De problemen bij de KNVB

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Eerste stap moet zijn om Van Breukelen en zijn staf eruit te trappen. Daarna kan een nieuw team met een nieuwe bondscoach tenminste echt iets neerzetten met als doel WK2022 (als je dat wil daar in Qatar)

Voor een gevestigde naam is er nu geen eer aan te beleven, de grote jongens zullen dus allemaal de andere kant op kijken. Enkel mensen die tegen hun voetbal pensioen aanzitten en al eerder BC geweest zijn zouden "op interim basis" mogelijk over te halen zijn.

En als we toch lijstjes maken. Iemand al gedacht aan Arjan van der Laan? Heeft in de schaduw links en rechts wat ervaring opgedaan. Is nog redelijk jong. Zou kunnen verrassen met een fris team om zich heen. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat er in Zeist veel meer mensen vertrekken en er realistische doelstellingen geformuleerd worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
chim0 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:33:
[...]

Dit. Puur een kwestie van instelling en mentaliteit want kwaliteit is er wel. Als je dat oranje shirt draagt, moet je gvd het gras opvreten en dat zie ik niet bij Nederland. Kijk naar Duitsland gisteren bij balverlies. Stelletje verwende snotapen zijn het. Elke keer maar de trainer ontslaan als je een keer verliest. Het zijn de spelers die elke keer verzuimen. Al zet je daar 10 toptrainers neer, beter wordt het niet.
Mja.. heb geen verstand van voetbal maar ik begreep dat een aantal jongens op het veld nog erg "nieuw" waren. Denk niet dat zij al zoveel geld verdienen en verwend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dit. Puur een kwestie van instelling en mentaliteit want kwaliteit is er wel. Als je dat oranje shirt draagt, moet je gvd het gras opvreten en dat zie ik niet bij Nederland.
Hier groeien we tegenwoordig op met kunstgras. Dat is niet zo eetbaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 12:45
Dit is echt triest. men vergeet dat het uiteindelijk de spelers zijn die bepalen hoe goed ze voetballen.

Als het even goed gaat dan gaat iedereen de coach de hemel in prijzen, maar gaat het slecht dan wilt iedereen dat de coach op stapt.

vind het echt kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:39
De vraag is een beetje, waarom zou je nu bondscoach willen worden, want het is haast onhaalbaar om het WK nog te halen (je zult alles moeten winnen), bijna gegarandeerd dus dat je faalt als bondscoach zijnde..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 12:32

jeka

Support your local club.

mugenmarco schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:06:
Dit is echt triest. men vergeet dat het uiteindelijk de spelers zijn die bepalen hoe goed ze voetballen.

Als het even goed gaat dan gaat iedereen de coach de hemel in prijzen, maar gaat het slecht dan wilt iedereen dat de coach op stapt.

vind het echt kansloos.
Keuze van de Ligt is natuurlijk niet goed te praten. Ik vind het meer dan terecht. Wie zijn billen brandt..

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Misschien heeft Jürgen Klopp er wel zin an ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik vind het geen goede keuze om hem nu te ontslaan. Niet zozeer omdat ik vind dat Blind het goed doet of er nog iets van kan maken, maar meer vanwege zijn opvolger.

Wat je nu krijgt is dat er een opvolger komt die binnenkomt in een slecht draaiend team en en zeer korte tijd een 'winnend' team moet neer zetten.

Ze kunnen beter Blind zijn periode laten afmaken en dán een nieuwe trainer laten beginnen, zodat die trainer met een verse start en goede voorbereiding kan beginnen. Het WK is toch zo goed als niet meer haalbaar. Uithuilen en opnieuw beginnen, maar laat de nieuwe trainer met een goede start beginnen ipv het geforceerde korte termijn presteren, wat toch het gewenste resultaat niet zal geven.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
aicaramba schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:21:
Ik vind het geen goede keuze om hem nu te ontslaan. Niet zozeer omdat ik vind dat Blind het goed doet of er nog iets van kan maken, maar meer vanwege zijn opvolger.

Wat je nu krijgt is dat er een opvolger komt die binnenkomt in een slecht draaiend team en en zeer korte tijd een 'winnend' team moet neer zetten.

Ze kunnen beter Blind zijn periode laten afmaken en dán een nieuwe trainer laten beginnen, zodat die trainer met een verse start en goede voorbereiding kan beginnen. Het WK is toch zo goed als niet meer haalbaar. Uithuilen en opnieuw beginnen, maar laat de nieuwe trainer met een goede start beginnen ipv het geforceerde korte termijn presteren, wat toch het gewenste resultaat niet zal geven.
Helemaal mee eens, rationeel gezien dan. Maar Blind was eigenlijk vanaf dag 1 al onhoudbaar en de kritiek nam alleen maar toe. Met de zepert van zaterdag was het echt niet mogelijk Blind nog langer op de bank te houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dat je voor een vriendschappelijke wedstrijd iemand laat debuteren centraal achterin daar kan ik nog wel inkomen maar in een wedstrijd die gewonnen MOEST worden ?

Op zo'n positie moet je gewoon iemand neerzetten met lange internationale ervaring en niet iemand die net komt kijken. Sorry hoor maar iemand opstellen die nog een donshaar snorretje heeft ... kan gewoon niet.
Als voorstopper ok maar niet als laatste man.

Ik ben altijd fan geweest van Ron Vlaar maar die zit nu zelfs reserve bij AZ. Dan maar Van Dijk, Hoedt of de Vrij. Zet die drie naast elkaar en je hebt een goede verdediging. Dat je Hoedt in de tweede helft brengt toen was het al te laat. Bulgarije gooide de boel op slot en daar kwam zelf Robben niet meer doorheen.

Voor nu denk ik dan maar met de interim trainers door en tot/na het WK (als we dat al halen) dan pas iemand anders neerzetten die de zaken kan opbouwen voor het EK2020.

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 27-03-2017 08:39 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Denk niet dat een andere bondscoach er nu alsnog voor gaat zorgen dat we het WK halen. Wie je er ook neer gaat zetten, diegene zal er een zware kluif aan hebben om dit slecht draaiende team ineens om te toveren in een swingend elftal. Rustig aan met het zoeken van een geschikte coach en dan maar richten op 2020 denk ik...

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
[...]

Dit. Puur een kwestie van instelling en mentaliteit want kwaliteit is er wel. Als je dat oranje shirt draagt, moet je gvd het gras opvreten en dat zie ik niet bij Nederland. Kijk naar Duitsland gisteren bij balverlies. Stelletje verwende snotapen zijn het. Elke keer maar de trainer ontslaan als je een keer verliest. Het zijn de spelers die elke keer verzuimen. Al zet je daar 10 toptrainers neer, beter wordt het niet.
Een goede coach weet zijn ploeg ook te motiveren en ook spelers persoonlijk te raken. Atletico is onder Simeone een top ploeg geworden. En niet omdat ze de beste spelers hebben maar vanuit een solide speelstijl met een enorme motivatie en trots spelen. Heb je die vent wel eens langs de lijn gezien?

Maar wat dacht je van Antonio Conte bij Chelsea. Spelers als Hazard, Fabregas, Diego Costa konden in het laatste seizoen met Mourinho geen pepernoot meer raken. Alle drie halen nu hun oude niveau weer en de ploeg zelf is ook amper te kloppen. Daar heeft Conte echt wel een ferme hand in gehad, dat kan niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
KingKoning schreef op maandag 27 maart 2017 @ 04:03:
Ik zie niet in hoe FdB in dat zogenaamde vriendjespolitiek verhaal past...
Van Breukelen leidt de zoektocht, dat is toch een PSV-er?
We moeten die clubvoorkeuren een keer loslaten bij oranje. Ten tijde van van marwijk waren de ajacieden boos, nu weer de feyenoorders. Ik geloof niet in al die complottheorieën. Er is 0 bewijs voor en het scheurt oranje alleen maar uit elkaar.
Het gaat niet om clubkleuren, waar het om gaat is dat de ouderwetse Hollandsche/Ajax school gewoon niet meer werkt in deze tijd en je er totaal het materiaal niet voor hebt. Blind bleef rustig op balbezit spelen ipv opportunistisch en vanuit de organisatie zoals dit team nodig heeft, omdat dat is hoe hij het bij Ajax geleerd heeft, ook al werkt dat niet bij deze groep en is het niet van deze tijd.

Blind koos niet voor Te Ligt omdat het een Ajacied is en hij ook, maar omdat hij een te diepe overtuiging heeft dat een talent de voorkeur moet krijgen boven een gearriveerde speler. Spelers als Pieters, Janmaat, Fer, Van Beek komen niet in het stuk voor, niet omdat ze geen Ajax verleden hebben, maar omdat Blind minder waarde hecht aan ervaring en fysiek en deze spelers niet sierlijk genoeg zijn en geen wereldtalenten zijn.

Individuele keuzes van Blind waren vaak ongelukkig en soms 'verdacht', maar dat hij Ajacied is is het probleem van zijn critici niet. Het probleem is dat hij een stereotype coach is gebleken uit die school, wat geweldig werkt als je wereldklasse spelers hebt in de jaren 90 maar nu niet meer.

Van Gaal en Van Marwijk kregen zelden commentaar op hun afkomst, juist omdat die braken met conventies. En dit Nederlands elftal heeft dat nodig, een coach die meer op de lijn "Feyenoord" zit. Dus minder puur talent maar dat compenseren met organisatie, duelkracht en vechtlust. En daarom zeggen sommige critici dat het niet verstandig zou zijn om weer iemand van Ajax huize te nemen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Laatst online: 22-09 12:45
jeka schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:16:
[...]

Keuze van de Ligt is natuurlijk niet goed te praten. Ik vind het meer dan terecht. Wie zijn billen brandt..
aan 1 kant: Ja, daar heb je een punt.

Aan de andere kant, nee. Blind moest een hele andere formatie kiezen of in ieder geval nieuwe spelers inzetten aangezien hij geen succes had bij de verleden wedstrijden.

Zijn keuze blijkt niet juist te zijn maar hij moest wel met een andere aanpak komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Het maakt echt geen ene moer uit wie Blind opvolgt: het EK van 2020 wordt met deze spelersgroep niet gehaald: Sneijder, v Persie en Robben zullen waarschijnlijk afzwaaien na het WK 2018.
Tja, dan houd je niet veel soeps over: er is waarschijnlijk een reden dat Luuk de Jong, Karsdorp, Zoet, Klaassen in Nederland voetballen en niet in de Premier League of Primera Division. Die reden is waarschijnlijk niet het fijne klimaat in Nederland.
Er is een jaar of 10-15 geleden door de KNVB een verkeerde afslag genomen: waar België, Duitsland, Spanje, Engeland, Frankrijk 'ineens' spelers hebben die wél in de grote competities de lijnen uitzetten, hebben wij hier maximaal ere-dividisiemateriaal. En we kunnen week-in week-uit zien dat dat helemaal niks voorstelt.
Heerenveen - Feyenoord was een vermakelijk potje, maar dat was omdat in helft 1 Feyenoord er niks van bakte en eigenlijk met 3-0 aan de thee had gemoeten en in helft 2 Heerenveen fysiek op was en Feyenoord toch over wilskracht beschikt. 2 uur later liet Ajax (toch de nr. 2 en potentieel Chanpions League-deelnemer) ook zien hoe er in Nederland wordt gespeeld.
De KNVB moet maar eens een onderzoek instellen hoe bovenstaande toch mogelijk is. We zijn het langste volk van de wereld met de beste voeding, de beste trainingsfaciliteiten en de beste medische ondersteuning, maar een stel oostblokkers poetsen ons van de mat, zowel in interlandverband als clubcompetitie.
Ow, ja, en we zijn ook goed in om talenten met een dubbel paspoort vooral voor dat andere land te laten kiezen (maar dat zijn wél incidenten)
Ankona schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:07:
Blind ging all-in.

Hij gokte erop dat De Ligt misschien een goede pot zou spelen zodat hij zelf de geschiedenis in zou gaan als de grote man die hem de kans heeft geboden en het risico durfde te nemen.
En juist hierom is het wél goed dat Blind ontslagen is (veel te laat, dan dan weer wel). Zaterdag was géén oefenpotje. Er moest worden gewonnen. Punt. En dan ga je niet experimenteren met 17 jarige talentjes, maar stel je spelers op die ervaring hebben. Waarom in godsnaam niet Sneijder erin. Dan kan de afvallende bal er misschien nog in, en krijgt Dost wél bruikbare ballen. En Depay had ook wel erin gewild, maar nee, Luuk de Jong mag nog even prutsen.
Nu komen er wel een stuk of 10 oefenpotjes op een rij, dat dan weer wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Witte op 27-03-2017 09:21 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Blind ging all-in.

Hij gokte erop dat De Ligt misschien een goede pot zou spelen zodat hij zelf de geschiedenis in zou gaan als de grote man die hem de kans heeft geboden en het risico durfde te nemen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 18:24
Gynnad schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:11:
De vraag is een beetje, waarom zou je nu bondscoach willen worden, want het is haast onhaalbaar om het WK nog te halen (je zult alles moeten winnen), bijna gegarandeerd dus dat je faalt als bondscoach zijnde..
True, maar aan de andere kant heb je ook weer niet zoveel te verliezen omdat niemand het nog verwacht. Als je het dan alsnog redt ben je een held in Nederland :)
jeka schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:16:
[...]

Mee eens, maar er zijn meerdere keuzes van Blind die niet goed te praten zijn, of op z'n minst dubieus waren.
Ik snap bijvoorbeeld nog steeds niet waarom hij zo halsstarrig vol hield aan Promes. Heel fijn dat die jongen het goed schijnt te doen in Moskou, maar in het NL elftal heb ik hem nog nooit een bal goed zien raken.
Of een Pieters gewoon niet eens oproepen terwijl die jongen het heel aardig doet in Engeland. En zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden opnoemen.

Ik ben het met hierboven eens dat de coach wel heel snel de zondebok is bij slechte prestaties, maar in het geval van Blind vind ik het méér dan terecht dat hij verantwoordelijk wordt gehouden. Neemt niet weg dat de spelers met een lamlendige, volgevreten instelling op het veld stonden en hier hebben ze natuurlijk een steentje in bijgedragen. Maar motiveren en inspireren hoort ook bij een coach :)

Ik ben iig benieuwd wie de nieuwe bondscoach gaat worden. Wat mij betreft zou Louis van Gaal nu de beste keus zijn, maar eerlijk gezegd zie ik het hem niet (meer) doen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat valt er voor een bondscoach te motiveren als je een verplicht nummertje moet spelen terwijl je met je club in de beslissende fase van de competitie zit?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Ankona schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:11:
Wat valt er voor een bondscoach te motiveren als je een verplicht nummertje moet spelen terwijl je met je club in de beslissende fase van de competitie zit?
Bulgarije - Nederland een verplicht nummertje??? Het was goddomme een kwalificatiewedstrijd waar heel veel vanaf hangt!!! Sterker nog: Spanje-Nederland vonden we allemaal een mooie pot (1-5), maar daar hing eigenlijk helemaal niks vanaf, afgezien dan van eerherstel en prestige. (Nederland had die wedstrijd zelfs met 10-0 mogen verliezen)

[ Voor 8% gewijzigd door Witte op 27-03-2017 11:34 ]

Houdoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Denman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:08:
Neemt niet weg dat de spelers met een lamlendige, volgevreten instelling op het veld stonden en hier hebben ze natuurlijk een steentje in bijgedragen. Maar motiveren en inspireren hoort ook bij een coach :)
Gebrek aan vertrouwen en plan oogt vaak lamlendig. Je komt overal te laat en staat constant tegenover een numerieke overmacht. Wat denk je dat er in de koppies gebeurt als er al getwijfeld wordt aan hun (centrale) verdediging en je staat na 20 minuten op 2-0 en het had nog erger kunnen zijn? Neem bijv. Klaassen, hij kan en wil heus wel een bal over 10 meter breed tikken, maar toch ging dat herhaaldelijk mis. Ja, Klaassen heeft hier een eigen verantwoordelijkheid, maar dat komt toch vooral omdat er iets in de hoofden in het team is geslopen. Er is onder Blind ook niks opgebouwd waar ze op kunnen terugvallen als het niet loopt.
Ankona schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:07:
Blind ging all-in.

Ik zie Blind er best voor aan om analist te worden voor het EK 2024 en als De Ligt dan speelt en er wel klaar voor is te roepen dat hij het al zag en hij er verantwoordelijk voor is.

Al sluit ik ook niet uit dat De Ligt dezelfde route volgt als Slabbekoorn of menig andere speler waar op zn 17e van werd geroepen dat het het grootste talent in jaren was. Een groot talent op die leeftijd is nog geen enkele garantie voor een grote carrière.

[ Voor 32% gewijzigd door ph4ge op 27-03-2017 09:44 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Witte schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:07:
Het maakt echt geen ene moer uit wie Blind opvolgt: het EK van 2020 wordt met deze spelersgroep niet gehaald: Sneijder, v Persie en Robben zullen waarschijnlijk afzwaaien na het WK 2018.
Tja, dan houd je niet veel soeps over: er is waarschijnlijk een reden dat Luuk de Jong, Karsdorp, Zoet, Klaassen in Nederland voetballen en niet in de Premier League of Primera Division. Die reden is waarschijnlijk niet het fijne klimaat in Nederland.
Er is een jaar of 10-15 geleden door de KNVB een verkeerde afslag genomen: waar België, Duitsland, Spanje, Engeland, Frankrijk 'ineens' spelers hebben die wél in de grote competities de lijnen uitzetten, hebben wij hier maximaal ere-dividisiemateriaal. En we kunnen week-in week-uit zien dat dat helemaal niks voorstelt.
Heerenveen - Feyenoord was een vermakelijk potje, maar dat was omdat in helft 1 Feyenoord er niks van bakte en eigenlijk met 3-0 aan de thee had gemoeten en in helft 2 Heerenveen fysiek op was en Feyenoord toch over wilskracht beschikt. 2 uur later liet Ajax (toch de nr. 2 en potentieel Chanpions League-deelnemer) ook zien hoe er in Nederland wordt gespeeld.
De KNVB moet maar eens een onderzoek instellen hoe bovenstaande toch mogelijk is. We zijn het langste volk van de wereld met de beste voeding, de beste trainingsfaciliteiten en de beste medische ondersteuning, maar een stel oostblokkers poetsen ons van de mat, zowel in interlandverband als clubcompetitie.
Ow, ja, en we zijn ook goed in om talenten met een dubbel paspoort vooral voor dat andere land te laten kiezen (maar dat zijn wél incidenten)
Nou, dat onderzoek hoef je niet meer te doen. Die reden is namelijk even simpel als frustrerend: geld.
Zolang clubs als Real Madrid, Manchester United/City, PSG, Barcelona etc. voor een topspeler tegen de 100 miljoen betalen en elk seizoen voor zo'n 200 miljoen uitgeven (geen exact bedrag, maar je snapt het punt) is hier niks tegen te beginnen. Dat geld is er in Nederland simpelweg niet.

Wat hier nog bovenop komt is dat landen als China, Qatar en in mindere mate USA ook ineens flink de portemonnee trekken. Met als gevolg dat, naast de bijna-pensionado's, prima voetballers naar die landen vertrekken en verpieteren vanwege het mindere niveau of juist geen kans krijgen vanwege de andere grote voetballers.

Tja, en dit alles zorgt er voor dat Nederlandse talenten naar het buitenland vertrekken, geen kans krijgen, naar een middenmoter vertrekken en vanaf daar afzakken. Prima voorbeeld hiervan is Royston Drenthe. Een supertalent bij Feyenoord, met veel bombarie vertrokken naar Real Madrid (waar zijn 1e goal een wereldgoal was, dat wel :P) maar vanaf daar ging het snel bergafwaarts. De clubs werden steeds minder, tot aan bedenkelijk toe, en op 29(!!) jarige leeftijd stopte hij met voetballen. Hij had potdomme een bepalende speler kunnen zijn voor het NL elftal op dit moment.

[ Voor 18% gewijzigd door Denman op 27-03-2017 09:31 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
En dat is toch te makkelijk: ik kan zo 20 landen uit de FIFA-ranking opnoemen die er beter voor staan en minder geld spenderen aan voetbal.
Het geld-argument maakt elk onderzoek overbodig.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Denman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Nou, dat onderzoek hoef je niet meer te doen. Die reden is namelijk even simpel als frustrerend: geld.
Zolang clubs als Real Madrid, Manchester United/City, PSG, Barcelona etc. voor een topspeler tegen de 100 miljoen betalen en elk seizoen voor zo'n 200 miljoen uitgeven (geen exact bedrag, maar je snapt het punt) is hier niks tegen te beginnen. Dat geld is er in Nederland simpelweg niet.
Dat klinkt logisch richting de toplanden. Maar dat geld is er in Zweden, Bulgarije, Roemenie, etc etc ook niet op die manier. En ook daar gaan we nat.

Het is gezien de budgetten in de eredivisie en het type spelers, gewoon logisch om 2de te worden in deze poule. Elk ander land dan Frankrijk boven ons, kan niet met geld te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
België heeft gewoon een geweldig elftal wat mee hoort te doen om de hoofdprijzen en daar is minder geld dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Mja daar hebben jullie wel een punt. Wat dat betreft zal het een combi zijn: geld + Blind :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
ph4ge schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:46:
België heeft gewoon een geweldig elftal wat mee hoort te doen om de hoofdprijzen en daar is minder geld dan hier.
En zelfs de Belgen presteren eigenlijk ondermaats met het materiaal dat ze hebben :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Witte schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:42:
En dat is toch te makkelijk: ik kan zo 20 landen uit de FIFA-ranking opnoemen die er beter voor staan en minder geld spenderen aan voetbal.
Het geld-argument maakt elk onderzoek overbodig.
Precies. Ik geloof dat het geld-argument alleen maar opgaat voor clubcompetities en niet voor landencompetities. Daar draait het om talentontwikkeling. En hoewel geld daarin natuurlijk ook een rol speelt, is het een veel kleinere rol. Ik denk dat we eens onze trots (eigenwijsheid...) moeten laten varen en eens gaan shoppen in Duitsland, Frankrijk en België, kijken hoe ze daar hun jeugdspelers opleiden.

En daarbij, hoeveel EK's en WK's heeft Engeland al gewonnen sinds de Premier League van start is gegaan? Om zelf maar antwoord te geven (:P), ze hebben één (1!) keer de halve finale van een EK gehaald, en dat is alweer dik 20 jaar geleden.

edit: Om aan te sluiten bij de rest hier: Blind is geen goede bondscoach geweest, maar m.i. is de kwaliteit van de spelers hier het grote probleem, en niet welke bondscoach je voor deze groep zet.

[ Voor 9% gewijzigd door Gaius op 27-03-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Gaius schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:48:
[...]
En daarbij, hoeveel EK's en WK's heeft Engeland al gewonnen sinds de Premier League van start is gegaan? Om zelf maar antwoord te geven (:P), ze hebben één (1!) keer de halve finale van een EK gehaald, en dat is alweer dik 20 jaar geleden.
Maar dat is de Engelse ziekte: goed spelen, makkelijk kwalificeren en dan op een toernooi als het er echt om gaat d.m.v. pech of onkunde tegen een zeperd aanlopen, bij voorkeur in de kwartfinale.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Natuurlijk is het wel zo dat veel talent, door dat geld, bij ons vroeg weg gekocht word. En helaas, dan vaak volledig mislukken. In plaats van zich te ontwikkelen in Nederland en dan weg te gaan. Bergkamp was bijvoorbeeld 24(!) toen hij vertrok.

Bij Feyenoord worden gigantische talenten op hun 16e weggehaald door Chelsea e.d. En we horen er nooit meer wat van.

EDIT

Leuk voorbeeld is natuurlijk Rodney Kongolo. Had naar alle waarschijnlijkheid al in Feyenoord 1 gestaan voor 50.000 man. Speelt nu, soms, jeugdwedstrijden bij Man City in een selectie van 23 waar er misschien 1 of 2 door mogen.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 27-03-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
PWM schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:52:
Natuurlijk is het wel zo dat veel talent, door dat geld, bij ons vroeg weg gekocht word. En helaas, dan vaak volledig mislukken. In plaats van zich te ontwikkelen in Nederland en dan weg te gaan. Bergkamp was bijvoorbeeld 24(!) toen hij vertrok.

Bij Feyenoord worden gigantische talenten op hun 16e weggehaald door Chelsea e.d. En we horen er nooit meer wat van.
En jij denkt dat deze lieden *niet* shoppen in Zweden, België, Ijsland, Oostenrijk???
Wellicht zijn Nederlanders gevoeliger voor €€€. Dan is het geen geld-probleem, maar een mentaliteitsprobleem.

Je kan ook zeggen: als je als jong talent naar Chelsea wordt gehaald, is dat juist een kans om écht goed te worden, om je talent tot volle wasdom te laten komen. Maar dan moet je wel je mouwen opstropen en buffelen. En dat is ineens minder leuk als het in eerste instantie lijkt. Je denkt: Bentley, Louis-Vuitton, maar het wordt rondjes lopen rond een veldje in de Engelse miezerregen en afbeulen in de gym. En ik denk dat Belgen en Ijslanders dat makkelijk slikken dan jongens als Royston Drenthe of Memphis DePay.
En inderdaad: die Feyenoordertjes waar jij het over had zakken af en komen op een zijspoor. Een enkeling schrijft 10 jaar later een boek over sex en drank en hoe hij zelf verantwoordelijk is voor het kapotmaken van zijn eigen talent en mag aanschuiven bij dwdd, maar dat was het dan wel.

Carrasco en Hazard zijn bijvoorbeeld op zeer jonge leeftijd gescout... en volgens mij doen ze het nu wel aardig bij hun clubke en landje. De Bruyne was 20 toen hij werd verkocht.

[ Voor 42% gewijzigd door Witte op 27-03-2017 10:10 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Witte schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:54:
[...]

En jij denkt dat deze lieden *niet* shoppen in Zweden, België, Ijsland, Oostenrijk???
Wellicht zijn Nederlanders gevoeliger voor €€€. Dan is het geen geld-probleem, maar een mentaliteitsprobleem.
De opleidingen van Feyenoord en Ajax zijn relatief beter dan wat je inderdaad in die landen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Witte schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Je kan ook zeggen: als je als jong talent naar Chelsea wordt gehaald, is dat juist een kans om écht goed te worden, om je talent tot volle wasdom te laten komen. Maar dan moet je wel je mouwen opstropen en buffelen. En dat is ineens minder leuk als het in eerste instantie lijkt. Je denkt: Bentley, Louis-Vuitton, maar het wordt rondjes lopen rond een veldje in de Engelse miezerregen en afbeulen in de gym. En ik denk dat Belgen en Ijslanders dat makkelijk slikken dan jongens als Royston Drenthe of Memphis DePay.
Ja tuurlijk, als je als jong talent naar Chelsea mag is dat DE kans om door te breken. Maar je komt dan wel in een selectie terecht met veel wereldsterren en mannen met veel ervaring. Uiteraard kan je daar als speler veel van leren, maar het is voor een 17-jarige ook behoorlijk intimiderend. Respect kan dan wel eens omslaan in angst. Als je begin 20 bent heb je al iets meer ervaring en mentale weerbaarheid om met zo'n situatie om te gaan.

Hetgeen wat PWM zegt is dan ook wat ik eigenlijk bedoelde: er gaan nu veel talenten naar het buitenland waar je vervolgens niks meer van hoort. Die talenten zijn potentiële NL-elftal spelers en moet je koesteren, maar dat is niet altijd makkelijk.

Ik denk dat je een balans zal moeten vinden tussen financiële aantrekkelijkheid (het salarisplafond van de clubs in NL wordt vrij makkelijk overtroffen door buitenlandse clubs) en sportief fijne omstandigheden en middelen. Als je spelers tot aan (bijvoorbeeld) hun 23e in Nederland kan houden kunnen ze mentaal ook nog sterker worden en kan je ze wellicht ook beter smeden in het "Nederlandse" spel.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
PWM schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:55:
[...]

De opleidingen van Feyenoord en Ajax zijn relatief beter dan wat je inderdaad in die landen ziet.
Misschien beter georganiseerd en gestructureerd, maar in principe train je in beide landen met de nationale top in je eigen leeftijdscategorie. Hoe die 40-60 uur per week ingevuld is zal waarschijnlijk ook niet enorm verschillen.

Als de jeugdopleiding van bijvoorbeeld Ajax zoveel beter was dan de rest, dan was de zogenaamde fluwelen revolutie een paar jaar geleden toch niet nodig geweest?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Nou, ik ben geen 17 meer en toen ik 17 was ben ik helaas niet gescout door Chelsea, maar het lijkt me niet dat mocht je 16-17 zijn en naar zo'n ploeg gehaald worden, je gelijk tussen Harard, Costa, Cahill in de kleedkamer zit.
Die zullen daar toch wel een plan voor hebben.
Denman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:11:
[...]
Ik denk dat je een balans zal moeten vinden tussen financiële aantrekkelijkheid (het salarisplafond van de clubs in NL wordt vrij makkelijk overtroffen door buitenlandse clubs) en sportief fijne omstandigheden en middelen. Als je spelers tot aan (bijvoorbeeld) hun 23e in Nederland kan houden kunnen ze mentaal ook nog sterker worden en kan je ze wellicht ook beter smeden in het "Nederlandse" spel.
Dat moet je nou net niet willen: in Nederland worden spelers niet beter. De competitie is daar veel te weinig uitdagend voor. Kijk naar Davy Klaassen bijvoorbeeld. Die speelt al jaren op ongeveer hetzelfde niveau. Die is uitgegroeid in Nederland, misschien zelfs wel vastgeroest. Ik vraag me af of hij nog beter gaat worden als hij bijvoorbeeld gaat spelen voor een Duitse subtopper.
Daarom is het ook zo zuur dat Nederland het slecht doet in Europa en steeds minder plekken krijgt toebedeeld. Steeds minder spelers komen zo in aanraking met broodnodige uitdaging.

[ Voor 71% gewijzigd door Witte op 27-03-2017 10:18 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Witte schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:14:
Nou, ik ben geen 17 meer en toen ik 17 was ben ik helaas niet gescout door Chelsea, maar het lijkt me niet dat mocht je 16-17 zijn en naar zo'n ploeg gehaald worden, je gelijk tussen Harard, Costa, Cahill in de kleedkamer zit.
Die zullen daar toch wel een plan voor hebben.
Yep, optimaliseren van investeringen in de hoop latere toptransfers te kunnen voorkomen.
Breekt er niets door, ook dan levert het tegenwoordig zelfs nog iets op.

YouTube: Chelsea And The uitlenen System

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Gaius schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:48:
[...]

edit: Om aan te sluiten bij de rest hier: Blind is geen goede bondscoach geweest, maar m.i. is de kwaliteit van de spelers hier het grote probleem, en niet welke bondscoach je voor deze groep zet.
De kwaliteit van de spelers is altijd voldoende geweest om landen als Turkije, IJsland en Bulgarije te verslaan, kom op zeg. Meest waardeloze aan Blind is gewoon dat hij een groep in redelijke vorm binnen kreeg en in 3 dagen voor elkaar krijgt dat ze er geen ene klote meer van kunnen. Dat ze niets hebben om op terug te vallen, dat er geen plan A - laat staan plan B - is, dat het geen team was. En dat is toch echt de verantwoording van hem zelf. Met z'n incident, haha |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
En we zijn weer bij geld aangekomen... Dat is blijkbaar het enige dat we in Nederland willen horen.
Welke argumenten je ook aandraagt, we willen alles zien als marktobjecten.

Dan kun je stoppen met topvoetbal in Nederland en mijmeren over toernooideelnames. Face-it: het is voor bedrijven niet meer interessant om daar geld in te pompen, en voor de overheid al helemaal niet.

En ik denk dat dat onzin is: nogmaals: het moet mogelijk zijn om 20-30 talenten in Nederland te scouten, die goed te laten ontwikkelen bij welke (top)club dan ook, en een kwalificatiewedstrijdje te winnen van een paar Schotten, Grieken of Bulgaren.

[ Voor 25% gewijzigd door Witte op 27-03-2017 10:30 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bossie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:14:
[...]

Misschien beter georganiseerd en gestructureerd, maar in principe train je in beide landen met de nationale top in je eigen leeftijdscategorie. Hoe die 40-60 uur per week ingevuld is zal waarschijnlijk ook niet enorm verschillen.
Nee dat is niet zo, het is niet hetzelfde, genoeg info over te vinden ook. Het is niet voor niks dat al jaren top ploegen de jeugdopleidingen van Nederland als 1 van de beste bestempelen, en ja dat is nog steeds zo.
Bossie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:14:Als de jeugdopleiding van bijvoorbeeld Ajax zoveel beter was dan de rest, dan was de zogenaamde fluwelen revolutie een paar jaar geleden toch niet nodig geweest?
:N dan heb je de fluwelen revolutie niet helemaal begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:09
Bossie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:19:
[...]

Yep, optimaliseren van investeringen in de hoop latere toptransfers te kunnen voorkomen.
Breekt er niets door, ook dan levert het tegenwoordig zelfs nog iets op.

YouTube: Chelsea And The uitlenen System
Wat dat betreft hoop ik dat de UEFA daad bij woord voegt, en dit soort praktijken aan banden legt: Kopen, kopen, kopen oma alles uit te lenen moet niet meer kunnen. Grootste voordeel is dat spelers dan juist wel eerder geneigd zijn bij een andere club te blijven spelen.
Ieder talent weet dat de kans heel groot is als je vroeg door Chelsea wordt gekocht, dat je wordt verhuurd aan een andere club, als dat veranderd en ze minder snel alles "opkopen", zal ook echt wel helpen aan het minder gauw voor 't grote geld gaan, omdat dat simpelweg niet meer lonend is.
Witte schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:27:
En we zijn weer bij geld aangekomen... Dat is blijkbaar het enige dat we in Nederland willen horen.
Welke argumenten je ook aandraagt, we willen alles zien als marktobjecten.

Dan kun je stoppen met topvoetbal in Nederland en mijmeren over toernooideelnames. Face-it: het is voor bedrijven niet meer interessant om daar geld in te pompen, en voor de overheid al helemaal niet.
Geld is niet het enige, maar wel een belangrijk middel om spelers snel over te kunnen halen bij jou te komen ballen. Ik denk dat hetgeen Ceferin hier benoemd wel een duidelijk pijnpunt blootlegt.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=302080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:37
Witte schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:14:
Dat moet je nou net niet willen: in Nederland worden spelers niet beter. De competitie is daar veel te weinig uitdagend voor. Kijk naar Davy Klaassen bijvoorbeeld. Die speelt al jaren op ongeveer hetzelfde niveau. Die is uitgegroeid in Nederland, misschien zelfs wel vastgeroest. Ik vraag me af of hij nog beter gaat worden als hij bijvoorbeeld gaat spelen voor een Duitse subtopper.
Tot hun 21e zijn spelers nog steeds beter af in Nederland. Ze krijgen hier eerder de kans om tussen oudere profs in het eerste te spelen. Het lijkt me dat je meer leert in het eerste van Feyenoord of Ajax of PSV dan tussen 25 leeftijdsgenoten bij Chelsea.
Kijk naar Mensah. Die kwijnt nu weg onder Mourinho terwijl hij bij iedere topploeg in Nederland in de basis zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je moet die jongens kneden tot een elftal en ze inspireren, niet alleen individueel bij Spartak of Ajax, daar heb je echt wat ervaren jongens bij nodig als o.a.Robben, Sneijder.

Youri Mulder hecht daar geen waarde aan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Hackus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:43:
Je moet die jongens kneden tot een elftal en ze inspireren, niet alleen individueel bij Spartak of Ajax, daar heb je echt wat ervaren jongens bij nodig als o.a.Robben, Sneijder.

Youri Mulder hecht daar geen waarde aan
En daarom is het ook belangrijk dat Fred Grim zijn spullen snel pakt. Een niet-inspirerende gemankeerde keeper zonder enige uitstraling moet het cement zijn tussen bondscoach en spelersgroep... een lachertje. Daar moet iemand staan als Dennis Bergkamp, Frank Rijkaard, Ruud Gullit of Marco van Basten, iemand waar mensen als Depay nog tegenop kijken en zelf op het hoogste niveau een dragende speler was.

Zo terugkijkend heeft de KNVB er alles aan gedaan om het Nederlands elftal in een krappe 3 jaar tijd helemaal te slopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Witte op 27-03-2017 11:06 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Ruud Gullit gaat trouwens echt niet komen wanneer van Breukelen bij de KNVB zit...

http://nos.nl/artikel/212...promotie-voor-gullit.html

Een duo met Ten Cate / Gullit zou ik wel zien zitten overigens. Van Gaal zou wel de beste kandidaat zijn maar ik heb mijn twijfels of hij het nog een keer wil doen. De eerste keer dat hij met Oranje aan het werk ging was ook een debacle, vorig WK was succesvol maar of hij nog een keer wil en dan met deze mindere selectie?

[ Voor 48% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-03-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vlassie1980 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:10:
Ruud Gullit gaat trouwens echt niet komen wanneer van Breukelen bij de KNVB zit...

Gelukkig niet :) Ruud Gullit is nu niet echt wat Oranje nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toch iets positiefs van HvB's aanwezigheid.

Oranje is geen Melkertbaantje voor oud-internationals.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 27-03-2017 11:13 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vlassie1980 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:10:

Een duo met Ten Cate / Gullit zou ik wel zien zitten overigens. Van Gaal zou wel de beste kandidaat zijn maar ik heb mijn twijfels of hij het nog een keer wil doen. De eerste keer dat hij met Oranje aan het werk ging was ook een debacle, vorig WK was succesvol maar of hij nog een keer wil en dan met deze mindere selectie?
Een selectie maakt een BC zelf, er is genoeg materiaal om een elftal te kneden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Witte schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:01:
[...]

En daarom is het ook belangrijk dat Fred Grim zijn spullen snel pakt. Een niet-inspirerende gemankeerde keeper zonder enige uitstraling moet het cement zijn tussen bondscoach en spelersgroep... een lachertje. Daar moet iemand staan als Dennis Bergkamp, Frank Rijkaard, Ruud Gullit of Marco van Basten, iemand waar mensen als Depay nog tegenop kijken en zelf op het hoogste niveau een dragende speler was.

Zo terugkijkend heeft de KNVB er alles aan gedaan om het Nederlands elftal in een krappe 3 jaar tijd helemaal te slopen.
Mwah, zoals martinusz al zegt lijkt Gullit me niet de aangewezen man voor deze positie. Marco van Basten kan je sowieso vergeten, want die wil geen hoofdtrainer meer zijn. Dennis Bergkamp... fantastische voetballer, maar als ik hem als een zoutzak op de bank zie zitten bij Ajax dan krijg ik daar ook geen warme gevoelens bij als BC. Blijft over Frank Rijkaard. Zou ik op zich wel weer zien zitten, samen met Ten Cate net als bij Barcelona. Maar ja, Rijkaard heeft de laatste jaren ook niet echt meer iets aansprekends laten zien en is er inmiddels al weer even uit?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Hackus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:20:
[...]

Een selectie maakt een BC zelf, er is genoeg materiaal om een elftal te kneden
Maar het materiaal is en blijft maximaal Europese subtop.
Mocht je voor het volgende EK een kwalificatie poule loten met top ploeg (b.v. Duitsland) en een subtopper (b.v. Engeland) die daar net onder zit ben je sowieso verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Denman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Mwah, zoals martinusz al zegt lijkt Gullit me niet de aangewezen man voor deze positie. Marco van Basten kan je sowieso vergeten, want die wil geen hoofdtrainer meer zijn. Dennis Bergkamp... fantastische voetballer, maar als ik hem als een zoutzak op de bank zie zitten bij Ajax dan krijg ik daar ook geen warme gevoelens bij als BC. Blijft over Frank Rijkaard. Zou ik op zich wel weer zien zitten, samen met Ten Cate net als bij Barcelona. Maar ja, Rijkaard heeft de laatste jaren ook niet echt meer iets aansprekends laten zien en is er inmiddels al weer even uit?
Niet als BC, maar als assistent bedoel ik (i.p.v. Grim). Naast een trainer als Van Marwijk of zo.
Maar, het is allemaal moeizaam. Na 2018 is de selectie kwalitatief nog minder; jonge, talentvolle aanwas zie ik zo 123 niet. Dus welke 'grote' naam wil zijn vingers hier nog aan branden?
Overigens denk ik dat ze het in Engeland, Duitsland, België, Portugal etc. niet meer over het Nederlands elftal hebben. De verbazing reeds voorbij, en binnenkort roept de taxichauffeur in Bangkok geen Nederlandse voetbalnamen meer, op het moment dat hij doorkrijgt dat je uit NL komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Witte op 27-03-2017 11:42 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Wat dat betreft is het eigenlijk wel fijn dat ze het aantal plaatsen voor een WK ook weer gaan verhogen :')
Maar dat we ons niet wisten te plaatsen voor een EK met 24 plekken is ook nog steeds dramatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bossie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:24:
[...]

Maar het materiaal is en blijft maximaal Europese subtop.
Mocht je voor het volgende EK een kwalificatie poule loten met top ploeg (b.v. Duitsland) en een subtopper (b.v. Engeland) die daar net onder zit ben je sowieso verloren.
Je kijkt alleen naar individuele kwaliteiten van een speler uit een team. Een NL Elftal kun je niet vergelijken met Ajax of Feyenoord in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:58
dus hij was als enigste verantwoordelijk voor de wan prestaties?
die 11 klungels die telkens op het veld staan bakken er ook weinig van, gaan die nu ook allemaal weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
madbwr schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:35:
dus hij was als enigste verantwoordelijk voor de wan prestaties?
die 11 klungels die telkens op het veld staan bakken er ook weinig van, gaan die nu ook allemaal weg ?
Ze bakten er inderdaad weinig van, maar ik ben er van overtuigd dat Louis van Gaal met dit materiaal beter had gepresteerd. Hoewel, hij had zeer waarschijnlijk niet deze 11 spelers opgesteld :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Hackus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Je kijkt alleen naar individuele kwaliteiten van een speler uit een team. Een NL Elftal kun je niet vergelijken met Ajax of Feyenoord in Europa.
Dat klopt, maar het spelersmateriaal is wel een goede indicator van de mogelijkheden van het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Is dat nou een goede strategie? De bondscoach ontslaan nadat er een paar wedstrijden zijn verloren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
B00st3r schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:18:
Is dat nou een goede strategie? De bondscoach ontslaan nadat er een paar wedstrijden zijn verloren?
Ja, in dit geval wel. 7 wedstrijden verloren van de 17, 3 gelijk gespeeld. Geen duidelijke lijn in het spel, verkeerde spelers opstellen, spelers niet op hun plek opstellen. Bepaalde spelers negeren, en dan niet Pieters, dat is geen oranje-materiaal, is ook bij Stoke geen uitblinker. Maar denk dan aan Van Aanholt, Hoedt, Kongolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:10
Ankona schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:49:
[...]

Hier groeien we tegenwoordig op met kunstgras. Dat is niet zo eetbaar.
Kwestie van goed kauwen. Doe het wekelijks, gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Laatst online: 14:20
chim0 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:24:
[...]

Kwestie van goed kauwen. Doe het wekelijks, gaat prima!
De rubberen korrels er wel tussenuit halen die schijnen iets minder goed voor je te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Utoka schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:26:
[...]

De rubberen korrels er wel tussenuit halen die schijnen iets minder goed voor je te zijn :+
Oh, die slik ik gewoon in één keer door, geen enkel probleem. Bulgaren zijn wel wat gewend. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een coach met een realistische kijk op voetbal is het belangrijkste. En dan kom je al snel bij een buitenlander uit. Ik ben wel een voorstander van een type Simeone. Die brengt mentaliteit in je team.

Verder zou ik vanaf nu altijd 5-3-2 spelen. Op goal zet je dan Cillessen, want de rest is erg matig.
Achterin speel je dan met aanvallende backs: Karsdorp (Tete als backup) en Van Aanholt (of Haps)
Centraal achterin pak je dan het Lazio duo De vrij - Hoedt aangevuld met Van Dijk. Dan heb je 3 echte brekers achterin die ook nog een bal kunnen passen.
Op het middenveld moet je dan box-to-box spelers hebben. Klaassen, Wijnaldum aangevuld met een 3e. Bazoer als hij zich goed ontwikkelt of een type propper/van Ginkel. Strootman vind ik net wat te traag in zn handelingen.
Voorin dan 2 snelle behendige spitsen die ook een bal kunnen vasthouden. Janssen is er 1, de 2e kan dan Robben zijn die erom heen speelt. Een rol die Depay of Promes in de toekomst kunnen overnemen.

En dan gewoon de tegenstander laten komen, want wij kunnen het spel gewoon niet meer maken momenteel.

Edit: nu ik mijn post zo teruglees, merk ik dat het wel het italiaanse elftal lijkt qua opstelling en insteek :-). Niks mis mee dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferra op 27-03-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
B00st3r schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:18:
Is het een goede strategie om door te gaan met een BC die eerst kwalificatie voor het bijna niet te missen EK vergooide en nu kwalificatie voor het WK bijna heeft vergooid? :p Hoe lang moet iemand falen voordat je tot de conclusie komt dat hij niet functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dat is precies het moderne voetbal. Achterin de boel dichtzetten en wachten tot de tegenstander de ruimte geeft voor zijn doel. Het Nederlandse/Ajax idee om vanuit balbezit te spelen is al lang achterhaald. 20% balbezit, maar wel 1-0 voor. Zo speel je tegenwoordig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sbakker1982 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:37:

Ik ben wel een voorstander van een type Simeone.
Je weet dat die samen met Klopp en Konte ontsnapt zijn uit een psychiatrische inrichting? Serieus, zo'n gek wil je toch niet langs de lijn ongeacht wat voor kwaliteiten die heeft? 7(8)7

Anyway, ik blijf erbij dat een trainer ontslaan zelden een oplossing is voor de problemen als je spelers het gewoon af laten weten. En die verhalen van "ja maar onder die bakte ie er niks van en onder die speelt ie de sterren van de hemel" geloof ik ook niet zo in. Of kon Hazard (om maar bij het voorbeeld te blijven) bij de ene trainer niet voetballen en bij de andere trainer opeens wel? Wat gebeurt er dan? De nieuwe trainer heeft hem met een magisch toverstokje aangeraakt ofzo? Ik vind het allemaal maar geneuzel. En ik herhaal mijzelf maar weer. Voor mij blijft één ding het belangrijkste en dat is instelling. Zodra jij dat oranje shirt aantrekt moet je het gewoon het gras opvreten en dat zie ik gewoon niet bij het Nederlands elftal. Ook de besten kunnen achter komen te staan maar dan zeg je toch met z'n alle van kom op jongens we gaan ervoor! Zie ik gewoon totaal niet bij Oranje. Ze druipen af als een stelletje ouwe wijven. Af en toe word word je doodmoe van Nederlands voetbal. Dat eeuwige gefilosofeer van het moet zus en het moet zo en we moeten dit en we moeten dat. Nee, je moet gvd die wedstrijd winnen! Bulgarije man, waar hebben we het over? 8)7

En nu kap ik ermee want ik begin mezelf alweer te irriteren en dan krijgen we ruzie enzo, heb ik totaal geen zin in. Het is veel te mooi weer buiten. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:09:
[...]

Je weet dat die samen met Klopp en Konte ontsnapt zijn uit een psychiatrische inrichting? Serieus, zo'n gek wil je toch niet langs de lijn ongeacht wat voor kwaliteiten die heeft? 7(8)7

Anyway, ik blijf erbij dat een trainer ontslaan zelden een oplossing is voor de problemen als je spelers het gewoon af laten weten. En die verhalen van "ja maar onder die bakte ie er niks van en onder die speelt ie de sterren van de hemel" geloof ik ook niet zo in. Of kon Hazard (om maar bij het voorbeeld te blijven) bij de ene trainer niet voetballen en bij de andere trainer opeens wel? Wat gebeurt er dan? De nieuwe trainer heeft hem met een magisch toverstokje aangeraakt ofzo? Ik vind het allemaal maar geneuzel. En ik herhaal mijzelf maar weer. Voor mij blijft één ding het belangrijkste en dat is instelling. Zodra jij dat oranje shirt aantrekt moet je het gewoon het gras opvreten en dat zie ik gewoon niet bij het Nederlands elftal. Ook de besten kunnen achter komen te staan maar dan zeg je toch met z'n alle van kom op jongens we gaan ervoor! Zie ik gewoon totaal niet bij Oranje. Ze druipen af als een stelletje ouwe wijven. Af en toe word word je doodmoe van Nederlands voetbal. Dat eeuwige gefilosofeer van het moet zus en het moet zo en we moeten dit en we moeten dat. Nee, je moet gvd die wedstrijd winnen! Bulgarije man, waar hebben we het over? 8)7

En nu kap ik ermee want ik begin mezelf alweer te irriteren en dan krijgen we ruzie enzo, heb ik totaal geen zin in. Het is veel te mooi weer buiten. 8)
Ik voel me bij de ene baas op mn werk ook beter dan bij de andere. En daardoor functioneer ik beter 😉.

En Conte is baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Ik voel me bij de ene baas op mn werk ook beter dan bij de andere. En daardoor functioneer ik beter 😉.

En Conte is baas.
Maar maakt het dan zó veel verschil? Zoals @chim0 zegt, moet je er gewoon vol voor gaan als je dat oranje shirt aantrekt. Heeft een enkele persoon zoals een trainer dan zo enorm veel invloed dat het niveau vele malen minder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Dat is de pedagogische werking.
Sta ik als docent met een chagrijnig gezicht voor de groep, dan worden de kids er ook miet vrolijker op.
Staat er iemand zonder uitstraling voor, dan nemen die kids die rol over.
Sta ik vrolijk voor de groep, dan accepteren de kids meer en worden hun ook vrolijk.

Dit geld ook voor de bondscoach. Er stond iemand zonder uitstraling voor de groep. En tadaa de spelers stralen ook niks uit.
Van Gaal staat voor de groep, heeft een erg duidelijke uitstraling. Tadaa de groep neemt die uitstraling over.

Kijk naar de teams van Mancini. Die man straalt saaiheid uit. Weinig emotie. Kijk je naar zijn ploegen, tadaa spelen altijd zonder emotie.

Zo kan ik nog uren doorgaan :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Tk55 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Maar maakt het dan zó veel verschil? Zoals @chim0 zegt, moet je er gewoon vol voor gaan als je dat oranje shirt aantrekt. Heeft een enkele persoon zoals een trainer dan zo enorm veel invloed dat het niveau vele malen minder wordt?
Wat Sneijder zegt tijdens de laatste 20 seconden dus!
YouTube: Wesley Sneijder: ''WK is nu heel ver weg'' (Bulgarij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tk55 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Blijkbaar wel, kijk maar naar Leicester

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Er is genoeg gebeurt en Danny heeft het ook zeker niet gemakkelijk gehad, echter het opstellen van bepaalde spelers is zijn keuze, als hij dan uitgerekend deze wedstrijd gaat "pionieren" met zo'n jongeling, neemt hij daarmee een enorm risico. Dat het dan zo uitpakt kan je alleen Blind aanrekenen.

Zoals nu ook, uit zo'n slechte verdedigende actie van de Ligt gaat het fout (kan je hem niet echt aanrekenen, want nog jong en dat hij graag wilde spelen lijkt mij logisch), dat dreunt wel even door. Mensen die om hem heen spelen worden onzeker, gaan twijfelen (veel risico in de pass, of toch liever wat veiliger) en maken (mede daardoor) toch meer fouten. Het is erg lastig als je weet dat achter je iemand speelt waar je het gevoel van hebt er niet op te kunnen bouwen/ vertrouwen in een wedstrijd, alles wordt daardoor een stuk lastiger, omdat je steeds in je achterhoofd houdt dat je iets nog wilt kunnen herstellen.

Er zijn vaker vreemde keuzes gemaakt, en de uitleg vanuit de KNVB vond ik ook redelijk plausibel, je probeert te bouwen aan een groep, en dat leek de voorgaande kwalificatiewedstrijden nog wel een beetje ergens op, maar deze wedstrijd was voor mij wel echt een brevet van onvermogen:
- Dost, de spits die het van voorzetten moet hebben laten flanken door 2 naar binnen trekkende spelers
- Een enorme jongeling opstellen naast iemand die al niet al te zeker voetbalt (Bruno), die wordt daar echt een stuk onzekerder van. Hij heeft al vaker aangetoond dat hij geen zekerheidje is, zeker wanneer het om hem heen niet lekker gaat.

Zoals ik het zie heeft Danny hier gegokt en verloren. De wedstrijd was denk ik ook heel anders gelopen had hij de Ligt op de bank gehouden, zeker weten doe je dit natuurlijk niet, maar had de Ligt een topwedstrijd gespeeld, maar lukte het voorin niet en kreeg je er toch 1 om de oren uit een counter in de laatste minuten omdat je probeert te forceren, had Blind denk ik nog wel voor de groep gestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door jbdeiman op 27-03-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom wordt hier over Hyballa gesproken? Compleet lachwekkend. Zet dan Pastoor er ook maar bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 13:44
Er zijn een aantal oorzaken waarom we na het EK, het WK ook niet gaan halen.

1 Slechte motivatie.
Het ontbreekt aan vechters mentatliteit. Ik miste de wil om te willen. Het is triest dat je na 45 m spelen maar 1 kans hebt gecreerd. Dit mag je Blind die niks kan aanrekenen.

2. Beperkt matriaal.
Hoeveel top spelers hebben nog in de top rond lopen? Er spelen nauwelijks spelers op de allerhoogste niveau`s van de Spaanse, Duitse en Engelse competetie. Er zijn geen spelers meer die ook in de Champions Legue spelen.
(Ik ken alleen nog Arjen Robben).

3 Doorstromen talent
Vroeger werden spelers die bij met name bij PSV en Ajax speelden overgenomen de grote clubs, waar ze ook verder doorgroeide. Sinds enkele jaren is dit meer het geval.
Sterker nog: een mogelijk toptalent wordt op geringe leeftijd meteen gekocht door grotere clubs en belanden op de bank. Het talent kiest voor geld (zou ik ook doen) ipv geleidelijke carriere.

4 Niveau Eredivisie.
Vanaf volgend jaar geen directie plaatsing champions legue en europa legue plaats wordt volgens mijn ingeleverd. En zeg nou zelf. Ajax PSV en Feyenoord, het niveau is om te huilen als het vergelijkt met Subtop clubs in het buitenland.

Oplossing: Die is er, kijk maar naar België.
Probleem is dat dit jaren duurt.

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sbakker1982 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Dan doe je dat dus expres. Het is toch niet zo dat je opeens niet kan werken of anders werkt?
Hupske schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:53:
Dat is de pedagogische werking.
Sta ik als docent met een chagrijnig gezicht voor de groep, dan worden de kids er ook miet vrolijker op.
Staat er iemand zonder uitstraling voor, dan nemen die kids die rol over.
Sta ik vrolijk voor de groep, dan accepteren de kids meer en worden hun ook vrolijk.

Dit geld ook voor de bondscoach. Er stond iemand zonder uitstraling voor de groep. En tadaa de spelers stralen ook niks uit.
Van Gaal staat voor de groep, heeft een erg duidelijke uitstraling. Tadaa de groep neemt die uitstraling over.
Maar je speelt toch voor je land? Niet voor de coach, niet voor de KNVB, niet voor je buurman. Grote spelers moeten boven de trainer staan, vind ik, en hun mond opentrekken. Tuurlijk kan je met de één een betere klik hebben dan met een ander (we blijven tenslotte mensen) maar je speelt uiteindelijk voor je land en met die instelling moet je ook het veld op gaan.
Kijk naar de teams van Mancini. Die man straalt saaiheid uit. Weinig emotie. Kijk je naar zijn ploegen, tadaa spelen altijd zonder emotie.
Jup en kampioen geworden met City. Magath zuurpruim eersteklas kampioen geworden met Wolfsburg etc. etc. etc. dus wat is je punt? Sorry, maar ik hang niet zoveel waarde aan een trainer als je allemaal toppers hebt maar dan moet je wel allemaal toppers hebben. Nederland heeft nu niet zoveel toppers.

[ Voor 69% gewijzigd door chim0 op 27-03-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Argh effing edit

[ Voor 98% gewijzigd door chim0 op 27-03-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

chim0 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Dan doe je dat dus expres. Het is toch niet zo dat je opeens niet kan werken of anders werkt?
Je hebt wel met verschillende individuen te maken. Iedereen heeft zijn eigen visie hoe er gespeeld moet worden. Zowel speler als trainer. Helaas is het niet mogelijk om als individu op het veld te staan. 1 speler wilt wel druk zetten, maar een andere speler denkt juist dat dat niet de juiste manier is. Dat gaat dus niet werken.
Je hebt dan gezamelijk het zelfde doel, alleen iedereen denkt dat op een andere manier te kunnen bereiken.

Je hebt dan iemand nodig die ervoor kan zorgen dat iedereen beetje bij beetje van zijn eigen visie laat varen om samen te kunnen werken met iemand anders zijn visie. De trainers met zijn assistenten heeft dat als taak. Ervoor zorgen dat de kopjes allemaal de zelfde kant op staan en iedereen het zelfde over het spel denkt.
Nou was blind een persoon zonder ook maar enige uitstraling. Dan kan je als persoon wel een idee hebben, maar dat gaat zonder uitstraling niet over komen. Dat heeft effect op jou als speler en dat was ook terug te zien op het veld.

Verder als jij niet gevoelig bent voor druk van je baas prima, maar het grote gedeelte van de mensen is daar wel gewoon gevoelig voor. Of je het wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hupske schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Nou was blind een persoon zonder ook maar enige uitstraling.
Als die man gewoon z'n werk goed doet, wat interesseert mij zijn uitstraling dan? Dat bedoel ik, iedereen kijkt alleen maar naar het cosmetische terwijl het schort aan het technische. We zijn gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
Vastelaovend89 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:03:
Er zijn een aantal oorzaken waarom we na het EK, het WK ook niet gaan halen.

1 Slechte motivatie.
Het ontbreekt aan vechters mentatliteit. Ik miste de wil om te willen. Het is triest dat je na 45 m spelen maar 1 kans hebt gecreerd. Dit mag je Blind die niks kan aanrekenen.
Waarom zou je dat Blind niet ook deels mogen aanrekenen? Bondscoach is er met name om een opstelling te maken en die jongens gemotiveerd te krijgen. Voetballen in die paar dagen leert ie ze niet meer.
2. Beperkt matriaal.
Hoeveel top spelers hebben nog in de top rond lopen? Er spelen nauwelijks spelers op de allerhoogste niveau`s van de Spaanse, Duitse en Engelse competetie. Er zijn geen spelers meer die ook in de Champions Legue spelen.
(Ik ken alleen nog Arjen Robben).
Is dit een vereiste dan? Landen als (Noord-)Ierland, IJsland, Wales etc hebben het merendeels ook geen spelers rondlopen in de top en toch weten zij zich te kwalificeren. Waardoor? Door trots te zijn op je land, je daarvoor in te zetten en een bondscoach die een realistisch tactisch plan maakt met het spelersmateriaal tot zijn beschikking. Daarnaast zaten er genoeg spelers in de selectie die in de hoogste divisies spelen van de landen die jij noemt. Uit de basis waren dat Martins Indi, Strootman, Wijnaldum, Robben (en eigenlijk had Hoedt daarbij moeten staan).
Oplossing: Die is er, kijk maar naar België.
Probleem is dat dit jaren duurt.
Het probleem is simpelweg een te kleine lichting aan talenten die er nu had moeten staan. Dat probleem heeft België ook jaren gehad. De groep die er nu had moeten staan is simpelweg niet goed genoeg/heeft een ontzettende terugslag gehad (BMI, Willems, Depay) of heeft nogal wat blessure-problemen (Strootman, De Vrij). Er lijkt een hele talentvolle lichting aan te komen, maar dat zal nog een paar jaar in beslag nemen (De Ligt, F. de Jong, Van de Beek, Nouri, Kluivert, Bergwijn) die gecombineerd met de mensen die nu rond de 23-25 zijn (en bij Europese sub/top clubs zitten) een mooie mix moeten/kunnen gaan vormen.
Maar tot die tijd heb je wel nog steeds een coach nodig die zijn systeem aanpast op het beschikbare materiaal en niet zijn spelers gaat inmeten op achterhaalde principes/systemen. Van Gaal snapte dat tenminste en heeft ons tot de halve finale gekregen met beperkt materiaal. Met datzelfde materiaal weten we ons niet te kwalificeren voor EK16/WK18. Dan ligt het probleem ook grotendeels aan de coaches die we hebben gehad (buiten het feit dat de KNVB hierin gewoon het grootste probleem is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
[...]

Ehhh nee dat doe je niet expres. Kijk, ik heb werkgevers/managers gehad die complete horken waren. Natuurlijk doe je dan nog je best voor de klanten, maar achter de schermen word je dat op een gegeven moment behoorlijk zat. Of je het nou wil of niet, dat heeft invloed op je productiviteit.
Bij een voetballer zal dat niet anders zijn. Heb je geen respect of chemie met een trainer dan heeft dat invloed op je spel. Ik ben het met je eens dat je als international het gras moet opvreten, alles moet geven voor volk en vaderland. Maar ik denk dat zelfs een gearriveerde en NL-elftal speler bij uitstek als Robben de hele gang van zaken na 3 jaar wel een keer zat was. Die moet gedacht hebben: "in wat voor een puinhoop ren ik eigenlijk rond?".
chim0 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Als die man gewoon z'n werk goed doet, wat interesseert mij zijn uitstraling dan? Dat bedoel ik, iedereen kijkt alleen maar naar het cosmetische terwijl het schort aan het technische. We zijn gewoon niet goed genoeg.
Ik zeg niet dat uitstraling allesbepalend is, maar het heeft wel degelijk invloed. Ik durf te wedden dat deze spelersgroep met een Simeone aan het roer maar 1 zo'n helftje durven te spelen. Want na het "gesprekje" in de kleedkamer halen ze dat de volgende keer wel uit hun hoofd. Even los van de tirade die de beste man standaard uitvoert langs de lijn.
Toegegeven, het ziet er allemaal een beetje clownesk uit, maar je ziet die vechtlust wel altijd terug in zijn ploeg.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Denman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:29:
[...]

Ehhh nee dat doe je niet expres. Kijk, ik heb werkgevers/managers gehad die complete horken waren. Natuurlijk doe je dan nog je best voor de klanten, maar achter de schermen word je dat op een gegeven moment behoorlijk zat. Of je het nou wil of niet, dat heeft invloed op je productiviteit.
Bij een voetballer zal dat niet anders zijn. Heb je geen respect of chemie met een trainer dan heeft dat invloed op je spel. Ik ben het met je eens dat je als international het gras moet opvreten, alles moet geven voor volk en vaderland. Maar ik denk dat zelfs een gearriveerde en NL-elftal speler bij uitstek als Robben de hele gang van zaken na 3 jaar wel een keer zat was. Die moet gedacht hebben: "in wat voor een puinhoop ren ik eigenlijk rond?".
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel puur jouw individuele kwaliteiten. Die veranderen toch niet bij een andere baas? Je kan wat je kan. Of je je kwaliteiten wel of niet benut bij de één en niet bij de ander, is een tweede. Dan vertik je het gewoon omdat je je baas niet mag, maar jij zelf verandert niet. Dus als jij op dat veld staat, kan je ook je baas links laten liggen en je gewoon je best doen. Als ie dan moeilijk gaat lopen doen dat jij niet doet wat hij zegt, dan zeg je weet je wat? Doe het lekker zelf en ga je lekker douchen en als iedereen dat doet, dan piept ie wel anders op een gegeven moment (hopelijk). Helaas werkt het niet altijd zo, maar zo zou het wel moeten. En zeker de routiniers moeten meer hun mond opentrekken maar iedereen houdt stijf z'n lippen op elkaar voor een basisplaats.
Denman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:29:
[...]

Ik zeg niet dat uitstraling allesbepalend is, maar het heeft wel degelijk invloed. Ik durf te wedden dat deze spelersgroep met een Simeone aan het roer maar 1 zo'n helftje durven te spelen. Want na het "gesprekje" in de kleedkamer halen ze dat de volgende keer wel uit hun hoofd. Even los van de tirade die de beste man standaard uitvoert langs de lijn.
Toegegeven, het ziet er allemaal een beetje clownesk uit, maar je ziet die vechtlust wel altijd terug in zijn ploeg.
Tuurlijk, dat begrijp ik, maar dat is weer het andere uiterste. Net als die andere gek Guardiola, die keihard in iemands gezicht gaat staan schreeuwen en je een kopstoot tegen je borst geeft (was hij toch?). Prima dat je bezeten van het spelletje maar we moeten wel gewoon normaal blijven doen.

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 27-03-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
chim0 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:40:
[...]

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel puur jouw individuele kwaliteiten. Die veranderen toch niet bij een andere baas? Je kan wat je kan. Of je je kwaliteiten wel of niet benut bij de één en niet bij de ander, is een tweede. Dan vertik je het gewoon omdat je je baas niet mag, maar jij zelf verandert niet. Dus als jij op dat veld staat, kan je ook je baas links laten liggen en je gewoon je best doen. Als ie dan moeilijk gaat lopen doen dat jij niet doet wat hij zegt, dan zeg je weet je wat? Doe het lekker zelf en ga je lekker douchen en als iedereen dat doet, dan piept ie wel anders op een gegeven moment (hopelijk). Helaas werkt het niet altijd zo, maar zo zou het wel moeten. En zeker de routiniers moeten meer hun mond opentrekken maar iedereen houdt stijf z'n lippen op elkaar voor een basisplaats.

[...]

Tuurlijk, dat begrijp ik, maar dat is weer het andere uiterste. Net als die andere gek Guardiola, die keihard in iemands gezicht gaat staan schreeuwen en je een kopstoot tegen je borst geeft (was hij toch?). Prima dat je bezeten van het spelletje maar we moeten wel gewoon normaal blijven doen.
Je kwaliteiten veranderen niet, maar de motivatie om gebruik te maken van die kwaliteiten wel, niet dat ik dat goedkeur, maar het werkt nu eenmaal zo. Een baas waar je een klik mee hebt ren je harder voor dan een baas waar je geen klik mee hebt.
Simpel gezegd zou je voor de "leuke baas" 120% geven en voor de niet leuke baas 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jbdeiman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Je kwaliteiten veranderen niet, maar de motivatie om gebruik te maken van die kwaliteiten wel, niet dat ik dat goedkeur, maar het werkt nu eenmaal zo. Een baas waar je een klik mee hebt ren je harder voor dan een baas waar je geen klik mee hebt.
Simpel gezegd zou je voor de "leuke baas" 120% geven en voor de niet leuke baas 100%.
Precies en dat zou niet zo moeten zijn. Zeker niet als je een profvoetballer bent die eens in de zoveel tijd 1,5 uur een balletje moet trappen en miljoenen verdient. Jij moet elke dag 8 uur lang tegen je baas aankijken voor een hongerloontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
chim0 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Precies en dat zou niet zo moeten zijn. Zeker niet als je een profvoetballer bent die eens in de zoveel tijd 1,5 uur een balletje moet trappen en miljoenen verdient. Jij moet elke dag 8 uur lang tegen je baas aankijken voor een hongerloontje.
Ik zeg ook niet dat ik het goedkeur, maar dat is wel hoe de mens werkt. Als de onzekerheid er dan ook nog eens insluipt omdat een collega van je heel jong is en nog wel wat fouten maakt, wordt het veel lastiger om jezelf zoveel te geven, dat is niet voor iedereen weggelegd. Ook hiervoor geldt: Ieder heeft zijn/ haar kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

chim0 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Dus iedereen geeft 120% in jou ideale verhaal. Maar de trainer heeft niet gezegd hoe je dat moet doen.
Dus 1 speler geeft 120% in druk zetten omdat hij denkt dat dat goed is en daar zijn kwaliteiten liggen. Een andere speler geeft 120% met op de 16 hangen, omdat dat zijn kwaliteit is.
Lijkt mij dan toch dat iemand moet vertellen dat dat niet handig is? Dat doet dan toch de trainer?

Maar het kan ook anders. Een trainer kan jou ook het veld op sturen met een opdracht waar helemaal jou kwaliteiten niet bij liggen. De trainer vind dat jij alles met je linker been moet doen, terwijl je rechts bent. Maar als je toch met je rechter been gaat voetballen word je gewisseld. Met als gevolg dat jij niet meer 120% voor je vaderland kan geven terwijl je dat wel heel graag wilt.
Dan ga je toch maar braaf met je linker been voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij stug dat er niet eentje tussen zit: http://www.coachesbv.nl/coaches/

Om zomaar een aantal mogelijkheden te noemen waar niet direct aan gedacht zal worden maar die wellicht wel te porren zijn: Andre Wetzel, Hans Westerhof, Han Berger. Er zullen er ongetwijfeld nog wel meer bij staan.

Persoonlijk lijkt mij Gert-Jan Verbeek ook wel wat, zeker ook met het oog op de toekomst. Die zie ik wel voetbal know-how in de KNVB brengen.

Gaat de KNVB voor de korte termijn, dan lijkt bijvoorbeeld een Hans Westerhof mij geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hupske schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:12:
[...]

Dan ga je toch maar braaf met je linker been voetballen.
Nee dan mag ie het lekker zelf doen. Een trainer moet een speler benutten op z'n sterkste kwaliteiten. Maar goed we geraken offtopic geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Verwijderd

Ik vind Verbeek een prima vent kan me vaak ook wel vinden in wat hij zegt maar er zal een reden zijn dat hij bij het bescheiden Bochum zit en niet bij een subtopper in de Bundesliga b.v.

Wat die andere opties betreft moet ik eigenlijk wel om lachen, Han Berger of softie Westerhof.. haha.
Wel slim om iemand te zoeken met AOW leeftijd, die zijn wel vrij. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verbeek zit goed daar in Duitsland, net als andere trainers die nu een contract hebben. Wie wil er instappen in het huidige KNVB en zich dit op de hals halen. Een ervaren coach als V Gaal lijkt me de enige optie. Ik zie ook de baan als BC voor een volslagen trainer, die niet meer op een club zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 18:33
Hackus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:03:
Verbeek zit goed daar in Duitsland, net als andere trainers die nu een contract hebben. Wie wil er instappen in het huidige KNVB en zich dit op de hals halen. Een ervaren coach als V Gaal lijkt me de enige optie. Ik zie ook de baan als BC voor een volslagen trainer, die niet meer op een club zit te wachten.
Dat denk ik ook plus dat de grote Nederlandse namen alleen komen alsde gehele KNVB top vertrekt en opnieuw wordt opgezet. Koeman heeft er geen zin in puur omdat hij een tijdje terug door hetzelfde clubje is geschoffeerd. Verbeek zal waarschijnlijk ook niet komen omdat hij zich zeer kritisch heeft uitgelaten over het huidige bestuur.

Het zou goed zijn als de Eredivisie clubs hun invloed aanwenden en druk uitoefenen om geheel schoon schip te maken bij de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Miki schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:14:
[...]

Dat denk ik ook plus dat de grote Nederlandse namen alleen komen alsde gehele KNVB top vertrekt en opnieuw wordt opgezet. Koeman heeft er geen zin in puur omdat hij een tijdje terug door hetzelfde clubje is geschoffeerd. Verbeek zal waarschijnlijk ook niet komen omdat hij zich zeer kritisch heeft uitgelaten over het huidige bestuur.

Het zou goed zijn als de Eredivisie clubs hun invloed aanwenden en druk uitoefenen om geheel schoon schip te maken bij de KNVB.
En hoe het in je loopbaan past, Blind is nu niet echt geliefd om als trainer ergens aan de slag te kunnen.
Kijk een goed lopend Elftal met daarbij horende KNVB, kun je leuk ff jaar of 2 tussendoor doen, en dan weer
een club. Maar om je carrière te schaden wacht niemand op.
Een Verbeek zie ik eerder bij Heerenveen of Heracles belanden na Duitsland, wat voor meer geldt als alleen Verbeek.
Cocu gaat ook niet als BC aan de slag, die wil liever een buitenlands avontuur na PSV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:03:
Ruud Gullit _O- _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Maar je speelt toch voor je land? Niet voor de coach, niet voor de KNVB, niet voor je buurman. Grote spelers moeten boven de trainer staan, vind ik, en hun mond opentrekken. Tuurlijk kan je met de één een betere klik hebben dan met een ander (we blijven tenslotte mensen) maar je speelt uiteindelijk voor je land en met die instelling moet je ook het veld op gaan.
Nou van het Nederlands elftal hebben de meeste volgens mij al jaren niet meer het idee dat ze voor het land spelen, wel voor het geld, make-up-kapsel-tatoeages en de shampoo reclames. Volgens mij is dat waar het voetbal vandaag de dag om bekend staat voor de ex-voetballiefhebbers :P
Althans, hoe ik het hoor van de enkeling die nog naar voetbal kijkt is NL niet bepaald meer een land wat voetbalt voor het land. Wel zou Duitsland, Frankrijk en etc ergens nog de spirit hebben om dat te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 27-03-2017 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Was Ron Jans niet net richting KNVB aan het gaan? Moeten ze alleen uitkijken als het regent :+
[YouTube: https://youtu.be/rbNw2UoEGUQ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:38

On_E

Housemusic

Volledig terecht ontslag natuurlijk, al had men Blind al naar huis moeten sturen toen Hiddink eruit ging.
Ontzettend domme beslissing geweest van Bert van Oostveen die constructie waarbij Blind automatisch de opvolger werd. Een coach die als clubtrainer nagenoeg niets heeft bewezen als coach van je nationale elftal, hoe haal je het toch in je hoofd.....

Dat we tegenwoordig beduidend minder kwaliteit hebben dan vroeger is zeker een feit, maar alsnog moet je met dit materiaal veel beter voor de dag kunnen komen, elke wedstrijd weer. In mijn optiek moet er nu eens een echt verfrissende blik komen, nml. een buitenlander. Een Jurgen Klinsmann bv. zou ik toejuichen, wie had dat ooit gedacht na 1988. :P

Een moderne trainer die niet blind vaart op 'de Hollandse school' en met een neutrale blik naar het beschikbare spelersmateriaal zal kijken, dat lijkt mij wel wat.

Alsjeblieft geen van Gaal meer en blij toe dat een Frank de Boer of Advocaat al ''nee'' hebben gezegd.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De cultuur, dynamiek KNVB is zo diep en diep verrot geraakt onder Bert van Oostveen. Dat het denk ik wel een half decenium duurt om daar van te herstellen.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-WXeQIvBT1DM/Vz1jbD_qtnI/AAAAAAAAD7Q/wN90TC3b0Vg6HuuGXGc6Qk9a-aNK_AH8ACLcB/s1600/BertVanOostveen_KNVB.jpg

De keuze voor de zaakwaarnemer van Hiddink in plaats van Koeman heeft ons een tournooi gekost. De keuze om de incompetente assistent Blind het bondcoachschap toe te beloven de tweede.

Het is dat een wijzere bezwaar commissie hem gestopt heeft, maar anders had hij ook nog een jaar het 1e divisie voetbal verneukt door Twente erin te plaatsen, en de eredivisie terkort gedaan door een extra club uit de Jupiler leage mee te laten spelen in de eredivisie.

Visie heeft de man totaal niet, zo is gebleken. De KNVB is een nest geworden waarin zoveel mogelijk ex jaren '90 voetballers, goede spelers verdomt slechte bestuurders elkaar baantjes creeeren.

[ Voor 50% gewijzigd door 3x3 op 27-03-2017 20:00 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Met Seedorf als assistent? O-)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Misschien moeten we het eens helemaal anders aanpakken. In de software development weten we dat zelfsturende teams beter functioneren dan van bovenaf geleide teams. Laten we van het Nederlands elftal een zelfsturend team maken. De Nederlands pers is dan productowner. Het team kiest een scrummaster uit hun midden en deze bepaalt met een kernteam van 5-6 basisspelers wie er verder geselecteerd worden en basisspeler zijn. Fred Grim mag blijven om de trainingen te organiseren en tijdens de wedstrijd de wissels te regelen. Het team regelt zelf strategie en tactiek. De komende maanden hebben we mooi gelegenheid om te experimenteren met deze aanpak. Het scheelt ook weer een dure investering in een ad-hoc aangetrokken derderangs trainer. Ik ben ervan overtuigt dat als je dit zo inricht er een gemotiveerd team staat dat er voor gaat. Gaat het mis, tsja dan hebben we gewoon onvoldoende kwaliteit en hoeven we niet de bondscoach of de KNVB de schuld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met Ron Jans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als ze Gullit serieus aan zouden stellen, of überhaupt zouden overwegen, dan weten we in ieder geval zeker dat die figuren bij de KNVB totaal geen benul hebben van wat er de laatste tijd nou precies fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:13
Gullit botste de vorige keer in de onderhandelingen voor assistent met Van Breukelen.
Lijkt me niet dat die nubopeens wel bondscoach kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ruud G. schuift zichzelf blijkbaar al naar voren... :X :N

http://www.nu.nl/voetbal/...ranje-een-eer-vinden.html

Is 'de schoonzoon van' geen optie... Marc van B. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste