Toon posts:

Whatsapp geschiedenis overzetten van Android naar iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-02 13:58
Mijn vraag
Onlangs heb ik een nieuwe telefoon, een iPhone SE (64Gb). Nu wil ik de Whatsapp geschiedenis van mijn oude Sony Xperia V met Android verplaatsen naar de nieuwe iPhone.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Oude telefoon: Sony Xperia V
Nieuwe telefoon: iPhone SE (64Gb)
Laptop: Sony Vaio SE met Windows 7 prof.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Uiteraard eerst Google en Tweakers forum doorgezocht en hier vond ik:
- https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1655674
- http://www.onemorething.n...sapp-android-naar-iphone/
- http://www.iphone-to-pc.c...om-android-to-iphone.html

Het leek een goede oplossing, ware het niet dat het bij uitproberen niet succesvol was. Het is me niet duidelijk wat er is misgegaan.

De instructies gevolgd, maar lijkt niet te werken.

Hoe ver ben ik gekomen:
- Berichten van de Xperia V op de computer weten te zetten, dan wel zichtbaar te krijgen via het programma
- iPhone kreeg ik ook zichtbaar in het programma
- Transfer van de berichten (test met 17 berichten) leek succesvol
- iPhone startte opnieuw op en vervolgens moest ik aantal zaken opnieuw instellen
- Geen oude berichten erbij en mis ook wat nieuwe, die tussendoor zijn verstuurd/ontvangen

Het leek dus te werken, maar kom toch van koude kermis thuis... of ik zie iets ergens over het hoofd? :?

Iemand wellicht tips of andere manier om de app geschiedenis compleet op de iPhone te krijgen?

Alvast dank!!!
...

Alle reacties

Dat is echt een *** werk. WhatsApp is gelukkig op dit moment heel druk aan het testen met andere backup methoden, mede ook om dit makkelijker te maken.
Helaas is het nog niet zover.

Waar ik 100% succes mee heb, al is t echt een takkewerk en even oefenen, is deze software: http://www.backuptrans.co...p-to-iphone-transfer.html
(Let op: dat is de Windows versie. Licentie daarvoor werkt niet op Mac. Klik dan voor de Mac versie als je een mac hebt. Je kan trouwens ook voor €5 extra de versie kopen die beiden kanten op kan en naar PC kan backuppen.. Dat raad ik wel aan. Dat is deze: http://www.backuptrans.co...atsapp-transfer-plus.html Let op, ik link wederom naar de Windows versie.)

Kost twee tientjes, en was van 't gezeik af. Tienduizenden berichten en alle media overgezet. :)

[Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 15-03-2017 01:47]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-02 13:58
Dank je wel!
Klinkt vergelijkbaar met de methode/software, die ik zelf al probeerde met minder succes. Al heb ik alleen nog de gratis (max 20 berichten) versie geprobeerd om uit te proberen.

Ik ga kijken of het nu wel lukt.

• SZG
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
In eerste instantie leek (de betaalde versie van) Backuptrans het ook voor mij te doen. Helaas blijkt nu (na maanden gebruik, aanvankelijk random wat nagegaan of e.e.a. netjes was overgezet) dat ik steeds vaker oude foto's en video's mis/niet kan downloaden vanuit mijn WhatsAppgeschiedenis. Ze worden wel weergegeven als preview, maar bij het aanklikken is het vervolgens niet beschikbaar. Dus check goed de bestandsgrootten en het aantal berichten bij het overzetten. Bij mij klopte het aantal berichten wel, maar bleek de uiteindelijke backupgrootte toen ik alles eenmaal over had gezet op de iPhone, een stuk kleiner. Erg frustrerend... Geen idee waar het precies aan ligt en wat eraan te doen is. Van Backuptrans kreeg ik bij navraag een beetje een nietszeggend antwoord. Dubbelcheckze dus ;-) en succes iig!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Voor support hoef je niet bij ze aan te kloppen nee, verschrikkelijk arrogant en totaal niet behulpzaam.
Met licensing hoef je ook niet met ze te gaan praten, het is gewoon volle pond dokken voor zowel Windows als OS X en de types die je wil hebben (daarom moet je verrekte goed opletten welke van de tienduizend edities van de software je koopt (je mot de versie hebben die Android <-> iPhone kan, in plaats van eenrichting verkeer)); en anders pech. Transferable licenses of staffelkorting kennen ze niet. :P

... Maar goed, voor mij heeft de software tot drie keer toe zonder problemen uiteindelijk gewerkt.
Het aan de praat krijgen was steeds het grootste probleem, je moet een aantal stappen volgen en als één ervan niet werkt moet je ff opnieuw beginnen. In totaal was ik denk ik 15 tot 20 minuten kwijt om het kreng aan de praat te krijgen, de transfer zelf ging daarna behoorlijk vlot.
Ik kan de software dus aanraden, het bedrijf erachter absoluut niet.

[Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 17-03-2017 16:49]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-02 15:52
Zojuist met BackupTrans (macOS) zeven jaar WhatsApp-geschiedenis succesvol overgezet van een Samsung Galaxy S6 naar een iPhone X. Dank @WhatsappHack voor de tip om de tweerichting-versie te kopen!

De software komt op mij verouderd en fragiel over maar het werkt wel als je maar heel nauwkeurig alle instructies opvolgt. Ik mis niks op de iPhone: alle tekst, foto's, audioberichten en video's zijn er nog.

Hou er wel rekening mee dat in het proces niet alleen WhatsApp, maar heel je iPhone wordt teruggezet vanuit de backup die op je computer staat in iTunes. Dat betekent dat je daarna op de iPhone in veel apps opnieuw moet inloggen en eventuele koppelingen met apparaten moet herstellen (Apple Watch bijvoorbeeld). En je wordt vooraf gevraagd om Find My iPhone en iCloud backup uit te schakelen, dus daar moet je na afloop ook nog even naar kijken.
You're welcome :) De UI is inderdaad van voor de oorlog en als er maar één ding niet klopt of niet al ingesteld is moet je opnieuw beginnen. Maar goed, in de meeste gevallen heb je het gelukkig maar één keer nodig. :P
Ik had er geen last van dat ie m'n iTunes back-up terugzette, maar ik had destijds nog geen Macbook en het via Windows gedaan :P

• xniek
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-01-2018
@WhatsappHack

Is het gegarandeerd dat deze methode werkt? Foto's hoeven niet persé te werken maar mijn gesprekken zou ik heel graag willen behouden. Ben niet zo'n held met computers dus ben nogal bang dat er iets mis gaat..

• Freaky_Revolt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05-2019

Freaky_Revolt

I Block ø

xniek schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:57:
@WhatsappHack

Is het gegarandeerd dat deze methode werkt? Foto's hoeven niet persé te werken maar mijn gesprekken zou ik heel graag willen behouden. Ben niet zo'n held met computers dus ben nogal bang dat er iets mis gaat..
Garanties zijn er nooit. Maar heb zelf deze methode al twee keer gebruikt en ging goed. Het is een van de weinige opties om alles over te zetten naar ios en vooral WhatsApp.
Yup, gegarandeerd is het niet maar ik en vele anderen hier hebben het naar tevredenheid met het eindresultaat gebruikt. :)

Weet alleen niet of de software geschikt is als je nauwelijks verstand hebt van computers en smartphones, want je moet wel wat stappen ondernemen om het te kunnen laten werken.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:37
Ik heb het ook gedaan vorige week: op wat foto's na is zo ver wij hebben kunnen zien alles over!

• Dan D
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-06-2018
heb hem gekocht na het lezen van deze topic.
alles gedaan wat er aangegeven staat in zover dat je kan vinden.
back up van android naar mac done , dit kan ook zonder geld uit te geven
backup van mac naar iphone x nope werkt niet
als je whats app een reserve kopie wil laten terug zetten dan wil whats app hem eerst maken. maar omdat dit dus een nieuwe install is dan zal hij dus niet de gene gebruiken die je had gemaakt van je oude android phone.

zelfs whatsapp zegt het zelf dat het niet kan. over zetten van andriod naar ios
en dan toch dit soort prog op de markt die lucht verkopen
ga het ook maar doen, lekker makkelijk geld verdienen
en geld terug krijgen haahhahahaha ja ja nou vergeet het maar
als je whats app een reserve kopie wil laten terug zetten dan wil whats app hem eerst maken. maar omdat dit dus een nieuwe install is dan zal hij dus niet de gene gebruiken die je had gemaakt van je oude android phone.
Wat had je dan verwacht, dat ie op magisch wijze een reservekopie kan herstellen van je berichtgeschiedenis zonder dat die berichtgeschiedenis op het toestel of in de cloud aanwezig is? :+
Die backup moet ie herstellen vanuit BackupTrans... In de interface moet je dat ook aangeven en dan gaat BackupTrans vanzelf met je iPhone spelen om die backup terug te forceren - maar daarvoor moet je heeeeel erg goed de instructies *exact* opvolgen. Anders werkt het niet, nee.
zelfs whatsapp zegt het zelf dat het niet kan. over zetten van andriod naar ios
Volgens mij hebben ze dat nooit gezegd, hoogstens dat ze het zelf niet officieel ondersteunen.
En dat klopt. Op dit moment.
en dan toch dit soort prog op de markt die lucht verkopen
ga het ook maar doen, lekker makkelijk geld verdienen
en geld terug krijgen haahhahahaha ja ja nou vergeet het maar
Het is geen lucht verkopen. Dat kan je zien aan de meerdere succesverhalen in dit topic.
Dat jij het niet goed gebruikt en de instructies niet correct opvolgt is geen bug in de applicatie, die werkt gewoon prima naar behoren. ;) (Ondanks de smerige interface en vage meldingen. Het is ook gewoon een k*t applicatie, maar hij doet wel z'n werk. :'))

Het is een draak van een applicatie en je moet heel strict de instructies opvolgen, maar het werkt uiteindelijk helemaal prima... En als je je geschiedenis belangrijk vindt is die eenmalig €20 het dubbel en dwars waard wat mij betreft.
Zoals gewaarschuwd in dit topic is het geen applicatie die door elke leek met gemak gebruikt kan worden, je moet wel een beetje weten wat je doet en de instructies kunnen snappen én deze correct opvolgen.

[Voor 16% gewijzigd door WhatsappHack op 29-01-2018 18:31]

• Dan D
Ok was een beetje kort door de bocht
Ik zal het nogmaals proberen en zal screenshots maken van mijn voortgang

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2022

LyxKyo

Dreambox was fun!

benieuwd naar het resultaat @Dan D

cheers!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:59
Bij mij heb ik Backuptrans succesvol ingezet bij meerdere migraties van Android naar iPhone en terug. Nooit problemen ervaren met de overzetten van chatgeschiedenis.
Fototjes vind ik zelf niet zo interessant, dus nooit gecheckt.

[Voor 16% gewijzigd door bas-r op 07-02-2018 09:45]

• Dan D
Goed ben weer een stap verder. nu zit ik op het punt dat backuptrans WA Sinc.
een copy data moet laten maken.
En moet ik een root uitvoeren op mijn nieuwe Samsung S8+
Wat ik liever niet wil en wat ook niet vermeld stond.

Was wel even aan het kijken wat er nog meer voor mogelijkheden waren om root niet uit te voeren.
Ik heb nog niets gevonden hierop

Iemand nog een idee
Bvd
Backuptrans WA Sync is juist ontworpen voor rooted telefoons... Dat staat heel duidelijk in de handleidingen. ;) Ik ben echt nog nooit om root gevraagd bij het normale proces.

Volg je de juiste “option” in de handleidingen wel?
http://www.backuptrans.co...android-phone.html#modify

Android -> iPhone transfer handleiding zelf op t moment dat de telefoons geprepareerd zijn;
http://www.backuptrans.co...om-android-to-iphone.html

[Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 08-02-2018 03:18]

• Dan D
goed nog een keer gedaan zoals vermeld in de handleiding .
op het moment dat de Iphone x verbinding wil maken naar je itunes
dan wil hij een backup maken naar een bestaand bestand
dit gaat nu goed.
vervolgens krijgt je iphone de melding om een backup terug te zetten
10 min wachten en
ja hoor het werkt

ik neem mijn worden terug kost even wat moeite
(zal eerst tot 10 tellen voor ik wat neer zet)
goed lezen hahahahah

nu het volgende:
het scherm van de IPhone X dat bijna niet reageert maar dat is een ander topic

WhatsappHack bas-r
hartelijk dank voor de feedback top

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2022

LyxKyo

Dreambox was fun!

bij mij ook alles goed gegaan. Niet normaal, vooraf voor onmogelijk geacht. Applicatie gaat iTunes backup bewerken en toch accepteert apple reservekopie proces dit. Alle berichten zijn gekopieerd. Dus vette mutatie in bestand. Werkelijk fantastisch. Sowieso nooit meer weg van Apple, wat een drama Samsung. (Nexus met stock was lekker, ook vanaf stap van iPhone --> daarom keuze Samsung voor "beste" Android")

cheers!

• xelsmoo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-02-2018
Ik heb net na aanleiding van dit topic het programma gekocht, ik heb een mac laptop en daarom ook die versie gekocht. nu zegt hij helaas als ik hem download en installeer dat hij niet geopend kan worden omdat er een probleem is, ik denk dat het komt dat omdat mijn laptop versie 10.6.8 heeft...

Iemand enig idee..?

ik baal nu al ontzettend omdat ik er wel 40 euro aan heb uitgekakt...

Ik wil heel graag mijn gegevens overzetten van een samsung galaxy s7 edge naar iphone 8 plus...

[Voor 7% gewijzigd door xelsmoo op 22-02-2018 17:16]

xelsmoo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:36:
Ik heb net na aanleiding van dit topic het programma gekocht, ik heb een mac laptop en daarom ook die versie gekocht. nu zegt hij helaas als ik hem download en installeer dat hij niet geopend kan worden omdat er een probleem is, ik denk dat het komt dat omdat mijn laptop versie 10.6.8 heeft...

Iemand enig idee..?

ik baal nu al ontzettend omdat ik er wel 40 euro aan heb uitgekakt...

Ik wil heel graag mijn gegevens overzetten van een samsung galaxy s7 edge naar iphone 8 plus...
€40? Wat heb je gekocht dan? De Android -> iPhone transfer kost op het moment zo'n €21,-. Zeker geen €40.
En die betere + versie kost ~€25.

Dat terzijde, dan heb je helaas niet niet goed opgelet want er staat duidelijk:
Requirement: Mac OS X v10.7 - 10.13 macOS Sierra

Je zult dus je OS X versie moeten updaten naar tenminste v10.7, anders werkt de software helaas niet...
Of een andere Macbook gebruiken die wél een nieuwere versie heeft. Anders gaat het simpelweg niet werken. Misschien als je hun support een berichtje stuurt met het verzoek of je je geld terug krijgt dat ze akkoord gaan of dat ze je misschien willen voorzien van een Windows-licentie dat je het om mag ruilen - en dan moet je een Windows laptop gebruiken.
De kans dat hun support team je gaat helpen is wel nogal klein trouwens, maar niet geschoten...

[Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 23-02-2018 11:37]

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-03 19:36
Met OS X 10.6.8 ga je jouw iPhone 8 niet eens met iTunes kunnen verbinden. Je moet iTunes 12.7 hebben en die vereist OSX 10.10.5 of nieuwer.

https://tweakers.net/ext/f/bfFY1EMZeXQFwgJtmoTj10DA/thumb.png

Dus eigenlijk vereist dat programma het impliciet ook. Dat ze 10.7 op hun site zetten is leuk, maar dat is dus alleen voor iphones met oudere iOS versies.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-03 19:36
Heb dit zojuist ook gedaan om de data van mijn OnePlus One naar mijn nieuwe iPhone 8 over te zetten.
Het is inderdaad erg lastig om dit voor het eerst te doen, maar dat komt naar mijn mening vooral omdat het van te voren niet duidelijk is welke dingen je moet doen.

Het komt eigenlijk op het volgende neer:

Op je Android telefoon:
- USB foutopsporing aanzetten (dit zegt het programma overigens ook)
- Computer altijd toestemming geven om deze foutopsporing te mogen gebruiken
- Scherm time-out op 30 minuten zetten, want anders komt er een foutmelding zodra het scherm uit gaat
- Lang wachten wanneer de "volledige back-up" wordt gemaakt (er stond minutenlang "com.whatsapp" in beeld). Dit komt omdat als je veel foto's en video's hebt, het kopiëren nu eenmaal een tijdje duurt.

Op je iPhone:
- Toestemming geven om met de computer te mogen verbinden
- Simkaart overplaatsen *voordat* je met het programma begint, Whatsapp installeren en je telefoonnummer bevestigen (hadden ze er echt bij moeten zetten, deze instructie kwam pas veel te laat en hierdoor moet je weer helemaal overnieuw beginnen)
- iCloud reservekopie uitzetten
- Zoek mijn iPhone uitzetten
- Toestel ontgrendelen met touch id / toegangscode

Hierna zou het in 1 keer moeten werken. Als je al deze stappen van te voren uitvoert, is het wél makkelijk om te doen!

PS: Vergeet na afloop niet om je iCloud reservekopie en "Zoek mijn iPhone" weer aan te zetten. Vooral die laatste is belangrijk, mocht je iPhone ooit gestolen worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brutus de Bruut
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-02 20:01
Werkt dit ook wanneer je van Android --> iPhone gaat waarbij de iPhone een nieuw 06 nummer heeft??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brutus de Bruut
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-02 20:01
Brutus de Bruut schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:23:
Werkt dit ook wanneer je van Android --> iPhone gaat waarbij de iPhone een nieuw 06 nummer heeft??
Gelukt, eerst nieuwe sim in oude toestel, dan binnen WA nummer update gedaan vervolgens backup etc etc etc. Nu alles compleet op iPhone!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-03 12:06
arjan1995 schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:27:
Heb dit zojuist ook gedaan om de data van mijn OnePlus One naar mijn nieuwe iPhone 8 over te zetten.
Het is inderdaad erg lastig om dit voor het eerst te doen, maar dat komt naar mijn mening vooral omdat het van te voren niet duidelijk is welke dingen je moet doen.

Op je Android telefoon:
- Scherm time-out op 30 minuten zetten, want anders komt er een foutmelding zodra het scherm uit gaat
- Lang wachten wanneer de "volledige back-up" wordt gemaakt (er stond minutenlang "com.whatsapp" in beeld). Dit komt omdat als je veel foto's en video's hebt, het kopiëren nu eenmaal een tijdje duurt.

Op je iPhone:
- Simkaart overplaatsen *voordat* je met het programma begint, Whatsapp installeren en je telefoonnummer bevestigen (hadden ze er echt bij moeten zetten, deze instructie kwam pas veel te laat en hierdoor moet je weer helemaal overnieuw beginnen)

Hierna zou het in 1 keer moeten werken. Als je al deze stappen van te voren uitvoert, is het wél makkelijk om te doen!

PS: Vergeet na afloop niet om je iCloud reservekopie en "Zoek mijn iPhone" weer aan te zetten. Vooral die laatste is belangrijk, mocht je iPhone ooit gestolen worden.
Bedankt voor de tips! Helaas heeft Apple/Whatsapp nog steeds geen functie om je gegevens te restoren afkomend van een Android device.

Tegen mijn zin in toch betaald voor backuptrans, maar ik moet zeggen het werkt wel! Soms een beetje onduidelijk maar met geduld in een keer gelukt om de Whatsapp geschiedenis op de iPhone x te krijgen. (Niet van mij ik blijf lekker bij oneplus :+ )

*snip*

[Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 02-03-2019 10:40]

• Djodjotje1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-03 20:35
Wat een werk, maar volledig gelukt...... neem er wel even de tijd voor.

Samsung S3 mini naar iPhone 6S met dezelfde sim kaart.

paar uur bezig geweest en inderdaad exact doen wat ze zeggen

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-11-2022
arjan1995 schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:27:

Op je Android telefoon:

Op je iPhone:

Super topic, heeft me ferm geholpen!

Het programma heeft me wel 35 eur gekost.. inflatie? En ik had de iphone misschien in vliegtuigstand moeten zetten. Nu ben ik whatsapp berichten kwijt die binnen kwamen terwijl hij de backup aan het terugzetten was

Acties:
  • +1Henk 'm!
Asserti schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Super topic, heeft me ferm geholpen!

Het programma heeft me wel 35 eur gekost.. inflatie? En ik had de iphone misschien in vliegtuigstand moeten zetten. Nu ben ik whatsapp berichten kwijt die binnen kwamen terwijl hij de backup aan het terugzetten was
Nah inclusief BTW zal dat wel ongeveer kloppen voor de Personal Edition.

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:08
@WhatsappHack Ik moet in de toekomst twee keer een whatsapp chatgeschiedenis migratie doen van android naar ios. Dit zijn dus 4 verschillende toestellen. Heb je aan de personal edition dan genoeg, of is de family edition dan nodig? Weet jij dit zo? :)

https://www.backuptrans.c...ransfer-plus-for-mac.html

[Voor 9% gewijzigd door nMad op 20-06-2019 10:51]

PV: 10,4 kWp | WP: Daikin FVXM35A + FTXM25R | EV: Tesla M3 LR

@nMad Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij gaat het om devices die je tegelijkertijd mag managen (je kan de devices namelijk ook constant in sync houden). Daarnaast... Stel er zit een counter in dan lijkt een reinstall me die resetten - dus na je eerste migratie de boel cleanen kan altijd. :P Uiteraard als je helemaal geen risico wilt lopen moet je de duurdere variant pakken.

Ik had zelf de software van mijn Mac verwijderd en daarna op die van m’n zwager geïnstalleerd. Mag immers maar op één Mac tegelijk staan. Geen problemen gehad om daarna m’n zus te helpen overstappen van Android naar iOS op dezelfde licentie, behalve de problemen waar je altijd tegenaan loopt met deze software als je per ongeluk niet extreem strict de handleiding volgt :P Dat was dus in principe ook device #4. Maar heb zelf nooit hoeven proberen of dezelfde installatie dat zou accepteren... Dus geen praktijkervaring op die manier.

• nMad
@WhatsappHack Bedankt voor je reactie. Ik ga dan voor de personal edition, die is al duur genoeg! :) Is echt tweemaal een eenmalige migratie, niet voor in sync houden van devices. Voor de $10 extra ga ik dan wel voor de 'plus' versie, mochten er ooit vrienden of familieleden van iPhone terug naar Android willen gaan. Bedankt voor je tip eerder in dit topic.

De handleiding waar je het over hebt, is dat deze? In combinatie met de tips van @arjan1995 zou het dan moeten lukken!

@nMad Ja als je die volgt zal het als ik het zo zie niet helemaal smooth gaan omdat er wat kleine stapjes lijken te ontbreken... Ik denk dat je enkel door eerst de stappen van arjan te volgen al veel meer kans hebt om in één keer te slagen. :P De software is nogal relentless, al zit je in de laatste stap: als iets niet bevalt dan knikkert ie het proces eruit en mag je helemaal opnieuw beginnen. :+ Dus dat volgen, dan zou het zich verder vanzelf moeten wijzen eigenlijk. :)

Ohja het is dus ook aan te raden om eerst voor je begint zelf nog ff een backupje te maken. Naar je SD-kaart bijvoorbeeld en dan ff naar je Mac kopiëren. Kan je iig nog terug als iets gesloopt wordt.

[Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 20-06-2019 11:19]

• nMad
@WhatsappHack Bedankt voor de tips! Ik ga het zaterdag proberen. Zal het resultaat in dit topic laten weten ;)

• Rlagarde
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-06-2021
Ondanks ik alle stappen minitieus heb gevolgd, helaas bij mij nog geen succesverhaal met het overzetten van de data van Android naar iPhone...

Onderstaande stappen zijn tot nu toe wel gelukt:
Op je Android telefoon:
Daarna verder op de iPhone:
De stap van het terugzetten van de reservekopie lijkt goed te gaan:

Maar dan aan het einde deze melding zonder verdere toelichting:

Kan ik ergens achterhalen waar het op fout loopt?

Welke software/hardware heb ik gebruikt:
iTunes versie 12.9.6.3
iPhone XR IOS 12.4
Backuptrans 3.2.118

• avdlaan
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-03-2021
@WhatsappHack idd wat een xxx werk ! Mon dieu - had ik dit geweten voordat ik een iphone voor mn zoon kocht...

edoch voor iedereen die hier ook mee zit. De software doet wat het belooft als je alle stappen volgt

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

avdlaan schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:45:
@WhatsappHack idd wat een xxx werk ! Mon dieu - had ik dit geweten voordat ik een iphone voor mn zoon kocht...

edoch voor iedereen die hier ook mee zit. De software doet wat het belooft als je alle stappen volgt
Werkt dit niet iCareFone ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• avdlaan
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-03-2021
Hackus schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:54:
[...]

Werkt dit niet iCareFone ?
Geen idee ! Kom die naam niet in dit draadje tegen

@Rlagarde, ik kreeg helemaal geen melding van itunes. Ik had enkel de itunes software open
De Backuptrans sw lijkt in de achtergrond itunes te "misbruiken"
Andere tip misschien : heb zo min mogelijk apps op je iphone. Dan gaat de backup des te sneller

[Voor 38% gewijzigd door avdlaan op 02-08-2019 20:21]

@avdlaan Yeah I wasn't lying. :P Maar fijn om te horen dat het uiteindelijk gelukt is. :)

@Rlagarde Je kan het ook eens aan hun voorleggen. De support is in mijn ervaring niet al te best, maar wie weet maken ze dit tigduizend keer per jaar mee en weten ze (snel) aan te wijzen wat er (waarschijnlijk) aan de hand is. :)

• henri_04
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-01-2020
Sorry dit lijkt echt teveel op spam.

[Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 07-12-2019 11:29]

• henri_04
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-01-2020
Dit kan prima in een post.

[Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 07-12-2019 11:29]

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:21
Van mijn werkgever ben ik van een Samsung note4 naar een Iphone8 gegaan. Ben de hele avond bezig om zaken op de IPhone in te regelen. Wat me ten eerste opviel dat de Note4 (ondanks dat deze 3 jaar ouder is) op bijna alle vlakken beter is dan de IPhone8, Scherm, Camera, gewicht attributen etc. maar ja, opdracht van de baas :) . Altijd gedacht dat migratie van Android naar IOS makkelijk zou zijn. Eerst een Whatsapp backup gemaakt op de Android machine en Whatsapp gedeinstalleerd. Op de IPhone Whatsapp geïnstalleerd tot de melding dat er geen backup gevonden kon worden op de Icloud, he he logisch, Ik verwachtte dat er een mogelijkheid is om in te loggen op Gdrive. dus niet. Na veel googelen kwam ik hier uit. Ben duidelijk niet de enige. De oplossingen die ik lees vereisen een duur softwarepakket en veel geduld.

Inmiddels zijn we twee jaar verder en vraag me af of er inmiddels een betere oplossing is? Waarom bouwt Whatsapp geen optie in om te kiezen tussen een Icloiud/Gdrive restore ?

Dit lijkt mij een basale functionaliteit.
De oplossingen die ik lees vereisen een duur softwarepakket en veel geduld.
Duur is relatief natuurlijk. Als je gespreksgeschiedenis je geen €20 waard is, dan kan je het altijd nog weggooien of gewoon naar jezelf mailen natuurlijk :P Ik vond €20 een prima investering om tig jaar geschiedenis over te zetten van Android naar iPhone :) Niet alles is gratis helaas.

• pandit
WhatsappHack schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:35:
[...]

Duur is relatief natuurlijk. Als je gespreksgeschiedenis je geen €20 waard is, dan kan je het altijd nog weggooien of gewoon naar jezelf mailen natuurlijk :P Ik vond €20 een prima investering om tig jaar geschiedenis over te zetten van Android naar iPhone :) Niet alles is gratis helaas.
Als het €20 pakketje zijn werk goed doen kan ik met je mee. Ben aan de slag gegaan met de probeerversie van Dr.fone, Ik heb debugmode aangezet op de de Android fone en dr.fone begon met Whatsapp te deinstaleren en daarna gebeurde er niets Ik heb daarna de zaak ontkoppeld, whatsapp uit de playstore geinstalleerd en de backup teruggezet. De Iphone8 uitgezet in de doos gestopt en diep in de kast opgeborgen. voor mij de beste oplossing op dit moment.

Daarna online rustig verder gezocht en zag dat Apple een migratietool heeft om je hele Android naar IOS te migreren. Apple is onduidelijk of Whatsapp ook mee gemigreerd wordt. Als dat zo is wil ik weer een poging wagen. Zolang de Note4 meer telefoon bied dan een iphone8 heb ik geen haast :)

Zojuist een poging gedaan met backuptrans, deze wil ook de whatapp software verwijderen 8)7 en downgraden.

[Voor 8% gewijzigd door pandit op 05-12-2019 17:40]

@pandit Nee, WhatsApp-data komt niet mee met de move to iOS functie. En hoezo “ 8)7 ”? Het is volstrekt logisch dat dat noodzakelijk is. :P

Ik zou eerst eens beginnen met de uitleg en instructies goed en helemaal door te lezen, dat is belangrijk en werpt ook wat meer licht op het downgrade verhaal. :) Zorg dat je een extra backup hebt van je database, just in case. Ik heb nog geen succesverhalen over dr.fone gehoord overigens, uiteindelijk heeft iedereen toch maar BackupTrans gebruikt.

[Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 05-12-2019 17:59]

• pandit
Sorry voor mijn toonzetting, ik was een beetje gefrustreerd. Vanmorgen weer een poging gedaan en kom niet veel verder. Mijn note4 heeft whatsapp standaard geïnstalleerd en kan niet gedeinstalleerd worden, disabelen is onvoldoende, hij installeert een oude whatsapp versie maar detecteert waarschijnlijk de uitgeschakelde versie en laat me de juist geïnstalleerde (oude) versie de-installeren, na 3 keer deze loop te hebben doorlopen werd whatsapp niet meer geactiveerd door SMS wegens te veel pogingen. bellen ging wel.

Ik zou whatsapp op een ander device kunnen instaleren en verder gaan... zucht. waarom kan dat niet makelijker ;-(

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Een topic van vorige week over 't zelfde onderwerp: Android naar iPhone overzetten - haalbaar scenario?

• Dorma43
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-10-2022
Zojuist mijn Whatsapp data overgezet van m'n Android naar nieuwe iPhone 11.

Enigszins geslaagd, ik mis alleen de media die door een ander naar mij is gestuurd (geeft een ? in de thumbnail en zwart scherm als ik de media open in Whatsapp). Mijn eigen verstuurde media kan ik wel terugzien.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bas079
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-10-2022
Hoi!

Ik heb zojuist ca 70.000 berichten van een Sony xperia xz premium overgezet naar de nieuwe iphone se (2020) met backuptrans personal edition. Media gaat niet altijd even soepel maar dat vind ik persoonlijk nog niet zo'n punt.

Hele grap heeft me wel bijna 25 euro gekost, maar ik ben eruit gekomen. Iedereen hier heel veel dank voor jullie berichten, ik heb er veel aan gehad om dit in een paar uur te kunnen regelen! (anders had dit vrees ik véél langer geduurd) :) _/-\o_

Groetjes,
Bas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaatdoek93
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-02 22:17
Ik dacht dit ook wel even te proberen met de gratis versie, maar dat is absoluut geen aanrader. Na iedere 20 berichten herstart de iPhone en moet je waar je toegangscode toewijzen en weer verwijderen. Een chat van 5 jaar oud heeft al gauw 5000-10000 berichten dus reken maar uit. Zelfs voor de meest recente chats is dit geen doen.

De betaalde versie is écht de enigste optie om je berichten over te zetten.

Wel jammer dat Whatsapp na zoveel tijd nog steeds geen leek-proof oplossing hiervoor heeft gevonden. De overstap van Android naar iOS is verder echt op rolletjes gegaan, behalve dit Whatsapp debacle.

• R3vers3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
https://github.com/residentsummer/watoi

Een alternatief voor iemand die het niet erg vind om zelf wat te Tweaken. Ik heb sinds gisteren al mijn chats vanaf 2014, van mijn android, en mijn nieuwe chats op de iPhone samengevoegd. Je moet een aantal commando's in de terminal runnen maar echt lastig werd het nooit. Het enige lastige is dat het script alleen op een Mac werkt. De laatste bug die ik tegenkwam voor iOS 14.2 is gisteren opgelost door de developer.

Een aanrader, helemaal als het alternatief een prijzig stukje software is met weinig ondersteuning, een slechte interface en een (met opzet) onduidelijk website.

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-03 22:15
R3vers3 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:19:

Een alternatief voor iemand die het niet erg vind om zelf wat te Tweaken. Ik heb sinds gisteren al mijn chats vanaf 2014, van mijn android, en mijn nieuwe chats op de iPhone samengevoegd. Je moet een aantal commando's in de terminal runnen maar echt lastig werd het nooit. Het enige lastige is dat het script alleen op een Mac werkt. De laatste bug die ik tegenkwam voor iOS 14.2 is gisteren opgelost door de developer.

Een aanrader, helemaal als het alternatief een prijzig stukje software is met weinig ondersteuning, een slechte interface en een (met opzet) onduidelijk website.
Interessant, die ga ik testen vanavond. Wel geen backup van de media maar die heb ik altijd via de fotogalerij gesynct.

Er wordt iTunes vermeld, ik vermoed dat dit gewoon via de Apple Music app kan?

• R3vers3
cwegh schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:45:
[...]

Interessant, die ga ik testen vanavond. Wel geen backup van de media maar die heb ik altijd via de fotogalerij gesynct.

Er wordt iTunes vermeld, ik vermoed dat dit gewoon via de Apple Music app kan?
Misschien heb je ondertussen al wel uitgevonden. Zo niet dan zou ik het even via de issues bespreken met de maker, hij reageerde over het algemeen wel redelijk snel.

Ik zelf gebruikte een vrij oude Mac waardoor ik alles gewoon via iTunes moest doen. Als ik het goed begrijp is dit ondertussen veranderd. Maar er zal vast nog wel een iPhone backup optie zitten in de nieuwe MacOS, daar gaat het uiteindelijk om.

• Timoo_FR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 11:10
R3vers3 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:19:

Wou hier zojuist mee aan de slag gaan maar zie dit staan bij Prerequisites: Decrypted msgstore.db from Android

Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen? De rest van de stappen lukken mij vast wel maar ik loop hier al vast haha

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb dat watoi ook wel
Eens gebruikt, kan helaas alleen maar 1 kant op van android naar iphone

Nu mobiletrans gekocht, die kan beide kanten op

CISSP! Drop your encryption keys!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
laurens0619 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:05:
Ik heb dat watoi ook wel

Werkt dat met de nieuwe whatsapp?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Megalomania schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:05:
[...]

Ik heb 2 weken geleden nog met deze tool whatsapp van android naar ios gezet

CISSP! Drop your encryption keys!

Megalomania schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:05:
[...]

100%. Drie dagen geleden nog een Android -> iPhone conversie gedaan en gister een lokale back-up vanaf iPhone gemaakt. Op de WhatsApp beta zelfs hehe.

Het is wel enorme k*t software in gebruik, maar ‘t werkt.

[Voor 39% gewijzigd door WhatsappHack op 22-01-2021 06:57]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb goede ervaring met dr.phone bij mijn pixel 3a > iphone 12 mini overstap. Kennis van me heeft het ook gebruikt, werkte prima.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sui785
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-11-2022
JvS schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:54:
Ik heb goede ervaring met dr.phone bij mijn pixel 3a > iphone 12 mini overstap. Kennis van me heeft het ook gebruikt, werkte prima.
Bedoel je dr.fone van deze site?

https://drfone.wondershare.net/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

yes!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sui785
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-11-2022
Bedankt! Ik ga het eens proberen want die BackupTrans app van de 1e pagina in deze topic ziet er heel oud en onprofessioneel uit

Update: Wondershare's dr.fone app werkt perfect voor de whatsapp restore van android --> ios. Duurde ongeveer een uurtje om alle chat en media (+/- 14GB data) over te zetten. Zeer tevreden over! Enig minpuntje is dat het €20 kost voor 1 jaar gebruik en € 30 voor levenslang. Maar dat is imo de chat history en media wel waard.

[Voor 40% gewijzigd door sui785 op 30-01-2021 11:51]

• R3vers3
Timoo_FR schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:58:
[...]

Wou hier zojuist mee aan de slag gaan maar zie dit staan bij Prerequisites: Decrypted msgstore.db from Android

Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen? De rest van de stappen lukken mij vast wel maar ik loop hier al vast haha
Mijn Android was geroot en ik maakte backups dmv Titanium Backup. Hierdoor kon ik mijn msgstore.db en key makkelijk vinden in de backups. Ook zonder root was het wel mogelijk maar dat heb ik niet verder onderzocht.

Met deze bestanden heb ik daarna deze tool gebruikt om het msgstore.db te decrypten: https://github.com/mgp25/Crypt12-Decryptor/

Ook hiervoor waren wel meerdere opties beschikbaar maar deze user leek me wel redelijk betrouwbaar en het werkte verder ook zonder problemen.

Hopelijk heb je er nog iets aan.
laurens0619 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:05:
Ik heb dat watoi ook wel

Ik zou denken dat de weg van iOS->Android makkelijker zou moeten zijn. Tijdens mijn zoektocht voor android->iOS database conversion kwam ik ook dit tegen: https://gist.github.com/paracycle/6107205. Is misschien het proberen waard. Of wellicht zijn er nieuwere script met hetzelfde principe. In de basis zijn het gewone database bestanden met net een iets andere indeling. Zolang je deze indeling aan kan passen en het bestand op je mobiel kan krijgen zou het moeten kunnen.

[Voor 29% gewijzigd door R3vers3 op 28-01-2021 17:31]

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:11
Hier nog een tevreden gebruiker van Dr. Fone voor Android > iOS. In halfuurtje gepiept met een backup van ~1GB. Foto's/filmpjes werken ook. Alleen de horizontale scroll/overzichts-balk laat witte vierkantjes zien.

Blijft prijzig voor eenmalig gebruik... licentie voor een jaar is 22,- inclusief BTW en zonder de "download garantie". Maar het werkt!

• lunaticNL
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-01 20:25
@Patrick4 hoe heb je dat verder gedaan dan? ik krijg op whatsapp de melding dat na de downgrade, deze versie van whatsapp sinds 23-jan 2021 is verouderd.
had jij deze melding toen ook?

grtz

• lunaticNL
@sui785 had jij meldingen over dat de datum op je telefoon niet klopte, of dat de whatsapp versie was verouderd?

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:11
Nee die melding had ik niet... zou dat komen door de nieuwe gebruikersvoorwaarden die whatsapp probeert te pushen?

• lunaticNL
@Patrick4 geen idee, die had ik nog niet geaccepteerd tenminste.
ik vind het al vreemd dat ik mijn datum enzo moet aanpassen omdat whatsapp zegt dat het niet klopt.
mocht dit roet in het eten gooien dan baal ik ervan 23 euro over de balk gesmeten te hebben voor niets.

wellicht dat het mogelijk is om mee te kijken of ik nu iets stom verkeerd doe

edit:
ik vul mijn nummer in na het wijzigen van de datum, vervolgens krijg je een kader waarin die zegt: bezig met verbinden.
waarin hij hierin na een x tijd op time-out

[Voor 19% gewijzigd door lunaticNL op 24-03-2021 11:58]

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-01 23:43

MankE NeliZ

Geen matches

Heb onlangs ook de whatsapp data van mijn vrouw van Android naar IPhone 12 gemigreerd met dr. Fone/Wondershare. Het was een bij vlagen vaag proces maar is uiteindelijk wel gelukt.

Een issue: zoeken in Whatsapp op de IPhone werkt niet, het lijkt alsof de geïmporteerde data niet is geïndexeerd. Heeft iemand dit toevallig meegemaakt/opgelost?

[Voor 9% gewijzigd door MankE NeliZ op 10-04-2021 18:32]

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Acties:
  • +1Henk 'm!
MankE NeliZ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:25:
Heb onlangs ook de whatsapp data van mijn vrouw van Android naar IPhone 12 gemigreerd met dr. Fone/Wondershare. Het was een bij vlagen vaag proces maar is uiteindelijk wel gelukt.

Een issue: zoeken in Whatsapp op de IPhone werkt niet, het lijkt alsof de geïmporteerde data niet is geïndexeerd. Heeft iemand dit toevallig meegemaakt/opgelost?
Je zou kunnen proberen om nu een back-up te maken naar iCloud vanuit WhatsApp’s instellingen en dan WhatsApp opnieuw installeren. Misschien herindexeert ie dan alles.

• Rob Wu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-01 20:42
MankE NeliZ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:25:
Ik had afgelopen week Whatsapp overgezet van Android naar iOS, en had hetzelfde probleem. Na een dagje wachten was het geïndexeerd. Had ook al geprobeerd om Whatsapp en iOS te updaten maar dat maakte geen verschil.

Voor degenen die overwegen dit programma te gebruiken, Dr fone (1 jaar geldig, 1-5 apparaten) kost inclusief BTW net iets meer dan €30 (meerdere betaalmethoden waaronder PayPal en iDeal). Het maken van een backup vanaf Android is gratis, het terugzetten op iOS vereist betaling.

Het werkt grotendeels:
  • Alle tekstberichten zijn aanwezig.
  • Media zoals foto's, video's, spraakberichten en bijlages zijn aanwezig.
  • Berichten met een ster hebben nog steeds een ster.
  • Namen van contacten bij chatberichten zijn zichtbaar zodra Whatsapp op iOS weer toegang tot het adresboek heeft.
  • Whatsapp profiel is ongewijzigd. Tijdens de registratie wordt wel een naam gevraagd, maar waarschijnlijk wordt deze overschreden. Deze observatie op basis van het feit dat de profielfoto niet werd opgegeven bij registratie maar wel werd teruggezet.
... maar werkt niet geheel vlekkeloos. Opmerkingen:
  • Berichten zijn in de eerste instantie niet geïndexeerd voor de zoekfunctie, maar na een dag wachten wel.
  • Citaten zijn weg. Dus als je op een bericht reageert, is na het overzetten de verbinding met het origineel weg.
  • Sommige foto's ontbreken en zijn een vraagteken. Dit komt mogelijk doordat er bestanden waren verplaatst naar een andere bestandslocatie met een externe app.
  • Media staan niet op de fotorol van de iPhone.
  • Live locatie uit het verleden zijn verdwenen.
  • Tags (@) hebben alleen een nummer, geen naam. Komt mogelijk doordat Whatsapp nog niet de toestemming had om contacten te lezen, maar dat lijkt me sterk omdat de injectie van berichten op de computer gebeurd en niet op de iPhone. Ook je eigen nummer heeft geen naam.
  • Telefoongesprekken en videogesprekken zijn niet terug te vinden.
  • Het is niet te zien dat een persoon een chat inkomt of uit de chat(groep) is gegaan. Niet gekeken, maar nummerwijzigingen zullen er vast ook niet instaan.
  • De hiervoor gemelde defecten zijn alleen van toepassing op geïmporteerde berichten. Nieuwe berichten en media werken naar verwachting.
  • Hier kan het programma niet veel aan doen, maar: emojis zien er anders uit op Android en iOS.
Dr fone heeft instructies die uitlegt hoe het werkt:
https://drfone.wondershar...r-backup-and-restore.html

Alleen één instructie was niet duidelijk, voor de rest kan iedereen met een beetje verstand van computers het wel volgen. De ene instructie was dat er bij het terugzetten kon worden ingelogd met elk nummer. Dit wekte de suggestie dat het niet uitmaakt welk nummer het is, maar dat is niet zo: het ingevulde nummer blijft uiteindelijk gebruikt worden.

Het programma werkt als volgt (over het algemeen zullen de meeste programma's zo werken):

Backup maken van Whatsapp op Android:
  1. Gebruiker maakt een lokale backup van Whatsapp met de ingebouwde functie van Whatsapp.
  2. Android debugging moet ingeschakeld worden zodat adb gebruikt kan worden.
  3. Applicatie installeert een oudere Whatsapp versie waarop de gebruiker opnieuw moet inloggen (internet is dus verplicht).
  4. Applicatie exporteert de nieuwe bestanden naar de computer zodat deze het later kan omzetten.
Berichten in Whatsapp op iOS zetten (dit deel kost 30 euro als je drfone gebruikt):
  1. Gebruiker logt in bij Whatsapp met het nummer dat uiteindelijk gebruikt moet worden. Als je een ander nummer gebruikt werkt het ook, maar dan eindig je dus met een ander nummer.
  2. Applicatie maakt een backup zoals iTunes zou doen (eerdere iTunes backups zijn ook gewoon zichtbaar in de applicatie).
  3. Applicatie ontsleutelt de backup en injecteert er de nieuwe Whatsapp gegevens. Hiervoor wordt een niet-officiële methode gebruikt. Dr fone vraagt overigens om om Find My Device/iPhone uit te zetten voordat het proces wordt begonnen.
  4. Applicatie zet backup terug.
  5. Na een herstart eindig je met een iPhone waarin de chatgeschiedenis en media vanuit Android in de iPhone app zijn geïnjecteerd.
Relevante versies:
  • dr fone 10.3.8 voor macOS
  • Whatsapp 2.21.21.22 (iOS, tijdens migratie geïnstalleerd)
  • Whatsapp 2.21.60.16 (iOS, 2.21.71 volgens App store)
  • Android 9 (Pie)
  • iOS 14.4.2

[Voor 6% gewijzigd door Rob Wu op 18-04-2021 00:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Basho
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 20:29

Basho

Sample Text

Rob Wu schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:25:
[...]

Ik had afgelopen week Whatsapp overgezet van Android naar iOS, en had hetzelfde probleem. Na een dagje wachten was het geïndexeerd. Had ook al geprobeerd om Whatsapp en iOS te updaten maar dat maakte geen verschil.

Voor degenen die overwegen dit programma te gebruiken, Dr fone (1 jaar geldig, 1-5 apparaten) kost inclusief BTW net iets meer dan €30 (meerdere betaalmethoden waaronder PayPal en iDeal). Het maken van een backup vanaf Android is gratis, het terugzetten op iOS vereist betaling.

Het werkt grotendeels:
  • Alle tekstberichten zijn aanwezig.
  • Media zoals foto's, video's, spraakberichten en bijlages zijn aanwezig.
  • Berichten met een ster hebben nog steeds een ster.
  • Namen van contacten bij chatberichten zijn zichtbaar zodra Whatsapp op iOS weer toegang tot het adresboek heeft.
  • Whatsapp profiel is ongewijzigd. Tijdens de registratie wordt wel een naam gevraagd, maar waarschijnlijk wordt deze overschreden. Deze observatie op basis van het feit dat de profielfoto niet werd opgegeven bij registratie maar wel werd teruggezet.
... maar werkt niet geheel vlekkeloos. Opmerkingen:
  • Berichten zijn in de eerste instantie niet geïndexeerd voor de zoekfunctie, maar na een dag wachten wel.
  • Citaten zijn weg. Dus als je op een bericht reageert, is na het overzetten de verbinding met het origineel weg.
  • Sommige foto's ontbreken en zijn een vraagteken. Dit komt mogelijk doordat er bestanden waren verplaatst naar een andere bestandslocatie met een externe app.
  • Media staan niet op de fotorol van de iPhone.
  • Live locatie uit het verleden zijn verdwenen.
  • Tags (@) hebben alleen een nummer, geen naam. Komt mogelijk doordat Whatsapp nog niet de toestemming had om contacten te lezen, maar dat lijkt me sterk omdat de injectie van berichten op de computer gebeurd en niet op de iPhone. Ook je eigen nummer heeft geen naam.
  • Telefoongesprekken en videogesprekken zijn niet terug te vinden.
  • Het is niet te zien dat een persoon een chat inkomt of uit de chat(groep) is gegaan. Niet gekeken, maar nummerwijzigingen zullen er vast ook niet instaan.
  • De hiervoor gemelde defecten zijn alleen van toepassing op geïmporteerde berichten. Nieuwe berichten en media werken naar verwachting.
  • Hier kan het programma niet veel aan doen, maar: emojis zien er anders uit op Android en iOS.
Dr fone heeft instructies die uitlegt hoe het werkt:
https://drfone.wondershar...r-backup-and-restore.html

Alleen één instructie was niet duidelijk, voor de rest kan iedereen met een beetje verstand van computers het wel volgen. De ene instructie was dat er bij het terugzetten kon worden ingelogd met elk nummer. Dit wekte de suggestie dat het niet uitmaakt welk nummer het is, maar dat is niet zo: het ingevulde nummer blijft uiteindelijk gebruikt worden.

Het programma werkt als volgt (over het algemeen zullen de meeste programma's zo werken):

Backup maken van Whatsapp op Android:
  1. Gebruiker maakt een lokale backup van Whatsapp met de ingebouwde functie van Whatsapp.
  2. Android debugging moet ingeschakeld worden zodat adb gebruikt kan worden.
  3. Applicatie installeert een oudere Whatsapp versie waarop de gebruiker opnieuw moet inloggen (internet is dus verplicht).
  4. Applicatie exporteert de nieuwe bestanden naar de computer zodat deze het later kan omzetten.
Berichten in Whatsapp op iOS zetten (dit deel kost 30 euro als je drfone gebruikt):
  1. Gebruiker logt in bij Whatsapp met het nummer dat uiteindelijk gebruikt moet worden. Als je een ander nummer gebruikt werkt het ook, maar dan eindig je dus met een ander nummer.
  2. Applicatie maakt een backup zoals iTunes zou doen (eerdere iTunes backups zijn ook gewoon zichtbaar in de applicatie).
  3. Applicatie ontsleutelt de backup en injecteert er de nieuwe Whatsapp gegevens. Hiervoor wordt een niet-officiële methode gebruikt. Dr fone vraagt overigens om om Find My Device/iPhone uit te zetten voordat het proces wordt begonnen.
  4. Applicatie zet backup terug.
  5. Na een herstart eindig je met een iPhone waarin de chatgeschiedenis en media vanuit Android in de iPhone app zijn geïnjecteerd.
Relevante versies:
  • dr fone 10.3.8 voor macOS
  • Whatsapp 2.21.21.22 (iOS, tijdens migratie geïnstalleerd)
  • Whatsapp 2.21.60.16 (iOS, 2.21.71 volgens App store)
  • Android 9 (Pie)
  • iOS 14.4.2
Ik was een beetje aan het Googlen en kwam dit bericht tegen. Ik loop tegen een heel vervelend issue aan. Als ik de Media open in een chat, worden de thumbnails geladen. Wanneer ik een foto open, zijn deze thumbnails gek genoeg grijs (onderaan in het lint).

Nu dacht ik slim te zijn: ik heb een reservekopie gemaakt van WhatsApp, WhatsApp verwijdert, opnieuw geïnstalleerd en de backup laten herstellen. Dit zorgde er helaas niet voor dat de thumbnails terugkwamen. Iemand anders suggesties?

Het toevoegen van foto's aan een album o.i.d. werkte helaas ook niet.
Ik heb hetzelfde probleem ook bij de telefoon van mijn vriendin.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-01 23:43

MankE NeliZ

Geen matches

WhatsappHack schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:16:
[...]

Je zou kunnen proberen om nu een back-up te maken naar iCloud vanuit WhatsApp’s instellingen en dan WhatsApp opnieuw installeren. Misschien herindexeert ie dan alles.
Het heeft even geduurd maar vorige week iCloud back up van Whatsapp gemaakt, app verwijderd en weer geïnstalleerd. Zoekfunctie is weer hersteld! Dank voor de tip 👍🏼😄

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Basho

Basho

Sample Text

MankE NeliZ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Het heeft even geduurd maar vorige week iCloud back up van Whatsapp gemaakt, app verwijderd en weer geïnstalleerd. Zoekfunctie is weer hersteld! Dank voor de tip 👍🏼😄
Werken bij jou de thumbnails als je een foto opent zoals bovengenoemde foto laat zien?

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03 08:33
Is dit ondertussen makkelijker en mogelijk geworden zonder betaalde software?
Ik lees her en der dat het in beta versies van Whatsapp zou moeten zitten maar heel duidelijk wordt het allemaal niet.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

icecreamfarmer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:38:
Is dit ondertussen makkelijker en mogelijk geworden zonder betaalde software?
Ik lees her en der dat het in beta versies van Whatsapp zou moeten zitten maar heel duidelijk wordt het allemaal niet.
Nee. Samsung heeft Facebook betaald voor exclusiviteit en Facebook is boos op Apple + kan Android gebruikers veel beter tracken, dus voorlopig zal het nog even eenrichtingsverkeer zijn.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:17
Basho schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Ik was een beetje aan het Googlen en kwam dit bericht tegen. Ik loop tegen een heel vervelend issue aan. Als ik de Media open in een chat, worden de thumbnails geladen. Wanneer ik een foto open, zijn deze thumbnails gek genoeg grijs (onderaan in het lint).

Nu dacht ik slim te zijn: ik heb een reservekopie gemaakt van WhatsApp, WhatsApp verwijdert, opnieuw geïnstalleerd en de backup laten herstellen. Dit zorgde er helaas niet voor dat de thumbnails terugkwamen. Iemand anders suggesties?

Het toevoegen van foto's aan een album o.i.d. werkte helaas ook niet.
Ik heb hetzelfde probleem ook bij de telefoon van mijn vriendin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik loop ook tegen dit probleem aan.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Basho

Basho

Sample Text

Asterion schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:45:
[...]

Ik loop ook tegen dit probleem aan.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb 't maar geaccepteerd.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:17
Basho schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:30:
[...]

Ik heb 't maar geaccepteerd.
'k heb het uiteindelijk maar anders opgelost.

Enkel de chats zijn overgeplaatst omdat ik daar net wat meer belang aan hecht.
De foto's plaats ik dan wel allemaal in een apart mapje op de Iphone.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee