Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.161.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasche
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05-2024
FabianGTI schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:49:
[...]

Ah de vorige bewoners ook min of meer op de foto gezet dus :+

Bij het kijken van de foto's ruik ik al een muffe lucht
Dat is de logeerkamer van de schoonmoeder :+
Jasphur schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:15:
Ha! Het huis van mijn baas van mijn horecabaantje uit mijn studententijd staat te koop.
Potver. De feesten bij hun thuis. Prachtig. Die muren hebben dingen gezien.

https://www.funda.nl/koop/breda/huis-40451089-nieuweweg-211/
Is jouw baas de dame op de troon op foto 6? :o :+ _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door lasche op 15-01-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasche
dubbelpost 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door lasche op 15-01-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Wuursj schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:27:
Ze zijn nu officieel van de pot gerukt hier. Een lichtblauwe nog wel.
Ja opknappertjes bestaan. Maar dat ze daar VIJFHONDERDZESTTIGDUIZEND euro durven te vragen voor een hok dat helemaal leeg getrokken moet worden?
[afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...66-aelbertsbergstraat-17/
Dat is bijna 5000 euro/m^2 voor dat je aan opknappen begonnen bent.
Pff. Blij dat ik in het in het noorden woon. Met die prijzen had ik nooit wat kunnen kopen. :+

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
lasche schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Dat is de logeerkamer van de schoonmoeder :+

[...]

Is jouw baas de dame op de troon op foto 6? :o :+ _/-\o_
Mocht ze willen haha :P

Dat beeld is een reclamecampagne van Lavazza. Weet even de fotograaf niet meer.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasche
Jasphur schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:46:
[...]

Dat beeld is een reclamecampagne van Lavazza. Weet even de fotograaf niet meer.
http://www.lavazza.nl/exp.../imagegallery/Folcan2.jpg
Gevonden: Finlay MacKay is de fotograaf. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ze zijn nu officieel van de pot gerukt hier.
Tbh heb ik enigszins geprofiteerd door mijn woning in Haarlem te verkopen.
Maar wtf? Echt belachelijk. Dan nog een dakopbouwtje erbij, dat tonnetje mag je rustig verdubbelen.
USP lijkt de grote tuin, maar de rest van de woning 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja opknappertjes bestaan. Maar dat ze daar VIJFHONDERDZESTTIGDUIZEND euro durven te vragen voor een hok dat helemaal leeg getrokken moet worden?

Help! Kan mij huis niet verkopen :X Zal binnenkort wel een TV show van komen oid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Vooral die toiletborstel die daarnaast ligt zonder bescherming.
Beschouw het maar als artistiek/kunst...
Detmer schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:55:
Weer eens wat anders dan de standaard tekstjes als 'Live, Laugh, Love' :F
[afbeelding]
NEE

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
beyazz06 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Help! Kan mij huis niet verkopen :X Zal binnenkort wel een TV show van komen oid :D
Geef het een paar weken/maanden, dan is het verkocht
De huizenprijzen zijn door het dak gestegen bij die randstadrakkers :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59
.. Die muren hebben dingen gezien.

..
Oh pray tell >:)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Verwijderd ah, hell nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn koffie, wat doe je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[afbeelding]
Een doodskist ziet er gezelliger uit van binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:27
Martinusz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:41:
Wie bedenkt dit? Ik heb dit ook nog nooit ergens gezien
Nog nooit in de UK geweest? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

beyazz06 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Da's Haarlem Kleverpark, ik geef je weinig kans om nu nog een bezichtiging te regelen, ik gok dat die voor het eind van de maand verkocht is :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Ik denk dat het verhaal zo gaat.
Oom en tante hadden geen kinderen, en nu zijn er 3 neefjes en 2 nichtjes die de boel mogen opruimen.
Eén van die neefjes heeft gezien dat er een huis in de straat erachter voor 600.000€ te koop stond, en denkt dat het huis van Oom misschien een beetje kleiner is, maar wel nog in heel goede staat. Die keuken staat er ook nog maar 10 jaar (maar kwam wel van Ikea).
En dat tapijt, daar heeft oom zelf zijn rug nog aan kromgelegd, en kijk hoe groot die tuin is, dat vind je nergens in de randstad.
De makelaar heeft zijn voorhoofd gefronst en het te koop gezet aan wat de neefjes gevraagd hebben om toch maar snel het pand in portefeuille te krijgen.

Binnen 3 weken begint de makelaar de neefjes te bellen om te zeggen dat ze er een ton of 2 mogen af doen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

Wuursj

want worst is al bezet

naitsoezn schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Da's Haarlem Kleverpark, ik geef je weinig kans om nu nog een bezichtiging te regelen, ik gok dat die voor het eind van de maand verkocht is :P
Ik ben benieuwd of je gelijk hebt. Ik ben enigszins bekend hier, woon niet ver van Klevepark en ben nog wel op de uitkijk voor een andere woning in oa. deze wijk (maar ik vrees dat het toch verbouwen gaat worden in deze markt). Ben wel wat gewend qua prijzen maar dit vind ik toch wel érg gortig.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Erkel schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:12:
Een zeer aparte badkamer. (De rest van het huis is ook mijn smaak niet, maar die badkamer slaat alles)
https://www.funda.nl/koop/zwaanshoek/huis-40417894-noppenstraat-80/#foto-16
Maar wel met dubbele garage!

Lijkt me redelijk uniek voor een tussenwoning... :)
Ha! Het huis van mijn baas van mijn horecabaantje uit mijn studententijd staat te koop.
Potver. De feesten bij hun thuis. Prachtig. Die muren hebben dingen gezien.

https://www.funda.nl/koop/breda/huis-40451089-nieuweweg-211/
Best cool huis. Je moet met vijf (!!!) etages alleen geen hekel aan traplopen hebben... :z

[ Voor 31% gewijzigd door Fiber op 15-01-2018 20:11 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

[afbeelding]
lijkt wel of er een giertank tegen de voorgevel heeft staan spuiten.

Verder.. Tja ik ben ook niet heel verbaasd over de prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 15-01-2018 20:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[afbeelding]
En toch, en toch...

Ik zeg beetje opfrissen, OK, beetje erg opfrissen: Muren, vloeren, plafonds, ramen, keuken, badkamer, wc, tuin, etc. naar de mainstream stijl van 2018 brengen en er kan nog best een tonnetje bovenop. Dit is wel Haarlem hè, een soort Amsterdam maar dan dichter bij zee... :)

Er staan zelfs bakfietsen in de straat en er is een Starbucks op vijf minuten fietsafstand... :z

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 15-01-2018 20:41 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
En een achtertuin van 19 meter diep. Da's flink veur in de grote Stad. Het is dat ik niet in noordholland wil wonen.
Ok ok, én dat ik niet genoeg geld heb :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Fiber schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:31:
[...]

En toch, en toch...

Ik zeg beetje opfrissen, OK, beetje erg opfrissen: Muren, vloeren, plafonds, ramen, keuken, badkamer, wc, tuin, etc. naar de mainstream stijl van 2018 brengen en er kan nog best een tonnetje bovenop. Dit is wel Haarlem hè, een soort Amsterdam maar dan dichter bij zee... :)

Er staan zelfs bakfietsen in de straat en er is een Starbucks op vijf minuten fietsafstand... :z
Zo werkt het. Een beetje YUP heeft zo een tonnetje of 2 overwaarde op een Amsterdams appartement, en met wat handige vriendjes is het zo opgeknapt. Met een beetje geluk zitten er nog ornamenten onder het verlaagde plafond ook. (alhoewel de bouw redelijk somber is, dus kans is klein)

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 15-01-2018 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:31:
[...]

En toch, en toch...

Het zou voor mij een reden zijn om een wijk te mijden. Al die linkse lui wil je toch niet in je straat hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:27:
[...]

Het zou voor mij een reden zijn om een wijk te mijden. Al die linkse lui wil je toch niet in je straat hebben.
Ze fietsen gewoon rechts hoor :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:30:
[...]

Ze fietsen gewoon rechts hoor :>
Moet je eens opletten hoe links ze gaan rijden als ik aan kom rijden in mijn dampende Mercedes diesel uit 1985.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:44
Valorian schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:56:
Zomaar een paar random juweeltjes in Utrecht...

Als er in Utrecht relatief veel m2's voor weinig te koop staan dan is er altijd wel iets mee... Misschien mist er een deur naar de achterkant van het huis? Oh nee, dat is alleen een foutje in de plattegrond zo lijkt het. Veel kan ik er niet van maken, want foto's zijn schaars. Maar afgaande op het beeld van de achtertuin vrees ik dat het huis niet in mint condition zal zijn... ;) - Staat 6 maanden+ te koop en is voorlopig ook nog niet weg denk ik.
https://www.funda.nl/koop...043634-adelboldstraat-35/

Nog zo'n Zuilens juweeltje. In de basis prima maar je moet wel even door de interieurkeuzes van de huidige bewoners heen kunnen prikken. Let vooral ook op de mooie schouw/televisie-combi en de (nep?)openhaard op de 1e verdieping in de slaapkamer...
https://www.funda.nl/koop...cornelis-dirkszstraat-18/

Kanaleneiland Zuid. Niet de meest charmante wijk van de stad. Voor de verkoop zou het misschien helpen om op zijn minst wat meer daglicht het huis in te laten tijdens de fotoshoot. Anderzijds biedt wat binnen te zien is nu niet direct een aantrekkelijk beeld voor een koper... Dilemma's. Denk dat
https://www.funda.nl/koop...s-40494608-cabrallaan-15/
Huis aan het zoeken voor rond de 230 a 240K in Utrecht? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Road-runner83 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:44:
[...]

Huis aan het zoeken voor rond de 230 a 240K in Utrecht? ;)
Haha, niet echt aan het zoeken, maar kijk af en toe wat er zoal te koop is, ook om een beetje zicht te houden op wat mijn eigen huis ongeveer waard zou opbrengen bij verkoop.

Ik had nu toevallig gekeken wat de goedkoopste resultaten waren met de variabelen "Utrecht" + "Woonhuis" + "Tuin". Dan zie je dat alles onder de 2 ton nu écht weg is (er staat er toevallig nog ééntje voor 197,5K) en dat er tussen den 2 en 2,5 ton wel vrijwel altijd nog behoorlijk veel moet gebeuren aan een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

[afbeelding]
Dat huis staat practisch leeg, er staan volgens mij alleen voor de vorm nog wat restant meubelstukken in... En het is geen huis dat zich goed laat tonen zonder kleding, so to speak...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
M4uSzi schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Pff. Blij dat ik in het in het noorden woon. Met die prijzen had ik nooit wat kunnen kopen. :+
Same here. Het prijsverschil is inmiddels zo bizar groot dat kun je echt niet meer recht praten met het argument "Ja maar dan woon je in de randstad, daar is veel werk". Althans niet voor mij.

Ik ben IT consultant met standplaats Groningen en kan me wel voorstellen dat m'n collega's uit Utrecht wat meer verdienen maar niet zoveel meer om het dubbele aan hypotheek te kunnen veroorloven. Dus hoe iedereen dat daar doet?

