http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Wereld van verschil met het origineel, zeker aan te raden!
nou nou, elektrische stuurbekrachtiging zit er wel al wat langer op dan 2012Rainesh schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:27:
Probleem bij de modellen vanaf 2012 is dat ze een elektrische stuurbekrachtiging hebben. Dus het stuur is super licht op de snelweg, dat is niet bepaald fijn. Veel te nerveus op de snelweg. Gelukkig is dat prima te corrigeren, maar snap bij god niet wie dat bedacht heeft........
Heb dit weekend nog andere curve op een 2009 gezet. Mijn wagen van 2011 beschikt nu ook over de curve van een Q3 RS.
Moet wel zeggen, wereld van verschil > 90 km/u. Gedaan met dat zenuwachtig gedoe als je over de snelweg knalt
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Is dit met Vag Can Pro te doen? Heb dit nog nooit aangedurft om te proberenazz_kikr schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:42:
[...]
nou nou, elektrische stuurbekrachtiging zit er wel al wat langer op dan 2012Golf 5 had het ook al.
Heb dit weekend nog andere curve op een 2009 gezet. Mijn wagen van 2011 beschikt nu ook over de curve van een Q3 RS.
Moet wel zeggen, wereld van verschil > 90 km/u. Gedaan met dat zenuwachtig gedoe als je over de snelweg knalt

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Hang er vanaf welke module er nu inzit. Sommige kan je met VCDs, andere moeten met VCP. Lijkt me gewoon van wel, Seat/Skoda/Audi/VW = 1 pot natadjego schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:55:
[...]
Is dit met Vag Can Pro te doen? Heb dit nog nooit aangedurft om te proberenIs het zeker de moeite waard? Ik heb een Seat Leon 1P Facelift van 2011.
Goh, de moeite waard, ik vind van wel. Vind het net iets relaxter rijden. Je moet enkel zien uit te vogelen welke curve welke auto is, (is gewoon nummertje)
Wat je zeker NIET doet, is de curve van een passat gebruikt. Extreem extreem licht. (Kan me voorstellen dat oude mensen dat leuk vinden, maar ieeeuw, nee
Wat ik weet is dat bij de nieuwere modellen stuurbekrachtiging anders werkt. Bij Audi zat de A4/5 etc vanaf 2008 tot 2012 een ander soort stuurbekrachtiging in, althans het werkte/voelde anders. Dit heette Servotronic. Vanaf de facelift modellen is dat anders geworden.azz_kikr schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:42:
[...]
nou nou, elektrische stuurbekrachtiging zit er wel al wat langer op dan 2012Golf 5 had het ook al.
Maar dat jij gewoon een andere curve op zet, serieus dat zou ik ook nooit durven maar respect voor jou!
Ja, er zijn er met volledig elektrisch en met combinatie elektrisch/hydraulisch (zelf op golf 3 bestond dit al).Rainesh schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:31:
[...]
Wat ik weet is dat bij de nieuwere modellen stuurbekrachtiging anders werkt. Bij Audi zat de A4/5 etc vanaf 2008 tot 2012 een ander soort stuurbekrachtiging in, althans het werkte/voelde anders. Dit heette Servotronic. Vanaf de facelift modellen is dat anders geworden.
Maar dat jij gewoon een andere curve op zet, serieus dat zou ik ook nooit durven maar respect voor jou!![]()
Wie;wat;waar wat gemonteerd zit, geen enkel idee; stuurkolom en servo nog nooit nood aan gehad om te bestuderen.

Ja, die flashes. Heb het ook maar van iemand die het ook gedaan heeft hoor. Lijkt me eerlijk gezegd vrij veilig. Je flasht enkel de curve, niet de volledige sturing. (firmware is 2-3Mb en de curve is slechts 3kb) In slechtste geval wordt het beenhard sturen of net omgekeerde.
Hier is een lijstje van de curves (ontbreken er heeeeel veel op), best kan je gewoon kijken welke wagen je wilt. Wij hebben ook gekeken welke code er stond bij GTI en die op die golf gezet. Leek toch te werken
http://tech.gtx.su/vag/?lang=en
Installeren, daarna kabel insteken. Vcds opstarten, in settings gaan en test aanklikken. Daarna op save drukken.Uberdude schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:54:
moet ik nog instellingen aanpassen in vcds of gewoon de normale setup draaien?
Dat is het, kan je spelen.
Btw eerst een volledige autoscan doen van je wagen en die ergens veilig opslaan. Als je begint te klooien in je modules, dat je nog steeds kunt teruggaan als het f uked
Nice met het ingebouwde scherm. Is inderdaad weer de facelift van de faceliftcolorsone schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:41:
[...]
Ah vandaar.. jij hebt denk ik een 6J, ik heb de 6P (de tweede facelift uit 2016). Mijn interieur ziet er zo uit: [afbeelding]
Weet niet of het echt als nieuw model is geïntroduceerd. Volgens mij zijn het meer aanpassingen zoals knoppen op stuur, navi scherm etc. om het luxer te maken.Rainesh schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:57:
[...]
Was de 6P niet gewoon een compleet nieuw model?
Trouwens, gisteren had ik nog een leuke actie...
Ik zet het contact aan, het was warm dus ik dacht laat ik alle ramen tegelijk open doen. Tijdens dat het contact aan stond hield ik de knop "ontgrendelen" op de sleutel ingedrukt. Toen knipperde m'n gevarenlichten twee keer kort.
Bleek dat je hiermee de instelling van de centrale deurvergrendeling aanpast naar alleen bestuurdersdeur open. Kon dus niet meer bij de kofferbak en andere deuren gingen ook niet meer open bij twee keer ontgrendelen.
https://m.aliexpress.com/...=2114.13010608.0.0.KRfsBx
Hetzelfde geldt voor de gewone grootlichtassistent. Is dat een kwestie van spiegel met camera, aansluiten op de can en coderen?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dit is voor de facelift dacht ik en ook deels een Octavia systeem. Het coden is niet zo een probleem, maar je gateway moet het wel ondersteunen.Rene schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 00:03:
Weet iemand of dit zelf te coden is?
https://m.aliexpress.com/...=2114.13010608.0.0.KRfsBx
Hetzelfde geldt voor de gewone grootlichtassistent. Is dat een kwestie van spiegel met camera, aansluiten op de can en coderen?
Had jij nu niet iets van lane assist etc op je auto? Anders inderdaad gewoon spiegel vervangen, draadjes bijtrekken en coderen.
Heb geen Lane assist (mis de camera voor Lane Assist en nummerbordherkenning). De camera zelf is niet zo duur maar een nieuwe voorruit is een stuk prijziger (heb ook voorruitverwarming)Rainesh schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:52:
[...]
Dit is voor de facelift dacht ik en ook deels een Octavia systeem. Het coden is niet zo een probleem, maar je gateway moet het wel ondersteunen.
Had jij nu niet iets van lane assist etc op je auto? Anders inderdaad gewoon spiegel vervangen, draadjes bijtrekken en coderen.
Heb wel ACC en Park assist, dus 12 parkeersensoren (inklusief 4 aan de zijkanten). Weet niet of die gebruikt worden bij de dode hoek detectie (op de 508 werden deze hiervoor gebruikt).
PLA wordt wel gebruikt bij dode hoek herkenning, dat moet met vcds/vcp gecodeerd worden.Rene schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:15:
[...]
Heb geen Lane assist (mis de camera voor Lane Assist en nummerbordherkenning). De camera zelf is niet zo duur maar een nieuwe voorruit is een stuk prijziger (heb ook voorruitverwarming)
Heb wel ACC en Park assist, dus 12 parkeersensoren (inklusief 4 aan de zijkanten). Weet niet of die gebruikt worden bij de dode hoek detectie (op de 508 werden deze hiervoor gebruikt).
Een kennis wilde net dubbele remlichten laten instellen door een andere kennis met een VCP.
Waar het bij mij wel lukte, lukt het nu niet..
Weet iemand wat je precies moet aanpassen om dit werkend te krijgen?
Alvast bedankt, kusjeeeeeeee
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat moet lukken met VCDS. Zie ook een setje om een verwarmd stuurwiel te installeren. 375 euro moet dat kosten. De wish list begint te groeien haha.Rainesh schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:21:
[...]
PLA wordt wel gebruikt bij dode hoek herkenning, dat moet met vcds/vcp gecodeerd worden.
- binnenspiegel met camera ca 100 euro
- kessy op de achterportieren ca 75 euro
- verwarmd stuurwiel 375 euro
- dode hoek detectie ca 400 euro
Totaal 950 euro en een hele dag klooien. Met wat geluk krijgen we 200 euro terug voor de oude hardware. Gelukkig binnenkort jarig
Voor side-assist ben je al iets van 6uurtjes bezig.
Vandaag langs een onderdelen zaak geweest voor andere side assist modules.....waren volgens hun absoluut de juiste. Gelukkig met kabelboom en al, dus daar ter plekke even aangesloten. Kon de stekker aan de onderzijde van de bumper makkelijk loshalen en de modules + kabelboom aansluiten. Uitgelezen...........helaas, ook modules met X400 software erop ipv 0410.
Is dat 6 uur werk? Dacht dat dat 2 radars waren en wat kabeltjes trekken hehe (en coding)Rainesh schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:24:
Beetje bij beetje
Voor side-assist ben je al iets van 6uurtjes bezig.
Vandaag langs een onderdelen zaak geweest voor andere side assist modules.....waren volgens hun absoluut de juiste. Gelukkig met kabelboom en al, dus daar ter plekke even aangesloten. Kon de stekker aan de onderzijde van de bumper makkelijk loshalen en de modules + kabelboom aansluiten. Uitgelezen...........helaas, ook modules met X400 software erop ipv 0410.
Bumpers moeten eraf, bijna alle dorpelkappen moeten eraf, kabels naar je deurstekkers toe. In je deurpanelen, kabels vanaf het glas naar je deurmodules toe. Jij moet ook nog eens 2 kabels erbij zien te proppen door je spiegelkabelboom. Daarna vanaf je deurmodules weer naar je deurstekkers toe.Rene schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:40:
[...]
Is dat 6 uur werk? Dacht dat dat 2 radars waren en wat kabeltjes trekken hehe (en coding)
En dan ook nog eens de rechterzijde
Staging is wel gelukt in elk geval.
Heb je vcp voor nodig.colorsone schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:50:
Vandaag ook mijn kabel binnen gekregen, het belangrijkste was voor mij dat de spiegels automatisch inklappen.. helaas werkt dat bij mijn auto niet...
Staging is wel gelukt in elk geval.
Kan wel alle functies activeren, maar ze klappen gewoon niet in..
Een rear view camera met dynamische lijnen.
We hebben ook gelijk de side assist modules vervangen voor de juiste modules met de juiste software en nu doet alles het! Ook mooi dat je de rear cross traffic alert in het camerabeeld ziet.

Heb ik sinds gisteren mijn VCP binnen, is mijn interface gaar!
Installatie ging prima, aangesloten....open ik 09, wilt ie niks laten zien. Kan geen coding, codingtext, adaptions etc doen. Doe ik een gateway list bij autoscan.....laat ie allerlei modules zien die ik niet eens heb. VCDS werkt weer prima.
Iemand tips?
Gefixt! Nu ook originele VCP erbij met vim manager, dus als mensen dvd vrij willen schakelen stuur maar een PB.
[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 14-06-2017 16:07 ]
Wie heeft het gedaan? En wat heb je allemaal laten doen?rumu schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 07:49:
Ik heb gisteren het een en ander laten aanpassen in mijn 2017 Tiguan, maar de verkeerstekens/verkeersborden komen niet terug in mijn hud (head up display). Kan iemand bevestigen dat dit klopt of had dit/kan dit ook gewoon ingeprogrammeerd worden?
Maar...het is in iedergeval niet compleet, want het moet in je Hud tevoorschijn komen. Dan is hij waarschijnlijk die vergeten te coderen.
Heb wat aanvragen gekregen voor nieuwe auto's maar hier kan ik niet alles in aanpassen bleek laatst met een Audi A3. Sommige dingen wel, sommige niet.
Betekend wel dat ik de wijzigingen voor niets doe maar niet alles kan dus
Woon je echter bij mij in de buurt dan heb ik nog wel een adres in Veenendaal welke over een VCP & VCDS beschikt

Hiermee hebben @Rainesh en ik goede ervaringen mee.
Vorig jaar bij Rainesh m'n A4 laten tweaken en dat werkt allemaal nog steeds goed en superhandig.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Actief onder de naam : Remi66 op het audiforum.
Ben in het bezit van 2 originele kabels van Vagcom en Vag Can Pro (VCP) + vim manager.
Welke regio? Zet ik je in de startpost erbijRemi_4 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:58:
Ben zelf ook veel actief om dit te doen bij anderen.
Ben in het bezit van 2 originele kabels van Vagcom en Vag Can Pro (VCP) + vim manager.
Ha Remi! Jij ook hier!Remi_4 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:58:
Ben zelf ook veel actief om dit te doen bij anderen.
