[stampede 16] Stemtopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14

Bubbles

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

smoking2000

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:47

FreezeXJ

Afbeeldingslocatie: http://roarnet.nl/dpc.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 16 - will DPC be great again?

16 stampedes, en we gaan door!
Jawel, we zijn aangekomen bij nummer 16, Will DPC be great again :P .
Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht (een groooote lijst dit jaar), en iedere koe die meestampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen, en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn er om te veranderen, dus zetten we ze hier maar weer even neer:

1 - Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet!
Voor mensen met meer projecten, geldt dat je niet op het project mag stemmen waar je meer dan 50% van je power op hebt. Op die manier kom je ook nog eens ergens anders :)

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

Wanneer begint het feest?
Eigenlijk nu al. Je mag nu stemmen, tot 25 maart 23:59:59. Daarna is er eventjes tijd om warm te draaien en voor de statsbakkers om mooie stampedestats in elkaar te gaan zetten voor ons allemaal! Per 1 april klinkt het startschot, de traditie inmiddels. Je hebt dan de hele maand april om er iets moois van te maken, en op 30 april om precies 23:59:59 houden we er weer mee op. Een beetje proefdraaien is geen probleem, maar het idee is dat we vanaf 1 april echt losgaan... Voor een mooi grafiekje (we leven voor de stats tenslotte }:O ) wil je opeens maximale power hebben... Let op: Vroeger hielden we niet zo van sparen, omdat dat teamstats vertekende. We hebben nu weliswaar geen stampede-teams meer, maar veel projecten hebben korte deadlines op WU’s zitten, dus aangeraden wordt het nog steeds niet. ;)

Net zoals vorig jaar vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?

Waarop stemmen we?
Sinds afgelopen jaar staan we toe dat er ook op projecten kan worden gestemd welke GPU clients draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia, Intel of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort overzichtje. Verder hebben we de projecten even uitgesplitst in simpele, gewoon werkende projecten en de gevallen waarbij er mogelijk nog hikjes in kunnen zitten (niet genoeg werk, of een lastige installatie). We willen ze niet per direct afschrijven, maar het blijft wel iets om rekening mee te houden.

Dit jaar kan ook weer gestemd worden op de projecten die al eens een stampede hebben mogen mee maken, want zeg nu zelf, er zijn best projecten bij waar we een stevige duw in de rug kunnen gebruiken. Daarnaast hebben we de regel losgelaten dat DPC geen eerste mag staan om als stampedeproject in aanmerking te komen.

Aanbevolen:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
RC5-72 - AMD/NVidia Breken van een 72-bit encryptie, gewoon ouderwets brute-force :)
Collatz Conjecture - AMD/NVidia Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had een jaartje terug weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, DPAD-Muon, factorisatie, en Evolution@home
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)
GPUGRID - AMD/NVidia wrapper, met verschillende projecten, biologisch van aard.
OGR-28 - Rekenwerk aan wiskundig rekenwerk, in dit geval voor Optimal Golomb Rulers, waarbij de afstand van maatstreepjes nergens hetzelfde mag zijn.
SETI@home - AMDNVidia/Intel Vind je eigen alien! Project luistert naar signalen uit de ruimte, en analyseert deze.
Asteroids@Home - Astroiden opsporen, en eigenschappen ervan berekenen.
Minder geschikt:
NFS - Niet geschikt voor oudere pc’s en vraagt zeer veel geheugen. Voordeel voor Linux Number Field Sieve, oftewel het ontbinden van getallen in factoren, maar dan groot. Heel groot.
PSP-PRP - Handmatig in te stellen client, registratie moet door admin doorgevoerd worden. Gerelateerd aan Seventeen or Bust, berekent dit project ook priemgetallen, maar van net iets andere typen.

