De problemen bij de KNVB

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:02:
@Verwijderd

Ik vind Verbeek een prima vent kan me vaak ook wel vinden in wat hij zegt maar er zal een reden zijn dat hij bij het bescheiden Bochum zit en niet bij een subtopper in de Bundesliga b.v.

Wat die andere opties betreft moet ik eigenlijk wel om lachen, Han Berger of softie Westerhof.. haha.
Wel slim om iemand te zoeken met AOW leeftijd, die zijn wel vrij. :P
Verbeek zou ik ook wel willen zien. Denk dat die echt wel wat op poten weet te zetten.

Wat betreft die andere opties kan Han Berger zeker zo goed als Martin ten Cate, zo niet meer. Berger heeft heel wat meer ervaring. Was ooit de jongste coach ooit in de eredivisie en heeft het voetbal van Australië opnieuw ingericht, waar de KNVB van kan profiteren met al hun plannenmakerijen voor het Nederlandse voetbal. Bovendien is Berger op dit moment voorzitter van de Coaches Betaald Voetbal (wat voor hem mopperkont Beenhakker was).

Han Berger is een voetbaldier in hart en nieren. Maar een beetje in de vergetelheid geraakt. Tijd om daar eens wat aan te gaan doen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Is dat de broer van Henk met hardloopambities? :+

Han Berger lijkt me overigens echt geen optie, wellicht ooit een jong trainerstalent, maar is altijd actief geweest in de marge van het Nederlands voetbal en heeft binnen die marge meer dan 30 jaar geleden enig succes gehad. Bij de Australische bond had hij een organisatorische functie, dat wordt niet meer van de bondscoach verwacht, daar heeft de KNVB nu - helaas - Van Breukelen voor aangesteld.

Mij lijkt een coach met ervaring in het (hedendaagse) internationale topvoetbal een vereiste, mede omdat de spelergroep dat steeds meer ontbeert. Reden dat bijvoorbeeld Verbeek actief is bij het bescheiden Bochum lijkt mij omdat hij te kort komt voor een topclub. Voor Ron Jans lijkt me hetzelfde te gelden, al zou hij met Hans van Breukelen een uitstekend duo als Pipo de Clown en Mammaloe vormen... :P

De KNVB staat overigens voor een vrijwel onmogelijke opgave. De bond is nog steeds zo overtuigd van haar eigen functioneren dat ze een Nederlandse - zelf opgeleide - coach zouden willen. Die eis, in combinatie met een trainer die bekend is met het internationale topvoetbal, geeft een zeer dunne spoeling waar alle enigszins geschikte kandidaten niet beschikbaar lijken te zijn.

Ronald Koeman lijkt mij verreweg de beste kandidaat, maar die zal hier echt niet zo maar instappen. Dan zal de KNVB heel hard haar best moeten doen en zonder een functionerend bestuur en met Hans van Breukelen zie ik dat echt niet gebeuren.

Frank de Boer heeft aangegeven dat hij niet beschikbaar is, maar lijkt me overigens ook nog te onervaren. Zelfde geldt voor Cocu en Van Bronckhorst.

Wie ik toch nog wel een kans zou willen geven, is Gullit, maar dan in combinatie met een hele goede veldtrainer. Gullit heeft wel een reële kijk op het hedendaagse voetbal, is gepokt en gemazeld in het topvoetbal en zal daardoor een natuurlijk overwicht op de spelergroep hebben. Je loopt dan alleen nog steeds tegen het probleem Hans van Breukelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

Die onvermijdelijke Gullit. Er zaten toch wel meer spelers in dat '88 team met een diploma? Vanenburg? Van Tiggelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind Gullit wel een goed idee. Dat is in ieder geval een trainerscarrière die niet verder beschadigd kan raken als ze niet kwalificeren. Dus geef hem een contract die automatisch beëindigd wordt bij niet kwalificeren en zoek in de tussentijd naar een goede coach die wat meer tijd krijgt voor het volgende EK en zonder bagage aan die kwalificatie kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

FreakNL schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:53:
Die onvermijdelijke Gullit. Er zaten toch wel meer spelers in dat '88 team met een diploma? Vanenburg? Van Tiggelen?
Koeman, Koeman, Wouters, Van Basten... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
Gaius schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:57:
Ik vind Gullit wel een goed idee. Dat is in ieder geval een trainerscarrière die niet verder beschadigd kan raken als ze niet kwalificeren. Dus geef hem een contract die automatisch beëindigd wordt bij niet kwalificeren en zoek in de tussentijd naar een goede coach die wat meer tijd krijgt voor het volgende EK en zonder bagage aan die kwalificatie kan beginnen.
Gullit voor de uitstraling en als people manager en dan Fred Rutten of Ron Jans als super assistent voor al het voetbal gerelateerde werk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
FreakNL schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:53:
Vanenburg? Wellicht geschikt als individuele trainer, maar totaal niet geschikt om voor een groep te staan. En Van Tiggelen? Lijkt me niet zonder reden dat hij nu actief is als trainer in de marge van het amateur voetbal.

Van het rijtje van Ramzz zijn Koeman en Koeman niet beschikbaar. Is Wouters niet geschikt als eindverantwoordelijke en Van Basten helaas ook niet.

Wouters lijkt me overigens wel een hele goede assistent voor het Nederlands Elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ramzzz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Kwartet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

lateef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Vanenburg? Wellicht geschikt als individuele trainer, maar totaal niet geschikt om voor een groep te staan. En Van Tiggelen? Lijkt me niet zonder reden dat hij nu actief is als trainer in de marge van het amateur voetbal.

Van het rijtje van Ramzz zijn Koeman en Koeman niet beschikbaar. Is Wouters niet geschikt als eindverantwoordelijke en Van Basten helaas ook niet.

Wouters lijkt me overigens wel een hele goede assistent voor het Nederlands Elftal.
Wouters naast/achter Gullit. Kan best, lijkt mij.

Maar dat zal Gio niet willen... die wil naar de Coolsingel...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:37
Waarom focust iedereen zich nu weer zo erg op de finalisten van 1988? Omdat Derksen dat zei gister? De meeste van dat elftal hebben nu niet zo'n goede reputatie als trainer. Ik heb liever een vakidioot die ons tactisch verder brengt dan iemand die het op basis van reputatie doet.

Gullit is leuk als uithangbord maar die heeft echt een hele goede tacticus nodig die naast hem staat. Datzelfde gaat ook op voor iemand als Klinsmann overigens. Die was niks zonder Low naast hem. Bij Bayern was hij een complete mislukking en was hij nog zweveriger dan v Breukelen meen ik.

Het hoeft van mij ook niet per se een buitenlander te zijn maar ik vind het ook weer een dooddoener om te beweren dat we geen buitenlander moeten nemen omdat we "zelf genoeg goede coaches hebben". Misschien moeten we wel eens durven concluderen dat we juist op dat vlak zijn voorbij gesneld door de landen om ons heen.

ps.
Zo'n buitenlandse coach moet overigens wél bij onze cultuur passen. Mourinho gaat echt niet passen bijvoorbeeld. Maar in landen als Spanje, Duitsland en Frankrijk zitten genoeg trainers die modern voetbal willen spelen zonder het aanvallende en technische deel te vergeten.

[ Voor 34% gewijzigd door D-e-n op 28-03-2017 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Ramzzz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Van deze generatie zijn alleen Koeman^2 en Rijkaard succesvolle trainers geweest en in iets mindere mate Gullit. De rest heeft niet veel bereikt in de rol als hoofdcoach desondanks dat dit een succesvolle generatie is geweest.

Ik voel er trouwens steeds meer voor om een buitenlandse coach aan te trekken. Iemand die even niet besmet is met de Hollandse school of uit 1 van de 3 stammen(PSV, Ajax of Feyenoord) afkomstig is. Gewoon een realistische coach die een solide ploeg opstelt voor de winst en niet voor spel kiest.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 28-03-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:24:
Waarom focust iedereen zich nu weer zo erg op de finalisten van 1988? Omdat Derksen dat zei gister? De meeste van dat elftal hebben nu niet zo'n goede reputatie als trainer. Ik heb liever een vakidioot die ons tactisch verder brengt dan iemand die het op basis van reputatie doet.

Gullit is leuk als uithangbord maar die heeft echt een hele goede tacticus nodig die naast hem staat. Datzelfde gaat ook op voor iemand als Klinsmann overigens. Die was niks zonder Low naast hem. Bij Bayern was hij een complete mislukking en was hij nog zweveriger dan v Breukelen meen ik.
In Duitsland en veel andere landen vinden ze het voor een trainer belangrijk dat het een goede trainer is en maakt het helemaal niets uit waar je gevoetbald hebt. Toptrainers van nu als Wenger, Van Gaal, Mourinho etc waren allemaal bescheiden voetballers. Ook wat mindere goden zoals Verbeek, Rutten en De Mos waren maar bescheiden voetballers. Volgens mij is het typisch Nederlands dat we voornamelijk kijken naar oud topspelers.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Kijk naar Dortmund :) Thomas Tuchel nooit echt top voetbal gespeeld.
Sommige spelers van vroeger waren in staat om trainer te worden, maar tegenwoordig lijkt het er wel op dat elke oud voetballer trainer wil worden 8)7

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:31:
[...]

In Duitsland en veel andere landen vinden ze het voor een trainer belangrijk dat het een goede trainer is en maakt het helemaal niets uit waar je gevoetbald hebt. Toptrainers van nu als Wenger, Van Gaal, Mourinho etc waren allemaal bescheiden voetballers. Ook wat mindere goden zoals Verbeek, Rutten en De Mos waren maar bescheiden voetballers. Volgens mij is het typisch Nederlands dat we voornamelijk kijken naar oud topspelers.
In Nederland zijn we conservatief. In al die praatprogramma's wordt soms net gedaan alsof het geen reet uitmaakt wie er voor de groep staat, een beetje uitstraling en je zou klaar zijn. Terwijl je toch duidelijk kunt zien dat trainers als van Gaal of Guardiola invloed hebben op hoe er gespeeld wordt. Op kleinere schaal kun je toch ook zien dat iemand als Ten Hag zijn stempel op een ploeg drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@D-e-n Inderdaad.

Wat daarbij komt is dat, sinds ze trainers zijn gaan opleiden in Zeist, we er eenheidsworst van zijn gaan maken. Gooi daar het van Oostveen sausje overheen, maak het af met een suflul als van Breukelen et voila, we zijn buiten de grenzen nergens meer.

Over de nieuwe bondscoach...
Ik weet niet of hij wil, maar zou van 't Schip geen goeie zijn?*

*serieuze vraag aan de kenners hier, want daar wordt ik niet al te veel door gehinderd ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:13
Van 't Schip wordt naar alle waarschijnlijkheid de opvolger van Ron Jans bij PEC Zwolle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
albino71 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:42:
@D-e-n Inderdaad.
Ik weet niet of hij wil, maar zou van 't Schip geen goeie zijn?*
Volgens mij een slechtere versie van Blind. Hij was analist bij de wedstrijd en voor de wedstrijd had hij hetzelfde "rechts- en linkspoot" lulverhaal als Blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:34
buitenlands coach ? Wilmots of Allardyce dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Ik zeg Alan Pardew. Tijd dat wij als NL is een schop onder onze reet krijgen en weer gaan voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Deakers schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:49:
buitenlands coach ? Wilmots of Allardyce dan ???
Wilmots werd in België uitgekotst omdat hij tactisch zwak was. Zo'n Britse coach pas niet bij het Nederlandse voetbal en lijkt me niet beter dan pakweg Verbeek of Jans. Britten zijn ook geen vernieuwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

martinusz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:36:
Kijk naar Dortmund :) Thomas Tuchel nooit echt top voetbal gespeeld.
Sommige spelers van vroeger waren in staat om trainer te worden, maar tegenwoordig lijkt het er wel op dat elke oud voetballer trainer wil worden 8)7
Klopt, het adagium 'een goed paard maakt nog geen (goede) ruiter'...

Voorbeelden zat van als trainer/coach geflopte topspelers, en omgekeerd, matige spelers die top trainer/coaches werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:54:
[...]

Wilmots werd in België uitgekotst omdat hij tactisch zwak was. Zo'n Britse coach pas niet bij het Nederlandse voetbal en lijkt me niet beter dan pakweg Verbeek of Jans. Britten zijn ook geen vernieuwers.
Wie zegt dat we vernieuwing nodig hebben... Het is de ouderwetse discipline en teamgeest die ontbreekt.

Dat hufterige gedrag van spelers, die geen "respect" kunnen opbrengen voor iemand die geen noemenswaardig voetbal heeft gespeeld. De arrogantie die het fatsoen volledig heeft overgenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door bbblije op 28-03-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
Alan Pardew is helemaal een dorpsidioot. Ik verwacht dat ze weer bij een Nederlandse trainer uit gaan komen. Iemand als Ten Cate met Gullit als assistent of zo.

Verbeek lijkt me een leuke optie, maar ik zie hem liever niet als hoofdtrainer, maar als assistent van iemand anders.

Persoonlijk zou het me wel een goed idee lijken om te gaan voor een buitenlandse coach, iemand als Roger Schmidt. Heeft Salzburg ontzettend goed voetbal laten spelen, en dat was ook geen topmateriaal. Een buitenlandse coach heeft ook geen bias voor een bepaalde club, dat lijkt me ook niet onverstandig.

Allerdyce of Wilmots zijn niet de mensen die je moet willen hebben. Allardyce met zijn gokschandaal recentelijk en zit nu weer bij een club. Wilmots is al uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
bbblije schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Wie zegt dat we vernieuwing nodig hebben...
Ik. :) We hebben een coach die wat toevoegt aan het Nederlandse spel, die wat verder kijkt dan het standaard balbezit spelletje zonder onze cultuur uit het oog te verliezen
Het is de ouderwetse discipline en teamgeest die ontbreekt.
Dat is nu precies die ouderwetse gedachte die ons Nederlandse voetbal parten speelt. Niemand durft de conclusie onder ogen te zien dat we juist op het gebied van training voorbij gestreefd worden door landen als Frankrijk en Duitsland. Dan gooien we het weer op het simplistische "ze doen hun best niet" maar dat lijkt me echt niet de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ach, we weten dat Wilmots niets kon met goed materiaal. Misschien kan hij dan wel wat met slecht materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Ik. :) We hebben een coach die wat toevoegt aan het Nederlandse spel, die wat verder kijkt dan het standaard balbezit spelletje zonder onze cultuur uit het oog te verliezen

[...]

Dat is nu precies die ouderwetse gedachte die ons Nederlandse voetbal parten speelt. Niemand durft de conclusie onder ogen te zien dat we juist op het gebied van training voorbij gestreefd worden door landen als Frankrijk en Duitsland. Dan gooien we het weer op het simplistische "ze doen hun best niet" maar dat lijkt me echt niet de weg.
Wij waren met van Gaal fitter dan ooit tevoren!

Maar het was de arrogantie en het individueel uit willen blinken dat ons de das om deed.

Met de huidige internationalisering van onze spelers database, red je het niet enkel met trainingen.

Wat voor trainingen verwacht je dat Robben bij Bayern krijgt? Is zit genoeg ervaring in de ploeg.

