* mystic is matig positief over de film.
spoiler:
Sommige dingen waren wmb beter uitgewerkt dan het origineel. Maar Pennywise kon me echt totaal niet boeien. Tim Curry zette wat mij betreft een veel engere versie neer die naast verrassend grappig ook fucking eng en verrassend kon zijn. Bill Skarsgård probeerde wmb vooral heel eng te zijn door steeds een shitload aan tanden te laten zien, een trucje dat ik na twee keer ook wel had gezien. Van Pennywise moest de film het niet hebben in mijn ogen.
Daarnaast wel genoeg andere eerie momenten en zeker ook goede schrikmomenten en zat het verhaal prima in elkaar.
Wel irritant waren de standaard amerikaanse horror momenten: 'ja, we overleven alleen als we allemaal bij elkaar blijven!' en 2 tellen later is weer iemand in zijn eentje pleite. En dat een keer of 3-4 volgens mij?
Als ik de film een cijfer moet geven zonder naar het origineel te kijken: een 7 of 7,5.Ik heb wel echt genoten van de film
Maar in vergelijking met het origineel? een 6,5 denk ik.
Daarnaast wel genoeg andere eerie momenten en zeker ook goede schrikmomenten en zat het verhaal prima in elkaar.
Wel irritant waren de standaard amerikaanse horror momenten: 'ja, we overleven alleen als we allemaal bij elkaar blijven!' en 2 tellen later is weer iemand in zijn eentje pleite. En dat een keer of 3-4 volgens mij?
Als ik de film een cijfer moet geven zonder naar het origineel te kijken: een 7 of 7,5.Ik heb wel echt genoten van de film
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas