We eindigen straks met een Mercedes qua flapjes/vleugeltjesQ: You just mentioned that the RB13 is very clean and neat - the opposite, some might argue, to the Mercedes car. Is that a different philosophy, or later on will we see the Red Bull getting much more complicated?
AN: We will see some new parts coming on. But first we wanted to keep it clean and simple so we understand what we have. Maybe Mercedes has reached a higher level of maturity, but I like to start with a simple and clean car - and then you can start adding to it. If you start on a highly complicated level it is so easy to get lost.
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Echt? Ik baseerde me op de max. snelheden op http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertest en http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertest . Ging er vanuit dat die rapporteerde over dezelfde meetpunten iig.devil-strike schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:10:
[...]
RIC zat gister op 300 VES op 282.7 vandaag.
Ricciardo 276.9
Verstappen 282.7
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 28-02-2017 16:17 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Zahariac in "[F1] Seizoen 2017 - Wintertests Barcelona"StevoMark10 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:14:
Hoge 23'ers nu van Max, nu ben ik wel benieuwd naar de tijden in de long runs van bijv. Mercedes en Ferrari...
Check mijn eerdere postnaitsoezn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:14:
[...]
Echt? Ik baseerde me op de max. tijden op http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertest en http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertest . Ging er vanuit dat die rapporteerde over dezelfde meetpunten iig.
Ricciardo 276.9
Verstappen 282.7
Zag ik, maar zijn dit enkel de tijden van Bottas?
Vergeleken met dit rijdt Max juist weer wel constante tijden...
Big lift for Bottas through Turn 9, so the Mercedes is not flat through there in 'race trim'
By contrast to Bottas, Verstappen is pretty close to full throttle at 9. Probably turning in full with a slight feather if the front doesn't comply.
https://www.formula1.com/...-it-simple---for-now.htmldaniellammers schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:14:
[...]
We eindigen straks met een Mercedes qua flapjes/vleugeltjes
hier de bron voor mensen die benieuwd zijn.
Vinden jullie dat speciaal constant?Verstappen klokt nu achtereenvolgens een 1.24.4 en 1.23.9. De Red Bull lijkt redelijk stabiel te presteren in de wat langere runs.
Mja dacht toch echt dat er 300 stond gister bij RIC, meschien idd andere meetpunt ofzo, of ik ben erg scheel aan het wordennaitsoezn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:14:
[...]
Echt? Ik baseerde me op de max. snelheden op http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertest en http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertest . Ging er vanuit dat die rapporteerde over dezelfde meetpunten iig.
Ricciardo 276.9
Verstappen 282.7
Had ik misschien even moeten melden jagarriej schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:17:
[...]
https://www.formula1.com/...-it-simple---for-now.html
hier de bron voor mensen die benieuwd zijn.

Het lijkt me dat we dit gewoon kunnen vergelijken. Het officiële Twitter-account van F1 kwam gisteren aan het eind met de topsnelheid in de speedtraps. Dit is dus een andere plek.
Nee er was wel een andere bron die de werkelijke topsnelheden had doorgegeven. Maar dat was eerder richting de 330 als ik me goed herinner. Ik ga even zoeken voor je.devil-strike schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:17:
[...]
Mja dacht toch echt dat er 300 stond gister bij RIC, meschien idd andere meetpunt ofzo, of ik ben erg scheel aan het worden
Edit gevonden:

[ Voor 8% gewijzigd door Zahariac op 28-02-2017 16:20 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan zelf niet zo 1/2/3 meer vinden, maar goed niet zo'n ramp natuurlijk.Zahariac schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:18:
[...]
Nee er was wel een andere bron die de werkelijke topsnelheden had doorgegeven. Maar dat was eerder richting de 330 als ik me goed herinner. Ik ga even zoeken voor je.
Ah ja dat was hem idd, thanks.ArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:20:
@Zahariac Topsnelheden speedtrap gisteren: [afbeelding]
Of de Merc heeft meer top-speed, of de RB heeft meet downforce.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Max over het randje:
Big slide from Verstappen right hander before chicane. Had to drag the rear round the second part of the corner and couldn't get the car set up right for the chicane. Went a bit too aggressive that time and the rear grip wasn't what he expected. He was more conservative next time round.
