i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Update op deze: VW connect had er niks mee te maken.The Eagle schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:13:
Ok, oude Passat er uit, nieuwe er in
Wilde mirror dip aan zetten, OBDeleven zei nee
Check: module lijkt niet geïnstalleerd te zijn:
[Afbeelding]
Geloof dat ik dan een heleboel niet aan kan zetten. Spiegels blijken ook niet vanzelf in te klappen.
@Rainesh enig idee of die memory module makkelijk te retrofitten is?
Of kan het zijn dat het nog niet werkt omdat ik vw connect nog niet geactiveerd heb?
Kwam er bij toeval (andere OBD eleven app toegepast) dat de motorkap open moest voor een aanpassing. Toen was er ineens een stuk mer mogelijk

Anyway, mirror dip doet het nu. Ik hoop stiekem dat ik ook de spiegels kan kantelen (en ze dat gewoon vergeten zijn te activeren), maar dat gaan we zien. Chiptekorten, dus my mileage may vary

Maar tip voor degenen die ook de helft niet kunnen: zet de motorkap eens open en probeer het nog eens

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Misschien beetje ondergesneeuwd.. Weet iemand of dit mogelijk is?Androo schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:44:
hey,
Gisteren mijn nieuwe T-roc opgehaald ( model 2023 )
Deze heeft de standaard Digital cockpit , dus niet de "pro" variant.
In de standaard versie, kun je dus niet 2 klokken naast elkaar zetten bijv, waar dit in de pro cockpit wel kan.
Kan deze aanpassing gemaakt worden door VCDS?
Bedoel je met het kantelen, het inklappen van de spiegels?The Eagle schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:16:
[...]
Update op deze: VW connect had er niks mee te maken.
Kwam er bij toeval (andere OBD eleven app toegepast) dat de motorkap open moest voor een aanpassing. Toen was er ineens een stuk mer mogelijk
Anyway, mirror dip doet het nu. Ik hoop stiekem dat ik ook de spiegels kan kantelen (en ze dat gewoon vergeten zijn te activeren), maar dat gaan we zien. Chiptekorten, dus my mileage may vary
Maar tip voor degenen die ook de helft niet kunnen: zet de motorkap eens open en probeer het nog eens
In- en uitklappen bij ver- en ontgrendelen is een instelling die als het goed is in een van de vele opties in je infotaiment ergens staat. Dat is wel alleen als je spiegels hiervoor geschikt zijn; bij je joystick om ze in te stellen heb je dan een optie met als icoontje een spiegel met een pijltje. Anders staan hier alleen je selectie voor welke spiegel je instelt en eventueel de spiegelverwarming.
TLDR; je heb een herkenbare andere "controll-unit" als je spiegels kunnen inklappen.
[Voor 3% gewijzigd door TMobile op 19-04-2023 13:25]
Maar goed, met die onderdeel tekorten is ook niet ondenkbaar dat het er toevallig wel op zit terwijl de selector niet leverbaar was

Maar ga wel even experimenteren, thanks

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ik heb nu die needle sweep en alarmverlichting bij een noodstop, maar ik zou heel graag ook die 60 seconden threshold willen hebben van mijn lane assist. Hij kon dit nergens vinden maar volgens mij zou dit echt moeten kunnen bij mijn auto. Ook de pulserende start knop kon hij niet vinden in zijn codings.
Is er iemand die weet waar hij het kan vinden en in kan stellen?
Zoek hier even: https://forum.obdeleven.com/board/68/b9-f4-8wWiXX schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:26:
Ik heb een Audi a4 avant uit 2019. Heb door een bedrijfje waar ik wat aanpassingen aan mijn auto heb laten doen (achteruitrijcamera, carplay en inklapbare spiegels) ook wat codings laten aanpassen.
Ik heb nu die needle sweep en alarmverlichting bij een noodstop, maar ik zou heel graag ook die 60 seconden threshold willen hebben van mijn lane assist. Hij kon dit nergens vinden maar volgens mij zou dit echt moeten kunnen bij mijn auto. Ook de pulserende start knop kon hij niet vinden in zijn codings.
Als je iemand zoekt die het voor je kan doen, zie de startpost

Niet mogelijk op de A4, had ze het al gezegdWiXX schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:26:
Ik heb een Audi a4 avant uit 2019. Heb door een bedrijfje waar ik wat aanpassingen aan mijn auto heb laten doen (achteruitrijcamera, carplay en inklapbare spiegels) ook wat codings laten aanpassen.

