Inbraakgolf in auto's

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizomo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-02 00:00
Beste Lezers,

De laaste maanden hebben inbrekers een nieuwbouw wijk in Utrecht gevonden. Deze plaatselijke drive trough paradijs wordt geteisterd is nu de walhalla ruit inslagen, demontage van auto deuren/aibargs en bumpers.

De wijkbewoners doen wat ze kunnen doen door aangifte te doen bij de politie en gemeente. De politie geeft geen prio voor autoinbraak tenzei er bloedsporen zijn. Lokale initiatieven zoals Whatsapp groepen, vragen om extra (camera) to zicht mogen niet baten.

Wat kan de gewone burger hier aan doen?

De wijkagent schijnt het te druk te hebben en kan behalve een tweet de deur uit doen geen boeven op pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IrJrafxVI1kbceTw2iiTYt4F/full.png

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:39

St@m

@ Your Service

Buurtwacht, dus rondlopen met een (of meer) groepen.

[ Voor 67% gewijzigd door St@m op 21-03-2017 07:01 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizomo
Er zou al sprake zijn van het inhuren van particuliere beveiliging, maar wat dat niet gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:41
Niet goed gelezen sorry :)

[ Voor 89% gewijzigd door Destiny op 21-03-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:00
Kizomo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:05:
Er zou al sprake zijn van het inhuren van particuliere beveiliging, maar wat dat niet gaat kosten?
Als het meer kost dan de gezamelijke schade aan de auto's zou ik hiet niet doen.

Maar snachts rondlopen in de wijk en wat oplettend zijn? Als het echt een plaag is moet je toch wel mensen kunnen identificeren die daar niet horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:45
Kijken of jullie met toestemming camera's in de wijk kunnen plaatsen.
Of tegen gevels van sommige huizen.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

Yucon

*broem*

Zoiets: https://punt.avans.nl/201...utoalarm-voor-smartphone/

Kan ook best iets vergelijkbaars zijn.. het staat of valt ermee dat je die buurtwacht veel effectiever moet zien te maken en dat kan bijvoorbeeld op deze manier. Het aantal deelnemers is per definitie beperkt en dan maar wat willekeurige rondjes lopen is maar matig effectief, maar het grote nadeel is dat serieuze autoalarmen veel duurder zijn dan de meeste mensen er aan uit willen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Misschien dat meerdere bewoners dash cams in hun auto kunnen plaatsen?

From DEC to Dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Misschien wel wat ongure lieden uit Kanaleneiland/overvecht ik begreep dat daar ook zo'n 300 plofkrakers wonen. Wie weet kan de politie daar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Titel aangepast.

Hier was het eergisteren ook raak. Vier auto's in vier straten de airbags eruit. Schijnen nogal wat rondreizende circussen te zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizomo
Toch is er een lichtpuntje dit kreeg ik net binnen..

http://leidsche-rijn.nieu...resteerd-afgelopen-nacht/

@Yucon klinkt interessant ik ga daar een dieper op in!

@Dinmi is een dashcam juist niet een extra lokking om te laten inbreken? Dan hebben ze zeker iets te halen!

@Raoul.TLS zat zelf te denken aan die bouwwatch plaatsbare camera's maar ik moet dw regelgeving hier op na kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:55
Kizomo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 06:57:
demontage van auto deuren/airbags
Wut? Heb je wel straatverlichting? Hier zijn ze toch wel even zoet mee of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Laatst online: 28-11-2024
Kizomo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:58:

@Dinmi is een dashcam juist niet een extra lokking om te laten inbreken? Dan hebben ze zeker iets te halen!
Met die lui weet je het natuurlijk nooit. Het kan ook zeer zeker als een afschrikmiddel worden gezien. Persoonlijk zou ik een dergelijke camera zo onzichtbaar mogelijk (laten) monteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dinmi op 21-03-2017 13:08 ]

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:56
jeroen3 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:05:
[...]

Wut? Heb je wel straatverlichting? Hier zijn ze toch wel even zoet mee of niet?
Vaak 4 of 6 bouten en 1 stekker loshalen. Is niet heel veel werk als je efficiënt werkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Nemen ze die deuren echt mee? Als ik dit lees lijkt het bijna apocalyptisch :N . Volgens mij hebben die lui net iets te veel open-box survival games gespeeld...

Ik moet hierbij weer denken aan ARK. Nadat WildCard had besloten dat iedere server aangevallen kon worden en blokkades ineffectief waren. Onze tribe werd in 2 servers compleet weggevaagd... Dus toen besloot ik het spel op te geven. Maar als dat soort taferelen ook in het echte leven gebeuren... Dat is diep en diep triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizomo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VuGdtVueGA9FGa5IICKTx00B/medium.jpg

Ja ze nemen de deuren mee

Ja er is straat verlichting

Ja er zijn huizen vlakbij, maar gemakkelijk toegang tot een park |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:45
Kan de politie een lok auto plaatsen om de daaders te pakken ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
WOW :|

Bij mij was het 2 weken geleden ook raak. Ze waren gestoord (oid), want enkel de luchtroosters waren losgeschroefd en de navigatie was er gelukkig nog. Maar toch zeer vervelend.

Hopelijk helpt die arrestatie om het te verminderen. Anders 's nachts je wekker zetten (als je al niet vaker 's nachts wakker wordt) om even een controle te doen (uit het raam/rondje door de straat). Zijn er mensen met jonge kinderen die 's nachts eruit gaan? O-)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30
Er zijn wel wat kleine dingen die je kan doen (mocht je auto dat waard zijn).
GPS chips kopen (voor een paar eurie) en die in bijv je deuren+radio verwerken.
Ander alarm systeem, veel standaard alarm systemen kunnen easy op afstand uitgeschakeld worden. Zelf heb ik het standaard Audi systeem (wat dus op afstand uitgeschakeld kan worden) en daarnaast 1 door mijn eigen garage geplaatste alarm systeem (die gepaard gaat met start onderbreking).

Ik kan mijn dakraam niet eens open laten staan zonder dat binnen enkele minuten het alarm afgaat. Indien er een vlieg in de auto zit dan gaat die direct af (wel een nadeel, maar goed zorgen dat je auto vliegvrij is xd).

Ze mogen gerust mijn deur proberen te jatten maar dan wordt mijn gehele stad spontaan wakker van het alarm.

Het is dus wel verstandig om na te gaan of jouw standaard auto beveiliging/alarm niet makkelijk uit te schakelen is (google doet wonderen). Indien blijkt dat je voor een paar euro een apparaatje kan kopen waarmee die het alarm uitschakelt is het natuurlijk wel handig om een nieuw (extra) alarmsysteem in te laten bouwen.

Politie zal hier inderdaad niks aan doen zoals je (ts) zegt. Die zullen niet eens dagelijks hun ronde door de wijk maken, met een beetje geluk dat ze per ongeluk met toeval 1x in de week daar voorbij rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 21-03-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Het lijkt er wel op dat het diefstal op bestelling is gezien de specifieke onderdelen die verdwijnen. De velgen zijn ook zo gedemonteerd en hebben veel waarde maar die laten ze dan weer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Laatst online: 15-09 14:43

Bouli

9000 rpm

Eerder de remmerij die wordt gestolen, dan de velgen...vooral bij de wat meer exotische auto's

K20A daily :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Enige dat denk ik echt helpt is een lelijke roestbak rijden, waarbij het niet interessant is om de zooi te stelen (model waarbij je voor 2 tientjes een nieuwe deur van de sloop trekt). Politie doet toch niks tenzij ze een heterdaadje kunnen vatten, anders is het teveel werk en is bewijs (dat stand houdt bij de rechters van tegenwoordig) heel lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 12:16
mark-k schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:56:
Enige dat denk ik echt helpt is een lelijke roestbak rijden, waarbij het niet interessant is om de zooi te stelen (model waarbij je voor 2 tientjes een nieuwe deur van de sloop trekt). Politie doet toch niks tenzij ze een heterdaadje kunnen vatten, anders is het teveel werk en is bewijs (dat stand houdt bij de rechters van tegenwoordig) heel lastig te vinden.
Voor mijn fiets heeft die tactiek in ieder geval niet gewerkt.
En ook bij een oude roestbak zijn de airbags nog een hoop geld waard. Tenzij hij zo oud is dat er geen airbags in zitten. Maar de vraag is of je daar wel mee rond wilt rijden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RocketKoen schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Voor mijn fiets heeft die tactiek in ieder geval niet gewerkt.
En ook bij een oude roestbak zijn de airbags nog een hoop geld waard. Tenzij hij zo oud is dat er geen airbags in zitten. Maar de vraag is of je daar wel mee rond wilt rijden.
Mijn MX5 heeft ook nog een airbag in het stuur, als ze die netjes demonteren mogen ze hem van mij best jatten. Ding is 23 jaar oud en die oude meuk schijnt nog wel eens anders te reageren dan een airbag eigenlijk zou moeten. Ga hem er binnenkort zelf uit halen, voelt een stuk veiliger om niet met een bom voor je gezicht te rijden.

Een fiets is ook wat anders dan een auto he, het gaat allemaal om hoeveel winst je kunt maken in welke tijd/met welk risico. Heb jij een gare kutfiets niet ergens aan vastgezet dan wordt hij nog steeds meegenomen want het is 2 seconden werk om hem op te tillen. Ik maak er zelf ook werk van dat mijn fiets zo lelijk mogelijk is (die die ik elke dag op het station laat staan dan), roest overal, slag in zowel voor- als achterwiel, onderdelen van 4 verschillende gesloopte fietsen die niet echt bij elkaar passen, lelijke handvatten, en dan uiteraard wel een goed slot. Tot nu toe gaat dat prima, de stukken doorgeknipte ketting die er elke week wel weer liggen zijn na al die jaren nog nooit van mijn fiets geweest (wat uiteraard geen garantie is dat dat door zijn lelijkheid komt, but it doesn't hurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
mark-k schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:11:
[...]
Ik maak er zelf ook werk van dat mijn fiets zo lelijk mogelijk is (die die ik elke dag op het station laat staan dan), roest overal, slag in zowel voor- als achterwiel, onderdelen van 4 verschillende gesloopte fietsen die niet echt bij elkaar passen, lelijke handvatten, en dan uiteraard wel een goed slot. Tot nu toe gaat dat prima, de stukken doorgeknipte ketting die er elke week wel weer liggen zijn na al die jaren nog nooit van mijn fiets geweest (wat uiteraard geen garantie is dat dat door zijn lelijkheid komt, but it doesn't hurt).
_/-\o_ Normaal werkt Security Through Obscurity nooit, als het om digitaal gaat, in echte wereld gelukkig nog wel.

In mijn regio, Oosterhout NB, zie ik ook op verschillende plekken van die politieschermen staan met LET OP AUTODIEVEN. En vorig jaar is mn auto voor de deur gestolen. Alles, niet alleen onderdelen. Gelukkig was t lease en had ik 2u later een vervanger. (Keyless entry, en de sleutel in mn jaszak bij de voordeur schijnt een slechte combi te zijn.)

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Voor wat betreft toestemming om camera's en bouwlampen met bewegingsmelder, daar zou ik niet te veel over nadenken, gewoon plaatsen! Wat je niet moet doen is de beelden van overdag live op Internet gooien, maar echte beelden van verdachte figuren is de politie heel blij mee.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Ah daar zijn ze gebleven.

Wij hebben ze hier een paar jaar terug gehad: woon ook in een Vinex wijk die nu wat ouder aan het worden is dus die lag de eerste jaren ook onder het juk van deze springhanen plaag van Oost Europese beroeps criminelen.

Geen VAG auto was veilig. Verschillende auto's waren 2 of 3x hun airbags of navigatie kwijt (ze komen na 2 maanden weer terug om het vervangende / gerepareerde exemplaar op te halen).

Ik had zelf geen last met 2x een Renault voor de deur. Maar aantal buurmannen waren niet blij met hun Skoda / Audi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:11
Oh, ze zijn weer in de buurt dus... :(

7 jaar geleden hebben ze mijn auto in Nieuwegein al leeggehaald. Tja, wat doe je er aan... m'n huidige auto heeft een alarm, hopelijk helpt het maar de keren dat 'ie is afgegaan heb ik het zelf meestal niet gehoord.

Het positieve nieuws voor mij destijds: het werd volledig door de autoverzekering vergoed, zonder consequenties voor premie of schadevrije jaren. Het zal weinig gescheeld hebben of het was een total-loss situatie, rond de 3500 euro schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Barrycade schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:10:
Ah daar zijn ze gebleven.

Wij hebben ze hier een paar jaar terug gehad: woon ook in een Vinex wijk die nu wat ouder aan het worden is dus die lag de eerste jaren ook onder het juk van deze springhanen plaag van Oost Europese beroeps criminelen.

Geen VAG auto was veilig. Verschillende auto's waren 2 of 3x hun airbags of navigatie kwijt (ze komen na 2 maanden weer terug om het vervangende / gerepareerde exemplaar op te halen).

Ik had zelf geen last met 2x een Renault voor de deur. Maar aantal buurmannen waren niet blij met hun Skoda / Audi's.
Gestripte VAGjes zijn hier in de buurt ook populair. Waarschijnlijk ook een populair merk bij schadeherstellers in het oostblok :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinmi schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:47:
Misschien dat meerdere bewoners dash cams in hun auto kunnen plaatsen?
Beter geen dashcam. Als de ruiten beslaan zie je niks. Slaan ze nog je raam in om de dashcam te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

mark-k schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:56:
Enige dat denk ik echt helpt is een lelijke roestbak rijden, waarbij het niet interessant is om de zooi te stelen (model waarbij je voor 2 tientjes een nieuwe deur van de sloop trekt).
<knipje>
Vergis je daar niet in: een buurvrouw trof een junk aan in haar auto, die haar autoradio aan het demonteren was. Tegen de tijd dat ze van de schrik bekomen was was de junk er vandoor, met autoradio.
Effectief werd de waarde van haar auto daardoor gehalveerd... :+

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

*knip* Dergelijke generalisaties zijn nergens voor nodig.

[ Voor 76% gewijzigd door naitsoezn op 22-03-2017 08:31 ]

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19
Bij ons is het dinsdagavond altijd raak, zal wel met de automarkt te maken hebben. Navigatie is erg populair hier alsmede airbags, koplampen, katalysatoren.

Bij mijn collega is 3 weken geleden de navi unit uit een e klasse van 2011 gestolen. Wist niet dat ze dat überhaupt deden omdat het nog best wel wat werk is, itt een VAG unit.

Het kutte is dat ze kabels gewoon doorgeknipt hadden en dan is de schade ineens van een nieuw navigatieunit vergroot naar een compleet nieuwe draadboom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RedHat schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:14:
Bij ons is het dinsdagavond altijd raak, zal wel met de automarkt te maken hebben. Navigatie is erg populair hier alsmede airbags, koplampen, katalysatoren.

Bij mijn collega is 3 weken geleden de navi unit uit een e klasse van 2011 gestolen. Wist niet dat ze dat überhaupt deden omdat het nog best wel wat werk is, itt een VAG unit.

Het kutte is dat ze kabels gewoon doorgeknipt hadden en dan is de schade ineens van een nieuw navigatieunit vergroot naar een compleet nieuwe draadboom :(
Nou ja als alleen de stekker eraf geknipt is is het misschien nog mogelijk om er alleen een nieuwe stekker aan te solderen, die kabels zitten toch niet in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
mark-k schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:54:
[...]

Nou ja als alleen de stekker eraf geknipt is is het misschien nog mogelijk om er alleen een nieuwe stekker aan te solderen, die kabels zitten toch niet in het zicht.
Lijkt me sterk dat ze daar zoveel tijd in gaan steken. Hele draadboom vervangen zal eenvoudiger en per saldo goedkoper zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19
RodeStabilo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:06:
[...]

Lijkt me sterk dat ze daar zoveel tijd in gaan steken. Hele draadboom vervangen zal eenvoudiger en per saldo goedkoper zijn waarschijnlijk.
Zitten volgens mij ook allemaal glasvezelkabels tussen :'(
En bij zon auto's kabeltjes in elkaar solderen is redelijk storingsgevoelig.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 22-03-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RodeStabilo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:06:
[...]

Dat denk ik nou net niet, dan moet het halve interieur eruit en dat kost flink tijd.

Indien glasvezel is het wel klote ja, anders kun je dat prima solderen lijkt me, het is maar een navi unit, geen sensor array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij mijn schoonvader hebben ze zijn BMW gestript. Stuur, stoelen, airbags, navigatie, etcetera

Alle glasvezel was doorgeknipt, de auto totalloss. Bij mijn oom vorige week alleen airbags, mazzelpik.

Pakkans is erg klein. Straffen zijn relatief laag. En voor het geld wat ze er mee verdienen, kunnen ze in het thuisland 2 maanden leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:55
Wij waren vannacht ook weer aan de beurt (Wijk bij Duurstede). Klein gaatje geboord in de deur, hierdoor gaat blijkbaar de deurvergrendeling open, daarna de airbag eruit gehaald. Ze schijnen hier een mal voor te gebruiken zodat ze precies weten waar het gaatje moet komen. Gewoon op onze oprit die goed verlicht is (extra makkelijk voor de inbrekers volgens mij). Een half jaar geleden ook al gebeurd.
Ik wilde al dat mijn man een stuurslot zou nemen die je over de airbag plaatst, maar hij vond dit niet nodig.

Ik had ook de neiging om de deur niet meer op slot te doen zodat er minder schade is, maar ik denk dat de verzekering dan niks zal vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:03
Uit mijn BMW 3 serie hebben ze 8 maand geleden de navigatie pro gestolen en alles doorgeknipt. 5600euro herstelkosten, gelukkig verzekerd en nu steekt er een alarm in...
PWM schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:22:
Bij mijn schoonvader hebben ze zijn BMW gestript. Stuur, stoelen, airbags, navigatie, etcetera

Alle glasvezel was doorgeknipt, de auto totalloss. Bij mijn oom vorige week alleen airbags, mazzelpik.

Pakkans is erg klein. Straffen zijn relatief laag. En voor het geld wat ze er mee verdienen, kunnen ze in het thuisland 2 maanden leven.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door naitsoezn op 23-03-2017 09:18 . Reden: Uhm, verkeerde topic? ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ze rijden met zendkastjes rond, klikt auto open, mooi airbags en andere handige dingen eruit. Meestal gaat de auto niet eens mee.

Tjah het is niet echt nieuw van deze tijd, maar wel steeds groter issue sinds de opengrenzen en vrije toegang van hoop gespuis.

Mijn tip, al zullen er maar weinig zo over denken. En tuurlijk is het geen vrijwaring om zomaar auto's leeg te jatten. Rij geen nieuwe auto, ik rij ouwe troep, vergeet vaak de deuren op slot te doen, laatst zelfs per ongeluk de achterklep open laten staan. En deurschade bij inparkeren van andere flapdrollen hoef ik me ook niet druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51
sugarlee89 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:10:
Ze rijden met zendkastjes rond, klikt auto open, mooi airbags en andere handige dingen eruit. Meestal gaat de auto niet eens mee.

Tjah het is niet echt nieuw van deze tijd, maar wel steeds groter issue sinds de opengrenzen en vrije toegang van hoop gespuis.

Mijn tip, al zullen er maar weinig zo over denken. En tuurlijk is het geen vrijwaring om zomaar auto's leeg te jatten. Rij geen nieuwe auto, ik rij ouwe troep, vergeet vaak de deuren op slot te doen, laatst zelfs per ongeluk de achterklep open laten staan. En deurschade bij inparkeren van andere flapdrollen hoef ik me ook niet druk om te maken.
Is natuurlijk te gek voor woorden dat je maar een oude auto moet gaan rijden zodat er niks gestolen wordt.

Je zou er toch bijna voor gaan kiezen om snachts je auto onder stroom te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 09:30
Zo werkt het naar mijn mening niet. Ik ga niet in een oude roestbak rijden, en me ontdoen van comfort, omdat anderen niet met hun poten van andersmans spullen af kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
itsleon schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:22:
[...]

Is natuurlijk te gek voor woorden dat je maar een oude auto moet gaan rijden zodat er niks gestolen wordt.
Nou, je koopt ook geen nieuwe fiets om die vervolgens onbewaakt bij het station te stallen. Gewoon een beetje common sense.
Je zou er toch bijna voor gaan kiezen om snachts je auto onder stroom te zetten.
In een garage stallen ligt meer voor de hand ;)

De kans op aandacht van bestuur en wetshandhaving neemt overigens meer dan evenredig toe bij (de suggestie van) eigenrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Rukapul schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:26:
[...]

Nou, je koopt ook geen nieuwe fiets om die vervolgens onbewaakt bij het station te stallen. Gewoon een beetje common sense.

[...]

In een garage stallen ligt meer voor de hand ;)

De kans op aandacht van bestuur en wetshandhaving neemt overigens meer dan evenredig toe bij (de suggestie van) eigenrichting.
Dus waarom zou je een huis kopen en die onbewaakt achter laten als je ook in een hotel kan wonen?

Een garage kan, alleen de meeste woonwijken hebben ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
3rd party auto alarm erin, die aangesloten is op het huis alarm.

Ze weten dat de Politie hier niks of weinig aan doet. Dus er is vrij weinig dat ze tegen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
itsleon schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:34:

Een garage kan, alleen de meeste woonwijken hebben ze niet.
Dan ben je dus niet in balans. Je hangt je lichaam ook niet vol met juwelen zonder bodyguard(s).

We leven nou eenmaal niet in de Efteling.

De 1% die voornamelijk profiteert van open grenzen (een belangrijke enabler van deze misdaad) heeft trouwens de duurste auto's en garages. Die snappen prima hoe je zoiets afwentelt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 23-03-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Rukapul schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:44:
[...]

Dan ben je dus niet in balans. Je hangt je lichaam ook niet vol met juwelen zonder bodyguard(s).

We leven nou eenmaal niet in de Efteling.

De 1% die voornamelijk profiteert van open grenzen (een belangrijke enabler van deze misdaad) heeft trouwens de duurste auto's en garages. Die snappen prima hoe je zoiets afwentelt :P
Dus ik moet geen vw golf rijden als ik geen garage hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsleon schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Dus ik moet geen vw golf rijden als ik geen garage hebt?
Of je verzekert hem goed. De pakkans is dermate laag, dat je eigenlijk niets anders kunt doen. Hier in de wijk hebben ze een paar maanden geleden ook toegeslagen: hele rits VAG auto's opengebroken. Ze doen het snel, stil en brutaal.

Er hing ergens 1 beveiligingscamera, dus we weten nu dat het geen neger was en dat hij een petje droeg.... dat schiet lekker op.

Ze zijn al lang weer weg als de eerste gedupeerde ontdekt dat zijn airbag en navigatie weg zijn. Ze tikken geen ruit in, dus je moet echt in de auto kijken om het te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik werk bij een autoschadebedrijf in de omgeving Amsterdam-Amersfoort, en het is inderdaad bizar hoeveel BMW's en VAG auto's er de laatste tijd worden leeggeroofd. En het gebeurd netjes en chirurgisch, omdat, zoals boven beschreven is, het alarm eenvoudig te omzeilen is en het zijn 4-6 boutjes en een stekker en je airbag is los.

Een vrij goedkope en redelijk veilige manier om dit te voorkomen, is de eenvoudig te demonteren onderdelen vast te maken met veiligheidsbouten:

http://www.secufast.nl/

Ze rijden gewoon rond met een T-30 schroevendraaier en proberen te pakken wat ze pakken kunnen. Lukt het ergens niet, dan gaan ze verder. Autoalarmen, oprit, het maakt allemaal niets uit wanneer ze maar een seconde of 30 nodig hebben voor het hele proces. Het tegenhouden van het eenvoudig loshalen van de bouten helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:09
Dat naast VAG's en andere hardlopers de rest wordt ontzien blijkt in onze omgeving helaas niet altijd waar. Het is in veel gevallen en ook bij die van ons, te doen om het type navigatie/radio welke goed geld opbrengt.

Zo had ik een nieuwe 2DIN topsegment navigatie/radio ingebouwd en daarvan hebben wij enkele weken kunnen genieten tot op een ochtend de afstandsbediening van de auto ineens niet meer reageerde. Eenmaal in de auto was het duidelijk, navigatie/radio netjes verwijderd, slechts enkele kabels kapot getrokken, maar wel het deurslot gemold.
Na twee weken regelen, rondbellen, epistels aan instanties e-mailen en in een vervangende auto rijden was alles kosteloos opgelost, maar leuk is het zeker niet.

Om aan te sluiten op "naarden 4ever" hebben wij de radio nu inderdaad vastgezet met veiligheidsbouten, al is het maar om een inbreker na het verwijderen van de sierlijst meteen te ontmoedigen. Dan heb je alleen schade aan het deurslot.

Wat wel een goede oplossing lijkt is dat fabrikanten steeds vaker de radio/navigatie unit van het display scheiden en dat het dus twee losse modules zijn die apart in het dashboard zijn geïntegreerd. Hierdoor schijnt het ook minder aantrekkelijk te zijn voor diefstal.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:34
PWM schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:22:

Vervolgens kopen ze het wrak op, naar een land waar arbeid geen donder kost, nieuwe kabels erin, auto wordt weer opgebouwd en tadaa. Net als jatten op bestelling, gewoon business.

[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 23-03-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:12
Hier een slachtoffer met een type auto die niet populair is onder de dievengilde, wel een vrij jong exemplaar (bouwjaar 2014). Dinsdag op woensdagnacht een ruit ingetikt rechtsachter. Er is echter niks meegenomen en ze zijn de auto niet geweest.

Het enige wat in zicht lag is een Familyfix (base voor een Maxi Cosi), op de plek waar de ruit was ingeslagen en dus het mogelijke doelwit was. Voor de rest zit er geen ingebouwde navigatie of wat dan ook in. Dus waar ze op uit waren is onduidelijk. De hele auto stelen lijkt er ook niet op.

De rest van de straat was ongeschonden en het leek ook niet op pure vandalisme. De ruit was doelbewust ingetikt en niet met een grote steen van afstand ingegooid of wat dan ook. Auto stond gewoon op de oprit dus ze zijn inderdaad nergens bang voor.

[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 23-03-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:42

OmeJoyo

This is me

dcell schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:04:
Hier een slachtoffer met een type auto die niet populair is onder de dievengilde, wel een vrij jong exemplaar (bouwjaar 2014). Dinsdag op woensdagnacht een ruit ingetikt rechtsachter. Er is echter niks meegenomen en ze zijn de auto niet geweest.

Het enige wat in zicht lag is een Familyfix (base voor een Maxi Cosi), op de plek waar de ruit was ingeslagen en dus het mogelijke doelwit was. Voor de rest zit er geen ingebouwde navigatie of wat dan ook in. Dus waar ze op uit waren is onduidelijk. De hele auto stelen lijkt er ook niet op.

De rest van de straat was ongeschonden en het leek ook niet op pure vandalisme. De ruit was doelbewust ingetikt en niet met een grote steen van afstand ingegooid of wat dan ook. Auto stond gewoon op de oprit dus ze zijn inderdaad nergens bang voor.
Waarschijnlijk zijn ze verstoord doordat er iets of iemand langskwam. Meestal gaan ze dan direct weg. Heb dit een aantal jaar geleden meegemaakt toen ze hier in huis wilde inbreken, een maand nadat ze de hele auto hadden doorzocht na een frontje van de Pioneer Avic. Die lag er niet in, dus enkel in totaal 1800 euro schade wat er was gesloopt aan de binnenkant en buitenkant :( Ze hadden het ruitje eruit gewipt achter, maar daarbij de dakstijl ook flink gedeukt, uitgeschoten over het dak en tegen de deur aan staan leunen, vervolgens in de auto gelegen en fijn tegen van alles aangetrapt, dus krassen in de panelen en het dashboard.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:51

TNW

bregweb schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:07:
Voor wat betreft toestemming om camera's en bouwlampen met bewegingsmelder, daar zou ik niet te veel over nadenken, gewoon plaatsen! Wat je niet moet doen is de beelden van overdag live op Internet gooien, maar echte beelden van verdachte figuren is de politie heel blij mee.
Voor zover ik weet mag je niet zomaar camera's op de openbare weg richten zonder de juiste vergunningen. Grote kans dat het bewijs dan niet geldig is.

Ik vraag me ook af wat het effect is van opnames maken. Die figuren verkennen waarschijnlijk een buurt, komen dan later terug, jatten de boel kaal en zoeken een nieuwe wijk, wellicht in een totaal andere regio.
Om ze te kunnen aanpakken moet je met toestemming video's/foto's maken, en deze met een multinationaal team delen. Maar dat moet dan wel gebeuren.

Zoals al elders in het topic is gezegd, de suggestie van eigenrichting schijnt wel te werken. Misschien toont de politie meer aandacht als ze alleen maar denken dat er 's nachts mensen met knuppels in de wijk rondlopen :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:12
OmeJoyo schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:52:
[...]

Waarschijnlijk zijn ze verstoord doordat er iets of iemand langskwam. Meestal gaan ze dan direct weg. Heb dit een aantal jaar geleden meegemaakt toen ze hier in huis wilde inbreken, een maand nadat ze de hele auto hadden doorzocht na een frontje van de Pioneer Avic. Die lag er niet in, dus enkel in totaal 1800 euro schade wat er was gesloopt aan de binnenkant en buitenkant :( Ze hadden het ruitje eruit gewipt achter, maar daarbij de dakstijl ook flink gedeukt, uitgeschoten over het dak en tegen de deur aan staan leunen, vervolgens in de auto gelegen en fijn tegen van alles aangetrapt, dus krassen in de panelen en het dashboard.
Grote kans dat ze verstoord werden. Of de Familyfix was bij nader inzien toch niet zo interessant/teveel moeite om los te krijgen.

Ik hoop maar dat het een eenmalig incident was en dat ze dus niet terugkomen. Er staan genoeg interessantere autos in de straat/buurt (qua onderdelen) dus de vraag voor mij blijft waarom is de mijne uitgekozen :'( Maar daar zal ik uiteraard nooit achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Theo74 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:15:
Om aan te sluiten op "naarden 4ever" hebben wij de radio nu inderdaad vastgezet met veiligheidsbouten, al is het maar om een inbreker na het verwijderen van de sierlijst meteen te ontmoedigen. Dan heb je alleen schade aan het deurslot.
Ik heb best wat voorbeelden gezien waarbij het spul niet bepaald volgens fabrieksinstructie uitgebouwd was. Dus gewoon met een koevoet het dashboard in, en ik denk eigenlijk dat je met je veiligheidsschroevenoplossing dat eerder zult hebben dan dat ze afdruipen. Dan kun je beter gewoon je radio kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:09
Hier in Terwijde kunnen ze er ook wat van - pas een Audi zonder wielen - op bakstenen! Paar keer een golf in een parkeergarage gestript. Zie tegenwoordig 's nachts oom agent wel wat vaker, maar die willen dan over een fietsbrug achter een scooter aan die vlucht, schiet ook niet echt op als je de buurt niet kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Yucon schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Ik heb best wat voorbeelden gezien waarbij het spul niet bepaald volgens fabrieksinstructie uitgebouwd was. Dus gewoon met een koevoet het dashboard in, en ik denk eigenlijk dat je met je veiligheidsschroevenoplossing dat eerder zult hebben dan dat ze afdruipen. Dan kun je beter gewoon je radio kwijt zijn.
Dat is zeker ook mijn eerste overweging geweest Yucon. Maar omdat de radio op een dusdanige manier is ingebouwd met de 4 montagebouten helemaal achter in het dashboard, is loshalen met normaal gereedschap al lastig. Zitten hier dan ook nog eens veiligheidsbouten dan is het zonder juiste tools zeker niet te doen.
En met een koevoet zou je 100% zeker de gehele navigatie/radio vernielen, dus dat is zeker geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Theo74 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:36:
[...]

Dat is zeker ook mijn eerste overweging geweest Yucon. Maar omdat de radio op een dusdanige manier is ingebouwd met de 4 montagebouten helemaal achter in het dashboard, is loshalen met normaal gereedschap al lastig. Zitten hier dan ook nog eens veiligheidsbouten dan is het zonder juiste tools zeker niet te doen.
En met een koevoet zou je 100% zeker de gehele navigatie/radio vernielen, dus dat is zeker geen optie.
Wat is het risico voor de inbrekers als het niet lukt? Je kunt het vanuit hun optiek altijd proberen en daarbij zullen ze toch al een tikje geirriteerd zijn door het aantreffen van die schroeven.. dan hebben ze echt geen medelijden in de zin dat ze een reden zien het dashboard heel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Señor Sjon schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:02:
Hier was het eergisteren ook raak. Vier auto's in vier straten de airbags eruit. Schijnen nogal wat rondreizende circussen te zijn.
Omdat de airbags in auto's echte goudmijnen zijn. De prijzen daarvan moeten ze gewoon erg laag gaan maken, dan is het totaal niet interessant meer om die uit auto's te stelen, aangezien dat een fluitje van een cent is.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yucon schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Wat is het risico voor de inbrekers als het niet lukt? Je kunt het vanuit hun optiek altijd proberen en daarbij zullen ze toch al een tikje geirriteerd zijn door het aantreffen van die schroeven.. dan hebben ze echt geen medelijden in de zin dat ze een reden zien het dashboard heel te houden.
Dat is ook het eerste waar ik aan denk, bij een collega hadden ze zijn hele dashboard uit zijn auto gesloopt. Dat lag een paar auto's verder op de parkeerplaats. En een deur omgebogen. Hij had behoorlijk wat schade toen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Yucon schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:41:
[...]

In mijn geval is het risico bij verwijderen middels lompe kracht 100% zeker een compleet kapotte navigatie/radio. Daarom heb ik deze keuze bewust gemaakt, omdat elke leek gelijk ziet dat verwijderen zonder juiste tools onmogelijk is zonder de radio onherstelbaar te beschadigen.
Ik snap je redenering welke in veel gevallen wel opgaat. Er zijn tal van voorbeelden waarbij je een navigatie/radio met een koevoet zou kunnen verwijderen. Dan is het dashboard wel compleet totaal-loss maar dat doet er in dit geval dan niet toe. Nogmaals, in mijn geval dus niet, en daarom dus bewust veiligheidsbouten. Behoudens het feit dat ik er nu een navigatie/radio in heb zitten die het door de prijs niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bregweb schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:07:
Ik zou inderdaad een ledbouwlamp ophangen als de auto op je eigen oprit staat (voor je huis is dat lastig natuurlijk) eventueel met een camera of een dummycamera. Een camera lijkt me alleen handig als de buurt of de politie weet wie er op staat of als er verdachten in zicht zijn. Wat zie je op zo'n camera, misschien iemand met een hoody en een capuchon op als je geluk hebt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Theo74 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:53:
[...]

In mijn geval is het risico bij verwijderen middels lompe kracht 100% zeker een compleet kapotte navigatie/radio. Daarom heb ik deze keuze bewust gemaakt, omdat elke leek gelijk ziet dat verwijderen zonder juiste tools onmogelijk is zonder de radio onherstelbaar te beschadigen.
Ik snap je redenering welke in veel gevallen wel opgaat. Er zijn tal van voorbeelden waarbij je een navigatie/radio met een koevoet zou kunnen verwijderen. Dan is het dashboard wel compleet totaal-loss maar dat doet er in dit geval dan niet toe. Nogmaals, in mijn geval dus niet, en daarom dus bewust veiligheidsbouten. Behoudens het feit dat ik er nu een navigatie/radio in heb zitten die het door de prijs niet waar is.
Da's inderdaad wel het verschil: wat wordt er gestolen en mag daarvoor het dashboard kapot?
In jouw geval zal een dief die de radio wil inderdaad wel afhaken. Maar als de dief de radio en/of airbags wil, dan zal 'ie het dashboard slopen en er met enkel de airbags vandoor gaan.

Bij mij ging het destijds in elk geval om de airbags (of het mapje gekopieerde CD's en waren de airbags bijvangst...) en mocht het complete dashboard daarvoor gesloopt. Dat ik het dashboardkastje op de achterbank aantrof maakte dat wel duidelijk.

De enige tip die ik hierover kan geven: kijk vooraf of je verzekering inbraakschade dekt (zonder consequenties voor de premie) en stap desnoods over naar 1 die het wel dekt. Ik was er destijds in elk geval wel blij mee dat het mij enkel een hoop irritatie kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Simyager schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:39:
Nemen ze die deuren echt mee? Als ik dit lees lijkt het bijna apocalyptisch :N . Volgens mij hebben die lui net iets te veel open-box survival games gespeeld...

Ik moet hierbij weer denken aan ARK. Nadat WildCard had besloten dat iedere server aangevallen kon worden en blokkades ineffectief waren. Onze tribe werd in 2 servers compleet weggevaagd... Dus toen besloot ik het spel op te geven. Maar als dat soort taferelen ook in het echte leven gebeuren... Dat is diep en diep triest...
Check dit eens..

http://www.bd.nl/vught/au...e-keer-gestript~ac7cf524/

Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/jOdLncjrXUYVDY5jAHDjpE2B1yE/diocontent/101880896/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
LopendeVogel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:09:
Ze mogen gerust mijn deur proberen te jatten maar dan wordt mijn gehele stad spontaan wakker van het alarm.
Ik vind dat niet erg "sociaal" eigenlijk. Zeg maar het tegengestelde van sociaal. Je maakt hiermee van jouw particuliere probleem het probleem van alle omwonenden in de verre omtrek. Niets zo irritant als zo'n autoalarm wat diep in de nacht minutenlang staat te loeien. Velen die daar van wakker worden zullen het middel veel erger dan de kwaal vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart2005 op 29-03-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:20:
[...]
Vervolgens kopen ze het wrak op, naar een land waar arbeid geen donder kost, nieuwe kabels erin, auto wordt weer opgebouwd en tadaa. Net als jatten op bestelling, gewoon business.
Is het dan niet gewoon handiger de auto te starten, eventueel andere platen erop, en ermee weg te rijden naar het land van bestemming? Scheelt de dieven ook een hoop gedoe ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30
Bart2005 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Ik vind dat niet erg "sociaal" eigenlijk. Zeg maar het tegengestelde van sociaal. Je maakt hiermee van jouw particuliere probleem het probleem van alle omwonenden in de verre omtrek. Niets zo irritant als zo'n autoalarm wat diep in de nacht minutenlang staat te loeien. Velen die daar van wakker worden zullen het middel veel erger dan de kwaal vinden.
Bewijzen van spreken, ik woon in een behoorlijk grote stad, zelfs een ambulance sirene hoor je niet aan de andere kant van de stad (logisch, flinke afstand).. Maar goed als een alarm in je auto asociaal is dan is het einde zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De derde keer al... dan wil je die auto volgens mij helemaal niet meer hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
In onze nieuwbouwwijk zijn er ook perioden geweest waarin auto's verdampten. Binnen enkele weken 3-7 auto's per keer.

Onze auto kregen ze niet mee (auto weigerde te starten en de electronische handrem ontgrendelde niet meer na de inbraak), maar politie kwam niet kijken voor vingerafdrukken.
1 buur had ze er mooi op staan met een camera. Prima kwaliteit, zagen er uit als twee 'medewerkers van de maand' bij een accountancy kantoor. Dat wat velen niet hadden verwacht; goedgeklede gasten van halverwege de 20.

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 29-03-2017 23:21 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cdoens
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

vanaalten schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:01:
[...]

Da's inderdaad wel het verschil: wat wordt er gestolen en mag daarvoor het dashboard kapot?
In jouw geval zal een dief die de radio wil inderdaad wel afhaken. Maar als de dief de radio en/of airbags wil, dan zal 'ie het dashboard slopen en er met enkel de airbags vandoor gaan.

Bij mij ging het destijds in elk geval om de airbags (of het mapje gekopieerde CD's en waren de airbags bijvangst...) en mocht het complete dashboard daarvoor gesloopt. Dat ik het dashboardkastje op de achterbank aantrof maakte dat wel duidelijk.

De enige tip die ik hierover kan geven: kijk vooraf of je verzekering inbraakschade dekt (zonder consequenties voor de premie) en stap desnoods over naar 1 die het wel dekt. Ik was er destijds in elk geval wel blij mee dat het mij enkel een hoop irritatie kostte.
En beter dat de radio dan gesloopt en nutteloos is dan dat de inbreker toch weer iets op de zwarte markt kan slijten. Op die manier wordt het aanbod daar wat minder. (Wat vervolgens dan de prijs weer opdrijft en hopelijk minder concurrerend is voor de standaardkanalen.)

Hier in mijn buurt zijn ze gelukkig nog niet langsgeweest maar vrees dat dat een kwestie van tijd is. Gelukkig 11 jaar oude hardtop-cabrio dus hopelijk laten ze die staan/dicht.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:34
spone schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:45:
[...]

Is het dan niet gewoon handiger de auto te starten, eventueel andere platen erop, en ermee weg te rijden naar het land van bestemming? Scheelt de dieven ook een hoop gedoe ;)
Chassisnummer staat dan geregistreerd als gestolen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Pizza_Boom schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:50:
[...]
Chassisnummer staat dan geregistreerd als gestolen. :P
Maar dan kunnen ze wel op hun gemak de auto netjes ontmantelen. ;)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27
Tegen het inslaan van ramen werkt folie érg goed. Zie hier een voorbeeldje.
Mollen van sloten is een ander verhaal uiteraard....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik geloof daar niet zo in. Leuk dat ze minder makkelijk je ruit in slaan maar dit bemoeilijkt ook het uit de auto komen via de ruiten, dat vind ik een veel groter probleem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

hehe... dit topic doet me met ongemak terugdenken aan vorige week...

Ik ben ook verhuisd naar een nieuwbouwwijk... vorige week dinsdag stond er rechtover mijn deur een oude vuile Opel Vectra met 3 man in... auto stond al 10 minuten stil, mannen zaten te kijken als m'n vrouw met onze dochter vertrok richting school, dan werk... 10 minuten later vertrok ikzelf en die auto stond daar nog steeds met die 3 kerels in... op dat moment zaten ze daar dus al minstens 20 minuten.

ik rijd met m'n fiets m'n garage uit en ik ze ze alle3 naar me kijken... ik ben de hoek van m'n wijk nét uit en ik hoor 3 autodeuren dichtklappen... ik stop, keer terug: auto staat er nog maar is leeg... nergens zijn ze te bespeuren...

Ik bel politie terwijl ik met de afstandsbediening m'n garage terug open doe om te checken of ze toch niet bij mij binnen zaten, ondanks de raad van de politie om buiten te blijven wachten, ga ik tot op m'n zolder... niemand... Politie stuurt toch een ploeg ter plaatse... even later blijkt dat het de Poolse werkmannen zijn van de bouw die schuin-rechtover ons gaande is... mja, heb me meteen geexcuseerd maar ja, ze zaten niet een een bouwvakkerscamionette maar in zo'n sjofele donkere wagen, met 3 man te wachten, alsof ze aan het wachten waren totdat ze zeker wisten dat we weg waren.
Bleek dat ze aan het wachten waren tot het stipt 8u was om te beginnen, tja, dat kon ik dus niet weten he, zet dan al een betonmolen klaar ofzo!

Sorry maar ik wou dit toch effe delen... :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 8 uur moet het nog stil zijn. Keurige gasten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sugarlee89 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:10:
Bij een kennis is het deurslot van een oude auto tot twee keer toe geforceerd, terwijl de achterklep open was, met schade tot gevolg. Een oud barrel dat niet op slot zit is dus niet eens genoeg.
TNW schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:56:
Voor zover ik weet mag je niet zomaar camera's op de openbare weg richten zonder de juiste vergunningen. Grote kans dat het bewijs dan niet geldig is.
Dit is hier al regelmatig voorbij gekomen. Je mag niet filmen, maar als je het wel doet is het wel geldig bewijs. Je kunt wel een boete krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Ik zal er aan denken mocht je eens met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd moeten worden. Met je "particulier probleem". :')

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ramon 73 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:11:
"Veiligheidsfolie" noemen ze het. Totdat je een keer uit je auto gered moet worden en je je leven kwijt bent ipv je tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[...]

Weet je wat pas asociaal is? Iemand zn halve auto strippen midden in de nacht. Ik word graag wakker als er de kans bestaat dat een van die klootzakken gehandicapt geslagen wordt, tuut chips, flesje bier erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 22:05
mark-k schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Weet je wat pas asociaal is? Iemand zn halve auto strippen midden in de nacht. Ik word graag wakker als er de kans bestaat dat een van die klootzakken gehandicapt geslagen wordt, tuut chips, flesje bier erbij.
Ik neem even aan dat ik je post niet letterlijk moet nemen maar wat is de relevantie van je opmerking? Eerlijk gezegd vind ik dat als je het iemand "gehandicapt slaan" kennelijk ziet als een vorm van vermaak (bier en chips erbij) je zelf misschien wel een "(geestelijke) handicap" hebt. Kan je je gedachtes ook constructiever verwoorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

bszz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Ik neem even aan dat ik je post niet letterlijk moet nemen maar wat is de relevantie van je opmerking? Eerlijk gezegd vind ik dat als je het iemand "gehandicapt slaan" kennelijk ziet als een vorm van vermaak (bier en chips erbij) je zelf misschien wel een "(geestelijke) handicap" hebt. Kan je je gedachtes ook constructiever verwoorden?
Dat iemand het goed recht heeft om een alarm op zijn auto te zetten als hij niet wil dat die gejat wordt. Je eigen spullen maar niet beschermen omdat er misschien iemand 5 minuten last van zou kunnen hebben is natuurlijk onzin.

En ja, als iemand mijn auto probeert te jatten en ik betrap hem kan ik niet garanderen dat die persoon daarna nog ooit in staat zal zijn om iets te jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:44:
En op tijd. Klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Ramon 73 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:11:
Let wel op met dit soort middelen, het werkt alleen tegen echte gauw-gauw dieven die binnen 10 sec weer weg zijn. Bij middernachtdieven oid heb je eerder kans dat al je ruiten ingeslagen zijn (even testen of de folie overal zit) om dan over te gaan tot een aanval op het slot.

Hetzelfde was een jaar of 15 terug al met autoradio's. Je had echt goede sloten die echt goed van buiten zichtbaar waren(en zo ongeveer aan het motorblok vastzaten) en die ook dieven afschrikten en je had goedkopere sloten die van zichzelf erg stevig waren maar wel tegen je dashboard bevestigd werden. Oftewel wat gebeurde er toen, toen werd er gewoon niet naar het slot gekeken maar je dashboard werd volledig gesloopt / opengebrand zodat het slot geen houvast meer had en waardeloos was.
Toen kwam het vaak genoeg voor dat je een schade van meerdere duizenden euro's had voor een autoradio van 500 euro. Lekker bezig dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
mark-k schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:24:
[...]

Dat iemand het goed recht heeft om een alarm op zijn auto te zetten als hij niet wil dat die gejat wordt. Je eigen spullen maar niet beschermen omdat er misschien iemand 5 minuten last van zou kunnen hebben is natuurlijk onzin.

En ja, als iemand mijn auto probeert te jatten en ik betrap hem kan ik niet garanderen dat die persoon daarna nog ooit in staat zal zijn om iets te jatten.
Ja, want eigenrichting is "the way to go" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:07:
"Veiligheidsfolie" noemen ze het. Totdat je een keer uit je auto gered moet worden en je je leven kwijt bent ipv je tas.
Sowieso loop je het risico dat ze zich dan maar grover geweld naar binnen werken.
mark-k schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:24:
Het probleem van een alarm is dat ze veel vaker afgaan ondanks dat er niets aan de hand is dan andersom. Dat is ook precies waarom ze niet erg effectief zijn en vooral als irritant ervaren worden.
Altijd fijn als mensen dat publiekelijk aankondigen. Dat maakt vervolging voor justitie zoveel makkelijker als het een keertje zover komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
bszz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:39:
[...]

Ja, want eigenrichting is "the way to go" 8)7
Nee, dat is het niet. Je hebt helemaal gelijk.

Maar vraag terug: heb je ooit gehad dat je auto flink leeggejat is, dashboard vernield, airbags er uit? Of dat ze 's-nachts terwijl je op bed lag te slapen, inbrekers de boel hebben leeggestolen?

Dat eerste heb ik wel meegemaakt. En daarvoor was ik het helemaal met je eens, maar de gevoelens die je voor een dief krijgt nadat ze zo iets geflikt hebben zijn bepaald niet positief. Dus alle begrip van mijn kant als je een dief op heterdaad betrapt en hem dan flink toetakelt. Nee, het is niet goed. Maar ik snap het wel.

En weet je, iemand die voor het geld iemand anders z'n auto of huis leeg jat - het is nou niet iemand die een positieve bijdrage aan de maatschappij levert. Kan mij voorstellen dat je zo'n persoon ook wel kan missen.

Anyway, het gaat wel wat off-topic.
Waar ik wel benieuwd naar ben: bij mijn verzekering (IAK) wordt inbraakschade compleet vergoed, zonder gevolgen voor je schadevrije jaren of premie. Is dat bij elke maatschappij zo of is dat waar de goedkope verzekeringen goedkoop in zijn? Iemand hier die daar meer van weet of ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Er zal toch wel een auto-alarm bestaan dat rechtstreeks contact maakt met de politie, of een whatsapp bericht stuurt naar de hele buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:50:
Er zal toch wel een auto-alarm bestaan dat rechtstreeks contact maakt met de politie, of een whatsapp bericht stuurt naar de hele buurt?
Gezien hoe vaak die dingen afgaan zonder dat er iets aan de hand is gok ik dat de politie daar niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:52:
[...]

Gezien hoe vaak die dingen afgaan zonder dat er iets aan de hand is gok ik dat de politie daar niet op zit te wachten.
Dan kunnen de drones er automatisch naar toe vliegen en de inbrekers uitschakelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:52:
[...]

Is dat tegenwoordig echt nog een ding? staan hier drie cabrio's in de straat - ik weet vrij zeker dat die elk een alarm hebben - en nog wel een redelijk aantal autos iets verder die ook echt wel van alarm zullen zijn voorzien (of cabrio, of gewoon duur, of zo'n irritant knipperend lampje :P ); ik heb ik nu bijna tien jaar volgens mij maar twee of drie keer een autoalarm horen afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceheart schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:56:
Is dat tegenwoordig echt nog een ding? staan hier drie cabrio's in de straat - ik weet vrij zeker dat die elk een alarm hebben - en nog wel een redelijk aantal autos iets verder die ook echt wel van alarm zullen zijn voorzien (of cabrio, of gewoon duur, of zo'n irritant knipperend lampje :P ); ik heb ik nu bijna tien jaar volgens mij maar twee of drie keer een autoalarm horen afgaan.
Ja. Ik hoor ze vaak genoeg om het te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
iceheart schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:56:
[...]
Is dat tegenwoordig echt nog een ding?
Laat ik de vraag eens anders stellen : Wat is de laatste keer dat je in een grote stad een auto-alarm af hoorde gaan en dat je mensen zag rennen of zelfs maar omkijken?

Imho is een auto-alarm ook alleen maar goed als hij af fabriek bij een auto wordt geleverd, waardoor je bij de duurdere modellen er niet zoveel last van hebt. Maar de handel in DIY inbouw alarmen floreert nog steeds welig en dan is een sensor zo verkeerd geplakt waardoor hij te gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
vanaalten schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:49:
[...]

Nee, dat is het niet. Je hebt helemaal gelijk.

Maar vraag terug: heb je ooit gehad dat je auto flink leeggejat is, dashboard vernield, airbags er uit? Of dat ze 's-nachts terwijl je op bed lag te slapen, inbrekers de boel hebben leeggestolen?

Dat eerste heb ik wel meegemaakt. En daarvoor was ik het helemaal met je eens, maar de gevoelens die je voor een dief krijgt nadat ze zo iets geflikt hebben zijn bepaald niet positief. Dus alle begrip van mijn kant als je een dief op heterdaad betrapt en hem dan flink toetakelt. Nee, het is niet goed. Maar ik snap het wel.
De frustratie snap ik heus wel, en ja ik heb zelf meerdere keren soortgelijke acties meegemaakt.
En weet je, iemand die voor het geld iemand anders z'n auto of huis leeg jat - het is nou niet iemand die een positieve bijdrage aan de maatschappij levert. Kan mij voorstellen dat je zo'n persoon ook wel kan missen.
En daar gaat het mis. Het is heel mooi als iemand een positieve bijdrage aan de maatschappij levert maar iemand afschrijven omdat hij of zij een scheve schaats rijdt heb ik moeite mee. Ik geloof eerder in een fair en onafhankelijk rechtssysteem met goede handhaving, kansen op rehabilitatie etc. Als dat niet goed functioneert zul je de tekortkomingen daarin te lijf moeten gaan en niet een individu die van het "rechte pad" af is te grazen moeten nemen. Ooit heb ik samen met iemand een junk vastgehouden tot de politie arriveerde omdat hij een kinderfietsje letterlijk onder een kind vandaan jatte. Had ik hem in elkaar moeten slaan omdat hij om mij onbekende redenen in een situatie terecht was gekomen die kennelijk zo uitzichtloos was dat hij er toe over ging om een fietsje te stelen van een jongetje van een jaar of 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
Gomez12 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:16:
[...]

Laat ik de vraag eens anders stellen : Wat is de laatste keer dat je in een grote stad een auto-alarm af hoorde gaan en dat je mensen zag rennen of zelfs maar omkijken?

Imho is een auto-alarm ook alleen maar goed als hij af fabriek bij een auto wordt geleverd, waardoor je bij de duurdere modellen er niet zoveel last van hebt. Maar de handel in DIY inbouw alarmen floreert nog steeds welig en dan is een sensor zo verkeerd geplakt waardoor hij te gevoelig is.
Gezien hoe weinig het hier voorkomt zal ik in elk geval geneigd zijn een kijkje te nemen, ja (buitenwijk en totaal 100k inwoners, maar midden in de randstad).
Maar goed, ik snap wat je bedoelt. Mag me kennelijk gelukkig rekenen met hoe weinig last we hier van vals (auto)alarm hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:44:
ja idd, reden te meer dat ik me schaamde...
Nu, ze vonden het ook niet erg maar toch... stuur ik ffe de flikken uit op m'n toekomstig buurman z'n werkvolk. |:(

Maar weet je... in mijn vorige straat hebben we een inbraakgolf gekend, en toen werd er in de onze, en omliggende straten ook regelmatig een voertuig gesignaleerd dat stilstond, met mannen in... en die waren weldegelijk op uitkijk bleek achteraf... bij ons zélf hebben ze toen niet binnen geweest, vermoedelijk dankzij ons vierpotig alarm dat inbrekersbilletjes lust tussen zijn hondenbrokken, maar bij de buren wel en het doet je extra alert zijn op onbekende voertuigen... zéker als er kerels in blijven zitten.
Pagina: 1 2 Laatste