[ Voor 43% gewijzigd door Humma Kavula op 28-02-2017 16:22 ]
Er is vorig jaar een vote geweest en behalve RBR stemde niemand tegen.Phusebox schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:18:
Kunnen ze die shark fins niet al meteen gaan verbieden. En wie maakt die regels, dit kun je toch al meteen aan zien komen als je die ruimte geeft...
23,9
23,8
23,7
24,3
23,9
24,1
24,3
Ik vind dat niet bepaald constant, in tegenstelling tot wat f1today vind
Werd gevolgd door dit bericht:JackBol schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:21:
[...]
Of de Merc heeft meer top-speed, of de RB heeft meet downforce.
Bron: Autosport Live BlogBottas showing a bit more commitment in the Mercedes through here now. The blatant lift off the throttle has gone. Verstappen looks to be chasing him hard in the Red Bull - fully committed every lap
Lijkt dus vooral dat Bottas nog niet full pull ging
Ik ken de teams SAAH en TLUANER niet. Zijn ze nieuw?LuPo schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:14:
Deze is hier vast al langsgekomen maar plaatjes zijn altijd leuk.
[afbeelding]
Wat een horror is dit zeg met Honda-McLaren..... na zoveel baggerjaren eindelijk weer goede hoop die na 2 dagen eigenlijk best wel in mineur eindigen.
Constanter dan BottasUltraSub schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:22:
1:22,2
23,9
23,8
23,7
24,3
23,9
24,1
24,3
Ik vind dat niet bepaald constant, in tegenstelling tot wat f1today vind
Op die 22er na alles binnen 0,5 sec.
Ik moest even goed kijken, maar ik heb hemHumma Kavula schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:21:
Ah, zie je wel, Mercedes had er wel stiekem een extra fin opgeplakt, staat nu reserve in de pitbox:
[afbeelding]
Max over het randje:
[...]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Big slide from Verstappen right hander before chicane. Had to drag the rear round the second part of the corner and couldn't get the car set up right for the chicane. Went a bit too aggressive that time and the rear grip wasn't what he expected. He was more conservative next time round.
Verstappen is catching Bottas on track by roughly 1-1.5s per lap, but given that Bottas is coming towards the end of his race simulation we reckon the Red Bull is going to run out of time. Hopefully not though, especially if some photographers are trackside so we can see some pictures of two of this year's likely big-hitters together on track before Australia.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je hebt in het testen ook niet veel aan uberconstant de hele tijd. Dat betekent dat je elk rondje hetzelfde rijd. Levert geen nieuwe informatie en data op.
Jawel, je wilt weten wat de degradatie is onder constante omstandigheden.Zahariac schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:24:
[...]
Je hebt in het testen ook niet veel aan uberconstant de hele tijd. Dat betekent dat je elk rondje hetzelfde rijd. Levert geen nieuwe informatie en data op.
Tussendoor moet die ERS ook bijgeladen worden. Perfect constant lijkt me lastig.JackBol schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:25:
[...]
Jawel, je wilt weten wat de degradatie is onder constante omstandigheden.
Zijn volgens mij vaste punten op het circuit waar dat gebeurtkevlar01 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:26:
[...]
Tussendoor moet die ERS ook bijgeladen worden. Perfect constant lijkt me lastig.
Doet Rosberg weer mee?!

Update: All lined up and ready for some afternoon laps in #Barcelona with @svandoorne #F1Testing
Klopt daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dat is ook meer omdat ik niet het idee heb dat ze bij Red Bull daar al aan toe zijn om te onderzoeken. Ze zijn nog druk bezig met van alles te testen qua afstellingen.JackBol schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:25:
[...]
Jawel, je wilt weten wat de degradatie is onder constante omstandigheden.
Het neergaande spiraal was al in het V8 tijdperk ingezet bij McLaren. Als alles recht trekt daar, zijn ze slechts een middenmoter, evenals Williams. Dat men hoop houdt, is puur op basis van historie.StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:23:
[...]
Ik ken de teams SAAH en TLUANER niet. Zijn ze nieuw?![]()
Wat een horror is dit zeg met Honda-McLaren..... na zoveel baggerjaren eindelijk weer goede hoop die na 2 dagen eigenlijk best wel in mineur eindigen.
[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 28-02-2017 16:28 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Nee, ze hebben hoop omdat ze in zee zijn gegaan met Honda, en dit team heeft wel de mensen en budgetten om meer te zijn dan een middenmotor.fynrd1 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Het neergaande spiraal was al in het V8 tijdperk ingezet bij McLaren. Als alles recht trekt daar, zijn ze slechts een middenmoter, evenals Williams. Dat men hoop houdt, is puur op basis van historie.
En nu rijdt RB er wel met eentje rond en Mercedes niet... (op 1 sessie na).JackBol schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:22:
[...]
Er is vorig jaar een vote geweest en behalve RBR stemde niemand tegen.
Grappig hoe het hier eerst op het forum aan toe ging: "nee RB heeft zo'n ding niet nodig" "De Aero van de RB is zo goed dat deze zonder vin kan" "Ja alle andere teams gaan met zo'n vin rijden om te hopen om bij RB in de buurt te blijven" "RB wil de vin verbieden zodat zij een nog grotere voorsprong hebben"
En nu doodse stilte....
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Nee, dat gebeurt niet op vaste plaatsen. Je mag het zelf kiezen. In principe kan je maximaal opwekken en direct gebruiken. Verder mag je per rondje max 2 MJ uit je batterij gebruiken en er maximaal 4 MJ instoppen. Verder vrij ingewikkeld met de MGU-H die zowel kan opwekken als gebruiken en een MGU-K die opwekt.daniellammers schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:26:
[...]
Zijn volgens mij vaste punten op het circuit waar dat gebeurt
Ik had iets eerder een tweet geleden dat RBR deze middag long runs ging doen.Zahariac schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Klopt daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dat is ook meer omdat ik niet het idee heb dat ze bij Red Bull daar al aan toe zijn om te onderzoeken. Ze zijn nog druk bezig met van alles te testen qua afstellingen.
De auto hoeft ook niet perfect afgesteld te zijn voor de long runs. Als je maar een lap of 20 constante condities kan rijden.
Perfecte setup is nodig voor een supersnelle run. Maar die gaan we in Barcelona denk ik niet zien.
Jij hebt gelijk, ik bedoel het ook in de manier dat het team (ism coureur?) de beste punten uitzoekt om de batterij op te laden, en dat vaak ook zo blijft, de gehele race.ArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:30:
[...]
Nee, dat gebeurt niet op vaste plaatsen. Je mag het zelf kiezen. In principe kan je maximaal opwekken en direct gebruiken. Verder mag je per rondje max 2 MJ uit je batterij gebruiken en er maximaal 4 MJ instoppen. Verder vrij ingewikkeld met de MGU-H die zowel kan opwekken als gebruiken en een MGU-K die opwekt.
Honda, die tijdens de geboorte van Jezus voor het laatst wat heeft gepresteerd in de formule 1?yorkick schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:29:
[...]
Nee, ze hebben hoop omdat ze in zee zijn gegaan met Honda, en dit team heeft wel de mensen en budgetten om meer te zijn dan een middenmotor.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Eens.fynrd1 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Het neergaande spiraal was al in het V8 tijdperk ingezet bij McLaren. Als alles recht trekt daar, zijn ze slechts een middenmoter, evenals Williams. Dat men hoop houdt, is puur op basis van historie.
Het ging echt mis toen Mercedes besloot zelf een team op te zetten. Toen was McLaren ineens geen semi-fabrieksteam meer, maar gewoon een klantenteam zoals ook Williams dat is idd.
De neergaande spiraal werd toen nog iets stijler toen ze overgingen op Honda, in de hoop zo weer een semi-fabrieksteam te worden en weer te kunnen winnen.
Al met al lijkt het er nog niet echt op. Alle faciliteiten en mensen zullen nog wel op niveau zijn bij McLaren (alhoewel je daar inmiddels ook wel over kunt twijfelen), maar hoe lang blijft dat nog zo als de resultaten en dus inkomsten uitblijven?
Ik ben ook disappointed in de aero van de RB13.Stefie2010 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:29:
[...]
En nu rijdt RB er wel met eentje rond en Mercedes niet... (op 1 sessie na).
Grappig hoe het hier eerst op het forum aan toe ging: "nee RB heeft zo'n ding niet nodig" "De Aero van de RB is zo goed dat deze zonder vin kan" "Ja alle andere teams gaan met zo'n vin rijden om te hopen om bij RB in de buurt te blijven" "RB wil de vin verbieden zodat zij een nog grotere voorsprong hebben"
En nu doodse stilte....
We moeten het nu maar even doen met het feit dat Newey "clean" will beginnen. Maar ik hoop dat de Aero-god nog een konijn uit z'n hoed trekt.
Ja veruit. Het heeft Max ook geholpen met zijn overwinning vorig jaar.Jasphur schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:31:
Zouden de coureurs nou Barcelona nou ook veel beter kennen dan andere circuits?
Doordat hij zo bekend was met Catalunya wist hij precies waar Raikonnen kon aanvallen en waar niet.
Lorem ipsum dolor sit amet ...Jasphur schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:31:
Als in wat denk je zelluf.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
De rest is net zo goed op de hoogte.JackBol schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:33:
[...]
Ja veruit. Het heeft Max ook geholpen met zijn overwinning vorig jaar.
Doordat hij zo bekend was met Catalunya wist hij precies waar Raikonnen kon aanvallen en waar niet.
16:34 I spent a lot of Bottas's race run watching from trackside, and it looked...messy. He had quite a bit of understeer early on when the car was heavy, and it was moving around on him in the corners. The contrast with watching Raikkonen in the Ferrari was huge, although of course Ferrari has been working on a different programme this afternoon. But the car was doing everything Raikkonen would want, and he can attack the apex really well.
En nog even de laatste run van Max:
16:33 Verstappen’s 12-lap stint on the soft tyres.
OUT; 1m22.200s PB; 1m23.974s; 1m23.883s; 1m23.720s; 1m24.381s; 1m23.903s; 1m24.175s; 1m24.313s; 1m24.386s; 1m23.772s; 1m24.003s; 1m24.255s; 1m29.380 IN.
[ Voor 20% gewijzigd door Zahariac op 28-02-2017 16:38 ]
Uhm, zoiets is ook wel duidelijk na een paar ronden hoor... Zoiets is ze zelfs al duidelijk door simpelweg het circuit op een plaatje te bekijken....JackBol schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:33:
[...]
Ja veruit. Het heeft Max ook geholpen met zijn overwinning vorig jaar.
Dat zeg ik niet
Er is ergens een interview met Max waarin hij aangaf dat hij er voordeel bij had dat de eerste GP met RBR in Barcelona was, aangezien hij goed op de hoogte was van het circuit. Op deze manier verander je maar 1 variabele per keerStefie2010 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:38:
[...]
Uhm, zoiets is ook wel duidelijk na een paar ronden hoor... Zoiets is ze zelfs al duidelijk door simpelweg het circuit op een plaatje te bekijken....
[ Voor 61% gewijzigd door JackBol op 28-02-2017 16:41 ]
ja, hoor, dat kan prima, gewoon door te kijken naar een plaatje van het circuit.Stefie2010 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:38:
[...]
Uhm, zoiets is ook wel duidelijk na een paar ronden hoor... Zoiets is ze zelfs al duidelijk door simpelweg het circuit op een plaatje te bekijken....
Hoe langer je er naar kijkt, hoe harder je gaat.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Hamilton en Rosberg hadden nogal wat onenigheid over hoe breed de baan was.
Juist vanuit een holistisch concept kunnen ze dit nu verder ontwikkelen, zonder steeds heel veel extra aero onderdelen te moeten plaatsen.
Waar heb je het over? Niet alleen over McLaren toch?Sniffels schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:34:
Ze rijden, halen data binnen en coureurs lijken best tevreden. voor de rest (op McLaren na) is het 1 hap speculatie. (maar wel leuk om over te hebben)
Honda speelde volgens mij wel een grote rol ik in de overwinning van brawn GP in 2009. Brawn kocht toen het Honda team waar Honda veel in geïnvesteerd heeft. Datzelfde team domineerde de afgelopen drie jaar de formule 1...fynrd1 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:31:
[...]
Honda, die tijdens de geboorte van Jezus voor het laatst wat heeft gepresteerd in de formule 1?
Moah, dat is een leuke theorie, maar je hebt al die kleine vleugeltjes gewoon nodig om de vortexes van de neusvleugel naar de goede surfaces op de wagen te sturen. RB13 heeft nu bijna geen aero componenten op de bargeboards. Geloof maar dat die helemaal vol zit in Australië.Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:41:
Ik snap het commentaar op de RB13 niet helemaal. Het feit dat hij er extreem clean uitziet betekent juist dat het hele concept klopt. Ze hebben geen honderdduizend mini vleugeltjes op allerlei plaatsen nodig om de luchtstromen te corrigeren.
Juist vanuit een holistisch concept kunnen ze dit nu verder ontwikkelen, zonder steeds heel veel extra aero onderdelen te moeten plaatsen.
Dan zie je toch waar er ingehaald kan worden en waar niet? Zo moeilijk is dat niet. In Barcelona zijn er 2 plekken, knappe jongen die niet kan zien waar dat is, en zeker getrainde coureurs.DeTjuk schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:39:
[...]
ja, hoor, dat kan prima, gewoon door te kijken naar een plaatje van het circuit.
Hoe langer je er naar kijkt, hoe harder je gaat.
Ja en de grap was dus dat de aero wel klopte bij Honda ( lees Brackley! ) maar de motor niet, Mercedes erin en dat ding ging als de brandweer. ( ja, double diffuser, i knowRichardQG schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:42:
[...]
Honda speelde volgens mij wel een grote rol ik in de overwinning van brawn GP in 2009. Brawn kocht toen het Honda team waar Honda veel in geïnvesteerd heeft. Datzelfde team domineerde de afgelopen drie jaar de formule 1...

Coureurs kunnen natuurlijk enorm veel oefenen in de simulator dus ik denk dat het van moment tot moment verschilt welk circuit ze het beste kennen. Als monaco volgende week is hebben ze dat circuit van detail tot detail in hun hoofd zitten en zal een ander circuit mogelijk wat minder gedetailleerd in hun geheugen zitten.Jasphur schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:31:
Kort gezegd, op het moment dat de race is kent de coureur dat circuit optimaal.
P.S. Weliswaar de zoveelste reactie op je post

[ Voor 5% gewijzigd door Cranzai op 28-02-2017 16:51 ]
En nog als aanvulling hierop. Ook de laatste stint van Bottas in cijfers:Zahariac schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:37:
Zoals al te zien was in de rondetijden van Bottas:
16:34 I spent a lot of Bottas's race run watching from trackside, and it looked...messy. He had quite a bit of understeer early on when the car was heavy, and it was moving around on him in the corners. The contrast with watching Raikkonen in the Ferrari was huge, although of course Ferrari has been working on a different programme this afternoon. But the car was doing everything Raikkonen would want, and he can attack the apex really well.
En nog even de laatste run van Max:
16:33 Verstappen’s 12-lap stint on the soft tyres.
OUT; 1m22.200s PB; 1m23.974s; 1m23.883s; 1m23.720s; 1m24.381s; 1m23.903s; 1m24.175s; 1m24.313s; 1m24.386s; 1m23.772s; 1m24.003s; 1m24.255s; 1m29.380 IN.
16:39 Bottas’s third and final stint in his race simulation, 24 laps on the soft tyre.
2m19.722s OUT; 1m22.986s; 1m27.769s; 1m25.527s; 1m25.346s; 1m25.810s; 1m25.712s; 1m25.358s; 1m25.212s; 1m25.412s; 1m30.788 IN (no change); 1m49.142 OUT; 1m25.241s; 1m25.020s; 1m25.661s; 1m25.859s; 1m25.455s; 1m25.212s; 1m25.502s; 1m25.204s; 1m26.884s; 1m26.907s;1m26.581s; 1m27.754 IN.
Deze zijn gewoon net zo (in)stabiel als die van Max. Dus of ze het nou goed of slecht doen er is weinig verschil tussen de twee.
Dat lijkt me ook. Nu eerst met een cleane auto het grote plaatje testen, en dan langzaam uitbouwen.JackBol schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:44:
[...]
Moah, dat is een leuke theorie, maar je hebt al die kleine vleugeltjes gewoon nodig om de vortexes van de neusvleugel naar de goede surfaces op de wagen te sturen. RB13 heeft nu bijna geen aero componenten op de bargeboards. Geloof maar dat die helemaal vol zit in Australië.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Klopt, maar niet 1:1 en beperkte tijd.Michaelg schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:50:
Veel aero zaken kunnen ze toch gewoon in de wind tunnel testen?
Ja, maar het belang zit er juist in om de correlatie tussen de windtunnel en de auto zo goed mogelijk te krijgen. Hoe beter de resultaten overeen komen, hoe meer je kunt verder bouwen op wat je in de tunnel/cfd hebt onderzocht.Michaelg schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:50:
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 28-02-2017 16:52 ]
Die zijn zeker in de wind tunnel getest...eerst clean en daarna met vleugeltjes en flapjes...Michaelg schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:50:
Maar alleen als je ze daarna beidde los van elkaar op de baan test, kan je precies zien wat wat doet en wat de winst is per flapje en vleugeltje
https://f1manager.info/ranking/4605
Nope.Sniffels schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:51:
Vraag die vast al is langsgekomen: maar telt deze motor als een van de 4?
Ze valideren of de resultaten uit de windtunnel kloppen met echte condities.Michaelg schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:50:
Key datapoints uit je windtunnel moeten overeen komen met on track metingen, zodat je weet dat je windtunnel ontwikkeling goed is
We weten pas echt wat in Australië.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou, je kan al wel conclusies trekken over Eric Boulliers gevoel over HondaDaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:53:
Mensen, ik ben nog steeds een beetje een F1 noob maar waarom begrijp ik wel dat je absoluut geen conclusies kan trekken uit wat we vandaag zien? Ze zijn helemaal niet bezig met de snelste laptimes. Ze zijn bezig met afstelling, betrouwbaarheid, gevoel voor de wagen krijgen, tweaken, ander onderdeeltje proberen etc.
We weten pas echt was in Australië.
Klopt helemaal. Maar als een team maar een beperkt aantal rondes rijd en een mercedes 146 dan mag je toch wel aannemen dat de een het beter voor elkaar heeft als de andere.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:53:
Mensen, ik ben nog steeds een beetje een F1 noob maar waarom begrijp ik wel dat je absoluut geen conclusies kan trekken uit wat we vandaag zien? Ze zijn helemaal niet bezig met de snelste laptimes. Ze zijn bezig met afstelling, betrouwbaarheid, gevoel voor de wagen krijgen, tweaken, ander onderdeeltje proberen etc.
Mensen hebben het maanden zonder enige F1 auto op de baan moeten doen.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:53:
Als gevolg pakt men nu alles wat er te pakken valt en worden alle tijden tot in het uiterste overgeanalyseerd
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Je kunt er alleen iets van vinden op een wat grotere afstand.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:53:
Zie bijvoorbeeld: http://imgur.com/a/HhEh3
Maar goed, je moet niet vergeten dat iedereen loopt te sandbaggen (behalve wellicht Sauber en McHonda, die laatste omdat ze niet rijden
Nee, merp!
Als ze hetzelfde aan het testen zijn, dan Ja. Maar als ze dat niet doen, dan valt daar niets zinnigs over te zeggen.Zahariac schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:54:
[...]
Klopt helemaal. Maar als een team maar een beperkt aantal rondes rijd en een mercedes 146 dan mag je toch wel aannemen dat de een het beter voor elkaar heeft als de andere.
Mwah zegt nog niks. Kan zijn dat Mercedes nu zoveel mogelijk data aan het verzamelen is en dit 's nachts doorvoert naar de wagen om de volgende dag weer zoveel mogelijk data te verzamelen. En om de rijders een gevoel voor de wagen te geven.Zahariac schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:54:
[...]
Klopt helemaal. Maar als een team maar een beperkt aantal rondes rijd en een mercedes 146 dan mag je toch wel aannemen dat de een het beter voor elkaar heeft als de andere.
En een ander rijdt 20 rondjes, past wat aan, gaat weer rijden, past wat aan, gaat weer rijden, enz.
Pas als je er stelselmatig iets breekt, ontploft, weigert te werken kun je spreken van "je zaken niet op orde hebben"
Vandaag vallen er misschien niet zo heel veel conclusies te trekken. Er liggen immers nog 6 dagen testen voor ons waar teams een hoop wijzer kunnen worden.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:53:
Maar lees verder hier eens: https://www.reddit.com/r/...ally_read_into_preseason/ Er bestaat namelijk wel zeker een correlatie tussen wat teams op de tests presteren en wat de uiteindelijke stand is. Er is echter geen oorzakelijk verband ofzo, maar voor bv. Mercedes en Red Bull ziet het er vaak wel aardig uit.
Maar dat RBR de vin niet per se nodig heeft wil niet zeggen dat ze MET vin niet een beter aeropakket kunnen bouwen. Als ik goed kan hoofdrekenen, ben ik nog altijd sneller en foutlozer met rekenmachine dan zonder, dus als ze mij vragen voor een rekenwedstrijd: wil je dat we de rekenmachine verbieden, zal ik ja zeggen, maar als ik hem mag gebruiken, gebruik ik hem ookStefie2010 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:29:
[...]
En nu rijdt RB er wel met eentje rond en Mercedes niet... (op 1 sessie na).
En nu doodse stilte....
Ik vind het jammer dat de RBR zoveel trager lijkt dan de Mercedes en Ferrari, wel mooi dat die twee zo aan elkaar gewaagd zijn. Hopelijk komen de aero parts nog en gaan we RBR ook bovenaan de tijdenlijstjes zien.
En ja, ik snap wat sandbaggen is en dat RBR een programma heeft, maar de verschillen zijn gewoon best groot en als je zo hoog van de toren blaast mag je mijns inziens ook wel iets meer van je potentie laten zien
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Pfft, R2 van 0,3.ArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:57:
[...]
Vandaag vallen er misschien niet zo heel veel conclusies te trekken. Er liggen immers nog 6 dagen testen voor ons waar teams een hoop wijzer kunnen worden.
Maar lees verder hier eens: https://www.reddit.com/r/...ally_read_into_preseason/ Er bestaat namelijk wel zeker een correlatie tussen wat teams op de tests presteren en wat de uiteindelijke stand is. Er is echter geen oorzakelijk verband ofzo, maar voor bv. Mercedes en Red Bull ziet het er vaak wel aardig uit.
Je kan makkelijk 5 teams wisselen zonder de trend te verstoren.
The ramblings of an idiot
Hieruit kun je betrouwbaar opmaken dat RBR altijd de 6e of 7e snelste tijd heeft tijdens pre-season testen. Daar houdt het wel zo'n beetje mee opArnevdS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:57:
[...]
Vandaag vallen er misschien niet zo heel veel conclusies te trekken. Er liggen immers nog 6 dagen testen voor ons waar teams een hoop wijzer kunnen worden.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Prima, houden we het daar op. Allerlei andere aspecten die hierbij een rol spelen laten we voor het gemak maar even buiten beschouwing.Stefie2010 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:44:
[...]
Dan zie je toch waar er ingehaald kan worden en waar niet? Zo moeilijk is dat niet. In Barcelona zijn er 2 plekken, knappe jongen die niet kan zien waar dat is, en zeker getrainde coureurs.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Haha, zelfs dat nietnaitsoezn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:03:
[...]
Hieruit kun je betrouwbaar opmaken dat RBR altijd de 6e of 7e snelste tijd heeft tijdens testen. Daar houdt het wel zo'n beetje mee op
Nee, merp!
Juíst dat niet. * ArnevdS mompelt iets over correlaties en de kans dátPauseBreak schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:05:
[...]
Haha, zelfs dat nietMaar het is wel leuk om lekker mee te speculeren natuurlijk
Ach oefenwedstrijden/oefensessies, zoals een "beroemde" trainer van een nederlands club zegt: Ja, maar oefenwedstrijden, dat is kussen zonder tong.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:53:
Momentjè??? Die heeft de muur geraakt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit topic is gesloten.
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.