@Sp33dFr34k zover ik weet is het niet heel simpel. Ze hebben het laatst bij de Audi modellen wel voor elkaar gekregen, maar werkt ook niet vlekkeloos
[Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 19-04-2023 15:15]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ah ha, was jij zijn hulplijn? 😜Rainesh schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:14:
[...]
Niet mogelijk op de A4, had ze het al gezegd
@Sp33dFr34k zover ik weet is het niet heel simpel. Ze hebben het laatst bij de Audi modellen wel voor elkaar gekregen, maar werkt ook niet vlekkeloos
Met andere woorden ik ga geen pulserende startknop hebben en ook geen lane assist threshold van 60 seconden. Max is dan 15 seconden toch?
Daarnaast heb ik het idee dat mijn indicator van hoe ver ik kan rijden niet helemaal accuraat is. Is dit aan te passen en hoe gaat dit dan in zijn werk?
Ik ben een NOOB op dit gebied, maar wil er graag in verdiepen.
Ik heb nu een vlinker gekocht, maar lees hier alleen maar over obdeleven.
Kan ik met een vlinker ook uit de voeten?
Ik heb namelijk zo'n ding besteld voor 60 euro en het ziet er heel erg plug and play uit (de basis functies). En volgens mij kan ik daar weinig fout mee doen.
Verkeersbordenherkenning, want je moet daarvoor parametriseren en dat kan OBD11 niet.WiXX schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:48:
@Rainesh Weet jij zo welke codings er zijn die kunnen op een Audi A4 avant 2019 welke NIET met OBDeleven te doen zijn? Of kan je alles doen met OBDeleven?
Ik heb namelijk zo'n ding besteld voor 60 euro en het ziet er heel erg plug and play uit (de basis functies). En volgens mij kan ik daar weinig fout mee doen.
Thanks voor je snelle reactie, die heb ik er al standaard inzitten dus voor mij geen issue.Rainesh schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:56:
[...]
Verkeersbordenherkenning, want je moet daarvoor parametriseren en dat kan OBD11 niet.

Vermoed dat dat idd de geheugenmodule is (of beter: het gebrek aan

@Rainesh / @Antera weet een van jullie of een dergelijke module plug & play is? Zie zoiets voor 150 euro her en der voorbij komen, maar weinig zin om die richting in te gaan als ik er de halve auto voor overhoop moet trekken - onder de streep is het niet mijn auto natuurlijk .
Dankje, nog effe wachten dus...Rainesh schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:14:
[...]
Niet mogelijk op de A4, had ze het al gezegd

Lekker terug gaan en laat ze maar oplossenThe Eagle schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:16:
Korte update op mijn mirror dip: dippen doet ie automatisch als ik hem in de R zet, maar terugdraaien ho maar
Vermoed dat dat idd de geheugenmodule is (of beter: het gebrek aan)
@Rainesh / @Antera weet een van jullie of een dergelijke module plug & play is? Zie zoiets voor 150 euro her en der voorbij komen, maar weinig zin om die richting in te gaan als ik er de halve auto voor overhoop moet trekken - onder de streep is het niet mijn auto natuurlijk .
Dat wordt wat lastig denk ik. heb er de optielijst op nageslagen van het moment dat de auto besteld is. Stoelen met geheugenfunctie en alleen icm opklapbare spiegels was een optie, niet standaard toen voor de R-line Business+. Bij mij zit het er niet op helaas.Rainesh schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:26:
[...]
Lekker terug gaan en laat ze maar oplossen
Ook geen idee of zo'n module los gemonteerd kan worden en P&P is.
Elke keer als ik tank geeft hij een range aan van rond de 900 km op een volle tank. Alleen haal ik dat nooit, het zit eerder in de range van 750 km. Is het mogelijk om dit aan te passen zodat die range dichterbij de realiteit komt? En zoja, hoe moet ik dat doen?
Dat is niet mogelijk met ODBEleven, althans niet met de ingebouwde apps (A4 2018).WiXX schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:49:
Ik heb een OBDEleven dongle. Is het mogelijk om het verbruik aan te passen van mijn auto?
Elke keer als ik tank geeft hij een range aan van rond de 900 km op een volle tank. Alleen haal ik dat nooit, het zit eerder in de range van 750 km. Is het mogelijk om dit aan te passen zodat die range dichterbij de realiteit komt? En zoja, hoe moet ik dat doen?
Volgens mij is dit trouwens dynamisch. Dus afhankelijk van jouw verbruik van de vorige (paar) keer. Die van mij staat inmiddels op 1010 bij het tanken

