Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:01
Nou ik heb genoten vanaf de eerste seconde tot het eind. Die drie uren vlogen voorbij en kreeg op het eind opnieuw waterige ogen. Dit hebben ze heel mooi gedaan. Desondanks is er ook genoeg om over op te merken. Meer zelfs dan CH1 want die blijft wel mijn favoriet maar dat komt ook omdat het verhaal met de kinderen gewoon leuker is.

De scène met Adrian Mellon was net zo gruwelijk als in het boek en daarom een sterke opening van de film. Heel tof en dit keer zie je Pennywise ook lekker knabbelen aan het vlees i.p.v. dat het abrupt naar een andere scène overgaat. Dat gebeurde wel bij zijn andere twee kills maar die scenes waren zo sterk dat ik ze dat wel kan vergeven.

Wat ze met Stanley hebben gedaan vind ik een hele mooie wijziging vergeleken met het boek. Gaf hem net wat meer diepte ook al was zijn rol beperkt. Ook het idee van de tokens vond ik briljant. Het gaf hun een reden om op te splitsen in Derry alleen voelde het wel als een lijstje om af te werken in het script. Het maakte het ietwat voorspelbaar.

De volwassen losers zelf zijn perfect gecast. Best wel eng hoe ze op de kindacteurs lijken. Petje af voor Hader want die stal de show. Heel veel gelachen om hem maar daar ligt ook mijn kritiek. Er zit teveel humor in deze film op de verkeerde momenten die de sfeer teniet doen. Dat vond ik zonde want een horror moet onder je huid kruipen en af en toe lucht geven. Die balans was flink zoek in CH2.

Ik keek er naar uit om de ritual of chüd op het grote scherm te zien en ik vind dat ze een goede poging hebben gedaan. De essentie klopt. En heel tof dat ze indianen erbij hebben betrokken alsook de geschiedenis van IT.

Het einde vond ik goed werken voor de film. In het boek was het emotioneler dat ze elkaar weer vergeten maar dit hebben ze ook mooi uitgevoerd. Kan nog zeuren over de beperkte rollen van Audra, Tom Rogan en Bowers maar ik hoop dat er over 27 jaar een tv-serie komt die het boek ook eer doet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk gezien. Kende alleen de originele mini serie en moet het boek nog lezen.

Heb eigenlijk wel goed genoten, het blijft een film die heel leuk is om te kijken, maar bepaalde stukken blijven je door je hoofd spoken. Dan is het missie geslaagd voor mij.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:42

Honesty

kattenneus!

Dinsdag gezien, de originele miniserie heb ik nooit veel aan gevonden maar kon zijn dat ik te oud was om hem eng te vinden en te jong om alles te snappen.

chapter 1 had ik een paar weken geleden op netflix gezien, die vond ik zelf wel slaapverwekkend maar had ik ook liever gezien in de bios, helaas bij ons geen marathon op een christelijk moment.

De film komt goed op gang, vond het soms spannend, in de eerste scene word je wel meteen bij je nek gegrepen, daarna blijft de spanning erbij al vond ik dat stuk van die tokens zoeken een beetje langdradig en niet altijd even spannend. (die scene van Beverly natuurlijk wel) Had in 1 het idee dat haar vader haar misbruikte maar nu juist totaal niet meer. Tijdens het kijken besefte ik me ook weer dat King niet voor niks de meest gelezen Horror schrijver is. Het verhaal is goed, de karakters zijn goed, hebben allemaal een verleden wat hun heden beïnvloed.
Vond het op Mike en Beverly na soms wel lastig om te weten welke oudere en jongere personage bij elkaar hoorde maar dat kan ook aan mij liggen.

Het einde vond ik iets te kinderachtig en te lang duren, maar kan ook komen omdat de pubers in de zaal ook ongeduldig werden, vond het jammer dat ik hem keek in een onrustige zaal.

Verder vind ik ook jammer(geen idee of dit wel in het boek staat) dat iedereen succesvol is geworden(op Beverly na) en dat dat niet uitgelegd wordt tijdens het etentje bij de Chinees. Ze hadden allemaal kunnen ontdekken dat ze doordat ze als tiener allemaal bijna dood zijn gegaan in gevecht met een monster dat ze daarom nergens bang voor zijn en daardoor de drive hadden om alles uit het leven te halen. De rest van hun karakters wordt later wel duidelijk uitgeschreven in de film.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
IT: Chapter 2 ook eindelijk gezien. Ben er niet zo van onder de indruk. Pennywise de grote omnipotente clown gebruikt voornamelijk illusies. Omdat de losers club nu vooral hun eigen demonen moet confronteren leidt dit tot acht scenes waarin er van alles te zien is dat niet echt is. En zo blijft het eigenlijk de hele film doorgaan, wat afbreuk doet aan wat Pennywise kan doen. De climax duurt ook nog eens veel te lang, omdat in plaats van fysiek geweld Pennywise liever psychologische spelletjes speelt. Meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:24

Vrijdag

De Zwarte

Honesty schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:40:

Verder vind ik ook jammer(geen idee of dit wel in het boek staat) dat iedereen succesvol is geworden(op Beverly na) en dat dat niet uitgelegd wordt tijdens het etentje bij de Chinees. Ze hadden allemaal kunnen ontdekken dat ze doordat ze als tiener allemaal bijna dood zijn gegaan in gevecht met een monster dat ze daarom nergens bang voor zijn en daardoor de drive hadden om alles uit het leven te halen. De rest van hun karakters wordt later wel duidelijk uitgeschreven in de film.
Wordt in het boek veel uitgebreider omschreven. Dat is namelijk ook wat Mike verteld als ze allemaal samen zijn. Dit wordt nu volledig overgeslagen.

Beverly bijvoorbeeld is een aardig succesvolle mode/kledingontwerpster maar heeft een gewelddadige echtgenoot. In het boek wordt dit veel beter uitgediept, waardoor je de scene met haar vader en die parfum ook beter kan begrijpen. Haar man komt haar ook achterna.
Mike Bill heeft een vrouw, Audra, die hem ook achterna reist en dan door It in zijn deadlights wordt gevangen. Ook deze lijn komt in de film helaas niet terug.

[ Voor 1% gewijzigd door Vrijdag op 16-09-2019 16:22 . Reden: I stand corrected ;-) ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:21
Vrijdag schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:41:
[...]
Beverly bijvoorbeeld is een aardig succesvolle mode/kledingontwerpster maar heeft een gewelddadige echtgenoot. In het boek wordt dit veel beter uitgediept, waardoor je de scene met haar vader en die parfum ook beter kan begrijpen. Haar man komt haar ook achterna.
Mike heeft een echtgenoot, Audra, die hem ook achterna reist en dan door It in zijn deadlights wordt gevangen. Ook deze lijn komt in de film helaas niet terug.
Het wordt wel aangehaald dat Beverly een kleding designer is. Bill (en dus niet Mike ;) ) verteld dat zijn vrouw Audra alles van een bepaald kleding merk heeft, en dat blijkt het merk van Beverly en Tom te zijn.

Inderdaad is het gebrek aan Tom en Audra een gemis in het verhaal, maar ik denk dat die 2 nog wel terug komen in de deleted scenes. De film duurt weliswaar bijna 3 uur, maar er is ruim een uur aan beeldmateriaal geknipt om dat te bereiken. Voor degene die het idee van Pennywise' illusies maar "meh" vond, dit deed hij in deel 1 ook al. Dat is juist een van zijn krachten: Zijn slachtoffers helemaal gek maken door hun angsten te gebruiken terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 21:31
Ow, wist niet dat er hier een topic over was.

Ik ben vorig weekend de marathon gaan zien, had de eerste nooit gezien.

Eerste vond ik echt goed, tweede een heel stuk minder. Het duurde samen ook gewoon wat te lang.

Wordt in het boek ook wat meer gepraat over de "geschiedenis" van Pennywise? In de film gingen ze er vrij snel over.
Is het boek nog wat te lezen, of komt het wat verouderd over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tits schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:02:
Ow, wist niet dat er hier een topic over was.

Ik ben vorig weekend de marathon gaan zien, had de eerste nooit gezien.

Eerste vond ik echt goed, tweede een heel stuk minder. Het duurde samen ook gewoon wat te lang.

Wordt in het boek ook wat meer gepraat over de "geschiedenis" van Pennywise? In de film gingen ze er vrij snel over.
Is het boek nog wat te lezen, of komt het wat verouderd over?
It, The dark tower en insomnia zijn boeken die ik meerdere malen gelezen heb. Dus nee, ze komen niet verouderd over.

Meer dan ik dacht...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

It is wel een behoorlijke pil, ruim 1100 pagina's. Ik ben pasgeleden opnieuw begonnen, ik zit nu op ongeveer 20%. Houd er wel rekening mee dat de tijdslijn anders loopt dan in de films - 1957/1958 en 1984/1985, dus niet 198x en 201x zoals in de films. Dit merk je af en toe wel.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Boy

www.byoscoop.nl

Gisteren deel 2 gezien, vond de eerste helft sterk, de 2e helft wat minder, maar wel een goede film.

Maar als tegen het einde aan Beverly en Ben allebei opeens getrokken worden naar een andere ruimte (de WC en het clubhuis) en daar doorheen moeten proberen te prikken, terwijl Pennywise op een andere plek aan het vechten is, dat klopte voor mijn gevoel niet. Ook vraag ik me dan af, als het bloed in de WC en Ben in het zand verdwijnen zonder dat ze eruit zouden komen, zouden ze dan ook dood gaan? Want in principe niet, want ze laten het echt als een illusie zien.

Hij kan wel illusies toveren, maar in het boek is het dat hij je een spiegel voorhoudt met je grootste angst. Maar het is niet alleen maar een illusie of spiegel, hij wordt dat ook want hij kan je ook pijn doen op die manier en je kan 'm ook pijn terug doen in de gedaante wat hij geworden is.

Dat laatste komt ook erg goed uit in het boek, zilveren kogels bij de weerwolf, gaan slaan in het grote oog.

Het laatste uur of anderhalf van de film komt totaal niet overeen met het boek, daar hadden ze wel wat meer bij mogen blijven, al is het 30%, maar gaat totaal andere kant op.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:03

s0kkie

Cowabunga

Gisteravond voor de tweede keer gekeken, het blijft een goede film en nog geen enkele moment verveelde mij 8) _/-\o_
Had wel nu iets opgemerkt waar ik over twijfelde of het accuraat was, op een moment zie je een Mortal Kombat arcade machine staan terwijl de Losers nog jong zijn (het moment dat ze samen in het fotohokje gaan). Maar MK kwam pas in 1992 uit en de tijd in de film is dan jaren 80 :P
Pagina: 1 2 3 Laatste