Merkwaardig dat ze die 4 tegels niet hebben laten stroken met de rest.
Okay, er heeft een andere keuken ingezeten zo te zien. En in plaats van de boel gewoon leeg te laten hebben ze er een (nieuwe?) super kleine en goedkope keuken ingezet? Waarom? Zodat die er weer uitgesloopt kan worden? Lijkt me toch redelijk stukje kapitaalvernietiging...Baddie09 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:56:
[...]
Ik vraag me af wat hier heeft gestaan waardoor ze niet de moeite hebben genomen om de tegels door te trekken naar de hele keuken
[afbeelding]
Inderdaad, ook dat nog. Al is dit nog wel het 'nette(re)' gedeelte van de Hambaken. Nog niet zo erg als de Trompet en contreien...Aardappel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:54:
[...]
bijna 2 ton, en dan nog op gaan knappen voor 20-30 k (zelf klussen) en dan woon je tussen de paupers in de Hambaken.... nee dank je
Waarschijnlijk was het een eis van de (verkopende) woningcoöperatie dat er een keuken in stond. Dan zou ik er ook geen dure hoekkeuken in zetten inderdaad.Hielko schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:22:
[...]
Okay, er heeft een andere keuken ingezeten zo te zien. En in plaats van de boel gewoon leeg te laten hebben ze er een (nieuwe?) super kleine en goedkope keuken ingezet? Waarom? Zodat die er weer uitgesloopt kan worden? Lijkt me toch redelijk stukje kapitaalvernietiging...
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
...maar zal je nooit de sfeer krijgen van een jaren 20 woning!Jelte,89 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:47:
[...]
Erfpacht afkopen wat je 700-750k kost... dan ben je dus gewoon een miljoen kwijt, Ik ben dan niet zo bekend met Soest maar het lijkt me dat je dit ook wel kunt laten bouwen voor 800k... En voor dat geld heb je de boel beter geïsoleerd, beter glas, de nieuwste materialen, vloerverwarming en niet zo'n ganzentrap
Dan ben je wel eigenaar van een 1051m2 perceel met huis, garage gigantisch bedrijfspand voor een bedrag van 951 euro per m2
Ik De hypotheekverstrekker betaalde voor een 200m2 perceel met jaren 80 hoekwoning met garage een bedrag van 1600 euro per m2
Dan is een miljoen ineens niet zo heel gek als je kijkt wat je ervoor krijgt...
Al heeft de grond €4k per m2 gekocht, dan nog is de woning te duur. Tuurlijk begrijp ik dat Amsterdam populair is, maar het is (is je zo'n woning wilt kopen) helemaal niet gek om uit te rekenen wat een woning realistisch zou moeten kosten of wat de woning gekost heeft toen deze werd gebouwd (aangezien die een jonge woning is).Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:31:
[...]
2k per vierkante meter een extreme prijs?Of je moet extreem kansloos bedoelen..
Verder worden een hoop leuke dingen gepost in dit topic, maar ik stoor me aan alle "ik vind dat Amsterdam te duur is"-posts. Het ís duur, dat klopt. Maar als je dat opmerkelijk vindt heb je kennelijk de afgelopen jaren onder een steen geleefd.
Daar stond waarschijnlijk een fornuis met een 'open' onderkant waardoor je nog iets meer tegel kon zien dan bij de kastjes ernaast waar gewoon een plint tegenaan zat.Aardappel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:19:
Merkwaardig dat ze die 4 tegels niet hebben laten stroken met de rest.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ja zoiets zat ik ook aan te denken, maar waarom dan niet strokend?ralpje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:49:
[...]
Daar stond waarschijnlijk een fornuis met een 'open' onderkant waardoor je nog iets meer tegel kon zien dan bij de kastjes ernaast waar gewoon een plint tegenaan zat.
dan hadden ze of 1 tegel meer moeten gebruiken, of tegels snijden...
te veel werk voor de tegelzetter natuurlijk
te veel werk voor de tegelzetter natuurlijk

Leeg - Sinds 20180907
Ik vind ze prachtig en die extra bergruimte is ook erg handig. Maar ik ben ook bang dat ik daar een keer m'n nek ga breken als ik haast heb of slaapdronken ben of zo. Die enkele keer dat je met zware spullen sjouwt zou mij dan weer niet boeien.Aardappel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:12:
[...]
Vergeet niet dat dit iets van vroeger is. Toen werd juist meer naar het praktische gekeken.
En de treden zijn niet extreem hoog, ze zijn maar de helft van zo'n blok hè.
Hier nog wat voorbeelden.
[afbeelding]
[afbeelding]
En nieuwe hippe varianten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nog een pareltje gevonden. Mocht ie al voorbij zijn gekomen dan heb ik niet goed genoeg gezocht 
https://www.funda.nl/koop...6114931-koudekerkseweg-3/
Dit huis voldoet zeker aan de noemer 'authentieke details'

Ligbad met doorkijk naar de zolder en wie weet zelfs naar buiten

Ligbad met doorkijk naar de zolder en wie weet zelfs naar buiten

Nu de dekens nog...
Dat zeker, maar een 'Leuke opknapwoning' kan ik het toch niet noemen.RvL schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:56:
Nog een pareltje gevonden. Mocht ie al voorbij zijn gekomen dan heb ik niet goed genoeg gezocht
Maar dan wel weer veel mogelijkheden:
• bulldozer
• sloopkogel
• explosieven
• bulldozer
• sloopkogel
• explosieven
Nu de dekens nog...
Is het dan niet meer een 'leuk sloopwoning'?RvL schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:10:
• bulldozer
• sloopkogel
• explosieven
Nog lastig denk ik, want het is een halfvrijstaand huis...RvL schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:10:
• bulldozer
• sloopkogel
• explosieven
WTF?RvL schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:56:
Vorig jaar voor 99K te koop en februari 2018 verkocht.
Nu voor 119K te koop.
Alleen klimop van de gevel gehaald...
Moet je ook een bod doen op de andere helft. Dan heb je wel een leuke ruime kavel om wat moois neer te zetten...Hielko schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:45:
[...]
Nog lastig denk ik, want het is een halfvrijstaand huis...
Zit er geen subsidie op sloop in krimpregio's...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
is niet helemaal waar, de meubels zijn anders gezet in de woonkamer. Kistje verplaatst, kleedje op tafelJeeEs schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:55:
[...]
WTF?
Nu voor 119K te koop.
It's me Mario
En geen VVE.... Ik was benieuwd naar de VVW bijdrage eigenlijk...
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
bad met uitzicht: https://www.funda.nl/koop...ulststraat-189-2/#foto-29
Wie is die dame in de badkamer, ik vraag dat voor een vriend.
Kate Moss.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:28:
[...]
Wie is die dame in de badkamer, ik vraag dat voor een vriend.
€13.000 per m2 overigens.
Misschien iemand die het wilde opknappen maar die het nu toch zwaar tegenvalt.JeeEs schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:55:
[...]
WTF?
Nu voor 119K te koop.
Dat geloof ik niet. Volgens mij is ze veel duurder.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
JeeEs schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:55:
[...]
WTF?
Nu voor 119K te koop.
offtopic:
ik heb nog wat beltegoed over die morgen verloopt
ik heb nog wat beltegoed over die morgen verloopt

Er is in dit pand (appartementenblok) een VvE actief. Ik heb een ander pand gezien waar de bijdrage netjes vermeld stond. En die is astronomisch hoog. Voor 112m2 betrof het maarliefst €270 per maand. Dus grofweg €2,50 per m2 per maand.Ardana schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:07:
[...]
En geen VVE.... Ik was benieuwd naar de VVW bijdrage eigenlijk...
https://www.funda.nl/koop...5-gustav-mahlerplein-153/
Gelet op de voorzieningen in het genoemde pand t.o.v. een gewoon appartementencomplex is de servicebijdrage voor dit pand zeker niet lager. Dus je kunt wel ongeveer van €750 per maand uitgaan. Wat mij ook enorm verbaasd is dat er voor dit bedrag niet een parkeerplaats jouw eigendom is. Nee, die moet gehuurd worden. Bizar.
Overigens, de Kea Boumanstraat is zeker niet een slechte plek. Je zit nog best redelijk in de buurt van het centrum, kan je twee auto's kwijt en je zit binnen de ring. Tevens niet aan de verfoeide westkant van de hoofdstad. De prijs is wel erg hoog voor de flut-afwerking natuurlijk. Het ziet er gewoon uit als een hippie-hol voor dat geld. Maar als de afwerking netter was geweest, was de prijs wel marktconform.Piet91 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:21:
Iemand een potentiële doodssmak maken?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...726-kea-boumanstraat-110/
Sauna met uitzicht:
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...69-gustav-mahlerlaan-292/
[ Voor 17% gewijzigd door fonsoy op 11-09-2018 21:21 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Ik heb thuis precies de lamp in de inloopkast, voor weinig via Aliexpress. Identiek
Heerlijk droog commentaar... Ik lig dubbel!RvL schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:29:
Van tijd tot tijd houd ik mijn woonplaats een beetje in de gaten, kijken wat de huizenprijzen doen en gewoon uit nieuwsgierigheid.
Toch wel een pareltje tegengekomen. Modern ingericht, geheel naar de moderne maatstaven. Geadverteerd als hoekwoning
https://www.funda.nl/koop...594051-tweede-hambaken-34
Zo is er recent, in 1973, nog opnieuw behangen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De knusse achtertuin is voorzien van veel groen
[Afbeelding]
Uiteraard mag de moderne minimalistisch vormgegeven keuken niet achterblijven:
[Afbeelding]
Nu begrijp ik dat dit een oud huurhuis is, maar hier is (zowel door bewoners als woningcoörperatie) gewoon al decennia lang niets aan gedaan.... Opvallend genoeg wel een B-label, wat ik dan toch knap vind.
In dezelfde straat staat ook nog een vergelijkbare tussenwoning te koop. Die adverteren ze als opknapper:
https://www.funda.nl/koop...78928-tweede-hambaken-62/
Wat is dat andere huis dan???
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Aparte keuken, ik vind het wel wat hebben. Verder een prima woning, behalve de badkamer, die moet nog geüpdatet worden.

I hide at work because good employees are hard to find.
Ia dit nou zo'n 'moderne keuken met een authentieke uitstraling'?Incolumis schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:10:
Aparte keuken, ik vind het wel wat hebben. Verder een prima woning, behalve de badkamer, die moet nog geüpdatet worden.
[Afbeelding]
Wat vind ik dit lelijk zeg..
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Tja, gewoon een keurige, netjes uitgebouwde, twee-onder-één-kapper met garage zoals er honderduizenden in Nederland staan voor keurige mensen die er zuinig op geweest zijn en waarschijnlijk hard voor gewerkt en gespaard hebben... De enige uitspatting die iets minder burgerlijk is dat is inderdaad (de kleur van) die keuken. Foei...Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:18:
Vind je het ook een chronisch gebrek aan smaak hebben?
Next!
Die tegeltjes in de keuken er af tikken en netjes laten stucen, paar emmertjes latex op de muur en de badkamer/toilet moeten gebeuren verder gewoon een nette woning.
[ Voor 12% gewijzigd door D.deJong op 12-09-2018 05:44 ]
Van die losstaande keukenblokken zijn zo'n ENORME ruimteverspilling. Dat ze in kookprogramma's worden gebruikt is omdat het dan makkelijker te filmen is (of in een professionele keuken is), niet omdat het praktisch is in een woning...
Dat vindt jij, maar ik vind het persoonlijk wel iets hebben. Zeker als koken geen "moetje" is kan het een gezellige manier van koken zijn, zonder dat je alleen tegen een muur aan hoeft te kijken. Ik vind dit er persoonlijk ook best mooi uit zien. Misschien niet een keuze die ik zelf zou maken, maar ik vind de reacties erop wel wat overdreven negatief.
Het hangt ook van de soort woning af. In een grote villa OK, maar in een 80 m2 flat neemt het al gauw de ruimte van een grote slaapkamer in beslag...Flavius schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:21:
Dat vindt jij, maar ik vind het persoonlijk wel iets hebben. Zeker als koken geen "moetje" is kan het een gezellige manier van koken zijn, zonder dat je alleen tegen een muur aan hoeft te kijken. Ik vind dit er persoonlijk ook best mooi uit zien. Misschien niet een keuze die ik zelf zou maken, maar ik vind de reacties erop wel wat overdreven negatief.
Wij hebben er naar gekeken en uiteindelijk afgeschoten om de reden die @Amphiebietje ook al aangaf: ruimteverspilling. Uiteindelijk hebben we hem gewoon aangesloten op de muur (U-vormige keuken) en er een soort van barretje van gemaakt. Als ik die foto zie, zou ik in die keuken een chronisch gebrek aan ruimte hebben. Er is geen ander aanrechtblad!Flavius schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:21:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Altijd al in het pitoreske De Heen willen wonen, het meest westelijke puntje van Noord Brabant? Dan is dit je kans!
https://www.funda.nl/koop...s-86221104-heensedijk-19/
Goed het pandje heeft wat aandacht en liefde nodig, al zijn recentelijk de daklijsten nog geschilderd en heeft men voor het gemak ook maar een paar rijen dakpannen en de nokvorsten meegenomen.

De woonkamer en keuken zijn voorzien van een gezellige houtkachel voor uw luxe en comfort. Daarnaast is de keuken voorzien van een vaste, wegrotbare kast.

De riante zolder is bij uitstek geschikt voor uw kleinkinderen, om bijvoorbeeld spannende griezelverhalen te vertellen:

Het riante bijgebouw verkeerdt waarschijnlijk in betere staat dan het hoofdgebouw en is tevens voorzien van een reserve deur. Geen overbodige luxe denk ik zo.

Waterbesparend toilet

Verder uiteraard van alle gemakken niet voorzien:
- Geen badkamer
- Geen warm water
- Geen isolatie
- Voornamelijk asbesthoudende materiale gebruikt
Maar men adverteert het in ieder geval wel eerlijk:
Aan de rand van het buitengebied gelegen renovatie-/sloopwoning
Goed het pandje heeft wat aandacht en liefde nodig, al zijn recentelijk de daklijsten nog geschilderd en heeft men voor het gemak ook maar een paar rijen dakpannen en de nokvorsten meegenomen.

De woonkamer en keuken zijn voorzien van een gezellige houtkachel voor uw luxe en comfort. Daarnaast is de keuken voorzien van een vaste, wegrotbare kast.

De riante zolder is bij uitstek geschikt voor uw kleinkinderen, om bijvoorbeeld spannende griezelverhalen te vertellen:

Het riante bijgebouw verkeerdt waarschijnlijk in betere staat dan het hoofdgebouw en is tevens voorzien van een reserve deur. Geen overbodige luxe denk ik zo.

Waterbesparend toilet

Verder uiteraard van alle gemakken niet voorzien:
- Geen badkamer
- Geen warm water
- Geen isolatie
- Voornamelijk asbesthoudende materiale gebruikt
Nu de dekens nog...
Vooral de kleurencombinatie is apart, de bewoners hadden duidelijk een voorkeur voor groen. Huis is zeer herkenbaar overigens. Ik heb in dezelfde wijk en in zo'n zelfde soort huis gewoond. Keuken overdreven groot, maar ik zou zelf ook niet weten wat ik met al die ruimte zou moeten, dus zo'n blok is een mooie opvulling. Alleen die kleur is niet bepaald mij stijl. Verder zie ik dat ze de open haard eruit gehaald hebben, scheelt toch ook echt een hoop ruimte.Incolumis schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:10:
[Afbeelding]
Verder is het best jammer dat ze alles netjes hebben gemaakt, maar dan wel de 'originele' badkamer en WC boven erin hebben laten zitten.
Overigens is de vraagpijs best wel netjes, als je ziet wat ze een paar huizen verderop durven te vragen: https://www.funda.nl/koop...s-40478001-zeelandlaan-2/. Exact hetzelfde pand, maar dan geen nieuwe keuken, geen vloer, geen stukwerk, geen uitbouw en maar €35.500,- goedkoper.
Van de buitenkant lijkt het nog niet zo erg/oud te zijn, maar binnen is het toch wel tijd voor een buldozer.RvL schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:53:
Altijd al in het pitoreske De Heen willen wonen, het meest westelijke puntje van Noord Brabant? Dan is dit je kans!
[Afbeelding]
[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 12-09-2018 08:05 ]
Leuk pandje voor de echte klusser. Wel wat liefde nodig inderdaad. Maar hij is verkocht (ov), dus er zijn mensen die er brood in zienRvL schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:53:
It's me Mario
Waarschijnlijk was er geen budget meer voor boven. Dat was bij ons ook het geval, beneden is destijds helemaal opgeknapt/uitgebouwd, boven niks gedaan.rens-br schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:55:
[...]
Verder is het best jammer dat ze alles netjes hebben gemaakt, maar dan wel de 'originele' badkamer en WC boven erin hebben laten zitten.
[...]
I hide at work because good employees are hard to find.
De HiFi-opstelling vind ik veel ergerIncolumis schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:10:
[Afbeelding]

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Als een echte makelaar, verkeert verkeerd schrijven.RvL schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:53:
Het riante bijgebouw verkeerd waarschijnlijk in betere staat dan het hoofdgebouw en is tevens voorzien van een reserve deur. Geen overbodige luxe denk ik zo.
[Afbeelding]
Sorry, kon het niet laten, zie het bij 9 van de 10 marktplaats-advertenties
Als je geld genoeg hebt dan koop je daar niks voor, letterlijk.Amphiebietje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 06:22:
Van die losstaande keukenblokken zijn zo'n ENORME ruimteverspilling. Dat ze in kookprogramma's worden gebruikt is omdat het dan makkelijker te filmen is (of in een professionele keuken is), niet omdat het praktisch is in een woning...
Een huis waarbij het geld figuurlijk tegen de plinten klotst heeft ruimte, een open keuken, grote vide, brede gangen, een hal met piano natuurlijk.
Bij dit huis past het nog wel vind ik, maar zo zijn er mensen die om 6 uur eten en dan iets gaan doen.
Er zijn ook mensen die in hun keuken leven, 2 uur koken, en daarna nog aan de keukentafel blijven zitten.
Ik had een oom en tante waarvan ik de keuken zo kan natekenen, maar eigenlijk niet weet hoe de woonkamer eruit zag.
Ach. Hoeveel ruimte heb je nodig om een paar gaatjes te prikken in je microwave maaltijd?Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:44:
[...]
Als ik die foto zie, zou ik in die keuken een chronisch gebrek aan ruimte hebben. Er is geen ander aanrechtblad!
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ik heel veel. En een grote vriezer. Want die microwave maaltijden moeten natuurlijk wel eerst gemaakt wordenPunkrocker schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:27:
[...]
Ach. Hoeveel ruimte heb je nodig om een paar gaatjes te prikken in je microwave maaltijd?
* Wailing_Banshee heeft 2 ovens, een gril en een magnetron in haar keuken staan...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
You’ve got me there!Aardappel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:21:
[...]
Als een echte makelaar, verkeert verkeerd schrijven.
Sorry, kon het niet laten, zie het bij 9 van de 10 marktplaats-advertenties
Nu de dekens nog...
Zal wel weer van de vrouw des huizes moeten omdat het anders "in de weg staat".Vitamine schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:14:
[...]
De HiFi-opstelling vind ik veel erger:
[Afbeelding]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
de inrichting is nogal jammer. Bij de eerste foto dacht ik nog: "die zooi nemen ze gewoon mee", maar het blijkt ook best wel aan het huis vast te zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 12-09-2018 13:38 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Best mooi!
Om naar te kijken dan, niet om in te wonen...
Op z'n mist bijzonder, die mensen hebben in ieder geval stijl!
Om naar te kijken dan, niet om in te wonen...
Op z'n mist bijzonder, die mensen hebben in ieder geval stijl!
Leuke plaats met leuke jachthaven, maar alles behalve het meest westelijke puntje van noord-brabant want dat is toch echt nieuw-vossemeer en dat is nu weer een vreselijk nietszeggend dorp.RvL schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:53:
[ Voor 6% gewijzigd door Pelox op 12-09-2018 13:50 ]
Zero.
Deze makelaar heeft z'n photoshop skills even uit de kast gehaald.

https://www.funda.nl/koop...5307-amsteldijk-zuid-137/
Het huidige huis was blijkbaar geen foto waard.
https://www.google.nl/map...!3d52.2615745!4d4.8748015

Als ik google maps bekijk en dan het plaatje van de makelaar, krijg ik de indruk dat hij het perceel voor het gemak ook maar even 5 meter heeft opgerekt in de breedte.
En dalijk een mooie verlenging van de A16 in de voortuinYellowCube schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:37:
[...]
de inrichting is nogal jammer. Bij de eerste foto dacht ik nog: "die zooi nemen ze gewoon mee", maar het blijkt ook best wel aan het huis vast te zitten.
Ik snap dat voortuintje aan de overkant van de straat niet helemaal...
Maar, het ziet er idyllisch uit, totdat je beseft dat het Terbregseplein en de A20 toch iets te dichtbij liggen.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Normaal gewoon een vlonder voor je sloep.Arjan A schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:15:
[...]
Ik snap dat voortuintje aan de overkant van de straat niet helemaal...
Maar, het ziet er idyllisch uit, totdat je beseft dat het Terbregseplein en de A20 toch iets te dichtbij liggen.
Dat valt toch wel mee?dakong schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:08:
[...]
En dalijk een mooie verlenging van de A16 in de voortuin
Die gaat vanaf de huidige A16 richting noorden, achter het molenlaan kwartier langs (in een landtunnel, door het Bergse Bos.)
Wel de huidige A20 op 100m, dat is eigenlijk het enige minpunt,qua locatie.
Het huis ernaast is hier ook al eens voorbij gekomen.mathy_ schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:52:
Deze makelaar heeft z'n photoshop skills even uit de kast gehaald.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist
Dat is wel een serieus cool pand! En mooi ingericht ook.BasV. schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:23:
[...]
Het huis ernaast is hier ook al eens voorbij gekomen.
https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist
Als ik eigenaar van dat pand was dan zou ik een serieuze poging doen om die bouwval ernaast gewoon erbij te kopen. Plat gooien en de tuin uitbreiden en/of een garage of zo neerzetten...
110k is kleingeld als je een pand van 2.5m kan kopen...

110k? Het is toch 625k?Fiber schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:23:
[...]
Dat is wel een serieus cool pand! En mooi ingericht ook.
Als ik eigenaar van dat pand was dan zou ik een serieuze poging doen om die bouwval ernaast gewoon erbij te kopen. Plat gooien en de tuin uitbreiden en/of een garage of zo neerzetten...
110k is kleingeld als je een pand van 2.5m kan kopen...
Ah, shit, je hebt gelijk. Ik vergiste me met dat huis van hierboven: https://www.funda.nl/koop...s-86221104-heensedijk-19/
Lijkt er wel een beetje op, maar staat niet in Amstelveen aan de Amstel...

Laat maar zitten dan...

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 12-09-2018 22:00 ]
Bij elke foto dacht ik van "het kan niet lelij...oh toch wel

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Die heeft 'je huis groener maken is goed voor het milieu' iets te letterlijk genomen.Slavy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:02:
[...]
Bij elke foto dacht ik van "het kan niet lelij...oh toch wel"
Geen wonder dat het al een paar maanden te koop staatSlavy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:02:
[...]
Bij elke foto dacht ik van "het kan niet lelij...oh toch wel"
kathaar in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat.... - Deel 1"
zal ook nog wel even zo blijven.
Van binnen niet eens zo heel verkeerd, maar die buitenkantOcmer-traallos schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:11:
[Afbeelding]
Vandaag is rood...
Oh, de grond eromheen hoort er niet bij![]()
https://www.funda.nl/koop...s-40714341-dudokstraat-1/

En wat heeft deze foto eigenljik te betekenen? Liet de fotograaf per ongeluk zijn camera vallen?
Edit: Zie nu dat ik op een post reageer uit juli

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 13-09-2018 11:38 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Die verlenging komt vrij veraf te liggen. En gaat de A20 die vlak achter het huis loopt enigszins ontlasten. Ietsje pietsje verbetering dus. Desondanks een vrijwel onverkoopbaar stuk kitsch.dakong schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:08:
[...]
En dalijk een mooie verlenging van de A16 in de voortuin
Tof huisje aan de binnenkant!Harrie_ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:13:
[...]
Van binnen niet eens zo heel verkeerd, maar die buitenkant
En wat heeft deze foto eigenljik te betekenen? Liet de fotograaf per ongeluk zijn camera vallen?
Edit: Zie nu dat ik op een post reageer uit juli
Aangezien er een architect vernoemd staat ben ik wel haast bang dat je de boel aan de buitenkant niet eens gewoon wit zou mogen verven... En dat grasveld er om heen is dus kennelijk publiekelijk toegankelijk? (gemeentegrond iig...) kan je niet eens met de gordijnen open op de bank in de woonkamer een potje ketsen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Woon er in de buurt en inderdaad de buitenkant mag van de architect niet in een andere kleur geverfd worden. Jaren geleden heeft dit huis al eens te koop gestaan en een artikel in een lokale krant vermeldde dat de buiten kleur niet bespreekbaar was met de architect.vectormatic schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:13:
Aangezien er een architect vernoemd staat ben ik wel haast bang dat je de boel aan de buitenkant niet eens gewoon wit zou mogen verven... En dat grasveld er om heen is dus kennelijk publiekelijk toegankelijk?
Dat grasveld is wel verbeterd, tegenwoordig staat er een heg met een poortje omheen zodat mensen niet zomaar het gras op kunnen lopen. Dit is ook op de foto's te zien. Vroeger was het gewoon een grasveld zonder heg en hek en kon je dus zomaar naar het huis lopen en naar binnen gluren.
[ Voor 2% gewijzigd door MrGameDoctor op 13-09-2018 15:07 . Reden: Zinsopbouw verbeterd ]
MrGameDoctor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:58:
[...]
Woon er in de buurt en inderdaad de buitenkant mag van de architect niet in een andere kleur geverfd worden. Jaren geleden heeft dit huis al eens te koop gestaan en een artikel in een lokale krant vermeldde dat de buiten kleur niet bespreekbaar was met de architect.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik vind dat dus echt belachelijk he. Waarom zou die architect er nog wat over te zeggen hebben na aflevering van het product? Ik koop een huis, geen overeenkomst met een architect.
Vraag me echt af hoeverre zoiets standhoudt in een rechtszaal.
Als ik de verf gratis kreeg zou ik er niet zo'n probleem mee hebben... En anders: het is mijn huis, wat heeft de architekt daar nog over te zeggen?vectormatic schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:03:
[...]
Ik snap dat dus niet, wie in their right mind vindt dit een acceptabele kleur, en waarom zou je in hemelsnaam als je 7 ton betaald voor een huis het niet zelf mogen verven?
Dat heeft te maken met het auteursrecht van de architect, architectuur is een 'gebonden kunst', waardoor er auteursrecht op ligt. Dus als je er geen afspraken over vastlegt (dat de architect afstand doet van zijn auteursrecht b.v.) bij de inhuur. Dan heeft de architect een hoop te zeggen over het uiterlijk van 'zijn' stukje kunst.
betaaltvectormatic schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:03:
[...]
waarom zou je in hemelsnaam als je 7 ton betaald voor een huis het niet zelf mogen verven?
Volgens mij kan zoiets onder een erfdienstbaarheid vallen.
Tuurlijk houdt dat wel stand, toestemming nodig hebben van de architect is helemaal niet zo ongebruikelijkPathogen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:07:
Ik vind dat dus echt belachelijk he. Waarom zou die architect er nog wat over te zeggen hebben na aflevering van het product? Ik koop een huis, geen overeenkomst met een architect.
Mooi herenhuisje te koop in Heemstede voor nog geen 8 ton:

De catch? Stiekem is het geen "Herenhuis, tussenwoning", maar gewoon een appartement
https://www.funda.nl/koop...uis-40591704-hageveld-50/
[ Voor 26% gewijzigd door naitsoezn op 13-09-2018 15:22 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
whoops, rightoReinier schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:14:
[...]
betaalt
Volgens mij kan zoiets onder een erfdienstbaarheid vallen.
En ik snap wel hoe je dit wettelijk aftikt, ik mag ook geen satelietschotel op mn gevel, en zou er ook niet blij van worden als de buren dat wel deden.
Waar ik dan weer niet bij kan is dat de architect in deze een vrijbrief krijgt om te bepalen wat mooi is, en zijn visie tot in de lengte van dagen gehandhaafd wordt. Gewoon een stukje gezond verstand zou genoeg moeten zijn om te zeggen dat dit huis ook prima wit kan zijn toch?
Wow, Paleis Soestdijk is er niks bij. Toch leuk als je zo'n foto van 'je huis' kan laten zien...naitsoezn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:15:
[...]
Tuurlijk houdt dat wel stand, toestemming nodig hebben van de architect is helemaal niet zo ongebruikelijk. In bepaalde gevallen kun je een weigerende architect aanklagen (nou ja, aanklagen kan altijd maar er zijn bepaalde omstandigheden waar het wat kansrijker is
), of je kunt er omheen werken (slopen mag bv wel, waarna je iets nieuws kunt opbouwen) maar doorgaans heeft zo'n architect gewoon het laatste woord. Zie bv hier.
[Afbeelding]
De catch? Stiekem is het geen "Herenhuis, tussenwoning", maar gewoon een appartement![]()
Bij mij in Dld. zie je deze kleur (soms iets lichter of donkerder) nog regelmatig. In m'n dorp minstens 2x, want die zie ik uit het raam in de verte staan. Het huis waar ik de bewoner persoonlijk van ken, is idd in deze kleur geverfd, omdat de verf (bijna) gratis was (ebay zij dank).Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:07:
[...]
Als ik de verf gratis kreeg zou ik er niet zo'n probleem mee hebben...

Erg mooi. Jammer van de ontzettend hoge servicekosten.naitsoezn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:15:
[...]
Tuurlijk houdt dat wel stand, toestemming nodig hebben van de architect is helemaal niet zo ongebruikelijk. In bepaalde gevallen kun je een weigerende architect aanklagen (nou ja, aanklagen kan altijd maar er zijn bepaalde omstandigheden waar het wat kansrijker is
), of je kunt er omheen werken (slopen mag bv wel, waarna je iets nieuws kunt opbouwen) maar doorgaans heeft zo'n architect gewoon het laatste woord. Zie bv hier.
[Afbeelding]
De catch? Stiekem is het geen "Herenhuis, tussenwoning", maar gewoon een appartement![]()
Dat valt onder auteursrecht.vectormatic schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:20:
[...]
Waar ik dan weer niet bij kan is dat de architect in deze een vrijbrief krijgt om te bepalen wat mooi is, en zijn visie tot in de lengte van dagen gehandhaafd wordt.
Je kan een boek (=huis) van een uitgever (= aannemer/bouwer) kopen, van een bepaalde schrijver (=architect).
Stel bepaalde delen van het verhaal bevallen je niet, dan mag je dat verhaal niet herschrijven en publiek uitgeven onder de naam van de schrijver. Onder je eigen naam ook niet, want dat heet plagiaat, inbreuk op morele rechten, e.d.
Een huis is altijd zichtbaar, en elke aanpassing aan de buitenzijde is publiek en tast dus het auteursrecht aan.
Over smaak valt niet te twisten, zegt menGewoon een stukje gezond verstand zou genoeg moeten zijn om te zeggen dat dit huis ook prima wit kan zijn toch?
Maar kun je de naam van de architect er ooit "afhalen" dan?
"Dit huis is ooit ontworpen door Rietveld, maar in de jaren xx verbouwd door de toenmalige eigenaar."
Weet niet, ik vind het gewoon vreemd. Je koopt toch niet het huis in een soort bruikleen...
"Dit huis is ooit ontworpen door Rietveld, maar in de jaren xx verbouwd door de toenmalige eigenaar."
Weet niet, ik vind het gewoon vreemd. Je koopt toch niet het huis in een soort bruikleen...
Eigenlijk koop je een stuk grond voor ~110k en mag je ook voor de sloopkosten opdraaienRvL schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:53:
Wat is "afhalen"? Het verhaal "A Christmas Carol" is bijv. voor eeuwig van Charles Dickens. Dat zijn morele rechten. De auteursrechten vervallen na 90 jaar of zo.Pathogen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:06:
Maar kun je de naam van de architect er ooit "afhalen" dan?
Intern mag je vaak verbouwen wat je wil. Buiten mag dat niet, met de analogie die ik boven beschreef."Dit huis is ooit ontworpen door Rietveld, maar in de jaren xx verbouwd door de toenmalige eigenaar."
Nee, maar als je een boek koopt of een CD, dan mag je dat verhaal ook niet wijzigen en doorverkopen, tenzij je toestemming van de auteur/artiest voor hebt.Je koopt toch niet het huis in een soort bruikleen...
Edit: toevoeging.
[ Voor 14% gewijzigd door Fireshade op 13-09-2018 16:18 ]
De architect kan ontwerpen wat hij wil, maar als niemand daar voor wil betalen krabbelt 'ie vanzelf terug.vectormatic schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:20:
[...]
whoops, righto
En ik snap wel hoe je dit wettelijk aftikt, ik mag ook geen satelietschotel op mn gevel, en zou er ook niet blij van worden als de buren dat wel deden.
Waar ik dan weer niet bij kan is dat de architect in deze een vrijbrief krijgt om te bepalen wat mooi is, en zijn visie tot in de lengte van dagen gehandhaafd wordt. Gewoon een stukje gezond verstand zou genoeg moeten zijn om te zeggen dat dit huis ook prima wit kan zijn toch?
En wie weet komt er ooit een dag waarop hij zegt dat je het over mag schilderen (in 7 specifieke RAL-kleuren
Nee, maar ik mag wel op het hoesje tekenen en de CD gewoon gebruikenFireshade schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:14:
[...]
Nee. Het verhaal "A Christmas Carol" is bijv. voor eeuwig van Charles Dickens.
[...]
Intern mag je vaak verbouwen wat je wil. Buiten mag dat niet, met de analogie die ik boven beschreef.
[...]
Nee, maar als je een boek koopt of een CD, dan mag je dat verhaal ook niet wijzigen en doorverkopen, tenzij je toestemming van de auteur/artiest voor hebt.
Verwijderd
Ik vindt hem prachtig! Maare.... Het is een monument, wat mag je er feitelijk mee doen?Flavius schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:44:
Hier zou ik ook wel wat moois van kunnen maken! Betreft een voormalige pastorie.
https://www.funda.nl/koop...is-40877104-kerkstraat-8/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er staat ook doodleuk bij isolatie: geen, energielabel: niet verplicht.
Whooptiedoo, dat wordt stoken geblazen!!
Wat een slechte foto's zeg. Nietzeggende rare detailfoto's.naitsoezn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:15:
[...]
[Afbeelding]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
[Afbeelding]
De catch? Stiekem is het geen "Herenhuis, tussenwoning", maar gewoon een appartement
[/quote]
Ik zie die 193m2 niet terug in de foto's. Lijkt me zo klein op de foto's. Verder wel ontzettend gaaf zo'n appartement in kazerne?
@LittleTycoon even iets teruglezen, is vandaag al gepost
Laat maar, zie nu pas dat je het bericht quote wat niet helemaal goed is gegaan

[ Voor 42% gewijzigd door gws24 op 13-09-2018 19:30 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ging idd niet jofelgws24 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:29:
@LittleTycoon even iets teruglezen, is vandaag al gepostLaat maar, zie nu pas dat je het bericht quote wat niet helemaal goed is gegaan
Bij dit pandje krijg je ook nog eens een school voor voortgezet onderwijs als aanwonende buren..naitsoezn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:15:
[Afbeelding]
Bij de omschrijving "In 2005 is het gehele complex vernieuwbouwd" moest ik gelijk hier aan denken:naitsoezn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:15:
[...]
[Afbeelding]

Flavius schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:50:
Kwam ook nog dit bizarre pand tegen:
https://www.funda.nl/koop...-49683902-leensterweg-30/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
What the...? Ik kan mij niet voorstellen dat die kinderen er geheel geestelijk gezond uitkomen? Wat wel enige ironie heeft, omdat het een voormalig kerkgebouw betreft.

If it looks stupid but it works, it ain't stupid moet die kerel gedacht hebben.
1 afvoerputje, tralalalala
2 afvoerputjes, tralalala
3 afvoerputjes, tralalala
4 afvoerputjes, tralalala
Volgens mij dacht die kerel: Ik wil een inloopdouche met zo'n nieuwe drain maar dat is te duur dus maar 4 van die normale putjes er in
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik krijg hier echt een kraakpandgevoel bij. Alles provisorisch gebouwd, houtkachels/allesbranders, matras op de grond. Al moet ik zeggen dat ik kraakpanden heb meegemaakt die beter verbouwd zijn.
En meer mensen pikken het op: https://www.rtlnieuws.nl/...interieur-woning-op-fundaAardappel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:07:
[...]
Geen wonder dat het al een paar maanden te koop staat
kathaar in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat.... - Deel 1"
zal ook nog wel even zo blijven.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Het past in het geheel: even snel wat in elkaar geflanst om te kunnen douchen en slapen terwijl de verbouwing nog een paar jaar duurt. Dan ga je geen dure RVS drain plaatsen.HyperBart schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:05:
[...]
[Afbeelding]
If it looks stupid but it works, it ain't stupid moet die kerel gedacht hebben.
1 afvoerputje, tralalalala
2 afvoerputjes, tralalala
3 afvoerputjes, tralalala
4 afvoerputjes, tralalala
Gok dat het toch allemaal wat tegenvalt als het nu te koop staat.
Kwam laatst ook een kerk langs die wél gelukt was, dus het is wel een interessant stukje vastgoed, alleen de locatie...
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Gelukkig hangt er zo'n vliegenplakstrip in de keuken, anders is het goor...Fireshade schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:09:
[...]
Eigenlijk koop je een stuk grond voor ~110k en mag je ook voor de sloopkosten opdraaien
http://www.fptower.com/APBaguette schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:34:
Iemand interesse in een optrekje zonder buren? Het is wel wat lastig bereikbaar.
http://www.fptower.com/auction.html
https://explore.org/livecams/frying-pan/frying-pan-cam
Blij dat ik 'm niet gekocht heb, daar waait het mij net ietsje te hard, oog van een orkaan over je vuurtoreneiland is niet zo prettig.
[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 14-09-2018 02:25 ]
Weer een pand dat gekocht is om na de verbouwing weer te verkopen:
Nu:
https://www.funda.nl/koop...40895033-larenseweg-26-b/
Februari:
https://www.funda.nl/koop...40439380-larenseweg-26-b/
Nu:
Februari:
Is het opgeknapt? Ja. Is het 160.000 euro extra waard daardoor? Hell to the no, er is zelfs (als ik het energielabel moet geloven) niks aan de isolatie gedaan.CrashOne schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:02:
Weer een pand dat gekocht is om na de verbouwing weer te verkopen:
Nu:
Februari:
[ Voor 8% gewijzigd door Slavy op 14-09-2018 08:33 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.