ben benieuwd over overcast beter is. Gewoon een test.freggel84 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:30:
[...]
Waarom blijf je dan niet gewoon pocket cast gebruiken?
Ben de laatste tijd helemaal verslingerd aan Geschiedenis Inside. Thomas van Luyn en Gijs van Engelen bespreken diverse personen in de geschiedenis en doen dat op een, voor mij, erg aangename manier. Ik ben naar aanleiding van een aflevering over de rijkste man ter wereld OOIT op zoek naar geschiedenis podcasts die specifiek gaan, of series hebben, over geschiedenis op/van het Afrikaanse continent? Daar weet ik zelf erg weinig van ( behalve dan Egypte) en dat is volgens mij best jammer.
Heeft iemand tips?
Heeft iemand tips?
Geschiedenis voor herbeginners heeft het een en ander over Congo, kolonialisme en slavernij:
https://www.geschiedenisvoorherbeginners.be/series
Daarnaast heeft Klara de nodige geschiedenispodcasts. In die over Leopold II komt Congo ook ruim aan bod.
Ook een interessante, gaat niet over Afrika maar over de Indonesische "Revolusi"
Daarnaast nog wel hier en daar een podcast over de 2e wereldoorlog, met het verloop van de oorlog in (Noord)Afrika, maar ik weet niet of je dat ook bedoelt?
https://www.geschiedenisvoorherbeginners.be/series
Daarnaast heeft Klara de nodige geschiedenispodcasts. In die over Leopold II komt Congo ook ruim aan bod.
Ook een interessante, gaat niet over Afrika maar over de Indonesische "Revolusi"
Daarnaast nog wel hier en daar een podcast over de 2e wereldoorlog, met het verloop van de oorlog in (Noord)Afrika, maar ik weet niet of je dat ook bedoelt?
Geschiedenis voor herbeginners had ik al eens geluisterd, althans die over Congo. Verder kan 2e wereldoorlog mij niet veel interesseren tegenwoordig. Dat komt al zo vaak aanbod dat ik er een beetje moe van word. Ben eigenlijk echt op zoek naar de echte geschiedenis zonder een westers sausje als je snapt wat ik bedoel.
Dat wordt zoeken naar podcasts in het Zulu of Swahili, vrees ik, dan
@Webgnome misschien history of South africa wat?
Heb niet helemaal uit maar gaat vrij diep in op o.a. de (trek)boeren etc.
Heb niet helemaal uit maar gaat vrij diep in op o.a. de (trek)boeren etc.