Die naam van die vulkaan, daar wilde ik me al niet eens aan wagenMx. Alba schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:55:
[...]
Eyyafyallayökull of zo toch?Maar ja dat is overmacht. En daar krijg je dan dus ook geen compensatie voor van de luchtvaartmaatschappij - maar misschien wel onkostenvergoeding van je reisverzekering? Anyway, off topic.
Inderdaad. In een eerdere post zei ik ook al dat als UA dit al bij de incheckbalie had afgehandeld, ze een hele hoop reputatieschade had bespaard.Maar om het op zo'n manier op te lossen zoals UA het gedaan heeft is compleet van de pot gerukt. Er waren genoeg andere oplossingen mogelijk. Het was geen verre vlucht (de afstand zou in zo'n 5 uur met de auto te overbruggen zijn) dus desnoods een taxi, Über of Lyft, of een passagier of een off duty crewlid omboeken op een andere maatschappij, of cash compensatie bieden ipv vouchers zodat er toch een passagier zijn plaats zou afstaan. Zoveel manieren waarop UA dit beter had kunnen oplossen... Sowieso is een al geboarde passagier alsnog het vliegtuig uit halen in bijna elke situatie zeer ongewenst, want zijn bagage moet ook uit het ruim gevist worden, wat veel vertraging tot gevolg heeft.
Sowieso snap ik al niet waarom je voor een afstand van 500 km het vliegtuig pakt. Met alle securitymaatregelen (dit mag niet mee, dat mag niet mee in de handbagage), het 2 uur van te voren (en tegenwoordig zelfs 3 uur i.v.m. drukte op Schiphol) aanwezig zijn, het moeten wachten op je ruimbagage, en dan nog de transfer naar de stad... Als ik bijvoorbeeld een weekendje naar Parijs wil, ben ik er met de auto stukken sneller. Of de Thalys als ik geen zin heb om te rijden.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...