[Voor 6% gewijzigd door Theone098 op 01-05-2023 17:48]
Rij jij alleen berg af?Theone098 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:46:
[...]
Dat is niet mogelijk met ODBEleven, althans niet met de ingebouwde apps (A4 2018).
Volgens mij is dit trouwens dynamisch. Dus afhankelijk van jouw verbruik van de vorige (paar) keer. Die van mij staat inmiddels op 1010 bij het tanken.
Daarnaast: ligt natuurlijk ook aan je rijstijl en wat je exact rijdt. 1010 is met veel file prima te doen voor benzine. Heb de Peugeot 207 diesel die ik hiervoor had wel eens op 1100 gehad.
Met veel file? Hoe is dat zuiniger dan?The Eagle schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:20:
Je kunt met OBDeleven wel instellen hoe ie met de tank reserve moet om gaan. Vermoed dat dat van invloed is op de range.
Daarnaast: ligt natuurlijk ook aan je rijstijl en wat je exact rijdt. 1010 is met veel file prima te doen voor benzine. Heb de Peugeot 207 diesel die ik hiervoor had wel eens op 1100 gehad.
Als dat zou kunnen 😉.
Ik houd mij netjes aan de snelheid (55, 83, 103, 134) en laat de auto vaak uitrollen. Niet meer als eerste bij ieder stoplicht weg en altijd en overal op cruise Control als het kan. En niet teveel remmen, maar anticiperen.
Ik heb weg vrijloop als instelling in de auto. Oh ja, en een sedan 😜.
Ja dat doet ik ook qua cruise control. Wil wel nog eens snel optrekken en de vrijloop heb ik ook, maar heel eerlijk. Daar let ik niet echt op, heel soms. Ik heb wel de avant versie, maar zit daar zoveel verschil in?Theone098 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:19:
[...]
Als dat zou kunnen 😉.
Ik houd mij netjes aan de snelheid (55, 83, 103, 134) en laat de auto vaak uitrollen. Niet meer als eerste bij ieder stoplicht weg en altijd en overal op cruise Control als het kan. En niet teveel remmen, maar anticiperen.
Ik heb weg vrijloop als instelling in de auto. Oh ja, en een sedan 😜.
Heel eerlijk, weet ik niet. Maar een sedan wordt over het algemeen als de meest efficiënte carrosserie vorm genoemd (cw waarde).WiXX schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:23:
[...]
Ja dat doet ik ook qua cruise control. Wil wel nog eens snel optrekken en de vrijloop heb ik ook, maar heel eerlijk. Daar let ik niet echt op, heel soms. Ik heb wel de avant versie, maar zit daar zoveel verschil in?
De lokale dealer vraagt 410 euro voor het ontgrendelen van Carplay. Is dit iets wat de wizards van dit topic ook kunnen ontgrendelen, of kan ik beter ergens anders zoeken? Heb een aantal sites voorbij zien komen, wellicht heeft iemand ervaring met een.
Stuur maar een berichtje, kijken waarom het uit staat en wat we aan kunnen doen.PakoeDIEP schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:42:
Mijn zusje heeft een Polo uit 2017 gekocht en kwam er later achter dat Carplay gedeactiveerd staat.
De lokale dealer vraagt 410 euro voor het ontgrendelen van Carplay. Is dit iets wat de wizards van dit topic ook kunnen ontgrendelen, of kan ik beter ergens anders zoeken? Heb een aantal sites voorbij zien komen, wellicht heeft iemand ervaring met een.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als jij 130 rijdt verbruik je meer dan met rond de 60 gemiddeld (over een reis van 100 km).
Niet als je meer stilstaat dan rijdt in een file, of start/stop nu uit staat of niet. Enfin, offtopic..The Eagle schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:53:
[...]
Als jij 130 rijdt verbruik je meer dan met rond de 60 gemiddeld (over een reis van 100 km).

Hierover nog in conclaaf met de verkoper.
Auto is handgeschakeld.
Heeft wel:
ACC
Lane Assist
Park Assist
Front Assist
Wat ontbreekt:
Traffic Jam Assist
Verkeersbordenherkenning
Kunnen deze systemen nog worden toegevoegd?
Als.je lane assist hebt heb je de camera die nodig is voor je beide wensen. Zou dus moeten kunnen, al is een taigo wat nieuwer dus durf niet met 100% zekerheid te zeggen, dat moet je @Rainesh dan even vragenRudolfR schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:13:
Onlangs een VW Taigo aangeschaft die op papier veel completer leek dan-ie daadwerkelijk is.
Auto is handgeschakeld.
Heeft wel:
ACC
Lane Assist
Park Assist
Front Assist
Wat ontbreekt:
Traffic Jam Assist
Verkeersbordenherkenning

Verder heb je in NL vrij weinig aan de verkeersbord herkenning imho. TJA icm een handbak idem, want je moet nog steeds zelf op en terug schakelen. Vraag me tevens of of dat niet alleen icm automaat kan.
Taigo heeft geen TJA mogelijkheid ivm handbak. Ds g versie heeft het volgens mij ook nietRudolfR schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:13:
Onlangs een VW Taigo aangeschaft die op papier veel completer leek dan-ie daadwerkelijk is.
Auto is handgeschakeld.
Heeft wel:
ACC
Lane Assist
Park Assist
Front Assist
Wat ontbreekt:
Traffic Jam Assist
Verkeersbordenherkenning
Zomaar toe te voegen
Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl
Ik heb laatst per toeval gehoord dat de alarmpiep afging toen mijn Born “dacht” dat de sleutel nog in de wagen aanwezig was, zou het fijn vinden als dit ook aan kan bij ver- en ontgrendelen.
Hoor graag!
Je bedoeld met openen en sluiten? Dit kan op de Enyaq en ID4 geprogrammeerd worden. Id3 wil het nietNickAlan schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:41:
Is het iemand al gelukt om de alarmpiep te activeren op een Cupra Born / ID.3 / ID.4 / Enyaq met affabriek diefstalalarm?
Ik heb laatst per toeval gehoord dat de alarmpiep afging toen mijn Born “dacht” dat de sleutel nog in de wagen aanwezig was, zou het fijn vinden als dit ook aan kan bij ver- en ontgrendelen.
Hoor graag!
Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl
Dik anderhalf uur bezig geweest maar alles is weer helemaal up to date.
Android auto werkt perfect.
Hij heeft ook wat met de versnellingsbak gedaan waardoor de auto nu soepeler rijdt.
Motorsoftware is geupdate
Verder nog wat andere dingetjes gecodeerd, super blij weer.
probeer eens met motorkap openrvinke schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:26:
Vraagje: ik probeer in mijn Seat Leon (KL, BJ2020) de gasrespons aan te passen met module 44, maar OBDEleven blijft hangen op het scherm "schrijven". Hoe snel zou dit normaal moeten gaan?
Waarom vind jij herkenning hier niet zo nuttig?
@Rainesh
Op een DSG zou het wel moeten kunnen, lees ik in de brochure:
@AnteraACC is onderdeel van het IQ.Drive Pakket dus standaard op de Taigo. In de file kan je Taigo op die manier automatisch afremmen en optrekken
(bij uitrusting met de optionele automatische DSG transmissie).
Dit is een reactie op mijn vraag, toch? Bedankt voor de bevestiging.
Wel typisch, het is een Deense auto en daar zit verkeerstekenherkenning bij beide touchscreen-varianten, 8" en 9,2". Misschien zit het nog ergens verstopt...

[Voor 15% gewijzigd door RudolfR op 18-05-2023 10:40]
Bij mijn Passat zit de wat experimentele optie om de auto automatisch de snelheid te laten aanpassen op basis van de navi en de borden herkenning. De leverende dealer raadde me af die nooit te gebruiken, ook omdat de verkeersbord herkenning hier in NL nog veel te vaak de mist in gaat.
Dus leuk dat de auto zelf ziet dat je maar 100 mag, maar als niemand zich er aan houdt voegt het verder helemaal niks toe.
Daarbij: als je Waze via aan of CarPlay gebruikt heb je die indicatie ook al op het scherm.
Ik probeerde het met de motorkap open gemaakt met de hendel, maar niet helemaal open gezet. En dat werkte dus niet. Moet de motorkap helemaal open?
Heb je security access gedaan?rvinke schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:22:
[...]
Ik probeerde het met de motorkap open gemaakt met de hendel, maar niet helemaal open gezet. En dat werkte dus niet. Moet de motorkap helemaal open?
Lijkt me wel leuk om dat ding wat sportiever te maken

En waar zat ook alweer de acc enable right takeover?
Nvm, al gevonden, morgen testcase

[Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 18-05-2023 22:08]
Nou, ik heb net security access onder module 44 gedaan, en toen werkte het nog steeds niet. Maar... er stond vervolgens wel een gas respons-app in de lijst, dus die gedaan en dat werkte. Eind goed, al goed. Thanks @Rainesh
Even een positieve review achterlaten.Rainesh schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:55:
[...]
Stuur maar een berichtje, kijken waarom het uit staat en wat we aan kunnen doen.
Rainesh heeft carplay en wat extra’s kunnen activeren aangezien hij toch bezig was. Uiteindelijk bleek de USB iphones niet te herkennen maar Rainesh heeft netjes aangegeven welk onderdeel we nodig hebben daarvoor.
Vandaag de USB aansluiting vervangen en carplay werkte direct!
Al met al zijn we beide heel blij, aanrader!
Nogmaals bedankt!
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php