Ik heb net een hele mooie 2-1 kap gekocht (paar interieur foto's staan in HiFi topic) voor onder de 3 ton, zelfde huis en plekje zou volgens mij in zoiets als Haarlem 8-9 ton kosten als ik zie dat dit pand al 560K kost. Absurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

peteraudi schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Same here. Het prijsverschil is inmiddels zo bizar groot dat kun je echt niet meer recht praten met het argument "Ja maar dan woon je in de randstad, daar is veel werk". Ik ben IT consultant met standplaats Groningen en kan me wel voorstellen dat m'n collega's uit Utrecht wat meer verdienen maar niet zoveel meer om het dubbele aan hypotheek te kunnen veroorloven. Dus hoe iedereen dat daar doet?
.
Ja, het slaat nergens op, eensch.
Maar ter geruststelling je kan ook in de randstad wonen voor een heeeeel stuk lager dan de Haarlem / Amsterdam prijzen. en dan zit je in 15-30 minuten vanaf die binnensteden. Een ruim en gemiddeld rijtjeswoonhuis is hier gewoon zo rond de 3 ton te koop.

Maar als je een beetje hipster/yup/expat ben woon je in A'dam en zodra je kinderen hebt vertrek je naar Haarlem en koop je een aantal bakfietsen. (verder ben ik helemaal niet generaliseren hoor :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 16-01-2018 15:37 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Pinin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:33:
[...]

Maar ter geruststelling je kan ook in de randstad wonen voor een heeeeel stuk lager dan de Haarlem / Amsterdam prijzen. en dan zit je in 15-30 minuten vanaf die binnensteden. Een ruim en gemiddeld rijtjeswoonhuis is hier gewoon zo rond de 3 ton te koop.

Maar als je een beetje yup ben woon je in A'dam en zodra je kinderen hebt vertrek je naar Haarlem en koop je een aantal bakfietsen. (verder ben ik helemaal niet generaliseren hoor :P )
Wat een geld, daar heb ik gelukkig een 2 onder 1 kap voor met garage hier, ach maar zo zit het nu eenmaal in elkaar :D

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 16-01-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
[...]

Maar als je een beetje hipster/yup/expat ben woon je in A'dam en zodra je kinderen hebt vertrek je naar Haarlem en koop je een aantal bakfietsen. (verder ben ik helemaal niet generaliseren hoor :P )
Ja, we hebben vrienden in Sassenheim wonen en die hebben inderdaad een tussenwoning voor 3 ton met een mini tuintje. Maar dan nog is het een fors verschil toch? Voor 3 ton koop je hier ook een behoorlijke vrijstaande woning met flinke tuin. Dan kun je zeggen "ja maar dan woon je in Friesland" .... nou voor 3 ton in een tussenwoning in Sassenheim met de vliegtuigen die aan één stuk door over je hoofd vliegen, dat is lekker :P

Maar goed, iedereen moet wonen waar je je lekker voelt en dat is voor iedereen anders gelukkig. Vanuit het noorden kijk ik in ieder geval erg sceptisch naar de ontwikkelingen in de randstad. En om dan nog maar niet over de file ontwikkelingen te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
[...]

Het is vooral de combinatie vooroorlogs + afstand tot centrum die het peperduur maakt. Dat is hier in Rotterdam ook zo. In populaire vooroorlogse wijken zoals Blijdorp en Kralingen betaal je de hoofdprijs en moet je voor een beetje fatsoenlijke benedenwoning met tuin vaak aan minstens een half miljoen denken. Maar op 20 fietsminuten afstand heb je genoeg jaren '90 en '00 eengezinswoningen met relatief ruime percelen voor een ton minder, alleen dat is dan niet 'hip' want geen glas in lood en geen bakfietsen in de straat. Maar nog steeds wel in de stad zelf en op fietsafstand van alle voorzieningen.

In de steden in het noorden heb je trouwens voor drie ton ook geen vooroorlogse woning van dit formaat of het moet een compleet afgeragd casco zijn. Ik was laatst nog in Leeuwarden en daar betaal je voor zo'n begin-twintigste eeuws pand in een beetje mooie straat en in goede conditie ook gewoon vijf, zes ton.

[ Voor 11% gewijzigd door nare man op 16-01-2018 15:53 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
peteraudi schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Same here. Het prijsverschil is inmiddels zo bizar groot dat kun je echt niet meer recht praten met het argument "Ja maar dan woon je in de randstad, daar is veel werk". Althans niet voor mij.

Ik ben IT consultant met standplaats Groningen en kan me wel voorstellen dat m'n collega's uit Utrecht wat meer verdienen maar niet zoveel meer om het dubbele aan hypotheek te kunnen veroorloven. Dus hoe iedereen dat daar doet?

Ik heb net een hele mooie 2-1 kap gekocht (paar interieur foto's staan in HiFi topic) voor onder de 3 ton, zelfde huis en plekje zou volgens mij in zoiets als Haarlem 8-9 ton kosten als ik zie dat dit pand al 560K kost. Absurd..
Hier vorig jaar Mei een huisje gekocht. Voor 126k. Het is wel een Rijtjeshuis. Maar als ik soms hier huisjes voorbij zie komen (zoals die in Haarlem van 550k en ook een rijtjeshuisdacht ik) . En waar dan ook nog veel in moet gebeuren. Dan schiet mij maar lek. En laat mij maar gewoon hier genieten. Voor het werk hoef ik het niet te doen, dat is er toch zat.

Niet dat ik het ook ka betalen een huis van 550k maar dat is een ander verhaal. :+

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

peteraudi schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Ja, we hebben vrienden in Sassenheim wonen en die hebben inderdaad een tussenwoning voor 3 ton met een mini tuintje. Maar dan nog is het een fors verschil toch? Voor 3 ton koop je hier ook een behoorlijke vrijstaande woning met flinke tuin. Dan kun je zeggen "ja maar dan woon je in Friesland" .... nou voor 3 ton in een tussenwoning in Sassenheim met de vliegtuigen die aan één stuk door over je hoofd vliegen, dat is lekker :P

Maar goed, iedereen moet wonen waar je je lekker voelt en dat is voor iedereen anders gelukkig. Vanuit het noorden kijk ik in ieder geval erg sceptisch naar de ontwikkelingen in de randstad. En om dan nog maar niet over de file ontwikkelingen te beginnen...
FYI: Ik heb mijn huis verkocht en vertrek naar Spanje. Daar heb je voor 3 ton echt een extreme villa (maar weer niet in de binnenstad van Barcelona), en ik heb iets van 50k. betaald en dan woon je dus duur in Friesland. Zo zie je maar alles is relatief. ;)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
M4uSzi schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:55:
[...]

