Algemene discussie: Gebruikersreviews en reclame.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 18.692 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Onofficieel worden, sinds enkele weken, reviews van 1 gebruiker slechts 2x getoond. Ik kan vandaag de dag geen 3 reviews (echte reviews) van 1 gebruiker onder de uitgelichte reviews zien.
Zie je dat wel? Toon het eventueel aan met een screenshot, want bij mij komt het sinds enkele weken niet meer voor.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:45:
Onofficieel worden, sinds enkele weken, reviews van 1 gebruiker slechts 2x getoond. Ik kan vandaag de dag geen 3 reviews (echte reviews) van 1 gebruiker onder de uitgelichte reviews zien.
Zie je dat wel? Toon het eventueel aan met een screenshot, want bij mij komt het sinds enkele weken niet meer voor.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Kiswum schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:45:
"Echte reviews"? De beknopte worden niet getoond.
7 maart: PcDealer in "Meerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruiker"

Ook in dat topic wordt door verschillende personen de mate van impact gebagatelliseerd.
Lekkere popcorn! Heb je niet een bril nodig?

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 12-03-2018 23:16 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Jullie gaan er van uit dat alleen het product is gesponsord ("gratis product, in ruil voor een review"). Maar dat of dat de enige afspraak is weten wij in het huidige reviewsysteem helemaal niet! Misschien krijgt hij wel een paar honderd euro bonus als de review positief is - of met speciale verzoeken van de marketingafdeling (benadruk in de review hoe gemakkelijk feature X werkt t.o.v. de concurrent etc).

Daarin ligt ook het verschil met T.net die nadrukkelijk een eigen review statement (onafhankelijk, journalistieke codes etc) hanteert.

[ Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 13-03-2018 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

PcDealer schreef op maandag 12 maart 2018 @ 23:14:
[...]
"Echte reviews"? De beknopte worden niet getoond.

[...]

7 maart: PcDealer in "Meerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruiker"

Ook in dat topic wordt door verschillende personen de mate van impact gebagatelliseerd.
Met echte reviews wilde ik de blogreviews uitsluiten, want daarin kan iemand ook worden uitgelicht.
Het gaat dus om het uitlichten van pure reviews en niet om een review + blog.
Ik zie dat je in dat topic op 4 maart enkele voorbeelden hebt getoond. Daarop zie ik inderdaad 3 reviews van dezelfde persoon en dat komt bij mij de laatste tijd niet meer voor. Hiermee heb je aangetoond dat 1 persoon dus nog steeds 3x kan worden uitgelicht.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DominoNL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:37:
Er wordt inmiddels weer een beetje als feit aangenomen dat @Foritain geen reviews, maar reclames schrijft en ik wil daar graag nog even benadrukken dat dit jullie mening is waar veel (meer) mensen het wel als waardevolle informatie zien.
Reclame kan ook nuttige informatie bevatten, het een sluit het ander niet uit. Maar dat elke gesponsorde review een vorm van reclame is, dat staat als een paal boven water.
En natuurlijk krijgt @Foritain / techtesters.eu veel producten aangereikt door zowel zijn manier van reviews schrijven als zijn draagvlak in de community, dat lijkt me nogal wiedes, maar dat is precies dezelfde reden waarom hardware.info en tweakers.net producten ontvangen en zij zetten ook niet met koeienletters bij de conclusie dat ze het product niet hebben gekocht. Mee eens, dat de reviews van techtesters.eu als user-review worden geplaatste onder de naam @Foritain zal niet voor iedereen 100% transparant zijn, maar met de toevoeging zoals hiervoor besproken lijkt me ook dit een duidelijk verhaal voor iedereen die het leest.
Je vergeet hier, een review sample moet retour. Die gaan niet met de redacteur mee naar huis.Zoals ik al eerder zei, in twee maanden tijd +/- €3300 aan volledige gesponsorde reviewsamples in ontvangst nemen, voor een vergelijkbaar bedrag gedeeltelijke sponsoring ontvangen, reclame voeren voor diezelfde producten op de eigen site, een KvK ingeschreven bedrijf met als doel reviews te vermarkten, reviews worden geproduceerd door een team, reviews worden geproduceerd in een daar specifiek voor ingerichte bedrijfsruimte, reviews worden vormgegeven als advertorials, zijn nagenoeg uitsluitend hyperpositief, en ga zo maar door.

Niks aan de hand hoor. Echt helemaal niet noodzakelijk om in te grijpen. Vooral de andere kant op kijken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 20:32

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

FirePuma142 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:42:
[...]Heeft het zin als er tegen het meest in het oog springende exponent al niet wordt opgetreden? Lijkt me de moeite niet eerlijk gezegd.
Dat is precies waarom @naitsoezn vraagt voor nog meer voorbeelden. Als je maatregelen gaat treffen tegen -alleen- de meest in het oog springende exponent, dan is de maatregel dus niet voor het probleem am sich, maar wordt het de genoemde heksenjacht (en is het probleem dus ook veel minder groot/breed dan het wordt voorgedaan en gaat het dus wel om enkel 1 persoon).

Enfin, iedereen z'n zegje gezegd hebbende denk ik volgens het aloude "agree to disagree" stoppen met de discussie (van mijn kant af dan in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DominoNL schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:29:
[...]

Dat is precies waarom @naitsoezn vraagt voor nog meer voorbeelden. Als je maatregelen gaat treffen tegen -alleen- de meest in het oog springende exponent, dan is de maatregel dus niet voor het probleem am sich, maar wordt het de genoemde heksenjacht (en is het probleem dus ook veel minder groot/breed dan het wordt voorgedaan en gaat het dus wel om enkel 1 persoon).

Enfin, iedereen z'n zegje gezegd hebbende denk ik volgens het aloude "agree to disagree" stoppen met de discussie (van mijn kant af dan in ieder geval).
Er moeten maatregelen genomen worden tegen het probleem an sich, en ja, die treffen ook de meest in het oog springende exponent. Voor de zoveelste keer, dit is geen heksenjacht. Nooit geweest en gaat het ook niet worden. Met dank aan zeef, Dirk, Foritain en AGee voor het vormen en in stand houden van deze beeldvorming. Apart wel dat drie van die vier (ten tijde van de uitspraak) een rood kleurtje hebben en de ander Chef Struisvogel speelt wanneer er voor hem/haar/hen vervelende vragen worden gesteld. Ik had al eens eerder geroepen dat het lijkt alsof Foritain een status aparte heeft, zie hier een aanleiding voor deze gedachte.

Want voor de acht miljoenste keer: Het probleem overstijgt Foritain. Tegelijkertijd is Foritain door zijn extreme aantal reviews degene die het meeste wind vangt. Oftewel, het huidige systeem kent gebreken welke geëxploiteerd kunnen worden en dat systeem moet worden aangepakt. Tegelijkertijd moeten de exploitanten van dat systeem worden aangepakt. Foritain is er daar één van. BioBlade ook. pclinde schuurt er minstens tegenaan.

@naitsoezn Kun je @DominoNL wel een plusje geven, een reactie blijft wel uit. Chique wel. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

FirePuma142 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:40:
[...]

@naitsoezn Kun je @DominoNL wel een plusje geven, een reactie blijft wel uit. Chique wel. :/
Volgens mij verwar je mij met iemand die wél partij is in deze discussie ;) . Maar ik vroeg om voorbeelden, en jij zegt: Meh. Dan heb ik ook niets om op te reageren volgens mij.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

naitsoezn schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:44:
[...]

Volgens mij verwar je mij met iemand die wél partij is in deze discussie ;) . Maar ik vroeg om voorbeelden, en jij zegt: Meh. Dan heb ik ook niets om op te reageren volgens mij.
Ik zeg geen: Meh. Ik zeg, gezien de bergen met bewijs van stapels van overtredingen die in dit topic al geleverd zijn en het totale gebrek aan actie daarop, heeft het nul komma nul zin om nog meer bewijs van nog meer overtredingen te gaan verzamelen. Ook, als je geen partij wenst te zijn, meng je dan niet in de discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

FirePuma142 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:43:
[...]
Ook, als je geen partij wenst te zijn, meng je dan niet in de discussie
d:)b

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 12:54

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
FirePuma142 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:43:
[...]
Ook, als je geen partij wenst te zijn, meng je dan niet in de discussie :)
Dit is allang geen discussietopic meer, dit is het 'The Killer moet gelijk hebben'-topic. Dat is nu afgelopen, dit topic gaat op slot.

Het wordt intern besproken, wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn zal @Ginz, @WoutF of ik het slotje er wel weer afhalen of een nieuw topic openen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.