@Scrtz regio Apeldoorn zit hij
Rainesh ik rij een nieuwe golf 7 facelift maar hier zit een Discover Media in. Weet jij of DVD hier ook in is vrij te schakelen? Tevens is in deze auto ook de voice controll niet achief, op internet lees je dat daar echt voor betaald moet worden ivm activatie. Is die vraag bij jou al eens beland ?Nu ook originele VCP erbij met vim manager, dus als mensen dvd vrij willen schakelen stuur maar een PB.
De oude kon geen video's afspelen via dvd, wellicht misschien wel via sd kaart. Maar de nieuwe Discover Media is weer anders, daar heb ik me nog niet in verdiept. Op de A3 kun je met het basis systeem ook video's afspelen via sd kaart, bij het Plus systeem ook via dvd schijf.BqL schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:44:
Leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is over VCDS! Ook in het bezit van een kabel, wel dan niet een echte, uit denhaag
[...]
Rainesh ik rij een nieuwe golf 7 facelift maar hier zit een Discover Media in. Weet jij of DVD hier ook in is vrij te schakelen? Tevens is in deze auto ook de voice controll niet achief, op internet lees je dat daar echt voor betaald moet worden ivm activatie. Is die vraag bij jou al eens beland ?
Voice control kan alleen de dealer doen omdat de files ingeladen en geactiveerd moeten worden. Gaat via SVM (Software version management) code.
Heb je al aanpassingen op je golf met je kabel gedaan? Hoe waren de labelfiles? Kwamen die overeen?
Daar was ik al bang voor. Ben bij VAG Chotkan geweest. Ging me eigenlijk alleen om de verkeerstekenherkenning, maar heb ook de video vrij laten schakelen en nog wat kleine dingen, niks bijzonders. Rainclosing was volgens hem helaas niet mogelijk met de nieuwe camera.... Maar baal er vooral nog van dat de verkeersborden niet in de hud verschijnen...Rainesh schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 08:39:
[...]
Wie heeft het gedaan? En wat heb je allemaal laten doen?
Maar...het is in iedergeval niet compleet, want het moet in je Hud tevoorschijn komen. Dan is hij waarschijnlijk die vergeten te coderen.
[ Voor 3% gewijzigd door rumu op 25-06-2017 20:29 ]
Als Voorburg niet te ver voor je is, dan mag je een keer langsrijden. Maak ik het wel af voor je.rumu schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:27:
[...]
Daar was ik al bang voor. Ben bij VAG Chotkan geweest. Ging me eigenlijk alleen om de verkeerstekenherkenning, maar heb ook de video vrij laten schakelen en nog wat kleine dingen, niks bijzonders. Rainclosing was volgens hem helaas niet mogelijk met de nieuwe camera.... Maar baal er vooral nog van dat de verkeersborden niet in de hud verschijnen...
En anders een van de mede-tweakers met een originele kabel.rumu schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:36:
Super Rainesh. Is niet in de buurt voor mij, maar ik zal het onthouden en je contacten als ik in de buurt ben
Ja ook hier.Rainesh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:25:
[...]
Ha Remi! Jij ook hier!
@Scrtz regio Apeldoorn zit hij
Bedankt voor de plaats doorgeven.
Lees meer hier dan ik post.
- Dagrijverlichting achteren
- Dagrijverlichting menu
- Laptimer
- Olietemperatuur
- Lock menu
- Alarmpiep
- Kaartweergave in tellerbak! Dat was echt een megaverschil, zag er veel beter uit.
- Active Lane Assist, wat een geweldig systeem. Niet zo nerveus/irritant als bij de VW's. Enige nadeel is dat je het systeem niet uit kunt zetten omdat er geen knopje aanwezig is. Maar voor nu is het een mooi systeem.
Alleen kantelen van rechter zijspiegel glas heb ik niet gedaan omdat daar hier en daar wat problemen mee zijn.
Problemen met kantelen zijspiegel? Nog niet eerder gehoord...wat dan?Rainesh schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:54:
Afgelopen weekend de nieuwe A5 Sportback van een forumlid gecodeerd. Erg gave bak! Als je dus geen MMI Plus hebt, dan zie je dus geen kaartweergave in je tellerbak...enkel een compas. Had wat coderingen gezien op het internet, dus gelijk mee aan de slag gegaan.
- Dagrijverlichting achteren
- Dagrijverlichting menu
- Laptimer
- Olietemperatuur
- Lock menu
- Alarmpiep
- Kaartweergave in tellerbak! Dat was echt een megaverschil, zag er veel beter uit.
- Active Lane Assist, wat een geweldig systeem. Niet zo nerveus/irritant als bij de VW's. Enige nadeel is dat je het systeem niet uit kunt zetten omdat er geen knopje aanwezig is. Maar voor nu is het een mooi systeem.
Alleen kantelen van rechter zijspiegel glas heb ik niet gedaan omdat daar hier en daar wat problemen mee zijn.
Verder lane assist...dat zit dan wel op de auto (heb je toch sensoren voor nodig) maar het staat dan softwarematig uit? Heb ik ook nog niet eerder meegemaakt... Hoe kan dit?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Mijn collega en ik hebben al paar keer meegemaakt dat spiegelverstelling het niet meer doet. Enkel bij de nieuwste A4 en A5. We zijn nog aan het uitvogelen of het bij een bepaalde type (indexletter) deurregelapparaat is.PCJR schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:33:
[...]
Problemen met kantelen zijspiegel? Nog niet eerder gehoord...wat dan?
Verder lane assist...dat zit dan wel op de auto (heb je toch sensoren voor nodig) maar het staat dan softwarematig uit? Heb ik ook nog niet eerder meegemaakt... Hoe kan dit?
De nieuwe a4 en a5 hebben standaard Front Assist. Dus dan heb je ook de juiste camera in je voorruit, dus kan je ook Lane Assist coden
[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 27-06-2017 13:06 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Jep dat kan. Alhoewel ik het met DSG juist heel erg goed vind werken maar in de file bijv slaat ie wel heel vaak af iddGunner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:47:
Zijn er al mogelijkheden om het startstop-systeem al in z'n geheel (definitief, dus niet met de hangmatige knop) uit te schakelen i.c.m DSG? Op m'n volgende auto zou ik dat graag wel willen maar het hele idee van direct snel kunnen wegrijden is wel een beetje om zeep geholpen met dat start/stop.
Ik heb één keer een proefrit gemaakt om DSG te kunnen ervaren en voordat ik de straat uit was sloeg dat ding al in start/stop om gewoon (in mijn ogen) te lang weer te doen over het aanslaan en irriteerde het me alScrtz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:49:
[...]
Jep dat kan. Alhoewel ik het met DSG juist heel erg goed vind werken maar in de file bijv slaat ie wel heel vaak af idd
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja wat ik vaker merk bij een 1.6 tdi DSG is dat ie al uitvalt als de auto nog niet eens helemaal stil staat. Klopt met handbak is het echt 100% bewust maar ook wel weer vervelend omdat je voor het S/S systeem altijd dat ding in de vrij moet zetten als je stil staat.Gunner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:55:
[...]
Ik heb één keer een proefrit gemaakt om DSG te kunnen ervaren en voordat ik de straat uit was sloeg dat ding al in start/stop om gewoon (in mijn ogen) te lang weer te doen over het aanslaan en irriteerde het me alMet handgeschakeld is het een stuk prettiger, ook omdat je er tot op zekere hoogte nog invloed op kan uitoefenen.
Ja hoor, kan het volledig uitschakelen met VCP.Gunner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:47:
Zijn er al mogelijkheden om het startstop-systeem al in z'n geheel (definitief, dus niet met de hangmatige knop) uit te schakelen i.c.m DSG? Op m'n volgende auto zou ik dat graag wel willen maar het hele idee van direct snel kunnen wegrijden is wel een beetje om zeep geholpen met dat start/stop.
Het is wel een systeem waarmee je moet leren rijden
'Kwakkel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:03:
Kan de spraakbediening ook via VCDS worden vrijgezet? Of moet je daarvoor effectief een sleutel kopen en door een dealer laten doen?
Bij VW moet je inderdaad een licentie kopen en laten activeren.
Ik heb een Fabia met front assist. Kun je dan ook lange assist activeren?Rainesh schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:05:
[...]
De nieuwe a4 en a5 hebben standaard Front Assist. Dus dan heb je ook de juiste camera in je voorruit, dus kan je ook Lane Assist coden
Helaas niet. Bij de A4 en A5 werkt front assist via een andere type camera dan bij de Fabia (en mijn A3). Bij de A4/A5 gaat het via een grote driehoekige sensor in hun voorruit. Bij de Fabia gaat het via een sensor (vierkante sensor) in de voorbumper.tlpeter schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:19:
[...]
Ik heb een Fabia met front assist. Kun je dan ook lange assist activeren?
Dacht ik al. Sensor in de bumper wist ik maar er zit ook een sensor in de spiegel wat dan waarschijnlijk alleen een lichtsensor is.Rainesh schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:26:
[...]
Helaas niet. Bij de A4 en A5 werkt front assist via een andere type camera dan bij de Fabia (en mijn A3). Bij de A4/A5 gaat het via een grote driehoekige sensor in hun voorruit. Bij de Fabia gaat het via een sensor (vierkante sensor) in de voorbumper.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Wat kan je precies met de lane assist doen? Zie her en daar van alles staan maar geen idee wat er precies mee kan
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=T8sJwuZyVAY]Famous schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:43:
@Rainesh of iemand anders..
Wat kan je precies met de lane assist doen? Zie her en daar van alles staan maar geen idee wat er precies mee kan
[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 27-06-2017 20:48 ]
T
jammer dat je je handen aan het stuur moet houden, maar ik ben om..
Zal eens een S8 aanschaffen
Ik codeer het ook vaak bij de Golf 7 erbij, zolang je maar de juiste sensor in je voorruit hebtFamous schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:51:
[...]
T
jammer dat je je handen aan het stuur moet houden, maar ik ben om..
Zal eens een S8 aanschaffen
Ja, denk dat @SjoerdGTI die wel heeft.Rainesh schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:57:
[...]
Ik codeer het ook vaak bij de Golf 7 erbij, zolang je maar de juiste sensor in je voorruit hebt
Lijkt mij althans bij de nieuwe e-golf.
Anders moet ik hem maar eens langs @Remi_4 sturen.
als ik in mijn leon iets minder kracht zet op de rem slaat hij al weer aan maar rij je nog niet. Als je een beetje door hebt hoe dat werkt kan je er zo mee spelen dat hij bv in een file of voor een stoplicht niet afslaat. Met dit warme weer ook wel fijn want dan blijft de ac vol blazenGunner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:47:
Een truc die ik zelf heb gebruikt is om de minimale accuspanning benodigd voor het start-stopsysteem te verhogen.Gunner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:47:
http://www.vwwatercooled....ak-94276.html#post1032492 ((2) Voltage Method (alternative))
Ik heb het in m'n SEAT Leon 2015 van 7.6V verhoogd naar 12V.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Wat gebeurt eigenlijk met VCDS aanpassingen na een chiptuning? Staat dit in aparte modules opgeslagen?
In mijn denkbeeld is er één ECU die alles bijhoudt en is deze na een flash/tune/mapping weer op fabrieksinstellingen gezet.
Kortom: Eerst chippen en dan VCDS of maakt het geen flaus aus?
Interpolis, glashelder!
Je hebt verschillende modules in een auto. Een Polo 6R bluemotion bijv heeft iets van 7 modules, mijn a3 heeft weer iets van 14. Chiptuning staat volledig los van vcds aanpassingen, want dat is enkel in je motor ecu. Zo kan er met VCDS aanpassingen niks aan een tuning gebeuren.TheIbex schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:31:
Puur uit interesse;
Wat gebeurt eigenlijk met VCDS aanpassingen na een chiptuning? Staat dit in aparte modules opgeslagen?
In mijn denkbeeld is er één ECU die alles bijhoudt en is deze na een flash/tune/mapping weer op fabrieksinstellingen gezet.
Kortom: Eerst chippen en dan VCDS of maakt het geen flaus aus?
Bij mijn oude Polo (6R) had ik gewoon coming home.Scrtz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:17:
Die polo’s hebben ook bijna of helemaal nooit lichtsensor of wel? Ik zie vrijwel geen polo met auto stand als ik er naar zoek. Kun je bij een polo ook gewoon coming home en leaving home instellen op lichtsensor?
Leaving home niet, was alleen mogelijk bij de BlueGT en GTI's (destijds).
Die bluegt’s en gti’s die ik zocht zag ik ook zonder Auto functie, of hebben die dat allemaal niet?Famous schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:49:
[...]
Bij mijn oude Polo (6R) had ik gewoon coming home.
Leaving home niet, was alleen mogelijk bij de BlueGT en GTI's (destijds).
Als ik het goed herinner heb je inderdaad uit, stadslicht en dimlicht.Scrtz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:37:
[...]
Die bluegt’s en gti’s die ik zocht zag ik ook zonder Auto functie, of hebben die dat allemaal niet?
Bedenk mezelf net dat ik wel leuke stappen heb gemaakt afgelopen 2/3 jaar
Polo 6R BM -> Golf 6 GTI -> Golf 6 R20
Zit er inderdaad in :-) Hij houdt me altijd netjes binnen de lijntjes...Famous schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:00:
[...]
Ja, denk dat @SjoerdGTI die wel heeft.
Lijkt mij althans bij de nieuwe e-golf.
Anders moet ik hem maar eens langs @Remi_4 sturen.
Ik ben toch malle pietje niet!
Rainesh heeft het destijds bij een Skoda Fabia II aangezet
Ik kan het niet vinden, dus voor bijvoorbeeld 1x knipperlicht aantikken 5x knipperen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Verschilt per auto, begin eens met voor welke auto het is?PM_Petrol schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:07:
Hoe kan je comfort knipperen bij de meeste auto's instellen?
Ik kan het niet vinden, dus voor bijvoorbeeld 1x knipperlicht aantikken 5x knipperen.
Audi A4 8K en bijvoorbeeld Skoda Fabia II.Scrtz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:11:
[...]
Verschilt per auto, begin eens met voor welke auto het is?
Op gerritspeek alleen voor een oudere A4 beschikbaar en op stemei ook niet te vinden.
Probeer eens 09 > adaptions en dan in de lijst zoeken naar Comfort Turn Signals.PM_Petrol schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:07:
Bij new value kun je hier een getal kiezen in de range van 1 tot 5 wat staat voor het aantal keer knipperen...
Activeren van Traffic Jam Assist (al dan niet door een dealer en na betaling)
Activeren van automatisch groot licht.
Mijn Tiguan (in bestelling) heeft de camera's aan boord omdat ik ook Lane Assist heb en ik heb de full led licht opties voor en achter.
Weet iemand of in ieder geval 1 van de twee opties te activeren zijn?
Traffic Jam kan nog niet.GeeMoney schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:28:
Deels een dubbelpost maar ik ben benieuwd naar de volgende twee opties:
Activeren van Traffic Jam Assist (al dan niet door een dealer en na betaling)
Activeren van automatisch groot licht.
Mijn Tiguan (in bestelling) heeft de camera's aan boord omdat ik ook Lane Assist heb en ik heb de full led licht opties voor en achter.
Weet iemand of in ieder geval 1 van de twee opties te activeren zijn?
Grootlichtassist kan prima.
Op de A4 kan het niet. Op de Fabia wel dacht ikPM_Petrol schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:07:
[ Voor 24% gewijzigd door Rainesh op 30-06-2017 15:17 ]
Ah oke, ja op de Fabia heb je het toen aangezet, 5x ipv 3x.Rainesh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:15:
[...]
Traffic Jam kan nog niet.
Grootlichtassist kan prima.
[...]
Op de A4 kan het niet. Op de Fabia wel dacht ik
In 09 of in 17 onder adaptions kun je het wijzigen. Comfort CyclePM_Petrol schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:34:
[...]
Ah oke, ja op de Fabia heb je het toen aangezet, 5x ipv 3x.
Zijn hetzelfde ja.PM_Petrol schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:48:
Iemand toevallig al een A3 E-Tron gecodeerd? Zijn hier dezelfde coderingen van toepassing als de normale A3 8V?
HAHA wtf. Hoe doe je dat?!azz_kikr schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:38:
Voor degene die nog iets overbodig op hun wagen willen
[video]
Ik heb een Seat Leon uit 2016, de Style Connectie uitvoering met de 1.0 benzine motor. Kan ik bij dit model met vagcom instellen dat de spiegels automatisch inklappen?
Heb je elektrisch inklapbare zijspiegels? Zo ja, dan kan het aangepast worden naar 1x klikken = inklappen.Smobbo schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:17:
Ik denk het antwoord al te weten, maar ik zie hier zoveel toffe dingen langs komen dat ik het toch ff wil vragen.
Ik heb een Seat Leon uit 2016, de Style Connectie uitvoering met de 1.0 benzine motor. Kan ik bij dit model met vagcom instellen dat de spiegels automatisch inklappen?
Vcds -> 8 hvac -> 10 adaptation -> staging.....aanzetten gewoon
Ik heb vandaag een Ibiza 6P gecodeerd, maar daar werkten de inklapbare spiegels alleen als de ramen een stukje open stonden en dan met de afstandsbediening de vergrendelknop ingedrukt houden.Rainesh schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:20:
[...]
Heb je elektrisch inklapbare zijspiegels? Zo ja, dan kan het aangepast worden naar 1x klikken = inklappen.
Module 09 - Electronic. Code (31347)
2 - Adaptation
3 - Select - Control Access 2
4 - Sub - Funk modus spiegelaklappung
5 - Verander waarde By command via remote control look key
En deze werkte ook niet:
Met deze aanpassing kies je via de boordcomputer of automatisch inklappen van de spiegels aan- of uitstaat.
1 - Module 09 - Electronic control unit. Code (31347)
2 - Adaptation
3 - Select - Access control 2
4 - Submenu - Menuesteuerung funk spiegel anklappen - Options (Inactive - Activated)
5 - Verander waarde naar On
De menuoptie is nu zichtbaar in het CAR-setup menu.
Hoe heb je dat aangepast?Rainesh schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:27:
Probleem bij de modellen vanaf 2012 is dat ze een elektrische stuurbekrachtiging hebben. Dus het stuur is super licht op de snelweg, dat is niet bepaald fijn. Veel te nerveus op de snelweg. Gelukkig is dat prima te corrigeren, maar snap bij god niet wie dat bedacht heeft........
Module 44 -> Characteristic curve of steering assistance -> Dynamic?
Heb je ook iets met Straight line running en Support power gedaan?
Ah dat was het! Volgens mij niet. Dat zal ik nog even bekijken!Rainesh schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:20:
[...]
Heb je elektrisch inklapbare zijspiegels? Zo ja, dan kan het aangepast worden naar 1x klikken = inklappen.
Je hoeft het alleen op dynamic te zetten. Derest kun je zo laten.GioStyle schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:11:
[...]
Hoe heb je dat aangepast?
Module 44 -> Characteristic curve of steering assistance -> Dynamic?
Heb je ook iets met Straight line running en Support power gedaan?
Dit zou gewoon moeten werken....menu functie kun je onder Licht vinden. Maar vreemd dat hij aanpassing niet wilt pakken.PM_Petrol schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:57:
[...]
Ik heb vandaag een Ibiza 6P gecodeerd, maar daar werkten de inklapbare spiegels alleen als de ramen een stukje open stonden en dan met de afstandsbediening de vergrendelknop ingedrukt houden.
Module 09 - Electronic. Code (31347)
2 - Adaptation
3 - Select - Control Access 2
4 - Sub - Funk modus spiegelaklappung
5 - Verander waarde By command via remote control look key
En deze werkte ook niet:
Met deze aanpassing kies je via de boordcomputer of automatisch inklappen van de spiegels aan- of uitstaat.
1 - Module 09 - Electronic control unit. Code (31347)
2 - Adaptation
3 - Select - Access control 2
4 - Submenu - Menuesteuerung funk spiegel anklappen - Options (Inactive - Activated)
5 - Verander waarde naar On
De menuoptie is nu zichtbaar in het CAR-setup menu.
Hebben!azz_kikr schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:38:
[video]
Je kan het zelf nu doen
Uiteraard gelijk gekeken, maar staat er niet bij:

Ja idd vreemd... De optie stond ook niet in het menu na het inschakelen in VCDS.Rainesh schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:06:
[...]
Je hoeft het alleen op dynamic te zetten. Derest kun je zo laten.
[...]
Dit zou gewoon moeten werken....menu functie kun je onder Licht vinden. Maar vreemd dat hij aanpassing niet wilt pakken.
Probeer de label file eens van een 5g0 907 044 als die al in je vcds zit. Als je hem niet hebt, stuur pm. Ik zal es kijken of ik hem kan doorsturen.Famous schreef op maandag 3 juli 2017 @ 01:23:
[...]
Uiteraard gelijk gekeken, maar staat er niet bij:
[afbeelding]
Je hebt trouwens gen2 climatronic. Hier is het getest op een gen3 clima.
[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 03-07-2017 08:09 ]
Wat veel fijner is, dat je kan zie hoe hard je CC blaast. Kun je ook aanzettenazz_kikr schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:38:
[video]
Mijn boefje is liev!
Zit je me een beetje lekker te maken met niets dus!azz_kikr schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:55:
[...]
Probeer de label file eens van een 5g0 907 044 als die al in je vcds zit. Als je hem niet hebt, stuur pm. Ik zal es kijken of ik hem kan doorsturen.
Je hebt trouwens gen2 climatronic. Hier is het getest op een gen3 clima.
Zal vanavond nog eens VCDS eraan hangen, gisteravond alleen even snel gekeken want HEBBEN!!
Kan zijn dat die het ook kan, en dat je met de lbl file van een nieuwe ook de oude kan aanpassen maar dat moet je bekijken. Kan ik niet zeggen want ik beschik niet over dezelfde clima.Famous schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:50:
[...]
Zit je me een beetje lekker te maken met niets dus!
Zal vanavond nog eens VCDS eraan hangen, gisteravond alleen even snel gekeken want HEBBEN!!
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php