[Stampede 18] Stemtopic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:16
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Afbeeldingslocatie: https://roarnet.nl/dpc.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 18 - DPC wordt toch volwassen?

18 stampedes en nog steeds op zoek naar meer gras!
Jawel, we zijn aangekomen bij nummer 18, tijd voor een volwassen keuze, maar dat doen we niet alleen!
Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht (een groooote lijst dit jaar), en iedere koe die meestampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen, en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn er om te veranderen, dus zetten we ze hier maar weer even neer:

1 - Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet!
Voor mensen met meer projecten, geldt dat je niet op het project mag stemmen waar je meer dan 50% van je power op hebt. Op die manier kom je ook nog eens ergens anders :)

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

3 - Dit is de eerste keer dat we een stampede doen sinds de GPDR/AVG wetgeving, mochten projecten problemen hebben met stats hierdoor, vallen ze af

Wanneer begint het feest?
Eigenlijk nu al. Je mag nu stemmen, tot 25 maart 23:59:59. Daarna is er eventjes tijd om warm te draaien en voor de statsbakkers om mooie stampedestats in elkaar te gaan zetten voor ons allemaal! Per 1 april 00:00:00 klinkt het startschot, de traditie inmiddels. Je hebt dan de hele maand april om er iets moois van te maken, en op 30 april om precies 23:59:59 houden we er weer mee op. Een beetje proefdraaien is geen probleem, maar het idee is dat we vanaf 1 april echt losgaan... Voor een mooi grafiekje (we leven voor de stats tenslotte }:O ) wil je opeens maximale power hebben... Let op: Vroeger hielden we niet zo van sparen, omdat dat teamstats vertekende. We hebben nu weliswaar geen stampede-teams meer, maar veel projecten hebben korte deadlines op WU’s zitten, dus aangeraden wordt het nog steeds niet. ;)

Net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?

Waarop stemmen we?
Sinds afgelopen jaar staan we toe dat er ook op projecten kan worden gestemd welke GPU clients draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia, Intel of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort overzichtje. Verder hebben we de projecten even uitgesplitst in simpele, gewoon werkende projecten en de gevallen waarbij er mogelijk nog hikjes in kunnen zitten (niet genoeg werk, of een lastige installatie). We willen ze niet per direct afschrijven, maar het blijft wel iets om rekening mee te houden.

Dit jaar kan ook weer gestemd worden op de projecten die al eens een stampede hebben mogen mee maken, want zeg nu zelf, er zijn best projecten bij waar we een stevige duw in de rug kunnen gebruiken. Daarnaast hebben we de regel losgelaten dat DPC geen eerste mag staan om als stampedeproject in aanmerking te komen.

Aanbevolen:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
RC5-72 - AMD/NVidia Breken van een 72-bit encryptie, gewoon ouderwets brute-force :)
Collatz Conjecture - AMD/NVidia Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had een jaartje terug weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, factorisatie, en Evolution@home
OGR-28 - Rekenwerk aan wiskundig rekenwerk, in dit geval voor Optimal Golomb Rulers, waarbij de afstand van maatstreepjes nergens hetzelfde mag zijn.
Asteroids@Home - NVidia Astroiden opsporen, en eigenschappen ervan berekenen.
VGTU project@Home, biedt op dit moment: VGTU@Home application for dynamic visual cryptography based on non-linear oscillations

Minder geschikt:
NFS - Niet geschikt voor oudere pc’s en vraagt zeer veel geheugen. Voordeel voor Linux Number Field Sieve, oftewel het ontbinden van getallen in factoren, maar dan groot. Heel groot.
GPUGRID - AMD/NVidia wrapper, met verschillende projecten, biologisch van aard. (Mogelijk te weinig werk)

Voorgesteld door onze Vault-koeien, DPC is gezakt in de Vault lijst, dus een zetje kan geen kwaad:
Acoustics@home Rekenwerk aan akoestiek onder water en signalen, voor betere uitleg, klik
Huidige positie: 22 / Punten per plek: 34 / Prognose: 10 - 15 plekken winst
RakeSearch meer info
Huidige positie: 14 / Punten per plek: 80 / Prognose: 5 - 10 plekken winst
TN-Grid Bieden momenteel Gene@Home, meer info
Huidige positie: 9 / Punten per plek: 70 / Prognose: 4 plekken winst
YAFU Rekenwerk (wiskunding?) meer info
Huidige positie: 26 / Punten per plek: 42 / Prognose: 10 - 15 plekken winst (mits genoeg werk!!!)

Vault voorstellen vorig jaar:
Numberfields@home, Wiskundig, getallenleer
Citizen Science Grid, Diverse wetenschappelijke projecten. o.a. Wildlife@home, DNA@Home, SubsetSum@Home
Universe@home, Astronomie, rekenkracht voor o.a. supernova's, gravitatiegolven, extra heldere röntgenbronnen

Voorgaande (nog) beschikbare stampede projecten:
Rosetta@Home, Medisch, onderzoek naar de 3D structuur van eiwitten met als doel het ontwikkelen van oplossingen voor enkele veel voorkomende ziekten.
Folding@Home, Medisch, onderzoek naar hoe eiwitten vouwen om defecten op te sporen en te voorkomen
WorldCommunityGrid, diverse projecten o.a. Tubercoluse, AIDS, Ebola, OpenZika, Smash Childhood cancer, Microbiome Immunity
Einstein@Home, Astronomie, onderzoek aan pulsars m.b.v. diverse telescopen/satellieten Valt af door statsproblemen sinds GPDR/AVG
Cosmology@Home, Astronomie, het ontwikkelen van modellen die leiden tot een goede beschrijving van de structuur van het heelal
Primaboinca, Wiskundig, onderzoek aan twee hypotheses uit de getallenleer.
SETI@home - AMDNVidia/Intel Vind je eigen alien! Project luistert naar signalen uit de ruimte, en analyseert deze.
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)
Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Vorige topics en errata
Voor de nostalgie een lijstje van projecten waar de stampede al eerder voorbij is gedenderd:

Voorgaande stampede projecten
• Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
• Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
• Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
• Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
• Stampede 5. Rosetta@Home
• Stampede 6. Folding@Home
• Stampede 7. SeventeenOrBust
• Stampede 8. WorldCommunityGrid
• Stampede 9. Einstein@Home
• Stampede 10. MalariaControl (reeds afgelopen)
• Stampede 11. Docking@Home (reeds afgelopen)
• Stampede 12. Cosmology@Home
• Stampede 13. TheSkynetPOGS
• Stampede 14. Primaboinca
• Stampede 15. WorldCommunityGrid
• Stampede 16. SETI@home
• Stampede 17. MilkyWay@Home

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van @smoking2000, op de welbekende plaats.
Script staat (nog) niet klaar. Maar dat komt vast ergens goed :D .

TS schaamteloos gejat van vorig jaar en het jaar daarvoor etc, en aangepast waar nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:23

Crack

...ehh.......Mooh?!?

POGS is voltooid, dus valt af.

Mijn stem gaat naar RakeSearch. Als iedereen daar dan ook nog een geoptimaliseerde cliënt draait, dan kunnen we daar flink scoren.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
POGS verwijderd, dank voor de update. Geprobeerd dit te filteren (kennelijk niet goed gelukt :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Zoveel keuze, lijkt wel een snoepwinkel. :9~ :P

Laten we dan maar voor RakeSearch gaan. :)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:45
Ok. De vault een zetje geven kan zeker geen kwaad: RakeSearch

[ Voor 1% gewijzigd door JulesvH op 13-03-2019 13:20 . Reden: Hoofdletter S ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:11

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Suicyder schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:50:
Script staat (nog) niet klaar. Maar dat komt vast ergens goed :D .
De counter is geupdate voor Stampede #18.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-05 15:00
Nou, ik ga niet dwars lopen doen, dus dan maar RakeSearch.

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.nIX op 13-03-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik zat eerder deze week nog te denken om de rest van de crew even te porren of er iemand wilde kijken naar de lijst van project en een nieuw stemtopic te maken. Maar pro-actief door niet-crew kan natuurlijk ook. :D Ik ga nog even nadenken over welke project mij interessant lijkt.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
@Bubbles
Ik had @KuuKe e een keer een duwtje gegeven voor carnaval, dacht ik zet vast wat op. Post maar was het in feite. Dus zodoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS69
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-06-2020
President Trump van de US en A, zei ook al dat harken goed is, RakeSearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-05 14:51
Asteroids@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dus RakeSearch/Acoustics is CPU client. Nog even de gpu's uit de boom kijken :Y

[ Voor 33% gewijzigd door Damic op 14-03-2019 18:53 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:53
Wat mij betreft ook RakeSearch ^^

[ Voor 8% gewijzigd door dylan111111 op 14-03-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Asteroids@Home. Ruimte, altijd gaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik zal zelf ook even stemmen, heel eigenwijs ook Acoustics@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Acoustics@home

Afbeeldingslocatie: https://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

[ Voor 65% gewijzigd door Cow_tipping op 15-03-2019 13:14 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyD4wn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 10:13
Asteroids@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-03-2023
Acoustics@home

[ Voor 20% gewijzigd door Arnoi op 16-03-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-05 01:16

ongekend41

Division Brabant

Ik kan een paar uur per dag een trage laptop laten grazen. Het beetje gras mag van mij dit jaar van de RakeSearch weide komen.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Ik laat dit jaar ook maar weer is een koetje grazen, mijn keus zou Asteroids@Home zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door CreX op 15-03-2019 22:00 ]

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@CreX en @Arnoi: als je je stem mee wilt laten tellen door het stemscript, moet je je keuze even dikgedrukt maken. ;)

Also, leuk, een frontpage-artikel voor het stemmen! Welkom aan alle potentiële nieuwe koeien! }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreX
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Bubbles schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:00:
@CreX en @Arnoi: als je je stem mee wilt laten tellen door het stemscript, moet je je keuze even dikgedrukt maken. ;)
Done :)

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Asteroids@Home

Hopelijk zijn er dit jaar meer deelnemers. Vorig jaar viel zwaar tegen. Ook door ontbreken van een frontpage artikel.

[ Voor 94% gewijzigd door Panzer_V op 15-03-2019 22:05 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Asteroids@Home

[ Voor 20% gewijzigd door Le Mol op 15-03-2019 22:07 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Asteroids@Home draait ook op de gpu trouwens

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mverbeek91
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-02 16:19
Acoustics@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:11
Asteroids@Home

[ Voor 20% gewijzigd door Nopheros op 15-03-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkef
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 18:29
Acoustics@home want sonar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 14:41
folding@home

[ Voor 48% gewijzigd door harydoo op 16-03-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 16:04

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Als oud stampeder van Team Coldfusion wens ik alle stampeders succes met welk project er ook gekozen word! Zelf graas ik in de stal van Dr. Pol dus zal niet stemmen omdat ik niet mee zal denderen.

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 16:34

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Folding@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Le Mol schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:07:
Asteroids@Home draait ook op de gpu trouwens
Maar geen AMD kaarten?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Noop, er schijnt een OpenCL app in de maak te zijn, maar wat de status is...
Ik weet ook niet of Asteroids continue GPU werk heeft. Plus kijkend naar de Top hosts lijst, doet een moderne CPU het beter dan een GPU. Dus volgens mij is het zonde om je GPU op dit project te zetten.

Iets meer info in deze thread.

Daarnaast twijfel ik een beetje of Asteroids een stampede aankan; ze willen wel eens een paar dagen zonder werk zitten. Maar ook voor RakeSearch of Acoustics zou ik mijn handen niet in het vuur durfen steken...

Een idee om bij een tekort aan werk op het Stampede project dan maar over te stappen naar de nummer #2 uit de verkiezing?

[ Voor 10% gewijzigd door Theadalus op 17-03-2019 02:17 ]

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:23

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Voor alle projecten geldt dat ze er maximaal een dag uit liggen. Als je de buffers wat hoger zet, moet dat geen probleem zijn.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13
Asteroids@Home

[ Voor 20% gewijzigd door secoh op 17-03-2019 12:33 ]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:08

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Mijn voorkeur gaat voor deze koeienrace stofwolkenproductie stampede uit naar: Asteroids@Home

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Crack moet BOINC wel een dag als buffer willen binnen nemen, meermaals gehad dat ik zonder werk zat vorige projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UK223
  • Laatst online: 27-12-2024
Dan maar voor RakeSearch :P

[ Voor 6% gewijzigd door UK223 op 17-03-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 11:41
Mijn stem gaat dit jaar naar Asteroids@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Theadalus schreef op zondag 17 maart 2019 @ 02:06:
[...]

Daarnaast twijfel ik een beetje of Asteroids een stampede aankan; ze willen wel eens een paar dagen zonder werk zitten. Maar ook voor RakeSearch of Acoustics zou ik mijn handen niet in het vuur durfen steken...

Een idee om bij een tekort aan werk op het Stampede project dan maar over te stappen naar de nummer #2 uit de verkiezing?
Ik crunch sowieso niet mee met de GPU, een paar CPU's prima, maar de GPU dag/nacht slingeren gebeurd niet. Dus hoop vooral op voldoende CPU werk.

De DPC-crew zal moeten bepalen hoe het gaat als er toch onvoldoende werk blijkt te zijn, of wellicht contact opnemen met beheer van de betreffende projecten om te kijken of er genoeg werk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-02 15:55
Nice, weer een kijken hoe ik dit keer bij kan dragen.
Acoustics@home
Mijn koetjes hebben verschillende GPUs bij zich, anders waren de asteroids de keuze.

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
Niet om zeurderig over te komen of zo hoor.....maar het viel mij op dat de twee projecten rakesearch en acoustics beiden uit Rusland komen. Ik krijg de pagina van rakesearch niet eens geopend in mijn browser (Edge) als gevolg van allemaal security foutmeldingen enzo (certificaat deugt niet, doorklikken resulteert in het afgaan van F-secure met de melding dat de pagina als zeer onveilig gevlagd is).

Bij dat soort meldingen gaan mijn nekharen overeind staan.....wat wordt er daadwerkelijk gecalculeerd denk ik dan.

Of heb ik nu een overdreven alu-hoedje kijk op de situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 16:34

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Panzer_V schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:19:
Niet om zeurderig over te komen of zo hoor.....maar het viel mij op dat de twee projecten rakesearch en acoustics beiden uit Rusland komen. Ik krijg de pagina van rakesearch niet eens geopend in mijn browser (Edge) als gevolg van allemaal security foutmeldingen enzo (certificaat deugt niet, doorklikken resulteert in het afgaan van F-secure met de melding dat de pagina als zeer onveilig gevlagd is).

Bij dat soort meldingen gaan mijn nekharen overeind staan.....wat wordt er daadwerkelijk gecalculeerd denk ik dan.

Of heb ik nu een overdreven alu-hoedje kijk op de situatie?
Ik doe exact hetzelfde in Edge en krijg geen enkele waarschuwing….

Edit: interessant… ik had nog een F-secure licentie liggen en dat even geïnstalleerd. Nu wel exact dezelfde foutmelden.

[ Voor 7% gewijzigd door SandStar op 18-03-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Tsja.....F-secure = Finland. Racksearch = Rusland.

Finland en Rusland vinden elkaar van nature niet zo lief...….

Vraag mij wel af wat de beweegredenen van F-secure zijn om de site te blocken.

Enfin, mocht het Racksearch worden dan doe ik dus niet mee. Ga niet mijn beveiliging omlaag krikken.

Go Asteroids!!! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

IE i.c.m. ESET NOD32 Antivirus geeft geen meldingen bij mij, terwijl NOD32 geregeld sites/urls blokkeerd.

Trouwens het is RakeSearch, en niet Rack-Search.com ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Folding@Home

Maar ongeacht de uitkomst doe ik wederom mee :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

RakeSearch

Al zou ik een 2e project voor alleen GPU ernaast ook niet erg vinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
Avira geeft ook geen problemen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Ik zou niet weten waarom men niet zou joinen mbt Rakesearch, projecten worden niet zomaar op Boinc ondersteund door Berkeley, een hoog aangeschreven Universiteit in de USA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Als het project naar keuze structureel te weinig werk blijkt te hebben dan wordt overgeschakeld naar de nummer twee uit de lijst. We hebben dat al eens moeten doen dacht ik.

Mocht ook nummer twee niet/onvoldoende kunnen leveren dan tja .....

Beheerders inlichten is ook al eerder gedaan alhoewel het uiteraard lastig blijft om te voorspellen hoeveel power we gaan inzetten. Wat voor ons een massive attack lijkt kan voor de beheerder qua beschikbaar werk, peanuts zijn.

Op dit moment gaat de strijd tussen Asteroids@Home en RakeSearch/Acoustics@Home. Lijkt me geen probleem om de beheerders van die projecten straks in te lichten dat er iets gaat gebeuren en dan zien we hun reactie wel :)

Ik zie dat er vanuit Acoustics al wetenschappelijke publicaties zijn verschenen. RakeSearch is wat waziger maar dat komt omdat ik de wiskunde die er achter zit niet helemaal doorzie :)

Beide sites genereren vanuit Edge/Firefox als Chrome hier overigens geen foutmeldingen.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 09:05
Ik ga dit keer gezellig met de meerderheid mee! :)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 17:47
Asteroids@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 13:20
Ik zal ook eens mee doen, mijn machines draaien nu Seti (>10jaar).

En dan ga ik nu voor Asteroids@Home

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
Even een reminder voor de stemmers (ook die al gestemd hebben). Uit de TS:
1 - Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet!
Voor mensen met meer projecten, geldt dat je niet op het project mag stemmen waar je meer dan 50% van je power op hebt. Op die manier kom je ook nog eens ergens anders

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

Yess Stampede.

Asteroids@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Is rc-5-72 eigenlijk geschikt voor gpu's? Helaas moet mijn laptop met Nvidia-kaart gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@hoi1234 ja joh gpu's gaan als de speer over rc5, heb een tijdje dual vega 64 gehad :) daily was dat een goede 435000 puntjes

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 21-03-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Damic schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:43:
@hoi1234 ja joh gpu's gaan als de speer over rc5, heb een tijdje dual vega 64 gehad :) daily was dat een goede 435000 puntjes
Ik bedoel cpu's. Een type-foutje. Moet je ook lid worden van dpc en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja dat staat er toch :? ik gaan je vraag verder beantwoorden in de kroeg. Dit is het stemp topic voor de aankomende stampede :D

ps de kleine ruimte van een laptop kan nogal weleens problemen geven met warmte. Zie dat je laptop genoeg kan koelen als een project opstaat

[ Voor 36% gewijzigd door Damic op 21-03-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03-2023
Acoustics@home

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoltan
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik stem voor Asteroids@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 11:50
Asteroids@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UK223
  • Laatst online: 27-12-2024
We zijn niet echt met een grote groep. Maar ja gezellig zat😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@UK223 bwa sommige sub teams hebben heel wat power dat nu verdeeld staat, als de stampede begint gaan er veel over op 1 project en dan zie je geweldige dingen :Y

edit: Alle dat begon al goed, open je boinc add je astroids, make je account aan selecteer je een team en pc hangt :/
Edit2: stomme idiote rommel koelers. Het is neit omdat je ergens op past dat je die ook koel kunt houden :r
edit3: nieuwe AIO besteld pricewatch: Enermax LiqTech TR4 II 240mm hopelijk gaat ie niet terug gellen :D

@dylan111111 wat heb jij draaien op Astroids en voor hoelang _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Damic op 24-03-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
@Damic Hi!
Momenteel:
- xeon 2683v3
- 2x i7 3770
- Quadro M2000

Wat ik nog moet fixen
- GTX 1080ti
- i7 6950x @4ghz ( moet eerst de water loop schoonmaken, wordt na een paar seconden 100% load 94 graden en de koelpasta heb ik al eens opnieuw er op gedaan....)

En zit er nog aan te denken om 4x GTX Titan / black in te zetten, moet alleen even een plek in huis vinden waar continue 1kw weg stoken geen probleem is :p

De bedoeling is om de gehele stampede alles 100% in te zetten }:O

Wat zijn jouw plannen deze stampede ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
Ik heb gemerkt dat het grazen op mijn GTX960 niet echt veel oplevert bij Asteroids@Home. Kost veel stroom en levert in vergelijking met mijn CPU 70% op van de score van een CPU taak. Kortom....deze stampede zal ik alleen op CPU grazen }:O

In de stats zijn de grazers @Damic en @dylan111111 overduidelijk gearriveerd. Zet hem op heren, op een mooie score dit jaar!!!

[ Voor 21% gewijzigd door Panzer_V op 24-03-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Alleen de Threadripper gaat werken, er is geen deftige opencl client. Ik zou eens zien of dat die nvidia kaarten wel iets opbrengen, blijkbaar is het werk dat ze aanbieden bij astroids niet echt goed op een gpu te doen of de implementatie is slecht ervan.

@Panzer_V dank je, ik gaan nog even wachten tot het zover is, dan stijg ik beter :D dit was een korte test om te zien of mijn systeem stabiel was en dat is het alleen de cpu klokt terug want de koeling is niet wat het moet zijn en een temperatuur offset van 27°C helpt daar niet bij :r (bij 86°C begint het terug klokken terwijl ie dan maar 59°C is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
Dat is flinke hardware! :D Heb je die speciaal voor DPC projecten aangeschaft? Of hebben ze normaliter een andere taak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 15:37
Folding@Home

Ben benieuwd hoeveel lager ik uitkomt op de ranglijst :)

Edit:Lezen is ook een kunst na 48 uur met 4 uur slaap

[ Voor 35% gewijzigd door bassiexp op 25-03-2019 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
@bassiexp om te stemmen moet je het genoemde project in je post even vet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Wat ik opmerk en vreemd vind is dat bij zowel de gpu als cpu de reken tijden wel erg "all over the place" zijn.
Deze zijn gewoon goedgekeurd en voor alle berekeningen worden gewoon het zelfde aantal punten (480) berekend.

GPU (Quadro M2000)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rXEuF2i.jpg

CPU (Xeon 2683v3)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b4EWRGG.jpg

Inhoudelijk is er geen verschil te zien tussen de 2 taken, zie bijvoorbeeld:
Taak 240758655 en Taak 240758622

Maakt mij niet heel veel uit maar valt gewoon op...

[ Voor 147% gewijzigd door dylan111111 op 25-03-2019 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik denk niet dat ze een dynamische punten telling hebben en gewoon voor elke taak 480 punten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Goed laatste stemdag, lijkt erop dat we asteroïden gaan stukbijten, zolang er gras op zit komt het vast goed :+

Tijd genoeg om de boel gereed te krijgen en stats voorbereid gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Wellicht hier op de plek, gezien het Asteroids@home lijkt te worden, kan ik ergens ook de GPU taks uit zetten in de preferences? Mijn 1080 wil ik niet GPU hebben draaien wanneer ik niet thuis ben...
Gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 25-03-2019 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeehondje
  • Laatst online: 19-05 14:30
Folding@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Dit was de scorelijst bij het sluiten van de deadline om te stemmen.
@Bubbles (ofwel Crew), lijkt erop dat het asteroids wordt :+

Afbeeldingslocatie: https://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Asteroids it is! d:)b

Ik zal de boel "effe" overzetten... :)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik hoop dat er genoeg werk is en blijft. De WU's gaan kanonhard (nu al) en lees in de fora best vaak "No WU's". Dus dat geeft enige zorgen aan mijn kant.

Ik heb er 700+ opgepakt sinds gistermiddag/avond, 200+ verwerkt dan. Die aantallen gaan hard....

[ Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 26-03-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Ik heb er afgelopen uur ~ 2100 opgehaald.

Als dit zo door gaat, zitten de }:O al voor morgen zonder werk. :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Ik zie al een aantal koeien in de Dutch Power Cows wei wat harder gaan stampen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@Theadalus
Te fanatiek geweest met je }:O 'en, al 2+ uur geen werk meer beschikbaar :+

@dylan111111
Jij draait dit project al langer, worden de WU's dagelijks aangevuld normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Suicyder schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:23:
@Theadalus
Te fanatiek geweest met je }:O 'en, al 2+ uur geen werk meer beschikbaar :+

@dylan111111
Jij draait dit project al langer, worden de WU's dagelijks aangevuld normaal?
Ik draai nog maar een paar dagen, helaas heb ik daar geen duidelijk zicht op wat we kunnen verwachten.
Afgelopen dagen heb ik niet zonder werk gezeten iig! :)

Weten jullie of de beheerder's waren bericht/ingelicht dat er genoeg werk klaar staat aankomende maand ?

Opzicht hoeft het niet een heel groot probleem te zijn denk ik, je kan in BOINC instellen dat hij al voor 2 dagen werk binnen haalt.

[ Voor 4% gewijzigd door dylan111111 op 26-03-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Dat gaat leuk worden zeg.
Het werk is inderdaad nu al op http://asteroidsathome.net/boinc/server_status.php
Ik cruch Astroids al een paar dagen en heb geen enkel probleem gehad, er was altijd werk.
Misschien komt het door het vele werk dat door DPC gedownload wordt. :-)
We hebben dus een serieus probleem.
Ik adviseer om een ander project te kiezen want dit project is gewoon ongeschikt voor grote deelname.
Als we hier mee doorgaan wordt de stampede een debacle. Dat zou ik jammer vinden want ik vind onze stampedes altijd erg leuk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Ik ben er in het verleden al verscheidene keren tegenaan gelopen dat Asteroids geen werk meer had. Dat duurde soms wel dagen/weken.
dylan111111 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:42:
Opzicht hoeft het niet een heel groot probleem te zijn denk ik, je kan in BOINC instellen dat hij al voor 2 dagen werk binnen haalt.
Dat geeft je niet de zekerheid dat je ook werkelijk voor die periode gebufferd krijgt. Bij sommige projecten krijg je maximaal maar voor een halve dag werk.

Computing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
@Theadalus

Ah ja, ik dacht dat het weer 1 dag max in de week zou zijn.... Als het meerdere dagen is tijdens de stampende zou flink zuur zijn....

@Suicyder Ik zie dat er reactie is op je form post ^^
http://asteroidsathome.ne...e&id=741&postid=6226#6226

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Suicyder schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:49:
Dit was de scorelijst bij het sluiten van de deadline om te stemmen.
@Bubbles (ofwel Crew), lijkt erop dat het asteroids wordt :+

[Afbeelding]
Mijn zegen als crew heb je. :+

Ik hoop dat de projectleiding de komende paar dagen hun server op orde krijgt. Ik had je post op hun forum gezien en daar is zo te zien wel een positief-ogende reactie op gekomen. Laten we hopen dat het goed komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 13:01
Is er een mogelijkheid om uit te zetten dat hij de GPU ook gebruikt?
Wil wellicht ook een laptop (een HP van het tweakers testpanel ;) )mee laten draaien een paar dagen maar zodra de GPU zwaar belast wordt dan schroeft hij de kloksnelheid van de CPU hard omlaag en dat is zonde van de hexacore die er inzit, die haalt meer punten dan de GPU (GTX 1050 Max-Q).

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 26-03-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
Dat kan zeker.
Ga in BOINC naar Weergave -> Geavanceerde weergave
Vervolgens kun je bij Prestaties je GPU aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Bubbles schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:05:
[...]

Mijn zegen als crew heb je. :+

Ik hoop dat de projectleiding de komende paar dagen hun server op orde krijgt. Ik had je post op hun forum gezien en daar is zo te zien wel een positief-ogende reactie op gekomen. Laten we hopen dat het goed komt. :)
Ik hoop inderdaad ook dat het goed komt, 1e PC zit zonder CPU WU's (en laatste paar GPU WU's welke vannacht gegeven zijn, maar bij anderen vandaan komen (timeouts)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Destrega schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:30:
Dat kan zeker.
Ga in BOINC naar Weergave -> Geavanceerde weergave
Vervolgens kun je bij Prestaties je GPU aan of uit zetten.
oke top thanx, vanavond even proberen. Bij andere Boinc projecten gaf je gewoon aan dat je geen GPU WU's wilde en dan verzond de server ze ook niet. Als je de GPU bij Prestaties uitzet, krijg je dan ook geen wu's voor de gpu? Anders zit ik straks met een shitload aan verkeerde wu's.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 27-03-2019 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Stampedetopic aangemaakt, naamwijziging is aangevraagd :+
[Stampede 18] Asteroids@Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destrega
Arjant2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:17:
[...]

oke top thanx, vanavond even proberen. Bij andere Boinc projecten gaf je gewoon aan dat je geen GPU WU's wilde en dan verzond de server ze ook niet. Als je de GPU bij Prestaties uitzet, krijg je dan ook geen wu's voor de gpu? Anders zit ik straks met een shitload aan verkeerde wu's.
Dit kun je hier doen http://asteroidsathome.net/boinc/prefs.php?subset=project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Destrega ik zat dus verkeerd te kijken 8)7
Pagina: 1