Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Pagina: 1 ... 40 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passatfreak
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-11-2020
MAX3400 schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:12:
[...]

Las ook dat mijn start-stop systeem niet / niet goed weggecodeerd kan worden; dus dat ik bij het starten van de auto automatisch geen start-stop meer heb. Als je dan verder kijkt, wordt er geadviseerd om een hardwarematige module aan te schaffen.

Ach, first-world-problems
ik meen wel met vpc

@Rainesh zal daar wel het fijne van weten

helix dongel te huur/koop info PB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

@passatfreak Dit is een bericht van April 2017 denk niet dat het nog nodig is

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:34
Mijn vrouw heeft 3 weken geleden haar Audi A1 Epic in ontvangst genomen met wat standaard opties (oa Hill hold assist, mirror dip bij parkeren, parkeersensoren achter).

Ik heb een OBDEleven (old-gen) gekocht en wil kijken of ik wat zaken kan vrij schakelen.
Wensenlijstje:
- verkeersbordenherkenning
- coming home - korter

Weet niet wat er nog meer mogelijk is? Carplay draadloos werkte al direct.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
TerrorSource schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:59:
Mijn vrouw heeft 3 weken geleden haar Audi A1 Epic in ontvangst genomen met wat standaard opties (oa Hill hold assist, mirror dip bij parkeren, parkeersensoren achter).

Ik heb een OBDEleven (old-gen) gekocht en wil kijken of ik wat zaken kan vrij schakelen.
Wensenlijstje:
- coming home - korter

verkeersbordenherkenning moet je een camera voor in de voorruit hebben, dat kun je niet even zomaar vrijschakelen.
Coming home korter zetten kun je ook gewoon via het menu in je media scherm doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Scrtz schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:03:
[...]

verkeersbordenherkenning moet je een camera voor in de voorruit hebben, dat kun je niet even zomaar vrijschakelen.
Coming home korter zetten kun je ook gewoon via het menu in je media scherm doen.
Is dat dezelfde camera voor rijbanen herkennen? Die zit er in namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
TerrorSource schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:59:

Wensenlijstje:
- coming home - korter

verkeersbordenherkenning is deels coding op de A1. Heb vorige week een proef A1 gehad waar ik volledig werkende verkeersborden herkenning op heb gemaakt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Rainesh schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:38:
[...]

verkeersbordenherkenning is deels coding op de A1. Heb vorige week een proef A1 gehad waar ik volledig werkende verkeersborden herkenning op heb gemaakt.
Wat is er nog meer voor nodig? Ik weet niet of de rijbaan-herkennings-camera al voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 17:07
Hoi mede-tweakers, ik zou ook graag wat aanpassingen willen op mijn Golf variant, nov 2018. Gaat om omgeving Amsterdam/ Almere. Alvast dank..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:35
Mooi. In de topic start staat een lijst van mensen die je kan contacteren.
Of verwacht je dat iemand jou nu gaat benaderen...?

[ Voor 11% gewijzigd door yamahabest op 11-11-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Klopt het dat bij de Skoda Fabia III geen CH LH activatie mogelijk is? Deze is namelijk wel te krijgen als optie. Lijkt me dat dit werkt met de lichtsensor die er vanaf het Ambition model op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
barrymossel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:20:
Klopt het dat bij de Skoda Fabia III geen CH LH activatie mogelijk is? Deze is namelijk wel te krijgen als optie. Lijkt me dat dit werkt met de lichtsensor die er vanaf het Ambition model op zit.
Als er een lichtsensor in zit en je hebt een schakelaar met auto, dan zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rainesh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:18:
[...]

Als er een lichtsensor in zit en je hebt een schakelaar met auto, dan zou het geen probleem moeten zijn.
Ok, dankje. Staat namelijk niet op de aangehaalde sites. Maar er zit inderdaad een schakelaar met auto in.

Ik zou wel eens willen weten wat er precies allemaal mogelijk is voor een Fabia Combi uit 2020, zodat ik kan zien of het de moeite en kosten allemaal waard is.
Binnenkort maar eens meer in gaan verdiepen (auto is er nog niet eens...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
barrymossel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:21:
[...]

Ok, dankje. Staat namelijk niet op de aangehaalde sites. Maar er zit inderdaad een schakelaar met auto in.

Ik zou wel eens willen weten wat er precies allemaal mogelijk is voor een Fabia Combi uit 2020, zodat ik kan zien of het de moeite en kosten allemaal waard is.
Binnenkort maar eens meer in gaan verdiepen (auto is er nog niet eens...).
Dan is de kans groot dat het allemaal al erop zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rainesh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:22:
[...]

Dan is de kans groot dat het allemaal al erop zit :)
Als ik de handleiding nakijk, lijkt het dat je gewoon gelijk hebt. Wel raar dat bij de Business edition die functie in een Comfort pakket zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Lees ik net bij de ANWB dat DRL, wanneer voor ingeschakeld, achterlichten branden verplicht is vanaf 30 januari 2015.

Zie ik net een Skoda Scala rijden.... voor DRL, achter niet. En is een Scala zeker te weten van na 2015.

Ik kan me niet voorstellen dat Skoda Nederland bewust de wet zou overtreden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
GerCor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:56:
Lees ik net bij de ANWB dat DRL, wanneer voor ingeschakeld, achterlichten branden verplicht is vanaf 30 januari 2015.

Zie ik net een Skoda Scala rijden.... voor DRL, achter niet. En is een Scala zeker te weten van na 2015.

Misschien dit?
Dagrijverlichting verplicht
Hierin is staat dat dagrijverlichting verplicht is, maar er staat niet dat het verplicht is dat de achterlichten automatisch moeten aangaan. Als de achterlichten niet automatisch aangaan, moet er een signalering aanwezig zijn die de bestuurder erop attendeert dat de achterlichten dan niet branden. Daarnaast staat in dit Reglement dat achterlichten ook niet hoeven te branden als duidelijk blijkt uit de dashboardverlichting dat de dimlichtset (voor- en achterlichten) moeten worden ingeschakeld.
https://www.anwb.nl/exper...binatie-dagrijverlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hmm. Ik ken die signalering niet. Uit de dashboardverlichting moet blijken dat dimlicht moet worden gebruikt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:36:
Hmm. Ik ken die signalering niet. Uit de dashboardverlichting moet blijken dat dimlicht moet worden gebruikt.
Kleine aanvulling:

De dashboardverlichting wordt geschakeld middels een eigen sensor welke in je cockpitje/tellerunit zit (vaak in de toerenteller) en werkt ook weer volledig afhankelijk van de lichtsensor achter je voorruit op het moment dat je automatisch schakelende verlichting hebt.

Je kunt 't merken dat je dashboardverlichting in of uitschakelt op het moment dat je navigatie van de dag naar nachtstand omspringt of vice-versa (moet je die functie natuurlijk wel op 'automatisch' ingeschakeld hebben staan).

Je ziet nu vaak weer mensen in de ochtend / avond rijden met alléén DRL ingeschakeld aan de voorzijde. Die mensen hebben de lichtschakelaar dan vaak in de '0' stand staan en hebben dat niet in de gaten doordat de DRL LED's al best veel verlichting geven én de dashboardverlichting ook gewoon ingeschakeld wordt door de eigen sensor.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 13-11-2020 14:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:59:
[...]

Kleine aanvulling:

De dashboardverlichting wordt geschakeld middels een eigen sensor welke in je cockpitje/tellerunit zit (vaak in de toerenteller) en werkt ook weer volledig afhankelijk van de lichtsensor achter je voorruit op het moment dat je automatisch schakelende verlichting hebt.

Je kunt 't merken dat je dashboardverlichting in of uitschakelt op het moment dat je navigatie van de dag naar nachtstand omspringt of vice-versa (moet je die functie natuurlijk wel op 'automatisch' ingeschakeld hebben staan).

Je ziet nu vaak weer mensen in de ochtend / avond rijden met alléén DRL ingeschakeld aan de voorzijde. Die mensen hebben de lichtschakelaar dan vaak in de '0' stand staan en hebben dat niet in de gaten doordat de DRL LED's al best veel verlichting geven én de dashboardverlichting ook gewoon ingeschakeld wordt door de eigen sensor.
In mijn Golf 7 niet hoor. Mijn dashboardverlichting brandt geheel onafhankelijk. Nou weet ik alleen niet of de schakelaar van de autoverlichting op Auto moet staan want daar staat het bij mij altijd op. En dat van nauwelijks zichtbaar tot fel en alles wat daartussen zit. Ik woon in een bosrijke omgeving en dan valt juist die dashboardverlichting op. En, of ik moet me ernstig vergissen, niet alleen de dashboardverlichting maar de gehele interieurverlichting reageert op de lichtsensor in het dashboard. Behalve de sfeerverlichting in de deuren of voetverlichting want dat is instelbaar via het menu in de Discover Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

barrymossel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:20:
Kan dit naderhand inbouwen en activeren voor je.Krijg je meteen de regensensor erbij. :-)
GerCor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:56:

Dit is zeker geen verplichting alleen aan de voorzijde. Achter wel te activeren en sommige dealers doen dit ook.

En er is nog meer mogelijk gisteren nog 2 scala's gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Antera op 14-11-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb ook een ODBEleven Pro Next Gen gekocht. Als ik mensen in omgeving Arnhem kan helpen hoor ik het wel ;) Mag ook wel in de startpost komen trouwens.

Mijn T-Roc was al redelijk full option, maar heb toch nog wel wat leuke dingen er mee kunnen aanzetten.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Antera schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:25:
[...]

En er is nog meer mogelijk gisteren nog 2 scala's gedaan. Zie onderstaande website
Verwijzen naar je eigen website is gewoon reclame maken. Je website in je sig is tot daar aan toe, maar iedereen er naar verwijzen is een tweede.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Rainesh @yamahabest

Kijk. Lang naar gezocht. Bij de Golf 7 (maar volgens mij bij elke VW) klappen de spiegels in als je de auto op slot doet en klappen ze weer uit als je de auto van het slot doet. Bij Audi klappen ze uit als je de auto op contact zet/start. Dat was eigenlijk ook de wens van sommige, misschien wel veel, VW bezitters. Want het blijft toch onzinnig als je even iets uit de auto moet pakken dat dan de spiegels uitklappen.

Even mijn dongle aansluiten en kijken of het in mijn auto ook werkt.

EDIT 1: gelukt:

Echter zit het bij mij onder: aanpassingen > Toegangscontrole 2. > Signaliserung_Spiegelanklappung. Aanpassen van Active naar Not Active

EDIT 2: Nadeel in het donker is wel dat je eigenlijk niks meer aan de verlichting hebt in de spiegels.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 14-11-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
Oh. Inderdaad. Zo'n onzin als je even iets snel uit de auto wil pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:56:
@Rainesh @yamahabest

Kijk. Lang naar gezocht. Bij de Golf 7 (maar volgens mij bij elke VW) klappen de spiegels in als je de auto op slot doet en klappen ze weer uit als je de auto van het slot doet. Bij Audi klappen ze uit als je de auto op contact zet/start. Dat was eigenlijk ook de wens van sommige, misschien wel veel, VW bezitters. Want het blijft toch onzinnig als je even iets uit de auto moet pakken dat dan de spiegels uitklappen.

[YouTube: Golf MK7/7.5 Auto fold side mirrors when turn ignition on obd11 coding]

Echter zit het bij mij onder: aanpassingen > Toegangscontrole 2. > Signaliserung_Spiegelanklappung. Aanpassen van Active naar Not Active

EDIT 2: Nadeel in het donker is wel dat je eigenlijk niks meer aan de verlichting hebt in de spiegels.
Niet alle bcm's ondersteunen dit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passatfreak
GerCor schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:56:
@Rainesh @yamahabest

[YouTube: Golf MK7/7.5 Auto fold side mirrors when turn ignition on obd11 coding]

bij de passat b6-b7 gaan de spiegls pas weer in postie als je de auto op contackt zet :)
moet je ze wel met de knop van de sleutel vast houden inklappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Passat B8 gaat dan weer via slot, maar daar zit idd ook licht in de spiegels. Onhandig als je auto achteruit tussen twee anderen geparkeerd is. Verder onwijs handig omdat je in een opslag kunt zien of ie op slot staat of niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

passatfreak schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:20:
[...]

bij de passat b6-b7 gaan de spiegls pas weer in postie als je de auto op contackt zet :)
Ja, spiegels in positie nadat je de auto op contact zet is wat ik net heb gedaan. Dat is dat bovenstaande filmpje: En het tweede, wat jouw auto heeft is: spiegels dicht d.m.v. afstandsbediening ingedrukt houden

Funk Spiegelanklappung Modus: By Look Command via remote Key veranderen in By Convenience Operations via remote Key

Dat vind ik dus persoonlijk niks. Het moet automatisch gaan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
passatfreak schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:20:
[...]

Kan aangepast worden naar deurgreep open doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En dat is ook het leuke van VCDS/OBDeleven. Je kunt ermee spelen. Wat jij het liefste wilt.

Ik zag laatst een filmpje van iemand die CH/LH van de autolampen voor en achter had gecodeerd op de binnenverlichting van de auto. Immers, als je de auto opent of sluit, gaat de binnenverlichting branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passatfreak
Rainesh schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:07:
[...]

Kan aangepast worden naar deurgreep open doen :)
ok wist ik niet . maar naar binnen draaien zeker alleen via AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
passatfreak schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:09:
[...]

ok wist ik niet . maar naar binnen draaien zeker alleen via AB.
Jup en zoals je net omschreef, door lang vast te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:17:
[...]

Jup en zoals je net omschreef, door lang vast te houden
Maar waarom zou je dat willen? Daar koop je toch geen elektrisch inklapbare spiegels voor. Maar goed, het kan. Je kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passatfreak
GerCor schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:31:
[...]

Maar waarom zou je dat willen? Daar koop je toch geen elektrisch inklapbare spiegels voor. Maar goed, het kan. Je kunt kiezen.
omdat handiger is dan met het knopje elke keer verzetten andere keuze heb je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

passatfreak schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:38:
[...]

omdat handiger is dan met het knopje elke keer verzetten andere keuze heb je niet
Wat? Ik snap je niet. Welk knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:42
Interessant topic!

Nu heb ik sinds kort een Skoda Karoq, fijne auto, alleen al die ECO meldingen beginnen mij te storen. Zo rijd ik altijd met het raam op een kiertje en krijg continu de melding dat ik de ramen moet sluiten. Ook bij het intrappen van de koppeling boven de 1300 toeren een melding dat ik dat niet moet doen. De enige handige is het schakelen naar de 6, dit niet eerder gehad en vergeet soms dat ik deze heb..

De vraag, kun je die ECO meldingen per categorie uitschakelen?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passatfreak
GerCor schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:47:
[...]

Wat? Ik snap je niet. Welk knopje?
anders moet je hem handmatig versterstellen door aan de spiegelschaklaar te draaien .
nu gaat dat via de AB .die codering zit er standaart namelijk niet in. alleen als die zo gecodeert is kan je dat met de AB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

BTFD schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:57:
Interessant topic!

Nu heb ik sinds kort een Skoda Karoq, fijne auto, alleen al die ECO meldingen beginnen mij te storen. Zo rijd ik altijd met het raam op een kiertje en krijg continu de melding dat ik de ramen moet sluiten. Ook bij het intrappen van de koppeling boven de 1300 toeren een melding dat ik dat niet moet doen. De enige handige is het schakelen naar de 6, dit niet eerder gehad en vergeet soms dat ik deze heb..

Niet dat ik weet. In de headunit wellicht, gewoon al die eco meuk uit. Bemoei je niet met mijn rijstijl Skoda :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BTFD schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:57:
Interessant topic!

Per categorie geloof ik niet, maar je kan eco-hulp in het menu gewoon uitzetten. Kan bij mijn Octavia ook en stond na 2 dagen ook meteen uit.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

passatfreak schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:07:
[...]

anders moet je hem handmatig verstellen door aan de spiegelschakelaar te draaien .
nu gaat dat via de AB .die codering zit er standaard namelijk niet in. alleen als die zo gecodeerd is kan je dat met de AB
O ja, ik zie het. Weer heel anders dan bij de Golf 7. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passatfreak
GerCor schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:21:
[...]

O ja, ik zie het. Weer heel anders dan bij de Golf 7. ;)
jup ik zou het graag zien dat automatich ging . maar dat zit er niet in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:42
Nomad schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:57:
[...]

Per categorie geloof ik niet, maar je kan eco-hulp in het menu gewoon uitzetten. Kan bij mijn Octavia ook en stond na 2 dagen ook meteen uit.
Gevonden en uitgezet! Hartelijk dank voor de ontspannen rit.. ;)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorssjo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-01-2021
Hi allemaal,

Wat een mooi forum is dit. Kwam erop toen ik een beetje aan het googlen was... Ik heb onlangs een Passat Variant uit 2018 gekocht. Daar zit wel ACC op, maar geen Lane Assist. Vroeg me af of dit te activeren/enablen is. Of is daar nog meer hardware voor nodig dan alleen de camera aan de voorkant van de ACC, zoals een camera in de spiegels?

Bedankt voor jullie reacties.

Grt Sjors

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

sjorssjo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:34:
Hi allemaal,

Wat een mooi forum is dit. Kwam erop toen ik een beetje aan het googlen was... Ik heb onlangs een Passat Variant uit 2018 gekocht. Daar zit wel ACC op, maar geen Lane Assist. Vroeg me af of dit te activeren/enablen is. Of is daar nog meer hardware voor nodig dan alleen de camera aan de voorkant van de ACC, zoals een camera in de spiegels?

Bedankt voor jullie reacties.

Grt Sjors
Van harte welkom. dit hangt af of je een camera in de voorruit hebt zitten. ACC werkt niet met een camera maar met een radar.

Dit moet je in je voorruit hebben zitten dan kan het geactiveerd worden

Wil je het geactiveerd hebben neem dan even contact met me op.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Lane_Assist.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Antera op 21-11-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorssjo
  • Laatst online: 16-01-2021
Antera schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:53:
[...]

Van harte welkom. dit hangt af of je een camera in de voorruit hebt zitten. ACC werkt niet met een camera maar met een radar.

Dit moet je in je voorruit hebben zitten dan kan het geactiveerd worden

Wil je het geactiveerd hebben neem dan even contact met me op.

[Afbeelding]
Bedankt voor het bericht! Net gekeken, maar in de achteruitkijkspiegel zit geen camera. Is dit wel erin te zetten? Of is dat zó duur, dat het niet de moeite is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

sjorssjo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor het bericht! Net gekeken, maar in de achteruitkijkspiegel zit geen camera. Is dit wel erin te zetten? Of is dat zó duur, dat het niet de moeite is?
Wat is te duur? Met een (A5) camera kun je ook Grootlichtassistent en Verkeersbordenherkenning activeren. Maar het is niet alleen een camera. Je moet ook een andere voorruit hebben. Zal ook wat extra draadjes trekken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

sjorssjo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:11:
[...]

Is te doen :

Nieuwe voorruit
Kappen en spiegel
Camera
Bekabeling
Calibrereren en coderen

Kosten lopen wel aardig op. Het is maar wat je uit wilt geven maar 1000 euro plus moet je wel op rekenen. Of je moet heel creatief worden en zijn. Heb gezien dat ze de camera in de voet van de spiegel bouwen maar dat is geen makkelijker oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Antera schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:42:
[...]

Is te doen :

Nieuwe voorruit
Kappen en spiegel
Camera
Bekabeling
Calibrereren en coderen

Kosten lopen wel aardig op. Het is maar wat je uit wilt geven maar 1000 euro plus moet je wel op rekenen. Of je moet heel creatief worden en zijn. Heb gezien dat ze de camera in de voet van de spiegel bouwen maar dat is geen makkelijker oplossing.
Zeker te doen, ik heb de retrofit gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameel1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-05 19:02
Sinds kort heb ik een nieuwe MAN tge180, het broertje van een VW Crafter. Deze bus heeft "lane assist". Deze lane assist is niets meer dan een voorziening die tegen stuurt als je de rijbaan dreigt te verlaten. Nu heb ik begrepen dat er ook nog zoiets is als Active Lane Guidance waarbij de bus netjes in de rijbaan blijft door kleine stuurcorrecties en niet pingpongend van de ene naar de andere kant van de rijbaan gaat. Mijn bus is voorzien van een camera en radar. Zou Active Lane Guidance te ontgrendelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Kameel1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:00:
Sinds kort heb ik een nieuwe MAN tge180, het broertje van een VW Crafter. Zou Active Lane Guidance te ontgrendelen zijn?
Zoals jij het verteld niet. Lijkt erop dat hij de lijnen op gaat zoeken alvorens te corrigeren. Als hij in het midden zou rijden tussen de lijnen in dan zou hij dat hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Antera op 23-11-2020 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Virtual pedal te programmeren op mijn Octavia 4 of heb ik extra sensor nodig (wat wel logisch klinkt)? Heb het Comfort pakket niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op maandag 23 november 2020 @ 06:52:
[...]

Zoals jij het verteld niet. Lijkt erop dat hij de lijnen op gaat zoeken alvorens te corrigeren. Als hij in het midden zou rijden tussen de lijnen in dan zou hij dat hebben.
Dit wordt er bedoeld, neem ik aan:

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 23-11-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 23-11-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameel1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-05 19:02
Ja GerCor, dat is wat ik bedoel, zoals je in dat filmpje ziet blijft de auto mooi in zijn baan en gaat niet pendelen.
Volgens mij kunnen die mannen van stemei.de dit bij onder andere een passat inprogrammeren.

Zij schrijven:

"Der optionale Spurhalteassistent "Lane Assist" (im Sicherheitspaket enthalten) kann durch einen korrigierenden Lenkeingriff dabei helfen, ein unbeabsichtigtes Verlassen der Fahrspur zu vermeiden. Hierzu scannt die Front- Vorfeldkamera (STG A5) am Innenspiegel die Markierungen auf der Fahrbahn ab einer Geschwindigkeit von ca. 65 km/h. Für die Funktionstüchtigkeit des Systems ist lediglich eine Straßenmarkierung, egal ob außen oder zur Straßenmitte hin, erforderlich".

En dan komt het:

" Wird die Fahrspur zu beiden Seiten durch Markierungen abgegrenzt, kann sich der Assistent AUF WUNSCH ZUSATZLICH auf die bevorzugte Fahrlinie innerhalb der Spur einstellen. Der Lenkeingriff des „Lane Assist“ erfolgt hierbei stets KONTINUIERLICH UND WEICH, um nicht als unangenehm oder störend empfunden zu werden".

Zijn er mensen op dit forum die dat ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kameel1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:28:
Ja GerCor, dat is wat ik bedoel, zoals je in dat filmpje ziet blijft de auto mooi in zijn baan en gaat niet pendelen.
Volgens mij kunnen die mannen van stemei.de dit bij onder andere een passat inprogrammeren.

Zij schrijven:

"Der optionale Spurhalteassistent "Lane Assist" (im Sicherheitspaket enthalten) kann durch einen korrigierenden Lenkeingriff dabei helfen, ein unbeabsichtigtes Verlassen der Fahrspur zu vermeiden. Hierzu scannt die Front- Vorfeldkamera (STG A5) am Innenspiegel die Markierungen auf der Fahrbahn ab einer Geschwindigkeit von ca. 65 km/h. Für die Funktionstüchtigkeit des Systems ist lediglich eine Straßenmarkierung, egal ob außen oder zur Straßenmitte hin, erforderlich".

En dan komt het:

" Wird die Fahrspur zu beiden Seiten durch Markierungen abgegrenzt, kann sich der Assistent AUF WUNSCH ZUSATZLICH auf die bevorzugte Fahrlinie innerhalb der Spur einstellen. Der Lenkeingriff des „Lane Assist“ erfolgt hierbei stets KONTINUIERLICH UND WEICH, um nicht als unangenehm oder störend empfunden zu werden".

Zijn er mensen op dit forum die dat ook kunnen?
Ik kan er altijd naar kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
@Rainesh weet je al of er iets meer mogelijk is met een E-tron inmiddels?
Ik maak binnenkort even een afspraak bij je in ieder geval :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:55:
@Rainesh weet je al of er iets meer mogelijk is met een E-tron inmiddels?
Ik maak binnenkort even een afspraak bij je in ieder geval :) .
Kom gewoon langs en we nemen alles door:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

WoBBeL schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:26:
Virtual pedal te programmeren op mijn Octavia 4 of heb ik extra sensor nodig (wat wel logisch klinkt)? Heb het Comfort pakket niet.
O4 is nog niet te coderen moet met GEKO toegang tot op heden

https://www.kufatec.com/d...da-octavia-nx-kombi-45305

[ Voor 5% gewijzigd door Antera op 23-11-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Antera schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:58:
[...]

O4 is nog niet te coderen moet met GEKO toegang tot op heden

https://www.kufatec.com/d...da-octavia-nx-kombi-45305
Oh das niet duur, en dat GEKO gebeuren is via die callback naar de Skoda zelf zeker :X maw: bij de dealer een flink bedrag aftikken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

WoBBeL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:35:
[...]

Oh das niet duur, en dat GEKO gebeuren is via die callback naar de Skoda zelf zeker :X maw: bij de dealer een flink bedrag aftikken denk ik?
Tot op heden wel. En of de dealer lekker wil meewerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenNass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-04 20:20
Goedenavond,
Ik heb vandaag mijn obdeleven ontvangen.
Meteen mijn airbag lampje dat Brande verwijderd.
Dus dat was fantastisch.
Nu was ik bij mijn vader en bij zijn Passat deed de elektronische handrem het niet goed meer. Bekend probleem dus een nieuwe knop gekocht en geïnstalleerd, om het lampje weg te halen stond er op internet dat je de accu moest losmaken voor 10 seconden. En ja de electronische handrem werkt nu weer. Alleen branden nu de ESP en stuur lampjes. Er staat een steering angle sensor fault. Op gerritspeek staat dat dit kan komen doordat de batterij los is geweest (dit lijkt me dus het probleem) alleen nu is mijn vraag, kan ik met obdeleven de calibration doen zonder dat ik de pro versie heb? Of moet ik de pro versie hiervoor aanschaffen? Ik wil niet allemaal problemen veroorzaken. En ik lees verder op internet dat bij bijvoorbeeld een factory reset van alles fout gaat. Dus voordat ik de pro versie aanschaf en fouten maak dacht ik het even te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 20:19
SibrenNass schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:24:
Goedenavond,
Dus dat was fantastisch.
Nu was ik bij mijn vader en bij zijn Passat deed de elektronische handrem het niet goed meer. Bekend probleem dus een nieuwe knop gekocht en geïnstalleerd, om het lampje weg te halen stond er op internet dat je de accu moest losmaken voor 10 seconden. En ja de electronische handrem werkt nu weer. Alleen branden nu de ESP en stuur lampjes. Er staat een steering angle sensor fault. Op gerritspeek staat dat dit kan komen doordat de batterij los is geweest (dit lijkt me dus het probleem) alleen nu is mijn vraag, kan ik met obdeleven de calibration doen zonder dat ik de pro versie heb? Of moet ik de pro versie hiervoor aanschaffen? Ik wil niet allemaal problemen veroorzaken. En ik lees verder op internet dat bij bijvoorbeeld een factory reset van alles fout gaat. Dus voordat ik de pro versie aanschaf en fouten maak dacht ik het even te checken :)
Stuurwiel even kalibreren ;)

Starten, stuur recht, dan volledig links een 10 sec houden, dan naar rechts en weer 10 sec houden. Dan rechtuit geloof ik. Dan resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
SibrenNass schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:24:
Goedenavond,
Dus dat was fantastisch.
Had hetzelfde nadat in mijn A4 de accu los was i.v.m. tellerbak uitbouwen. Stukje rijden was bij mij voldoende, voor ik de straat uit was ging het lampje al uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenNass
Kaalus schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:54:
[...]

Had hetzelfde nadat in mijn A4 de accu los was i.v.m. tellerbak uitbouwen. Stukje rijden was bij mij voldoende, voor ik de straat uit was ging het lampje al uit :)
Oke, heb ongeveer 40 meter gereden naar mijn oprit. Voelde ook alsof de stuurbekrachtiging het niet meer deed, staat ook een foutcode bij de steering assistance, maar kan natuurlijk wel proberen nog een verder stukje te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenNass
marc.r schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:46:
[...]

Stuurwiel even kalibreren ;)

Starten, stuur recht, dan volledig links een 10 sec houden, dan naar rechts en weer 10 sec houden. Dan rechtuit geloof ik. Dan resetten.
Wat bedoel je met resetten? Want heb inderdaad w het draaien naar links en rechts gedaan en dan weer rechtdoor. Verder dus geen obdeleven hiervoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 20:19
SibrenNass schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:06:
[...]

Wat bedoel je met resetten? Want heb inderdaad w het draaien naar links en rechts gedaan en dan weer rechtdoor. Verder dus geen obdeleven hiervoor nodig?
Nee klopt, bedoelde meer dat de fouten in het geheugen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SibrenNass schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:04:
[...]

Oke, heb ongeveer 40 meter gereden naar mijn oprit. Voelde ook alsof de stuurbekrachtiging het niet meer deed, staat ook een foutcode bij de steering assistance, maar kan natuurlijk wel proberen nog een verder stukje te rijden.
Eh, die stuurbekrachtiging hoort gewoon te werken. Het kan ook gewoon zijn dat het een legitieme melding is he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenNass
The Eagle schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:24:
[...]

Eh, die stuurbekrachtiging hoort gewoon te werken. Het kan ook gewoon zijn dat het een legitieme melding is he :)
Dat is natuurlijk ook mogelijk , alleen wel toevallig dat het dan net gebeurd wanneer ik de batterij eraf haal. Ik ga even kijken of ik het kan verhelpen met het draaien en rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dit is inderdaad simpel weg rijden en draaien en aangezien je niks meer hebt laten horen zal dat wel gewerkt hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenNass
Dag iedereen,
Bedankt voor de tips.
De problemen zijn inderdaad verholpen.
Het duurde even want we gingen ook de remschijven en blokjes vervangen en dat duurde iets langer dan gehoopt dus konden nog niet rijden. (Niet het juiste gereedschap en alle bouten zaten stevig vast)
Na inderdaad een blokje om te hebben gereden ging het ESP lampje uit. Daarna draaien aan het stuur en toen ging ook het stuur lampje uit en deed de stuurbekrachtiging het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Met de ODBeleven is er helaas weinig te doen in mijn nieuwe auto (Seat Leon ST 2020) :( Iets met een of andere blokkering waar ze nog in overleg over zijn met VAG.

Ik zou namelijk active lane assist wel aan willen hebben, ik heb volgens mij alles erin zitten qua sensoren en camera's, maar nu heb ik dat ie heen en weer bounced tussen de lijntjes, en dat deed mijn T-Roc toch wel ietsje beter, die volgde gewoon de bochten...

Is deze blokkering ook van toepassing bij een officiele VCDS oplossing?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Ik denk dat er helemaal niets te overleggen is met VAG op dit vlak.
Het zal meer een kwestie zijn van wachten totdat die "blokkering" gekraakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
Goedenavond!
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Audi A3 e-tron uit 2018 die ik uit Duitsland heb laten importeren. Na uitgebreid alle settings te hebben doorlopen kwam ik er al snel achter dat niet alle settings standaard instelbaar zijn. Na wat googlen kwam ik al snel op allerlei OBD / VAGCOM sites terecht. Nou ben ik niet onhandig wat betreft techniek en programmeren is voor mij ook geen brug te ver. Maar de wereld van alles wat met OBD te maken heeft is helemaal nieuw voor mij.
Nou ben ik op zoek naar een tool waarmee ik foutcodes kan uitlezen en geavanceerde settings kan aanpassen. Bijvoorbeeld: De ACC stap veranderingen aanpassen van 10 km/h naar 1 km/h en lane assist ook acitveren onder de 60 km/h.

Zou iemand me kort kunnen uitleggen welke opties er zijn (van beginners tot meer gevorderde) en welke je zou adviseren.
Alvast bedankt voor alle feedback! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
vosje88 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:57:
Goedenavond!
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Audi A3 e-tron uit 2018 die ik uit Duitsland heb laten importeren. Na uitgebreid alle settings te hebben doorlopen kwam ik er al snel achter dat niet alle settings standaard instelbaar zijn. Na wat googlen kwam ik al snel op allerlei OBD / VAGCOM sites terecht. Nou ben ik niet onhandig wat betreft techniek en programmeren is voor mij ook geen brug te ver. Maar de wereld van alles wat met OBD te maken heeft is helemaal nieuw voor mij.
Nou ben ik op zoek naar een tool waarmee ik foutcodes kan uitlezen en geavanceerde settings kan aanpassen. Bijvoorbeeld: De ACC stap veranderingen aanpassen van 10 km/h naar 1 km/h en lane assist ook acitveren onder de 60 km/h.

Zou iemand me kort kunnen uitleggen welke opties er zijn (van beginners tot meer gevorderde) en welke je zou adviseren.
Gefeliciteerd!

Voor lane assist onder de 60 = Traffic Jam Assist.

Dat kun je helaas niet met een standaard obd tool doen, dat is echt heel wat anders.

Voor basic dingen kun je het beste OBD11 nemen of je gaat gewoon langs bij een van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Goedenavond!

Leuk begin is een OBDELEVEN welke toevallig vandaag nog met korting is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
.... Bijvoorbeeld: De ACC stap veranderingen aanpassen van 10 km/h naar 1 km/h....
Dat kan mijn passat door op de set en res knopjes te drukken. Bovenste knopje is +1, onderste is -1.
Ps, bovenste plust altijd vanaf ingestelde snelheid, ook al rij je die op dat moment niet. Onderste doet eerst SET en begint dan te minnen.

Speel er maar eens mee. Bij jouw audi is het vast gelijk aan mijn passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Damian schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:20:
Met de ODBeleven is er helaas weinig te doen in mijn nieuwe auto (Seat Leon ST 2020) :( Iets met een of andere blokkering waar ze nog in overleg over zijn met VAG.

Ik zou namelijk active lane assist wel aan willen hebben, ik heb volgens mij alles erin zitten qua sensoren en camera's, maar nu heb ik dat ie heen en weer bounced tussen de lijntjes, en dat deed mijn T-Roc toch wel ietsje beter, die volgde gewoon de bochten...

Is deze blokkering ook van toepassing bij een officiele VCDS oplossing?
Dit is nog niet mogelijk. Voor de Golf 8 zijn er net wat mogelijkheden die vrij gekomen zijn maar voor de seat en de Skoda enz nog niet. Dit zit er wel aan te komen alleen is er helaas nog geen duidelijkheid wanneer.

De nieuwere nieuwere software is een ellende. Zeurt om het minste of geringste dat je je handen los heb of niet in het midden rijd enz. Hoop dat ze nog met fatsoenlijke software updates gaan komen en net als de vorige modellen wel beter werken en reageren.

Zou zeggen houd de site OBDapp in de gaten , daar zijn ze al lekker bezig ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Goedenavond!

Je kunt beginnen met een ODBeleven dongel. Daar heb je apps en daarmee kun je instellingen aanpassen. Welke instellingen voor de A3 e-tron lees je onderin deze pagina (roze kader)..

En verder. Coderen met VCDS of ODBeleven heeft werkelijk helemaal niks met techniek of programmeren te maken. Ongeveer net zoveel als dat je heel goed bent in strandwandelingen. VCDS en OBDeleven is puur KENNIS dat je moet hebben voordat je ook maar iets aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
  • Laatst online: 01-08 12:56
Rainesh schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:33:
[...]

Gefeliciteerd!

Voor lane assist onder de 60 = Traffic Jam Assist.

Dat kun je helaas niet met een standaard obd tool doen, dat is echt heel wat anders.

Voor basic dingen kun je het beste OBD11 nemen of je gaat gewoon langs bij een van ons.
Thanks, dat dacht ik al. Heb gekeken op de site van OBD11 maar de basic aanpassingen die je ermee kunt doen als needle swipe etc dat zijn niet de aanpassingen waar ik naar opzoek ben. Echter is het wel een mooi tooltje om storingen uit te lezen en te resetten.
teake schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:53:
[...]

Dat kan mijn passat door op de set en res knopjes te drukken. Bovenste knopje is +1, onderste is -1.
Ps, bovenste plust altijd vanaf ingestelde snelheid, ook al rij je die op dat moment niet. Onderste doet eerst SET en begint dan te minnen.

Speel er maar eens mee. Bij jouw audi is het vast gelijk aan mijn passat.
Hiervoor had ik een golf 7 en dat was net zoals bij jouw passat. Bij mijn audi is de bediening van de cruise control niet meer via het stuur maar met een hendel. Het vreemde is dat een collega van mij ook een A3 heeft (echter geen e-tron) maar hij kan met de cruise control door een klein tikje te geven aan de hendel de snelheid met +1 of -1 veranderen. Bij mij werkt dat helaas niet en kan ik de snelheid alleen met +10 of -10 veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Antera schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:26:
[...]

Dit is nog niet mogelijk. Voor de Golf 8 zijn er net wat mogelijkheden die vrij gekomen zijn maar voor de seat en de Skoda enz nog niet. Dit zit er wel aan te komen alleen is er helaas nog geen duidelijkheid wanneer.

De nieuwere nieuwere software is een ellende. Zeurt om het minste of geringste dat je je handen los heb of niet in het midden rijd enz. Hoop dat ze nog met fatsoenlijke software updates gaan komen en net als de vorige modellen wel beter werken en reageren.

Zou zeggen houd de site OBDapp in de gaten , daar zijn ze al lekker bezig ermee.
Wat kun je bij de golf 8 al aanpassen dan? Ontvang in januari mijn golf 8 GTE :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

@Scrtz sommig zaken zijn wel afhankelijk van bepaalde modules zoals ook op de andere modellen:

Piep bij openen en sluiten activeren

Gordel waarschuwing uit

Grootlicht assistent activeren

Memory activeren Grootlicht assistent

Achterruitenwisser uitschakelen

Geheugen functie Aircare activeren

Stoelverwarming laatste stand onthouden

Menu optie spiegel inklappen activeren

Dagrijverlichting op de achterlichten

Dagrijverlichting instelbaar in het menu

Portier vergrendeling optie in het menu vrijschakelen

Binnenkort ook de volgende mogelijkheden:

Video in motion

Layout en weergave aanpassen Active info Display

NM weergave activeren Active info Display

Turbodruk weergave activeren Active info Display

Motorvermogen weergave activeren in Active info Display

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Laatst online: 12:25
vosje88 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:53:
[...]
Hiervoor had ik een golf 7 en dat was net zoals bij jouw passat. Bij mijn audi is de bediening van de cruise control niet meer via het stuur maar met een hendel. Het vreemde is dat een collega van mij ook een A3 heeft (echter geen e-tron) maar hij kan met de cruise control door een klein tikje te geven aan de hendel de snelheid met +1 of -1 veranderen. Bij mij werkt dat helaas niet en kan ik de snelheid alleen met +10 of -10 veranderen.
Ik denk dat het wel kan. Als je de hendel omhoog beweegt en omlaag is het +10 / -10 (ala knipperlicht beweging)

Als je hem naar je toe trekt terwijl die al aan staat is het +1 en als je op de set knop drukt terwijl je de ingestelde snelheid rijd is het -1.

Probeer maar is, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:44:
@Scrtz sommig zaken zijn wel afhankelijk van bepaalde modules zoals ook op de andere modellen:

Piep bij openen en sluiten activeren

Gordel waarschuwing uit

Grootlicht assistent activeren

Memory activeren Grootlicht assistent

Achterruitenwisser uitschakelen

Geheugen functie Aircare activeren

Stoelverwarming laatste stand onthouden

Menu optie spiegel inklappen activeren

Dagrijverlichting op de achterlichten

Dagrijverlichting instelbaar in het menu

Portier vergrendeling optie in het menu vrijschakelen

Binnenkort ook de volgende mogelijkheden:

Video in motion

Layout en weergave aanpassen Active info Display

NM weergave activeren Active info Display

Turbodruk weergave activeren Active info Display

Motorvermogen weergave activeren in Active info Display
Ik zag ook nog filmpjes:
Activeren alarminstallatie. Dus, als iemand de deur opent.
En
Map/kaart in het AID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

GerCor schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:37:
[...]

Ik zag ook nog filmpjes:
Activeren alarminstallatie. Dus, als iemand de deur opent.
En
Map/kaart in het AID
Klopt maar 100% werkt dit helaas nog niet daarom geen vermelding ervan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakaria7
  • Laatst online: 12-12-2020
Mijn sfeerverlichting bij de voeten staan overal tijdens het rijden sindskort uit. Na een update van de dealer.

Hoe krijg je dit weer werkend? Ik heb al in de menu van de mmi gekeken maar staat niks op. Kan alleen de helderheid van de sfeerverlichting instellen.

De verlichting gaat alleen aan als de deur(en) geopend worden. Bijv vooraan gaan de voorste 2 aan bij stilstaand.

Gaat om een audi a5 F5 model.

[ Voor 8% gewijzigd door Zakaria7 op 12-12-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ross Tech forum is offline.
Alle andere sites van Ross Tech zijn nog wel online.
Komt vaker voor zie ik op andere fora.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Meen dat dit standaard was en zo niet dan zal dit opnieuwe gecodeerd moeten worden in de infotainment systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Misschien dat iemand mij hier kan helpen, ik wil graag een aantal aanpassingen laten doen en woon in de omgeving van Den Bosch.

Accu inleren (start stop systeem).
Coming home lichtsensor automatisch

Volgens mij kan dit niet, want heb een ronde camera (Golf 7R 2015), anders natuurlijk:
verkeersbordherkenning, lane assist en groot licht assistent.

Weet iemand of het makkelijk is om adaptive cruise control in te (laten) bouwen? En zo ja, wat hier de kosten ongeveer voor zouden zijn?

Als iemand in de buurt mij zou kunnen helpen, zou dat heel fijn zijn! Uiteraard tegen een vergoeding. Graag hoor ik dan iets van je :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@henkjansmits123 Breda is vanuit 's-hertogenbosch meer een béétje gas geven, zeker in een Golf R, dus @Antera kan je met veel zaken helpen. Weet je ook zeker dat 't 100% goed en netjes gebeurd (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

@henkjansmits123 contact me even via whatsapp dan kunnen we alles even bespreken

Acc kan naderhand vanaf zo'n 1200 euro afhankelijk welke modules in de auto aanwezig zijn kan dit nog oplopen. Dir is de ACC tot 160 km/h je kan hem ook tot 210 km/u krijgen en dan is het vanaf zo'n 1500 euro

[ Voor 56% gewijzigd door Antera op 22-12-2020 10:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
Vanmiddag weer even bij @Rainesh langs geweest, altijd weer een plezier!
Zeer kundig en voordat je het weet rijd je weer met extra toeters en bellen naar huis :) . Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn vader heeft afgelopen week zijn nieuwe Q5 ontvangen. Echter; hij woont nu nog in de VS.

Wagen komt mee terug, tax free. Nu zit ik eens een beetje te zoeken wat er nodig is voor ombouw. Maar first things first; is de MMI om te zetten naar EU specs via vcds? Of moet er een nieuwe headunit in?

Denk dan in eerste instantie vooral aan navigatie en radiofrequenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
MikeyMan schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:46:
Mijn vader heeft afgelopen week zijn nieuwe Q5 ontvangen. Echter; hij woont nu nog in de VS.

Wagen komt mee terug, tax free. Nu zit ik eens een beetje te zoeken wat er nodig is voor ombouw. Maar first things first; is de MMI om te zetten naar EU specs via vcds? Of moet er een nieuwe headunit in?

Dat kan niet via vcds omgezet worden, hele software moet omgezet worden naar EU.

Jam Diagnose in Hamont doet dit regelmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

MikeyMan schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:46:

Neem contact op met OEM-Repair hier in Breda hij kan dit voor je doen.

www.oemrepair.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Is er al iemand die met een VW ID.3 aan de gang is geweest? Ben benieuwd of je op een 1st Plus alsnog de Travel Assist actief kunt krijgen. De hardware is in ieder geval aanwezig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

BDelamontagne schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:25:
Is er al iemand die met een VW ID.3 aan de gang is geweest? Ben benieuwd of je op een 1st Plus alsnog de Travel Assist actief kunt krijgen. De hardware is in ieder geval aanwezig...
Software is nog niet volledig vrij en wanneer dat wel is is de vraag er word hard aan gewerkt. En zeker is ook niet of we dit naderhand kunnen doen. Zal misschien wel met als bij auto een optie zijn met een abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman11
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 21:54
@Rainesh heb jij "toevallig" mijn PB op Seat-online gezien? Heb je geprobeerd hier ook te PB'en maar zie de optie zo 123 niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:21
sandeman11 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:28:
@Rainesh heb jij "toevallig" mijn PB op Seat-online gezien? Heb je geprobeerd hier ook te PB'en maar zie de optie zo 123 niet..
Voor PB naar @Rainesh https://gathering.tweaker...end_privatemessage/103719

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
sandeman11 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:28:
Net gezien, je hebt Pb terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Vraagje; de stoelverwarming zou aan te passen zijn.

Kan hij ook héter?

Idealiter zou ik standje 2 (gebruik ik nooit) het vermogen van "3" geven. En standje 3 een hoger vermogen, zegmaar niveau 4.

Dan wordt het dus 1,3,4 ipv 1,2,3 kwa warmte.

Kan dat?
Passat B8 2018
Ergo comfort seat.

Ps, onderstaande link verklapt het namelijk nét niet eigenlijk.
https://www.stemei.de/pag...g-temperaturschwellen.php

[ Voor 20% gewijzigd door teake op 15-01-2021 20:33 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 53 Laatste

Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php