Praatpalen weg. Goed plan of duur gebrek aan realiteitszin?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
RGAT schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:08:
[...]

Doe eens een slimme gok, heb je een rijbewijs? Zo ja dan zou je dat moeten weten...
Ik zou er gewoon 1 meter voor gaan staan, dat lijkt mij het slimmerste :+
Kwart van de lesstof is allerlei waarschuwingen dat ondanks dat iets een regel is er zat bestuurders zijn die het niet weten, begrijpen of ervoor kiezen om bijvoorbeeld geen voorrang te geven of je eraf te drukken bij het invoegen, begin een beetje te zien waarom dat er zoveel staat I guess...
9 jaar rijbewijs, 2x schade, 1x mijn schuld, 3x boete.

1 meter ervoor ben je dood, 20 meter er voor ben je gewond. Stuur naar rechts of niet, die auto schuift echt wel door langs de tunnelwand. 100 meter en je hebt het risico dat mensen die jou auto ontwijken al weer invoegen in de rijstrook waar jij staat.

Dat theorieboek is leuk, maar die gaat uit van een kaarsrechte snelweg met een perfecte lekker brede vluchtstrook en ze gaan er van uit dat die vangrail waar jij 5 meter achter staat een vrachtwagen tegen houd die met 80/90 haaks op de vangrail in rijd (klapband ofzo). Er zijn zat filmpjes te zien waar ze er dwars door heen banjeren.

Ik heb het hier juist over een worst case scenario, de uitzonderingen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
FastFred schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:19:
[...]

Nee dat maak je er snel van om je hachje te redden, je gaf gewoon dom advies, niets meer niets minder.
Maar goed, volgens mij zijn we al aardig afgedwaald van het Praatpaal vraagstuk :X

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:06 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:19:
[...]

9 jaar rijbewijs, 2x schade, 1x mijn schuld, 3x boete.

1 meter ervoor ben je dood, 20 meter er voor ben je gewond. Stuur naar rechts of niet, die auto schuift echt wel door langs de tunnelwand. 100 meter en je hebt het risico dat mensen die jou auto ontwijken al weer invoegen in de rijstrook waar jij staat.

Dat theorieboek is leuk, maar die gaat uit van een kaarsrechte snelweg met een perfecte lekker brede vluchtstrook en ze gaan er van uit dat die vangrail waar jij 5 meter achter staat een vrachtwagen tegen houd die met 80/90 haaks op de vangrail in rijd (klapband ofzo). Er zijn zat filmpjes te zien waar ze er dwars door heen banjeren.
Want het gaat om klapbanden of neerstortende vliegtuigen, als als als... Waar het over gaat is die wagen die jouw auto aantikt, die vrachtwagen raakt de vangrail niet aan (ja misschien 100 meter verderop als hij terug stuurt), testen om een vrachtwagen 'haaks' op de vangrail te knallen hebben er dan ook niets mee te maken...
Je begon echter met:
1) het is veiliger om in de auto te wachten en te bellen/op hulp te wachten
Wat gewoon in het algemeen onzin is, misschien in een 1 op 1000 situatie dat het beter is...

Ik denk dat je dat theorieboek nog eens open doen ;) Die gaat er in het eerste voorbeeld inderdaad over perfecte situatie, als je dan door leest zie je elf pagina's aan minder perfecte tot zelfs slechte situaties...

Alleen al op basis hiervan zou ik zeggen MEER praatpalen, zou ze dan haast elke 100 meter willen :+
Wat serieuzer is het hebben van een opgeladen telefoon misschien tegenwoordig gewoon de voorbereiding, de meeste auto's kan je toch wel opladen en als je in jouw eigen auto zit leg je daar gewoon zo'n oplader in om onderweg op te laden oid.
Misschien in stukken met slecht bereik wel nog praatpalen?

Fixing things to the breaking point...

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:22:
Hey ik wil jullie er maar even op wijzen dat jullie allemaal nogal langs elkaar heen praten. Nou is dat natuurlijk altijd zo als het gaat over verkeer en vervoer maar ik wil er maar even op wijzen:

Er is een verschil tussen de meest optimistische / handige / veilige situatie langs de weg en de meest onveilige / krappe / smalle / onoverzichtelijke. Jullie veranderen allemaal de omstandigheden om je punt te maken. Schiet niet op.

Er is altijd wel een uitzondering. Dus dat ge-"ja maar als" schiet ook niet op.

Ik ben geen mod hoor verder dus negeer mij vooral, maar dit is echt heel vermoeiend lezen zo.
Eens met dexter. Kan het nu weer over praatpalen gaan?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste