☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hoezo? Het is vermoedelijk niet meer dan een RSS feed die ze importeren. Daar hoeft echt niet zoveel moeite in gestoken te worden maar kan mensen wel lokken die kant op.Muncher schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:50:
[...]
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat Podimo ook gratis content van anderen aanbied. Het verhaal was toch dat ze meer geld konden steken in hun eigen podcasts en die tot grote hoogte zouden brengen? Waarom dan alsnog de spullen van andere aanbieden? Dat voelt een beetje scheef en oneerlijk tov andere producenten die hun spul wel gratis (al dan niet ondersteunt met advertenties) aanbieden.
Ik gebruik het eigenlijk niet meer. Ervaring is niet fijn naast de andere commentaren die ook al vaker genoemd zijn. Op die manier een walled garden zonder goede ervaring is meh en het niet waard om over te schakelen.Faeshaas schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:38:
Wat is jullie ervaring met Podimo als aanbieder van podcasts. Zoals hier boven al eens benoemd verbruikt dat bij mij echt enorm veel data. Ik kan nergens vinden of dat al is opgelost en wil er ook niet zelf achter komen. Vorige keer was ik ongeveer 1gb per uur kwijt...... En ik was niet de enige als ik de reviews op de Playstore lees
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Technisch is dit natuurlijk een koud kunstje. Mijn bezwaar was meer vanuit principieel standpunt. Als zij het nodig vinden om een walled garden te creeeren met daarin goede content, waarom dan alsnog gebruik maken van al die gratis diensten? Dat was toch niet een sustainable model? Het voelt nu alsof Podimo nu lekker van 2 walletjes eet/double-dipped. Ik vind dat niet heel sjiek staan.Touchdomex schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:09:
[...]
Hoezo? Het is vermoedelijk niet meer dan een RSS feed die ze importeren. Daar hoeft echt niet zoveel moeite in gestoken te worden maar kan mensen wel lokken die kant op.
Omdat het doel is voor zover ik weet om de Podcastapp te worden en dat kun je niet zonder algemene podcasts. Ja dan maken ze gebruik van algemeen beschikbare middelen. Dus gewoon RSS integratie. Why not. Tis gratis beschikbaar en het werkt voor dit soort dingen.Muncher schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:22:
[...]
Technisch is dit natuurlijk een koud kunstje. Mijn bezwaar was meer vanuit principieel standpunt. Als zij het nodig vinden om een walled garden te creeeren met daarin goede content, waarom dan alsnog gebruik maken van al die gratis diensten? Dat was toch niet een sustainable model? Het voelt nu alsof Podimo nu lekker van 2 walletjes eet/double-dipped. Ik vind dat niet heel sjiek staan.
Ben sowieso benieuwd of het een lang leven bekoren is. Hoor niemand erover verder.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik ben er wel tevreden over. Het werkt eigenlijk net zo goed als de podcast integratie van Spotify dus wat dat betreft mis ik niets.Faeshaas schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:38:
Wat is jullie ervaring met Podimo als aanbieder van podcasts. Zoals hier boven al eens benoemd verbruikt dat bij mij echt enorm veel data. Ik kan nergens vinden of dat al is opgelost en wil er ook niet zelf achter komen. Vorige keer was ik ongeveer 1gb per uur kwijt...... En ik was niet de enige als ik de reviews op de Playstore lees
Het verbruik van de app heb ik geen last van. Ik download namelijk de afleveringen die ik wil luisteren automatisch omdat ze in mijn todo list komen. Als ik dan ga luisteren zet ik mobile data simpelweg uit.
Als ik dan toch moet zeuren is dat de app het niet makkelijker maakt om je todo list te bekijken. Je moet naar een bestaande aflevering om daar dan op de lijst te klikken. Maar op een andere manier kom je er bijna niet. Een ander punt van kritiek is de irritante controle op internet. Ik start de app vaak op in de auto en dan heb ik data uit staan, dan hoef ik geen extra melding dat ik geen internet heb want dat weet ik al. Ook het afspelen controleert dit. Zelfs als de aflevering al gedownload is. Die controle is wat dat betreft suf. De aflevering is gedownload dus heb ik geen internet nodig?
Maar buiten dat zit er veel leuk spul op en met het jaar gratis dat ik nu geniet kan het eigenlijk niet beter.
P.s. ze zouden eens een keer wat tijd moeten investeren in een web applicatie zoals Spotify
[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 11-08-2022 12:42 ]
Ik zal eens een aflevering gaan luisteren. Thanks voor de updatebasmq schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:34:
[...]
Wellicht dat je geschiedenis voor herbeginners dan ook wel kunt waarderen.
Heeft iedereen dit? Een beetje Googlen levert me niets op.
Ach ja NRC maakt weer dezelfde fout als die ze met blendle hebben gedaan, lekker eigen dingetjes gaan verzinnen. Blijkbaar werkt het wel aangezien ik toch maar die NRC audio app heb geinstalleerd omdat ik nu toch wel die pim podcast wil afluisteren. Maar heel erg handig is het niet en maait een beetje de voeten voor Podimo weg.
Maar inderdaad dingen als NRC Vandaag en Haagse Zaken zijn nu ook weg. Podcasts waarvoor ik zeker niet een extra app ga installeren.
Hoe is het anders dan wat Podimo zelf doet? Die bieden hun content toch ook alleen in de eigen app aan?Webgnome schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:12:
@Tralapo dat probleem herken ik inderdaad. Het viel mij als eerste op bij de NRC vandaag. Maar nu de podcast over Pim Fortuyn aan het luisteren. Hebben ze daar gedaan? Heel smerig trucje. De eerste 3 afleveringen staan in Podimo, en het is zelfs in een andere podimo only podcast aangeprezen, en de andere afleveringen lijken er in te staan maar hebben dan alleen als 'tekst' dat ze zijn verhuist naar de nrc audio app.
Ach ja NRC maakt weer dezelfde fout als die ze met blendle hebben gedaan, lekker eigen dingetjes gaan verzinnen. Blijkbaar werkt het wel aangezien ik toch maar die NRC audio app heb geinstalleerd omdat ik nu toch wel die pim podcast wil afluisteren. Maar heel erg handig is het niet en maait een beetje de voeten voor Podimo weg.
NRC Vandaag en Haagse Zaken zijn nog wel in 'gewone' podcast apps te vinden overigens.
Niet alleen in Podimo, maar in alle externe apps doet NRC dat met die Pim-podcast. Ook in Spotify bijvoorbeeld alleen de 1e 2 afleveringen volledig.Webgnome schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:58:
Nou ja ik had gehoopt met Podimo dat er een soort van defacto standaard zou gaan ontstaan. En dan doet NRC zoiets. Wel aanbieden in Podimo maar dan met een slap atreksel. Haal het er dan gewoon helemaal uit.
Jammer dat men in Podcastland nu de streamingdiensten achterna gaat met exclusieve platformen. Vond het verdienmodel met een paar euro om vriend van de podcast te worden en eventueel wat extra's te krijgen wel mooi. Maar geen zin om me op Podimo en straks nog meer platformen te moeten abonneren.
Vanmorgen overigens aflevering 4 geluisterd van 'Pim'. Deze podcast is beter dan ik had verwacht tot nu toe. Het ontrafeld op een goede manier het fenomeen maar ook hoe het zo mis heeft kunnen gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Tralapo op 18-08-2022 08:19 ]
De zelfspotcast ging ook naar podimo en dan maken ze daar ook nog reclame voor een exclusief deel dat ze zelf hosten. Ja mensen gaan echt twee abonnementen nemen om een podcast te luisteren. Dan stop ik gewoon met luisteren, ik heb gratis podimo nog maar ben daar eigenlijk mee gestopt met de podcasts die daar staan. Geen zin om meerdere apps in de gaten te moeten houden.Tralapo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:28:
Dat van Pim wist ik, dat was vanaf het begin al zo. Ergens vind ik dat voor de specials waar veel werk in zit niet eens zo heel erg.
Maar inderdaad dingen als NRC Vandaag en Haagse Zaken zijn nu ook weg. Podcasts waarvoor ik zeker niet een extra app ga installeren.
[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 18-08-2022 08:20 ]
/▌
Ik vind reclame maken voor Vriend van de show of vergelijkbare constructies nog niet eens zo heel erg immers als ik bij AgO kijk dan is dat vooral een omgeving waar je met gelijkgestemden kan na bespreken maar het is niet zo dat er extra exclusieve content beschikbaar komt. Ach ja, genoeg gezeurd. We zullen over een jaartje wel zien waar dat Podimo staat en hoe podcast land is veranderd (of niet). Ik gebruik tot nu toe gewoon Podimo en voor deze ene uitzondering de NRC app omdat ik echt wil weten hoe het afloopt ( de podcast dan, met Pim weten we al) en tot nu toe is er genoeg anders te vinden binnen Podimo.
Zelfspodcast Extra (voorheen 'achter het muurtje') staat gewoon op Podimo hoor? Het is alleen wel een losse feed, dus je moet even zoeken en abonneren op die feed.Marzman schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:17:
[...]
De zelfspotcast ging ook naar podimo en dan maken ze daar ook nog reclame voor een exclusief deel dat ze zelf hosten. Ja mensen gaan echt twee abonnementen nemen om een podcast te luisteren. Dan stop ik gewoon met luisteren, ik heb gratis podimo nog maar ben daar eigenlijk mee gestopt met de podcasts die daar staan. Geen zin om meerdere apps in de gaten te moeten houden.
In het begin op podimo noemde ze dat nog steeds achter het muurtje. Toen ben ik afgehaakt, ik wordt ook niet getriggerd door nieuwe afleveringen verder als het in een andere app zit dan ik normaal gebruik voor podcasts.Tralapo schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:21:
[...]
Zelfspodcast Extra (voorheen 'achter het muurtje') staat gewoon op Podimo hoor? Het is alleen wel een losse feed, dus je moet even zoeken en abonneren op die feed.