Hier vorig jaar Mei een huisje gekocht. Voor 126k. Het is wel een Rijtjeshuis. Maar als ik soms hier huisjes voorbij zie komen (zoals die in Haarlem van 550k en ook een rijtjeshuisdacht ik) . En waar dan ook nog veel in moet gebeuren. Dan schiet mij maar lek. En laat mij maar gewoon hier genieten. Voor het werk hoef ik het niet te doen, dat is er toch zat.

Niet dat ik het ook ka betalen een huis van 550k maar dat is een ander verhaal. :+
Van Haarlem heb ik ook gehoord want ook daar toevallig vrienden. Zij wonen in een normale wijk in Haarlem in een rijtjeshuis, verder heel netjes maar in onze ogen niet heel bijzonder, maar prima voor een gezin met 2 kindjes. Hij vertelde dat hun huis nu 4,5-5 ton waard was maar dat er één straatje verderop een vergelijkbaar huis voor 6 ton weg was gegaan.

Maar daarom vraag ik mij af: hoe betaal je dat?? Het is niet dat hij een directeur is en zij advocaat :D Zij heeft HR functie en hij is IT beheerder bij Nuon. Het is allemaal wel flink doorploeteren, beide werken en kids zaten veel op de creché. Dat koste al fors meer dan onze hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
Pinin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:58:
[...]

FYI: Ik heb mijn huis verkocht en vertrek naar Spanje. Daar heb je voor 3 ton echt een extreme villa (maar weer niet in de binnenstad van Barcelona), en ik heb iets van 50k. betaald en dan woon je dus duur in Friesland. Zo zie je maar alles is relatief. ;)
Het is ook relatief, dat begrijp ik erg goed. En uiteindelijk kunnen de meeste mensen met een leuke baan prima leven en in een leuk huis wonen maar het voelt goed dat ik niet mee hoef te doen aan die gekte in de randstad. Zelfs in Zwolle (wat voor mij uurtje rijden is) is de huizenmarkt behoorlijk gek en zijn de prijzen ook fors hoger dan bij ons.

Uurtje rijden: ton erbij haha...

Maar laatst ook een leuk voorbeeld van mensen die hun huis hebben verkocht in Amsterdam en vervolgens een veel groter en mooier huis in Leeuwarden hebben gekocht en 1,5 ton in de broekzak gestoken.

[ Voor 11% gewijzigd door DypFrys op 16-01-2018 16:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik woon dus (nog..) vlakbij Amsterdam en eerlijk gezegd vind ik er niks meer aan om daar te zijn. Het is extreem vol met toeristen, normaal lopen kan niet meer. Eigenlijk heb je geen idee waar je bent het is zo anoniem geworden, datgene dat leuk is aan een stad (dynamiek, jonge mensen en leuke winkels) mis ik daar.

edit: ga je buiten de binnenstad dan is dit natuurlijk veel minder. Maar dan ben je ook niet zo ff in de binnenstad

Haarlem heeft dat nog niet helemaal, maar gaat rap die kant op.

edit: het gaat wel een beetje offtopic btw, sorry :$

[ Voor 17% gewijzigd door Pinin op 16-01-2018 16:19 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Nouja, in de broekzak...je hebt natuurlijk wel de bijleenregeling hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
peteraudi schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:02:
[...]
Maar daarom vraag ik mij af: hoe betaal je dat?? Het is niet dat hij een directeur is en zij advocaat :D Zij heeft HR functie en hij is IT beheerder bij Nuon. Het is allemaal wel flink doorploeteren, beide werken en kids zaten veel op de creché. Dat koste al fors meer dan onze hypotheek.
Maximaal lenen en een schenking door ouders vermoed ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Met 2x anderhalf-modaal kom je al een heel eind. Heb je daarnaast nog wat spaargeld of bv een vorige woning waar je een klein beetje winst op maakt dan schiet het al snel op.

Maar je kunt in Nld ook wel vrijstaand wonen voor een prikkie hoor :P
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/046/802/207_1440.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's niet wonen, das schuilen voor de nacht :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
nare man schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Het is inderdaad zo dat deze mensen niet kopen. Ze lenen het van een bank. Dat is ook het hele probleem.

Daarom schieten de prijzen ook zo omhoog, mensen kopen met geld wat ze niet hebben. Banken vinden dit maar al te prima zij kunnen er geld aan verdienen.

Maar ja, als je de huizen prijzen laat normaliseren dan staan er teveel huizen onder water en doet iedereen huilie omdat ze teveel hebben betaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nare man
Als twee ouderparen elk een ton hebben geschonken aan hun respecievelijke kind dan is er toch aardig wat reëel geld in de stenen gegaan lijkt mij.

Wel is dat natuurlijk erg onbillijk vanuit het oogpunt van welvaartsverdeling: kinderen van reeds rijke ouders kopen makkelijker en drijven de prijzen op waardoor het voor kinderen die geen rijke ouders/familie hebben nog moeilijker wordt om het op eigen kracht te doen.

[ Voor 48% gewijzigd door nare man op 16-01-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
peteraudi schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Gezellig, woon in Voorhout en dat ligt echt 5 minuten fietsen van Sassenheim :P
Valt op zich wel mee qua vliegtuigen hoor, komt er zo nu en dan een langsvliegen maar met een beetje geïsoleerd huis hoor je daar niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DypFrys
Pinin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:11:
Ik woon dus (nog..) vlakbij Amsterdam en eerlijk gezegd vind ik er niks meer aan om daar te zijn. Het is extreem vol met toeristen, normaal lopen kan niet meer. Eigenlijk heb je geen idee waar je bent het is zo anoniem geworden, datgene dat leuk is aan een stad (dynamiek, jonge mensen en leuke winkels) mis ik daar.

edit: ga je buiten de binnenstad dan is dit natuurlijk veel minder. Maar dan ben je ook niet zo ff in de binnenstad

Haarlem heeft dat nog niet helemaal, maar gaat rap die kant op.

edit: het gaat wel een beetje offtopic btw, sorry :$
Nou dan gaan we weer even ontopic. Dat bedrag voor die gedateerde tussenwoning in Haarlem maar dan nu besteed in Leeuwarden :)
*knip*

Of iets nieuwer wat je vast wel voor 6 ton krijgt aan het water:
https://www.funda.nl/koop...49337416-it-sinderlan-24/

Als ik 6 ton had te besteden zou ik het wel weten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2022 13:08 . Reden: URL (die sowieso niet langer functioneerde) op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
Jochemd13 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Gezellig, woon in Voorhout en dat ligt echt 5 minuten fietsen van Sassenheim :P
Valt op zich wel mee qua vliegtuigen hoor, komt er zo nu en dan een langsvliegen maar met een beetje geïsoleerd huis hoor je daar niks van.
Haha, ik zeg ook niet dat het ongezellig is maar vind Sassenheim nou niet echt een mooi dorp. En jij bent die vliegtuigen dan gewend maar we logeren daar regelmatig een nachtje en het gaat maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
naitsoezn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:18:
Met 2x anderhalf-modaal kom je al een heel eind. Heb je daarnaast nog wat spaargeld of bv een vorige woning waar je een klein beetje winst op maakt dan schiet het al snel op.

[afbeelding]
goedkoop stukje grond voor 67.500 :+

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[afbeelding]
Denk je eens in wat voor maandlasten je hebt op je hypotheek :$ 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
peteraudi schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:35:
[...]

Nou dan gaan we weer even ontopic. Dat bedrag voor die gedateerde tussenwoning in Haarlem maar dan nu besteed in Leeuwarden :)
*knip*

Ja, maar als je in Leeuwarden woont heb je weer geen zes ton te besteden ;)

Het zijn communicerende vaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2022 13:08 . Reden: quote van aangepaste reactie aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Touchdomex schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Denk je eens in wat voor maandlasten je hebt op je hypotheek :$ 8)
Hypotheek? Welke hypotheek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[afbeelding]
Eeuwig zonde dat ze de binnenkant niet laten zien... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

naitsoezn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:04:
[...]

Hypotheek? Welke hypotheek? :P
Die je nodig hebt voor het huis wat je op je terreintje gaat bouwen? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

*knip*
Over gedateerd gesproken inderdaad. Daar mogen heel wat litertjes verf tegenaan. Om te beginnen dan... O-)

Erg leuk huis inderdaad. Helaas is Leeuwarden een beetje te ver en die zes ton heb ik ook niet. Maar verder zou ik er zo intrekken... :z

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2022 13:08 . Reden: quote van aangepaste reactie aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-08 08:35
Ietsje boven Leeuwarden kan het nog goedkoper,
https://www.funda.nl/koop/hallum/huis-49607614-de-singel-8/
Moet nog wel wat aan gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NoBrain73 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:38:
Dacht oh dat is nog wel te doen, iets boven Leeuwarden. Zeker voor die prijs.

Totdat ik daadwerkelijk op de kaart keek. Huis kost niet veel, moet nog wel wat gebeuren maar die plek :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heb ik een bril nodig o zijn die foto's gewoon allemaal net niet scherp? Doet gewoon pijn aan m'n ogen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-08 08:35
Touchdomex schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:45:
[...]

Dacht oh dat is nog wel te doen, iets boven Leeuwarden. Zeker voor die prijs.

Totdat ik daadwerkelijk op de kaart keek. Huis kost niet veel, moet nog wel wat gebeuren maar die plek :'(
Lekker dicht bij de waddeneilanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Fiber schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:47:
[...]

Heb ik een bril nodig o zijn die foto's gewoon allemaal net niet scherp? Doet gewoon pijn aan m'n ogen... O-)
Volgens mij zitten er nog foto's tussen die de bewoners ooit dertig jaar geleden gemaakt hebben. Scheelt weer kosten voor de makelaar of zo. Qua inrichting is het hele ding sowieso dertig jaar oud, maar sommige foto's hebben ook een kleur en scherpte die doet denken aan foto's uit de jaren tachtig:
https://www.funda.nl/koop...7614-de-singel-8/#foto-18

Totdat je ineens die Volvo V70 ziet staan. Al kan het dan nog steeds een analoge foto zijn van vijftien jaar oud :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Die foto's zijn oud en triest dat mensen denken op die manier een huis goed aan te prijzen. Geldt overigens ook voor de makelaar, onprofessioneel. Huis staat (dankzij dit topic?) nu #4 in https://www.funda.nl/trending/ trouwens :p

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Van Haarlem heb ik ook gehoord want ook daar toevallig vrienden. Zij wonen in een normale wijk in Haarlem in een rijtjeshuis, verder heel netjes maar in onze ogen niet heel bijzonder, maar prima voor een gezin met 2 kindjes. Hij vertelde dat hun huis nu 4,5-5 ton waard was maar dat er één straatje verderop een vergelijkbaar huis voor 6 ton weg was gegaan.

Hoe? Overwaarde op appartement van meer dan 100k en (mede daardoor) lage rente lang vast zetten. En met hbo/WO in een gangbare branche zit je na je 30e zo op 1,5x modaal..

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 16-01-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 09:53
Ik zit even dit topic door te bladeren.

Bizar wat ze in sommige gebieden vragen voor een huis. Ik zie tussenwoningen voorbij komen van 250-300k waar nog minimaal 50-100k aan verbouwd moet worden. Dan ben ik toch maar wat blij met m'n twee-onder-een-kapwoning van 140m2 incl. aparte kantoorruimte uit 1975. Overal dubbelglas, muren geïsoleerd, nieuwe keuken (2 jaar oud).

Gekocht voor 245k waarna ik er zo'n 10k in heb gestopt aan kluswerk (stukadoor, schilder, vloerenman), dus zeg voor 255k klaar. Dan zit ik in de buurt van Nijmegen. Toch raar om te zien dat de prijzen hier echt véél lager liggen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
dreamscape schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Volgens mij zitten er nog foto's tussen die de bewoners ooit dertig jaar geleden gemaakt hebben. Scheelt weer kosten voor de makelaar of zo. Qua inrichting is het hele ding sowieso dertig jaar oud, maar sommige foto's hebben ook een kleur en scherpte die doet denken aan foto's uit de jaren tachtig:

Totdat je ineens die Volvo V70 ziet staan. Al kan het dan nog steeds een analoge foto zijn van vijftien jaar oud :)
Vooral dit :D
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/063/460/753_1440.jpg

En het uploaden van (zelf getekende) bouwtekeningen is ook echt wel stijlvol om te doen haha

Ander huis

:') -gelegen op 15 kilometer van Leeuwarden en op 5 kilometer van UNESCO Werelderfgoed De Waddenzee

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/088/348/810_1440.jpg
https://www.funda.nl/koop...0709-leijester-hegedyk-2/

[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 17-01-2018 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:06
Jasphur schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:32:
[...]

Vooral dit :D
[afbeelding]

En het uploaden van (zelf getekende) bouwtekeningen is ook echt wel stijlvol om te doen haha

Ander huis

:') -gelegen op 15 kilometer van Leeuwarden en op 5 kilometer van UNESCO Werelderfgoed De Waddenzee

[afbeelding]
Ik vond deze wel heel erg overtuigend:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/063/460/759_2160.jpg

Maar die bouwtekeningen zijn origineel hoor. Zo werd er getekend in de jaren 80 voor de komst van AutoCAD e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Jasphur schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:32:
[...]

[afbeelding]
oh, geweldig huis zeg.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Jammer van de locatie, maar daar is de prijs ook naar.
Wel exclusief inventaris, maar volgens mij kan dit zo naar het Openluchtmuseum :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Vooral de snoepautomaat bij de deur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
nare man schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Nou dan maar even mijn situatie. Ik woon in Haarlem, in een goede wijk. 2 kinderen en beiden werkend. 4 jaar geleden een huis gekocht (jaren 30, 150m2, rijtje) voor ver onder de vraagprijs (was kopersmarkt op de top). Als wij ons huis nu verkopen krijgen we er het dubbele voor.

We lenen absoluut niet maximaal en hebben alles kunnen financieren met minimale hulp ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor dat geld meer dan prima als tweede huis / pied a terre voor in het weekend.
Sure, moet deels gemoderniseerd worden, maar haal maar eens een lik witte verf over de stenen in de woonkamer en het houtwerk her en der. Blijven alleen nog de keuken en badkamer over.
Het is dat ik niet in Friesland hoef te wonen, maar ik zou het zo kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Jasphur schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:06:
[...]

Vooral de snoepautomaat bij de deur :D
of de telefoon

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/088/348/786_2160.jpg
The Eagle schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:25:
[...]

Voor dat geld meer dan prima als tweede huis / pied a terre voor in het weekend.
Sure, moet deels gemoderniseerd worden, maar haal maar eens een lik witte verf over de stenen in de woonkamer en het houtwerk her en der. Blijven alleen nog de keuken en badkamer over.
Het is dat ik niet in Friesland hoef te wonen, maar ik zou het zo kopen.
Bwoah, met huizen die er zo uitzien (jaartal 1982, stop de tijd) denk ik dat er nog wel wat lijken uit de kast komen. Naast het echt hoognodige onderhoud is daar nooit iets gebeurd. En er is denk ik ook wel meer dan een likje verf nodig.

[ Voor 62% gewijzigd door Aardappel op 17-01-2018 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:37

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:27:
[...]

Bakfietsen zijn toch meestal een D66-Yup-teken? D66 is niet links, zouden ze willen, gewoon een VVD-light met een groen likje verf waar naieve jonge Hollanders op stemmen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

dreamscape schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Als je googlemaps bekijkt staat het ook al even te koop, foto's met te koop bord zijn van juli 2016

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Om wat perspectief te bieden: van begin jaren '90 tot einde jaren ''00 hebben wij (mijn ouders en ik) in een middelgrote jaren '50 woning met grote tuin in Heemstede gewoond (uitgebouwd, overal dubbel glas, moderne keuken en badkamer, geisoleerd, etc.). Gekocht voor 400.000 gulden, verkocht voor ruim 500.000...Euro...midden in de crisis. 8)7

Als ik nu op Funda kijk, gaan vergelijkbare woningen nu voor tenminste 700.000-800.000, sommigen zelfs voor 1.000.000 of meer. Dus in 25 jaar zijn de prijzen verviervoudigd.

Edit: Hier is een woning van het type dat wij hadden, maar dan in oorspronkelijke jaren '50 staat (enkel glas, piepkleine badkamer, ongeisoleerd dak, niet uitgebouwd, etc.):

https://www.funda.nl/koop...46-johan-wagenaarlaan-48/

Dat ze daar bijna 600.000 voor durven te vragen... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Amphiebietje op 17-01-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Amphiebietje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:18:
[...]

Om wat perspectief te bieden: van begin jaren '90 tot einde jaren ''00 hebben wij (mijn ouders en ik) in een middelgrote jaren '50 woning met grote tuin in Heemstede gewoond (uitgebouwd, overal dubbel glas, moderne keuken en badkamer, geisoleerd, etc.). Gekocht voor 400.000 gulden, verkocht voor ruim 500.000...Euro...midden in de crisis. 8)7

Als ik nu op Funda kijk, gaan vergelijkbare woningen nu voor tenminste 700.000-800.000, sommigen zelfs voor 1.000.000 of meer. Dus in 25 jaar zijn de prijzen verviervoudigd.

Edit: Hier is een woning van het type dat wij hadden, maar dan in oorspronkelijke jaren '50 staat (enkel glas, piepkleine badkamer, ongeisoleerd dak, niet uitgebouwd, etc.):

In dat huis is letterlijk een paar decennia geen euro meer aan onderhoud uitgegeven, verder is het huis compleet leeggeroofd, de keuken zijn enkel nog maar een paar kastjes.

Als je dan toch gaat klussen dan liever hier:
https://www.funda.nl/koop...1-nieuwe-haven-171-171-a/

Loopafstand van Den haag CS dus je hebt geen auto nodig in de meeste gevallen, verhuur je een stuk van de woning aan studenten, die blijven er toch kort wonen dus ben je er ook weer redelijk gemakkelijk van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
[...]

*knip*
*knip*
Mooi huis, maar het lijkt mij dat het een inbraak gevoelig gebied is als je dit soort maatregelen moet nemen!

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2022 13:08 . Reden: quote van aangepaste reactie aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
RoosW schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:40:
[...]

*knip*
Mooi huis, maar het lijkt mij dat het een inbraak gevoelig gebied is als je dit soort maatregelen moet nemen!
Schijnveiligheid of ijdelheid, want er is in dat huis (naast wat waardeloze antiek) niet zo veel te halen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2022 13:08 . Reden: quote van aangepaste reactie aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RoosW schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:40:
[...]

*knip*
Inbraak afweren doe je door net een beetje beter beveiligd te zijn dan je buren. En wellicht willen ze dit raam als ventilatie open kunnen houden 's nachts?

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2022 13:08 . Reden: quote van aangepaste reactie aangepast ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Aardappel schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Schijnveiligheid of ijdelheid, want er is in dat huis (naast wat waardeloze antiek) niet zo veel te halen :+
Op die sok onder het matras na dan, aan de foto's te zien is dat een reële aanname :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dus in 25 jaar zijn de prijzen verviervoudigd.
Dat is volgens mij niet eens vreemd. Mijn ouders kochten in 1980 een woning in Valkenswaard (bij Eindhoven) voor 103.000 gulden. Verkocht in 2007 (vlak voor de crisis) voor 270.000 euro. Dat is meer dan 4x.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

Wuursj

want worst is al bezet

Ja en mijn ouders in 1975 voor 50.000 gulden en dat is nu ~275k in euro's waard. Dat is 12x. Bij lange termijnen is dat niet heel gek.

Wel gek is dat in Haarlem (en natuurlijk ook Amsterdam) zich een bijna verdubbeling in 3,5 jaar heeft plaats gevonden. En dan waren in crisistijd de huizen niet eens echt goedkoop hier.

De vraag hoe die bizarre prijsstijging dat betaald wordt werd gesteld. Waar ik 3,5 jaar terug nog met een maximale hypotheek op één salaris een tussenwoning van 100m^2 met wat achterstallig onderhoud kon kopen, heb je nu al snel twee salarissen nodig voor iets vergelijkbaars. Anders lukt het niet. Als ik nu alleen mijn (toegenomen) salaris, een ruimte ton overwaarde en 70k spaargeld in zou zetten, kan ik nauwelijks iets beters kopen dan dat ik nu heb. Dus toch maar verbouwen. Starters komen gewoon helemaal niet meer aan bod hier. Maar daar wordt al genoeg over in de media en andere topics over gepraat lijkt me.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Brilsmurfffje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:20:
[...]

In dat huis is letterlijk een paar decennia geen euro meer aan onderhoud uitgegeven, verder is het huis compleet leeggeroofd, de keuken zijn enkel nog maar een paar kastjes.
Die woning staat geloof ik trouwens schuin tegenover ons oude huis, en als ik mij goed herinner was het al eind jaren '90 in een slechte staat...ik heb vage herinneringen dat er toen ook een totaal afgeragde jaren '70 caravan op het oprit stond...

Zal me niet verbazen als ze hem uiteindelijk voor 300.000 of minder verkopen. Wat overigens nog steeds te veel zou zijn, want als je naar de foto's kijkt moet waarschijnlijk het gehele dak worden vervangen wegens lekkage op meerdere plekken. Je zal er maar naast wonen.

Loopafstand van Den haag CS dus je hebt geen auto nodig in de meeste gevallen, verhuur je een stuk van de woning aan studenten, die blijven er toch kort wonen dus ben je er ook weer redelijk gemakkelijk van af.
Als je toch 600.000+ kan uitgeven, inderdaad, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ik vraag me wel af hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om letterlijk elke paneelradiator (op 1 na) aan de bovenzijde zo hebben kunnen verneuken...

@Baddie09

[ Voor 23% gewijzigd door Aardappel op 17-01-2018 13:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nare man
Om even in Haagse sferen te blijven:

https://www.funda.nl/koop...285531-surinamestraat-20/

Lijkt me best gaaf om te wonen in het huis waar Louis Couperus Eline Vere heeft geschreven :)

https://www.funda.nl/koop...66-smidswater-26/#foto-28

Den Haag is de enige stad in Nederland waar Art Nouveau echt is aangeslagen en dit is echt een parel. Alleen jammer van de 'tuin' (maar daarvoor werden zulke panden ook niet gebouwd).

[ Voor 4% gewijzigd door nare man op 17-01-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
Aardappel schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:34:
Ik vraag me wel af hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om letterlijk elke paneelradiator (op 1 na) aan de bovenzijde zo hebben kunnen verneuken...
Over welke woning heb je het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:18

Jiffy

God, you're ugly!

nare man schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:01:
https://www.funda.nl/koop...66-smidswater-26/#foto-28

Den Haag is de enige stad in Nederland waar Art Nouveau echt is aangeslagen en dit is echt een parel. Alleen jammer van de 'tuin' (maar daarvoor werden zulke panden ook niet gebouwd).
Prachtig pand. Slechts ~2 miljoen boven m'n budget... En die tuin zou voor mij idd wel een dingetje zijn.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoosW Of die persoon is gewoon realistisch. Zo'n plastic dakraam is aardig inbraakgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
En van die 2miljoen hadden ze niet een paar honderd euro over voor wat mooie foto's....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

thewizard2006 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:18:
[...]

En van die 2miljoen hadden ze niet een paar honderd euro over voor wat mooie foto's....
Dat geld hebben ze pas nadat dat huis verkocht is!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:18

TDB

[...]

.000-800.000, sommigen zelfs voor 1.000.000 of meer. Dus in 25 jaar zijn de prijzen verviervoudigd.

En zeer waarschijnlijk er voor krijgen ook nog: "verkocht onder voorbehoud".......

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:42:
[...]

Dat geld hebben ze pas nadat dat huis verkocht is!
Fotograaf die wij hadden ingehuurd koste incl. €250
30 foto's, inmeten, meetraport, 2 3d afbeeldingen en natuurlijk een plattegrond.
Dus daar kan je het niet voor laten vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Echt overal staat tegenwoordig "half vrijstaand", makelaars gelul voor iets dat niet bestaat :P Je huis staat vrij of niet, half bestaat niet. Als je er al iets van wil maken dan is dat op zijn best 1/4 vrijstaand voor een 2 onder 1 kap. Een tussenwoning is dan half vrijstaand. *opzoekt hoe je makelaar kan worden

zie de eerder geposte link

"Half vrijstaand met garage"

[ Voor 17% gewijzigd door leecher op 17-01-2018 14:24 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

leecher schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:16:
Echt overal staat tegenwoordig "half vrijstaand", makelaars gelul voor iets dat niet bestaat :P Je huis staat vrij of niet, half bestaat niet. Als je er al iets van wil maken dan is dat op zijn best 1/4 vrijstaand voor een 2 onder 1 kap. Een tussenwoning is dan half vrijstaand. *opzoekt hoe je makelaar kan worden
Half vrijstaand wordt toch gewoon een schakelwoning mee bedoelt? Oftewel twee woningen die door middel van een garage aan elkaar vast gebouwd zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
@Tsurany
tegenwoordig zijn hoekhuizen en 2 onder 1 kap woningen ook half vrijstaand. Als je de makelaars mag geloven tenminste :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
mathy_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Fotograaf die wij hadden ingehuurd koste incl. €250
30 foto's, inmeten, meetraport, 2 3d afbeeldingen en natuurlijk een plattegrond.
Dus daar kan je het niet voor laten vind ik persoonlijk.
Wow. Dat is echt gigantische goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

leecher schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:22:
@Tsurany
tegenwoordig zijn hoekhuizen en 2 onder 1 kap woningen ook half vrijstaand. Als je de makelaars mag geloven tenminste :P
Net als de geschakelde twee-onder-een-kapwoning. In feite dus een rijtjeshuis maar omdat er aan de ene kant nog twee garages tussen jouw en je buren zitten krijgt het toch een ander naampje. :+

Lastige is dat ik eigenlijk gruwel van rijtjeshuizen, dat maakt het kopen van een nieuw huis erg lastig zonder miljoentjes op de bank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17

Kju

Brilsmurfffje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Tnx! Maar gelijk een afspraak gemaakt. Ik ben wel benieuwd hoe het echt in elkaar steekt. Er is bijna geen handel meer in Den Haag dus dan maar creatief worden.. :(

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Net als de geschakelde twee-onder-een-kapwoning. In feite dus een rijtjeshuis maar omdat er aan de ene kant nog twee garages tussen jouw en je buren zitten krijgt het toch een ander naampje. :+

Lastige is dat ik eigenlijk gruwel van rijtjeshuizen, dat maakt het kopen van een nieuw huis erg lastig zonder miljoentjes op de bank :+
Nee hoor. Ik gruwel ook van rijtjeshuizen en toch heb ik geen miljoen op de bank! Location, location, location :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Nee hoor. Ik gruwel ook van rijtjeshuizen en toch heb ik geen miljoen op de bank! Location, location, location :D
Zit helaas vanwege werk aan de randstad vast :( En dan is voor vijf ton niet eenvoudig een fatsoenlijke woning te verkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Zit helaas vanwege werk aan de randstad vast :( En dan is voor vijf ton niet eenvoudig een fatsoenlijke woning te verkrijgen.
Dat is net zoiets als zeggen: ik zit vanwege het werk aan Nederland vast...

maar: https://www.funda.nl/koop...2-provincialeweg-5-a-264/

iets ten noorden van Amsterdam, maar wel vrijstaand! En niet duur :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:10:
@RoosW Of die persoon is gewoon realistisch. Zo'n plastic dakraam is aardig inbraakgevoelig.
Dat hangt van de leeftijd af, de modernere uitvoeringen zijn dubbel, van een behoorlijk koppige kunststof, en zo bevestigd dat het een hele klus is met veel lawaai om er doorheen te komen..
Al zou ik zelf liever voor een dakkoepel van gebogen HR++ glas gaan, geen verkleuringen op den duur, en tja als ze door glas heen willen, dan heb ik op de begane vloer al genoeg opties.
Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De staat van de woningmarkt, inkomenspolitiek, etc, etc is hier offtopic.