‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar bij mclaren viel de motor al stil bij het uitdraaien van de pits. Dus er mankeert al iets aan zonder G krachten te verduuren.Requiem19 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 07:22:
[...]
Dat wordt uiteraard heel uitgebreid getest. Maar zodra je de motor installeert en rondjes rijdt met enkeke keren 5G, gebeuren er toch dingen die je niet kunt testen. Ik las dat het design van de olietank niet goed werkte. Wellicht kan deze niet tegen de verhoogde bochtensnelheid etc.
Andere motorenbouwers lijken in ieder geval stuk beter te kunnen testen vooraf dan Honda...
Heel erg mooi gespot. Ik vind dat altijd zo'n mooi contrast, waar de "normale" wereld het F1 "wereldje" raakt. Het miljoenensprookje dat F1 is heeft voor mij toch iets magisch en onbereikbaars. Tegelijkertijd hebben ze de gewone sterveling nodig om te functioneren. En dan te bedenken dat de marshals vroeger gewoon vrijwilligers waren.garriej schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:05:
[...]
"Lucia, jij moet morgen vlaggen" Maar dan moet ik vroeg op en ik heb helemaal geen zin om met die groene vlag in mn hand te staan, ik wil nog een uurtje slapen en die autos maken zo'n herrie.
Dit is hoe ik de vrouw voor me zie met de vlag. vol enthousiasme
Zie jij duidelijk verschil tussen de voorste 2-5 banden (behalve het kleurtje dan)?MikeyMan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:12:
De thread van de full-wets lijkt niet heel veel dieper dan vorig jaar? Dacht dat ze daar juist wel stappen in zouden maken.
Dat is denk ik de techniek van Pirelli
Ze hebben er zeker stappen in gemaakt (zoals elk team en Pirelli zelf zegt), niet alleen zijn de breder, maar ook verbetert. Het verbeteren valt inderdaad moeilijk te zien (zoals bij de 1e 2 banden, verschillende compound maar geen verschil te zien).
Bottas heeft er alweer 8 rondjes opzitten, eens kijken of hij er weer bijna 100 haalt in de ochtendsessie.
[ Voor 35% gewijzigd door Malt007 op 01-03-2017 09:17 ]
Helemaal mee eens, dat heb ik ook met het vliegwereldje rondom Schiphol ofzo.Erapaz schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:16:
[...]
Heel erg mooi gespot. Ik vind dat altijd zo'n mooi contrast, waar de "normale" wereld het F1 "wereldje" raakt. Het miljoenensprookje dat F1 is heeft voor mij toch iets magisch en onbereikbaars. Tegelijkertijd hebben ze de gewone sterveling nodig om te functioneren. En dan te bedenken dat de marshals vroeger gewoon vrijwilligers waren.
En ook in de F1 zullen mensen zijn die hun werk als werk zien en niet iets magisch en geweldigs.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
RIC is net de baan op gegaan, maar er is niks gemeld kwa wijzigingen van de auto.Malt007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:17:
Iemand al een foto van de RB13 vandaag gespot? Ben benieuwd of er al wat extra vleugeltjes opzitten.
Bottas heeft er alweer 8 rondjes opzitten, eens kijken of hij er weer bijna 100 haalt in de ochtendsessie.
PSN: Alvanosa

Hij mist het nu al.
The Red Bull pit 'screens' situation has reached pantomime levels now. The mechanics are constantly keeping the screens moving, seemingly to block different parts of the car at different times, while leaving massive gaps elsewhere that make everything easy to see at the same time. The mechanics are laughing about it, the photographers are laughing about it, and the rest of us are wondering what the point is, really.