/▌
eerder sliep ik altijd na een half uur gezocht te hebben op alle streaming kanalen na 5 minuten ergens aan begonnen te zijn maar word steevast wakker als het opeens stil word.
dus mijn oude liefde podcasts maar weer eens uit het stof gehaald.
eerder reed ik dagelijks heen en weer naar Berlijn, Hamburg, Munchen, Antwerpen, Copenhagen etc, dus een aantal posdcasts op de iPhone was dan altijd fijn.
altijd fan van hoorspellen geweest maar nu ook:
- Maarten van Rossem ( al lijkt de frequentie te zijn afgenomen )
- Metal up your podcast ( trash metal podcast )
- in het wiel ( o.a. Thijs Zonneveld bespreekt de grote wielren wedstrijden )
- Moordzaken ( diverse moordzaken worden uit de doeken gedaan )
- Echt gebeurd ( iedereen mag een deel uit zn dagboek komen vertellen )
- Elecktra Podcast ( Wouter Monden bespreekt met div. comedianten en cabaretiers over shows die ze liever wilden vergeten )
- Hallo hier Hilversum ( Vincent Bijlo en Ger Jochems vertellen over oude hoorspellen van vroeger )
- de 100 jarige man die uit het raam klom en verdween ( daar ben ik nu mee bezig: meer dan 100 bekende Nederlanderse stemmen hebben deze podcast ingesproken )
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Dit valt onder promotie voor je eigen platform en dat is niet toegestaan.
[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 20-09-2022 14:28 ]
Briljant. Je bent wel even zoet met de 475 hoorspel afleveringen van de 7 boeken van Voskuil.
[ Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 20-09-2022 23:08 ]
- De Spin
- Mama tandoori
Maar het zijn allemaal pareltjes
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Nog een mooie die ik op Parel Radio tegenkwam:CeesKees schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:40:
Parel Radio, en dan nog even een paar van de mooie afleveringen uitlichten:
- De Spin
- Mama tandoori
Maar het zijn allemaal pareltjes
De Hormoonfabriek. Als je van hoorspelen houdt, echt een pareltje
Overigens een beetje van hetzelfde laken een pak als De Spin, is De Moker. Zeker ook een aanrader. Gaat over de jaren '70 en de strijd om De Wallen. Een goeie film voor het oor
Ik heb een ernstige vorm van tinnitus, normaal mijn hoofd op mijn kussen leggen om te gaan slapen doe ik al jaren niet meer. Ik kan alleen maar slapen met het luisteren van Podcasts. Dit helpt me om het oorsuizen even te vergeten en weg te doezelen op de mooie verhalen en mooie stemmen.
Soms zijn podcasts zo interresant dat ik ze de volgende ochtend af luister tijdens werk, mijn tips:
Napleiten - Een strafpleiter en misdaadjournalist (overigens schrijver van Mocro mafia) nodigen advocaten en officieren van justitie uit om over memorable cases te praten.
De zaak ontleed - Saskia Belleman die dieper ingaat op spraakmakende zaken
Cocaine koorts - NRC podcast over de rol van Nederland in de cocaine handel.
Ukrainecast - om bij te blijven - BBC deepdive in de ontwikkelingen in Ukraine.
1. Geopolitiek/sociaal-economisch
2. Leiderschap/ondernemen
Liefst wel podcasts van 30-90 min (NL/ENG). Dus net iets meer de diepte in dan '3 snelle tips'. Ik luister nu veel De Correspondent, HollandGold, Fantoomgroei, Café Europa. Europa Draait Door, BNR (Ben Tiggelaar). Liefst wel gratis (Spotify) podcasts.
Iemand goede aanvullingen?
Work Life van Adam Grant
A Bit of Optimism van Simon Sinek
Omdenken op het werk van Berthold Gunster
beter worden (podcast over wielrennen en verbeteren)
Beyond the game ( gaat over escaperooms, eigenaren aan het woord)
Goed met Geld podcast ( geldzaken, besparen, soms een aflevering over andere partijen. ik haal er wel wat info uit.
https://www.bnr.nl/podcast/boekestijn-en-de-wijkFuujii schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:09:
Ik ben op zoek naar goede podcasts op het gebied van:
1. Geopolitiek/sociaal-economisch
Iemand goede aanvullingen?
Boekestijn en De Wijk
Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk gaan onder leiding van Hugo Reitsma op zoek naar de nieuwe wereldorde.
Wel echt een aanrader.
It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.
Ik luisterde tot op heden naar Ochtend nieuws van BNR, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan Bas van Werven en zn manier van "grappig" zijn.
Ik heb nu De Nieuws BV op staan, maar dat is gewoon een opname van radio 1, met na een kort nieuwsbulletin een verdere verdieping met interviews. Niet erg, maar met 1,5u per dag veel te lang.
Weten jullie een goed alternatief van +/- 20-30 minuten lang?
Ik luister (als het onderwerp mij aanspreekt) wel eens naar de Volkskrant Elke Dag Dit is vaak één actueel onderwerp wat uitgediept wordt. Of bedoel je meer een NOS journaal? Waarom is dan de radio-opname niet voldoende?LA-384 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 06:39:
Ik ben op zoek naar een nieuwspodcast waarin het dagelijkse nieuws besproken wordt ala "het journaal" op tv.
Ik luisterde tot op heden naar Ochtend nieuws van BNR, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan Bas van Werven en zn manier van "grappig" zijn.
Ik heb nu De Nieuws BV op staan, maar dat is gewoon een opname van radio 1, met na een kort nieuwsbulletin een verdere verdieping met interviews. Niet erg, maar met 1,5u per dag veel te lang.
Ik luister al "de dag" van nos en "nrc vandaag" dat is hetzelfde principe als "elke dag" van de Volkskrant. Nrc en nos hebben vaak overlappende onderwerpen, dus dat is vaak dubbel. Ik ga "elke dag" eens in de gaten houden, misschien hebben die soms een beter/ander onderwerp.Radko schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:33:
Ik luister (als het onderwerp mij aanspreekt) wel eens naar de Volkskrant Elke Dag Dit is vaak één actueel onderwerp wat uitgediept wordt. Of bedoel je meer een NOS journaal? Waarom is dan de radio-opname niet voldoende?
Maar dat is eigenlijk niet wat ik zoek. Ik zoek idd zoiets als een NOS journaal. Ik luister de podcasts in de auto en 's ochtends met opstaan. In de auto kan ik niet skippen naar de volgende aflevering, alleen vooruitspoelen met 15 seconde per keer. De podcast van radio 1 is met zijn 90 minuten te lang, ik luister namelijk nog meer nieuws en actualiteiten podcasts en met 90 minuten extra per dag, krijg ik het rijtje niet afgeluisterd. Alleen het nieuwsbulletin is dan weer te kort vind ik, plus 85 minuten vooruitspoelen is onbegonnen werk
Het ochtendnieuws van BNR is ideaal qua tijdsduur en onderwerpen, maar de presentatie staat me dus niet aan. Ik zoek dus een alternatief wat ook 20-25 minuten duurt en gewoon droog het nieuws brengt zoals het nos journaal.
Ik moet wel zeggen dat "de nieuws bv" verder wel een prettige podcast is. Het heeft dus zowel kort nieuws, als verdieping, maar is dus net wat te lang. Misschien moet ik wel een andere podcast schrappen.
Weerom een goede podcast van de maker van "De brand in het landhuis".
Serial : we were 3
Vond ik persoonlijk wat minder. Had ook in 2 ipv 3 afleveringen gekund. Maar geeft anderzijds wel een goede blik op minder fraaie dingen in het dagelijkse leven in de VS.
Met Het Oog Op Morgen? Ook van de NOS, duurt een uur, maar als je de muzikale intermezzo's skipped en 'm op 1,5x snelheid afspeelt zit je tussen de 25-30 minuten.LA-384 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 06:39:
Ik ben op zoek naar een nieuwspodcast waarin het dagelijkse nieuws besproken wordt ala "het journaal" op tv.
[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 27-10-2022 06:24 ]
/▌
In aflevering 238 heeft hij dit aangekondigd. In aflevering 239 (afgelopen woensdag) kondigde hij aan dat hij voor zichzelf verder gaat als podcast-only onder de naam "Zimmerman en Space".
Nou komt het vreemde. Deze aflevering is even downloadbaar geweest via de NPO-site maar is nu weer verdwenen. Blijkbaar kon de NPO het niet verkroppen dat hij voor zichzelf verder gaat en dat aankondigde via hun kanaal? Ontzettend kinderachtig wat mij betreft, maar goed. Ik ben ook benieuwd of de laatste drie uitzendingen via NPO 2 nu nog doorgaan.
Maar bij deze dus de heads-up: Als je achterliep bij Zimmerman in Space en je je afvraagt waarom er geen nieuwe afleveringen meer verschijnen, zoek dan op "Zimmerman en Space" of ga direct naar https://www.buzzsprout.com/2096278. Daar is de verdwenen aflevering "239 - Tsunami's op Mars" ook gewoon in volle glorie te vinden. Maar dan moet je dat wel even weten...
[ Voor 3% gewijzigd door TwOkkie op 10-12-2022 18:17 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Ik luister zo af en toe ook naar deze podcast. Zeer interessant! Maar mijn Engels is net niet goed genoeg om alles goed te begrijpen. Soms ook erg ingewikkeld.Tsjipmanz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:13:
Huberman Lab Podcast - Podcast van Andrew Huberman, een neurowetenschapper van Stanford, over uiteenlopende onderwerpen als voeding, slaap, depressie, immuunsysteem, hormonen, etc. Alles vanuit een wetenschappelijk perspectief. Alleen als het onderwerp me interesseert.
[ Voor 9% gewijzigd door StopEcocide op 19-12-2022 00:13 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Je kan hier transcripts vinden: https://readthatpodcast.com/StopEcocide schreef op maandag 19 december 2022 @ 00:12:
[...]
Ik luister zo af en toe ook naar deze podcast. Zeer interessant! Maar mijn Engels is net niet goed genoeg om alles goed te begrijpen. Soms ook erg ingewikkeld.
Er is ook een site met geschreven samenvattingen van de afleveringen: https://podcastnotes.org/category/huberman-lab/
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Nu zijn we een kleine 7 maanden verder en ik gebruik Podimo dagelijks. De app is in die tijd aardig verbeterd en ben er toch wel aan gewend geraakt. Het blijft voor mij een fijn platform om al je podcasts in te plaatsen. Wat je wel merkt is dat het aanbod niet heel groot is in bepaalde genres waardoor ik steeds dezelfde aanbevelingen te zien krijg, ook die ik al geluisterd heb / had.Webgnome schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 06:39:
Sinds 1,5 week elke dag lang in de auto dus dan maar podcasts luistern en ik moet zeggen het is echt best een leuke oplossing. Wat ik zoal luister:
- Alle geschiedenis ooit
- Betrouwbare bronnen
- Berlijn. Het verhaal van de muur, (4 afleveringen
- Ver van je bed show
- NRC Vandaag ( die doet het niet meer op podimo??)
- OVT
Sinds kort hebben ze ook een web player maar daar heb ik nog niet veel ervaring mee. Op het werk luister ik het liefste naar mijn toetsenbord en dus niet veel podcasts. En thuis heb ik wel wat beter te doen dan podcasts luisteren.
Genoeg over Podimo. In het lijstje wat hierboven benoemd is heb ik de volgende vaste lijst van dingen die ik nu luister
- Alle geschiedenis ooit
- OVT
- Alle geschiedenis ooit
- Argos
- BV Nederland
- De macht van het verleden ( die is nu afgelopen )
- De Grote Podcastlas
- Geschiedenis voor herbeginners
- Het marathon interview
- Hoe het allemaal mis ging
- OVT
Erg vermakelijk! Leuk om te horen wat er de afgelopen maand zoal ontdekt, uitgevonden, bestudeerd of onderzocht is en nog grappig ook.
Louzy#2475
Napleiten
NRC vandaag
Betrouwbare bronnen.
En nog vele anderen.
Ik merk dat mijn luistervermogen sterk afhankelijk is van de spreker en luister dan bij voorkeur naar een mannenstem of lage vrouwenstem.
Neem bijvoorbeeld 'alle geschiedenis ooit' ontzetten leuke geschiedenis info, echter de schelle vrouwenstem irriteert me. Bovendien lacht ze om bevestiging te krijgen hoe leuk haar eigen grapjes wel niet zijn, brrrr.
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Na aanleiding van dit topic ook enkele malen geprobeerd, maar het voelt als een incrowd feestje waarop je niet bent uitgenodigd. Kan niet aanhaken bij de inhoud.louzy82 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:37:
Gisteren voor het eerst naar Nerdland maandoverzicht geluisterd.
Erg vermakelijk! Leuk om te horen wat er de afgelopen maand zoal ontdekt, uitgevonden, bestudeerd of onderzocht is en nog grappig ook.
Bedankt. Enkelen kende ik nog niet, ik ga die beluisteren.Webgnome schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:07:
mm dit topic was een klein beetje stil dus van mij uit nu even een kleine update. Vorig jaar schreef ik dit:
[...]
Nu zijn we een kleine 7 maanden verder en ik gebruik Podimo dagelijks. De app is in die tijd aardig verbeterd en ben er toch wel aan gewend geraakt. Het blijft voor mij een fijn platform om al je podcasts in te plaatsen. Wat je wel merkt is dat het aanbod niet heel groot is in bepaalde genres waardoor ik steeds dezelfde aanbevelingen te zien krijg, ook die ik al geluisterd heb / had.
Sinds kort hebben ze ook een web player maar daar heb ik nog niet veel ervaring mee. Op het werk luister ik het liefste naar mijn toetsenbord en dus niet veel podcasts. En thuis heb ik wel wat beter te doen dan podcasts luisteren.
Genoeg over Podimo. In het lijstje wat hierboven benoemd is heb ik de volgende vaste lijst van dingen die ik nu luisterDe rest is er of mee gestopt ( Ver van je bed show
- Alle geschiedenis ooit
- OVT
) of is gewoon niet meer leuk ( Betrouwbare bronnen ). Met betrouwbare bronnen ben ik gestopt omdat ik het oeverloos gel*l van de PJ niet meer aan kon horen. Er was in bepaalde afleveringen geen touw aan vast te knopen. Wat ik heel jammer vind is dat ver van je bed show weg is. Dat was een leuke podcast die net een klein beetje verdieping bracht in het nieuws. De dingen die ik op dit moment luister of n het verleden heb geluisterd zijn:
- Alle geschiedenis ooit
- Argos
- BV Nederland
- De macht van het verleden ( die is nu afgelopen )
- De Grote Podcastlas
- Geschiedenis voor herbeginners
- Het marathon interview
- OVT
Hier een paar van mijn kant:
- Studio Plantaardig, over de transitie naar plantaardige voeding
- Ervaring voor beginners, van Theo Maassen
- Napleiten, over strafrecht zaken
- De Groene Amsterdammer
- Theme Park Science, over pretparken
- Betrouwbare Bronnen. Podcast over wat er achter de schermen gebeurt in de politiek
- De Schrik van Roden, 2e wo podcast over de NL oorlogsmisdadiger Jacob Luijtjens die tot op hoge leeftijd uit handen bleef van de autoriteiten
- Maarten van Rossem, deze podcast kent iedereen wel denk ik. Heerlijk om naar te luisteren en indrukwekkend wat Maarten allemaal weet en de diverse anekdotes
Zoals ik zei, Betrouwbare Bronnen kom ik niet doorheen. Wat vind je er zo goed aan @Sebje ?
ik volg PG al een tijdje via twitter, ben het niet altijd met hem eens maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik vind het vooral een verhelderende podcast voor het waaróm. De context krijgen waarbinnen beslissingen worden genomen, zeg maar het historisch perspectief. Soms gaan ze wel echt té lang door, maar zoals bijvoorbeeld de laatste Brexit uitzending is die context wel verhelderend op punten. Jaap Jansen is overigens een klasse journalist. Degelijk, geen schreeuwer, duidelijk.Webgnome schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:32:
De schrik van Roden heb ik ook geluisterd en vond ik erg intressant. Vooral dat een man zoals deze van van alles en nog wat beschuldigd werd maar onder de streep niet zo'n grote nsb'r was dan wat men dacht. En dat het dus vooral de tijdsgeest die bepaald hoe men tegen dit soort mensen aan kijkt.
Zoals ik zei, Betrouwbare Bronnen kom ik niet doorheen. Wat vind je er zo goed aan @Sebje ?
[ Voor 4% gewijzigd door Sebje op 24-02-2023 14:52 ]
Dit is een NRC misdaad podcast over een moordpartij in 1985.
Best interessant tot nog toe.
Dank voor de tip van "De Schrik van Roden". Lijkt me een podcast die past binnen mijn interessegebied.
Ik heb beide beluisterd en vond deze erg goed.wiemelen schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:38:
Ik heb zelf nu aflevering 2 van "Het geheim van Rijswijk" beluisterd.
Dank voor de tip van "De Schrik van Roden". Lijkt me een podcast die past binnen mijn interessegebied.
Dit herinnert me aan De Deventer moordzaak en de Deventer Mediazaak die ook in dat rijtje passen.
Beide gaan over de moord op een Weduwe in Deventer die 24 jaar geleden voor veel ophef zorgde. We stonden aan het begin van de internetrevolutie en degene die daar het handigst mee omging (Maurice de Hond in dit geval) zag kans om het gelijk naar zich toe te trekken, heel Nl ging hierin mee. Nu weten we vaak hoe dat werkt, toen nog niet.
De ene podcast vanuit het perspectief van Maurice de Hond en de andere vanuit het perspectief van een journalist. Zeer verhelderend.
NRC, Enkel via de NRC audio app?wiemelen schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:38:
Ik heb zelf nu aflevering 2 van "Het geheim van Rijswijk" beluisterd.

Zo jammer dat we nu ook een versplintering op de podcast markt krijgen.
- Podimo
- Spotify
- NRC
Zo kreeg ik een aantal maanden terug in een andere podcast een reclame over een podcast(geen idee meer welke het was) dacht toen nog klinkt interessant, totdat ik hoorde "Luister er naar in de NRC audio app".
Meer mensen die hier op afknappen?
Zelf maak ik gebruik van Podcast Addict. Alle podcast waar ik naar luister zijn nog open te vinden.
- De kunst van verdwijnen
- Lacroix. Ik was gangster
Een journalist vertelt aan twee anderen welke journalistieke actie het meest is bijgebleven.
Ik gebruik enkel podcast addict en deze is daar ook te vinden.walterworld schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:21:
[...]
NRC, Enkel via de NRC audio app?![]()
Zelf maak ik gebruik van Podcast Addict. Alle podcast waar ik naar luister zijn nog open te vinden.
- Tweakers
- Bright
- POM
- Radio Romano
- Appels en Perenshow (tijdelijk gestopt helaas)
- Heijne en van Teutem
- Ik weet je wachtwoord
- Tech45
- Iculture
- Tech45
Bij Radio Romano geniet ik erg van de dynamiek tussen Marcel en Roelof en is Noortje soms te aanwezig en doet ze te wijs.
[ Voor 5% gewijzigd door kapi_tijn op 03-03-2023 09:51 ]
Ik mis geen afleveringen van:
Tweakers Podcast (duh)
Bright
Waveform
Maarten van Rossem
NRC Vandaag
F1 aan Tafel
Racingnews365
Luister ik naar behoefte:
Geuze&Gorgels
Kibbeling
Grote Gwen en Geraldine Show
Het land van Wierd Duk
Afhameren met Wouter de Winther
NRC Haagse Zaken
NRC Onbehaarde Apen
En meestal luister ik wel een docu achtige podcast. Op moment luister ik "Wie praat, die slaapt" een docu over de onderwereld en de deals die justitie maakt met kroongetuigen o.a.
Zoals je ziet een heel divers scala aan podcasts 🙈
Yes eens!Sempy schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:31:
Voor wie nog een goede podcast zoekt over de oorlog in Ukraine, is Veldheren van oud-generaals Peter van Uhm en Mart de Kruif een aanrader.
Zeer intrigerende podcast waarin journalist Eline Ronner achter haar bij Mt. Gox gestolen bitcoins aangaat en in een steeds groter wordend schimmig web terecht komt waarin zelfs de Russische en Amerikaanse geheime diensten een rol spelen. Tot dusver een aanrader voor mensen met enige interesse in de cryptowereld.
Thanks voor de tip, die ga ik eens checken!wiemelen schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:11:
White lies podcast is ook weeral een aanrader van NPR. Sterk staaltje onderzoeksjournalistiek.
Ik vond een aantal afleveringen van Gonzo ook heel erg vet, zoals aflevering 4 met Peter Rensen over hoe hij undercover zat bij de extreemrechtse Centrum Democraten.
Ik ga niet spoileren maar het betreft een Italiaan die na een concertbezoek met de familie in A'dam nog even 'een drankje gaat doen' in de binnenstad. Hij raakt kwijt en probeert zich ten overstaan van zijn familie uit een netelige situatie te redden...
Je hoef niet heel erg visueel te zijn ingesteld om het voor je te zien. een echte aanrader.
Zeker een boeiend podcast, jammer dat ze nu even met vakantie zijn. I need my fix!Sempy schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:31:
Voor wie nog een goede podcast zoekt over de oorlog in Ukraine, is Veldheren van oud-generaals Peter van Uhm en Mart de Kruif een aanrader.
Voor verdiepende Rusland/oorlog-info kan ik In Moscow's Shadows van Mark Galeotti aanraden, een Britse hoogleraar die Rusland al decennia volgt. Geen stoffige opsommingen maar Mark kan ook gewoon leuk en vlot vertellen, met de nodige humor.
Ook luister ik graag naar de Vlaamse comedians Alex Agnew met de Welcome to the AA podcast, Xander de Rycke met Mosselen om Half Twee en de Fokcast van Fokke van der Meulen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Voor je dagelijkse Oekraine update is https://www.bnr.nl/podcast/boekestijn-en-de-wijk ook een aanrader.TMDC schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:32:
[...]
Zeker een boeiend podcast, jammer dat ze nu even met vakantie zijn. I need my fix!
Voor verdiepende Rusland/oorlog-info kan ik In Moscow's Shadows van Mark Galeotti aanraden, een Britse hoogleraar die Rusland al decennia volgt. Geen stoffige opsommingen maar Mark kan ook gewoon leuk en vlot vertellen, met de nodige humor.
Podcasts die ik eerder al luisterde:
Tweakers podcast
Darknet diaries: cybersecurity verhalen
The world's greatest con: eerste seizoen over Operation Mincemeat, daarna losse verhalen
Veldheren
Ik weet je wachtwoord
Myths and Legends: droge show met obscure mythes en legendes
Scoundrel: vergeten schurken uit de geschiedenis
Voor de betalende luisteraars zijn er heel netjes vakantieafleveringen vooraf opgenomen, op zich leuk om allerlei sterke anekdotes te horen. Maar ik mis inderdaad ook een stukje duiding bij wat er nu gebeurt.TMDC schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:32:
[...]
Zeker een boeiend podcast, jammer dat ze nu even met vakantie zijn. I need my fix!
Gisteren de eerste 2 afleveringen geluisterd, maar ik vond het toch van behoorlijk niveau.Webgnome schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:27:
Ik kan die twee luchtfietsers eerlijk gezegd niet uitstaan. Er zijn als je op de hoogte wil worden gehouden veel betere bronnen lijkt mij
Wat zijn de betere dan, volgens jou?
Een nieuwe podcast die ik recent heb ontdekt:
Snodelike Saken
https://podcasters.spotify.com/pod/show/snodelikesaken
Een truecrime podcast serie over middeleeuwe moorden. Erg interessant.
ENG
My Favorite Murder, true crime
NL
Zelfspodcast , actualiteit en humor
Onbehaarde apen, wetenschap
Radio Romano, humor
Met het oog op morgen, actualiteit
Op1, actualiteit
OVT, geschiedenis
Alle Geschiedenis ooit, geschiedenis
Radio Oranje, geschiedenis
Moord podcast, true crime
BE
De volksjury, true crime
De Kroongetuigen, true crime
diverse podcast met Johan op de beeck (napoleon, franse revolutie, Lodewijk 14de) , geschiedenis
- Error Code
- Critical Thinking - Bug Bounty
- Hacker History
[ Voor 4% gewijzigd door Theswitch op 27-08-2023 21:12 ]
Tof. Ken je ook de postcast "Malicious life"?Theswitch schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:11:
Na Darknet Diaries ben op zoek gegaan naar gelijkende podcasts, nu luister ikLeuk als je van security dingen houdt.
- Error Code
- Critical Thinking - Bug Bounty
- Hacker History
edit: Van de week trouwens nog in 1x de podcast "Dit kan geen toeval zijn" geluisterd.
Zonder er inhoudelijk op in te gaan moet ik zeggen dat ik er nog steeds een apart gevoel aan overgehouden heb. Ik weet nog steeds niet wat ik nu wel of niet moet geloven... Een hele aparte podcast.Als de Nederlander Bart in 2017 op het vliegveld van Madrid in de rij staat voor een vlucht naar Barcelona, wordt hij uit de rij gehaald en naar een leeg vliegtuig gebracht. De uren die volgen zetten het leven van Bart op zijn kop. Wat gebeurde er precies? En wie hadden Bart in het vizier? Volkskrant-journalist Huib Modderkolk en podcastmaker Simone Eleveld gaan op onderzoek in de schimmige wereld van geheime diensten. Kun je ooit zekerheid krijgen of je een doelwit was van een veiligheidsdienst? In hun zoektocht naar antwoorden blijkt dat Bart over uiterst gevoelige informatie beschikte en niet zomaar een willekeurig doelwit was. Maar ook dat de gebeurtenis diepe sporen nalaat en zorgt voor vertwijfeling en achterdocht bij vrienden en familie.
[ Voor 61% gewijzigd door Faeshaas op 05-09-2023 15:23 ]
Probeer dan ook De Spindocters eens.Faeshaas schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:20:
Met de verkiezingen in het vooruitzicht, welke politieke podcasts zijn leuk om te luisteren? Ik luister sinds kort "De Stemming" podcast en het lijkt me leuk om dmv dit soort podcasts een beter beeld te krijgen over waar alle partijen deze verkiezingen voor staan. Zijn er nog meer vergelijkbare podcasts die jullie zouden aanraden?
Ik vind bv Moorden uit het Noorden en Al sla je me dood best leuke podcasts.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Klik op de player, button helemaal rechts, en dan wachtrij automatisch afspelen uitzetten. Zelf ook blij met podimo alleen merk ik dat bijvoorbeeld DPG, volkskrant en Telegraaf al haar podcast van podimo halen en alleen nog via Spotify waardoor je soms toch nog ander app nodig hebtpven schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:00:
Ik ben blij met Podimo, maar hun app is echt om te janken zo slecht. Iemand een idee of bv de autoplay uit kan?
Kan je eens een voorbeeld noemen welke podcast bij podimo weg is? Ben benieuwd of die dan ook niet in bv pocket casts te vinden zijn.Deezers schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:45:
[...]
Klik op de player, button helemaal rechts, en dan wachtrij automatisch afspelen uitzetten. Zelf ook blij met podimo alleen merk ik dat bijvoorbeeld DPG, volkskrant en Telegraaf al haar podcast van podimo halen en alleen nog via Spotify waardoor je soms toch nog ander app nodig hebt
Had je al in de instellingen gekeken? Dat is gewoon een optie namelijk.pven schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:00:
Ik ben blij met Podimo, maar hun app is echt om te janken zo slecht. Iemand een idee of bv de autoplay uit kan?

Het aanbod word ook steeds beter al heb ik nog zo mijn vragen bij hoe dat het verdienmodel in elkaar zit. Ze lijken openlijke rss feeds van podcasts te scrapen / verzamelen maar of ze de personen die die podcasts maken dan ook betalen? Ik ga er nu nog maar even van uit van wel.
Anyways nog even een kleine duit in het zakje van mijn kant:
- Napleiten
- Pro forma
- Gondo
- NTR Focus
- De Zwemclub
- Alle geschiedenis ooit
- Radio Orangje
[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 14-09-2023 07:45 ]
Volkskrant elke dag, culturele bagage, podcasts van AD zoals misdaad en media podcast. Alles van DPG.sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:57:
[...]
Kan je eens een voorbeeld noemen welke podcast bij podimo weg is? Ben benieuwd of die dan ook niet in bv pocket casts te vinden zijn.
Alles behalve ad misdaad kan ik op PC direct vinden met recente afleveringen. Staat wel een misdaad van t parool?Deezers schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:48:
[...]
Volkskrant elke dag, culturele bagage, podcasts van AD zoals misdaad en media podcast. Alles van DPG.
DPG staat er ook.
The girlfriends : true crime story
Om min of meer actief te luisteren: LeVar Burton Reads en James o'Brien.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Daarom ben ik nu op zoek naar een goed (gratis) alternatief
heeft iemand een tip voor een goede podcast-app voor Android?
Ik heb zelf Pocket-Casts gevonden, maar ben nog niet overtuigd.
Ik gebruik zelf AntennaPod en dat vind ik een erg goede podcast app. Mist alleen de synchronisatie naar verschillende devices.Radko schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:00:
Ik luister momenteel mijn podcasts via de Google podcast app, nu zag ik dat die app gaat verdwijnen en Google adviseerd mij over te stappen naar youtube Music. De gratis versie ondersteund volgens mij niet dat hij door blijft spelen als het scherm uit is.
Ik gebruik inmiddels al een tijdje de Apple podcast app naar tevredenheid, daarvoor via Tune-in en dat ging ook prima.Radko schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:00:
Ik luister momenteel mijn podcasts via de Google podcast app, nu zag ik dat die app gaat verdwijnen en Google adviseerd mij over te stappen naar youtube Music. De gratis versie ondersteund volgens mij niet dat hij door blijft spelen als het scherm uit is.
PodcastAddict. Gratis met een banner, maar voor eenmalig een paar euro verdwijnt de banner.Radko schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:00:
Gebruik al jaren Pocket-cast, kan ook syncen met diverse apparaten (volgens mij eenmalig voor een klein bedrag).Radko schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:00:
Vroeger was dat inderdaad een eenmalige aanschaf, na overname(s?) bieden ze nu enkel nog een abonnement aan:Marc3l schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:57:
[...]
Gebruik al jaren Pocket-cast, kan ook syncen met diverse apparaten (volgens mij eenmalig voor een klein bedrag).
https://pocketcasts.com/plus/
Dit is wel echt een parel! Een van de betere verhalende podcast van de afgelopen jaren.Stelsol schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:33:
Net De kunst van het verdwijnen geluisterd. Een Vlaamse podcast die initieel over een tunnelroof in de Diamantwijk in Antwerpen gaat, maar langzaamaan veel meer wordt dan die bankoverval. Echt een aardig stukje journalistiek en goed verteld.
I am the great Cornholio!