De problemen bij de KNVB

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Miki schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:49:
[...]

Ik denk dat Hansje geen keuze had, achter de schermen zal de druk wel flink opgevoerd zijn door de clubs en andere invloedrijke personen.
Hansje kan altijd nog zijn kaken op elkaar houden. Nu geeft hij alles weg wat hij weg kan geven nog voor de onderhandelingen begonnen zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Ankona op 11-04-2017 08:51 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
martinusz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:50:
[...]

Wees blij dat hij deze route kiest ipv hakken in het zand en zijn positie proberen te behouden. Die man moet zo snel mogelijk uit de KNVB.
NIet helemaal. Ok, het is goed dat hij (ogenschijnlijk) constructief meedenkt en zijn eigen positie niet belangrijker lijkt te vinden.

Maar, hij gooit de kaarten nu wel erg op tafel. Als het niet Van Gaal wordt staat een ander door deze aktie al met 2-0 achter. En Van Gaal zelf, die staat nu al met 10-0 voor om zijn wensen door te drukken. Dan moet je dus wel erg veel vertrouwen in zijn goddelijke macht hebben om je zo op te stellen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat het probleem simpelweg niet op te lossen is. We zitten midden in een zeer slechte periode die nog enkele jaren gaat duren. Alles lijkt op zijn retour: tactiek, team play, talent, inzet.

We staan stil of zwakken zelfs af terwijl kleine landen juist rap aan het verbeteren zijn en hongerig zijn. We moeten inmiddels vrezen voor zelfs de kleinste landen, waar het vroeger de vraag was of het 4-0 of 5-0 wordt. De lat om te kwalificeren wordt steeds lager gelegd, maar wij verlagen onszelf nog sneller dan dat.

We zijn gewoon niet goed genoeg. Andere landen compenseren dat met tactiek, fysieke kracht, team play, wilskracht, maar zelfs van die eigenschappen hebben we er geen enkele. We hebben niet het talent om de hollandsche school te spelen maar ook niet het talent om modern behoudend te spelen.

Ik geloof niet dat deze lichting te redden is. Het is gewoon een toernooitje of 2 nog wachten en hopen dat 10 dingen tegelijkertijd op zijn plek gaan vallen.

Het valt overigens niet mee om in het moderne voetbal structureel goed te presteren. Kijk naar Argentinie, wat barst van het talent. Kijk naar Portugal, welke Europees kampioen wordt met dramatisch voetbal en vrijwel alleen maar gelijke spelen.

Een van de weinige teams die dat wel kan is Duitsland, welke een combinatie van talent, team play (tig toernooien op een rij met dezelfde groep dus ingespeeld), en bovenal veel fysieke kracht, snelheid en werklust.

Dat voorbeeld gaan we niet volgen want dat zit niet in onze "cultuur". Onze cultuur is technisch voetbal en individualisme. Helaas komen we daar inmiddels 10 niveaus te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
We zijn in 2014 nog derde geworden met 'modern behoudend voetbal'. Kwaliteit is het issue niet. We missen de kwaliteit om serieus mee te doen voor de hoofdprijzen maar hebben zat kwaliteit om ons tenminste te plaatsen. Het probleem komt allemaal neer op 1 man (plus staf) en de mensen die hem hebben aangesteld.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kwaliteit is het probleem niet, er is geen BC die een team kan vormen die met inzet en vechtlust wint. Blind zijn hele gedrag en uitstraling alleen al zegt genoeg. Daarbij is er geen KNVB die dit kan bewerkstelligen omdat er geen potente mensen zijn nu binnen de KNVB. Van Oostveen, V Breukelen en alle kornuiten moeten snel wegwezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roger Schmidt lijkt de eerste keus van de KNVB

Ik begrijp er niks meer van, jullie ?
Wat moet je met een buitenlandse BC ?, Ik zou echt voor een NL team kiezen. Ik ken bovengenoemde verder niet, Ik ken alleen zijn CV.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Hackus schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:50:

Wat moet je met een buitenlandse BC ?, Ik zou echt voor een NL team kiezen. Ik ken bovengenoemde verder niet, Ik ken alleen zijn CV.
Tja, er zijn heel wat mensen die denken dat de eigenschap "buitenlands" voor een extra dimentie zorgt ofzo :? ik begrijp het ook niet, tenzij het een top trainer is, maar niet in de categorie Schmidt....

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:36

Player1S

Probably out in the dark

Buitenlandse coach is doorgaans niet "besmet" met clubvoorkeur. Denk dat dat juist nu beter is.

Alleen Roger Schmidt? Wie???

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hij was trainer bij RB Salzburg en net ontslagen bij Leverkusen, daarvoor bij 2e en lagere Liga.

Maar hij zou wel niet voor 6 ton hier gaan werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:56:
[...]

Tja, er zijn heel wat mensen die denken dat de eigenschap "buitenlands" voor een extra dimentie zorgt ofzo :? ik begrijp het ook niet, tenzij het een top trainer is, maar niet in de categorie Schmidt....
Ach, de stap van Red Bull naar Orange Bull is niet zo groot... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Lijkt me een prima keuze, iemand zonder enige club achtergrond. Hopelijk komt er wat Duitse vechtspirit bij gebracht worden. Hopelijk komt daar een goede veldtrainer bij zoals een Ten Cate of Gullit.

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 18-04-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Miki schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:14:
Lijkt me een prima keuze, iemand zonder enige club achtergrond. Hopelijk komt er wat Duitse vechtspirit bij gebracht worden. Hopelijk komt daar een goede veldtrainer bij zoals een Ten Cate of Gullit.
Gullit is toch geen veldtrainer? :p

Ik zie het ook wel zitten. Ken hem niet zo goed maar hij is onafhankelijk, niet besmet door 'de Nederlandse school' en weet wat het is om een tactiek en strategie te bepalen die meer is dan 11 willekeurige voetballers het veld in sturen en te verwachten dat het vanzelf goed komt. Een Nederlandse vakman er naast zou het plaatje compleet maken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:13
Schmidt wil niet, dus dan blijft het duo Gullit/Ten Cate over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dutchgio schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:45:
Dat heeft ie slim bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:37

Laten we het omdraaien: waarom per se een Nederlandse trainer? Het moet wat mij betreft een goede trainer zijn. En als dat een buitenlander is is dat prima. Ik snap niks van dat gezeur dat dat dan een belediging zou zijn voor ons eigen trainersgilde. Misschien hebben die het daar dan wel zelf naar gemaakt. Er zijn gewoon te weinig goede Nederlandse trainers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

D-e-n schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:57:
[...]

Laten we het omdraaien: waarom per se een Nederlandse trainer? Het moet wat mij betreft een goede trainer zijn. En als dat een buitenlander is is dat prima. Ik snap niks van dat gezeur dat dat dan een belediging zou zijn voor ons eigen trainersgilde. Misschien hebben die het daar dan wel zelf naar gemaakt. Er zijn gewoon te weinig goede Nederlandse trainers.
Als we Voetbal Inside moeten geloven komen buitenlandse goede trainers niet omdat ze niet het geld krijgen dat ze willen.Dat je als bond, die zich met alles en nog wat bemoeid qua opleiding, geen eigen opgeleide bondscoach kunt neerzetten doet natuurlijk heel veel pijn in Zeist dus ik zie het niet zo snel gebeuren.
L1nt schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:55:
[...]
Buitenlandse coach is doorgaans niet "besmet" met clubvoorkeur. Denk dat dat juist nu beter is.
Ook zo'n zielig gegeven. Clubvoorkeur. Er is echt geen enkele geestelijk stabiele bondscoach op aarde die een slechtere speler boven een betere van een andere club verkiest uit clubvoorkeur. Allemaal fan-denken.
Dat gebeurt alleen als er politiek bij gemoeid is. O-)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
MrMonkE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:04:
Ook zo'n zielig gegeven. Clubvoorkeur. Er is echt geen enkele geestelijk stabiele bondscoach op aarde die een slechtere speler boven een betere van een andere club verkiest uit clubvoorkeur. Allemaal fan-denken.
Maar je "opleiding" zorgt er wel voor dat je bijv. een voorkeur hebt voor jonge talenten en technische spelers en een afkeur voor laatbloeiers of spelers die het van fysiek moeten hebben. Het zorgt er ook voor dat je een tactiek blijft spelen waar je het materiaal niet voor hebt, omdat het systeem heilig is. Het zorgt er ook voor dat je een speler selecteert die net komt kijken omdat je hem toevallig kent uit de jeugdopleiding terwijl een andere speler jarenlang moet presteren voordat hij op de radar komt.

Vandaar dat een frisse wind goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MrMonkE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:04:

Of het nu wel of niet gebeurd is niet zozeer het probleem. Het idee echter wel. Een van de problemen met Blind was zijn vermeende voorkeur voor Ajax spelers vanwege zijn eigen Ajax achtergrond. Als het dan ook nog eens niet lekker loopt.

Van de meeste buitenlandse opties kun je tenminste niet zeggen "hij selecteert X alleen maar omdat ie bij Y speelt. Zat ie bij ABCDEFG... dan was ie nooit geselecteerd".

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

L1nt schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:09:
[...]

Of het nu wel of niet gebeurd is niet zozeer het probleem. Het idee echter wel. Een van de problemen met Blind was zijn vermeende voorkeur voor Ajax spelers vanwege zijn eigen Ajax achtergrond. Als het dan ook nog eens niet lekker loopt.

Van de meeste buitenlandse opties kun je tenminste niet zeggen "hij selecteert X alleen maar omdat ie bij Y speelt. Zat ie bij ABCDEFG... dan was ie nooit geselecteerd".
Het idee is een probleem van zij die het denken. Ik heb nooit gedacht dat Blind Ajax spelers de voorkeur gaf boven niet Ajax spelers. Sterker nog ik heb nooit het idee gehad dat er ook maar enige lijn, dus ook geen clubvoorkeurspecifieke, in de selecties zat. En zijn assistenten, die zaten er ook bij. Waarom zijn die ook niet allemaal af door zijdeur eigenlijk?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MrMonkE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:21:
[...]

Het idee is een probleem van zij die het denken. Ik heb nooit gedacht dat Blind Ajax spelers de voorkeur gaf boven niet Ajax spelers. Sterker nog ik heb nooit het idee gehad dat er ook maar enige lijn, dus ook geen clubvoorkeurspecifieke, in de selecties zat.
Er zat wel degelijk een lijn in, alleen was dat veelal een wereldvreemde lijn. Blind coachte Oranje alsof het Ajax was in de eredivisie. Spelers moesten in een bepaald technisch plaatje passen, anders werden ze genegeerd. Spelers zonder ervaring werden juist geselecteerd omdat ze in dat plaatje pasten.

Daarom heb ik ook sterke twijfels bij Frank de Boer. Trainers uit de Ajax-cultuur hebben, zolang ze nog niet in het buitenland hebben getraind, in mijn ogen erg veel moeite verder te kijken dan de eigen visie. Wat dat betreft heeft Ajax zelf met Bosz wel een goede greep gedaan: een aanvallend denkende trainer die toch een frisse blik heeft.

Onbewust heeft de clubvoorkeur bij het selecteren van die jonge spelers overigens wel degelijk een rol gespeeld denk ik. Een jonge speler die je al kent heeft toch een streepje voor in zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
MrMonkE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:21:
[...]

Het idee is een probleem van zij die het denken. Ik heb nooit gedacht dat Blind Ajax spelers de voorkeur gaf boven niet Ajax spelers. Sterker nog ik heb nooit het idee gehad dat er ook maar enige lijn, dus ook geen clubvoorkeurspecifieke, in de selecties zat. En zijn assistenten, die zaten er ook bij. Waarom zijn die ook niet allemaal af door zijdeur eigenlijk?
Met keuzes zoals de Ligt, Tete en Siem de Jong boven spelers die elders in zwaardere competities wekelijks spelen ga je dat wel denken ja :)

Ik zie het liefst een coach die geen last heeft van zijn club verleden en een compacte, solide ploeg neerzet vanuit het beste wat we hebben, die vechten en werken voor iedere bal zodat het team weer vertrouwen krijgt in haar eigen kunnen. En niet zoals recent spelers voor het systeem zoeken.

Zodra het geloof er weer in zit kunnen we het weer eens gaan hebben over Hollandse school en aanvallend voetbal. Waar we met 5-3-2 tijdens het afgelopen WK achterin potdicht hielden en daar vertrouwen uit putte, doet het ons nu dunnetjes in de broek bij iedere bal in de 16. In iedere eerste half uur een tegen goal in praktisch iedere wedstrijd is geen toeval meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

D-e-n schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:35:
[...]

Onbewust heeft de clubvoorkeur bij het selecteren van die jonge spelers overigens wel degelijk een rol gespeeld denk ik. Een jonge speler die je al kent heeft toch een streepje voor in zo'n situatie.
Dat is dan geen club voorkeur maar gebaseerd op het feit dat hij hem al beter kent, denk ik dan.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Volgens mij komen ze uiteindelijk uit bij Hendrik Visser, assistent trainer van FC Bal Op 't Dak zondag 4. Die wil misschien wel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
dutchgio schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:45:
Sowieso al vreemd dat dat de "2 keuzes" waren. Wat hebben ze gemeen behalve dat ze trainer zijn? Er spreekt wat mij betreft enorm weinig visie vanuit de KNVB uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ze schijnen ook iemand van RB Leipzig op het oog te hebben, maar Red Bull gaat daar snel een stokje voor steken.

Achja, gezien de huidige staat van Oranje is de vijver ook niet zo groot verwacht ik, ik denk dat het uiteindelijk weer een aanstelling wordt van twijfelachtige kandidaat/kandidaten. Zou het vooral ook met de pegels te maken hebben die de KNVB betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:32

Sargan

Filmfreak...

Ok....Henk ten Cate kan worden weggestreept:
https://www.telesport.nl/...&utm_campaign=telesporttf

Bepalende spelers hebben liever niet Advocaat als bondscoach,
zul je zien dat de KNVB daar vol voor gaat :X

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:08
Sargan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 06:18:

Advocaat :'(

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sargan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 06:18:

Ik denk dat we door het oog van de naald gekropen zijn. De beste man heeft duidelijk uitstekende connecties met de media maar ik zie maar bar weinig aanleiding op zn cv om hem BC te maken. De Mos gisteren bij Nieuwsuur kwam ook niet verder dan dat Ten Cate een goede kandidaat zou zijn omdat hij een Amsterdammer is uit de Ajax school die veel Ajax spelers zou gaan selecteren.

Ik vind de reden ook maar zwak van Ten Cate om de stekker er uit te trekken. De KNVB is een grote organisatie, het zou gek zijn als er helemaal niemand kritische vragen zou stellen bij een belangrijke aanstelling. Je kan die vragen en twijfel ook proberen weg te nemen. Volgens mij zag hij gewoon dat de keuze niet op hem ging vallen en heeft hij via dit media offensief de eer aan zichzelf willen houden.

Met Advocaat heb je de beste man om nog een gooi te doen naar het WK en geef je jezelf weer een jaar de tijd om je shit op orde te krijgen voor een lange termijn aanstelling.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 26-04-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Advocaat is eigenlijk toch al bij voorbaat ten dode opgeschreven? Sneijder, Strootman en Robben hebben al aangegeven weinig in hem te zien. Dan zijn je stoelpoten toch al half doorgezaagd voordat je überhaupt gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Daarbij is de man gewoon onbetrouwbaar imo, dalijk zwaait er een of andere Russische club met een zak geld en weg is hij...tenminste dat stigma kleeft nu aan Advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:33
ph4ge schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat we door het oog van de naald gekropen zijn. De beste man heeft duidelijk uitstekende connecties met de media maar ik zie maar bar weinig aanleiding op zn cv om hem BC te maken. De Mos gisteren bij Nieuwsuur kwam ook niet verder dan dat Ten Cate een goede kandidaat zou zijn omdat hij een Amsterdammer is uit de Ajax school die veel Ajax spelers zou gaan selecteren.

Ik vind de reden ook maar zwak van Ten Cate om de stekker er uit te trekken. De KNVB is een grote organisatie, het zou gek zijn als er helemaal niemand kritische vragen zou stellen bij een belangrijke aanstelling. Je kan die vragen en twijfel ook proberen weg te nemen.

Met Advocaat heb je de beste man om nog een gooi te doen naar het WK en geef je jezelf weer een jaar de tijd om je shit op orde te krijgen voor een lange termijn aanstelling.
Ik vind die reden niet zo zwak. Dat is toch ook een gevoelskwestie? Lijkt me erg lastig van buiten te beoordelen. Als jij ergens solliciteert en je heb het gevoel dat er weinig draagvlak is... Ja dan moet je het niet doen.

Het is tijd voor vernieuwing bij Oranje... In mijn ogen zijn zowel Advocaat en Ten Cate totaal ongeschikt. Waarbij ik Advocaat nog het minst geschikt acht... Wat is het verschil met Hiddink toen die aangesteld werd? Ook een man van de oude stempel met een enorme staat van dienst....

Ik denk dat ze ook beide absoluut niet op de 1e plaats kwamen, maar Koeman, Frank de Boer en dergelijke zullen wel geweigerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
KingKoning schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:43:
Het is tijd voor vernieuwing bij Oranje... In mijn ogen zijn zowel Advocaat en Ten Cate totaal ongeschikt. Waarbij ik Advocaat nog het minst geschikt acht... Wat is het verschil met Hiddink toen die aangesteld werd? Ook een man van de oude stempel met een enorme staat van dienst....
Maar je stelt Advocaat nu aan, voor wat ik aanneem de periode tot en met het WK. Daar hoef je geen vernieuwer te hebben, maar iemand die nu presteert. En Advocaat is een typische prestatie coach.

Een opbouwer nu laten beginnen betekent dat hij vrijwel zeker beschadigd is na een paar wedstrijden omdat hij het WK misloopt bovendien heb je eerst stabiliteit en rust in de KNVB nodig. Stel dan nu een goede BC voor nu aan en neem een jaar de tijd om eerst grondig de organisatie te verbouwen, te bepalen wat je wil en de juiste personen op je gemakje binnen te halen.

En tja, het stigma geldwolf wordt nu telkens op Advocaat geplakt. Maar zou ten Cate naar Al Ahli FC, Umm-Salal SC, Shandong Luneng Taishan en Al-Jazira Club vanwege eergevoel en sportieve uitdaging? Ja, dat is waar deze kandidaat BC de laatste 7 jaar heeft uitgehangen, met een kort mislukt avontuur bij Sparta als hoogtepunt. Dan is de CV van Hyballa over dezelfde periode nog indrukwekkender. Ik zie in ieder geval geen aanwijzing in de cv van Ten Cate dat hij wel iemand is die een fundatie voor de toekomst van een nationaal elftal kan leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 26-04-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat een farce wordt dit weer voor de KNVB, Ten Cate is natuurlijk al een lachertje om uberhaupt kandidaat te zijn, die man heeft niks gepresteerd, laat staan ervaring met nu presteren of een team opbouwen.

Het is naast dat we verschrikkelijk slecht ervoor staan toch wel bedroevend dat we gewoon geen fatsoenlijke bondscoach kunnen strikken -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:35:
[...]
De Mos gisteren bij Nieuwsuur kwam ook niet verder dan dat Ten Cate een goede kandidaat zou zijn omdat hij een Amsterdammer is uit de Ajax school
Eerste eis wat mij betreft voor een bondscoach: iemand die NIET uit de Ajax-school komt. Dat is juist waar het met Blind fout ging. Die eeuwige focus op balbezit, dat stompzinnige idee dat wij Nederlanders het voetbal hebben uitgevonden en dat spelers technisch superieur moeten zijn, het idee dat zeventienjarigen zomaar kunnen debuteren: weg ermee. Vergeet niet dat ook Bosz iemand is die van buiten die school komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:05:
[...]

Eerste eis wat mij betreft voor een bondscoach: iemand die NIET uit de Ajax-school komt. Dat is juist waar het met Blind fout ging. Die eeuwige focus op balbezit, dat stompzinnige idee dat wij Nederlanders het voetbal hebben uitgevonden en dat spelers technisch superieur moeten zijn, het idee dat zeventienjarigen zomaar kunnen debuteren: weg ermee. Vergeet niet dat ook Bosz iemand is die van buiten die school komt.
Vind ik een beetje overdreven niet?
Wordt nu ineens alles op Ajax-school geschoven? (alleen door die kneus van een Blind?)

Volgens mij voetballen we al jaren hetzelfde voetbal in Oranje, enige uitzondering was van Gaal, maar die komt toch echt uit de Ajax-school ;)
Daarvoor met Hiddink en van Marwijk, allemaal hetzelfde voetbal, wat was daar Ajax-School aan?

Laten we gewoon iemand aanstellen met staat van dienst en niet iemand die nog nooit of amper een fatsoenlijke club heeft getraind, in plaats van het op de Ajax-school te gooien.
Overigens is het Ajax-school gebruiken sowieso verkeerd, gebruik dan gewoon de Hollandse-School, want 'we' voetballen allemaal al jaren zo ongeacht waar de trainer vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
[...]

Veel onzin, spreek je jezelf tegen. Niet uit de Ajax-school maar wel iemand erbij halen van erbuiten die de Ajax-school nastreeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het mag van mij wel iemand uit die school zijn, maar dan wel iemand die verder kijkt zoals bijv. Van Gaal of De Boer dat kunnen. Die laatste lijkt mij overigens een prima kandidaat na het WK2018, al begrijp ik dat hij er zelf geen zin in heeft. De kans dat Koeman dan weer beschikbaar is is ook een stuk groter. Laat Advocaat dan maar op de toko passen en proberen nog wat te maken van de kwalificatie.

De Mos bracht het gisteren alsof Ten Cate door en door Ajax is en dat dat zijn belangrijkste kwalificatie is. Dat lijkt mij inderdaad niet verstandig, we zullen echt geen elftal hebben de komende jaren wat overloopt van het talent, dominant en mooi kan gaan voetballen. We zullen echt een filosofie moeten vinden die bij het materiaal past wat er is en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Vincent Dave @martinusz
Misschien moet ik het woord "school" vervangen door "cultuur". Er niks mis met het streven naar aanvallend voetbal. Maar dat misplaatste superioriteitsgevoel, daar moeten we vanaf. We moeten in Nederland even wat nederiger doen.

@ph4ge
En dat zie ik dus eerlijk gezegd ook wel terug bij De Boer. Hij heeft het prima gedaan maar die begon bij een verliespartij ook altijd al te miepen over het feit dat ze toch echt beter waren geweest dan de tegenstander, met de balbezit statistiek in de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
[...]

Bosz is niet opgeleid in de "Ajax-School" maar laat zijn teams juist wel volgens de Cruyff filosofie voetballen. Op de een of andere manier wordt het Frank de Boer voetbal nu geassocieerd met de "Ajax-school" terwijl het juist het pressie-voetbal van Bosz zijn manier van voetballen is die de klassieke Ajax school is.

Als íemand de klassieke filosofie van de Ajax-school naleeft is het wel Peter Bosz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
KingKoning schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:22:
[...]
Als íemand de klassieke filosofie van de Ajax-school naleeft is het wel Peter Bosz
Je kunt ook zeggen dat hij de pressie van iemand als Klopp nastreeft. Misschien is het denken dat dat de Ajax-school is misschien wel het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
D-e-n schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:24:
[...]

Je kunt ook zeggen dat hij de pressie van iemand als Klopp nastreeft. Misschien is het denken dat dat de Ajax-school is misschien wel het probleem :)
het "Totaal voetbal" is uitgevonden door Cruyff cq. Michels en Ajax in de jaren 70. je zou kunnen zeggen dat Klopp en anderen het doorontwikkeld hebben, maar het voetbal wat Barcelona en Klopp spelen kent hun origine toch echt uit die koker.

Ik denk juist dat een probleem is dat veel mensen de BC niet los kunnen zien van een clubvoorkeur. Het interesseert me persoonlijk helemaal niets vanuit welke club een coach komt, het gaat om de ervaring en de visie.

Het is in die zin ook wel apart om na Blind meteen alle Ajax coaches op 1 grote hoop te gooien en te zeggen dat ze allemaal niet voldoen.
Volgens die gedachtegang zouden we na Hiddink ook alle PSV coaches af moeten schieten, dan blijft er nog vrij weinig over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
D-e-n schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:24:
[...]

Dat zeg ik helemaal niet, jij komt met Blind als voorbeeld van iemand uit de Ajax-school. Als er iemand veraf staat van de 'Ajax-school' is het Blind wel. Als je Daley Blind bedoelt, die gaat voorlopig geen trainer worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Advocaat gaat het nu ook niet meer doen, want:

- Hij blijkt tweede keus te zijn
- De spelersgroep ziet het niet in hem zitten (Robben en Sneijder wilden ook inspraak hebben in wie de trainer zou worden en ik denk niet dat ze Dick hadden genoemd :+ )

Verder is dit natuurlijk weer tenenkrommend, wat een pleuresbende bij de KNVB...

Ten Cate zou de best of the rest zijn, nu gaat hij niet komen en Dick ook niet denk ik. Toch maar Ron Jans dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:09
KingKoning schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:38:
[...]

het "Totaal voetbal" is uitgevonden door Cruyff cq. Michels en Ajax in de jaren 70. je zou kunnen zeggen dat Klopp en anderen het doorontwikkeld hebben, maar het voetbal wat Barcelona en Klopp spelen kent hun origine toch echt uit die koker.

Ik denk juist dat een probleem is dat veel mensen de BC niet los kunnen zien van een clubvoorkeur. Het interesseert me persoonlijk helemaal niets vanuit welke club een coach komt, het gaat om de ervaring en de visie.

Het is in die zin ook wel apart om na Blind meteen alle Ajax coaches op 1 grote hoop te gooien en te zeggen dat ze allemaal niet voldoen.
Volgens die gedachtegang zouden we na Hiddink ook alle PSV coaches af moeten schieten, dan blijft er nog vrij weinig over....
Ik denk ook dat we niet per definitie 1 volgens een bepaalde school moeten hebben, maar een bondscoach die de speelwijze weet aan te passen op het materiaal, en wellicht zelfs de tegenstander.

Het "tiki-taka" voetbal blijkt tegenwoordig ook geen garantie meer voor succes. Ik ben vooral voor een bondscoach die tactisch sterk is, en de "angel" eruit weet te halen bij een tegenstander. Ik vond dat van Gaal dat ook goed had gedaan in Brazilië, maar zoiets hebben we wel nodig denk ik. Bij "kleine" tegenstanders moet je uitgaan van eigen kracht, en een oplossing verzinnen voor het passeren van de geparkeerde bus, bij grotere tegenstanders kan je niet op diezelfde manier spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:16:
[...]

Het mag van mij wel iemand uit die school zijn, maar dan wel iemand die verder kijkt zoals bijv. Van Gaal of De Boer dat kunnen. Die laatste lijkt mij overigens een prima kandidaat na het WK2018, al begrijp ik dat hij er zelf geen zin in heeft. De kans dat Koeman dan weer beschikbaar is is ook een stuk groter. Laat Advocaat dan maar op de toko passen en proberen nog wat te maken van de kwalificatie.

De Mos bracht het gisteren alsof Ten Cate door en door Ajax is en dat dat zijn belangrijkste kwalificatie is. Dat lijkt mij inderdaad niet verstandig, we zullen echt geen elftal hebben de komende jaren wat overloopt van het talent, dominant en mooi kan gaan voetballen. We zullen echt een filosofie moeten vinden die bij het materiaal past wat er is en niet andersom.
Wat De Mos vindt moet ie maar naar de politie brengen, die man is echt niet serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het stoere "uitgaan van je eigen kracht en je eigen spel spelen" is een zwakte bod. Het betekent dat je team niet in staat is zich naar de omstandigheden en tegenstander aan te passen.
Het moderne voetbal is voetballen vanuit de controle. De bus parkeren, of eigenlijk zoals ze in de jaren 80 al in Italie alles wonnen.
Teams die hier niet op in kunnen spelen. Danwel door zelf de bus te parkeren, danwel door de bus van de tegenstander te slopen zijn gedoemd te verliezen. Een moderne coach snapt dat, die moet dus niet uit de Hollandse school komen waar ze willen controleren door eindeloos de bal rond te tikken.

En jongentjes als Robben en Sneijder die zich met de BC willen bemoeien.... Die moet je niet in je team willen hebben. Die twee zijn eigenlijk toch al aan hun voetbal pensioen toe, daar moet je geen nieuw team rond op willen bouwen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Henk ten Cate heeft naar eigen zeggen een aanbod van de KNVB om bondscoach te worden naast zich neergelegd. De 62-jarige trainer heeft niet het gevoel dat de bond volledig achter hem staat.bron

Nu blijft dus alleen Advocaat over, wat ik wel een goede vind. Ook al is ie 69, dat zegt niks over zijn capabele kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ten Cate had een prima coach geweest. Wellicht beter dan Dick Advocaat die plots zomaar vertrok na een paar weken. Kan me niet voorstellen dat er in de spelersgroep goed is ontvangen.

Met dat betreft toch wel erg bijzonder hoe dit allemaal in de media beland en waarom die namen zowaar allemaal ergens nee tegen zeggen terwijl ze het wel willen te doen. De cryptische woorden van Ten Cate zijn bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Jongens, met pijn in mijn hard moet ik bekend maken dat ik ook bedank voor de functie van Bondscoach.
Ik wil niet de derde keus zijn en al helemaal niet na Dickie.

Mijn CV in Football Manager had voor zich moeten spreken maar blijkbaar zit ik niet in het netwerk van van Breukelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:40
Ik vraag me af hoe lang de KNVB nog weg komt met het disfunctioneren van van Breukelen niet aan te pakken. Of zijn er daar mensen die serieus vinden dat hij en zich zelf goed bezig zijn. Wat een poppenkast, iemand dan weer wel, dan weer niet Bondscoach te maken.

Zelf had Ten Cate voor mij niet gehoeven, maar met Fred Rutten erbij had ik het toch een kans gegeven. De kleine generaal vind ik ook niets. Kan me voorstellen dat Robben nog pissig is over die wissel 25 EK's geleden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
loewie1984 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:45:
Ik vraag me af hoe lang de KNVB nog weg komt met het disfunctioneren van van Breukelen niet aan te pakken. Of zijn er daar mensen die serieus vinden dat hij en zich zelf goed bezig zijn. Wat een poppenkast, iemand dan weer wel, dan weer niet Bondscoach te maken.

Zelf had Ten Cate voor mij niet gehoeven, maar met Fred Rutten erbij had ik het toch een kans gegeven. De kleine generaal vind ik ook niets. Kan me voorstellen dat Robben nog pissig is over die wissel 25 EK's geleden.
Denk niet dat er iemand is om hem te ontslaan.
Er komt waarschijnlijk een reorganisatie in de KNVB waarbij de functie van v Breukelen flink zou veranderen en hij minder te zeggen heeft.
Vind het vrij bizar dat niemand hem erop aanspreekt om dit af te wachten.

Mja dat van Breukelen slecht bezig is zal hij niet door hebben, hij had tenslotte ook niet door dat hij ongeschikt is voor de functie toen hij deze aannam.

edit:
Dat Sneijder, Strootman en Robben het niet zien zitten in Dickie vind ik eigenlijk onbelangrijk.
Sneijder: Daar is het beste al lang vanaf en zal denk ik over 2 jaar geeneens meer bij de selectie zitten.
Robben: Is ook niet meer wat het eens was, is vaak geblesseerd en zal binnen 2 jaar ook niet meer erbij zitten.
Strootman: Goede voetballer maar wat heeft hij nu allemaal bijgedragen aan Oranje om zo een zware stem te hebben? Vaak geblesseerd en wanneer hij erbij zit is het ook regelmatig prut.

[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 26-04-2017 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
https://www.vi.nl/pro/ove...eer-niet/share/d70c3ede15

8)7 |:( 8)7 :X :F ;w :-( :')

Wat een slechte soap zeg...
Door:
Martijn Krabbendam @Mkrabby
Nog net geen 24 uur lang was Henk ten Cate bondscoach van Oranje, maar Hans van Breukelen, technisch directeur bij de KNVB, begon te twijfelen en zadelt het Nederlandse voetbal nu op met een probleem en de bond met imagoschade. Want wil Dick Advocaat nu nog wel? En wie moet het anders doen? VI zat op de eerste rij in Abu Dhabi en reconstrueert de soap.

ZATERDAG 22 APRIL

Henk ten Cate stuurt zijn Range Rover over de brede boulevards van Abu Dhabi richting The St. Regis, een vijfsterren hotel aan de Corniche, de acht kilometer lange strip langs de kustlijn, geflankeerd door de luxueuze beachclubs en beste restaurants. De trainer van Al Jazira heeft een afspraak met Hans van Breukelen technisch directeur van de KNVB. Op Tweede Paasdag was er het eerste contact geweest. Telefonisch vertelde Van Breukelen in Ten Cate een kandidaat te zien voor het bondscoachschap. Hij wilde dat graag komen toelichten in Abu Dhabi, als Ten Cate er tenminste voor open stond. De trainer wil wel. Hij is tegen ieders verwachting in bijna kampioen met Al Jazira, terwijl hij vorig seizoen de beker won. Toen Ten Cate kwam, stond de club voorlaatste. Nu is hij succesvol. Al Jazira wil hem graag langer houden, maar de coach voelt dat het tijd is naar huis te gaan. Hij is 62 en wil tijd doorbrengen met zijn familie. Het bondscoachschap is de ideale baan, en, voor Ten Cate belangrijker: het is vooral een hele eer.

Terwijl het buiten bijna veertig graden is, praten Van Breukelen en Ten Cate onder de verkoelende airco over voetbal. De td kent zijn beoogde coach niet goed, maar heeft wel zijn huiswerk gedaan. Na gesprekken met Marc Overmars, Martin van Geel, Marcel Brands en Max Huiberts, de technisch directeuren van Ajax, Feyenoord, PSV en AZ en een rondgang langs verschillende internationals zoals Wesley Sneijder, Arjen Robben en Kevin Strootman, heeft Van Breukelen over Ten Cate het beeld gekregen van een vakman, maar ook iemand die licht ontvlambaar kan reageren. Een straatvechter in trainingspak. Voor Ten Cate komt dat niet als een verrassing. Hij legt uit wie hij is en wat hem drijft en gaandeweg het gesprek dat al bijna vier uur duurt, ontstaat er een band tussen de twee.

Ten Cate stelt voor ’s avonds een hapje te gaan eten aan de Corniche, visrestaurants genoeg en het uitzicht is adembenemend. Van Breukelen en Ten Cate praten verder en niet meer alleen over voetbal. Alles passeert zo’n beetje de revue, politiek, sport, prive. Opnieuw zitten ze ruim vier uur bij elkaar en na afloop concludeert Ten Cate dat hij nog nooit zo’n goed gesprek heeft gevoerd. Dat Van Breukelen hem vertelt ook bij Dick Advocaat langs te gaan, doet daar niets aan af. Ten Cate voelt dat hij de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal zal gaan worden. Wel zegt hij niet te willen liegen als hem daarnaar wordt gevraagd. De twee zijn al een aantal keer gespot tijdens het diner, want Nederlanders genoeg in Abu Dhabi. Ten Cate wil geen valse start als hij straks wordt benoemd. Van Breukelen zegt het te begrijpen.

ZONDAG 23 APRIL

Het is net zondag als Ten Cate Van Breukelen naar het vliegveld brengt. Hij pakt de Red Eye van 1.30 uur naar Istanbul voor het gesprek met Advocaat, die zich met zijn ploeg Fenerbahçe voorbereidt op de klassieker tegen Galatasaray. Ten Cate wenst de technisch directeur veel succes. Van Breukelen vraagt hem op zijn beurt over de inhoud van het gesprek niets naar buiten te brengen, Ten Cate zegt dat vanzelfsprekend te vinden. Ze schudden elkaar de hand en zeggen beiden, nogmaals, een zeer goed gevoel te hebben overgehouden aan het gesprek.

In Istanbul checkt Van Breukelen in bij het Wyndham, het hotel waar Advocaat een penthouse bewoont. ’s Avonds ziet hij Fenerbahçe spectaculair winnen bij Galatasaray. ’s Avonds praten ze uitgebreid over het bondscoachschap. Het is een ander gesprek. Van Breukelen kent Advocaat goed. Afgelopen zomer immers maakte de trainer gebruik van een clausule in zijn contract en verliet Oranje voor Fenerbahçe. Advocaat was net binnen. Danny Blind, toen de bondscoach en Van Breukelen zelf, hadden hun best moeten doen Advocaat aan boord te krijgen. Dat Dick toen koos voor de Turkse topclub, kwam hard aan, maar Van Breukelen kon niet anders dan Advocaat te laten gaan. Dat hij nu negen maanden later weer met hem aan tafel zit, doet hem weinig. Van Breukelen is een professional. Zijn eigen gevoel is niet belangrijk, hij wil de beste kandidaat als bondscoach. Net zoals Ten Cate ervaart ook Advocaat het gesprek als zeer prettig. De trainer van Fenerbahçe kan zich niet aan de indruk onttrekken dat híj de nieuwe bondscoach wordt van Oranje.

Terwijl Van Breukelen met Advocaat praat, is in Nederland het nieuws uitgelekt dat hij met Ten Cate gesproken heeft. De coach van Al Jazira ontkent niets, maar gaat inhoudelijk niet in op het onderhoud, precies zoals afgesproken. Dick Advocaat is voor commentaar on the record al helemaal niet te bereiken. Van Breukelen stapt tevreden op het vliegtuig terug naar Nederland. Dit is wat hij wil: twee kandidaten, allebei geschikt voor de functie. Hij moet nu een keuze maken.

MAANDAG 24 APRIL

De stem van Henk ten Cate galmt over het veld van het Mohamed Bin Zayed Stadion in Abu Dhabi. Al Jazira bereidt zich voor op de Champions League-wedstrijd tegen Lekhwiya uit Qatar. De ploeg van Ten Cate is al uitgeschakeld en ziet het treffen vooral als een verplicht nummer voor de kampioenswedstrijd van zaterdag tegen Hatta SC, een kleine club uit een dorp in de bergen bij Dubai.

Ten Cate is na de training vriendelijk, maar kortaf. Hij wil tegen VI het liefste niets zeggen over zijn gesprek met Van Breukelen, maar laat wel los het inhoudelijk een goed onderhoud te hebben gevonden. Ook zegt hij zichzelf geschikt te vinden voor de job. ‘Ik denk dat ik het heel goed zal kunnen.’ Zijn assistent Piet Hamberg is spraakzamer, net zoals middenvelder Mbark Boussoufa. Zij prijzen Ten Cate als de trainer die Al Jazira heeft gereanimeerd. Het aanstaande kampioenschap is vooral zijn verdienste. Hamberg en Boussoufa kunnen zich goed voorstellen dat Van Breukelen Ten Cate wil hebben. Hamberg heeft het de td zelfs nog geadviseerd. Hij speelde ooit nog samen met Van Breukelen bij FC Utrecht, toen die als keeper net was doorgebroken.

Al Jazira verblijft de nacht voor de wedstrijd in het Dusit Thani hotel, vlak voor het stadion. Ten Cate zoekt snel zijn kamer op. Daar krijgt hij telefoon van Hans van Breukelen. Die vertelt hem dat hij zijn beslissing heeft genomen. Ten Cate wordt de nieuwe bondscoach. Op de vraag wie hij als assistent zou willen, noemt hij de naam van Fred Rutten. Van Breukelen reageert verrukt: Rutten stond ook op zijn lijst. Ten Cate en Van Breukelen filosoferen verder over Oranje. De trainer is blij en vereerd. Hij ziet kansen, praat over namen en systemen en zelfs al over het WK in Rusland, overtuigd als hij is dat hij Oranje aan de praat gaat krijgen. Bij het afscheid spreken ze af de volgende dag verder te praten.’

DINSDAG 25 APRIL

In het Dusit Thani hotel zit Henk ten Cate aan zijn telefoon gekluisterd. Niet met Van Breukelen, overigens, het is de familie die belt. Zijn dochter staat op het punt te bevallen van zijn tweede kleinkind, een meisje. Tussendoor bereidt hij zich voor op het duel met Lekhwiya. Van Breukelen spreekt hij niet of nauwelijks. Als het aan Ten Cate ligt, maakt de td zijn benoeming vandaag nog bekend, maar hij wil Van Breukelen ook niet opjagen. Haast is er in principe ook niet. Ten Cate gaat er vanuit dat hij toch wel de nieuwe bondscoach wordt. Van Breukelen heeft hem dat mondeling en per sms bevestigd. Alles bij elkaar wordt het een mooie dag: een kleindochter erbij en het bondscoachschap van Oranje. En zaterdag kampioen. Een tegenvaller is er ook. Hoewel Fred Rutten Ten Cate zeer respecteert als trainer, ziet hij een rol als assistent niet zitten. Ten Cate betreurt het besluit, maar even goede vrienden. Een goede assistent vindt hij toch wel.

’s Avonds verliest Al Jazira van Lekhwiya (3-1) voor bij elkaar nog geen 150 toeschouwers. Ten Cate heeft op de persconferentie wat uit te leggen. Dit keer nemen de Arabieren de nederlaag voor lief, belangrijker vinden ze de toekomst van de trainer. Gaat hij nou naar Nederland of tekent hij bij. Ze weten hem te vertellen dat hij een vorstelijke salarisverhoging tegemoet kan zien. Ten Cate zegt dat hij alleen maar bezig is met het aanstaande kampioenschap. Zijn toekomst is een gespreksonderwerp voor later. Hij wil nu vooral naar huis. Tijdens de wedstrijd is zijn dochter bevallen, in het zelfde ziekenhuis als waar hij werd geboren, op de geboortedag van Johan Cruijff. Zo veel toeval, iets in Ten Cate zegt hem dat sommige dingen in het leven zijn voorbestemd.

Ten Cate rijdt als een trotse opa naar zijn penthouse, ook aan de Corniche. Onderweg krijgt hij telefoon, Hans van Breukelen. Ten Cate leeft in de veronderstelling dat de td belt om de laatste zaken door te spreken, maar Van Breukelen heeft een vervelende boodschap. Na de afzegging van Rutten, is hij gaan twijfelen of toch niet beter Dick Advocaat bondscoach moet worden van Oranje.

Ten Cate is verbijsterd. Nog geen 24 uur geleden was hij de beste voor de job, maar nu is Van Breukelen gedraaid. Hij bedankt meteen voor de eer, maar krijgt Van Breukelen een paar minuten later weer aan de lijn. Of hij op zijn besluit wil terugkomen, de strijd om de eer ligt nog helemaal open. Ten Cate weet niet goed wat te zeggen. Tussendoor belt de familie om hem bij te praten over zijn kleindochter, zijn mobiele telefoon spuugt continu berichten uit, variërend van babyfoto’s tot steunbetuigingen voor zijn kandidatuur bij de KNVB. Bijna nergens ter wereld zijn de wegen zo kaarsrecht als in Abu Dhabi, maar Ten Cate heeft de indruk dat hij in een rollercoaster zit. Hij besluit op dat moment zich niet langer kandidaat te stellen voor het bondscoachschap en belt Van Breukelen. Die is op zijn beurt teleurgesteld. Wil de trainer echt niet even wachten met die beslissing. Is het niet verstandig de emoties even te laten bezinken? Ten Cate is daartoe bereid. Hij zal erover nadenken en Van Breukelen later die avond terugbellen.

In zijn penthouse schenkt Ten Cate zichzelf een borrel in. Misschien dat dit wat rust geeft. Zijn mobiele telefoon blijft maar knipperen. Hij kan nog net zijn dochter feliciteren en de rest van de familie spreken. De geboorte van zijn tweede kleinkind plaatst alles wel in perspectief. Wat zou hij zich druk maken om iets wat in feite totaal onbelangrijk is? Hij wilde bondscoach worden en als Van Breukelen daarover ineens anders denkt, is dat zijn goed recht. Hijzelf is in ieder geval klaar met alle spelletjes en belt Van Breukelen. Ten Cate wil weten waarom de td van gedachte is veranderd, maar hij merkt aan Van Breukelen dat die zich niet lekker voelt. Alsof de td hem wel wil hebben, maar is teruggefloten door mensen binnen de KNVB die Advocaat steunen. Van Breukelen bevestigt nog maar eens dat hij gisteravond bondscoach was. Hij geeft toe dat de benoeming niet af hing van Rutten. Maar hij kan of wil niet zeggen waarom hij nu aan het twijfelen is geslagen. Ten Cate vertelt dat hij zijn beslissing zal gaan communiceren. Hij heeft intussen gewerkt aan een statement en leest dat voor. Van Breukelen vraagt hem opnieuw te wachten. Een dag, langer niet. Opnieuw zegt Ten Cate daarover na te denken. Hij zal snel terugbellen.

WOENSDAG 26 APRIL

Door de ramen van zijn appartement valt het eerste streepje licht naar binnen. Het is al lang woensdag als Ten Cate voor de laatste keer belt met Van Breukelen. Zo verdergaan heeft geen zin. Stel dat de td zijn aanstelling er alsnog doorheen krijgt, wat is dan uiteindelijk het draagvlak. Ten Cate werkte bij Barcelona, Chelsea, Ajax en Panathinaikos. Grote clubs, moeilijke clubs. Hij kent het mechanisme als geen ander. Als hij bondscoach wordt, begint hij met een achterstand. Van Breukelen zegt niks. Ten Cate meent oprechte teleurstelling te horen in de stem van de td. Hij wenst Van Breukelen succes en zegt hem te respecteren als persoon. Het fijne gesprek dat ze samen hadden, blijft wat hem betreft recht overeind staan. Nog een keer vraagt Van Breukelen ten Cate zijn beslissing te herroepen. Later stuurt hij er nog een sms’je achteraan, maar Ten Cate is er klaar mee.

Hij gaat naar zijn bed als de man die 24 uur officieus bondscoach is geweest, die keiharde toezegging van Hans van Breukelen heeft hij zwart op wit. Terwijl hij in slaap valt, breekt in Nederland de hel los. De KNVB en Hans van Breukelen hebben iets uit te leggen. Dick Advocaat is een gekwalificeerde trainer. Als hij de opvolger wordt van Danny Blind, kunnen daartegen hooguit morele bezwaren worden aangetekend. Los van de vraag of Advocaat zelf nog wel wil. En wie dan? Het Nederlandse voetbal staat er beroerd voor en de soap rond de aanstelling van de bondscoach bevestigt nog maar eens het beeld van de KNVB als een chaotische organisatie zonder leiding en structuur. Van Breukelen heeft zichzelf weer onder druk gezet. Wie bepaalt nou wie de nieuwe bondscoach wordt? Wie heeft de technisch directeur van de KNVB teruggefloten? De wanorde in Zeist neemt groteske vormen aan. Met welke verklaring de KNVB ook naar buiten komt, wie er ook wordt aangesteld; Hans van Breukelen zal nooit kunnen ontkennen dat op maandagavond 24 april Henk ten Cate bondscoach was van het Nederlands elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Los van de wie er nou de bondscoach moet worden, is dit gewoon heeeeeeeeeeeel erg slecht wat de KNVB nu doet. En dan met name van Breukelen, wat een faalhaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dus of Van Breukelen is op eigen initiatief bezig geweest (wat ik niet geloof, het was te publiek), of er is iemand hogerop opeens gaan balken. Dit is inderdaad heel slecht, maar ook typisch KNVB. Amateurs.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
gambieter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:43:
[...]

Dus of Van Breukelen is op eigen initiatief bezig geweest (wat ik niet geloof, het was te publiek), of er is iemand hogerop opeens gaan balken. Dit is inderdaad heel slecht, maar ook typisch KNVB. Amateurs.
Laat ik zeggen dat ik Van Breukelen totaal ongeschikt vond, maar hij heeft wel de moeite genomen om beide heren te spreken en is speciaal naar ze toe gegaan, Hij is overduidelijk door iemand terug gefloten want hij had Ten Cate al een toezegging gedaan...

Dit kan gewoon echt niet waar zijn... Als ik van Breukelen was zou ik ook zo snel mogelijk wegwezen daar en ze in hun sop gaar laten koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:46:
[...]

Laat ik zeggen dat ik Van Breukelen totaal ongeschikt vond, maar hij heeft wel de moeite genomen om beide heren te spreken en is speciaal naar ze toe gegaan, Hij is overduidelijk door iemand terug gefloten want hij had Ten Cate al een toezegging gedaan...

Dit kan gewoon echt niet waar zijn... Als ik van Breukelen was zou ik ook zo snel mogelijk wegwezen daar en ze in hun sop gaar laten koken.
Dan vraag ik me af door wie hij is terug gefloten. Want in de hiërarchie staat geloof ik niemand echt boven hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Deadsy schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:53:
[...]

Dan vraag ik me af door wie hij is terug gefloten. Want in de hiërarchie staat geloof ik niemand echt boven hem.
Door zijn spiegelbeeld wellicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
De titel is geweldig

Advocaat niet per direct bij Oranje: ‘Laat Fenerbahçe niet in de steek’
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=304180

Ten Cate met dan een Gullit erbij was een goede keuze geweest. Maar Dickie? Neh.
Zou dan eerder over de grens gaan kijken.

[ Voor 63% gewijzigd door Deadsy op 27-04-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
Ron Jans, of Co Adriaanse, of gooi desnoods Robert Maaskant in het diepe. Advocaat moet lekker een cruise op de Middellandse Zee pakken, pensioentime voor hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Sjah schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:54:
Ron Jans, of Co Adriaanse, of gooi desnoods Robert Maaskant in het diepe. Advocaat moet lekker een cruise op de Middellandse Zee pakken, pensioentime voor hem.
Nee, geen Co Adriaanse of Maaskant.
Adriaanse is een ouwe zak waarvan ik het gevoel heb dat hij zit te dementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 18:29

Fiber

Beaches are for storming.

In mijn ogen niks mis met Advocaat voor de korte termijn om het WK in Rusland nog (proberen) te halen. Als hij de kwalificatie redt dan mag hij het WK ook doen natuurlijk.

In de tussentijd alvast rustig beginnen met de zoektocht naar een opvolger voor de twee jaar daarna, maar die natuurlijk nog niet direct vastleggen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Fiber schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:07:
In mijn ogen niks mis met Advocaat voor de korte termijn om het WK in Rusland nog (proberen) te halen. Als hij de kwalificatie redt dan mag hij het WK ook doen natuurlijk.

In de tussentijd alvast rustig beginnen met de zoektocht naar een opvolger voor de twee jaar daarna, maar die natuurlijk nog niet direct vastleggen.
Hoe wil je nu iemand vinden voor over 2 jaar en hem niet vast leggen?
Als je dat niet doet zal hij er over 2 jaar misschien niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sjah schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:54:
WoW zelfs Maaskant noemen, kunnen ze mij ook net zo goed nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

En tja, het stigma geldwolf wordt nu telkens op Advocaat geplakt. Maar zou ten Cate naar Al Ahli FC, Umm-Salal SC, Shandong Luneng Taishan en Al-Jazira Club vanwege eergevoel en sportieve uitdaging? Ja, dat is waar deze kandidaat BC de laatste 7 jaar heeft uitgehangen, met een kort mislukt avontuur bij Sparta als hoogtepunt. Dan is de CV van Hyballa over dezelfde periode nog indrukwekkender. Ik zie in ieder geval geen aanwijzing in de cv van Ten Cate dat hij wel iemand is die een fundatie voor de toekomst van een nationaal elftal kan leggen.
Ten Cate is best een vakman. En het avontuur bij sparta was zeker niet mislukt, hij bracht een haperende ploeg op 1 minuut van de eredivisie.

Of hij echt een geschikte BC zou zijn zullen we nooit weten...

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 27-04-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
FreakNL schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:37:
[...]

Ten Cate is best een vakman. En het avontuur bij sparta was zeker niet mislukt, hij bracht een haperende ploeg op 1 minuut van de eredivisie.

Of hij echt een geschikte BC zou zijn zullen we nooit weten...
Denk dat hij perfect zou zijn. Veld trainer, soms een aai over de bol geven, met de spelers werken etc.
Het media gedeelte daarin is hij zwak, en daar zou dan een Gullit ofzo erbij komen.

Dick is niet te vertrouwen want je wilt nu iemand voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nee, je wil iemand die op korte termijn direct resultaat kan boeken vanaf de eerste wedstrijd om in de resterende vijf kwalificatie wedstrijden toch nog het WK te halen. Lange termijn komt daarna wel weer, eerst iemand die er direct staat en de juiste ervaring heeft. Van Gaal was ideaal geweest, maar Advocaat is een prima tweede optie. Die heeft ook alles al een keer meegemaakt en heeft hopelijk geleerd van eerdere ervaringen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Of advocaat nu wel of geen goede optie is laat ik maar even in het midden maar hoe Kun je de knvb nu nog serieus nemen als ze eerst de mening van een paar spelers vragen en vervolgens totaal het tegenovergestelde doen van deze mening.

Vraag ze dan niet om een mening. Of proberen ze er zo voor te zorgen dat die spelers bedanken voor het Nederlands elftal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Deadsy schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 00:06:
[...]

Denk dat hij perfect zou zijn. Veld trainer, soms een aai over de bol geven, met de spelers werken etc.
Het media gedeelte daarin is hij zwak, en daar zou dan een Gullit ofzo erbij komen.

Dick is niet te vertrouwen want je wilt nu iemand voor de lange termijn.
Het zou (bij gelijke geschiktheid, we zijn zo'n 20 jaar verder) hebben kunnen werken zoals inde aanloop naar en op het EK van 2000, toe Rijkaard/Ten Cate het bondscoach-koppel was.

Maar inderdaad, dat zullen we nooit weten.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Werkelijk stuitend de onkunde van de KNVB :X
https://www.vi.nl/nieuws/wie-grijpt-er-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Straks wordt Youri Mulder nog bondscoach met Van Halst >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 12:55
ik moet zeggen dat de leiderschapsstructuur binnen de KNVB mij een beetje onduidelijk is. Ik heb een beetje het gevoel dat ze in een cirkel allemaal elkaars leidinggevende zijn en dat in elke ronde van besluitvorming iedereen minimaal 3x ja moet zeggen en minimaal 1 persoon verplicht is in ieder geval 1x voluit voor A te gaan en een volgend beslismoment voluit voor B te gaan of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ramzzz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:34:
[...]

Het zou (bij gelijke geschiktheid, we zijn zo'n 20 jaar verder) hebben kunnen werken zoals inde aanloop naar en op het EK van 2000, toe Rijkaard/Ten Cate het bondscoach-koppel was.
Behalve dan dat dat koppel Rijkaard/Neeskens was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

lateef schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:06:
[...]

Behalve dan dat dat koppel Rijkaard/Neeskens was....
O wacht, ik haal het NL-elftal en FC Barcelona door elkaar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45

ST10©DE

Dus.............

Misschien had de KNVB inmiddels informatie gekregen van Justitie over ten Cate?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
P. Mekes schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:32:
Misschien had de KNVB inmiddels informatie gekregen van Justitie over ten Cate?
Betwijfel dat dit een rol zou spelen.
Het bedrijf in kwestie heeft geknoeid en wil dat de aandeelhouders hun uit de problemen halen. Dat deze dit dan weigeren komt vaker voor in dit soort gevallen.

Denk dat we gewoon bang moeten zijn en moeten accepteren dat de KNVB vol met prutsers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hackus schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:03:
Straks wordt Youri Mulder nog bondscoach met Van Halst >:)
Niet eens zo'n hele gekke gedachte in mijn ogen, maar niet voor nu, nu moeten er eerst minimaal 13, liever 15 punten uit 5 wedstrijden gescoord worden, dus je moet iemand hebben die er direct staat en niet iemand die er in moet groeien. Daar is nu geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, Advocaat en Gullit dus...

De Speld is alweer genadeloos scherp...
https://speld.nl/2017/05/...r-naar-nieuwe-bondscoach/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volstrekt lachwekkend. Spelers ook niet blij. Hoop dat een aantal bedanken voor de eer. Wat een poppenkast zeg. Je vraagt hun mening en doet tegenovergestelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Interessant dat van Breukelen glashard ontkent dan hij ten Cate iets heeft aangeboden, terwijl VI bij het gesprek was en de SMSjes heeft.

Wel eens met van Breukelen dat het onbeschoft is iemand mee te laten luisteren, maar blijkbaar was het wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Na een nieuwe bondscoach lijkt mij het nu écht tijd om schoon schip te gaan maken bij de KNVB.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

3x3 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:28:
Na een nieuwe bondscoach lijkt mij het nu écht tijd om schoon schip te gaan maken bij de KNVB.
De bezem erdoor, ontslag op staande voet!

Gelukkig hebben ze al een advocaat... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Ramzzz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:35:
[...]

De bezem erdoor, ontslag op staande voet!

Gelukkig hebben ze al een advocaat... :+
Ik ben bang dat het nog wel even duurt voor we afzijn van de gevolgen van het wanbeleid van onderstaande man:
Afbeeldingslocatie: https://files.voetbalprimeur.nl/domain/1/uploads/news/large_f0826e5880d1c2ab777b2c6caf8343c64efa59c0.jpg

En nog langer, voordat er weer echt een werkende bestuursstructuur kan komen. Bertje heeft allerlei mensen naar binnen gehaald, mooie salarissen en chique functies gegeven. Maar niemand lijkt verantwoordelijkheid te dragen. Mede ook door een beleid op te stellen dat we 10 jaar lang niet mee hoeven te draaien in de wereldtop.. ligt er ook geen agenda voor haast bij herstelwerkzaamheden.

Ik snap ook niet dat het huidige KNVB bestuur nadat het zo organisatorisch, qua aanstellingen en ook qua prestaties zo verprutst is door bertje en maatjes.. Bertje zelf heeft nu ook weer een functie hebben gekregen voor het organiseren van een EK in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:45

vhal

ಠ_ಠ

3x3 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:43:
[...]

Bertje zelf heeft nu ook weer een functie hebben gekregen voor het organiseren van een EK in Nederland.
Wat weer een manier is om je team wél te laten plaatsen voor een groot toernooi :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:15:
Interessant dat van Breukelen glashard ontkent dan hij ten Cate iets heeft aangeboden, terwijl VI bij het gesprek was en de SMSjes heeft.

Wel eens met van Breukelen dat het onbeschoft is iemand mee te laten luisteren, maar blijkbaar was het wel nodig.
Inderdaad, niet netjes, maar in de persco. ontkent hij gewoon, terwijl die journalist in de zaal zit :o die zei ook heel terecht "dus ik mankeer iets aan mijn oren?", maar vervolgens gaan ze er gewoon niet meer op in en lullen verder. Deze man is ongeschikt voor een dergelijke functie en trekt oranje het afgrond verder in.

Edit:
Wat eigenlijk nog triester is, is dat Hans dan ook probeert op de man te spelen bij de journalisten, die gewoon kritisch hun werk doen en vragen stellen. Is niet echt chique voor iemand in die functie, ook dit soort dingen laten al zien dat deze man totaal niet geschikt is.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 09-05-2017 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ach, Advocaat zal over een paar maanden, nadat we definitief uitgeschakeld zijn voor Rusland 2018 (een geluk bij een ongeluk) wel oprotten met een nieuw aanbod. Zal ook wel kunnen want het contract zal wel een of andere domme clausule bevatten waardoor dit gewoon kan. 8)7

Ondertussen wordt het tijd dat de gehele KNVB leiding opstapt. Echt, hoe kom je nu op Advocaat en Gullit als ideale combinatie om Oranje nog een beetje te redden? :X

Kan Robben niet per direct stoppen bij Oranje en meteen bonscoach worden? Heb ik veel meer vertrouwen in dan Advocaat...

Dan heb ik het nog niet eens over de puinzooi die van Breukelen aan het veroorzaken is, of die persconferentie :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar ja, hoe krijg je de KNVB zo ver?
Hopelijk zet vi.nl volle bak de aanval in tegen van Breukelen door smsjes/ opnames van het gesprek (als die er zijn) te plaatsen, en wordt ook de Telegraaf wakker zoals ze een paar jaar geleden ook bij Ajax deden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Die persconferentie is echt FANTASTISCH. Prachtig om te zien :) Voor de TLDR mensen, hier een leuke samenvatting (wel filmpje kijken):

http://nos.nl/artikel/217...opmerkelijk-en-uniek.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

L1nt schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:57:
Volstrekt lachwekkend. Spelers ook niet blij. Hoop dat een aantal bedanken voor de eer. Wat een poppenkast zeg. Je vraagt hun mening en doet tegenovergestelde.
Die spelers moeten niet zeiken maar gewoon weer eens hun best gaan doen. Gewoon de zweep er weer over zoals onder Van Gaal... :)

Ik heb persoonlijk overigens meer vertrouwen in de capaciteiten van Dick Advocaat dan in die van Hans van Breukelen en de rest van die KNVB bonzen, dat dan weer wel. Maar dat gaat hopelijk goed komen als van Gaal daar volgend jaar of zo de leiding over neemt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

De volledige persco.

Dit is toch echt een gevolg van de puinhopen,die Bert van Oostveen heeft gecreëerd. De huidige voorzitter lijkt zijn eigen rol niet te snappen. Van Breukelen zit er zonder enig idee omdat Bertje dat een goed idee vond Van Breukelen er neer te zetten. Bert van Oostveen heeft allerlei mensen naar binnen gehaald, mooie salarissen en chique functies gegeven. Maar niemand lijkt verantwoordelijkheid te dragen of te weten wat hun rol is in het grote geheel.

Over v. Breukelen zei Bert van Oostveen:
"Hans past precies in het profiel dat we voor de functie van TD hebben geschreven. Hij is een winnaar en heeft in het voetbal ervaring als topsporter, manager en bestuurder. Zijn analytisch vermogen is uitstekend. En hij heeft bewezen in de organisaties waarvoor hij in actie kwam, dat hij een verbinder is. Wij hebben alle vertrouwen in hem."

In die hele KNVB top zitten mensen die er zitten voor zichzelf, met een dik salaris, soms hun eigen programma maar meestal geen flauw idee wat er op het lange termijn goed is voor Het NL-Elftal, Club-voetbal, De jeugd. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@3x3 Daarom zei ik al eerder, de bezem erdoor met die bende in Zeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat een soap wat een soap, mar Hansie blijft gewoon zitten hoor let maar op. Hij zat gisteren nog bij RTL late night, klein stukje gezien, maar ook daar weer warrig en lult zich vast en daarna komt weer het standaard riedeltje van hoe hij dingen ziet etc.

Zelfs de nieuw aangestelde bondscoach wordt in diskrediet gebracht door te stellen dat Dick zichzelf had aangeboden, wat volgens Dick helemaal niet het geval was. Vervolgend beweren dat dingen niet gezegd zijn tegen Ten Cate, waar een journalist bij zat.....man man man.....

Mooiste is nog dat die andere Bobo en Hans elkaar ook nog eens tegenspraken ;( :F

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 10-05-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mooi toch? Laat ze zichzelf maar helemaal klem lullen. Des te eerder verliezen ze alle draagvlak en zijn ze weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:08
Heerlijke persco gezien zeg.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:47:
Mooi toch? Laat ze zichzelf maar helemaal klem lullen. Des te eerder verliezen ze alle draagvlak en zijn ze weg
Nou het probleem is een beetje, wie gaat ze wegsturen :?
Heb niet het idee dat ze uit zichzelf gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, van Breukelen is ook weg hoor. Verder heb ik dit topic maar even omgegooid in een algemeen KNVB topic, want dat was het toch al geworden. :)

http://nos.nl/artikel/217...al-eens-uit-de-bocht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Werd tijd geloof ik...

Is Van Gaal al beschikbaar om de bende verder op te ruimen...?

Ik heb overigens wel vertrouwen in Dick Advocaat en Ruud Gullit, dus dat heeft Van Breukelen toch uiteindelijk wel goed gedaan. Hopelijk nog net op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fiber schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:34:
Werd tijd geloof ik...

Is Van Gaal al beschikbaar om de bende verder op te ruimen...?

Ik heb overigens wel vertrouwen in Dick Advocaat en Ruud Gullit, dus dat heeft Van Breukelen toch uiteindelijk wel goed gedaan. Hopelijk nog net op tijd.
HvB deed alles in opdracht en onder druk/ op aanwijzen van media. zelf beslissing nemen zie ik hem niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:55

Shabbaman

Got love?

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:26:
Nou, van Breukelen is ook weg hoor. Verder heb ik dit topic maar even omgegooid in een algemeen KNVB topic, want dat was het toch al geworden. :)

http://nos.nl/artikel/217...al-eens-uit-de-bocht.html
Moeten we nu tijdens wedstrijden het gezeik over de bc/td/knvb in dit topic plaatsen en de reguliere slowchat in het voetbaltopic? Verwarrend hoor. Gelukkig is er nu Blind, Van Oostveen en zelfs Van Breukelen weg zijn niks meer om over te klagen. Louis aan het roer en we zijn over 9 jaar wereldkampioen.

Maar goed. Betekent dit nou dat er in de top van de bond helemaal niemand meer zit die iets van voetbal weet? Alleen die commerciele pipo is nu toch nog over? Lijkt me ook niet zo'n goede zaak.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las dat De Telegraaf Gudde als belangrijke kandidaat ziet als AD van het betaalde voetbal bij de KNVB.

Je moet er maar zin in hebben, eerst de chaos bij Feyenoord op orde brengen en dan dat nogmaals te doen bij de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:35
Ik zou Gudde een goed idee vinden bij de KNVB net zoals Toon Gerbrands een prima kandidaat is. Helaas wilt die laatste niet weg bij PSV, maar die weet ook van aanpakken.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste