zoals je eigen meubels plaatsen, muren schilderen, de keuken vervangen en de bril van de toiletpot vervangen.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:26:
[...]
Wateropvang. Water kan geen kant op als het regent en je de tuin 100% bestraat hebt.
In potentie toch een mooi huis om te gebruiken als wonen in combinatie met een bedrijf.
Ik koop liever een huis waar ik niet ook nog geld moet gaan uitgeven om de tuin een beetje tuin te maken...jongetje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:22:
[...]
Je weet dat je aanpassingen kunt doen na het tekenen van een koop contract. Je mag dan best de stenen eruit halen en gras ering leggen. Net zoals je eigen meubels plaatsen, muren schilderen, de keuken vervangen en de bril van de toiletpot vervangen.
In potentie toch een mooi huis om te gebruiken als wonen in combinatie met een bedrijf.
En ik vind het juist geen mooi huis om te wonen (om ergens mooit te wonen, moet ik echt wel iets meer tuin hebben), wel een mooi huis om een bedrijf aan huis in te hebben.
Ik vraag me af of het 'helpt', als je een deel van de tuin met terrasvlonders uitvoert met daaronder antiworteldoek. Dat doek is waterdoorlatend, dus dan is er minder belasting voor het riolerinssysteem, en je hebt minder onderhoud (dat is vaak de reden waarom mensen hun tuin verharden).Flavius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:39:
[...]
Jij hebt er momenteel misschien weinig last van, maar het vormt toch echt een probleem. Zeker nu het weer steeds extremer lijkt te worden. Doordat iedereen "lekker makkelijk" de hele "tuin" bestraat kan het water simpelweg niet of moeizaam afgevoerd worden (de grond in). Het moet dus het riool in en deze kunnen dat, zeker bij hoosbuien, gewoon niet aan.
Ik weet niet of het klopt, maar ik kan mij ook voorstellen dat het veel beter voor het land is dat water de grond in verdwijnt en niet het riool vanwege het grondwaterpeil.~~~[/offtopic]
Dat helpt zeker. Het probleem met betegelde tuinen is namelijk dat al het water de tuin uit geleid wordt doordat het amper tussen de tegels door kan zakken en daardoor in gedeelde achterpaden komt. Door het via vlonders in de open grond te laten verdwijnen kan je, zelfs bij een stevige regenbui, je tuin vrij houden van waterplassen.Fireshade schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:42:
[...]
Ik vraag me af of het 'helpt', als je een deel van de tuin met terrasvlonders uitvoert met daaronder antiworteldoek. Dat doek is waterdoorlatend, dus dan is er minder belasting voor het riolerinssysteem, en je hebt minder onderhoud (dat is vaak de reden waarom mensen hun tuin verharden).
Het is helaas ontzettend complex om te handhaven maar een extra belasting op volledig bestraatte tuinen zou ik geen gek idee vinden.
Het maakt het wel een stuk lastiger een huis te vinden. Een van mijn criteria is geen rijtjeshuis (dat vind ik echt om te gruwelen) en geen tuin waar iedereen op uit kijkt (geeft zo'n opgesloten gevoel). Dan zit je al in een heel beperkte markt te vissen.Baddie09 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:56:
[...]
Is dat niet zo'n beetje elke achtertuin in Nederland?
[Afbeelding]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
6 ton garandeert natuurlijk geen partytuinHarrie_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:08:
[...]
5x6m is mischien bijna meer dan jouw tuin maar het gaat wel over een huis van 6 ton (!). In die prijsklasse verwacht je toch een tuin waar je een aardig feestje kan houden...
Het is puur gekoppeld aan locatie.
https://www.funda.nl/koop/1072/600000+/+2km/ (geen party tuin)
Harrie_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:08:
Fireshade schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:50:
6 ton garandeert natuurlijk geen partytuin
Het is puur gekoppeld aan locatie.
https://www.funda.nl/koop/1072/600000+/+2km/ (geen party tuin)
Die Funda-url is ook een echte eye-opener voor me. Ik had totaal niet in de gaten dat in Amsterdam de m²-prijs zo afwijkt van het landelijk gemiddelde.

Dit topic is gesloten.
Let op:
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.