DaniëlWW2 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:09:
Ik denk dat je onderschat hoe slecht ultra draait voor de meeste games. Ik kan bijvoorbeeld de Witcher 3, waar ik op het moment helemaal aan verslaafd ben, gewoon met vrijwel alles high spelen. Om een of andere reden had ik het Nvidia Hairworks meteen maar uitgezet.
Het slechtste dat ik krijg is 45fps in Novigrad. De rest van de game is al snel 60+ tot 80 fps. Mijn monitor kan maar 75hz aan dus dat is helemaal goed. Dat met een 7950 @880. Dat is een behoorlijke prestatie voor een game van dit kaliber. Verder is het ook leuk om soms MSI afterburner even aan te zetten om al die cores te zien.

Ultra is voor mijn grafische kaart al een paar jaar lang geen optie voor de meeste nieuwe AAA spellen dus het ontbreekt aan praktijkervaring, mijn grafische kaart (7850) kreunt vaak al wanneer je AA ietwat hoger zet.

Ik zie aan de scores hoeveel verschil het maakt en ik heb enig idee wat die ultra-instellingen doen (in essentie veel meer herhalingen van allerlei loops met rekenwerk). Ja, ultra instellingen is onzinnig tenzij je een screenshot neemt.
The Witcher 3 hoop ik in juni (jawel, Steam Summer Sale en wat andere sales) toe te kunnen voegen aan mijn 'collectie' van spellen. Ik vond de prijs de laatste keer nog wat te hoog (30 euro voor het complete pakket) en het steekte mij dat we hier aanzienlijk meer moesten betalen dan in Engeland (20 pond, de pond is al lang geen 1,5 euro meer waard). Op zich is het best een eerlijke prijs voor het spel, daar niet van. Maar data is offtopic voor hier.
Ik zou ook bewust wachten met het te spelen totdat ik een paar weken lang geen verplichtingen heb want ik verwacht dat ik dat spel erg veel ga spelen in een erg korte tijd. Dat en Rise of the Tomb Raider. Hopelijk zijn tegen die tijd aangekondigde nieuwe 1440p monitors (LG en Samsung) uit zodat we eens wat anders kunnen kiezen dan Acer en Asus.
Goed zo, wacht op de Vega kaarten.

Ook als je iets anders zou kopen, andere kaarten worden waarschijnlijk minder duur zo gauw Vega uitkomt.
Barnacules Nerdgasm (hij werkte vroeger voor MS als testmanager) heeft een aardige video hierover gemaakt. TechCity heeft er ook een video over gemaakt maar die heb ik nog niet gezien.
Samenvatting.
MS gebruikt honderden domeinen die ingezet kunnen worden om data te laten versturen van de PC's naar MS, al deze domeinen moeten geblokkeerd worden op firewallniveau. Wat je met registertweaks niet kan uitschakelen blokkeer je door de lijn af te snijden maar dan probeert Windows10 nog wel om naar huis te bellen. Er is een programma (van hetzelfde bedrijf als Spybot Search and Destroy, dat bedrijf is te vertrouwen), iets met anti-beacon in de naam) wat automatisch die registerwijzigingen aanbrengt en allerlei domeinen blokkeert. Het succes hiervan valt en staat natuurlijk met de kwaliteit waarmee het wordt geupdate. Het is een sideproject van dat bedrijf wat ze hebben gedaan als service (en PR-tool voor hun andere producten). Let op met programma's die hetzelfde beloven, het is een rijke bron van malware!
Ik heb zelf een week lang W10 gerpobeerd (vandaar mijn ervaring hiermee) maar toen besloten om maar weer te 'downgraden', onder andere omdat ik maar niet aan de lelijke kleuren van de venster kon wennen. Ik zal eens een screenshot plaatsen om het te illustreren.

Over smaak valt te twisten (al verwacht ik dat de meeste van jullie de kleur in het onderste plaatje aangenamer vinden, zeker als je het in het groot ziet , het is rustiger en zo hoort het voor iets wat ondersteunend is en niet echt een functie heeft) maar wat je ook doet, je krijgt die kleur bij W10 niet zoals je het bij W7 kunt afstellen. Er zit een geheime kleurenmixer ingebouwd in W10 maar daar heb je niets aan want 99% van de kleuren blokkeert die, waarschijnlijk doordat in het register waarden worden geclipt. Met veel zoeken kwam ik een uitleg van een MS-medewerker tegen, ze blokkeren andere kleuren dan hele felle kleuren omwille van zeer slechtziende mensen. Fijn voor de rest van ons.

Voor sommige mensen zal het misschien als aanstellerij overkomen maar ik krijg koppijn van die belachelijk felle kleuren en dat grijs vind ik nogal saai en lelijk.
Ik heb geen idee of dat die W7 schillen die zijn gemaakt voor W8 en later werden geupdate voor W10 werken om dit fatsoenlijk te krijgen, ik heb gelukkig heel het W8 tijdperk (en het Vista-tijdperk, voor Windows heb ik blijkbaar wel een goede timing

) ovegeslagen.
Persoonlijk vind ik de icoontjes in de randen van de vensters (minimaliseer, maximaliseer, sluit) van W7 ook mooier, ik begrijp niet waarom MS dit heeft gedwongrade voor W10.
Anyway, het is ook mogelijk om W10 in een virtuele machine te draaien onder Linux. Ja, je kan ook alle spellen op die manier spelen. Op die manier geef je Microsoft in ieder geval geen toegang op het laagste hardwareniveau. Je kan zodoende alles wat wel onder Linux draait onder Linux draaien en telemetrie van Microsoft blokkeren en achterdeurtjes voor geheime diensten (google er maar eens naar, onze oosterburen hebben er het een en ander over geschreven) gesloten houden. Ik moet zelf ook nog de details uitzoeken maar ik zag het Wendell van Level1Tech doen en die man heeft er het nodige verstand van. De moeite waard om eens te onderzoeken.
[
Voor 58% gewijzigd door
Verwijderd op 10-04-2017 02:11
]