Kijk, plaatjes
Volgens mij zit het met de verzegeling wel in orde. De meter is sowieso afgezegeld (dat gele zegel), de hoofdzekeringkast (die zwarte kast onder de meter)
volgens mij ook, ik denk bij de schroef linksboven een ouderwets zegel te zien. Er zit iig een grijze waas tegen die buis.
Je hebt een driefase groepenkast, getuige de driefase hoofdschakelaar en de krachtgroep voor het fornuis.
Maar... Volgens mij is dat een 1 fase meter?

Vergelijk maar eens met deze afbeelding:

(Klik voor groter)
Linksboven zie je een 3 fasen Kamstrup meter, daarnaast een 1 fase model. Jouw meter heeft verdacht veel weg van de rechter (de vorm van de onderkant, de plek van de sticker, het aansluitschema lijkt me de variant met 6 polen en ik zie ook het ster-symbool niet staan. Nou is jouw foto niet de meest scherpe maar ik denk dus een 1 fase meter te zien.
Dat kan 2 dingen betekenen:
1) 2 fasen zitten buiten de meter om aangesloten. Onwaarschijnlijk, zeker als de hoofdzekeringkast gewoon verzegeld is, maar wie weet... In dat geval meet de meter maar ca. 1/3e van het totale verbruik, dat is wel het moment om "Fraude!" te gaan schreeuwen ja.
2) Er is met de verbouwing van de keuken een 3 fasen kast opgehangen, maar men is vergeten om ook daadwerkelijk de 3 fasen aansluiting aan te vragen. Dit lijkt me logischer. De fasen zullen nu dan wel onder de hoofdschakelaar tijdelijk (dat was de bedoeling

) doorverbonden zijn. Ook kwalijk, want als die krachtgroep met 3x dezelfde fase is aangesloten kan er een veel te hoge stroom door de nuldraad lopen, tot 35A (de waarde van de hoofdzekering) ipv de 16A waar hij op berekend is. Dit is brandgevaarlijk en zeker iets om aan te pakken, ook zeker een "gebrek", maar geen fraude en ook al geen zaak van de waar de netbeheerder wakker van zal liggen... (Al moet die laatste wel komen om de aansluiting aan te passen naar 3 fasen)