boe2 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:27:
[...]
Nu cherrypick je wel 2 gametitels uit die -enorm- cpu/core afhankelijk zijn, wat totaal niet de evolutie is die we zien in de toekomst (niet op zijn minst omdat de huidige generatie spelconsoles heel crappy CPU's hebben). Benchmarks van andere games tonen aan dat 1500X en 1600X HEEL dicht bij elkaar zitten qua performance.
Kijk,dat jij beslist hebt om een 1600X te kopen is goed voor jou, maar waarom je benchmarks gaat cherrypicken om me te proberen spijt te doen krijgen van de aankoop van een prima CPU, tot het punt dat hij "over een jaar niet meer voldoet" ontgaat me een beetje
Ik vraag me trouwens af wtf er gaande is met die GTA5 benchmarks. Op andere sites toont GTA5 een stuk hogere framerates, en met mijn phenom 2 kon ik met medium settings ook aan 60FPS geraken.
En het is ook niet zo zeer de bedoeling om je spijt te laten hebben van je CPU aankoop. Ik geef alleen aan dat Quadcores futureproof waren in 2010-2012 nu niet meer.
Ik heb nog niet een echt moeite gedaan om te cherry picken ik kan nog wel een langere lijst oplepelen als het moet. Het gaat er gewoon omdat steeds meer games betere multicore support hebben en je dus winst ziet bij CPU met meer dan 4 cores en meer dan 8 threads.
Waar de 2600K eerst amper sneller was dan de 2500K en de FX 8350 altijd langzamer was. Zijn er vandaag de dag genoeg games waar de FX 8350 de 2500K wel verslaat en soms zelfs de 2600K en waar de 2600K aanzienlijk sneller is dan de 2500K.
Dus mijn mening is de tijd voor quad cores is een beetje voorbij als je NU een systeem koopt wat 3 jaar mee moet zou IK niet meer voor een quad kiezen. Dat is mijn persoonlijke menig en daar hoef je het niet mee eens te zijn.
En natuurlijk zijn er genoeg games waar de verschillen klein zijn. De meeste game engines zijn oud en benutten misschien 2-4 cores dan zul je weinig verschil zien.
In in aantal moderne games is het een ander verhaal en daar zal het wel meer naar toe gaan of je het wil of niet. Multi core is gewoon de toekomst. Snelle quad cores zouden te veel stroom verbruiken dus gaan ze voor wat lager geclockte 6 en 8 cores. Zie ook intel's 4,6,8 en 10 core lineup.
En daarnaast heb ik nooit gezegt dat hij over een jaar niet meer voldoet. Alleen dan heb je de kans dat de verschillen wel groter worden naar maten er nieuwe games uit komen en dat de CPU's met meer cores dan meer voorsprong krijgen. Nogmaals het ligt helemaal aan je GPU wellicht heb je door de GPU keuze geen nadeel van die langzamere CPU.
In mijn ogen maak je het negatiever dan het bedoelt is.
[
Voor 8% gewijzigd door
Astennu op 14-04-2017 11:59
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....