Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dat is inderdaad een parel van een podcast. Het gaat inderdaad over veel meer dan die bankoverval. Het is wat mij betreft een voorbeeld van hoe een origineel format gebruikt word

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat is zeker een leuke en interessante podcast :) Zijn er vergelijkbare Nederlandstalige podcasts te vinden?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:51
dutchgio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

Vroeger was dat inderdaad een eenmalige aanschaf, na overname(s?) bieden ze nu enkel nog een abonnement aan:
https://pocketcasts.com/plus/
De gratis versie voldoet prima. Zie de meerwaarde van Plus totaal niet…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 15:22
Dr. Horrible schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Ik gebruik zelf AntennaPod en dat vind ik een erg goede podcast app. Mist alleen de synchronisatie naar verschillende devices.
Ik gebruik deze ook al een tijdje. Aardig in gebruik op mijn smartphone, alleen is de Android auto weergave minder handig. Je kunt daar veel lastiger een aflevering opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 09:01
Bor schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:00:
Dat is zeker een leuke en interessante podcast :) Zijn er vergelijkbare Nederlandstalige podcasts te vinden?
Ik vond 'El Tarangu' en 'Bob' van Audiocollectief Schik allebei erg sterk ook. Al zijn dat allebei meer een zoektocht naar de waarheid achter een verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:36

kaanmijo

Picobello B.V.

Misschien een vraag waar een duidelijk antwoord op is, maar ik kon 'm nergens vinden. Op Podimo staan een aantal podcasts die ik graag wil luisteren. Verder luister ik tot nu toe vooral gratis podcasts, via Pocket Casts. Nu is het zo dat, omdat ik bijvoorbeeld betaal voor Tweakers, ik daarvoor een andere feed heb zonder advertenties.

Ik wil graag 1 podcast app gebruiken; is het mogelijk om ergens een custom feed toe te voegen aan Podimo, zodat ik bijvoorbeeld Tweakers advertentievrij kan luisteren? Ik heb die hele app al 3x overhoop gehaald, maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 09:01
Webgnome schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:46:
Heeft iemand een goede podcast over politiek waar de div. verkiezingsprogramma's aanbod komen? Ik wil eigenlijk de div programma's doorlezen maar heb zelf een hekel aan lezen. Dus als er een (of meerdere) podcasts zijn die de programma's behandelen zou dat heel fijn zijn natuurlijk ;)
Vandaag is bij De Correspondent een nieuwe serie van de Rudi & Freddie Show begonnen, waarbij ze met (bijna) alle lijsttrekkers in gesprek zeggen te gaan. De eerste aflevering is met Frans Timmermans, dus zou iets moeten zeggen over het programma van de PvdA/GroenLinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
@millerman_sf thanks voor de update, ik zal eens luisteren. Bij de podcast hoe het allemaal mis ging zijn ze de di. programma's ook aan het doornemen en dat geeft ook aardig wat leuke inkijkjes ( en vooral in de discussie tussen Chris Aalbers en Tinkebell die het toch wel eens niet met elkaar eens zijn ).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
kaanmijo schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:15:
Misschien een vraag waar een duidelijk antwoord op is, maar ik kon 'm nergens vinden. Op Podimo staan een aantal podcasts die ik graag wil luisteren. Verder luister ik tot nu toe vooral gratis podcasts, via Pocket Casts. Nu is het zo dat, omdat ik bijvoorbeeld betaal voor Tweakers, ik daarvoor een andere feed heb zonder advertenties.

Ik wil graag 1 podcast app gebruiken; is het mogelijk om ergens een custom feed toe te voegen aan Podimo, zodat ik bijvoorbeeld Tweakers advertentievrij kan luisteren? Ik heb die hele app al 3x overhoop gehaald, maar kan het nergens vinden.
zover ik weet kan dat niet. Je bent van hun streams afhankelijk. Je kunt echter wel gewoon de tweakers podcast luisteren via podimo (althans niet alle afleveringen zie ik ). Echter als daar in de audio gewoon advertenties zitten dan zal Podimo deze er niet uit halen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:22
Ik heb er weer een afgerond:
Bad Bad Thing.
Boeiende Amerikaanse podcast over een moord en zelfmoord als gevolg van overspel, waarbij de moordenaar vooraf allerlei opnames van zichzelf en haar overspelige partner had gemaakt... Bizarre case waar een journalist met hulp van een psycholoog een mooi verhaal uit weet te halen.
Iets van 8 afleveringen van +-45 minuten; goed te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:36
kaanmijo schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:15:

Pocket casts kan het volgens mij wel via de import from url optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:20
Admissible : shreds of evidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Naast best wat van al genoemd is:
  • Dead Eyes - De zoektocht van een acteur naar de reden achter zijn ontslag door Tom Hanks vlak voor zijn draaidag in Band of Brothers. Erg grappig inkijkje in de showbizz, met veel (heel) bekende gasten en interessante anekdotes.
  • Hoaxed - Een hoax aangaande satanisch misbruik en de omstandigheden die er toe leiden
  • Sorry about the kid - Jongeman wordt doodgereden door politieagent. Verhaal over impact op de achterblijvende familie
  • Van God Los - Hoe raak je verzeild in een sekte, interviews en achtergrond.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 11:03

Mon0lith

Yes Herr Flick

Een must-hear voor de Metal fan als je het mij vraagt.
Ik luister iig elke aflevering om zo beetje nieuwe nummers te ontdekken.

O.a. met Suzanne Bosman (voormalig RTL Nieuws presentatrice). Nooit geweten dat die een
echte metalhead was :P

De Keiharde Pödcast
https://www.nporadio2.nl/podcasts/de-keiharde-podcast

[ Voor 34% gewijzigd door Mon0lith op 18-10-2023 11:06 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Voor de liefhebbers van Lego… De Steengoed podcast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Is "alledaagse vragen" al eens langs gekomen ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 23:12
Radko schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:00:
Ik luister momenteel mijn podcasts via de Google podcast app, nu zag ik dat die app gaat verdwijnen en Google adviseerd mij over te stappen naar youtube Music. De gratis versie ondersteund volgens mij niet dat hij door blijft spelen als het scherm uit is.
Daarom ben ik nu op zoek naar een goed (gratis) alternatief

heeft iemand een tip voor een goede podcast-app voor Android?

Ik heb zelf Pocket-Casts gevonden, maar ben nog niet overtuigd.
Spotify. Geen reclames tussendoor, ook met de gratis versie niet.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Juridisch Geneuzel

Podcast over allerlei juridische vraagstukken op gebied van arbeid, zoals ontslag, vakantie, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mon0lith schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:
Een must-hear voor de Metal fan als je het mij vraagt.
Ik luister iig elke aflevering om zo beetje nieuwe nummers te ontdekken.

O.a. met Suzanne Bosman (voormalig RTL Nieuws presentatrice). Nooit geweten dat die een
echte metalhead was :P

De Keiharde Pödcast
https://www.nporadio2.nl/podcasts/de-keiharde-podcast
Over metal fans en podcasts gesproken :P

Have you met Zes Losse Tanden? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Stelsol schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:23:
Bad Bad Thing.
Boeiende Amerikaanse podcast over een moord en zelfmoord als gevolg van overspel, waarbij de moordenaar vooraf allerlei opnames van zichzelf en haar overspelige partner had gemaakt... Bizarre case waar een journalist met hulp van een psycholoog een mooi verhaal uit weet te halen.
Deze is idd heerlijk weg te luisteren, thnx for the tip!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Stelsol schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:23:
Bad Bad Thing.
Dank voor de tip. Is het een waar gebeurd verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

EN:
Chameleon S1 Hollywood Con Queen (True Crime)
The Rest is History
The Witch Trails of J.K. Rowling
The Real Science of Sport

NL/BE:
WTAA
Nerdland maandoverzicht
De Pacer
Looppraat
Rode lantaarn
The Running Crew
De volksjury
De Jogclub

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Bor schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Dank voor de tip. Is het een waar gebeurd verhaal?
Ja, waargebeurd en je hoort dus 'echte' opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Stelsol schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Ja, waargebeurd en je hoort dus 'echte' opnames.
Ik ga hem opzoeken. Dank voor de verduidelijking.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben eerder dit jaar begonnen met De Grote Podcastlas. Iedere aflevering staat een land (of wereldstad) centraal. Afleveringen zijn tussen de 40min en 2,5uur ongeveer, maar van mij mogen ze meestal nog wel langer, kan de humor en het plezier waarmee allerlei feitjes over landen worden besproken erg waarderen. En heb bijvoorbeeld ook geleerd waar Spongebob eigenlijk vandaan komt... :P

Sinds ik daarmee bij ben en nu dus steeds moet wachten op de volgende aflevering, ook wat andere zaken geluisterd:
- Yeti: een BBC productie over 2 Engelsmannen die in de Himalaya op zoek gaan naar de herkomst en (on)waarheden over de yeti. Zit goed in elkaar, alleen had ik op het einde het gevoel dat ie nog niet af was
- De Zwembadclub: over kindermisbruik/prostitutie in de jaren 50-60 in Amsterdam
- De Bourgondiërs: Vlaamse podcast van Bart van Loo over hoe in de 13e/14e eeuw de hertogen van Bourgondië eigenlijk een enorme invloed hebben gehad op de Nederlands/Vlaamse geschiedenis. Een aanrader alleen al om hoe die man kan vertellen!
- De plantage van onze voorouders: wederom geschiedenis, maar dan over het slavernijverleden in Suriname. Persoonlijk verhaal doordat de maker als nazaat van plantageeigenaren samen met een nazaat van de slaafgemaakten van die plantage op onderzoek uit gaat naar de geschiedenis en de impact daarvan op het heden.

Denk dat ik als volgende eens ga kijken of Containerbegrip wat is. En ook De Taxioorlog lijkt me wel boeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De Jacht op het Heineken-losgeld

Deze staat op Podimo. Ik vind het een interessante podcast, en er komen mensen aan het woord die wat te melden hebben.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-07 16:38
JFK - The Missing Link (over het mogelijk complot gemaakt door de NPO)

Verteld ook over een deel van het leven van Willem Oltmans een Nederlandse journalist.

Ik vond het een interessante podcast. 6 afleveringen

https://www.nporadio1.nl/...erie-jfk-the-missing-link

Was de moord op John F. Kennedy een samenzwering? In JFK: The Missing Link duiken journalisten Babs Assink en Lammert de Bruin in een spannend onderzoek naar de moord door de Nederlandse journalist Willem Oltmans. Die raakte bevriend met een Amerikaanse oliebaron van Russische komaf die aan het eind van zijn leven bekende Lee Harvey Oswald instructies te hebben gegeven voor de moord op JFK. Wie was deze George De Mohrenschildt en sprak hij de waarheid? In het spoor van Oltmans wordt in de podcast zijn onderzoek in Nederland en de VS voortgezet.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:04

Sebje

Makelaartje

Via de reclame voorafgaand aan een podcast gewezen op dit verhaal, waar ik het bestaan niet van wist, zelfs er nog nooit van gehoord had. Een lokaal incident, maar dat absoluut een verrassende wending heeft met internationale gevolgen. Voor mensen met interesse in de 2e wereldoorlog zeer geschikt.

Het Venlo Incident
https://www.nporadio1.nl/podcasts/het-venlo-incident

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sebje schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:21:
Via de reclame voorafgaand aan een podcast gewezen op dit verhaal, waar ik het bestaan niet van wist, zelfs er nog nooit van gehoord had. Een lokaal incident, maar dat absoluut een verrassende wending heeft met internationale gevolgen. Voor mensen met interesse in de 2e wereldoorlog zeer geschikt.

Het Venlo Incident
https://www.nporadio1.nl/podcasts/het-venlo-incident
Die ken ik nog niet. Dank voor de tip :) Die ga ik zeker luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 22:05
In Vorm over radiovormgeving met Bas van Teylingen.

Alweer een podcast-Henk Westbroek/Jelmer Gussinklo die over van alles en niks praten/ouwehoeren

KieftJansenEgmondGijp. F1 Aan Tafel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09

bert pit

asdasd

Van Bekhovens Britten.

Pocast waarin Lia van Bekhoven (voormalig correspondent UK) duiding geeft aan van alles wat zich in de UK afspeelt. Dat kan zijn politiek, de covid verhoren, Brexit gevolgen, Charles in Afrika, uitpuilende gevangenissen en noem maar op.

Lia komt met allerlei inzichten, duiding, humor en voor alles: duidelijk taal. Ze heeft een zeer goede radiostem en is dus prettig om naar te luisteren. Aanrader.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 19:37
"De laatste dagen van..."

https://www.nporadio5.nl/podcasts/de-laatste-dagen-van

Ik zit nu in de laatste aflevering van de serie over Freddie Mercury. Met heel veel aandacht naar geluisterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik werk sinds kort bij een organisatie met het geweldige concept 'kantoortuin' :X
In de 2e week heb ik direct een noicecanceling headset aangeschaft omdat ik geen behoefte heb aan al die onzinnige gesprekken die voor mij niet relevant zijn. Ik ben ook extreem snel afgeleid door mensen die langslopen en dus ook met anderen gaan praten. Helaas is mijn Sony WH-1000XM4 niet zo goed dat hij 100% van de gesprekken om mij heen dempt maar het is wel een stuk beter zo.

Maar nu dacht ik, ik kan net zo goed podcasts gaan luisteren tijdens mijn werk. Dit leidt mij ook wel af maar een stuk minder dan andere collega's om mij heen.

Ik luisterde al tijden naar een aantal podcasts op Spotify en heb soms ook een abonnement van Podimo gehad en nu weer genomen. Mijn favorieten zijn:

Man Man Man de podcast
de Zelfspodcast
Het land van Wierd Duk

Tijdens het formule 1 seizoen:
Overstuur podcast
Telegraaf Formule 1 podcast
De boordradio
Slipstream(is gestopt helaas)

Waarmee ik ben gestopt vanwege de 'naar mijn mening' irritante vaste gasten
F1 aan tafel
RN 365 podcast

Via een post hier luister ik nu naar: De laatste dagen van Pim Fortuyn.
Op Podimo staan 4 afleveringen. Maar ik last dat iemand zei dat via NRC Audio ook nog afleveringen staan. Daar die ik idd 6 afleveringen staan. Ze lijken gratis te beluisteren?

Ik vind podcasts zoals Man Man Man echt leuk om naar te luisteren, savonds tijdens het wandelen ofzo. Ik heb ook wel soortgelijke geprobeerd te luisteren maar die vond ik dan weer niet grappig of niet leuk ofzo. Dus ik ben best kieskeurig merk ik. Maar ik zal het topic eens goed doorspitten of ik nog leuke aanraders tegen kom.
Ook actualiteiten zoals Wierd Duk vind ik interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-07 19:47
Ik was ook altijd fan van Man man man, maar niet zo van betalen voor Podimo. Dus die luister ik niet meer.
Onlangs kwam ik de podcast Buren van de brandweer tegen. Past wel een beetje in diezelfde categorie en wat mij betreft ook echt een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:46:
Ik vind podcasts zoals Man Man Man echt leuk om naar te luisteren
Ik heb er heel veel van geluisterd, maar op een bepaald moment voelde het aan als meer van hetzelfde. Iedere keer weer op zoek naar iets dat anderen nog niet hebben gedaan in een podcast, en dat zoveel als mogelijk uitmelken. En dat overdreven blije gedoe was ik ook beu. :D

Ik ben al tijden bezig om naar Radio Bergeijk te luisteren. Is niet echt een podcast, maar ook niet echt een radioshow. Gewoon pure satire ter vermaak. Omdat alle uitzendingen 14 minuten duren, past dat prima bij de korte momenten waarop ik even niets zinnigers te doen heb.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric00w
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-07 16:00
Dipsausje schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:35:
- De Bourgondiërs: Vlaamse podcast van Bart van Loo over hoe in de 13e/14e eeuw de hertogen van Bourgondië eigenlijk een enorme invloed hebben gehad op de Nederlands/Vlaamse geschiedenis. Een aanrader alleen al om hoe die man kan vertellen!
Wat een geweldige tip is dit zeg! Die man mag meer podcasts maken <3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 12:16

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

pven schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:26:
[...]

Ik ben al tijden bezig om naar Radio Bergeijk te luisteren. Is niet echt een podcast, maar ook niet echt een radioshow. Gewoon pure satire ter vermaak. Omdat alle uitzendingen 14 minuten duren, past dat prima bij de korte momenten waarop ik even niets zinnigers te doen heb.
Hier heb ik ook van genoten! Tot het moment dat ik ontdekte dat Peer van Eersel véél dichter bij George van Houts zit dan ik zou willen ten aanzien van absurde complottheoriën.

// Ik luister veel naar Weer Een Dag, door Van Roosmalen en Groenteman. Ik ga lekker op dit soort ironie. Ook mag ik graag On A Dark Cold Night luisteren voor verhalen.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vond de True Crime Pro's interessant.
Wat als je een lijk moet identificeren aan de hand van 28 losse lichaamsdelen? Of in moet breken op de meest gevaarlijke plekken om bewijs tegen criminele bendes te verzamelen? Wat zeg je dan ’s avonds tegen je partner als die vraagt: “En? Hoe was je dag?!”

In de True Crime Pro’s vertellen oud forensisch rechercheur John Pel
en voormalig undercover-agent Marcel van de Ven hoe dat was.

Zij waren los van elkaar betrokken bij spraakmakende zaken als de Hells Angels, MH17, de polder- en mocro maffia en de moord op Theo van Gogh. Wat gebeurde er nou écht achter de schermen? En wat deed (en doet) dit werk met Marcel en John als mens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik ook. Jammer dat het er slechts een stuk of zeven waren. Ook de kwetsbare opstelling van John Pel die openhartig over zijn PTSS vertelt paste erg goed in deze context.

[ Voor 4% gewijzigd door bert pit op 31-01-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

bert pit schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Ik ook. Jammer dat het er slechts een stuk of zeven waren. Ook de kwetsbare opstelling van John Pel die openhartig over zijn PTSS vertelt paste erg goed in deze context.
Ik vond het een indrukwekkende serie. Het is goed ook deze kant inclusief PTSS te horen. Er is altijd zo veel kritiek op de politie maar als je dit hoort denk je wel anders wat mij betreft. Ik hoop en denk dat er nog wel een vervolg gaat komen. De serie scoort erg goed, onlangs #2 op Spotify dacht ik gehoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:04
bert pit schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Zojuist eerste aflevering gehoord en denk dat de rest niet al te lang meer gaat duren. John Pel heeft naast zijn verhalen ook erg goede stem voor de podcast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vond het ook op dat vlak een prettige podcast om te luisteren inderdaad. Ik heb hem inmiddels uit en kijk uit naar een vervolg. Heeft iemand nog tips voor iets soortgelijks (als dat bestaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Voor de geschiedenis geïnteresseerden is Jan van Leiden een leuke podcast.
Dit gaat over een arme kroegeigenaar die het tot koning van Munster schopt, door het heilige woord van de wederdopers te prediken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54
Bor schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:35:
[...]

Ik vond het een indrukwekkende serie. Het is goed ook deze kant inclusief PTSS te horen. Er is altijd zo veel kritiek op de politie maar als je dit hoort denk je wel anders wat mij betreft. Ik hoop en denk dat er nog wel een vervolg gaat komen. De serie scoort erg goed, onlangs #2 op Spotify dacht ik gehoord te hebben.
John Pel was ook te gast in aflevering 73 van Napleiten. Daarin vertelt hij over het bloedbad in winkelcentrum de Ridderhof in Aplhen a/d Rijn.

https://open.spotify.com/...VZOWG?si=6e2ca1e48f444c8f

@Bor, bedankt voor de tip, die ga ik zeker luisteren. Ook zo voor Jan van Leiden van @bert pit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het boek van hem is ook erg goed, is volgens mij ook als luisterboek te streamen. Sporen liegen niet heet het.
Heeft wel wat ogen bij mij open gedaan :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

P_Tingen

omdat het KAN

Ik had altijd een hele zooi technische podcasts waar ik naar luisterde, die gericht waren op software-ontwikkeling, maar uiteindelijk was daar veel van hetzelfde bij op een of andere manier dus de een na de andere verdween van mijn lijstje. Of hield gewoon op met nieuwe afleveringen maken, iets wat ook nogal wat podcasts overkomt.

Een die altijd is gebleven is Maintainable Code (https://maintainable.fm/) waarin Robbie Russell elke week een gast heeft die hij zo'n drie kwartier bevraagd hoe ze omgaan met bestaande software. De eerste vraag waar hij elke podcast mee begint is "So, as you reflect on your experience in the industry, what do you believe are a few common characteristics of - dare I say - well maintainable software?".

Hij heeft inmiddels al een dikke 150 episodes er op zitten. Hij komt zelf uit de Ruby on Rails wereld, maar de podcast gaat meer over het algemene proces van software ontwikkeling. Zaken als hoe je je opleveringen regelt, hoe je omgaat met technical debt, dilemma tussen herbouw of refactoren en dat soort zaken.

Leuke aflevering is bv een waar onze "eigen" Felienne Hermans te gast is: https://maintainable.fm/e...ide-the-programmers-brain (sowieso een held)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Welkom in de AI-fabriek is volgens mij nog niet genoemd. Interessant en prettig om naar te luisteren. Diverse specialisten geven een inkijk in de wereld rond AI en de uitdagingen waar we hier voor staan.

"Alles wat Big Tech niet vertelt, maar jij wel moet weten over kunstmatige intelligentie. Over de werking van AI, de impact op de creatieve industrie, hoe het kan dat mensen verliefd worden op computers, de gevaren voor onze manier van leven, en meer."

Slechts 6 afleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Dan is "Ik weet je wachtwoord" van Daniel Verlaan ook nog wel een tip:

In de truecrime-podcast Ik Weet Je Wachtwoord onderzoekt techjournalist Daniël Verlaan de duistere wereld van cybercriminaliteit. Elke aflevering duikt Daniël in een nieuwe cybercrime-zaak en spreekt hij met digitale criminelen en hun slachtoffers.

We onderzoeken hoe crimineel geld wordt witgewassen via dakloze jongeren, laten zien hoe je digitale leven kan worden overgenomen door je ex en wat er gebeurt als je identiteit wordt gestolen door terroristen die een aanslag plegen. En hoe Sinterklaas een Nederlandse bank hackt (ja, echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

P_Tingen schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:29:
Dan is "Ik weet je wachtwoord" van Daniel Verlaan ook nog wel een tip:

In de truecrime-podcast Ik Weet Je Wachtwoord onderzoekt techjournalist Daniël Verlaan de duistere wereld van cybercriminaliteit. Elke aflevering duikt Daniël in een nieuwe cybercrime-zaak en spreekt hij met digitale criminelen en hun slachtoffers.

We onderzoeken hoe crimineel geld wordt witgewassen via dakloze jongeren, laten zien hoe je digitale leven kan worden overgenomen door je ex en wat er gebeurt als je identiteit wordt gestolen door terroristen die een aanslag plegen. En hoe Sinterklaas een Nederlandse bank hackt (ja, echt).
Dat is zeker een leuke podcast. Wel vind ik het laatste seizoen iets minder. Daar zijn toch wat meer onderwerpen waar anderen ook al veel over hebben gesproken. Daniel heeft een prettige stem en de afleveringen zijn niet zo heel erg lang waardoor je er snel doorheen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Inmiddels heb ik meerdere, maar nog lang niet alle afleveringen van Het Uur geluisterd. Wat mij betreft een mooie aanrader. Het is een podcast van NRC met Pieter van der Wielen. Deze man heeft echt een heel prettige manier van interviewen. Is altijd heel goed voorbereid en stelt in het gesprek vaak zeer treffende vragen om zijn gasten hun gedachtegoed op een heel ontspannen manier uiteen te laten zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zit even door mijn podcastlijst te scrollen en een die ik ook wel erg mooi vind is "Geschiedenis voor herbeginners". Deze is hier ook al eens eerder genoemd maar dat mag best nog een keer vind ik.

Jonas Goossenaerts is een Vlaamse geschiedenisleraar die op pakkende manier vertelt over zaken uit het verleden. Samen met drie anderen is het soms net een hoorspel. Jonas neemt je echt mee en vertelt het ook op die manier. Je hebt bijna het idee dat je als een tijdreiziger naar de geschiedenis staat te kijken. Erg vermakelijk én leerzaam om naar te luisteren. Hij behandelt zijn onderwerpen meestal in meerdere delen.

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 02-02-2024 08:56 ]

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 18:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Sorry dat ik jullie even onderbreek, maar waar is het "grote podcast" topic voor de technische kant?

Ik heb namelijk sinds een week het programma "Kasts" geïnstalleerd op mijn laptop en ben nu enthousiast geworden over het luisteren van podcasts. Maar als ik op meerdere apparaten zou willen luisteren, dan zou ik een "gpodder.net" account moeten toevoegen maar die site accepteert al dagen geen logins meer (500 - Internal server error). Hoe doe ik het dan?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:13
Nu Google gaat stoppen met zijn podcast app, zoek ik een alternatief.

Wat ik zoek in de app is;
- mogelijkheid om te abonneren op kanalen
- losse afspeellijst
- toegevoegde afleveringen komen onderaan de afspeellijst
- nieuwe afleveringen komen bovenaan de overzichtslijst
- enkel afleveringen tot een bepaalde leeftijd komen in de overzichtslijst
- afleveringen eenvoudig verschuiven in afspeellijst
- afspelen op achtergrond

Google Podcast voldeed aan al mijn wensen, alleen miste ik regelmatig afleveringen van bepaalde kanalen. Die werden soms weken later ineens achter elkaar toegevoegd. Ook kon ik het overzicht van nieuwe afleveringen niet beperken tot een x-aantal dagen. Daarin stonden volgens mij alle afleveringen vanaf het begin van het kanaal.

Spotify gebruikte ik ervoor, maar die vond ik qua gebruik niet fijn, omdat afleveringen die ik aan de afspeellijst toevoegde, altijd bovenaan de lijst kwamen. Het duurde daardoor soms lang voordat ik de oudere afleveringen onder aan de lijst had beluistert, vaak waren deze niet meer actueel.

Ik heb nu Pocket Casts in gebruik, maar het mist de optie om afleveringen in de afspeellijst te verschuiven.

Hebben jullie een goede tip voor een podcast app die net zo fijn of beter werkt dan de Google podcast app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik moet zeggen dat ik zelf wel te spreken ben van Podimo. Goed, dat is natuurlijk een betaalde variant. Die heeft volgens mij alleen niet de mogelijkheid om eigen afspeellijsten te maken (als je dat bedoelt met 'losse afspeellijst'). Verder voldoet die volgens mij aan al je wensen. En er zal hier vast iemand zijn je een maandje gratis kan geven ( want die acties hebben ze nog steeds volgens mijn app)

[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 12-04-2024 07:41 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
LA-384 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:30:

Ik heb nu Pocket Casts in gebruik, maar het mist de optie om afleveringen in de afspeellijst te verschuiven.
Ik kan ze in de lijst gewoon verschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

- losse afspeellijst

Google Podcast voldeed aan al mijn wensen, alleen miste ik regelmatig afleveringen van bepaalde kanalen. Die werden soms weken later ineens achter elkaar toegevoegd. Ook kon ik het overzicht van nieuwe afleveringen niet beperken tot een x-aantal dagen. Daarin stonden volgens mij alle afleveringen vanaf het begin van het kanaal.

Spotify gebruikte ik ervoor, maar die vond ik qua gebruik niet fijn, omdat afleveringen die ik aan de afspeellijst toevoegde, altijd bovenaan de lijst kwamen. Het duurde daardoor soms lang voordat ik de oudere afleveringen onder aan de lijst had beluistert, vaak waren deze niet meer actueel.

Hebben jullie een goede tip voor een podcast app die net zo fijn of beter werkt dan de Google podcast app?
Ik ben zelf al een paar jaar een trouwe gebruiker van Podcast Republic. Het is er een die niet heel vaak genoemd wordt bij de grotere apps, maar ik denk ten onrechte, want de app is heel krachtig. Al je punten kun je afvinken met deze app. En dan nog meer. Wat ik zelf heel mooi vind aan de app is dat je meerdere afspeellijsten kan aanleggen. Ik heb er drie en ik heb ze genoemd: "goed", "beter", "best" en deel mijn podcasts in in een van deze categorieën. De tweakers podcast komt bv automatisch in "best" terug omdat ik die gelijk wil horen als hij online staat, net als bv "Tech Update" en "De Technoloog" van BNR. Andere podcasts, zoals bv "Maintainable" of "Unconfuse me" van Bill Gates hoef ik niet perse direct te horen dus die komen op een van de andere twee.

Daarnaast kun je ook radiostations, youtube videos en luisterboeken in de app beluisteren. Het heeft lijsten met populaire podcasts, je kan per podcast instellen of die bv sneller moet afspelen, de eerste x seconden moet overslaan, je kan instellen dat automatisch de laatste x afleveringen gedownload en / of bewaard moeten worden (zodat je bv niet ineens een paar honderd oude afleveringen gaat downloaden of afleveringen tot in het oneindige gaat bewaren). Er zit goede ondersteuning in voor Android Auto en nog veel meer.

Kortom: aanrader.

https://www.podcastrepublic.net/get-it-now

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

- losse afspeellijst

Ik gebruik al jaren Podcast Addict https://podcastaddict.com/app/, ik ben geen beter alternatief tegengekomen tot nu toe, echt heel veel aan in stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Webgnome schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:41:
Ik moet zeggen dat ik zelf wel te spreken ben van Podimo. Goed, dat is natuurlijk een betaalde variant. Die heeft volgens mij alleen niet de mogelijkheid om eigen afspeellijsten te maken (als je dat bedoelt met 'losse afspeellijst'). Verder voldoet die volgens mij aan al je wensen. En er zal hier vast iemand zijn je een maandje gratis kan geven ( want die acties hebben ze nog steeds volgens mijn app)
Mijn werkwijze is als volgt;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZsEVkoKpzVABd4e9XPLhc8sPK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C2YHFLQ5mzgzRHTBWisi0gMZ.jpg?f=user_large
In het overzicht van nieuwe afleveringen druk ik op de knop met 3 lijntjes en een plus. Diet voegt die aflevering onderaan toe aan de "wachtlijst". Vandaaruit speel ik ze af.

In Spotify koos ik voor downloaden, wat ze ook toevoegde aan een losse lijst, vanwaar ik ze afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:09:
[...]

Ik kan ze in de lijst gewoon verschuiven
Ik zie het nu ook, zat verkeerd denk ik. De aflevering die aan het afspelen is kun je dan weer niet verplaatsen, maar dat is geen dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

@LA-384 Ik beluister alles in spotify.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-06 11:33

- losse afspeellijst

Ik ben al jaren fan van Pocketcast, een hele betrouwbare en goede app. Met de gratis versie kom je al volledig uit de voeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiemelen
Hier ook een fan van Podcast Addict. Doet alles wat het moet doen.
Heb vroeger ook Podcast Republic gehad en die was ook goed ... maar uiteindelijk gebruik je er maar 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@wiemelen @Exocet kan je ook syncen met iets anders dan google-cloud? Wil dat graag in eigen beheer houden maar heb nog geen app kunnen vinden waarmee ik naar zelf gekozen locatie kan syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:56:
@wiemelen @Exocet kan je ook syncen met iets anders dan google-cloud? Wil dat graag in eigen beheer houden maar heb nog geen app kunnen vinden waarmee ik naar zelf gekozen locatie kan syncen.
Geen idee ... maak ik geen gebruik van ... maar mocht je een oplossing vinden ben ik wel geïnteresseerd te weten hoe/wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:56:
Jazeker, je kunt een automatische backup naar elke folder maken. Maak je die dus naar een map die wordt gesynced, dan heb je je backup ook ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Exocet schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:42:
[...]

Jazeker, je kunt een automatische backup naar elke folder maken. Maak je die dus naar een map die wordt gesynced, dan heb je je backup ook ergens anders.
Thanks! Ik ga er eens mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
lol alleen Android zo te zien …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb cokevissers net uit / klaar. Ik kon er maar moeilijk in komen doordat het verhaal overduidelijk gedramatiseerd is en er met acteurs wordt gewerkt die soms nogal overacted overkomen. Ik heb toch liever objectieve verslaglegging / true crime. Voor wie een inkijkje wil in hoe de coke wereld in de visserij in Urk infiltreert is de podcast misschien interessant maar verwacht geen heel schokkende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
De Skepsis podcast is ook een aanradertje.
Te vinden via je podcast app of via https://skepsis.nl/podcast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik vind de Citation Needed podcast van Molly White wel leuk om te luisteren.

Is van origine een nieuwsbrief maar sinds kort is dit de ingesproken versie ervan.
Gaat over alles web3 (crypto, AI, NFC etc) wat met een vrij kritische blik, maar realistisch in mijn optiek, wordt bekeken. Zo gaat ze vrij diep in op alle grote rechtszaken, ze leest daarbij zelf de rechtbank documenten, en heeft ze bv een "fraud/hacked counter in $$$" waar ze de laatste fraudes en hacks even kort opsomt/optelt.

https://www.citationneeded.news/podcast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ok, pocket casts lijkt het toch niet helemaal. Op de terugweg in de auto wilde hij niet automatisch starten vanuit de achtergrond, ik moest eerst weer de app openen. Niet handig.

Ik zie dat de geadviseerde apps wat wisselend zijn:
Podimo i
Podcast republic i
Podcast addict ii

Ik ga ze eens proberen, bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
"Today in History" with The Retrospectors
Ten minute daily episodes bringing you curious moments from this day in history, with Olly Mann, Rebecca Messina and Arion McNicoll: The Retrospectors. It's history, but not as you know it.
Vind ik wel een leuke podcast, vandaag was ooit dit het nieuws.
Lekker korte afleveringen met een flink archief om nog eens achteraf te beluisteren.

"Welcome to Sea World", "Last days of Alcatraz", "Fall of the Maya", "Shutting down Napster", "I want my MTV", "When Polaroid Changed Photography" zijn zo wat titels van afleveringen om een beetje een indruk te geven over de diversiteit aan onderwerpen.

[ Voor 26% gewijzigd door PalingDrone op 13-04-2024 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-07 19:47
LA-384 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:00:
Ok, pocket casts lijkt het toch niet helemaal. Op de terugweg in de auto wilde hij niet automatisch starten vanuit de achtergrond, ik moest eerst weer de app openen. Niet handig.

Podimo i
Podcast republic i
Podcast addict ii

Ik zelf gebruik Overcast, doet volgens mij ook alles wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 19:29
Gezien Google Podcast gaat stoppen ben ik op zoek naar een alternatief.

Waar Google Podcast mij laat browsen door een lijst met recente afleveringen, lijkt het alsof Pocket Cast alleen een overzicht van subscriptions laat zien. Kan ik Pocket Cast zo instellen dat het homescreen er ongeveer zo uit ziet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEAoDFM1LuB-Vj_Tcg9qESi-PNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IPObw7yYeOzlTO7OwFN9wFGr.png?f=fotoalbum_large

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
S0epkip schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:25:
Gezien Google Podcast gaat stoppen ben ik op zoek naar een alternatief.

Waar Google Podcast mij laat browsen door een lijst met recente afleveringen, lijkt het alsof Pocket Cast alleen een overzicht van subscriptions laat zien. Kan ik Pocket Cast zo instellen dat het homescreen er ongeveer zo uit ziet?

[Afbeelding]
Je kunt een filter aanmaken met een selectie van of alle podcasts die je volgt, dan krijg je een overzicht van de recentste afleveringen.
Wel alleen de titel lijkt het, maar daardoor zie je ook veel meer afleveringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
dutchgio schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:44:
[...]

Je kunt een filter aanmaken met een selectie van of alle podcasts die je volgt, dan krijg je een overzicht van de recentste afleveringen.
Ik heb standaard de ‘new releases’ filter in de app meegekregen die precies doet wat jij beschrijft. Ik heb die niet zelf aan hoeven maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Ah, dan is dat inderdaad een standaard filter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Aangezien er onderhand meer besproken wordt dan alleen de podcasts zelf, hernoem ik het topic naar: Het grote podcast topic.

Als iemand wil dan mag er ook mooie topic start komen. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik gebruik nog steeds podcast addict, Google Podcast vond ik ook niks, ik keek daar alleen af en toe of er leuke podcasts in stonden die ik niet ken. Keek zo vroeger ook wel eens bij apple (weet niet of dat nog kan).

Die kun je gewoon sorteren op nieuwste, dan komen de meest recente bovenaan. Of de meest recente niet beluisterde podcasts door op een oog te klikken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 19:29
dutchgio schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:44:
[...]

Thanks, dit werkt en is inderdaad een standaard filter.
(Geen idee wat de definitie van 'new' is hier, maargoed).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lux_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:02
Ik luister naar:
  • The amphour
  • Self-hosted show en Linux unplugged
  • Argos
  • Nerdland podcast
  • Onze man in Deventer (helaas geen nieuwe aflevering meer)
Dit doe ik met Antennapod prima app erg tevreden mee. Ik ben alleen opzoek naar een oplossing voor het volgende: wanneer ik een voor mij nieuwe podcast ontdek met al vele afleveringen dan vindt ik het vervelend om handmatig oude episodes te gaan toevoegen aan mijn queue. Mooi zou zijn als er een optie is waarbij een interval gekozen wordt (dagen) waarmee oude afleveringen worden toegevoegd aan de queue. In één keer 200 aflevering downloaden en toevoegen aan de queue kan, maar dit verveeld al snel en begin je achter te lopen op andere reguliere podcasts.

Weet iemand of er zn optie in Antennapod bestaat? Of is er een alternatieve app? Of hoe pakken jullie een nieuwe podcast met al vele aflevering aan? Ik kan er niet iets over vinden weet ook niet echt waar ik op moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 06-07 16:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds een paar jaar luister ik voornamelijk podcasts onderweg. (Android Auto)
Heb al heel wat apps geprobeerd, Podcast Go bevalt mij het beste tot nu toe. :)

Download automatisch nieuwe afleveringen en start automatisch als ik mn telefoon aansluit.

Podcasts welke ik voornamelijk luister:
-F1 aan tafel
-In het Wiel
-Tweakers Podcast
-Darknet Diaries
-Dance podcasts oa Cosmic Gate

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
LA-384 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:00:

Podimo i
Podcast republic i
Podcast addict ii

Tot nu toe valt Podcast Addict mij het minst tegen.
Grootste nadeel is dat de app altijd opent met de pagina van geabonneerde podcast kanalen. Precies de pagina waar ik na het abonneren niet meer hoef te zijn. Verder vind ik het wat minder overzichtelijk dan Google podcasts, maar dat is het dan ook wel. De rest van de wensen worden vervuld, hetzij soms iets minder handig dan Google podcasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Lux_ schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:42:
Ik ben alleen opzoek naar een oplossing voor het volgende: wanneer ik een voor mij nieuwe podcast ontdek met al vele afleveringen dan vindt ik het vervelend om handmatig oude episodes te gaan toevoegen aan mijn queue. Mooi zou zijn als er een optie is waarbij een interval gekozen wordt (dagen) waarmee oude afleveringen worden toegevoegd aan de queue. In één keer 200 aflevering downloaden en toevoegen aan de queue kan, maar dit verveeld al snel en begin je achter te lopen op andere reguliere podcasts.

Weet iemand of er zn optie in Antennapod bestaat? Of is er een alternatieve app? Of hoe pakken jullie een nieuwe podcast met al vele aflevering aan? Ik kan er niet iets over vinden weet ook niet echt waar ik op moet zoeken.
Met Podcast Republic kun je dit instellen. Je kan instellen hoeveel episodes je wilt downloaden en of hij dan ook aanvullend steeds meer oudere (of nieuwere, als je begint met de oudste) afleveringen moet downloaden.

Je kan trouwens erg veel instellen bij Podcast Republic, het is handig om er even de tijd voor te nemen

[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 01-05-2024 22:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Geschiedenis voor herberginners

Op vakantie in Kroatië moet er ook ruimte zijn voor wat historisch besef. Op deze beladen 4e mei is de boodschap van deze prachtige podcast meer dan actueel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Mensen hier al bekend met 48-hours? Is een podcast van de bekende tv-show van CBS.
Gaat over zware misdaad, bijna altijd moorden, en hoe het onderzoek gedaan is, hoe de rechtzaak verliep, etc.

Erg Amerikaans dus en soms verwijzen ze naar dingen 'op beeld' (bv een locatie op een kaart ofzo) maar dat valt allemaal reuze mee.
Ik vond het wel interessant.

• wiemelen
Nog een andere aanrader is "Sacred Scandal".
Deze gaat over misdaden in religieuze kringen.
Seizoen 1 : over de moord op een non in een katholieke school in Amerika
Seizoen 2 : over het sexuele misbruik binnen La Luz del Mundo
Seizoen 3 : over de moord op aartsbisschop Oscar Romero in El Salvador en de gevolgen daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Geschiedenis inside, een van de betere geschiedenis podcasts van dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-05 13:43
Odido heeft mij een code gegeven voor Podimo Premium voor 3 maanden. Ik gebruik het zelf niet dus hierbij de code: 4EEZ6A.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
Deze sites zijn handig om nieuwe (Nederlandse) podcasts te ontdekken:
https://www.radioviainternet.nl/podcasts, https://nederlandse-podcasts.nl/ en https://www.podcastzoeker.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Onder het wandelen hardop moeten lachen om Vik & Gert (Verhulst). Geen hoogstandje, wel zeer vermakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
bert pit schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:42:
Geschiedenis inside, een van de betere geschiedenis podcasts van dit moment.
Ja, zeker leuk, al heeft het wel een hoog moralistisch gehalte. Dat had van mij wel wat minder gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
@segil als je minder moraal wil moet je Goeie Ouwe luisteren :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Zojuist de prachtige podcast van journalist Ulrike Nagel afgerond. Een blik op hoe het leven achter de muur destijds was en wat er nu nog over is van die tijd. Het voelt gek genoeg als een ver verleden en gelijktijdig toch zeer actueel. Aanrader!

https://www.maxvandaag.nl...cht/podcast-over-de-muur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:52
Leuk, een podcast topic :+

Ik luister veel via de native app van Apple iOS. Zijn er andere apps die meer zullen aanbieden dan hen óf is het echt alleen de UI die mensen besluit om een andere app te gebruiken?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrizs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 20:05
Redondo1982 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:39:
Leuk, een podcast topic :+

Ik luister veel via de native app van Apple iOS. Zijn er andere apps die meer zullen aanbieden dan hen óf is het echt alleen de UI die mensen besluit om een andere app te gebruiken?
Vind het jammer dat de native app zo slecht synchroniseert, verder is de discovery van nieuwe pods wel fijn.
Ikzelf gebruik pocket casts qua UI, alleen heeft deze niet echt een playlist functie wat Overcast dan wel weer heeft.
Bij pocket casts kan je tegenwoordig de webapp gratis gebruiken.
En pocket casts heeft een “app” in Sonos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
Toevallig kwam ik een Youtube filmpje tegen over podcast spelers die een beetje veilig omgaan met jouw informatie en niets delen met andere partijen. Ik ben daar zelf altijd wel een beetje alert op.
Dus sinds een aantal dagen maak ik nu gebruik van Antennapod i.p.v. Podcast Addict.
Antennapod doet wat het moet doen, al is het grafisch net iets minder mooi dan Podcast Addict.
Maar dat went denk ik wel snel. Het is niet dat ik uren om mijn podcast app zit te staren :)

https://www.youtube.com/watch?v=FjMyyygVsyM&t=439s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Iemand een tip hoe ik overcast moet gebruiken als pocket casts gebruiker? In pocket casts heb ik een queue/playlist die je automatisch kan laten vullen met nieuwe afleveringen. In je podcast config geef je aan OF die podcast zijn afleveringen automatisch in die queue komen of niet. Ook geef je daar aan of hij bovenaan of onderaan de lijst toegevoegd wordt.

Hoe kom ik in overcast aan eenzelfde lijst? Ik wil niet automatisch downloaden namelijk. Neemt te veel ruimte in beslag. Dus dat heb ik uit gezet. Maar als ik in de “all podcasts” playlist kijk zie ik afleveringen van echt alle podcasts. Dat wil ik ook niet want sommige podcats luister niet door de weeks maar binge ik op vakantie of zo.
Ik zie bij een podcast een follow button. Maar ik merk geen verschil of ik u wel of niet follow. Ik zie niet ineens de afleveringen in een. Aparte playlist komen ofzo.

Dus in het kort: hoe kan ik een automatische playlist maken met allen podcasts die ik wil luisteren waarvoor ik geen podcasts uit mijn app hoeft te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 01:36
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:56:
Iemand een tip hoe ik overcast moet gebruiken als pocket casts gebruiker? In pocket casts heb ik een queue/playlist die je automatisch kan laten vullen met nieuwe afleveringen. In je podcast config geef je aan OF die podcast zijn afleveringen automatisch in die queue komen of niet. Ook geef je daar aan of hij bovenaan of onderaan de lijst toegevoegd wordt.

Hoe kom ik in overcast aan eenzelfde lijst? Ik wil niet automatisch downloaden namelijk. Neemt te veel ruimte in beslag. Dus dat heb ik uit gezet. Maar als ik in de “all podcasts” playlist kijk zie ik afleveringen van echt alle podcasts. Dat wil ik ook niet want sommige podcats luister niet door de weeks maar binge ik op vakantie of zo.
Ik zie bij een podcast een follow button. Maar ik merk geen verschil of ik u wel of niet follow. Ik zie niet ineens de afleveringen in een. Aparte playlist komen ofzo.

Dus in het kort: hoe kan ik een automatische playlist maken met allen podcasts die ik wil luisteren waarvoor ik geen podcasts uit mijn app hoeft te verwijderen?
Waarom blijf je dan niet gewoon pocket cast gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:52
chrizs schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:07:
[...]

Vind het jammer dat de native app zo slecht synchroniseert, verder is de discovery van nieuwe pods wel fijn.
Ikzelf gebruik pocket casts qua UI, alleen heeft deze niet echt een playlist functie wat Overcast dan wel weer heeft.
Bij pocket casts kan je tegenwoordig de webapp gratis gebruiken.
En pocket casts heeft een “app” in Sonos
Ik heb dit even goed bekeken, maar de native app synchroniseert bij mij goed. Het enige wat anders is op mijn iPad tov mijn iPhone is dat het in een andere volgorde staat, maar alle programma's staan erin en ook waar ik met bepaalde podcasts gebleven ben tot op de minuut.

I don't have dreams, I have goals!!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste