Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:32
Ik was nog vergeten te zeggen dat er na de film door de hele zaal werd geapplaudisseerd. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en bewijst hoe bijzonder mooi deze film/dit verhaal is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Ga dit weekend ws met collega, hier in Barcelona draait de Engelse versie met Spaanse ondertiteling
Met Dolby Atmos geluid

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09

Vrijdag

De Zwarte

Cthulhu schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:50:
Ga dit weekend ws met collega, hier in Barcelona draait de Engelse versie met Spaanse ondertiteling
Met Dolby Atmos geluid
Todos ellos flotan aquí abajo

:+ >:) })

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Vrijdag schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:03:
[...]

Todos ellos flotan aquí abajo

:+ >:) })
Ze kruipt maar lekker tegen me aan ;)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Cthulhu schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:33:
[...]

Ze kruipt maar lekker tegen me aan ;)
Totdat je zegt "beep beep", dan krijg je een oplawaai :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 15:12

Boy

www.byoscoop.nl

LOL ik heb net even het begin van dit topic weer eens gelezen, zo mooi hoe veel mensen dachten dat deze film niets zal en het niet iets voor het grote publiek zal zijn xD

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renrom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 12:40
Ik vond de film helaas erg tegenvallen. Keek er erg naar uit met name omdat ik het origineel geweldig vond en de trailer sprak me ook erg aan.

De clown was niet eng en ook de gehele setting voelde niet creepy aan. De kinderen acteerden prima, maar het verhaal kwam er niet lekker eruit. Het leken op zich zelfstaande momenten. Wat me ook toch wel stoorde was de muziek.. deed ons erg denken aan Harry Potter :P ..

Ook de scene 'beep beep' had ik het gevoel dat het er even in moest omdat het ook in het origineel zit. Echter verteld het nu helemaal niets terwijl het juist in het origineel iets zegt over het beroep van Ritchie/

Maar ja, ieder zijn mening natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door renrom op 15-09-2017 20:44 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

renrom schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:24:
Ik vond de film helaas erg tegenvallen. Keek er erg naar uit met name omdat ik het origineel geweldig vond en de trailer sprak me ook erg aan.

De clown was niet eng en ook de gehele setting voelde niet creepy aan. De kinderen acteerden prima, maar het verhaal kwam er niet lekker eruit. Het leken op zich zelfstaande momenten. Wat me ook toch wel stoorde was de muziek.. deed ons erg denken aan Harry Potter :P ..

Ook de scene 'beep beep' had ik het gevoel dat het er even in moest omdat het ook in het origineel zit. Echter verteld het nu helemaal niets terwijl het juist in het origineel iets zegt over het beroep van Ritchie/

Maar ja, ieder zijn mening natuurlijk.
Ik heb 'm gisteren gezien. Ik vond 'm wel goed, maar ik kan me hierin vinden. Ik werd niet goed meegenomen in het verhaal helaas.

Ik wilde ook niet dat de film echt een enge horrorfilm moest zijn, maar het verhaal goed zou vertellen.

Ik denk dat ik ook al te veel stukjes op Youtube heb gekeken en daardoor al te veel wist. Het volgende hoofdstuk kijk ik niets van tevoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wat mij opvalt, zowel hier in het topic als toen ik de film gekeken heb: heel veel mensen die deze film vergelijken met de miniserie (geen film!) uit de jaren 90. Wat mij betreft is dat begrijpelijk, maar erg onterecht. Uiteindelijk is deze film gebaseerd op het boek, en niet op de miniserie. Ik krijg daarom het idee dat mensen de film tegen vinden vallen, wat ik wel jammer vind.

Nomen nescio

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Bra-Jo schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:55:
Wat mij opvalt, zowel hier in het topic als toen ik de film gekeken heb: heel veel mensen die deze film vergelijken met de miniserie (geen film!) uit de jaren 90. Wat mij betreft is dat begrijpelijk, maar erg onterecht. Uiteindelijk is deze film gebaseerd op het boek, en niet op de miniserie. Ik krijg daarom het idee dat mensen de film tegen vinden vallen, wat ik wel jammer vind.
Ik ga het boek iig nog lezen en kijk de film erna nog eens, maar ik deed 'm niet vergelijken met de miniserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renrom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 12:40
Bra-Jo schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:55:
Ik heb het boek, de mini serie en de film dus gezien en afgelopen weekend nog maar eens de mini serie :P . Maar ik blijf toch bij mijn mening dat ik de huidige film toch minder vind aansluiten op het boek.

Toegegeven, het einde van de miniserie blijft ruk, maar de sfeer in het geheel vind ik toch meer spreken dan deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 16:43
Ik vind de nieuwe versie prima, maar dat komt met name door het uitstekende acteerwerk van de kinderen.
Heb wel de mini-serie en het originele Engelse boek besteld. Eens zien of ik ergens tijd weet te vinden om dat eindelijk eens uit te lezen. Met opzet niet de movie tie-in versie gekozen, want ik wil juist weten waar de zaken verschillen. Wordt nog een probleempje qua tijd, want ik heb ook nog de complete Hitchhikers Guide to the Galaxy, en 1984 op stapel liggen om te lezen....

Boy: daar komt het wel op neer ja. Het is een puur commercieel element: Men verfilmt een boek en als dat succesvol blijkt gaan ze vervolgens weer een boekversie van de film maken die voor minstens 80% hetzelfde is als het originele boek. Al moet ik zeggen dat ik ook al boekversies van een verfilming ben tegen gekomen die gewoon nog volledig gelijk waren aan het origineel. Was dus alleen de cover vervangen door de filmposter ;)

[ Voor 30% gewijzigd door AcidBurn op 18-09-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

AcidBurn schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:55:
Ik vind de nieuwe versie prima, maar dat komt met name door het uitstekende acteerwerk van de kinderen.
Heb wel de mini-serie en het originele Engelse boek besteld. Eens zien of ik ergens tijd weet te vinden om dat eindelijk eens uit te lezen. Met opzet niet de movie tie-in versie gekozen, want ik wil juist weten waar de zaken verschillen. Wordt nog een probleempje qua tijd, want ik heb ook nog de complete Hitchhikers Guide to the Galaxy, en 1984 op stapel liggen om te lezen....
tie-in betekent dat het boek zich heeft aangepast aan de film?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk dat de originele serie meer een 'jeugd sentiment' zijn, dat ik die iets beter vind. Film an sich (dus niet met boek/serie) staat wel beter, zeker die loser club hebben ze perfect neergezet en je hebt echt het idee van tijdbeeld.