Voorgesteld door onze Vault-koeien:
Numberfields@home, Wiskundig, getallenleer
Citizen Science Grid, Diverse wetenschappelijke projecten. o.a. Wildlife@home, DNA@Home
Universe@home, Astronomie, rekenkracht voor o.a. supernova's, gravitatiegolven, extra heldere röntgenbronnen
Voorgaande (nog) beschikbare stampede projecten:
Rosetta@Home, Medisch, onderzoek naar de 3D structuur van eiwitten met als doel het ontwikkelen van oplossingen voor enkele veel voorkomende ziekten.
Folding@Home, Medisch, onderzoek naar hoe eiwitten vouwen om defecten op te sporen en te voorkomen
WorldCommunityGrid, diverse projecten o.a. Tubercoluse, AIDS, Ebola (ook stampedeproject 2016)
Einstein@Home, Astronomie, onderzoek aan pulsars m.b.v. diverse telescopen/satellieten
Cosmology@Home, Astronomie, het ontwikkelen van modellen die leiden tot een goede beschrijving van de structuur van het heelal
TheSkynetPOGS, Astronomieproject waar het spectrale dekkingsgebied van GALEX, Pan-STARRTS1 en WISE bij elkaar wordt geharkt, om een multi-wavelength UV-optical-NIR melkweg-atlas te maken van het 'nabije' universum.
Primaboinca, Wiskundig, onderzoek aan twee hypotheses uit de getallenleer.
TN-Grid, bieden momenteel gene@home. Meer informatie over gene@home
VGTU project@Home, biedt op dit moment: VGTU@Home application for dynamic visual cryptography based on non-linear oscillations
Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Vorige topics en errata
Voor de nostalgie een lijstje van projecten waar de stampede al eerder voorbij is gedenderd:

Voorgaande stampede projecten
• Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
• Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
• Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
• Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
• Stampede 5. Rosetta@Home
• Stampede 6. Folding@Home
• Stampede 7. SeventeenOrBust
• Stampede 8. WorldCommunityGrid
• Stampede 9. Einstein@Home
• Stampede 10. MalariaControl (reeds afgelopen)
• Stampede 11. Docking@Home (reeds afgelopen)
• Stampede 12. Cosmology@Home
• Stampede 13. TheSkynetPOGS
• Stampede 14. Primaboinca
• Stampede 15. WorldCommunityGrid

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van smoking2000, op de welbekende plaats.

TS schaamteloos gejat van vorig jaar en het jaar daarvoor, en aangepast waar nodig

[ Voor 2% gewijzigd door FreezeXJ op 10-03-2017 13:36 . Reden: POEM@Home verwijderd ]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

GPUGRID

Afbeeldingslocatie: http://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

[ Voor 99% gewijzigd door Cow_tipping op 12-03-2017 13:44 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:43
Is er ook een stemwijzer voor de zeverende kiezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Milkyway

[ Voor 48% gewijzigd door Damic op 07-03-2017 16:57 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Asteroids@Home

Als ik niet naar groene vliegende mannetjes mag zoeken, dan maar naar vliegende brokstukken 8)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Nu online

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Topicstarter
Tweakers heeft de cookiewall weer aangepast waardoor de vote counter niet meer werkt, daar zal ik weer aan moeten sleutelen. :(

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:59

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Citizen Science Grid lijkt mij wel een geschikte kandidaat.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
SETI@home - terug naar het project waar ik héél veel jaar geleden mee begon en ik zie dat het op een Intel GPU draait, kan ik misschien eindelijk nog eens iets doen met mijn MacBook Pro waar zo'n ding in zit!

Ik probeer te vinden hoe ik in het verleden aangemeld ben geweest, maar ik zie mezelf niet meer in de memberlijst staan, vermoedelijk iets gereset toen SETI naar BOINC overging? (Ik zei al: "heel veel jaar geleden" :+) Nou ja, maak wel een nieuwe user aan als het dit project wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-06 02:11

ongekend41

Division Brabant

Citizen Science Grid

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:28

OB1

Mijn stem gaat naar Seti@Home, ik heb al lang geen DC gedaan en wil wel meehelpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door OB1 op 07-03-2017 10:06 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Laatst online: 22-06 10:06

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik ga voor Seti@Home.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Bij gebrek aan een algemeen topic dus maar hier:
Heb niet echt een voorkeur, zal wel meedoen met wat gekozen wordt.
Ok, aangezien het als enige intel gpu ondersteund en dat gewoon een dikke plus is voor de andere, kies ik ook voor SETI@home. Heb alvast even getest of het werkt en dat gaat prima :)

[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 14-03-2017 13:17 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 18:18
+1 voor Seti@Home. Is het oudste project en zou mooi zijn als er eens aandacht hier aan gegeven wordt. Ook werkt het prettig met je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 08:00
Citizen Science Grid

[ Voor 14% gewijzigd door Destrega op 07-03-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19
Mensen let erop dat je je stem dikgedrukt zet en een enkele keuze geeft, anders wordt je stem niet meenomen.

@miyazakiman @Damic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
DukeBox schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:39:
Bij gebrek aan een algemeen topic dus maar hier:
Heb niet echt een voorkeur, zal wel meedoen met wat gekozen wordt.
Ik sluit me hier bij aan. Zal ook wat bijdragen, maar heb niet echt een voorkeur voor een project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
Kan men tijdens de stemming nog van stem wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321707

In jouw geval wel daar je stem niet vetgedrukt is. Edit: inmiddels aangepast
Maar naar ik begrepen heb, wordt het op prijs gesteld om niet je stem te veranderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 07-03-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-06 14:45
Dus, ik heb m'n BAM account alvast afgestoft zodat ik jullie kan gaan helpen tijdens de komende stampede..

Ik ga echter niet meestemmen in dit topic, iets met te weinig kennis.

Zou het dan wel met een laptop van het werk doen, dus kan alleen met een Intel CPU/GPU meestampen

[ Voor 22% gewijzigd door biertjuh? op 07-03-2017 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 23:01
Ik ga ook niet meestemmen maar ga ook meedoen in het project wat gekozen word

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CSG

Edit: Weet niet of ik hier op mag stemmen. Wij Vault-hunters wisselen erg vaak van project.
Op dit moment zit mijn output op CSG maar alleen maar daar het gewenste project geen werk heeft.

Edit2: Stem veranderd naar onthouding.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 10-03-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik hoop vooral een keer op een GPU project, daar is toch al meerdere jaren vraag naar. Echter zal ik bij Seti moeten skippen dan, iets met AMD/Ati enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-06 22:12
Rosetta

[ Voor 14% gewijzigd door westlym op 07-03-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Destrega schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:24:
Kan men tijdens de stemming nog van stem wisselen?
Kan: ja. Pas je post aan waar je je initiele stem in hebt gemaakt.

Dat gezegd hebbende...
Het wordt alleen niet zo gewaardeerd als je dit gaan doen om zodoende tactisch te gaan stemmen tegen het einde aan om te voorkomen dat een ander project wint. We kunnen het niet verbieden, maar raden het wel af, zodat het fair blijft voor iedereen: als je ergens op stemt verwachten we eigenlijk ook dat je mee doet als jouw* gekozen project het niet is geworden.

*Dit is even niet persoonlijk op Destrega bedoelt, maar geldt voor iedereen.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
Bubbles schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:34:
[...]

Kan: ja. Pas je post aan waar je je initiele stem in hebt gemaakt.

Dat gezegd hebbende...
Het wordt alleen niet zo gewaardeerd als je dit gaan doen om zodoende tactisch te gaan stemmen tegen het einde aan om te voorkomen dat een ander project wint. We kunnen het niet verbieden, maar raden het wel af, zodat het fair blijft voor iedereen: als je ergens op stemt verwachten we eigenlijk ook dat je mee doet als jouw* gekozen project het niet is geworden.

*Dit is even niet persoonlijk op Destrega bedoelt, maar geldt voor iedereen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
De laatste tijd draai ik vooral TN-Grid (maar die hebben nu geen werk), TheSkynetPOGS (is 3 jaar geleden al op gestampt) en Citizen Science Grid (mag ik niet op stemmen, heb ik de meeste output op).

Mijn voorkeur gaat uit naar een Physical / of Bio Science project waar redelijk wat DC-Vault punten te behalen zijn, dan blijft voor mij Universe@home over.

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 21:24

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Citizen Science Grid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoking2000
  • Nu online

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Topicstarter
smoking2000 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 07:31:
Tweakers heeft de cookiewall weer aangepast waardoor de vote counter niet meer werkt, daar zal ik weer aan moeten sleutelen. :(
Ik heb een workaround gevonden: het gebruiken van de Python urllib User-Agent. Mijn test case in Python werkte gister wel (en kreeg het cookieAcceptForm in zijn geheel niet), en dat het aanpassen van de User-Agent voldoende zou kunnen zijn werd bevestigd in GoT cookie wall & WWW::Mechanize.

Door de HTTPS proxy voor images e.d. wordt de vote graph in de eerste post echter niet tijdig ververst.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
Seti@Home

Seti was ook leuk geweest, maar zonder AMD support lijkt me dat we daar door teveel koetjes zullen missen.
Ik hoor net dat seti wel degelijk AMD ondersteunt. Met die nieuwe informatie ga ik mijn project keuze wijzigen (hoewel ik weet dat daar op gefronst word lijkt dit me toch een geldig excuus O-) )

[ Voor 55% gewijzigd door enthernal op 08-03-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 20:42
Ik stem Universe@home

[ Voor 14% gewijzigd door A-Jay op 08-03-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben 1 van de weinigen die af en toe wat laten zien bij GPUGRID, lijkt mij leuk om daar wat meer te zien.

Hoewel het aantal WU's wat tegenvalt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik zou het inderdaad wel leuk vinden als voor het eerst de GPU's mee kunnen stampen, hetzij van 1 kamp. Maar volgens mij nog niet eerder gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Stem er allemaal massaal op en het gaat gebeuren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 15:05
Ik lees tot mijn verbazing dat Seti@Home geen AMD zou ondersteunen. Volgens mij ondersteunen ze dat al jaren. Zie bijvoorbeeld deze paginamemt de lijst van beschikbaar apps:
https://setiathome.berkeley.edu/apps.php (de AMD versies staan onder de naam ATI vermeld).
Ook in de lijst van best presterende computers (https://setiathome.berkeley.edu/top_hosts.php) staan AMD systemen (b.v. op de derde plek) en deze systemen leveren ook werk af dat met de AMD GPUs is gedaan.
Ik doe te veel werk op Seti om daar op te mogen stemmen, dus ik denk nog even na voordat ik mijn stem uitbreng ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
In dat geval
Seti@Home

[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 08-03-2017 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
BetelgeuseFive schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:29:
Ik lees tot mijn verbazing dat Seti@Home geen AMD zou ondersteunen. Volgens mij ondersteunen ze dat al jaren. Zie bijvoorbeeld deze paginamemt de lijst van beschikbaar apps:
https://setiathome.berkeley.edu/apps.php (de AMD versies staan onder de naam ATI vermeld).
Ook in de lijst van best presterende computers (https://setiathome.berkeley.edu/top_hosts.php) staan AMD systemen (b.v. op de derde plek) en deze systemen leveren ook werk af dat met de AMD GPUs is gedaan.
Ik doe te veel werk op Seti om daar op te mogen stemmen, dus ik denk nog even na voordat ik mijn stem uitbreng ...
Je hebt helemaal gelijk. Ik ga de startpost aanpassen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik stem blanco en ik zal dan met 4 AMD GPU's mee crunchen om de DPC weer eens op de kaart te zetten. Altijd leuk als je andere teams dan ziet reageren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Laatst online: 23-06 17:40
Misschien is het handig om zowel een GPU als een CPU project aan te wijzen?

Bij GPU-projecten zal er toch een aantal koeien niet mee (kunnen) doen omdat ze geen capabele GPU hebben en het inzetten van CPUs op die projecten meestal zinloos is.. En bij een CPU-project zullen er koeien zijn die het jammer vinden dat ze hun brand new <insert monster GPU> niet kunnen inzetten.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47852

^^ Goed Idee! Voor mijn CPU's dan Universe@home en voor mijn GPU's wil ik dan wel op Seti@home gaan draaien

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 47852 op 08-03-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserdesign
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 22:55
Ik heb geen voorkeur als ik m'n AMD gpu kan inzetten is het helemaal top
En anders is het ook zo
Stampede here we come

moooooooooh fx8350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantalion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-04-2020
TN-Grid

Kijk uit naar het resultaat :)

[ Voor 16% gewijzigd door dantalion op 15-03-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
DigiK-oz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:21:
Misschien is het handig om zowel een GPU als een CPU project aan te wijzen?

Bij GPU-projecten zal er toch een aantal koeien niet mee (kunnen) doen omdat ze geen capabele GPU hebben en het inzetten van CPUs op die projecten meestal zinloos is.. En bij een CPU-project zullen er koeien zijn die het jammer vinden dat ze hun brand new <insert monster GPU> niet kunnen inzetten.
Veelal hebben GPU projecten ook wel CPU taken, sowieso heb je een stukje CPU nodig voor de GPU taken.
Als ik in die lijst kijk van BetelgeuseFive zie ik CPU op basis van SSE en GPU (zowel AMD/nVidia als intel iGPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrible T
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 17:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrible T
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 17:55
Ging iets fout ergens 7(8)7

kies TN-Grid

Lijkt erop dat in april weer werk is:
http://gene.disi.unitn.it/test/forum_thread.php?id=162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Laatst online: 23-06 17:40
Suicyder schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:51:
[...]

Veelal hebben GPU projecten ook wel CPU taken, sowieso heb je een stukje CPU nodig voor de GPU taken.
Als ik in die lijst kijk van BetelgeuseFive zie ik CPU op basis van SSE en GPU (zowel AMD/nVidia als intel iGPU)
Natuurlijk is dat zo, maar een CPU (only) inzetten op een project wat ook GPU ondersteunt is meestal "zinloos", als in een beetje GPU doet zo maar 10+ keer zoveel als een recente quadcore CPU.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserdesign
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 22:55
Seti@Home lijkt me wel iets omdat ik daar ook mijn eerste boinc project had

moooooooooh fx8350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 22:28
Aangezien je niet mag stemmen op iets wat je al doet: Citizen Science Grid > DNA@Home
Anders ga ik natuurlijk voor WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn stem veranderd naar onthouding, daar ik waarschijnlijk niet had mogen stemmen op CSG. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 18:47

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Mensen, even een heads-up: POEM@Home is sinds oktober vorig jaar helaas afgesloten, dus ik heb em verwijderd uit de TS. Als je erop gestemd hebt, zou je dan je keuze willen wijzigen?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GPUGRID - AMD/NVidia wrapper, met verschillende projecten, biologisch van aard.

*O*

Eigenlijk maakt mij het niet zo heel veel uit. Ik doe mee voor de stats #statshoer en natuurlijk het GoT groepsgevoel.
En dan heb ik reden om weer te kunnen reageren in het DPC stampede topic

[ Voor 51% gewijzigd door Viper® op 10-03-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 14:27

Camulos

Stampert

Seti@Home
om de nostalgie :)

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 13:09
Seti@Home
:)

[ Voor 21% gewijzigd door DVDL op 11-03-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

smoking2000 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:11:
[...]

Ik heb een workaround gevonden: het gebruiken van de Python urllib User-Agent. Mijn test case in Python werkte gister wel (en kreeg het cookieAcceptForm in zijn geheel niet), en dat het aanpassen van de User-Agent voldoende zou kunnen zijn werd bevestigd in GoT cookie wall & WWW::Mechanize.

Door de HTTPS proxy voor images e.d. wordt de vote graph in de eerste post echter niet tijdig ververst.
Goed om te horen/zien.
Moet ik de afbeelding uit de eerste reactie verwijderen?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Nu online

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Topicstarter
Cow_tipping schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:43:
Moet ik de afbeeding uit de eerste reactie verwijderen?
Niet per se. De proxy update de image wel periodiek, maar niet elke keer als het opnieuw gegenereerd is.

Als je een clickable link van de image maakt is het eenvoudig om naar de actuele versie te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

Huh. stemmen.
GPUGRID gaat mijn stem naar toe. draai op dit moment al seti. hoop natuurlijk dat seti gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Aliens it is :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh intelligent aliens, gaan we wat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Citizen Science Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253680

Citizen Science Grid

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 253680 op 14-03-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Yes, nog meer mensen voor citizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03-2023
Citizen Science Grid

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Nu online

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Topicstarter
Je hebt al gestemd op Rosetta (westlym in "[stampede 16] Stemtopic"), maar die wordt niet geteld vanwege de foutieve bold markup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Seti@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:59
GPUGRID

Sinds afgelopen jaar zowel GPU als CPU upgrade gegeven dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Laatst online: 05:05

Grandmasg

What ever!!!!

Seti@Home

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Seti@Home

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-06 22:16

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

Die aliën is toch jaren geleden al gevonden??? of bleek dat vals alarm? dan moet er weer als een dolle op Seti@home gebonkt worden.

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:09

jeroenathome

Een regel tekst

Weet jij zeker dat de gevonden alien de enigste is in het melkwegstelsel of zullen er meer zijn?

We blijven zoeken tot we overal antwoord op hebben.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SETI heeft nog nooit wat gevonden. Voor mensen die het gezoek naar aliens niet zo nuttig vinden, Ze hebben ook het subproject AstroPulse. Echter ik geloof niet dat er veel GPU-werk voor dat subproject is. De vaste krakers op SETI zullen er wel meer over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Laatst online: 14-06 19:00

Balachmar

The truth is out there

Oeh... Ik krijg een link van een vriend van me naar het boinc project.
Voor hem was het nieuw, ik zei ik ken dat al JAREN! Begint wel weer te kriebelen.
Ik zie nog een aantal bekende namen van ergens rond 2000. :)
Heeft het nut als ik nog een Q6600 en een Nvidia 6600GT ofzo aanzwengel?
Verder alleen maar laptops die ik liever niet meer lawaai hoor maken dan ze al doen...
Ach, ik denk dat ik het beestje gewoon eens aanzwengel, voor de glorie van weleer. :+

Mijn voorkeur zou uit gaan naar een project waar we de boel nog eens goed kunnen opschudden, of de aars van ARS kunnen kicken. :) (Of is dat tegenwoordig niet meer een ding? )

[ Voor 16% gewijzigd door Balachmar op 20-03-2017 14:13 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Ja hoor, gewoon meedoen. Het gaat er om dat we per persoon niet extreem veel halen, maar met tientallen mensen samen wel. Ik draai op een low voltage dual core i5 gewoon mee, en dat is ongeveer even snel als jouw Q6600 :)

[ Voor 28% gewijzigd door OB1 op 20-03-2017 14:53 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

OB1 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:37:
Ja hoor, gewoon meedoen. Het gaat er om dat we per persoon niet extreem veel halen, maar met tientallen mensen samen wel. Ik draai op een low voltage dual core i5 gewoon mee, en dat is ongeveer even snel als jouw Q6600 :)
Of ik kan helemaal old school gaan en proberen te over clocken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Balachmar schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:46:
[...]

Of ik kan helemaal old school gaan en proberen te over clocken :+
Hell yeah, daar kan je lekker winst mee maken :). Ik denk dat ik zelfs mijn T4200 mee ga laten draaien. Waarom ook niet?

[ Voor 13% gewijzigd door OB1 op 20-03-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Ik draai met mijn galaxy S7 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

DukeBox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:35:
Kan me van een aantal voorgaande Stampedes herinneren dat jouw output "iets" hoger was dan wat een S7 kan produceren. Maar goed tijden, veranderen. Hier in huis gaat alles waar een client en werk voor bestaat de weide in. Elk grassprietje telt.
Had Nifhack (of gerelateerde users) zich overigens al in dit topic gemeld? Zou leuk zijn als ze weer meededen, al geldt dat natuurlijk voor iedereen :)

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ongekend41 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:58:
Kan me van een aantal voorgaande Stampedes herinneren dat jouw output "iets" hoger was dan wat een S7
Heb mijn desktop en laptop ook meedraaien, maar ben wel benieuwd wat die S7 aan scores kan neerzetten.
Kan helaas niet opboksen tegen al het GPU geweld dat tegenwoordig ingezet wordt.

@ongekend41 denk niet dat die de juiste plek is om hier op in te gaan.. hoe dan ook valt me de opbrengst t.o.v. de tijd wel wat tegen.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 21-03-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Mijn (oud, geen idee welk merk) 1core@1Gz tablet met een gedateerde Android versie doet zo'n 730 WCG punten per dag zonder ander gebruik (gemiddeld over 162 dagen). Geen idee hoe zich dat vertaald in "normale" punten. Een S7 moet toch wel minimaal het 30-voudige kunnen wegknagen.

Edit: Het is inderdaad een beetje Stem-topic vervuiling maar de deur van de Stampkroeg is nog dicht.

[ Voor 15% gewijzigd door ongekend41 op 21-03-2017 16:55 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Seti lijkt wel wat issues te hebben, is het wel stabiel genoeg om op te stampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Balachmar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:09:
Seti lijkt wel wat issues te hebben, is het wel stabiel genoeg om op te stampen?
Het is 'aangekondigd' onderhoud wat iedere (!) dinsdag 10:00 uct, begint.. wel irritant dat je dus iedere week 1 hele dag stil staat als je geen buffer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

DukeBox schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:35:
Je brengt me op een idee, ik ga mijn oude Note 1 nog erbij inzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Laatst online: 22:56
DukeBox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:22:
[...]

Het is 'aangekondigd' onderhoud wat iedere (!) dinsdag 10:00 uct, begint.. wel irritant dat je dus iedere week 1 hele dag stil staat als je geen buffer hebt.
Lijkt me niet onoverkomelijk, gewoon een extra nootje in de startpost van de Stampede opnemen als het SETI wordt.

Wil je trouwens zeggen dat dit onderhoud 24 uur duurt? Ofwel 15% downtime ingecalculeerd? Da's niet zo'n beste SLA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Goed, we kunnen dus vast warm gaan draaien op SETI? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Daar lijkt het wel op ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zijn 42ste vandaag ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 26-03-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Nou deze ochtend ligt de seti@home site eruit...... hoop dat dit niet te vaak gebeurd tijdens de stampede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderhoud of zo, het is alleen niet Dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

SETI@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Stemmen is al voorbij...
KuuKe schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:43:
Eigenlijk nu al. Je mag nu stemmen, tot 25 maart 23:59:59.
Dus Seti heeft al gewonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:17
A-Jay schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:00:
Nou deze ochtend ligt de seti@home site eruit.
Gelukkig komen de WU's wel gewoon binnen.

Bij http://isup.me/setiathome.berkeley.edu is SETI inderdaad down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 00:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Seti toegevoegd aan Boinc, waar mogen we melden dat we mee doen?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Hier of in de SETI DPCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Er komt vast nog wel een Stampede-topic en evt bijbehorende kroeg. Hopelijk ook een FP aankondiging, maar laten we eerst wachten op een bevestiging van crew dat het SETI wordt. Als er veel downtime kan worden verwacht, dan kan het project alsnog afvallen.

Edit: of was de "Daar lijkt het wel op ja" van @Bubbles al de bevestiging?

[ Voor 14% gewijzigd door ongekend41 op 26-03-2017 22:50 ]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Ja, SETI@Home heeft gewonnen. Stampede-topic is in de maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@KuuKe Hoe zit het met stampede stats ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
DukeBox schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:53:
Ik heb SETI@Home sinds deze morgen even toegevoegd. Gister lag hun stats engine eruit. Hoop dat dat niet vaker voorkomt.

Zal hem morgen vlaggen als stampede stats in mijn config, maar moet nog even nieuwe badges maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@A-Jay Ok, top. anders had ik ook wel even (ondanks mijn aversie richting boinc) even willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
Ik heb SETI dit weekend even als test ingesteld. De WU's zijn houdbaar tot half april. Gezien de downtime her en der lijkt het mij verstandig om minstens voor een dag of 5 werk te downloaden.

SETI werkt overigens ook prima op de Raspberry Pi 2. 1 WU duurt maar 33 uur, en ongekoeld wordt hij met 68 graden lekker warm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 13:09
Ik draai zelf op de pi3 model B, ongeveer 22 uur per workunit, al heb ik er ook voorbij zien komen van 18 uur. Echter wel in behuizing met koelblokjes en 9cm fan, ding overhit instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 23:01
ff een stiekeme crosspost :P

Heb vroeger al een keer meegedaan op SETI maar kan daar helaas niets meer van vinden.
Jullie hier nog een idee om achter mijn gegevens te komen ?

Volgens mij was het vroeger ook geen BOINC en niet van Stanford maar dat kan ik mis hebben

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:53:
A-Jay had zich al gemeld voor het bouwen van de stats en jouw aversie tegen BOINC kennende heb ik je niet benaderd. De stats van A-Jay hebben zich ondertussen twee stampedes betrouwbaar getoond, je mag best een backup in elkaar zetten als je dat wil doen maar of het echt nodig is .....

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.