[ Voor 77% gewijzigd door Rivanov op 01-03-2017 09:20 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
"Vroeger"? Volgens mij is het nog steeds vrijwillig toch?Erapaz schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:16:
[...]
Heel erg mooi gespot. Ik vind dat altijd zo'n mooi contrast, waar de "normale" wereld het F1 "wereldje" raakt. Het miljoenensprookje dat F1 is heeft voor mij toch iets magisch en onbereikbaars. Tegelijkertijd hebben ze de gewone sterveling nodig om te functioneren. En dan te bedenken dat de marshals vroeger gewoon vrijwilligers waren.
Er zijn volgens mij wel beroeps stewards, maar het gros van de bezemploeg is volgens mij vrijwilliger.
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 01-03-2017 09:22 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Die vrouw staat er niet echt bij alsof ze het vrijwillig doet....Jasphur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:21:
[...]
"Vroeger"? Volgens mij is het nog steeds vrijwillig toch?
Niet meer, F1 heeft eigen marshalls die van race naar race reizen.Jasphur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:21:
[...]
Dat is ook niet meer dan terecht, in deze miljoenenbusiness.Readdy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:22:
[...]
Niet meer, F1 heeft eigen marshalls die van race naar race reizen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
ROS was voor een ander event in Barcelona, hij vertelde in een interview gister dat hij vandaag even hoi komt zeggen.Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:19:
[afbeelding]
Hij mist het nu al.
[...]
[afbeelding]
Hmmm ja vreemd, of ze doen alsof omdat hun toch echt wel van een lolletje zijn, of er is iets (laatste denk ik niet
Ook en die mensen zijn getraind om te weten hoe ze een coureur uit de auto moeten halen. Vanwege ERS staan deze auto's continu onder spanning.Spotmatic schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:23:
[...]
Dat is ook niet meer dan terecht, in deze miljoenenbusiness.
I know. Het is nu ook Mobile World Congress in Barcelona waar Nico voor Qualcomm aanwezig was.Jasphur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:23:
[...]
ROS was voor een ander event in Barcelona, hij vertelde in een interview gister dat hij vandaag even hoi komt zeggen.
Hier zou ik toch graag bewegend beeld van zienThe Red Bull pit 'screens' situation has reached pantomime levels now. The mechanics are constantly keeping the screens moving, seemingly to block different parts of the car at different times, while leaving massive gaps elsewhere that make everything easy to see at the same time. The mechanics are laughing about it, the photographers are laughing about it, and the rest of us are wondering what the point is, really.
Daar is toch een knopje voor ergens op de neus om die spanning eraf te halen? Net zoals een grote knop om de wagen in Neutral te zetten?Readdy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:24:
[...]
Ook en die mensen zijn getraind om te weten hoe ze een coureur uit de auto moeten halen. Vanwege ERS staan deze auto's continu onder spanning.
De eerste keer naar Zandvoort vond ik ook een magische ervaring. Je komt in aanraking met een wereldje dat van buiten enorm onbereikbaar lijkt. Nu, 20 jaar later, heb ik zelf een circuit-auto en is het de normaalste zaak van de wereld. Ook alle professionelere jongens die hele teams achter zich hebben staan zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Mijn engineer/track-support magiër heb ik uit zien groeien van onderknuppel bij een driftteam naar eigenaar van een full-blown support bedrijf voor raceteams. Dikke 18-wheeler voor de deur met motor home eraan vast, etc. Ontzettend gaaf om te zien en dat doet hij super knap, maar tegelijk zitten we na een eventje lekker samen kutgrappen te maken, ook met de andere teams.Mad-Matt schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:18:
[...]
Helemaal mee eens, dat heb ik ook met het vliegwereldje rondom Schiphol ofzo.
En ook in de F1 zullen mensen zijn die hun werk als werk zien en niet iets magisch en geweldigs.
Het lijkt van buitenaf dus iets bizars, maar het is een heel klein wereldje. Als je een paar jaar mee loopt ken je iedereen en andersom. Het intimiderende is er inmiddels wel vanaf. Wat overblijft is gewoon de fun en kwaliteiten van verschillende mensen!
Edit:
Dit dus. Die jongens zaten afgelopen dagen gewoon te geinen:The Red Bull pit 'screens' situation has reached pantomime levels now. The mechanics are constantly keeping the screens moving, seemingly to block different parts of the car at different times, while leaving massive gaps elsewhere that make everything easy to see at the same time. The mechanics are laughing about it, the photographers are laughing about it, and the rest of us are wondering what the point is, really.
Engineer: "Zullen we eens kijken of we die fotografen gek kunnen maken met onze schermen?"
Horner: "

Engineers: "

[ Voor 20% gewijzigd door Plague op 01-03-2017 09:30 ]
Ik blijf gewoon hopen dat ze echt iets te verbergen hebben.Hogader schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:25:
[...]
Hier zou ik toch graag bewegend beeld van zien
Code rood en Alonso was op de baan...
[ Voor 8% gewijzigd door Malt007 op 01-03-2017 09:27 ]
En kan iemand Celis het gaspedaal laten zien?
Palmer.
[ Voor 50% gewijzigd door TheBrut3 op 01-03-2017 09:28 ]
JOLYON PALMER GESPIND
De rode vlag hangt uit. Er staat een auto in het grind aan de buitenkant van bocht 3. Het is Jolyon Palmer, die het nog rustig aan deed op het rechte stuk.
Helaas niet. De Marshalls hebben rubberen handschoenen.Jasphur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:26:
[...]
Daar is toch een knopje voor ergens op de neus om die spanning eraf te halen? Net zoals een grote knop om de wagen in Neutral te zetten?
Hier het reglement:
For safety, each car is fitted with ERS status lights which warn marshals and mechanics of the car’s electrical safety status when it is stopped or in the pits. If the car is safe, the lights - which are situated on the roll hoop and the rear tail lamp - will glow green; if not, they glow red. The lights must remain on for 15 minutes after the power unit has been switched off.
Hogader schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:25:
[...]
Hier zou ik toch graag bewegend beeld van zien

niet bewegend wel een foto
Een maat van me is Marshall en het is inderdaad allemaal vrijwilligerswerk. Nu vlagt 'ie meestal niet bij F1 races (vindt 'ie saaiJasphur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:21:
[...]
Er zijn volgens mij wel beroeps stewards, maar het gros van de bezemploeg is volgens mij vrijwilliger.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
https://twitter.com/McLar...36856330036076546/photo/1
Een "vlagger"durf ik trouwens niet te zeggen of dit wel of niet vrijwilligers werk is. De mensen die naar de auto rennen, zijn van F1 zelf. WEC( World Endurance Championship) werkt nog wel met vrijwilligers als vlaggers.TommyGun schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:32:
[...]
Een maat van me is Marshall en het is inderdaad allemaal vrijwilligerswerk. Nu vlagt 'ie meestal niet bij F1 races (vindt 'ie saai) maar met name langeafstandsraces binnen en buiten Europa, maar twee jaar terug heeft 'ie nog op België gestaan. Onkosten eromheen worden dan vaak wel weer vergoed. En ik krijg mooi gratis tickets
.
Bij de F1 zal inderdaad wel onderscheid gemaakt worden. bij WEC, Le Mans Series en zo rent 'ie, naast het vlaggen, zelf ook rond jaReaddy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:34:
[...]
Een "vlagger"durf ik trouwens niet te zeggen of dit wel of niet vrijwilligers werk is. De mensen die naar de auto rennen, zijn van F1 zelf. WEC( World Endurance Championship) werkt nog wel met vrijwilligers als vlaggers.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Ik zie zo niet 1,2,3 iets anders op de RBR
Waarom zetten er geen dak op? Wel de zijkant beschermen met schermen maar niet van boven. Waar juist de pers staat haha.Readdy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:37:
[afbeelding]
Ik zie zo niet 1,2,3 iets anders op de RBR
Omdat de belangrijkste aanpassingen van boven vaak het slechtst te zien zijn.Jasphur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:38:
Waarom zetten er geen dak op? Wel de zijkant beschermen met schermen maar niet van boven. Waar juist de pers staat haha.
Edit:
Ondanks de spin blijft de sfeer er bij RS lekker in zitten.
https://twitter.com/RenaultSportF1/status/836858218781491202
Edit 2:
En doooooor!
[ Voor 19% gewijzigd door TheBrut3 op 01-03-2017 09:43 ]
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Heerlijk ook weer hoe Mercedes er op in haaktTheBrut3 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:39:
[...]
Omdat de belangrijkste aanpassingen van boven vaak het slechtst te zien zijn.
Edit:
Ondanks de spin blijft de sfeer er bij RS lekker in zitten.
https://twitter.com/RenaultSportF1/status/836858218781491202
Edit 2:
En doooooor!
Ik denk dat de kroonjuwelen vooral onder het bodywork zitten: ophanging, koeling, etc. Ook de onderplaat zal belangrijk zijn. Eenmaal op de track kun je toch met een 1600mm lens elk detail van buiten op de foto zetten.Jasphur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:38:
[...]
Waarom zetten er geen dak op? Wel de zijkant beschermen met schermen maar niet van boven. Waar juist de pers staat haha.
Wat betreft het gebrek aan mooie nieuwe goodies: het lijkt mij handig om de dag even te beginnen met de setup zoals je 'm gisteren afsloot. Dan heb je nu - met de huidige omstandigheden - een goed referentiepunt. Ik vraag mij overigens af of we vandaag al nieuwe onderdelen te zien krijgen. Stel dat er daadwerkelijk nog een boel verandert, dan doen ze dat denk ik pas volgende week om de andere teams niet teveel in de kaart te spelen.
Deze week gaat voornamelijk om alles onder de kap en banden zo te zien. Morgen op nat zelfde verhaal.
Nee vandaag hele dag RIC en morgen hele dag Max.Jasphur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:50:
Gaat Max nou vanmiddag rijden en morgen weer een RIC en Max combo?
En nu toch McLaren naar buiten op de US. Ben benieuwd.
[ Voor 11% gewijzigd door Zahariac op 01-03-2017 09:51 ]
Volgens mij rijdt RIC alleen vandaag. En Max weer de gehele dag morgen.Jasphur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:50:
Gaat Max nou vanmiddag rijden en morgen weer een RIC en Max combo?

Nog even een actie foto van Palmer

deze is meer in de actieReaddy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:51:
[afbeelding]
Nog even een actie foto van PalmerOops

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Williams had gisteren niks meer om Stroll te kunnen laten rijden.Boinkie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:52:
Hopen dat die wel reserve onderdelen mee hebbenAnders is het weer snel over..

Weet ik, maar gisteren heeft Renault ook niet bepaald veel geredenReaddy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:53:
[...]
Williams had gisteren niks meer om Stroll te kunnen laten rijden.
Is dat sinds dit jaar of zoiets? Want hoe krijg je anders dit soort druiven op baan?Readdy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:22:
[...]
Ik dacht dat de marchalls nog altijd van het circuit zelf waren. Die van Monaco werden altijd geroemd toch?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

YouTube: Giant Lizard on Singapore F1 Grand Prix Race Track - Red Bull drive... Deze marshel is in ieder geval zeker van het circuit.ATS schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:58:
[...]
Is dat sinds dit jaar of zoiets? Want hoe krijg je anders dit soort druiven op baan?
[afbeelding]
Ik dacht dat de marchalls nog altijd van het circuit zelf waren. Die van Monaco werden altijd geroemd toch?
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:59:
Hopelijk kan McLaren vandaag wel wat meer testwerk doen.
[afbeelding]
Ziet er iig al beter uit dan afgelopen dagen als ik het zo lees.09:59 Alonso keeps teasing us, starting a second lap on each run (on ultra-softs...) but returning to the pits without setting a time. A big aero rake is fitted to the left sidepod, so McLaren clearly has more important work to be getting on with than setting a lap time at this stage. Still, at least the thing is running, and he's got eight laps on the board already.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Op F1gpupdate reageerde iemand dat het alleen een foto was dat hij in de grindbak stond en geen foto van de spin, dit werd in de live feed waarin de foto werd gepost bij de foto gezet... omg het internet is soms zo een beerput van zeikers en 'maar alles kunnen roepen en posten'.
Een aantal circuits hebben hun eigen marshalls, zoals Monaco, maar het overgrote deel van de circuits maakt gebruik van de F1 marshalls. Ik heb even niet paraat welke circuits eigen marshalls hebben en welke niet.ATS schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:58:
[...]
Is dat sinds dit jaar of zoiets? Want hoe krijg je anders dit soort druiven op baan?
[afbeelding]
Uit mijn hoofd Monaco en Canada.demo31051987 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:01:
[...]
Een aantal circuits hebben hun eigen marshalls, zoals Monaco, maar het overgrote deel van de circuits maakt gebruik van de F1 marshalls. Ik heb even niet paraat welke circuits eigen marshalls hebben en welke niet.
Ik vind het trouwens verbazingwekkend dat Ferrari alleen nog maar op Mediums heeft gereden.
Ze hebben gisteren de softs eronder gehad.Readdy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:03:
[...]
Uit mijn hoofd Monaco en Canada.
Ik vind het trouwens verbazingwekkend dat Ferrari alleen nog maar op Mediums heeft gereden.
Nee, ik zie zeker geen verschil tussen de compounds.LopendeVogel schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:16:
[...]
Zie jij duidelijk verschil tussen de voorste 2-5 banden (behalve het kleurtje dan)?
Dat is denk ik de techniek van PirelliDie doen meer dan jij en ik samen met ons blote oog kunnen zien.
Ze hebben er zeker stappen in gemaakt (zoals elk team en Pirelli zelf zegt), niet alleen zijn de breder, maar ook verbetert. Het verbeteren valt inderdaad moeilijk te zien (zoals bij de 1e 2 banden, verschillende compound maar geen verschil te zien).
De capaciteit van de band kun je met de compound niet zomaar ophogen. Zeker met de bredere banden had ik ter voorkoming van aquaplaning dus wel wat meer profiel verwacht.

De eerste op ultra's toch?Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:59:
Hopelijk kan McLaren vandaag wel wat meer testwerk doen.
[afbeelding]
Nou, ze kunnen dat sensorrack ook goed gaan schoonmaken, die zal nu wel vol stof en zand zitten. En als een aero-sensor verstopt zit, dan werkt hij niet.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Daarom gaan ze er ook mee testen toch morgen?MikeyMan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:05:
[...]
Nee, ik zie zeker geen verschil tussen de compounds.
De capaciteit van de band kun je met de compound niet zomaar ophogen. Zeker met de bredere banden had ik ter voorkoming van aquaplaning dus wel wat meer profiel verwacht.

Als het maar bij schoonmaken blijft dan. Als hij wat grind meegepakt heeft is hij zo krom als een deur.ATS schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:05:
[...]
Nou, ze kunnen dat sensorrack ook goed gaan schoonmaken, die zal nu wel vol stof en zand zitten. En als een aero-sensor verstopt zit, dan werkt hij niet.
edit: blijkbaar gebruikt hij streams van andere mensen en zet ze door naar youtube
[ Voor 13% gewijzigd door hjvg op 01-03-2017 10:19 ]
Malt007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:09:
Wat mij betreft mogen ze beginnen met het afschaffen van die t-wings, nog stukken lelijker dan de vin wat mij betreft. Merc rijdt nu zelfs met een dubbele.

Hier heb je zo'n t-wing
Ross brawn heeft het hier ook over.Malt007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:09:
Wat mij betreft mogen ze beginnen met het afschaffen van die t-wings, nog stukken lelijker dan de vin wat mij betreft. Merc rijdt nu zelfs met een dubbele.
hij wil het niet teveel beperken, maar als het niet anders kan dan gaat die proberen het te verbieden.
YouTube: 2017 Barcelona Test 1, Day 2 - Ted’s Notebook
Voorvleugel - Maximaal 20 onderdelen, 1m2 materiaal
Achtervleugel - Maximaal 30 onderdelen, 0,75m2 material
Wat ze er dan mee uitvreten Mogen ze zelf weten. Volgens mij zie je dan apartere verschijningen, meer variatie en minder vuile lucht achter de auto.
[ Voor 6% gewijzigd door Readdy op 01-03-2017 10:17 . Reden: Verkeerde band neergezet ]
Nico Rosberg bedankt Liberty Media zojuist dat het nu toegestaan is om te filmen in de pitlane!hjvg schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:07:
hier trouwens nog een live stream op YouTube YouTube: F1 2017 TEST LIVE 24/7 - Formula 1 Testing Day 3 LIVE NOW! - Highlig...
Zal het komende jaar nog wel leuk materiaal vandaan komen dan
Geef ze maar allemaal dezelfde simpele voor en achtervleugel, een variant die geen vuile lucht veroorzaakt. Dan dmv actieve vering een hoop extra mechanische grip, 1200-1400pk, geen electronische hulpmiddelen en gaan met die banaan. Close-racing en coureurs die zich kunnen onderscheiden door hun rijkunsten.MikeyMan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:14:
Toch denk ik dat ze een wat pragmatischer aanpak moeten gaan zoeken met de ontwikkeling. Ik denk zelf aan een maximal aantal onderdelen/vlakken icm wat maatvoering:
Voorvleugel - Maximaal 20 onderdelen, 1m2 materiaal
Achtervleugel - Maximaal 30 onderdelen, 0,75m2 material
Wat ze er dan mee uitvreten Mogen ze zelf weten. Volgens mij zie je dan apartere verschijningen, meer variatie en minder vuile lucht achter de auto.

De Hulk maakt zich klaar, ik dacht dat Renault pas in de middag Hulkenberg in de auto zou gaat zetten.
Dat lijkt me dan weer niks. Er moet wel iets aan technologische competitie zijn.Malt007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:19:
[...]
Geef ze maar allemaal dezelfde simpele voor en achtervleugel, een variant die geen vuile lucht veroorzaakt. Dan dmv actieve vering een hoop extra mechanische grip, 1200-1400pk, geen electronische hulpmiddelen en gaan met die banaan. Close-racing en coureurs die zich kunnen onderscheiden door hun rijkunsten.
Zo'n klasse heeft ooit al eens bestaan en volgens mij is is de Indy ook op dit principe gebouwd.Malt007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:19:
[...]
Geef ze maar allemaal dezelfde simpele voor en achtervleugel, een variant die geen vuile lucht veroorzaakt. Dan dmv actieve vering een hoop extra mechanische grip, 1200-1400pk, geen electronische hulpmiddelen en gaan met die banaan. Close-racing en coureurs die zich kunnen onderscheiden door hun rijkunsten.
En alle constructeurs weg uit de F1, zal spannend worden dan.Malt007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:19:
Denk je zelf dat dit een realistisch voorstel is?Malt007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:19:
[...]
Overigens kun je ook gewoon Indycar oid gaan kijken als je een (semi) spec series wil zien. Imo is dat altijd veel minder leuk dan het idee ons doet denken. Onderdeel van de fun van F1 is juist dat de auto's zo verschillend zijn en de teams hun eigen oplossingen bedenken voor problemen.
F1 is eigenlijk nooit 80% coureur 20% auto geweest, maar altijd al 80% auto en 20% coureur geweest...
Volgens mij niet, hoor. De marshalls zijn lokaal. Alleen voor Monaco komen ze volgens mij uit Frankrijk.Readdy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:22:
[...]
Verder heeft F1 niets met de marshalls te maken. Dat wordt aangestuurd door de FIA.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Gaan we nu weer A1GP voorstellen? Dat was zo'n enorm succes tenslotte...Malt007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:19:
[...]
Het blijft de top van de autosport en van mij mag daar genoeg technologische innovaties in zitten.
Want er zijn nog niet genoeg van dit soort klasses omgevallen?Malt007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:19:
[...]
Denk dat Liberty hiervoor wel te porren is
dat heet ook testen.Zahariac schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:23:
McLaren is wel verschrikkelijk irritant bezig. Al 10 rondes op de US maar nog steeds zonder tijd.
er hoeft voor de teams niet altijd een tijd gezet te worden om te testen
Dat weet ik ook. Was ook met een knipoog bedoeld. Ik kan gewoon niet wachten totdat er eentje het testen even gehad heeft en een powerlap eruit knalthjvg schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:24:
[...]
dat heet ook testen.
er hoeft voor de teams niet altijd een tijd gezet te worden om te testen
In een reasonable priced car?MikeyMan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:24:
Ik zie dan wel weer iets in een 30minuten support race, waarbij de F1 coureurs verplicht in een gelijkwaardige auto met elkaar aan de slag moeten. Beetje zoals die M1 Procar races in het verleden.
Denk dat Liberty hiervoor wel te porren is
Misschien over twee weken bij de laatste testdag, of anders bij Q3 in AustraliëZahariac schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:25:
[...]
Dat weet ik ook. Was ook met een knipoog bedoeld. Ik kan gewoon niet wachten totdat er eentje het testen even gehad heeft en een powerlap eruit knalt.
Ja gewoon de kwalificaties in een Lada en daarna de race gewoon in een F1 auto.
Ik ga het even uitzoeken. Uno momento.JackBol schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:22:
[...]
Volgens mij niet, hoor. De marshalls zijn lokaal. Alleen voor Monaco komen ze volgens mij uit Frankrijk.
Verder heeft F1 niets met de marshalls te maken. Dat wordt aangestuurd door de FIA.
Ik zeg: zo mogelijk eentje uit het land waar de race is. Elke keer een andere.
Silverstone: McLaren P1ATS schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:28:
[...]
Ik zeg: zo mogelijk eentje uit het land waar de race is. Elke keer een andere.
Monaco: Bugatti Chiron
Ja ik zie er ook wel wat in.
Rusland: Lada KalinaZahariac schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:28:
[...]
Silverstone: McLaren P1
Monaco: Bugatti Chiron
Ja ik zie er ook wel wat in.

Ik denk dat ze aan het sandbaggen zijn.. Allemaal een beetje voordoen alsof ze nog heel veel problemen hebben e.d. Maar in Australië staan ze straks gewoon 1 en 2..Zahariac schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:23:
McLaren is wel verschrikkelijk irritant bezig. Al 10 rondes op de US maar nog steeds zonder tijd.
Of ben ik te optimistisch?
-
Ik denk het wel. Positie 3 en 4 is geloofwaardiger.Edd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:31:
[...]
Ik denk dat ze aan het sandbaggen zijn.. Allemaal een beetje voordoen alsof ze nog heel veel problemen hebben e.d. Maar in Australië staan ze straks gewoon 1 en 2..
Of ben ik te optimistisch?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dit topic is gesloten.
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.