Maar mijn grote irritatie, bij orgineel was Penny ook gewoon 'clown', semi-grappig ogende clown waardoor mening persoon de komende weken/maanden geen clown normaal kon aankijken. Penny in deze film is imho 'te eng' neergezet, hij had imho weinig link meer met de onschuldige happy clown. Hij was 10x beter in 'angry mode', maar het is niet meer het gevoel dat ik bij origineel had, dat ik in omtrek van 10 kilometer geen clown meer wilde zien :P
Boy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:49:

Ik denk dat ik ook al te veel stukjes op Youtube heb gekeken en daardoor al te veel wist. Het volgende hoofdstuk kijk ik niets van tevoren.
Ik ben wel benieuwd wat ze met volgende deel doen, theorien vliegen rond, gaan ze naar historie van Penny of juist naar de 'hogere machten' en de turtle komt nog even langs?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

SinergyX schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:26:
Ik ben wel benieuwd wat ze met volgende deel doen, theorien vliegen rond, gaan ze naar historie van Penny of juist naar de 'hogere machten' en de turtle komt nog even langs?
De turtle ken ik alleen maar van verhalen, moet er nog achter komen in het boek hoe het precies zit.

Ik hoop dat het budget nu wat opgeschroefd wordt aangezien de film zo'n succes is. Ik las dat vanwege budget er toch keuzes gemaakt dienden te worden. Dat zou nu geen probleem moeten zijn; denk dat bijna iedereen wel deel 2 wil gaan kijken.

Van mij mochten ze deel 2 ook wel weer 2-en delen, als dat nodig is om het hele verhaal erin te krijgen. Of maak de film sowieso 3 uur dan, ik heb daar wel zin in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 08:29

s0kkie

Cowabunga

Eigenlijk er is al een scene gemaakt met een geschiedenis van Pennywise maar die was zo gruwelijk dat ze het er uit hadden gehaald, dat vertelde de acteur in een interview.
Dus die zal vast wel in deel 2 komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

s0kkie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:47:
Eigenlijk er is al een scene gemaakt met een geschiedenis van Pennywise maar die was zo gruwelijk dat ze het er uit hadden gehaald, dat vertelde de acteur in een interview.
Dus die zal vast wel in deel 2 komen :)
"Gruwelijk" van hij was te eng, of zo slecht gemaakt, of zo goed hij komt pas in deel 2? Het woord "gruwelijk" wordt anders opgevat, ligt eraan van welke generatie je bent :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
In de context van de zin ga ik er vanuit dat hij gruwelijk in de zin van gory of gewelddadig bedoeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

AcidBurn schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:04:
In de context van de zin ga ik er vanuit dat hij gruwelijk in de zin van gory of gewelddadig bedoeld :)
ik zou juist denken dat hij niet goed was, omdat ze 'm uit de film hebben gehaald...maar laten we hopen dat je gelijk hebt :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik wil graag het boek kopen, maar ik weet niet welke versie. Grappige is dat ik al eerder keek hiernaar, en dat het eBook toen nog 2,99 kostte, en nu 9,99 xD

Maar welke moet ik nu kopen / wat is het verschil : https://www.bol.com/nl/s/...l/sc/books_all/index.html

Ik las hier eerder iets van 'tie-in' versie, wat houdt dat in? Ik wil gewoon het origineel lezen, geen aanpassing aan een film...

edit: ok, ik zie opeens 'filmeditie' erbij staan, dat zal dat 'tie-in' zijn. Het origineel in het Nederlands vind ik nergens helaas (ben bang dat de Engelse versie niet lekker genoeg voor me leest, kon ik maar een paar pagina's voorlezen)

[ Voor 17% gewijzigd door Boy op 19-09-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Mijn excuses, de acteur bedoelde inderdaad te ziek/gewelddadig/schokkend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Boy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:41:
Het origineel in het Nederlands vind ik nergens helaas (ben bang dat de Engelse versie niet lekker genoeg voor me leest, kon ik maar een paar pagina's voorlezen)
Kijk hier even: https://www.sheilaomalley.com/?p=7665
Daar staan de eerste paar bladzijdes uit het boek (zoek ff naar Excerpt).

Op die pagina die je aanhaalt, staan feitelijk maar twee versies van IT: de Engelstalige en de vertaalde. Het prijsverschil tussen de twee Nederlandse titels van 9,99 en 15,- is ebook of paperback, verder niks.

[ Voor 33% gewijzigd door Bra-Jo op 19-09-2017 14:01 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Bra-Jo schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:56:
[...]

Kijk hier even: https://www.sheilaomalley.com/?p=7665
Daar staan de eerste paar bladzijdes uit het boek (zoek ff naar Excerpt).

Op die pagina die je aanhaalt, staan feitelijk maar twee versies van IT: de Engelstalige en de vertaalde. Het prijsverschil tussen de twee Nederlandse titels van 9,99 en 15,- is ebook of paperback, verder niks.
Bedankt!

De prijs van 2,99 heb ik echt afgelopen week gezien op Bol.com, maar durfte nog niet aan te schaffen omdat ik niet wist of het wel op m'n eReader zou werken.

Ik heb ook een versie gevonden op Google Play Books en de excerpt die jij aangeeft, start met dezelfde zin als de NL versie die ik vond bij Google. Ik denk toch dat ik voor de NL versie ga en dit eBook aanschaf:

https://play.google.com/b...d=MhkyAgAAQBAJ&pg=GBS.PT6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

s0kkie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:16:
Mijn excuses, de acteur bedoelde inderdaad te ziek/gewelddadig/schokkend :P
In wel context? Bedoel, wat 'gruwelijker' zou er nu nog moeten zijn na al de films van afgelopen jaren? Bedoel, in de tijd van mes, schaduw, gillen, zou ik dat nog kunnen begrijpen, maar met de kickoff sinds Saw lijkt me dat er nog bar weinig is wat 'te schokkend' zou zijn.

(of het moet in context van 'kinderen, misbruik, vrouwen, fout, politieke opvattingen' zitten).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

SinergyX schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:10:
[...]

In wel context? Bedoel, wat 'gruwelijker' zou er nu nog moeten zijn na al de films van afgelopen jaren? Bedoel, in de tijd van mes, schaduw, gillen, zou ik dat nog kunnen begrijpen, maar met de kickoff sinds Saw lijkt me dat er nog bar weinig is wat 'te schokkend' zou zijn.

(of het moet in context van 'kinderen, misbruik, vrouwen, fout, politieke opvattingen' zitten).
Ik vermoed dat het te maken heeft met de ratings in de VS, zie Wikipedia: Motion Picture Association of America film rating system. IT heeft nu een R-rating, ik ga er van uit dat als deze scène(s) gebleven waren, er een NC-17 rating aan gehangen had, met alle (commerciële) gevolgen van dien.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Misschien duidelijker om de originele quote erbij te pakken ;)

“There was a scene we shot that was a flashback from the 1600s, before Pennywise [was Pennywise],” Skarsgard said. “The scene turned out really, really disturbing. And I’m not the clown. I look more like myself. It’s very disturbing, and sort of a backstory for what It is, or where Pennywise came from. That might be something worth exploring in the second one. The idea is the ‘It’ entity was dormant for thousands and thousands of years. The [flashback] scene hints on that.”

Bron

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Is dat niet van de originele bewoners die allemaal verdwenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ram0n schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:27:
Misschien duidelijker om de originele quote erbij te pakken ;)

“There was a scene we shot that was a flashback from the 1600s, before Pennywise [was Pennywise],” Skarsgard said. “The scene turned out really, really disturbing. And I’m not the clown. I look more like myself. It’s very disturbing, and sort of a backstory for what It is, or where Pennywise came from. That might be something worth exploring in the second one. The idea is the ‘It’ entity was dormant for thousands and thousands of years. The [flashback] scene hints on that.”

Bron
Theorie: ze noemen daarna 1800s hem wel 'pennywise', wat zou impliceren dat hij in de periode erna 'gemaakt' wordt. Beetje Martyr idee? :P
spoiler:
Zover ik weet is Pennywise een 'alien ras' wat al miljoenen jaren slaapt en actief wordt bij een gruwelijke moord/dood, afaik begnit het rond 1700s, dat hij de eerste 'trigger' is die Pennywise uiteindelijk dus 'pennywise' maakt? Zou best onderdeel van deel 2 kunnen zijn, de diverse flashbacks naar vorige periodes dat hij actief was, al neem ik aan dat een Stephen King ook wel een bepaalde richting zou zien, en niet een compleet verzonnen verhaal hoe het zou kunnen aflopen

Heb jaren geleden het boek in Engels gelezen, dus misschien niet helemaal accuraat

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 19-09-2017 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
It Part 2 krijgt officieel green light, komt September 2019 uit.
Nu is de vraag of ze voor A-listers gaan of voor (relatief) onbekende acteurs.
Want laten we wel wezen, de kind-acteurs uit Part 1 waren volgens mij allemaal onbekenden.
Voor Sophia Lillis (Bevery Marsh) was het in ieder geval haar eerste grote rol.

Heb wel een leuk lijstje langs zien komen, mochten ze voor A-listers gaan:
Beverly: Amy Adams (duh... no-brainer)
Ritchie: Ryan Reynolds. The Merc With a Mouth, zou zeker passend zijn :)
Ben: Jeremy Renner
Bill: Christian Bale
Eddie: Bradley Cooper
Stanley: Adrian Brody
Mike: Anthony Anderson

Al zou ik dan zelf Ben en Eddie omdraaien, wat de acteurs betreft.
Bradley lijkt me veel beter als Ben nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Ja, klopt. Dat jongetje van Stranger Things was dan de ‘bekendste naam’ onder de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTTA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 22:10
Voor Mike zou ik misschien liever John Boyega zien.
Al is die misschien wel wat te jong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor een volwassen Beverly Marsh graag Jessica Chastain (want prachtig lang golvend rood haar en Jessica Chastain O+ ) en voor Mike Laurence Fishburn :Y

De rest weet ik niet :P

[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 26-09-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De 'jonge' Bill is nog een redelijk bekende acteur, maar de rest was inderdaad onbekend :)
Voor mij is alleen belangrijk als het maar een betere cast wordt dan de 'adults' van de 1990 versie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:41
Gisteren de film gekeken thuis, maar ik ben er met de verkeerde gedachte naar gaan kijken. Ik dacht namelijk dat het een remake was van de film uit 1990 (toen was ik nog niet eens geboren, haha). Wat ik hier las is dat ze dus het boek volgen en die heb ik nooit gelezen. Ondanks dat ik vond ik het toch een vermakelijke film en ga ik het volgende deel zeker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

vinom schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:26:
Gisteren de film gekeken thuis, maar ik ben er met de verkeerde gedachte naar gaan kijken. Ik dacht namelijk dat het een remake was van de film uit 1990 (toen was ik nog niet eens geboren, haha). Wat ik hier las is dat ze dus het boek volgen en die heb ik nooit gelezen. Ondanks dat ik vond ik het toch een vermakelijke film en ga ik het volgende deel zeker kijken.
Ik kan je zeker aanraden het boek alsnog te lezen. Dan krijg je een hoop achtergrondinfo en motiviatie van de karakters in mee die niet in de film ter sprake komen. Of alleen even heel kort als een soort fanservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 20:31
Ik heb hem ondertussen 4 keer gezien en dit is écht de top van de top. Wat een cast, muziek en sfeer wordt daar neergezet! Ik kan niet wachten op de directors cut bluray!

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Vanaf 24 januari de Bluray en 4K UHD Bluray te koop in de winkels _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 14:36
Hij is eindelijk op blu-ray dus heb hem gezien, en in het begin waren die losse stukjes een beetje "meh" tuurlijk leren we daardoor de karakters wat beter kennen en waar ze bang voor zijn, maar zoals gezegd, het vormde voor mij niet echt een geheel. Daar doorheen gegeken een erg vermakelijke film, met een "Stranger things" clubje kids die gewoon leuk zijn om naar te kijken.

7.5/10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De eerste set foto's van deel 2 zijn op internet te vinden :)
Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/bgus-1323714-001-2-1535746811.jpg?crop=1xw:1xh;center,top&resize=768:*

Dit is ook een stukje uit het boek wat niet in de 1990 versie zat:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dl872h0U8AElxHj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

s0kkie schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:23:

Dit is ook een stukje uit het boek wat niet in de 1990 versie zat:
[afbeelding]
Vet man! Ik ben het boek nu aan het lezen en heb dit gedeelte al gehad (ben op 3/4 van het boek).

spoiler: kleine spoiler uit begin van boek tov de films
In het begin van het boek vond ik het vooral maf dat Georgie niet het riool in getrokken wordt, maar door mensen uit de straat opgepakt wordt (dood en zonder arm) en naar huis wordt gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 19:02

Sargan

Filmfreak...

De eerste trailer is er trouwens ook al

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Awzqw_c2c5Y]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:25

Chiron

Moderator Discord
Sargan schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:54:
De eerste trailer is er trouwens ook al

[video]
fanmade. helaas :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Inderdaad fanmade, ze zijn nog aan het filmen. Er zijn wel beelden van chapter two getoond op Comic Con maar die zij nog niet gelekt. Onderstaande foto kwam ik ook tegen waarin duidelijk wordt welk beroep Richie heeft gekozen:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eEjNVK/richietozier.png

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 04-09-2018 19:31 ]

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

En nog meer set foto's :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn01.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2018/09/skarsgard-it2set/bill-skarsgard-gets-into-character-as-pennywise-on-it-2-set-09.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn03.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2018/09/skarsgard-it2set/bill-skarsgard-gets-into-character-as-pennywise-on-it-2-set-01.jpg

Ook nog een foto van een soort circus set maar die kan ik even zo snel niet meer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jessica Chastain als Beverly Marsh! <3 <3 O+ :9~ ^)

IMDB: It: Chapter Two (2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

zijn ook weer lekker plaatjes te vinden

https://proxy.duckduckgo....tos-Behind-Scenes.jpg&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

@Vrijdag De gehele cast is perfect gedaan naar mijn mening!

@Boy Dat lijkt heel erg op een scene van deel 1 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

s0kkie schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:14:
@Vrijdag De gehele cast is perfect gedaan naar mijn mening!

@Boy Dat lijkt heel erg op een scene van deel 1 :P
Ow, serieus? Heb ik dat wss verdrongen om weer te kunnen slapen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

D. Ninjai schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:29:
Inderdaad fanmade, ze zijn nog aan het filmen. Er zijn wel beelden van chapter two getoond op Comic Con maar die zij nog niet gelekt. Onderstaande foto kwam ik ook tegen waarin duidelijk wordt welk beroep Richie heeft gekozen:

spoiler:
Dat komt overeen met het boek...moet nog een pagina of 200, maar het tot september :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De eerste teaser van Chapter Two is aan het publiek van CinemaCon al laten zien, dus deze kan ook elk moment op het internet verschijnen :)
https://nl.ign.com/james-...rste-beelden-op-cinemacon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Aanstaande donderdag om 18:00 Nederlandse tijd verschijnt de trailer. Nu ik het artikel in de post boven mij heb gelezen kan ik niet meer wachten, klinkt ontzettend goed!

[ Voor 8% gewijzigd door D. Ninjai op 08-05-2019 19:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 19:02

Sargan

Filmfreak...

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:58

Robtimus

me Robtimus no like you

Cool, ik was echt creeped out door die scene in dat huis :)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
Wat een goede trailer! Mrs Kersh was een leuke scène in het boek en dat hebben ze hier veel enger gemaakt (in het boek ging het meer richting Hans en Grietje dacht ik). Dat ze even om het hoekje gluurde werkt zo effectief. Geen jumpscares maar langzaam in je huid kruipen.

En de daarop volgende scenes vond ik om te smullen. De vele ballonnen onder de brug verwijzen hopelijk naar Adrian Mellon die op een gruwelijke manier met Pennywise in aanraking kwam in het tijdperk van de volwassenen. Denk het wel want dat deel speelde op de kermis af en die zag je ook in de trailer.

En Pennywise was erg eng op het eind met dat vuurvliegje (deadlights) om een kind te lokken. Ik ben enthousiast!

[ Voor 8% gewijzigd door D. Ninjai op 10-05-2019 06:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Als ze ver weg kunnen blijven van jumpscares maar meer die subtiliteit kunnen bewaren, heel graag!

Zou het beeld trouwens kunnen bewegen? In deze tijd is er veel meer mogelijk met cgi.

En natuurlijk Jessica Chastain O+ O+ :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

D. Ninjai schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 06:49:
Wat een goede trailer! Mrs Kersh was een leuke scène in het boek en dat hebben ze hier veel enger gemaakt (in het boek ging het meer richting Hans en Grietje dacht ik). Dat ze even om het hoekje gluurde werkt zo effectief. Geen jumpscares maar langzaam in je huid kruipen.

En de daarop volgende scenes vond ik om te smullen. De vele ballonnen onder de brug verwijzen hopelijk naar Adrian Mellon die op een gruwelijke manier met Pennywise in aanraking kwam in het tijdperk van de volwassenen. Denk het wel want dat deel speelde op de kermis af en die zag je ook in de trailer.

En Pennywise was erg eng op het eind met dat vuurvliegje (deadlights) om een kind te lokken. Ik ben enthousiast!
Mellon zou idd ook erin komen...

Dat stuk met Mrs Kersh was in t boek ook wel freaky hoor, maar daar was ze idd meer een heks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
Nieuwe trailer:

Man, ziet er fantastisch uit! Mellon zit erin (begin van de trailer), smokehole uit het boek en het lijkt erop dat we gaan zien waar Pennywise vandaan komt. Echt super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

4 september ook een IT Night bij Pathé met beide delen achter elkaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Nog 2 dagen, heb er echt zin in! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

s0kkie schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:57:
Nog 2 dagen, heb er echt zin in! 8)
Ik ook! *O* maar ik zal pas woensdag op zijn vroegste kunnen. Tot die tijd maar uit dit topic blijven maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53
Kijk ook enorm uit naar deel 2. Heb daarom ook vorige maand een ticketje geboekt voor de It-Night van Pathé.

Gelukkig woon ik maar 45 minuten van Maastricht :)
Hier in België komt de film pas 11 september uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ook een recordje al te pakken met langste horror film tot nu toe: 2 uur 50 minuten _/-\o_
Volgens de director waren ze na het knippen nog steeds boven de 4 uur maar dit was uiteraard te lang lol
Er bestaat ook een versie waar 1 en 2 perfect in elkaar overlopen, die duurt 5,5 uur :o hopelijk komt deze ooit op blu-ray!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53
s0kkie schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:38:
Ook een recordje al te pakken met langste horror film tot nu toe: 2 uur 50 minuten _/-\o_
Volgens de director waren ze na het knippen nog steeds boven de 4 uur maar dit was uiteraard te lang lol
Er bestaat ook een versie waar 1 en 2 perfect in elkaar overlopen, die duurt 5,5 uur :o hopelijk komt deze ooit op blu-ray!
Is er ergens iets bekend of die langere versie van boven de 4 uur ooit verkrijgbaar gaat worden op blu ray ofzo? Director's cut misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ben bang van niet... van deel 1 zou ook een Director's Cut komen, maar tot op de dag van vandaag nog geen spoor van te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zo. Fuck reasoning. Ik heb een kaartje voor straks in Imax Spui Den Haag.

Gewoon omdat 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zo. Was gaaf. Paar easter eggs gespot. Nu even wat eten halen. Bij de KFC. Daar zijn geen clowns :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Wat een meesterlijke film was het _/-\o_
Vanaf het begin al creepy en een goede sfeer, had niet verwacht dat ze het stukje van Adrian er in zouden doen.
De casting was perfect gedaan en de opbouw was ook goed.
Pennywise was echt weer ziek, het eind gevecht ook heel awesome 8)
Ook nog een kleine cameo van een belangrijke iemand :p
Voor mij een 10 en ik ga binnenkort voor een tweede keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb in het filmtopic net mijn review geplaatst. Nu hier over de film verder. Let op, gigantische spoilers. Dus ga eerst de film zien, het is echt de moeite waard!

spoiler:
De film zelf dan. Alles zit goed in elkaar, de karakters, de locaties etc. Er zijn ook veel dingen uit het boek letterlijk overgenomen. Met Adrian bijvoorbeeld.En delen van het ritueel van Chüd.

Echter, er waren veel dingen die ik miste in deze film en die totaal anders waren dan in het boek. De vlucht van Beverly van haar man naar Derry bijvoorbeeld. Dit was nu een heel klein fragment en voelde alsof er veel meer materiaal was opgenomen maar er uit was geknipt. Ook de brand in de Ink Spot komt niet voorbij. Audra die Bill achterna komt, Mike die in het ziekenhuis ligt, de storm boven Derry.

Net als in het origineel wordt er ook niet zoveel aandacht besteed aan de gelukskoekjes, terwijl die in het verhaal best belangrijk zijn omdat ze te maken hebben met de angsten van de kinderen.

Ook mis ik een epiloog. De film houdt nu redelijk plotseling op terwijl ik juist graag wil weten hoe het verder gaat met de karakters.

Pluspunten: De schildpad, min of meer een verklaring waar It vandaan komt en het ritueel van Chüd, hoewel minder "psychic warfare"dan in het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:42:
Ik heb in het filmtopic net mijn review geplaatst. Nu hier over de film verder. Let op, gigantische spoilers. Dus ga eerst de film zien, het is echt de moeite waard!

spoiler:
De film zelf dan. Alles zit goed in elkaar, de karakters, de locaties etc. Er zijn ook veel dingen uit het boek letterlijk overgenomen. Met Adrian bijvoorbeeld.En delen van het ritueel van Chüd.

Echter, er waren veel dingen die ik miste in deze film en die totaal anders waren dan in het boek. De vlucht van Beverly van haar man naar Derry bijvoorbeeld. Dit was nu een heel klein fragment en voelde alsof er veel meer materiaal was opgenomen maar er uit was geknipt. Ook de brand in de Ink Spot komt niet voorbij. Audra die Bill achterna komt, Mike die in het ziekenhuis ligt, de storm boven Derry.

Net als in het origineel wordt er ook niet zoveel aandacht besteed aan de gelukskoekjes, terwijl die in het verhaal best belangrijk zijn omdat ze te maken hebben met de angsten van de kinderen.

Ook mis ik een epiloog. De film houdt nu redelijk plotseling op terwijl ik juist graag wil weten hoe het verder gaat met de karakters.

Pluspunten: De schildpad, min of meer een verklaring waar It vandaan komt en het ritueel van Chüd, hoewel minder "psychic warfare"dan in het boek.
Spoilers is toch niet echt nodig in dit topic. ;)

jouw een-na-laatste alinea... Dat is in het boek toch ook zo? Tenminste, ik heb het boek een aantal keer gelezen en kan op dit moment niets bedenken.

Jouw opmerking over Ink Spot vind ik wel jammer. Dat had ik wel verwacht/gehoopt.

Desalniettemin... Ik heb er veel zin in!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:34

v8power67

Psn: Mausosaurus

Was woensdag naar de it night geweest in pathe de kuip. Eerst chapter 1, die ik echt fucking briliant vind !
Toen erna chapter 2. En vond deze toch wel wat minder dan deel 1. Misschien was het de tijd ( waren 2:50 op donderdag morgen klaar..) maar vond het gewoon wat langdradig en voorspelbaar en vooral minder eng.
Maar vooral het bijna 3 uur was echt killing. Was echt te lang. En het hele gedeelte dat ze hun
spoiler:
totem
moeten zoeken was echt verre van spannend en mega voorspelbaar.
Plus hele gedeelte met
spoiler:
henry bowers
was onnodig en nutteloos.
Ik vind hem vergeleken met chapter 1 ook echt veel minder eng. Al was hij wel wat harder en was er meer gore. Maar dat maakt het niet enger.
Waren er ook positieve dingen ?
Uiteraard ! De cast is briliant gedaan van jong naar oud!
De scene met beth
spoiler:
dat ze haar oude huis bezoekt
ondanks al grotendeels in de trailer gezien te hebben wel gaaf gedaan.
Er zat echt veel humor in en vaak moeten lachen.
En ja ik vind bill skarsgård als pennywise gewoon fucking briliant!
Er zit wat meer uitleg in over achtergrond van IT wat wel leuk was.
Dus ja al met al nog steeds een goede film, maar waar ik chapter 1 een dikke 9.5 geef ( zou 10 willen geven maar dat kan gewoon niet) is dit een 7.5/8 ong.
Genoeg om mee te vermaken maar had toch beter gekund.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@v8power67 Dat hele deel met het zoeken was denk ik om het hele ritueel van Chüd meer "houvast" te geven. In het boek is het een mentaal gevecht in een soort dimensie, met onder andere het opwerpen van een oneindige muur. Zoiets is in een dergelijke film niet te passen (een superhelden film zou misschien nog kunnen), dus hebben ze het denk ik zo maar opgelost.

Wat ik miste was
spoiler:
de uitleg van Mike over het vergeten van de herinneringen aan Derry. Hoe It er voor zorgt dat vrijwel heel Derry nare dingen enorm snel vergeet (rampen, vermiste kinderen, moorden). En hoe goed het voor je is als je de stad verlaat. Ze zijn immers allemaal mooi, rijk en succesvol geworden maar dit wordt in de film niet nader uitgelegd, je moet het maar aannemen, of het boek kennen.

@streamnl ja dat miste ik wel. In deel 1 werd er héél even wat gezegd over de ramp tijdens het eierzoeken. Terwijl The Ink Spot best een belangrijk deel in het verhaal inneemt. Net als de bar waar Adrian komt was het een plek voor minderheden die overal elders gediscrimineerd werden. Kleine lichtplekjes in een erg duistere stad. Hetzelfde had ik in deel 1 over Hockstetter. Dat was écht een heel naar fguur maar kwam ook nergens naar voren.

Met epiloog bedoel ik dat Ben en Beverly samen vertrekken, Bill die voor Audra moet zorgen en Mike die voor het laatst contact heeft met Richie. Op Ben en Beverly na (die hadden eindelijk hun happy end) stonden de anderen echt er voor dat ze elkaar nooit meer zouden zien. Dat vond ik in het boek erg mooi en ook erg melancholisch. Dat de kindervriendentijd toen écht afgelopen was voor ze.

Ik vind het wel moeilijk om het niet als een verfilming van het boek, maar een film gebaséérd op het boek te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik heb hem zojuist gezien, vond hem erg sterk. Wat mij persoonlijk opviel:
Zowel bij de kinderen als de volwassenen lijkt Beverly veel meer chemie te hebben met Bill dan met Ben.
Dit was in het boek volgens mij niet zo, maar de acteurs hebben een veel betere klik.
Je weet dat ze uiteindelijk met Ben vertrekt, maar het kwam op mij wel heel geforceerd over.

Audra die Bill achterna komt miste ik inderdaad ook. Overigens wel leuk detail dat de actrices die Beverly en Audra spelen, in werkelijkheid goed bevriend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

AcidBurn schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:06:

Audra die Bill achterna komt miste ik inderdaad ook.
En Tom die achter Beverly aankomt, ook niet onbelangrijk in het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Er zijn (naar mijn mening) bar weinig goeie verfilmingen van Stephan King zijn boeken.
Op dit moment schiet er maar 1 te binnen... The green mile. Hiervan vind ik de film beter dan de boek.

Voor de rest, nee, geef mij maar het boek. Ook bij IT1.

Zolang de regisseurs de verhaallijn volgt kan ik er wel naar kijken. Zodra hij zijn artistieke vrijheid gaat gebruiken (lees bang is dat er een groepering wordt vergeten) ben ik er klaar mee. Grootste voorbeeld is Ronald van de the Dark Tower.
Maar ja, dat is een andere discussie.

Op dit moment lijkt het dat ik binnenkort voor het eerst alleen naar de bios ga. Niemand van mijn omgeving wil hem in de bios zien. :?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Lol, voor het eerst van je leven alleen naar de bios?
De tijd dat ik ga wachten tot iedereen erover heeft nagedacht is voorbij.
Als ik een film wil zien, ga ik er gewoon heen. Blijken vrienden hem uiteindelijk "toch ook wel te willen zien", dan ga ik er nog wel een keer met hen heen. bioscoop abo is ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik ga gem 3X per jaar naar de bios. Meestal samen met mijn vrouw. Zo'n kaart is meer sponsoring dan nuttig voor mij ;)
Maar ja, ben nog nooit alleen naar de bioscoop geweest.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik ga bijna altijd alleen naar de bios, bij voorkeur de vroege ochtend voorstelling op zondag ofzo. Dan is het lekker rustig. Sowieso kijk ik films en series het liefst alleen :)

Qua Stephen King verfilmingen vond ik Stand by me ook erg goed. En Maximum Overdrive was natuurlijk gewoon hilarisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Zojuist ook geweest. Erg vette film! Heb het boek nooit uitgelezen dus kan daar geen vergelijk maken maar het deel wat ik wel gelezen heb kwam meer met de nieuwe films overeen dan de oude verfilming. Beide hebben wel zijn charmes. Volgens mij heeft King alleen echt aan deze verfilming meegewerkt en de oude niet. Ook gezien hij hier een kleine rol in speelde. Dit doet hij vaker, the stand bijvoorbeeld. Ook een vette verfilming vond ik. Net als golden years en salem’s lot. Of graveyard shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Film it:chapter2 ook zojuist gezien, ik vind het toch een goede remake van 1990. Chapter2 was zeker goed! Kan niet wachten om de film thuis te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Johnnnygoud schreef op zondag 8 september 2019 @ 00:53:
Film it:chapter2 ook zojuist gezien, ik vind het toch een goede remake van 1990. Chapter2 was zeker goed! Kan niet wachten om de film thuis te kijken.
Alleen is het dus geen remake van de miniserie. Het is een nieuwe verfilming van het boek, meer boekgetrouw deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 10:30
Vrijdag schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:42:
Zo. Was gaaf. Paar easter eggs gespot. Nu even wat eten halen. Bij de KFC. Daar zijn geen clowns :+
Wat voor easter eggs?? ik heb daar niet op gelet helaas :P

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Een vs easter eggs waar hij op doelt zal denk ik de schildpad in het klaslokaal zijn (verwijzing naar Maturin), en een scene met Bill, Eddie en Ritchie in het huis aan Neibolt Stree, die een eerbetoon aan John Carpenter's The Thing lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
vankja schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:44:
[...]

Is er ergens iets bekend of die langere versie van boven de 4 uur ooit verkrijgbaar gaat worden op blu ray ofzo? Director's cut misschien?
Andy Muschietti heeft een directors cut aangekondigd die bij de DVD/BR wordt uitgebracht. Hij heeft dat nog niet bepaald al gedaan.

De magie van de film zal er nu wellicht wat mee verpest worden. Ik kan nergens ook making off zien waarbij Pennywise goed in beeld is. Ik heb 1 foto gevonden waar Bill Hader gezellig aan het kletsen is met Pennywise op de set...
Vrijdag schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:59:
Ik ga bijna altijd alleen naar de bios, bij voorkeur de vroege ochtend voorstelling op zondag ofzo. Dan is het lekker rustig. Sowieso kijk ik films en series het liefst alleen :)

Qua Stephen King verfilmingen vond ik Stand by me ook erg goed. En Maximum Overdrive was natuurlijk gewoon hilarisch :+
Stephen King heeft Stand by me als

[ Voor 26% gewijzigd door LucyLG op 09-09-2019 02:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
Nick25 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:52:
[...]

Wat voor easter eggs?? ik heb daar niet op gelet helaas :P
Brandon Crane was aanwezig bij de vergadering met Ben en hij speelde in 1990 Ben zelf als kind.

spoiler:
Stephen King speelde de eigenaar van het winkeltje waar Bill zijn fiets Silver kocht.

Pennywise riep kiss me fatboy en dat was een verwijzing naar Tim Curry die dat ook riep.

De regisseur Andy heeft opnieuw een cameo in de drogisterij (volwassen Eddie).

Maturin wordt inderdaad genoemd. Maturin is de goede tegenpool van IT in de gedaante van een schildpad.

In een scene zie je een stukje tekst in een tekstverwerker van Bill en dat komt rechtstreeks uit het boek.

Zijn vast wel meer maar dit heb ik in ieder geval nog onthouden. Vanavond plaats ik mijn mening over deze film. Ik vond hem echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-05 17:08
AcidBurn schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:34:
Ben bang van niet... van deel 1 zou ook een Director's Cut komen, maar tot op de dag van vandaag nog geen spoor van te vinden.
Denk dat Andy Muschietti te druk was met Chapter 2. Als het goed is gaat hij nu bezig met de DC's van beide films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-04 11:47
Ik vind het einde, hoe IT verslagen wordt in deze film een beetje jammer.
Wat hier ook al aangegeven wordt is het eigenlijk een spirituele strijd en dat komt niet goed naar voren in de film.
Maar gezien deze film het heel goed doet, maken ze misschien wel een 3e deel. In theorie is het mogelijk want ze hebben IT niet verslagen zoals het moet volgens het ritueel.

Voor de rest is het een super film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 13:36
streamnl schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:16:
Er zijn (naar mijn mening) bar weinig goeie verfilmingen van Stephan King zijn boeken.
Op dit moment schiet er maar 1 te binnen... The green mile. Hiervan vind ik de film beter dan de boek.

Voor de rest, nee, geef mij maar het boek. Ook bij IT1.

Zolang de regisseurs de verhaallijn volgt kan ik er wel naar kijken. Zodra hij zijn artistieke vrijheid gaat gebruiken (lees bang is dat er een groepering wordt vergeten) ben ik er klaar mee. Grootste voorbeeld is Ronald van de the Dark Tower.
Maar ja, dat is een andere discussie.
Vrijdag schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:59:

The Dark Tower film was een aanfluiting. Maar naast 'the Green Mile' is er nog een meesterlijke film naar een verhaal van Stephen King: The Shawshank Redemption. Weliswaar geen horror of bovennatuurlijke zaken, maar wel een klassiek meesterwerk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

The Shining en Pet Sematary zijn ook klassiekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
coenox schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:05:
[...]

[...]

The Dark Tower film was een aanfluiting. Maar naast 'the Green Mile' is er nog een meesterlijke film naar een verhaal van Stephen King: The Shawshank Redemption. Weliswaar geen horror of bovennatuurlijke zaken, maar wel een klassiek meesterwerk.
:o Helemaal vergeten! Je hebt gelijk. Dat is inderdaad een hartstikke goeie film

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
Nou ik heb genoten vanaf de eerste seconde tot het eind. Die drie uren vlogen voorbij en kreeg op het eind opnieuw waterige ogen. Dit hebben ze heel mooi gedaan. Desondanks is er ook genoeg om over op te merken. Meer zelfs dan CH1 want die blijft wel mijn favoriet maar dat komt ook omdat het verhaal met de kinderen gewoon leuker is.

De scène met Adrian Mellon was net zo gruwelijk als in het boek en daarom een sterke opening van de film. Heel tof en dit keer zie je Pennywise ook lekker knabbelen aan het vlees i.p.v. dat het abrupt naar een andere scène overgaat. Dat gebeurde wel bij zijn andere twee kills maar die scenes waren zo sterk dat ik ze dat wel kan vergeven.

Wat ze met Stanley hebben gedaan vind ik een hele mooie wijziging vergeleken met het boek. Gaf hem net wat meer diepte ook al was zijn rol beperkt. Ook het idee van de tokens vond ik briljant. Het gaf hun een reden om op te splitsen in Derry alleen voelde het wel als een lijstje om af te werken in het script. Het maakte het ietwat voorspelbaar.

De volwassen losers zelf zijn perfect gecast. Best wel eng hoe ze op de kindacteurs lijken. Petje af voor Hader want die stal de show. Heel veel gelachen om hem maar daar ligt ook mijn kritiek. Er zit teveel humor in deze film op de verkeerde momenten die de sfeer teniet doen. Dat vond ik zonde want een horror moet onder je huid kruipen en af en toe lucht geven. Die balans was flink zoek in CH2.

Ik keek er naar uit om de ritual of chüd op het grote scherm te zien en ik vind dat ze een goede poging hebben gedaan. De essentie klopt. En heel tof dat ze indianen erbij hebben betrokken alsook de geschiedenis van IT.

Het einde vond ik goed werken voor de film. In het boek was het emotioneler dat ze elkaar weer vergeten maar dit hebben ze ook mooi uitgevoerd. Kan nog zeuren over de beperkte rollen van Audra, Tom Rogan en Bowers maar ik hoop dat er over 27 jaar een tv-serie komt die het boek ook eer doet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Gisteren eindelijk gezien. Kende alleen de originele mini serie en moet het boek nog lezen.

Heb eigenlijk wel goed genoten, het blijft een film die heel leuk is om te kijken, maar bepaalde stukken blijven je door je hoofd spoken. Dan is het missie geslaagd voor mij.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

Honesty

kattenneus!

Dinsdag gezien, de originele miniserie heb ik nooit veel aan gevonden maar kon zijn dat ik te oud was om hem eng te vinden en te jong om alles te snappen.

chapter 1 had ik een paar weken geleden op netflix gezien, die vond ik zelf wel slaapverwekkend maar had ik ook liever gezien in de bios, helaas bij ons geen marathon op een christelijk moment.

De film komt goed op gang, vond het soms spannend, in de eerste scene word je wel meteen bij je nek gegrepen, daarna blijft de spanning erbij al vond ik dat stuk van die tokens zoeken een beetje langdradig en niet altijd even spannend. (die scene van Beverly natuurlijk wel) Had in 1 het idee dat haar vader haar misbruikte maar nu juist totaal niet meer. Tijdens het kijken besefte ik me ook weer dat King niet voor niks de meest gelezen Horror schrijver is. Het verhaal is goed, de karakters zijn goed, hebben allemaal een verleden wat hun heden beïnvloed.
Vond het op Mike en Beverly na soms wel lastig om te weten welke oudere en jongere personage bij elkaar hoorde maar dat kan ook aan mij liggen.

Het einde vond ik iets te kinderachtig en te lang duren, maar kan ook komen omdat de pubers in de zaal ook ongeduldig werden, vond het jammer dat ik hem keek in een onrustige zaal.

Verder vind ik ook jammer(geen idee of dit wel in het boek staat) dat iedereen succesvol is geworden(op Beverly na) en dat dat niet uitgelegd wordt tijdens het etentje bij de Chinees. Ze hadden allemaal kunnen ontdekken dat ze doordat ze als tiener allemaal bijna dood zijn gegaan in gevecht met een monster dat ze daarom nergens bang voor zijn en daardoor de drive hadden om alles uit het leven te halen. De rest van hun karakters wordt later wel duidelijk uitgeschreven in de film.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
IT: Chapter 2 ook eindelijk gezien. Ben er niet zo van onder de indruk. Pennywise de grote omnipotente clown gebruikt voornamelijk illusies. Omdat de losers club nu vooral hun eigen demonen moet confronteren leidt dit tot acht scenes waarin er van alles te zien is dat niet echt is. En zo blijft het eigenlijk de hele film doorgaan, wat afbreuk doet aan wat Pennywise kan doen. De climax duurt ook nog eens veel te lang, omdat in plaats van fysiek geweld Pennywise liever psychologische spelletjes speelt. Meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Honesty schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:40:

Verder vind ik ook jammer(geen idee of dit wel in het boek staat) dat iedereen succesvol is geworden(op Beverly na) en dat dat niet uitgelegd wordt tijdens het etentje bij de Chinees. Ze hadden allemaal kunnen ontdekken dat ze doordat ze als tiener allemaal bijna dood zijn gegaan in gevecht met een monster dat ze daarom nergens bang voor zijn en daardoor de drive hadden om alles uit het leven te halen. De rest van hun karakters wordt later wel duidelijk uitgeschreven in de film.
Wordt in het boek veel uitgebreider omschreven. Dat is namelijk ook wat Mike verteld als ze allemaal samen zijn. Dit wordt nu volledig overgeslagen.

Beverly bijvoorbeeld is een aardig succesvolle mode/kledingontwerpster maar heeft een gewelddadige echtgenoot. In het boek wordt dit veel beter uitgediept, waardoor je de scene met haar vader en die parfum ook beter kan begrijpen. Haar man komt haar ook achterna.
Mike Bill heeft een vrouw, Audra, die hem ook achterna reist en dan door It in zijn deadlights wordt gevangen. Ook deze lijn komt in de film helaas niet terug.

[ Voor 1% gewijzigd door Vrijdag op 16-09-2019 16:22 . Reden: I stand corrected ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Vrijdag schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:41:
[...]
Beverly bijvoorbeeld is een aardig succesvolle mode/kledingontwerpster maar heeft een gewelddadige echtgenoot. In het boek wordt dit veel beter uitgediept, waardoor je de scene met haar vader en die parfum ook beter kan begrijpen. Haar man komt haar ook achterna.
Mike heeft een echtgenoot, Audra, die hem ook achterna reist en dan door It in zijn deadlights wordt gevangen. Ook deze lijn komt in de film helaas niet terug.
Het wordt wel aangehaald dat Beverly een kleding designer is. Bill (en dus niet Mike ;) ) verteld dat zijn vrouw Audra alles van een bepaald kleding merk heeft, en dat blijkt het merk van Beverly en Tom te zijn.

Inderdaad is het gebrek aan Tom en Audra een gemis in het verhaal, maar ik denk dat die 2 nog wel terug komen in de deleted scenes. De film duurt weliswaar bijna 3 uur, maar er is ruim een uur aan beeldmateriaal geknipt om dat te bereiken. Voor degene die het idee van Pennywise' illusies maar "meh" vond, dit deed hij in deel 1 ook al. Dat is juist een van zijn krachten: Zijn slachtoffers helemaal gek maken door hun angsten te gebruiken terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-04 09:14
Ow, wist niet dat er hier een topic over was.

Ik ben vorig weekend de marathon gaan zien, had de eerste nooit gezien.

Eerste vond ik echt goed, tweede een heel stuk minder. Het duurde samen ook gewoon wat te lang.

Wordt in het boek ook wat meer gepraat over de "geschiedenis" van Pennywise? In de film gingen ze er vrij snel over.
Is het boek nog wat te lezen, of komt het wat verouderd over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Tits schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:02:
Ow, wist niet dat er hier een topic over was.

Ik ben vorig weekend de marathon gaan zien, had de eerste nooit gezien.

Eerste vond ik echt goed, tweede een heel stuk minder. Het duurde samen ook gewoon wat te lang.

Wordt in het boek ook wat meer gepraat over de "geschiedenis" van Pennywise? In de film gingen ze er vrij snel over.
Is het boek nog wat te lezen, of komt het wat verouderd over?
It, The dark tower en insomnia zijn boeken die ik meerdere malen gelezen heb. Dus nee, ze komen niet verouderd over.

Meer dan ik dacht...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:58

Robtimus

me Robtimus no like you

It is wel een behoorlijke pil, ruim 1100 pagina's. Ik ben pasgeleden opnieuw begonnen, ik zit nu op ongeveer 20%. Houd er wel rekening mee dat de tijdslijn anders loopt dan in de films - 1957/1958 en 1984/1985, dus niet 198x en 201x zoals in de films. Dit merk je af en toe wel.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Gisteren deel 2 gezien, vond de eerste helft sterk, de 2e helft wat minder, maar wel een goede film.

Maar als tegen het einde aan Beverly en Ben allebei opeens getrokken worden naar een andere ruimte (de WC en het clubhuis) en daar doorheen moeten proberen te prikken, terwijl Pennywise op een andere plek aan het vechten is, dat klopte voor mijn gevoel niet. Ook vraag ik me dan af, als het bloed in de WC en Ben in het zand verdwijnen zonder dat ze eruit zouden komen, zouden ze dan ook dood gaan? Want in principe niet, want ze laten het echt als een illusie zien.

Hij kan wel illusies toveren, maar in het boek is het dat hij je een spiegel voorhoudt met je grootste angst. Maar het is niet alleen maar een illusie of spiegel, hij wordt dat ook want hij kan je ook pijn doen op die manier en je kan 'm ook pijn terug doen in de gedaante wat hij geworden is.

Dat laatste komt ook erg goed uit in het boek, zilveren kogels bij de weerwolf, gaan slaan in het grote oog.

Het laatste uur of anderhalf van de film komt totaal niet overeen met het boek, daar hadden ze wel wat meer bij mogen blijven, al is het 30%, maar gaat totaal andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gisteravond voor de tweede keer gekeken, het blijft een goede film en nog geen enkele moment verveelde mij 8) _/-\o_
Had wel nu iets opgemerkt waar ik over twijfelde of het accuraat was, op een moment zie je een Mortal Kombat arcade machine staan terwijl de Losers nog jong zijn (het moment dat ze samen in het fotohokje gaan). Maar MK kwam pas in 1992 uit en de tijd in de film is dan jaren 80 :P
Pagina: 1 2 3 Laatste