Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Een (woon)boot is geen vastgoed, ook het water/land niet want dat huur je doorgaans. Dus geen overdrachtsbelasting. Je kunt wel een boot bij een kadaster inschrijven maar bij wijzigingen heb je dan niet persé een notaris nodig dacht ik.
[ Voor 25% gewijzigd door Wuursj op 30-03-2018 10:33 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Tof huis, daar zie ik wel wat in!Slavy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:11:
Het huis van grootheid Arjen Lucassen staat nu officieel op Funda. Arjen Lucassen is onder andere bekend van projecten zoals Ayreon en Star One.
https://www.funda.nl/koop...uis-40509359-zoutlaan-31/
En een huis met een verhaal is natuurlijk ook een enorm pluspunt.
Maar het had ook zo gekunt
Huis er zowat naast levert bijna een ton meer op.gabberjoost schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:50:
Dit is ook wel een mooie:
https://www.funda.nl/koop...is-40512409-turfakker-31/

https://www.funda.nl/koop...is-40559066-turfakker-36/
Maw even een icovabak (of 2-3) huren en 75-90 duizend binnen 1-2 weken meer ophalen.
How do you save a random generator ?
Het is een vraagprijs he, men kan altijd vragen wat men wil, of men het ook krijgt is heel wat anders.enchion schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:47:
[...]
Huis er zowat naast levert bijna een ton meer op.
Maw even een icovabak (of 2-3) huren en 75-90 duizend binnen 1-2 weken meer ophalen.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Of je het in twee weken redt weet ik niet, maar dit zijn de panden waar je goed op kan verdienen inderdaad.enchion schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:47:
[...]
Huis er zowat naast levert bijna een ton meer op.
Je raaskalt een klein beetjethewizard2006 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:45:
[...]
En dit begrijp ik niet (helemaal). Je kan volgens mij helemaal niet (veel) minder lenen. Je moet alleen de KK zelf betalen. Je kan "gewoon" je hypotheek bedrag verhogen als jij het aankan en je dit in een verbouwing stopt.
Dus stel jij kan 300k lenen met je salaris. Het huis wat je koopt is 200k. Dan kan jij "gewoon" 100k bijlenen als je kan onderbouwen dat je dat moet gebruiken voor een verbouwing (zonnepanelen, badkamer, keuken, vloerverwaring, muren stuccen, vliering aanleggen etc).
Een hoop mensen denken echter dat je dan ook maar 200k kan lenen want max 100% (101%) van het hypotheekbedrag.
Waar mensen eerst 20k zelf inlegde om een keuken uit eigen zak te financieren zullen ze dit nu moeten gebruiken voor de KK. Je kan echter in je hypotheek deze keuken wel gewoon mee financieren. Maar dit lijkt vrij onbekend te zijn bij het gros.
Of zit ik er nu heel erg naast en raaskal ik maar wat?
Het punt is echter dat een taxateur vaak een lager bedrag inschat dan de verwachte verbouwkosten omdat een verbouwing van bijv een badkamer of keuken zelden meer waarde oplevert dan de investering (ivm persoonlijke smaak etc). Om de lening te kunnen krijgen moet je dus zelf ook geld inleggen om onder de 101% te komen. Bij ons was de waardeverhoging ongeveer 80% van de geplande verbouwing.
Daarnaast zal dit eigen geld niet vrij beschikbaar zijn maar zit dit in een bouwdepot waar strikte regels voor gelden (alleen facturen van erkende ondernemingen worden geaccepteerd)
In ons geval moesten we zelf geld inbrengen bij de aankoop bij de makelaar en kregen we voor dat bedrag een bouwdepot van de bank.
En er is genoeg legruimte aanwezigJasphur schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:08:
[...]
Prachtige vondst!
Volgende keer even een mooie foto van je gevonden pand erbij
[afbeelding]
[afbeelding]
En die waarschuwing van Funda zelf ook![]()
[...]

ivm het huis er naastBaddie09 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:02:
[...]
En er is genoeg legruimte aanwezig
[afbeelding]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Categorie "duur"
Mijn persoonlijke interesses: kastelen of kerken
Zelf hou ik niet zo van de combi "middeleeuws buiten / supermodern binnen", maar de uitdaging zo'n oud pand als woning te maken trekt me wel.
www.steamloco.info
Ik vind het zelf ook niet zo mooi trouwens. Donker… en met tekst op de muur en trap maar wel met een werkend gasfornuis en kraan.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 30-03-2018 11:31 ]
Phoe dat zal een flinke huur zijn dan. Ben er ook wel benieuwd naar wat dat opbrengt.DypFrys schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:39:
Wat zouden die 2 winkels opbrengen qua huur? 3-4K? Dat maakt het al wel een stuk interessanter.
https://www.funda.nl/koop...tement-47373604-dries-40/

Kun je tenminste even zitten terwijl je kijkt hoe iemand anders zit te schijten.

[ Voor 11% gewijzigd door mark-k op 30-03-2018 11:51 ]
Mijn vrouw heeft een winkel en we hebben een vergelijkbare ruimte gehuurd in centrum Leeuwarden. Dit is Utrecht dus ik druk nog wat bij op. Een beetje pand kost toch al snel 2K per maand ex btw en dit zijn ook nog 2 pandjes.Frank!in schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:35:
[...]
Phoe dat zal een flinke huur zijn dan. Ben er ook wel benieuwd naar wat dat opbrengt.
Als jullie eens wisten hoe vaak ik voor het werk in dit soort smerige stinkhuizen komRobertoBravo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:02:
[...]
Meer dan 2 ton voor zo'n verpauperde bende....
https://www.funda.nl/koop/breda/huis-40590867-buitenerf-140/
Opbergruimte zat.

Iemand weet niet hoe die bestek moet neerleggen

Lekker tafelen met zijn tweeën

Let ook op de tv

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 30-03-2018 12:24 ]
Dan is het toch wel meer dan een wijkje?DypFrys schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:47:
Duh, natuurlijk wel, ik kom vaak genoeg in Amsterdam en dat stuk regelmatig op de fiets verkend met m'n vriendin.
Wat? Geen opname studio? Arjen toch!Slavy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:11:
Het huis van grootheid Arjen Lucassen staat nu officieel op Funda. Arjen Lucassen is onder andere bekend van projecten zoals Ayreon en Star One.
[video]
[video]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Huis in Breda welke traditie getrouw een 'mooi' interieur heeft. Let's meet huis Cocky Coiffures
Wat is dat een ratjetoe aan stijlen zeg. Je mag hopen dat ze al het interieur meenemen.Jasphur schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:38:
Van dit object in Breda ga ik niet eens foto's plaatsen. 1 compliment wel, het is tot in de details allemaal consequent doorgetrokken. (even het kantoor niet meegereken)
Huis in Breda welke traditie getrouw een 'mooi' interieur heeft. Let's meet huis Cocky Coiffures

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Het huis van een prog legendeSlavy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:11:
[video]
[video]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Die vloer in de keuken....Slavy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:11:

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als ik zeg Vengeance zeg dat dan iets over mijn leeftijd?corset schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:28:
[...]
Het huis van een prog legendeals ik het kon betalen.. echt een mooi huis, of Oudenboch een goede locatie is.. geen idee
Mooi huis inderdaad. Maar Oudenbosch....
"What do you get if you multiply six by nine..."
Oh zeker maar serieus...2 miljoen voor een rijtjes huis.... ook al was de Koning dan je buurman dan ga je dat toch nog niet betalen voor een rijtjes woning omwille van locatie? Je moet echt wel uit die buurt komen om dat voor zo'n huis te willen betalen. Dat zeggen ze ook wel van Oud-Zuid, het is een soort reservaat voor de welgestelden.
Maar je kan wel een beetje invullen dat die halve buurt op de fiets naar de Zuid-As gaat en bijvoorbeeld bij ABN of Deloitte aan het werk gaat
Is het niet toevallig een dependance van de lokale Xenos? Kunnen ze laten zien wat ze allemaal in hun assortiment hebben.Jasphur schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:30:
Iemand nog op zoek naar een 2-kamer appartement in, volgens mijn baas, het lelijkste pand in Waalwijk?
Ik vind het zelf ook niet zo mooi trouwens. Donker… en met tekst op de muur en trap maar wel met een werkend gasfornuis en kraan.
[afbeelding]
Maar apart gebouw idd, en zo te zien is de 'tuin' eronder een opslagruimte voor rolkarren (van de naastgelegen domino's pizza?)
De beschrijving is heerlijk cheesy:Baddie09 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:27:
[...]
Is het niet toevallig een dependance van de lokale Xenos? Kunnen ze laten zien wat ze allemaal in hun assortiment hebben.
Maar apart gebouw idd, en zo te zien is de 'tuin' eronder een opslagruimte voor rolkarren (van de naastgelegen domino's pizza?)
De ronde ramen maken het een beetje alsof je vanuit je kajuit op de Titanic over de woeste zee kijkt. Zonder dat probleem van de botsing met de ijsberg en het zinken. Als Leonardo DiCaprio die uitschreeuwt: “I’m the king of the world!” Hoog en droog in je eigen bijzondere paleis.
Maar dan in waalwijk...
Even kijken, ik vind hier een stukje van alweer een paar jaar terug, maar is denk ik niet veel veranderd, hooguit meer geworden. Een straat verderop is de gemiddelde huurprijs 1675 euro/m2/jaar. Als we dat afronden op 1500 euro en het winkeloppervlak op 120 m2 schatten, kom ik uit op 15k per maand aan huur.... Vind je 't gek dat de binnensteden leeg staan en ze geen huurders kunnen vindenFrank!in schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:35:
[...]
Phoe dat zal een flinke huur zijn dan. Ben er ook wel benieuwd naar wat dat opbrengt.

https://www.funda.nl/koop...944519-sint-jansgeleen-3/

https://www.funda.nl/koop...s-49320632-hoofdstraat-1/

https://www.funda.nl/koop/nuth/huis-49897804-hellebroek-32/

Voor ons gewoon te veel ruimte, dat wel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja succes heenchion schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:38:
Ineens weet ik het, ik ga in Limburg wonen. (vooral mbt de prijzen)
https://www.funda.nl/koop...944519-sint-jansgeleen-3/
[afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...s-49320632-hoofdstraat-1/
[afbeelding]
https://www.funda.nl/koop/nuth/huis-49897804-hellebroek-32/
[afbeelding]

Ook met het verwijderen van al die asbest platen
Oh ja, en in limburg wonen vooral veel klimburgers.
Ook met het Leren van de taal het dialect.
En het zoeken van werk.
Echt. Hoe kunnen mensen zo leven. Buiten dat het er eeeh... Onhygiënisch uitziet, wat moet je met al die meuk? Vinden die mensen het niet prettig om in een opgeruimd huis te wonen? Geeft toch ook rust in je kop...Jasphur schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:08:
[...]
Prachtige vondst!
Volgende keer even een mooie foto van je gevonden pand erbij
[afbeelding]
[afbeelding]
En die waarschuwing van Funda zelf ook![]()
[...]
Ruim dan op z'n minst even op voor de fotograaf komt...
[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 30-03-2018 18:53 ]
HENG HENG
Klimburgers?Aardappel schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:10:
[...]
Ja succes he
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook met het verwijderen van al die asbest platen![]()
En het zoeken van werk.
Oh en we hebben niet allemaal zo'n vreselijke smaak, hier zou een kleurenblinde nog van over zn nek gaan

De huizenprijzen zijn hier wel een stuk gunstiger ja, ik zit al een aantal weken te huilen terwijl ik in regio Eindhoven naar huizen zoek, krijgt echt nauwelijks huis voor je geld.
Verwijderd
En op de fiets naar je werk kunnen is die twee miljoen dubbel en dwars waard.DypFrys schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:42:
[...]
Oh zeker maar serieus...2 miljoen voor een rijtjes huis.... ook al was de Koning dan je buurman dan ga je dat toch nog niet betalen voor een rijtjes woning omwille van locatie? Je moet echt wel uit die buurt komen om dat voor zo'n huis te willen betalen. Dat zeggen ze ook wel van Oud-Zuid, het is een soort reservaat voor de welgestelden.
Maar je kan wel een beetje invullen dat die halve buurt op de fiets naar de Zuid-As gaat en bijvoorbeeld bij ABN of Deloitte aan het werk gaat
Struktuur van de huizen is erg goed, en erg veel huis voor het geld.Aardappel schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:10:
[...]
Ja succes he
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook met het verwijderen van al die asbest platen![]()
En het zoeken van werk.
Die badkamer zat ik me daarentegen ook al over te verbazen.
Misschien hadden ze dat voor hun gevoel al gedaan.Spacecowboy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:53:
Ruim dan op z'n minst even op voor de fotograaf komt...
However lijkt het huis me eruit zien alsof 1 van de twee invalide is geworden en doordat de andere hem/haar verlaten heeft door bv overlijden degene in de rolstoel uiteindelijk naar een verzorging tehuis is gegaan of naar een gelijkvloerse woning.
En dus geen mogelijkheid heeft gehad om op te ruimen samen met verloren interesse in een wat nettere woning.
Gezien de brommers in de tuin, het aantal slaapplaatsen lijkt het meer op een gezin... Maar dan nog steeds. Juk. Ik ging niet eens naar binnen zonder beschermend pak.enchion schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:50:
[...]
Struktuur van de huizen is erg goed, en erg veel huis voor het geld.
Die badkamer zat ik me daarentegen ook al over te verbazen.
[...]
Misschien hadden ze dat voor hun gevoel al gedaan.
However lijkt het huis me eruit zien alsof 1 van de twee invalide is geworden en doordat de andere hem/haar verlaten heeft door bv overlijden degene in de rolstoel uiteindelijk naar een verzorging tehuis is gegaan of naar een gelijkvloerse woning.
En dus geen mogelijkheid heeft gehad om op te ruimen samen met verloren interesse in een wat nettere woning.
HENG HENG
Bij aankoop voor de huidige vraagprijs is de eigenaar bereid zonnepanelen en een warmtepomp te installeren waardoor de woonark gezien de uitstekende isolatie en aanwezigheid van vloerverwarming volledig aardgas-vrij bewoond kan worden. De (sfeer)gashaard kan dan desgewenst via flessengas in gebruik blijven.naitsoezn schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:17:
Over locatie gesproken... Bijna 9 ton voor een boot vlak onder de A4. En dan is dit één van de foto's om je 'mooie plekje' te verkopen![]()
[afbeelding]
Da's toch weet zo'n 10k winst

Om het te kopen ben je waarschijnlijk al senior manager bij die tweede toko. En in dat geval heb je ook eindelijk de parkeerplaats bij kantoor waar je al vier promoties op zat te wachtenDypFrys schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:42:
[...]
Knap dat je dat er uit haaltVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:17:
[...]
Hoe is muren stuccen waardeverhogend? Anders gezegd: waarom zou de bank (en daarmee de samenleving via HRA) moeten betalen voor jouw keuze dat stuccen mooier is dan spachtelputz of kaal beton?
Ik zie in je post dat mensen (nog steeds) veel te optimistisch denken over het effect van klussen op de waarde van het huis.
Het gaat er puur om dat je meer dan 100% van het hypotheekbedrag kan lenen (door bijv verbouwingen) maar dat een hoop mensen dat niet weten omdat ze denken dat de nieuwe regels echt betekenen 100% van het hypotheek bedrag.
De vraag is eigenlijk dus meer: Stel je kan 250k lenen. Je koopt een huis van 200k maar je moet de keuken echt vervangen. De keuken die je graag wil gaat je 25k kosten. Kan je dan een hypotheek krijgen van 225k of moet een taxateur (of iemand anders) van te voren bepalen dat de keuken van 25k een waardestijging van bijv 10k gaat zijn en je daardoor 210k kan lenen (en je dus alsnog 15k zelf moet inleggen)
[ Voor 41% gewijzigd door thewizard2006 op 31-03-2018 10:05 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Gezellig, lijkt wel de onderzoekskamer van een forensisch patholoog.Jasphur schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:23:
oke oke. Het begint waarheid te worden. Breda en 'interieurs' door makelaars
https://www.funda.nl/koop/breda/huis-40590867-buitenerf-140/
[...]
Lekker tafelen met zijn tweeën
[afbeelding]
[...]
Even door de rotzooi heenkijken en er valt best wat van te maken...RobertoBravo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:02:
[...]
Meer dan 2 ton voor zo'n verpauperde bende....
Maar goed, voor een ton minder in dezelfde regio kun je ook hier wonen, veel gezelliger en knusser. Het thema is blauw vandaag:
https://www.funda.nl/koop...594863-jj-allanstraat-93/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ziet er leuk uit als je echter de tekst leest zie je staan:Fiber schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:47:
[...]
Even door de rotzooi heenkijken en er valt best wat van te maken...
Maar goed, voor een ton minder in dezelfde regio kun je ook hier wonen, veel gezelliger en knusser. Het thema is blauw vandaag:
https://www.funda.nl/koop...594863-jj-allanstraat-93/
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
....nieuwe kracht die de uitdaging van deze woning wil aangaan. De fundering is de grootste klus en de rest kunt u zelf doen zoals u wilt.
Dan ben je dus wel alleen voor de fundering 30k verder en zit je in een klein huisje met een kale betonnen vloer. Dan moet het hele huis nog afgwerkt worden dus ik denk dat je al gauw aan dezelfde prijs zit als dat huis in Koog aan de Zaan.
Hierbij moet je trouwens wel de buren meekrijgen anders hangt hun huis straks aan jouw fundering. Als ik zou moeten kiezen zou ik dus gaan voor die andere woning
En natuurlijk recht boven een wasserette die door veel studenten wordt gebruikt, aan een straat met veel eettentjes, en schuin tegenover iets wat op dit moment een kolossale bouwput voor een parkeergarage is maar zodra dat voorbij is als plein/locatie voor evenementen zal worden gebruikt (en wie "Leiden" en "evenementen" zegt, moet door ook "overmatige hoeveelheid lawaai/te veel dB's"Touchdomex schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:43:
[...]
Je kan veel zeggen maar die nieuwe stijl kan ik wel prima in gaan wonen zonder iets te hoeven doen. Ook dat is soms een wens van wensen en moet zeggen dat de upgrades die gedaan vind ik wel erg netjes![]()
Alleen die prijsDat is wel een dingetje

Ook moet je je zorgen maken over wat voor verassingen er achter die nu mooi witte muren verborgen gaan...Leidse huizen staan niet bekend om hun bouwkwaliteit.
169k zal het waarschijnlijk zijn geweest, en zegt ook heel veel over het pand (niks positiefsmathy_ schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:22:
[...]
Hier de oude funda link. https://www.funda.nl/koop...388767-korevaarstraat-18/
Geen idee hoe de markt in Leiden is, en of er ook 169k voor is betaald of meer. Maar prima investering lijkt mij.
[ Voor 19% gewijzigd door Amphiebietje op 02-04-2018 10:55 ]
https://www.funda.nl/koop...ude-molenweg-145/#foto-32
Vooral bijzonder aangezien ze er, sinds dat ze er wonen, alleen maar zaken gesloopt hebben in plaats van opgebouwd.Freakster86 schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:03:
Ook maar eens een bijdrage leveren aan dit topic. Wie bedenkt deze indeling....
Augustus 2016; YouTube: Oude Molenweg 145 B te Nijmegen
https://www.funda.nl/koop...6801302-kievitweg-tiny-a/
Volgens mij is het idee van een tiny house naast het reduceren van je CO2 footprint ook dat het betaalbaar is voor mensen met een langer inkomen. Het zou idealiter rond de €50.000 uit moeten komen, dat is de hypotheek die je met een minimum loon krijgt.
Iemand heeft het niet helemaal begrepen. In dezelfde prijscategorie heb je een moderne gezinswoning van 133 vierkante meter:
https://www.funda.nl/koop...88133-barnsteenstraat-14/
Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:26:
Tiny house voor €194.500 (43 vierkante meter)
Volgens mij is het idee van een tiny house naast het reduceren van je CO2 footprint ook dat het betaalbaar is voor mensen met een langer inkomen. Het zou idealiter rond de €50.000 uit moeten komen, dat is de hypotheek die je met een minimum loon krijgt.
Iemand heeft het niet helemaal begrepen. In dezelfde prijscategorie heb je een moderne gezinswoning van 133 vierkante meter:
Klein huisje, maar wel veel grond voor een TinyhouseIndeling kavel
De opzet van Tiny O is een kavel van 6.400 m2 (!!) waar plaats is voor 12 tiny houses; de maatvoering is 80 bij 80 meter. Midden op de kavel komt een gemeenschappelijke schuur van 60 m2 waar plaats is voor fietsen, tuingereedschap en 2 wasmachines. De huisjes liggen er in een cirkel rondom, als een kroon rondom een stam. Ieder huisje heeft een privé erf van 110 m2 (11 x 10), ruim voldoende om iedere woning voldoende privacy te geven. Aan de tuinzijde is er plek voor een eigen moestuin, die doorloopt in een gemeenschappelijke boomgaard met allerlei soorten vruchtbomen. Rondom de parkeerplaatsen komt een mooie haag en direct naast de entree 2 laadpalen voor het opladen van elektrische auto's. Achter de parkeerplaatsen komt een kleine waterpartij. De kavel wordt afgeschermd met een groene zone, welke publiek toegankelijk zal blijven.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Aan de tl-lampen in de "woonkamer" te zien, lijkt het erop dat het een bedrijf is geweest. Een kapsalon o.i.d., en dat er dus alleen maar achter en boven werd gewoond.Freakster86 schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:03:
Ook maar eens een bijdrage leveren aan dit topic. Wie bedenkt deze indeling....
Speel ook Balls Connect en Repeat
Neuh winkel voor kinderkledingOnbekend schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:44:
[...]
Aan de tl-lampen in de "woonkamer" te zien, lijkt het erop dat het een bedrijf is geweest. Een kapsalon o.i.d., en dat er dus alleen maar achter en boven werd gewoond.
Staat op de zijkant

Heel moeilijk zijn dit soort kleine subtiele hints niet
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Tiny house, leuk als je een paar zeecontainers stapelt ergens in de VS waar de grond een tientje per hectare kost en je mooi je eigen groentes kunt kweken (zonder kas).Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:26:
En dan inderdaad voor max 50k.
In Nederland kan dat toch niet, met de grondprijzen.
Dan zat ik er niet ver naast dat het niet als normaal woonhuis werd gebruikt.Touchdomex schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:06:
[...]
Neuh winkel voor kinderkleding![]()
Staat op de zijkant
[afbeelding]
Heel moeilijk zijn dit soort kleine subtiele hints niet
Bij dit soort foto's kijk ik naar de andere huizen om het onderhoud van de buitenkant te vergelijken. Dat enorme stuk reclame heb ik dus gewoon over het hoofd gezien.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Welke imbeciel heeft dit bedacht...Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:26:
Op 6.400m2 en dan voor die prijs en het is gewoon een hout hok. Had het dan gewoon volgebouwd met of betaalbare huizen, appatement of een studentenhuis (student dorm idee).
Dit gaat echt nergens over. Als je tiny houses wil dan zet je er huizen op met grond oppervlakte van 50m2, doe er 25m2 tuin omheen en je kan er 70-80 kwijt met een pad er om.

Druk en zetfouten voorbehouden.
Tiny houseVerwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:26:

Het idee is geniaal natuurlijk. Woonplekje, klein stukje grond erbij voor een moestuintje.
Deze is veel te duur voor wat je krijgt en waar het is. Maar het principe vind ik geniaal, prima voor mij en mijn kat.
Dat andere huis werd ik alleen van de foto's al depressief van de wijk waar het in staat. Je zou continu de weg kwijt zijn naar je eigen huis omdat alles hetzelfde is.
sudo apt-get rekt
Voor een starter is het goed te doen natuurlijk.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Voor Tiny A is de aanneemsom € 135.000Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:26:
wtf, dat is gewoon de helft meer dan voor een 2x zo grote normale woning en dan is dit ook nog eens een opgewaardeerde schuur met een bed erin.
ja maar niet als het 2 ton kost om onder een stapeltje golfplaten te wonen
[ Voor 11% gewijzigd door leecher op 03-04-2018 09:51 ]
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Verkopende partij dacht waarschijnlijk: De grootste 4 steden van NL zien stijgingen van +40%-punt, dan kunnen wij vast wel 10 milieu-gekkies vinden die 2 ton bieden voor dit.
Alleen beetje jammer dat de superchargers van Tesla missen
om het plaatje compleet te maken
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Je betaald hier natuurlijk ook voor de gemeenschappelijke grond, je eigen grond en natuurlijk dat het iets unieks is en ecologisch verantwoord enzo. De natte droom voor iedere hippie.Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:26:
Ik denk dat deze bijzondere doelgroep zich meer aangesproken voelt met dit concept dan met die gezinswoning die je voorstelt.
Die gemengde boomgaard is echter wel een prima ingredient voor de rijdende rechter...
https://www.funda.nl/koop...is-85708038-zomerdijk-13/
Valt wel mee toch, voor hetzelfde bedrag koop je 21 vierkante meter in Amsterdam op 3 hooghjs schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:36:
ruim vijf ton voor een oude varkensschuur en wat andere gebouwen wat ooit bij de boerderij aan de overkant hoorde.
https://www.funda.nl/koop...is-85708038-zomerdijk-13/
Je hebt een flinke lap grond en enorm veel bergruimte
Hahahaha, Greed is grenzeloosVerwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:26:
Dit is het recept voor een financiële molensteen (restschuld). Je bent een sukkel als je dit doet
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zijn genoeg kneuzen die in menig stad een half miljoen voor een appartement met minder m² neerleggen.LittleTycoon schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:10:
[...]
Hahahaha, Greed is grenzeloos
Dit is het recept voor een financiële molensteen (restschuld). Je bent een sukkel als je dit doet
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Even bellen of mailen? Keuze genoegzonoskar schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:14:
Ik kwam zondag voorbij dit object gefietst, zag er niet echt florissant uit. Maar ik kan het nergens vinden, dus zal wel alleen direct gaan, al stonden de borden er wel nog steeds.
Zie het huis ook niet bij de makelaarzonoskar schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:14:
Ik kwam zondag voorbij dit object gefietst, zag er niet echt florissant uit. Maar ik kan het nergens vinden, dus zal wel alleen direct gaan, al stonden de borden er wel nog steeds.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Nogal verschil tussen appartement in grote stad vs hutje op de heiSlavy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:16:
[...]
Zijn genoeg kneuzen die in menig stad een half miljoen voor een appartement met minder m² neerleggen.
https://www.funda.nl/koop...huis-49242498-dijkweg-15/

Daar heeft iemand een flinke bak geld tegen aan gesmeten, en een interieurarchitect ingehuurd
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Qua brandveiligheid ook een dingetje

Op die locatie zou ik een warmwaterleiding vanuit het Google datacenter aan laten leggen...
Sinds ik Facebook vaarwel gezegd heb heb ik ook niet genoeg 'vrienden' meer om het daar gezellig te krijgen en voor mijn nog op te richten hippiekolonie/sekte zoek ik iets wat centraler in het land ligt
[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 04-04-2018 02:28 ]
gewoon ff google gebruiken op straatnaam kom ik hier op uit..zonoskar schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:14:
https://www.fundainbusine...848051-egyptischedijk-17/
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Zie dat je er 2 kamers kan huren als logies en dat je er een vergaderzaal kan huren. Dat verklaard de inrichting wel een beetje. Blijkbaar niet zo lonend als het nu in de verkoop staat?FabianGTI schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:15:
Deze is hier geloof ik nog niet geplaatst:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar heeft iemand een flinke bak geld tegen aan gesmeten, en een interieurarchitect ingehuurd
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Goed gevonden, en inderdaad mooi opgeknapt. Het lijkt me wel een heel specifiek pand gezien de locatie en de grootte.FabianGTI schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:15:
Deze is hier geloof ik nog niet geplaatst:
[afbeelding]
[afbeelding]
De makelaar heeft zijn/haar best gedaan om het zo idyllisch mogelijk te beschrijven, maar vrees dat het een pand wordt voor een retraite goeroe of andersoortige club die behoefte heeft aan rust en privacy (ha ha, zie @kipppertje hieronder voor een voorbeeld
[ Voor 3% gewijzigd door Baddie09 op 04-04-2018 10:28 ]
Buitenaf is voor een sekte eigenlijk wel ideaal. Het beste is om je volgelingen te isoleren van hun normale leefomgeving.PalingDrone schreef op woensdag 4 april 2018 @ 02:17:
Terrasverwarmers binnen... je stookt je helemaal gek in zo'n stal.
Qua brandveiligheid ook een dingetje![]()
Op die locatie zou ik een warmwaterleiding vanuit het Google datacenter aan laten leggen...
Sinds ik Facebook vaarwel gezegd heb heb ik ook niet genoeg 'vrienden' meer om het daar gezellig te krijgen en voor mijn nog op te richten hippiekolonie/sekte zoek ik iets wat centraler in het land ligt
Met 2 kinderen is ook wel erg extreem voor een tiny house. Ik zou er max met 2 personen in willen wonen, en dan lijkt het me wel grappig. Ik voorzie alleen nu al problemen in de indeling, zoals het er nu staat is het wel prima, maar waar komt mjin TV en normale bank? dat is allemaal niet mogelijk voor 2 ton.kmf schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:27:
Ik heb een paar maanden in een tiny houseappartement gewoond. (vakantie in hong kong). Maar voor NL standaarden is het met 2+2kids niet echt lekker leven. Ook al is alles al heel slim ingedeeld met maximale opbergruimte benutting, je zit toch op elkaars lippen.
Voor een starter is het goed te doen natuurlijk.
Die zitten op een stoel voor hun tiny house een boek te lezen, of wellicht zelfs een boek te schrijven en zijn verder vooral bezig met hun biologisch dynamische groentetuin en met het breien van diervriendelijke sokken en het koken van veganistische brandnetelsoep...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
I found my dreamhouse. 16,7 Miljoen. Maar wat een mooi huis.

Help mijn man heeft een hobby

Eigen Hockeyveld
Mag ook wel voor dat geld. Zo wonen de echt rijken van Nederland dus...spijkerhoofd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:15:
[...] Maar wat een mooi huis...
spijkerhoofd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:15:
https://www.funda.nl/koop...9065299-bentveldsweg-142/
[afbeelding]
Help mijn man heeft een hobby![]()
[afbeelding]
Eigen Hockeyveld

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Net zo duur per m2 als in Amsterdam...dus ook weer niet al te raarleecher schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:50:
[...]
Voor Tiny A is de aanneemsom € 135.000
wtf, dat is gewoon de helft meer dan voor een 2x zo grote normale woning en dan is dit ook nog eens een opgewaardeerde schuur met een bed erin.
[...]
ja maar niet als het 2 ton kost om onder een stapeltje golfplaten te wonen
Komt hij ook nog een keer aanspijkerhoofd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:15:
https://www.funda.nl/koop...9065299-bentveldsweg-142/
[afbeelding]
Help mijn man heeft een hobby![]()
[afbeelding]
Eigen Hockeyveld
Ik zou in elk geval níet trouwen in gemeenschap van goederen als ik zoiets kon betalen. Maar misschien ben ik te cynisch
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Leuk, origineel, huis. En financieel met een beetje fantasie tenminste niet geheel onhaalbaar...Mrlten schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:18:
Ik kwam weer een mooie tegen, beide foto's zijn van hetzelfde huisKlikkerdeklik
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik richt mijn sekte in rond struise Groningse boerinnen dus dan is het midden van het land ver genoegkipppertje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:28:
[...]
Buitenaf is voor een sekte eigenlijk wel ideaal. Het beste is om je volgelingen te isoleren van hun normale leefomgeving.
Maar even zonder gekheid hoeveel behoefte is er in vredesnaam vlak boven Delfzijl aan vergaderruimte in een lege koeienstal, je breekt je nek ook wanneer je in die giergoot stapt...
Ik wel (als zij dit kon betalenVrijdag schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:11:
[...]
Ik zou in elk geval níet trouwen in gemeenschap van goederen als ik zoiets kon betalen. Maar misschien ben ik te cynisch
Ach, als je het opdeelt kan je je hele leven nog daar wonen zonder je ex tegen te komenVrijdag schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:11:
[...]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Nou moet je niet overdrijven, ik ben geen vegan. Doe niet aan breien. En dat boek lezen kan prima op het scherm van mijn PC battlestation. (ik ben gewoon realistisch in mijn ruimte eisen. Een bed en een plek waar mijn bureau+battlestation past en ik ben al heel tevredenFiber schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:23:
De doelgroep voor een tiny house doet niet aan tv kijken en al helemaal niet aan bankhangen...
Die zitten op een stoel voor hun tiny house een boek te lezen, of wellicht zelfs een boek te schrijven en zijn verder vooral bezig met hun biologisch dynamische groentetuin en met het breien van diervriendelijke sokken en het koken van veganistische brandnetelsoep...
sudo apt-get rekt
[ Voor 96% gewijzigd door MazeMouse op 05-04-2018 07:35 ]
sudo apt-get rekt
Grappig dat smaken zo verschillen. Ja het is een groot huis maar er is dan ook echt niets wat ik daar aantrekkelijk vind. Alles lijkt van 50 jaar geleden te zijn. Oudbollig en saai. Ik zou echt geen 1 kamer laten zoals hij is (als ik dat soort bedragen kon betalen). Het is een ratjetoe van alles en nog wat. Geen lijn in te bekennen anders dat het oud/antiek/bruin is.Fiber schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:31:
[...]
Mag ook wel voor dat geld. Zo wonen de echt rijken van Nederland dus...
Maarja een ander vind mijn smaak (modern) juist weer saai en sfeerloos. Ik vind bijv dit wel mooi https://www.funda.nl/koop...49139121-steenbergen-2-d/ (ook niet alles) maar dat heeft een wat moderne sfeer. Al zou ik zelf voor wat meer licht gaan
Deze https://www.funda.nl/koop...387108-sweelincklaan-105/ is ook wel mooi. Ook nog niet 100% mijn smaak maar wel een stuk moderner
[ Voor 26% gewijzigd door thewizard2006 op 05-04-2018 07:56 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Vind op zich de prijs nog wel meevallen.....Fiber schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:31:
[...]
/me pakt zijn telefoon....
www.steamloco.info
Ik heb daar altijd een dubbel gevoel bij.Fiber schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:31:
[...]
Op het domein zijn er zowat 3 huizen, en anderzijds heb je een eigen hockeyveld, tennisveld en zwembad.
En in het huis zijn er nog burelen, en er is continu personeel.
Dan heb je zo'n huis, en loop je nog het risico om 's ochtends in pyama je boekhouder of poolboy tegen te komen als je voor het ontbijt een baantje wil trekken of gewoon gaat ontbijten.
Anderzijds zijn er zo veel kamers die véél te groot zijn voor een normaal gezin, dus je moet al heel dikwijls gasten uitnodigen om je gewoon niet eenzaam te voelen.
Ben wel benieuwd hoe het dagelijks leven verloopt in zo'n landgoed. Wie woont er, wie komt er, wie werkt er?
Ik denk dat je daar minder privacy hebt dan in een gemiddelde sociale woning met tuin van 20m2.
Daar kan je ongenegeerd 9Gaggen op je tablet in de tuin zonder dat de poolboy denkt... "zo... weer wat tijd te veel en een beetje eenzaam..."
En als het zoontje een vriendinnetje mee brengt, dan weet het hele personeel het morgen wel.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Maar personeel zijn toch geen mensen!Tommie12 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:53:
[...]
Ik heb daar altijd een dubbel gevoel bij.
Op het domein zijn er zowat 3 huizen, en anderzijds heb je een eigen hockeyveld, tennisveld en zwembad.
En in het huis zijn er nog burelen, en er is continu personeel.
Dan heb je zo'n huis, en loop je nog het risico om 's ochtends in pyama je boekhouder of poolboy tegen te komen als je voor het ontbijt een baantje wil trekken of gewoon gaat ontbijten.
Anderzijds zijn er zo veel kamers die véél te groot zijn voor een normaal gezin, dus je moet al heel dikwijls gasten uitnodigen om je gewoon niet eenzaam te voelen.
Ben wel benieuwd hoe het dagelijks leven verloopt in zo'n landgoed. Wie woont er, wie komt er, wie werkt er?
Ik denk dat je daar minder privacy hebt dan in een gemiddelde sociale woning met tuin van 20m2.
Daar kan je ongenegeerd 9Gaggen op je tablet in de tuin zonder dat de poolboy denkt... "zo... weer wat tijd te veel en een beetje eenzaam..."
En als het zoontje een vriendinnetje mee brengt, dan weet het hele personeel het morgen wel.
Even serieus, dat vraag ik mij ook af. Ik vind het een mooi huis, om te zien, maar ik zou het voor geen goud willen hebben. De grond lijkt me wel wat, maar dan met een fatsoenlijk formaat huis erop. Een huis kan ook te groot zijn...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Meestal als zo'n huis word aangekocht komt er achteraan een binnenhuisarchitect om de boel te pimpen naar smaak van de nieuwe kopers. Als je dat kan betalen kun je meestal ook een helethewizard2006 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:52:
[...]
Grappig dat smaken zo verschillen. Ja het is een groot huis maar er is dan ook echt niets wat ik daar aantrekkelijk vind. Alles lijkt van 50 jaar geleden te zijn. Oudbollig en saai. Ik zou echt geen 1 kamer laten zoals hij is (als ik dat soort bedragen kon betalen). Het is een ratjetoe van alles en nog wat. Geen lijn in te bekennen anders dat het oud/antiek/bruin is.
Maarja een ander vind mijn smaak (modern) juist weer saai en sfeerloos. Ik vind bijv dit wel mooi https://www.funda.nl/koop...49139121-steenbergen-2-d/ (ook niet alles) maar dat heeft een wat moderne sfeer. Al zou ik zelf voor wat meer licht gaan
Deze https://www.funda.nl/koop...387108-sweelincklaan-105/ is ook wel mooi. Ook nog niet 100% mijn smaak maar wel een stuk moderner
@Tommie12
1 van die huizen wordt waarschijnlijk gebruikt als kantoor met misschien meerdere werknemers. Tevens komt eenzaamheid wel vaker voor bij de rijke elite.
@Wailing_Banshee
Dit huis staat meer dan een half jaar te koop en is al gezakt van ruim 20 miljoen. Ik zou niet verbaast zijn als misschien een vastgoedbaas het pand gaat kopen en er kantoren van gaat maken voor een huurprijs van hier tot ginder...
[ Voor 9% gewijzigd door spijkerhoofd op 05-04-2018 09:19 ]
Dat zou me sterk verwonderen. Daar is geen winst mee te boeken.spijkerhoofd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:04:
[...]
@Wailing_Banshee
Dit huis staat meer dan een half jaar te koop en is al gezakt van ruim 20 miljoen. Ik zou niet verbaast zijn als misschien een vastgoedbaas het pand gaat kopen en er kantoren van gaat maken voor een huurprijs van hier tot ginder...
Het onderhoud van de tuin en al de rest is totaal geen meerwaarde, maar een dikke last als je zoiets als kantoor wil gebruiken.
Voor een hotel zijn er dan weer te weinig kamers.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik zag hem vanmorgen ook voorbij komen (houd ook na aanschaf van mijn huis een beetje in de gaten wat de huizenmarkt hier in Nmg doet) en dacht al 'die moet ik even in het topic posten'. Wat een gedrochttehfunk schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:37:
Badkamer van papier maché?
[afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...0527026-groenestraat-132/
Punctuality is the politeness of kings
Dit topic is gesloten.
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.