9 jaar rijbewijs, 2x schade, 1x mijn schuld, 3x boete.RGAT schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:08:
[...]
Doe eens een slimme gok, heb je een rijbewijs? Zo ja dan zou je dat moeten weten...
Ik zou er gewoon 1 meter voor gaan staan, dat lijkt mij het slimmerste
Kwart van de lesstof is allerlei waarschuwingen dat ondanks dat iets een regel is er zat bestuurders zijn die het niet weten, begrijpen of ervoor kiezen om bijvoorbeeld geen voorrang te geven of je eraf te drukken bij het invoegen, begin een beetje te zien waarom dat er zoveel staat I guess...
1 meter ervoor ben je dood, 20 meter er voor ben je gewond. Stuur naar rechts of niet, die auto schuift echt wel door langs de tunnelwand. 100 meter en je hebt het risico dat mensen die jou auto ontwijken al weer invoegen in de rijstrook waar jij staat.
Dat theorieboek is leuk, maar die gaat uit van een kaarsrechte snelweg met een perfecte lekker brede vluchtstrook en ze gaan er van uit dat die vangrail waar jij 5 meter achter staat een vrachtwagen tegen houd die met 80/90 haaks op de vangrail in rijd (klapband ofzo). Er zijn zat filmpjes te zien waar ze er dwars door heen banjeren.
Ik heb het hier juist over een worst case scenario, de uitzonderingen.