En met je "best" doen kom je er ook niet! Met de cultuur niet uit het oog verliezen zou je moeten doelen op de verdraagzaamheid waar wij ook als land moeite mee hebben. Samen werken aan een gemeenschappelijk doel! Niet individueel uit willen blinken tbv je carrière.

Meer Klaassen, Sneijder, Kuijt.

Meer Atletico, Monaco, Dortmund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:02:

[...]

Ik sluit me hier bij aan. Het lijkt ook gewoon vaak dat een ploeg zonder vertrouwen en plan zn best niet doet. Dat komt gewoon omdat het niet lukt en overal te laat bent. Voetbal is veel meer dan we ons realiseren een spel wat zich in het hoofd afspeelt. Wilskracht, concentratie, vertrouwen zijn bijzonder belangrijk, maar het belang van tactiek valt niet te overschatten.

Zaterdag zijn we tactisch gewoon overklast, een ploeg die onverwachts druk ging zetten en precies wist op wie en wanneer ze druk moesten zetten, terwijl wij ons helemaal hadden ingesteld op gecontroleerd aanvallen en uitkijken voor een counter. We kunnen misschien wel 100 spelers opstellen die beter zijn dan de beste Bulgaar, toch hebben we dik verdiend verloren. En 3 jaar geleden wonnen wij van Spanje ondanks dat ze veel beter materiaal hadden omdat Van Gaal het perfect had uitgedokterd.
bbblije schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:10:
En met je "best" doen kom je er ook niet! Met de cultuur niet uit het oog verliezen zou je moeten doelen op de verdraagzaamheid waar wij ook als land moeite mee hebben. Samen werken aan een gemeenschappelijk doel! Niet individueel uit willen blinken tbv je carrière.
Dat was in '74 al zo en zal altijd zo blijven en in andere landen is dat niets anders. Het is ook de taak van de coach om de spelers toch te raken. Maar daar zat zaterdag echt het probleem niet, ze wilden best maar het lukte gewoon niet.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 28-03-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
ph4ge schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Ik sluit me hier bij aan. Het lijkt ook gewoon vaak dat een ploeg zonder vertrouwen en plan zn best niet doet. Dat komt gewoon omdat het niet lukt en overal te laat bent. Voetbal is veel meer dan we ons realiseren een spel wat zich in het hoofd afspeelt. Wilskracht, concentratie, vertrouwen zijn bijzonder belangrijk, maar het belang van tactiek valt niet te overschatten.

Zaterdag zijn we tactisch gewoon overklast, een ploeg die onverwachts druk ging zetten en precies wist op wie en wanneer ze druk moesten zetten, terwijl wij ons helemaal hadden ingesteld op gecontroleerd aanvallen en uitkijken voor een counter. We kunnen misschien wel 100 spelers opstellen die beter zijn dan de beste Bulgaar, toch hebben we dik verdiend verloren. En 3 jaar geleden wonnen wij van Spanje ondanks dat ze veel beter materiaal hadden omdat Van Gaal het perfect had uitgedokterd.

[...]

Dat was in '74 al zo en zal altijd zo blijven en in andere landen is dat niets anders. Het is ook de taak van de coach om de spelers toch te raken. Maar daar zat zaterdag echt het probleem niet, ze wilden best maar het lukte gewoon niet.
Nouja, perfect had uitgedokterd... De eerste helft wordt je weggespeeld en kom je met alle geluk van de wereld op 1-1 en dan begint het opeens in de 2e helft te lopen en win je dik... Denk dat veel mensen na die 1e helft voor een gelijkspelletje hadden getekend en zeker niet op een overwinning hadden geteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:04

Baseman77

We move

JanW schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:01:
Persoonlijk zou het me wel een goed idee lijken om te gaan voor een buitenlandse coach, iemand als Roger Schmidt. Heeft Salzburg ontzettend goed voetbal laten spelen, en dat was ook geen topmateriaal. Een buitenlandse coach heeft ook geen bias voor een bepaalde club, dat lijkt me ook niet onverstandig.
Ik wilde Roger Schmidt noemen hier, maar je bent me voor d:)b
Hij lijkt me de perfecte coach voor Oranje...geen voorkeur voor de top 3 clubs, geen last van de 'Hollandse school ziekte' en hij bleek bij zowel Salzburg als Leverkusen een uitstekende coach te zijn die zijn teams ook erg aantrekkelijk laat spelen.

Halen dus :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Snowdog schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:23:
Nouja, perfect had uitgedokterd... De eerste helft wordt je weggespeeld en kom je met alle geluk van de wereld op 1-1 en dan begint het opeens in de 2e helft te lopen en win je dik... Denk dat veel mensen na die 1e helft voor een gelijkspelletje hadden getekend en zeker niet op een overwinning hadden geteld.
Oke, dat is wel waar, maar hij schiep wel de omstandigheden waarin het mogelijk was om van een veel sterker team te winnen en waarin matige spelers met veel vertrouwen speelden. Laat ik het anders verwoorden, succes in voetbal is van veel afhankelijk, waaronder geluk, maar je vergroot je kansen aanzienlijk met een goed uitgedokterde tactiek ipv 11 namen het veld in sturen en het daar bij laten. Bulgarije had slim bedacht om De Ligt onder druk te zetten, maar dat was op zichzelf natuurlijk ook geen garantie voor succes, de kans werd echter een stuk groter.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 28-03-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zgn wist men hoe Bulgarije ging spelen, dat is ze dus vol misgegaan. samen met de keuze van De Ligt en Promes ipv Depay en kan mist het de capaciteit om te schakelen en de wedstrijd om te draaien in ons voordeel.

Niet alleen nu tegen Bulgarije, maar vaker dacht men alles te weten. Bulgarije rollen we even op en tegen Italië gaan we vol aan de bak, niet beseffende dat winst in Bulgarije 10x zo belangrijk is.

Blind faalt gewoon en doet het af als incident, dan is het kwalijkste. Weg=weg en nu hopen dat er bij de KNVB ook tal van mensen opstappen en er weer een goede staf komt, zonder koekenbakkers !
ander woord heb ik er niet voor

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Hackus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:31:
... zonder koekenbakkers !
ander woord heb ik er niet voor
Waren het maar koekenbakkers, dan hadden ze die kwaliteit nog. Wat eerder aan is gegeven, het lijkt vandaag de dag op werkverschaffing.

Gevalletje:

Afbeeldingslocatie: http://s01.tcuniverse.com/vkmedia_store/2017/03/4pCxBJc5KksAXHn7/sizes/clean/pics_125_clean_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Covi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 15:17
Ik kan begrijpen dat een Nederlandse coach de voorkeur geniet, maar misschien is het toch niet zo gek om ook eens voor een buitenlander te opteren.
Sowieso zou dit wel al eens gewoon de boel volledig doen veranderen omdat je dan toch iemand hebt die meer objectief is, en de zaken anders benaderd.
Ik durf zelfs te zeggen dat Michel Preud'Homme echt wel iemand is die bijvoorbeeld in het profiel past dat jullie schetsen.
Hij is maniakaal bezeten van het spelletje, en enorm veeleisend voor zijn spelers. Hij kan zeer goed een ploeg neerzetten, en bouwt altijd een solide ploeg. Hij heeft ook de nodige ervaring, zowel als speler en als coach.
In België gaan de geruchten dat hij deze zomer zou stoppen in Brugge. Dus misschien kan dit na Twente zijn tweede ervaring bij jullie worden. ;-)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik vind het wel opvallend hoeveel mensen denken de heilige graal te vinden door het aanstellen van een buitenlandse coach. Wat de meerwaarde is van het kenmerk buitenlands ontgaat mij nog steeds.
Laten we vooral gewoon eens starten met het niet aanstellen van een koekenbakker, maar iemand met bewezen diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
martinusz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:56:
Ik vind het wel opvallend hoeveel mensen denken de heilige graal te vinden door het aanstellen van een buitenlandse coach. Wat de meerwaarde is van het kenmerk buitenlands ontgaat mij nog steeds.
Laten we vooral gewoon eens starten met het niet aanstellen van een koekenbakker, maar iemand met bewezen diensten.
Ik kan alleen voor mezelf spreken: ik wil een geschikte coach. En ik denk dat je dan best eens in het buitenland zou kunnen komen. Er vanuit gaande dat Koeman niet wil, Advokaat en v Gaal dit niet meer gaan doen blijven er niet veel namen meer over.

De Boer vind ik nu niet geschikt omdat hij waarschijnlijk te weinig zal veranderen. En Cocu of van Bronckhorst zijn bij hun eigen clubs niet eens onomstreden. Blijft voor mij over een combinatie van een uithangbord als Gullit met een goede veldtrainer met internationaal wat minder aanzien (Jans/Verbeek). Of een buitenlander dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 28-03-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hypen van Gullit met Ten Cate gaat allengs wel een beetje erg ver. Alsof er niet meer smaken te vinden zouden zijn onder het Nederlandse trainersgilde.

Los van het bondscoachschap vind ik het op zijn minst toch wel opmerkelijk dat coryfeeën als Wim Jonk en Stanley Brard, welke beiden hebben aangetoond goed te zijn in het opbouwen van succesvolle jeugdopleidingen, helemaal niet aangezocht lijken te zijn door de KNVB. Althans, dat is niet publiekelijk kenbaar gemaakt.

Volgens berichten die ik op internet lees zou van Breukelen aankomende zomer geëvalueerd gaan worden waarna er wordt besloten of en zo ja onder welke condities hij door zal gaan als TD van de KNVB.

Zou als ik het voor het zeggen had bij de KNVB een tussenpaus gaan zoeken om na het besluit inzake van Breukelen daadwerkelijk voor een weg te kiezen met een nieuw team van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:28:
[...]

Ik wilde Roger Schmidt noemen hier, maar je bent me voor d:)b
Hij lijkt me de perfecte coach voor Oranje...geen voorkeur voor de top 3 clubs, geen last van de 'Hollandse school ziekte' en hij bleek bij zowel Salzburg als Leverkusen een uitstekende coach te zijn die zijn teams ook erg aantrekkelijk laat spelen.

Halen dus :)F
Zijn manier van spelen ga je er nooit in krijgen met 4 of 5 contact momenten per jaar, zeker aangezien geen enkele speler die stijl al gewend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

op 538 bellen ze veel trainers op in de actie "538 zoekt een bondscoach" ;)

Ron Jans had er wel oren naar geloof ik, en net hadden ze V Bommel aan de tel, die zie dat hun niet weg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hackus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:43:
op 538 bellen ze veel trainers op in de actie "538 zoekt een bondscoach" ;)

Ron Jans had er wel oren naar geloof ik, en net hadden ze V Bommel aan de tel, die zie dat hun niet weg kunnen.
Ron Jans was juist heel realistisch, hij zei zelf ik heb nog nooit een topclub gehad of een nationaal team, dus ik zal niet vooraan staan. Dat noem ik nog eens zelfreflectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

martinusz schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:50:
[...]

Ron Jans was juist heel realistisch, hij zei zelf ik heb nog nooit een topclub gehad of een nationaal team, dus ik zal niet vooraan staan. Dat noem ik nog eens zelfreflectie :)
Zat op de wc toen Ron op de radio was, hoorde dat wel wat jij aangeeft ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Aan van Gaal moet je niet beginnen.
Er moet iemand komen die iets kan en wil opbouwen en die wanneer dit gedaan is gewoon weg kan vallen.
Niet iemand die alles wil controleren.

Jans zou kunnen maar die is ook niet perfect. Een buitenlander is een optie, maar die willen geld dat de KNVB niet heeft.
Klinsmann :D
Ik snap niet zo goed wat het voordeel is van een coach die geen banden heeft met de drie topclubs. Traditioneel leveren die ook vaak grote talenten die later uitgroeien tot de internationale topspelers die ons land dragen. Het feit dat dat de laatste jaren fout is gegaan, zou mij juist doen pleiten voor meer aandacht vanuit de KNVB naar het functioneren van de topclubs. Daar zou dan ook een bondscoach bij horen die dat wereldje kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geld voor een buitenlands BC is er niet. ik zie nog steeds niks slechts in Gullit- Ten Cate en V Gaal als technisch directeur

Seedorf bij RTL late Night

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 30-03-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:50:
[...]

Met de aanstellingen van Rijkaard, Van Basten en eigenlijk ook Danny Blind heeft de KNVB al laten zien dat dat geen criterium is. Ron Jans lijkt me eerlijk gezegd ook een betere kandidaat dan de eerder genoemde heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Ik heb Ron Jans hoog zitten. Heeft toch PEC heel goed laten presteren met middelmatige spelers en de beker gewonnen. Heeft verstand van het spelletje en kan weleens heel erg positief verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ron Jans is typisch zo'n coach die een team kan opladen voor de juiste wedstrijden en/of toernooi. Dat zag je wel in de beker. Wat dat betreft snap ik sommige namen ook niet die langs gekomen zijn, veel daarvan prefereren om aan een team te kunnen bouwen. Dat kan simpelweg niet met een nationaal team.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Heeft van Gaal al definitief 'nee' gezegd tegen een functie als bondscoach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:49:
[...]

Ik snap niet zo goed wat het voordeel is van een coach die geen banden heeft met de drie topclubs. Traditioneel leveren die ook vaak grote talenten die later uitgroeien tot de internationale topspelers die ons land dragen. Het feit dat dat de laatste jaren fout is gegaan, zou mij juist doen pleiten voor meer aandacht vanuit de KNVB naar het functioneren van de topclubs. Daar zou dan ook een bondscoach bij horen die dat wereldje kent.
Het moet vind ik iemand zijn die niet uit het KNVB wereldje komt omdat het 1 grote kliek is waar alle neuzen dezelfde kant op wijzen.
Ik zou graag een bondscoach willen met zijn eigen gezicht en geen vriendjes is met de huidige leiding van de KNVB.
Van Gaal is dan wel zo iemand maar is weer iemand die zijn eigen vriendjes mee neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:51:
Ron Jans is typisch zo'n coach die een team kan opladen voor de juiste wedstrijden en/of toernooi. Dat zag je wel in de beker. Wat dat betreft snap ik sommige namen ook niet die langs gekomen zijn, veel daarvan prefereren om aan een team te kunnen bouwen. Dat kan simpelweg niet met een nationaal team.
Daar lijkt me ook niet veel nodig om een underdog als PEC Zwolle op te laden voor de enigste kans ooit in hun leven om een prijs te winnen :+ . Het is nou niet bepaald dat ze 4 eredivisieploegen hebben uitgeschakeld om in de finale(s) te komen ...
Er is nog een tactische meesterzet die iedereen is bijgebleven ofzo dat z'n naam überhaupt de ronde doet?

Dit klinkt al als een stap in de goede richting iig: http://www.vi.nl/nieuws/ron-jans-wordt-een-toptrainer.htm

Nog wat leesvoer: "Ron Jans en René Felen over teamprocessen bij FC Groningen"

De meeste zoekeresultaten leveren vooral op dat wat ie nu doet perfect in z'n straatje ligt O-) .

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 30-03-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Van Breukelen bereid om functie bij KNVB op te geven voor Van Gaal

Mag ik je vragen in het vervolg iets meer moeite te doen dan simpelweg een link te plaatsen. Een paar zinnen bijvoorbeeld. Dit is namelijk een linkdrop op deze manier. :)

[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2017 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:15:
Van Breukelen bereid om functie bij KNVB op te geven voor Van Gaal

[mbr] Mag ik je vragen in het vervolg iets meer moeite te doen dan simpelweg een link te plaatsen. Een paar zinnen bijvoorbeeld. Dit is namelijk een linkdrop op deze manier. :) [/mbr]
Ook dit geeft weer aan dat Van Breukelen niet geschikt is, hij zoekt allerlei opties om Van Gaal binnen te halen bij de KNVB en biedt hem zelfs zijn eigen functie aan, Hoe wanhopig en ongeloofwaardig kan je zijn. Hele verhalen over zijn systemen en visie vallen nu dus in het water. V Gaal is geen God, Maar zo wordt ie nu wel behandelt. Iedereen lijkt compleet de weg kwijt te zijn nu Blind het niet waar kan maken ( wat menigeen wel na kon gaan en had voorspeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Van Gaal weet dat hij nu alle kaarten in handen heeft en de functie en voorwaarden kan eisen die hij wil... als hij wil.

Beetje dom dus van Hansje.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ankona schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:23:
Van Gaal weet dat hij nu alle kaarten in handen heeft en de functie en voorwaarden kan eisen die hij wil... als hij wil.

Ik denk dat Hansje geen keuze had, achter de schermen zal de druk wel flink opgevoerd zijn door de clubs en andere invloedrijke personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:23:

Wees blij dat hij deze route kiest ipv hakken in het zand en zijn positie proberen te behouden. Die man moet zo snel mogelijk uit de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Miki schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:49:
[...]

Ik denk dat Hansje geen keuze had, achter de schermen zal de druk wel flink opgevoerd zijn door de clubs en andere invloedrijke personen.
Hansje kan altijd nog zijn kaken op elkaar houden. Nu geeft hij alles weg wat hij weg kan geven nog voor de onderhandelingen begonnen zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Ankona op 11-04-2017 08:51 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
martinusz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:50:
[...]

Wees blij dat hij deze route kiest ipv hakken in het zand en zijn positie proberen te behouden. Die man moet zo snel mogelijk uit de KNVB.
NIet helemaal. Ok, het is goed dat hij (ogenschijnlijk) constructief meedenkt en zijn eigen positie niet belangrijker lijkt te vinden.

Maar, hij gooit de kaarten nu wel erg op tafel. Als het niet Van Gaal wordt staat een ander door deze aktie al met 2-0 achter. En Van Gaal zelf, die staat nu al met 10-0 voor om zijn wensen door te drukken. Dan moet je dus wel erg veel vertrouwen in zijn goddelijke macht hebben om je zo op te stellen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat het probleem simpelweg niet op te lossen is. We zitten midden in een zeer slechte periode die nog enkele jaren gaat duren. Alles lijkt op zijn retour: tactiek, team play, talent, inzet.

We staan stil of zwakken zelfs af terwijl kleine landen juist rap aan het verbeteren zijn en hongerig zijn. We moeten inmiddels vrezen voor zelfs de kleinste landen, waar het vroeger de vraag was of het 4-0 of 5-0 wordt. De lat om te kwalificeren wordt steeds lager gelegd, maar wij verlagen onszelf nog sneller dan dat.

We zijn gewoon niet goed genoeg. Andere landen compenseren dat met tactiek, fysieke kracht, team play, wilskracht, maar zelfs van die eigenschappen hebben we er geen enkele. We hebben niet het talent om de hollandsche school te spelen maar ook niet het talent om modern behoudend te spelen.

Ik geloof niet dat deze lichting te redden is. Het is gewoon een toernooitje of 2 nog wachten en hopen dat 10 dingen tegelijkertijd op zijn plek gaan vallen.

Het valt overigens niet mee om in het moderne voetbal structureel goed te presteren. Kijk naar Argentinie, wat barst van het talent. Kijk naar Portugal, welke Europees kampioen wordt met dramatisch voetbal en vrijwel alleen maar gelijke spelen.

Een van de weinige teams die dat wel kan is Duitsland, welke een combinatie van talent, team play (tig toernooien op een rij met dezelfde groep dus ingespeeld), en bovenal veel fysieke kracht, snelheid en werklust.

Dat voorbeeld gaan we niet volgen want dat zit niet in onze "cultuur". Onze cultuur is technisch voetbal en individualisme. Helaas komen we daar inmiddels 10 niveaus te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
We zijn in 2014 nog derde geworden met 'modern behoudend voetbal'. Kwaliteit is het issue niet. We missen de kwaliteit om serieus mee te doen voor de hoofdprijzen maar hebben zat kwaliteit om ons tenminste te plaatsen. Het probleem komt allemaal neer op 1 man (plus staf) en de mensen die hem hebben aangesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kwaliteit is het probleem niet, er is geen BC die een team kan vormen die met inzet en vechtlust wint. Blind zijn hele gedrag en uitstraling alleen al zegt genoeg. Daarbij is er geen KNVB die dit kan bewerkstelligen omdat er geen potente mensen zijn nu binnen de KNVB. Van Oostveen, V Breukelen en alle kornuiten moeten snel wegwezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roger Schmidt lijkt de eerste keus van de KNVB

Ik begrijp er niks meer van, jullie ?
Wat moet je met een buitenlandse BC ?, Ik zou echt voor een NL team kiezen. Ik ken bovengenoemde verder niet, Ik ken alleen zijn CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hackus schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:50:

Wat moet je met een buitenlandse BC ?, Ik zou echt voor een NL team kiezen. Ik ken bovengenoemde verder niet, Ik ken alleen zijn CV.
Tja, er zijn heel wat mensen die denken dat de eigenschap "buitenlands" voor een extra dimentie zorgt ofzo :? ik begrijp het ook niet, tenzij het een top trainer is, maar niet in de categorie Schmidt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:36

Player1S

Probably out in the dark

Buitenlandse coach is doorgaans niet "besmet" met clubvoorkeur. Denk dat dat juist nu beter is.

Alleen Roger Schmidt? Wie???

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hij was trainer bij RB Salzburg en net ontslagen bij Leverkusen, daarvoor bij 2e en lagere Liga.

Maar hij zou wel niet voor 6 ton hier gaan werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:56:
[...]

Tja, er zijn heel wat mensen die denken dat de eigenschap "buitenlands" voor een extra dimentie zorgt ofzo :? ik begrijp het ook niet, tenzij het een top trainer is, maar niet in de categorie Schmidt....
Ach, de stap van Red Bull naar Orange Bull is niet zo groot... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Lijkt me een prima keuze, iemand zonder enige club achtergrond. Hopelijk komt er wat Duitse vechtspirit bij gebracht worden. Hopelijk komt daar een goede veldtrainer bij zoals een Ten Cate of Gullit.

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 18-04-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Miki schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:14:
Lijkt me een prima keuze, iemand zonder enige club achtergrond. Hopelijk komt er wat Duitse vechtspirit bij gebracht worden. Hopelijk komt daar een goede veldtrainer bij zoals een Ten Cate of Gullit.
Gullit is toch geen veldtrainer? :p

Ik zie het ook wel zitten. Ken hem niet zo goed maar hij is onafhankelijk, niet besmet door 'de Nederlandse school' en weet wat het is om een tactiek en strategie te bepalen die meer is dan 11 willekeurige voetballers het veld in sturen en te verwachten dat het vanzelf goed komt. Een Nederlandse vakman er naast zou het plaatje compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:13
Schmidt wil niet, dus dan blijft het duo Gullit/Ten Cate over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dutchgio schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:45:
Dat heeft ie slim bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n

Laten we het omdraaien: waarom per se een Nederlandse trainer? Het moet wat mij betreft een goede trainer zijn. En als dat een buitenlander is is dat prima. Ik snap niks van dat gezeur dat dat dan een belediging zou zijn voor ons eigen trainersgilde. Misschien hebben die het daar dan wel zelf naar gemaakt. Er zijn gewoon te weinig goede Nederlandse trainers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

D-e-n schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:57:
[...]

Laten we het omdraaien: waarom per se een Nederlandse trainer? Het moet wat mij betreft een goede trainer zijn. En als dat een buitenlander is is dat prima. Ik snap niks van dat gezeur dat dat dan een belediging zou zijn voor ons eigen trainersgilde. Misschien hebben die het daar dan wel zelf naar gemaakt. Er zijn gewoon te weinig goede Nederlandse trainers.
Als we Voetbal Inside moeten geloven komen buitenlandse goede trainers niet omdat ze niet het geld krijgen dat ze willen.Dat je als bond, die zich met alles en nog wat bemoeid qua opleiding, geen eigen opgeleide bondscoach kunt neerzetten doet natuurlijk heel veel pijn in Zeist dus ik zie het niet zo snel gebeuren.
L1nt schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:55:
[...]
Buitenlandse coach is doorgaans niet "besmet" met clubvoorkeur. Denk dat dat juist nu beter is.
Ook zo'n zielig gegeven. Clubvoorkeur. Er is echt geen enkele geestelijk stabiele bondscoach op aarde die een slechtere speler boven een betere van een andere club verkiest uit clubvoorkeur. Allemaal fan-denken.
Dat gebeurt alleen als er politiek bij gemoeid is. O-)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
MrMonkE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:04:
Ook zo'n zielig gegeven. Clubvoorkeur. Er is echt geen enkele geestelijk stabiele bondscoach op aarde die een slechtere speler boven een betere van een andere club verkiest uit clubvoorkeur. Allemaal fan-denken.
Maar je "opleiding" zorgt er wel voor dat je bijv. een voorkeur hebt voor jonge talenten en technische spelers en een afkeur voor laatbloeiers of spelers die het van fysiek moeten hebben. Het zorgt er ook voor dat je een tactiek blijft spelen waar je het materiaal niet voor hebt, omdat het systeem heilig is. Het zorgt er ook voor dat je een speler selecteert die net komt kijken omdat je hem toevallig kent uit de jeugdopleiding terwijl een andere speler jarenlang moet presteren voordat hij op de radar komt.

Vandaar dat een frisse wind goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:36

Player1S

Probably out in the dark

MrMonkE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:04:

Of het nu wel of niet gebeurd is niet zozeer het probleem. Het idee echter wel. Een van de problemen met Blind was zijn vermeende voorkeur voor Ajax spelers vanwege zijn eigen Ajax achtergrond. Als het dan ook nog eens niet lekker loopt.

Van de meeste buitenlandse opties kun je tenminste niet zeggen "hij selecteert X alleen maar omdat ie bij Y speelt. Zat ie bij ABCDEFG... dan was ie nooit geselecteerd".

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

L1nt schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:09:
[...]

Of het nu wel of niet gebeurd is niet zozeer het probleem. Het idee echter wel. Een van de problemen met Blind was zijn vermeende voorkeur voor Ajax spelers vanwege zijn eigen Ajax achtergrond. Als het dan ook nog eens niet lekker loopt.

Van de meeste buitenlandse opties kun je tenminste niet zeggen "hij selecteert X alleen maar omdat ie bij Y speelt. Zat ie bij ABCDEFG... dan was ie nooit geselecteerd".
Het idee is een probleem van zij die het denken. Ik heb nooit gedacht dat Blind Ajax spelers de voorkeur gaf boven niet Ajax spelers. Sterker nog ik heb nooit het idee gehad dat er ook maar enige lijn, dus ook geen clubvoorkeurspecifieke, in de selecties zat. En zijn assistenten, die zaten er ook bij. Waarom zijn die ook niet allemaal af door zijdeur eigenlijk?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MrMonkE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:21:
[...]

Het idee is een probleem van zij die het denken. Ik heb nooit gedacht dat Blind Ajax spelers de voorkeur gaf boven niet Ajax spelers. Sterker nog ik heb nooit het idee gehad dat er ook maar enige lijn, dus ook geen clubvoorkeurspecifieke, in de selecties zat.
Er zat wel degelijk een lijn in, alleen was dat veelal een wereldvreemde lijn. Blind coachte Oranje alsof het Ajax was in de eredivisie. Spelers moesten in een bepaald technisch plaatje passen, anders werden ze genegeerd. Spelers zonder ervaring werden juist geselecteerd omdat ze in dat plaatje pasten.

Daarom heb ik ook sterke twijfels bij Frank de Boer. Trainers uit de Ajax-cultuur hebben, zolang ze nog niet in het buitenland hebben getraind, in mijn ogen erg veel moeite verder te kijken dan de eigen visie. Wat dat betreft heeft Ajax zelf met Bosz wel een goede greep gedaan: een aanvallend denkende trainer die toch een frisse blik heeft.

Onbewust heeft de clubvoorkeur bij het selecteren van die jonge spelers overigens wel degelijk een rol gespeeld denk ik. Een jonge speler die je al kent heeft toch een streepje voor in zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
MrMonkE schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:21:
[...]

Het idee is een probleem van zij die het denken. Ik heb nooit gedacht dat Blind Ajax spelers de voorkeur gaf boven niet Ajax spelers. Sterker nog ik heb nooit het idee gehad dat er ook maar enige lijn, dus ook geen clubvoorkeurspecifieke, in de selecties zat. En zijn assistenten, die zaten er ook bij. Waarom zijn die ook niet allemaal af door zijdeur eigenlijk?
Met keuzes zoals de Ligt, Tete en Siem de Jong boven spelers die elders in zwaardere competities wekelijks spelen ga je dat wel denken ja :)

Ik zie het liefst een coach die geen last heeft van zijn club verleden en een compacte, solide ploeg neerzet vanuit het beste wat we hebben, die vechten en werken voor iedere bal zodat het team weer vertrouwen krijgt in haar eigen kunnen. En niet zoals recent spelers voor het systeem zoeken.

Zodra het geloof er weer in zit kunnen we het weer eens gaan hebben over Hollandse school en aanvallend voetbal. Waar we met 5-3-2 tijdens het afgelopen WK achterin potdicht hielden en daar vertrouwen uit putte, doet het ons nu dunnetjes in de broek bij iedere bal in de 16. In iedere eerste half uur een tegen goal in praktisch iedere wedstrijd is geen toeval meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

D-e-n schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:35:
[...]

Onbewust heeft de clubvoorkeur bij het selecteren van die jonge spelers overigens wel degelijk een rol gespeeld denk ik. Een jonge speler die je al kent heeft toch een streepje voor in zo'n situatie.
Dat is dan geen club voorkeur maar gebaseerd op het feit dat hij hem al beter kent, denk ik dan.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Volgens mij komen ze uiteindelijk uit bij Hendrik Visser, assistent trainer van FC Bal Op 't Dak zondag 4. Die wil misschien wel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
dutchgio schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:45:
Sowieso al vreemd dat dat de "2 keuzes" waren. Wat hebben ze gemeen behalve dat ze trainer zijn? Er spreekt wat mij betreft enorm weinig visie vanuit de KNVB uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ze schijnen ook iemand van RB Leipzig op het oog te hebben, maar Red Bull gaat daar snel een stokje voor steken.

Achja, gezien de huidige staat van Oranje is de vijver ook niet zo groot verwacht ik, ik denk dat het uiteindelijk weer een aanstelling wordt van twijfelachtige kandidaat/kandidaten. Zou het vooral ook met de pegels te maken hebben die de KNVB betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:32

Sargan

Filmfreak...

Ok....Henk ten Cate kan worden weggestreept:
https://www.telesport.nl/...&utm_campaign=telesporttf

Bepalende spelers hebben liever niet Advocaat als bondscoach,
zul je zien dat de KNVB daar vol voor gaat :X

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:08
Sargan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 06:18:

Advocaat :'(

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sargan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 06:18:

Ik denk dat we door het oog van de naald gekropen zijn. De beste man heeft duidelijk uitstekende connecties met de media maar ik zie maar bar weinig aanleiding op zn cv om hem BC te maken. De Mos gisteren bij Nieuwsuur kwam ook niet verder dan dat Ten Cate een goede kandidaat zou zijn omdat hij een Amsterdammer is uit de Ajax school die veel Ajax spelers zou gaan selecteren.

Ik vind de reden ook maar zwak van Ten Cate om de stekker er uit te trekken. De KNVB is een grote organisatie, het zou gek zijn als er helemaal niemand kritische vragen zou stellen bij een belangrijke aanstelling. Je kan die vragen en twijfel ook proberen weg te nemen. Volgens mij zag hij gewoon dat de keuze niet op hem ging vallen en heeft hij via dit media offensief de eer aan zichzelf willen houden.

Met Advocaat heb je de beste man om nog een gooi te doen naar het WK en geef je jezelf weer een jaar de tijd om je shit op orde te krijgen voor een lange termijn aanstelling.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 26-04-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Advocaat is eigenlijk toch al bij voorbaat ten dode opgeschreven? Sneijder, Strootman en Robben hebben al aangegeven weinig in hem te zien. Dan zijn je stoelpoten toch al half doorgezaagd voordat je überhaupt gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:32

Sargan

Filmfreak...

Daarbij is de man gewoon onbetrouwbaar imo, dalijk zwaait er een of andere Russische club met een zak geld en weg is hij...tenminste dat stigma kleeft nu aan Advocaat.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 16:33
ph4ge schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat we door het oog van de naald gekropen zijn. De beste man heeft duidelijk uitstekende connecties met de media maar ik zie maar bar weinig aanleiding op zn cv om hem BC te maken. De Mos gisteren bij Nieuwsuur kwam ook niet verder dan dat Ten Cate een goede kandidaat zou zijn omdat hij een Amsterdammer is uit de Ajax school die veel Ajax spelers zou gaan selecteren.

Ik vind de reden ook maar zwak van Ten Cate om de stekker er uit te trekken. De KNVB is een grote organisatie, het zou gek zijn als er helemaal niemand kritische vragen zou stellen bij een belangrijke aanstelling. Je kan die vragen en twijfel ook proberen weg te nemen.

Met Advocaat heb je de beste man om nog een gooi te doen naar het WK en geef je jezelf weer een jaar de tijd om je shit op orde te krijgen voor een lange termijn aanstelling.
Ik vind die reden niet zo zwak. Dat is toch ook een gevoelskwestie? Lijkt me erg lastig van buiten te beoordelen. Als jij ergens solliciteert en je heb het gevoel dat er weinig draagvlak is... Ja dan moet je het niet doen.

Het is tijd voor vernieuwing bij Oranje... In mijn ogen zijn zowel Advocaat en Ten Cate totaal ongeschikt. Waarbij ik Advocaat nog het minst geschikt acht... Wat is het verschil met Hiddink toen die aangesteld werd? Ook een man van de oude stempel met een enorme staat van dienst....

Ik denk dat ze ook beide absoluut niet op de 1e plaats kwamen, maar Koeman, Frank de Boer en dergelijke zullen wel geweigerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
KingKoning schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:43:
Het is tijd voor vernieuwing bij Oranje... In mijn ogen zijn zowel Advocaat en Ten Cate totaal ongeschikt. Waarbij ik Advocaat nog het minst geschikt acht... Wat is het verschil met Hiddink toen die aangesteld werd? Ook een man van de oude stempel met een enorme staat van dienst....
Maar je stelt Advocaat nu aan, voor wat ik aanneem de periode tot en met het WK. Daar hoef je geen vernieuwer te hebben, maar iemand die nu presteert. En Advocaat is een typische prestatie coach.

Een opbouwer nu laten beginnen betekent dat hij vrijwel zeker beschadigd is na een paar wedstrijden omdat hij het WK misloopt bovendien heb je eerst stabiliteit en rust in de KNVB nodig. Stel dan nu een goede BC voor nu aan en neem een jaar de tijd om eerst grondig de organisatie te verbouwen, te bepalen wat je wil en de juiste personen op je gemakje binnen te halen.

En tja, het stigma geldwolf wordt nu telkens op Advocaat geplakt. Maar zou ten Cate naar Al Ahli FC, Umm-Salal SC, Shandong Luneng Taishan en Al-Jazira Club vanwege eergevoel en sportieve uitdaging? Ja, dat is waar deze kandidaat BC de laatste 7 jaar heeft uitgehangen, met een kort mislukt avontuur bij Sparta als hoogtepunt. Dan is de CV van Hyballa over dezelfde periode nog indrukwekkender. Ik zie in ieder geval geen aanwijzing in de cv van Ten Cate dat hij wel iemand is die een fundatie voor de toekomst van een nationaal elftal kan leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 26-04-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat een farce wordt dit weer voor de KNVB, Ten Cate is natuurlijk al een lachertje om uberhaupt kandidaat te zijn, die man heeft niks gepresteerd, laat staan ervaring met nu presteren of een team opbouwen.

Het is naast dat we verschrikkelijk slecht ervoor staan toch wel bedroevend dat we gewoon geen fatsoenlijke bondscoach kunnen strikken -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:35:
[...]
De Mos gisteren bij Nieuwsuur kwam ook niet verder dan dat Ten Cate een goede kandidaat zou zijn omdat hij een Amsterdammer is uit de Ajax school
Eerste eis wat mij betreft voor een bondscoach: iemand die NIET uit de Ajax-school komt. Dat is juist waar het met Blind fout ging. Die eeuwige focus op balbezit, dat stompzinnige idee dat wij Nederlanders het voetbal hebben uitgevonden en dat spelers technisch superieur moeten zijn, het idee dat zeventienjarigen zomaar kunnen debuteren: weg ermee. Vergeet niet dat ook Bosz iemand is die van buiten die school komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:05:
[...]

Eerste eis wat mij betreft voor een bondscoach: iemand die NIET uit de Ajax-school komt. Dat is juist waar het met Blind fout ging. Die eeuwige focus op balbezit, dat stompzinnige idee dat wij Nederlanders het voetbal hebben uitgevonden en dat spelers technisch superieur moeten zijn, het idee dat zeventienjarigen zomaar kunnen debuteren: weg ermee. Vergeet niet dat ook Bosz iemand is die van buiten die school komt.
Vind ik een beetje overdreven niet?
Wordt nu ineens alles op Ajax-school geschoven? (alleen door die kneus van een Blind?)

Volgens mij voetballen we al jaren hetzelfde voetbal in Oranje, enige uitzondering was van Gaal, maar die komt toch echt uit de Ajax-school ;)
Daarvoor met Hiddink en van Marwijk, allemaal hetzelfde voetbal, wat was daar Ajax-School aan?

Laten we gewoon iemand aanstellen met staat van dienst en niet iemand die nog nooit of amper een fatsoenlijke club heeft getraind, in plaats van het op de Ajax-school te gooien.
Overigens is het Ajax-school gebruiken sowieso verkeerd, gebruik dan gewoon de Hollandse-School, want 'we' voetballen allemaal al jaren zo ongeacht waar de trainer vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
[...]

Veel onzin, spreek je jezelf tegen. Niet uit de Ajax-school maar wel iemand erbij halen van erbuiten die de Ajax-school nastreeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het mag van mij wel iemand uit die school zijn, maar dan wel iemand die verder kijkt zoals bijv. Van Gaal of De Boer dat kunnen. Die laatste lijkt mij overigens een prima kandidaat na het WK2018, al begrijp ik dat hij er zelf geen zin in heeft. De kans dat Koeman dan weer beschikbaar is is ook een stuk groter. Laat Advocaat dan maar op de toko passen en proberen nog wat te maken van de kwalificatie.

De Mos bracht het gisteren alsof Ten Cate door en door Ajax is en dat dat zijn belangrijkste kwalificatie is. Dat lijkt mij inderdaad niet verstandig, we zullen echt geen elftal hebben de komende jaren wat overloopt van het talent, dominant en mooi kan gaan voetballen. We zullen echt een filosofie moeten vinden die bij het materiaal past wat er is en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Vincent Dave @martinusz
Misschien moet ik het woord "school" vervangen door "cultuur". Er niks mis met het streven naar aanvallend voetbal. Maar dat misplaatste superioriteitsgevoel, daar moeten we vanaf. We moeten in Nederland even wat nederiger doen.

@ph4ge
En dat zie ik dus eerlijk gezegd ook wel terug bij De Boer. Hij heeft het prima gedaan maar die begon bij een verliespartij ook altijd al te miepen over het feit dat ze toch echt beter waren geweest dan de tegenstander, met de balbezit statistiek in de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
[...]

Bosz is niet opgeleid in de "Ajax-School" maar laat zijn teams juist wel volgens de Cruyff filosofie voetballen. Op de een of andere manier wordt het Frank de Boer voetbal nu geassocieerd met de "Ajax-school" terwijl het juist het pressie-voetbal van Bosz zijn manier van voetballen is die de klassieke Ajax school is.

Als íemand de klassieke filosofie van de Ajax-school naleeft is het wel Peter Bosz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
KingKoning schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:22:
[...]
Als íemand de klassieke filosofie van de Ajax-school naleeft is het wel Peter Bosz
Je kunt ook zeggen dat hij de pressie van iemand als Klopp nastreeft. Misschien is het denken dat dat de Ajax-school is misschien wel het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
D-e-n schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:24:
[...]

Je kunt ook zeggen dat hij de pressie van iemand als Klopp nastreeft. Misschien is het denken dat dat de Ajax-school is misschien wel het probleem :)
het "Totaal voetbal" is uitgevonden door Cruyff cq. Michels en Ajax in de jaren 70. je zou kunnen zeggen dat Klopp en anderen het doorontwikkeld hebben, maar het voetbal wat Barcelona en Klopp spelen kent hun origine toch echt uit die koker.

Ik denk juist dat een probleem is dat veel mensen de BC niet los kunnen zien van een clubvoorkeur. Het interesseert me persoonlijk helemaal niets vanuit welke club een coach komt, het gaat om de ervaring en de visie.

Het is in die zin ook wel apart om na Blind meteen alle Ajax coaches op 1 grote hoop te gooien en te zeggen dat ze allemaal niet voldoen.
Volgens die gedachtegang zouden we na Hiddink ook alle PSV coaches af moeten schieten, dan blijft er nog vrij weinig over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
D-e-n schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:24:
[...]

Dat zeg ik helemaal niet, jij komt met Blind als voorbeeld van iemand uit de Ajax-school. Als er iemand veraf staat van de 'Ajax-school' is het Blind wel. Als je Daley Blind bedoelt, die gaat voorlopig geen trainer worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Advocaat gaat het nu ook niet meer doen, want:

- Hij blijkt tweede keus te zijn
- De spelersgroep ziet het niet in hem zitten (Robben en Sneijder wilden ook inspraak hebben in wie de trainer zou worden en ik denk niet dat ze Dick hadden genoemd :+ )

Verder is dit natuurlijk weer tenenkrommend, wat een pleuresbende bij de KNVB...

Ten Cate zou de best of the rest zijn, nu gaat hij niet komen en Dick ook niet denk ik. Toch maar Ron Jans dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:09
KingKoning schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:38:
[...]

het "Totaal voetbal" is uitgevonden door Cruyff cq. Michels en Ajax in de jaren 70. je zou kunnen zeggen dat Klopp en anderen het doorontwikkeld hebben, maar het voetbal wat Barcelona en Klopp spelen kent hun origine toch echt uit die koker.

Ik denk juist dat een probleem is dat veel mensen de BC niet los kunnen zien van een clubvoorkeur. Het interesseert me persoonlijk helemaal niets vanuit welke club een coach komt, het gaat om de ervaring en de visie.

Het is in die zin ook wel apart om na Blind meteen alle Ajax coaches op 1 grote hoop te gooien en te zeggen dat ze allemaal niet voldoen.
Volgens die gedachtegang zouden we na Hiddink ook alle PSV coaches af moeten schieten, dan blijft er nog vrij weinig over....
Ik denk ook dat we niet per definitie 1 volgens een bepaalde school moeten hebben, maar een bondscoach die de speelwijze weet aan te passen op het materiaal, en wellicht zelfs de tegenstander.

Het "tiki-taka" voetbal blijkt tegenwoordig ook geen garantie meer voor succes. Ik ben vooral voor een bondscoach die tactisch sterk is, en de "angel" eruit weet te halen bij een tegenstander. Ik vond dat van Gaal dat ook goed had gedaan in Brazilië, maar zoiets hebben we wel nodig denk ik. Bij "kleine" tegenstanders moet je uitgaan van eigen kracht, en een oplossing verzinnen voor het passeren van de geparkeerde bus, bij grotere tegenstanders kan je niet op diezelfde manier spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:16:
[...]

Het mag van mij wel iemand uit die school zijn, maar dan wel iemand die verder kijkt zoals bijv. Van Gaal of De Boer dat kunnen. Die laatste lijkt mij overigens een prima kandidaat na het WK2018, al begrijp ik dat hij er zelf geen zin in heeft. De kans dat Koeman dan weer beschikbaar is is ook een stuk groter. Laat Advocaat dan maar op de toko passen en proberen nog wat te maken van de kwalificatie.

De Mos bracht het gisteren alsof Ten Cate door en door Ajax is en dat dat zijn belangrijkste kwalificatie is. Dat lijkt mij inderdaad niet verstandig, we zullen echt geen elftal hebben de komende jaren wat overloopt van het talent, dominant en mooi kan gaan voetballen. We zullen echt een filosofie moeten vinden die bij het materiaal past wat er is en niet andersom.
Wat De Mos vindt moet ie maar naar de politie brengen, die man is echt niet serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het stoere "uitgaan van je eigen kracht en je eigen spel spelen" is een zwakte bod. Het betekent dat je team niet in staat is zich naar de omstandigheden en tegenstander aan te passen.
Het moderne voetbal is voetballen vanuit de controle. De bus parkeren, of eigenlijk zoals ze in de jaren 80 al in Italie alles wonnen.
Teams die hier niet op in kunnen spelen. Danwel door zelf de bus te parkeren, danwel door de bus van de tegenstander te slopen zijn gedoemd te verliezen. Een moderne coach snapt dat, die moet dus niet uit de Hollandse school komen waar ze willen controleren door eindeloos de bal rond te tikken.

En jongentjes als Robben en Sneijder die zich met de BC willen bemoeien.... Die moet je niet in je team willen hebben. Die twee zijn eigenlijk toch al aan hun voetbal pensioen toe, daar moet je geen nieuw team rond op willen bouwen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Henk ten Cate heeft naar eigen zeggen een aanbod van de KNVB om bondscoach te worden naast zich neergelegd. De 62-jarige trainer heeft niet het gevoel dat de bond volledig achter hem staat.bron

Nu blijft dus alleen Advocaat over, wat ik wel een goede vind. Ook al is ie 69, dat zegt niks over zijn capabele kwaliteit.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste