Nee, maar Renault heeft minder reden om te sandbaggen dan RBR. Dus vanuit die optiek zou het wel iets kunnen zeggen.Stefie2010 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:46:
[...]
Je had toch niet verwacht dat ze hun achterstand zouden inlopen in 1 winter..?
Dat kunnen we niet weten, ga er vanuit dat ze hetzelfde programma als Ferrari en Merc volgenUltraSub schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:46:
[...]
Op US en een lege tank![]()
Kun je weer wakker liggen als je daarover gaat nadenken
Overigens rijdt Raikonen ook lekker door met de snelste tijd van alle testdagen met de medium band.
[ Voor 14% gewijzigd door Malt007 op 10-03-2017 11:49 ]
iemand de sector times van VET van gisteren om naast VER te leggen?
#Verstappen sector times during fastest lap on supersoft. S1: 22.983 s, S2: 29.810 s, S3: 26.698s
#Verstappen sector times during fastest lap on supersoft. S1: 22.983 s, S2: 29.810 s, S3: 26.698s
Probleem is dat Ricciardo gister aangaf dat er niet heel veel gesandbagged wordt.MikeyMan schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:47:
[...]
Nee, maar Renault heeft minder reden om te sandbaggen dan RBR. Dus vanuit die optiek zou het wel iets kunnen zeggen.
Dus ben een beetje bang.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ja, wat zou jij zeggen als je wel wat achter de hand had?Mad-Matt schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:49:
[...]
Probleem is dat Ricciardo gister aangaf dat er niet heel veel gesandbagged wordt.
Dus ben een beetje bang.
Vettelnachtnet schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:49:
iemand de sector times van VET van gisteren om naast VER te leggen?
Sector 1: 22.835
Sector 2: 29.255
Sector 3: 26.934
Waarschijnlijk missen ze nog ongeveer 1.5sec tot de top. Hebben ze toch wel wat achterstand goedgemaakt tov vorig seizoen.MikeyMan schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:47:
[...]
Nee, maar Renault heeft minder reden om te sandbaggen dan RBR. Dus vanuit die optiek zou het wel iets kunnen zeggen.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Grappig, de Ferrari was vorig jaar ook sterker in S2 en de RBR in S3.CFC-Mathijs schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:51:
[...]
Vettel
Sector 1: 22.835
Sector 2: 29.255
Sector 3: 26.934
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
McLaren slaat me nu toch een flater... Naar buiten en meteen weer stil op de baan.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Wat een drama jongens bij McLaren. Die gasten moeten toch stiekem in een hoekje zitten te huilen met z'n allen...
Klopt! Maar met de tests tot nu toe was het duidelijk dat Vettel daar van z'n gas af gingJackBol schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:53:
[...]
Grappig, de Ferrari was vorig jaar ook sterker in S2 en de RBR in S3.
Lol, volgens mij gaan we zo meteen een Alonso zien die zn McLaren kort en klein staat te slaan langs de baan...

"Dit is zo pijnlijk dat het bijna lachwekkend begint te worden."
uhm nee, dat stadium zijn we al lang voorbij. Het begint nu gewoon triest te worden.
Hoeveelste uitvalbeurt is dit nu voor McLaren?
uhm nee, dat stadium zijn we al lang voorbij. Het begint nu gewoon triest te worden.
nou precies. Dit is seizoen 3 alweer en ze zijn eigenlijk nu achteruit gegaan ipv vooruit.LoeWn schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:54:
"Dit is zo pijnlijk dat het bijna lachwekkend begint te worden."
Ik vind het voor Stoffel vooral erg zielig, die krijgt nu geen kans zich te laten zien
Als Stoffel in de buurt kan blijven/komen van Alonso krijgt hij kansen zat om z'n kunde te laten zien.Arnold schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:56:
[...]
nou precies. Dit is seizoen 3 alweer en ze zijn eigenlijk nu achteruit gegaan ipv vooruit.
Ik vind het voor Stoffel vooral erg zielig, die krijgt nu geen kans zich te laten zien
Ik vind het vooral triest voor ALO tbh.
Zou het beter zijn als de organisatie McLaren verbiedt nog verder te testen? Ze zijn nu een potentieel gevaar en ze brengen het testprogramma van anderen in de war. Zeker nu we weten dat dit geen incidentele pechgevallen zijn maar structurele.
Ik hoop wel dat ze lid zijn van de wegenwacht en niet van die nieuwe pechhulp van Tim en Tom. Per keer betalen wordt wel een duur grapje zo.Spotmatic schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:59:
Zou het beter zijn als de organisatie McLaren verbiedt nog verder te testen? Ze zijn nu een potentieel gevaar en ze brengen het testprogramma van anderen in de war. Zeker nu we weten dat dit geen incidentele pechgevallen zijn maar structurele.

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 10-03-2017 12:02 ]
Ik moest lachen11:58 Teams are supposed to be fine-tuning their cars at this stage. The only thing McLaren's fine-tuning is the Barcelona recovery procedure.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Nouu, dat is misschien wat overdreven..Spotmatic schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:59:
Organisatie zal er hooguit een uurtje aan vast plakken vanmiddag als McLaren nog vaker stilvalt.
Nou, als ik AMuS mag geloven:Grimmie187 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:54:
Lol, volgens mij gaan we zo meteen een Alonso zien die zn McLaren kort en klein staat te slaan langs de baan...
Dan lijkt mij de kans op een Alonso die dit jaar echt pislink gaat worden of gewoon ermee stopt eigenlijk steeds groter worden.In the McLaren of Fernando Alonso today is probably the sixth Honda engine on the eighth test day. The Japanese are facing a mountain of problems. The new engine, which separates like the Mercedes V6 turbocharger and compressor and the shaft in the V of the cylinder head placed, is to be structurally too weak. There are problems with combustion, with vibrations and temperatures.
Nee, merp!
Godver

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Zeker weten, en terecht trouwens!PauseBreak schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:03:
[...]
Nou, als ik AMuS mag geloven:
[...]
Dan lijkt mij de kans op een Alonso die dit jaar echt pislink gaat worden of gewoon ermee stopt eigenlijk steeds groter worden.
Ik vermoed dat Fernando in de tussentijd alles op alles gaat zetten om volgend jaar naast Lewis in te stappen..
Ik denk dat ze daar overheen zijn. En dat er gewoon in het openbaar gehuild kan worden.RonaldMcDonald schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:53:
Wat een drama jongens bij McLaren. Die gasten moeten toch stiekem in een hoekje zitten te huilen met z'n allen...
Groen, en max gaat meteen weer naar buiten. Karren maar!
Ik zie Alonso nog wel terug gaan naar Renault volgend jaar eigenlijk. Naast Lewis lijkt me niet.
Ik denk eerder in plaats van LewisGrimmie187 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:04:
[...]
Zeker weten, en terecht trouwens!
Ik vermoed dat Fernando in de tussentijd alles op alles gaat zetten om volgend jaar naast Lewis in te stappen..
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Niks triests aan voor ALO, hij krijgt genoeg geld en had andere keuzes kunnen maken. Het is vooral erg vervelend voor de andere teams, elke keer de rode vlagSmultie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:57:
[...]
Als Stoffel in de buurt kan blijven/komen van Alonso krijgt hij kansen zat om z'n kunde te laten zien.
Ik vind het vooral triest voor ALO tbh.
't is gewoon genant wat McLaren laat zien.
1 voordeel, we weten vast welk team laatste wordt dit seizoen...
1 voordeel, we weten vast welk team laatste wordt dit seizoen...
Geld is niet alles, zeker niet als je er al een hoop van hebt. Die kerel wil in eerste instantie gewoon racen en het liefst nog een keer WDC worden.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:06:
[...]
Niks triests aan voor ALO, hij krijgt genoeg geld en had andere keuzes kunnen maken. Het is vooral erg vervelend voor de andere teams, elke keer de rode vlag
Het is nu wachten op de eerste 1.18. Denk dat die vandaag nog wel gaat komen
Je kunt dit McLaren totaal niet aanrekenen. Ik hoop dat Honda deze problemen kan oplossen voor de eerste race. Ze hebben in ieder geval genoeg data van kapotte motorblokken om te bekijken en genoeg blokken om uit elkaar te schroeven wat er kapot is gegaan. Ik hoop voor ze dat het probleem op 1 plek zit en niet "all over the place" door de motor

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ze kunnen bijna beter het chassis aanpassen zodat de 2016 motor er weer in kan. Die was betrouwbaarder dan dit.
FTFYAmbianz schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:10:
Het is nu wachten op de eerste 1.18. Ik weet zeker dat die vandaag nog wel gaat komen
Ik vraag het me af, de top teams hebben denk ik al een redelijk goed idee hoe hard het kan (liften Vettel gisteren en ook Lewis die niet voluit ging).
Denk dat ze die 1.18 misschien juist niet willen laten zien..
Tijden gereden op SS en US zijn leuk maar niet echt een benchmark voor de echte GP in Barcelone waar men alleen op S en harder rijdt.
De US/SS houden het ws niet zo lang uit op het asfalt van Barcelona (denk ik)
De US/SS houden het ws niet zo lang uit op het asfalt van Barcelona (denk ik)
Ik weet niet of je een coureur als Max tot het einde kunt laten inhouden. Denk dat ie toch ergens denkt 'fuck it, ik trap er een tonronde uit'
We gaan het nu zien:
12:18
Valtteri Bottas is about to start a three-lap run on ultrasofts in the Mercedes...
12:18
Valtteri Bottas is about to start a three-lap run on ultrasofts in the Mercedes...
VER nu op US krijgen we dan toch nu al de 1:18?
PSN: McMillan0984
Ik denk dat ie dat al gedaan heeft... en dat RBR ong. rond de 1 sec achter Ferrari en Mercedes zit qua pace. FI en Williams zitten er dicht achter, Renault en Toro Rosso daar weer vlak achter. Ben een beetje 'bang' dat RBR niet alleen naar voren moet kijken, maar ook een beetje naar achteren omdat ze daar snel dichterbij komen...MikeyMan schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:18:
Ik weet niet of je een coureur als Max tot het einde kunt laten inhouden. Denk dat ie toch ergens denkt 'fuck it, ik trap er een tonronde uit'
Die deden niet eens hun best om te verhullen dat ze ze een 1:18 konden doen. Ik bedoel: als je twee paarse sectoren doet, plakken de journalisten en fans er vanzelf wel een snelle s3-tijd achter ipv je gelifte sector 3.Grimmie187 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:15:
Ik vraag het me af, de top teams hebben denk ik al een redelijk goed idee hoe hard het kan (liften Vettel gisteren en ook Lewis die niet voluit ging).
Als ik zou willen sandbaggen zou ik minder extreem liften in alle sectoren, steeds op verschillende plekken, zodat je alle bochten een keer op volle snelheid kunt nemen, maar overall nooit het achterste van de tong laat zien. Combineer dat met de motor wat terugdraaien (je wint niks met 100% power).
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wat bedoel je met "paarse" sectoren?Grrrrrene schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:20:
[...]
Die deden niet eens hun best om te verhullen dat ze ze een 1:18 konden doen. Ik bedoel: als je twee paarse sectoren doet, plakken de journalisten en fans er vanzelf wel een snelle s3-tijd achter ipv je gelifte sector 3.
Als ik zou willen sandbaggen zou ik minder extreem liften in alle sectoren, steeds op verschillende plekken, zodat je alle bochten een keer op volle snelheid kunt nemen, maar overall nooit het achterste van de tong laat zien. Combineer dat met de motor wat terugdraaien (je wint niks met 100% power).
Snelste sector tijd = paarse kleur (in de livetiming)
Het zou wel ontzettend leuk zijn, als iemand er gewoon even een 1:17 uitperst
Paars is de snelste van de sessie (dag)
Groen is persoonlijk snelste
Argh, stelletje teasers..
Bottas en Max weer naar binnen op hun US.
Bottas en Max weer naar binnen op hun US.
We zijn er bijna!Icephase schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:24:
RAI een 1m19.0!
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Bottas is inmiddels weer onderweg...
en weer binnen...
toch weer buiten...

[ Voor 14% gewijzigd door Icephase op 10-03-2017 12:28 ]
Ben nou toch wel benieuwd wat die "extra aero" waar Ricciardo het over had nog gaat doen op de RB13 in Melbourne...
Ik kan het bijna niet geloven, maar volgens Andrew Benson is de langste stint die McL gedaan heeft 11 ronden..
Niet eens genoeg tot de 1e pitstop.

Niet alleen extra aero, ook van Renault kunnen ze nog iets verwachten.RonaldMcDonald schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:27:
Ben nou toch wel benieuwd wat die "extra aero" waar Ricciardo het over had nog gaat doen op de RB13 in Melbourne...
http://www.f1fanatic.co.u...ne-upgrades-at-melbourne/Daniel Ricciardo has confirmed Red Bull will have an upgraded chassis and power unit for the first race of the season.
“I think Melbourne we’re going to see a little bit from both sides, from the power unit and the car will have some more aero bits on it,” said Ricciardo after his final run in the car in pre-season testing.
Dat maakt niet uit toch? Het is een test. Oke je zou verwachten dat er minimaal 1 keer het volle bereik van de bandjes word getest, maar dit is in principe ook goed uit te rekenen.nachtnet schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:30:
Ik kan het bijna niet geloven, maar volgens Andrew Benson is de langste stint die McL gedaan heeft 11 ronden..Niet eens genoeg tot de 1e pitstop.
Nou, de test op betrouwbaarheid heb je iig kunnen doen.Jasphur schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:31:
[...]
Dat maakt niet uit toch? Het is een test. Oke je zou verwachten dat er minimaal 1 keer het volle bereik van de bandjes word getest, maar dit is in principe ook goed uit te rekenen.
Maarre, Ferrari kampioen, Merc 2e en RB (hopelijk) 3e?
kan dat nog tot leuke race strategien leiden? Als je als team weet dat er gegarandeerd een gele of rode vlag komt in de eerste tien ronden kan je daar met pitstop strategie op inspringen?nachtnet schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:30:
Ik kan het bijna niet geloven, maar volgens Andrew Benson is de langste stint die McL gedaan heeft 11 ronden..Niet eens genoeg tot de 1e pitstop.
at your service
Als ik McLaren was zou ik asap Mercedes bellen en de motoren opeisen die anders voor Manor gereserveerd waren. Met 24/7 doorwerken krijg je dat chassis wel aangepast om een Mercedes erin te lepelen ipv dat Honda-gedrocht.
Zou dat echt kunnen?Bart-Willem schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:34:
Als ik McLaren was zou ik asap Mercedes bellen en de motoren opeisen die anders voor Manor gereserveerd waren. Met 24/7 doorwerken krijg je dat chassis wel aangepast om een Mercedes erin te lepelen ipv dat Honda-gedrocht.
Waarom niet eigenlijk? Als ze het zich kunnen veroorloven om zoveel extra geld uit te geven. Het lijkt mij alleen dat het nooit gaat lukken om zo snel een andere motor erin te hangen.
Het zou kunnen, geen regels die dat verbieden. Gaat het gebeuren? Nee,.. McL blijft Honda trouw (ook al zijn ze zuur.) Nee, Mercedes gaat niet zomaar McL nieuwe motoren geven..
Nee dat gaat niet lukken. Het Mercedes blok is zo anders dat alles aangepast moet worden. Denk ook aan koeling, andere gewichtsverdeling en alles wat erbij komt kijken.
Een F1 auto is een motorblok met carbon er omheen. Dus als je dat blok vervangt kan je gelijk de rest van de auto ook opnieuw ontwerpen.
En dat lukt niet voor AUS.
[ Voor 3% gewijzigd door Zahariac op 10-03-2017 12:37 ]
Jaaaaa 18,6 en op de SS.
[ Voor 37% gewijzigd door Zahariac op 10-03-2017 12:39 ]
Verwijderd
technisch zou het nog wel kunnen, het zal mogelijk niet optimaal zijn aan de start van het seizoen.
Maar juridisch / administratief zullen ze niet op zo'n korte termijn alles rond kunnen krijgen.
Het bouwen van een gehele auto kan technisch gezien in 2 weken (zal veel extra uren vergen dat dan weer wel). Het bouwen van een auto met optimale balans in 2 weken ga je niet redden. Ze zullen veel test data niet kunnen verwerken in het ontwerp dan.
Maar juridisch / administratief zullen ze niet op zo'n korte termijn alles rond kunnen krijgen.
Het bouwen van een gehele auto kan technisch gezien in 2 weken (zal veel extra uren vergen dat dan weer wel). Het bouwen van een auto met optimale balans in 2 weken ga je niet redden. Ze zullen veel test data niet kunnen verwerken in het ontwerp dan.
Iemand sector tijden?
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Verwijderd
dus zoals verwacht zit iedereen nog altijd te sandbaggen
.
want 1.18.6 is een behoorlijke sprong ten opzichte van de 1.19
En dit is nog op de SS. niet op de US.
Nagenoeg lege tank, US eronder en er heeel goed voor gaan zitten. Misschien zou het dan wel mogelijk zijn.Clavat schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:39:
Hoppa en nu de 1:17
Ok, adem in adem uit..
In Melbourne telt het pas
Zou zomaar kunnen dan HAM om 5 min voor einde van de tijd vanmiddag er even een snelle ronde uit gooit.. (1:17:321 of zo..)
^ Dat inderdaad. Het is de vraag in hoeverre de rest loopt te sandbaggen.Grimmie187 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:40:
Ok, adem in adem uit..
In Q3 van Australië krijgen we pas antwoord op die vraag
Of Ferrari heeft veruit de snelste auto gebouwd. Feit: te zien is een tijd van 1:18.6. Er is nergens te zien hoeveel seconden een ander team zit te "sandbaggen", dit zijn meer indicaties en voornamelijk gevoelensVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:39:
dus zoals verwacht zit iedereen nog altijd te sandbaggen.
Als nu bijvoorbeeld BOT op de soft ook onder de 1:19 door gaat dan weten we wel zeker dat we nog lang niet alles gezien hebben.DaMarcus schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:41:
[...]
^ Dat inderdaad. Het is de vraag in hoeverre de rest loopt te sandbaggen.
In Q3 van Australië krijgen we pas antwoord op die vraag
En om het nog gecompliceerder te maken, de US hoeft niet noodzakelijkerwijs automatisch de beste band te zijn voor dit circuit.Zahariac schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:40:
[...]
Nagenoeg lege tank, US eronder en er heeel goed voor gaan zitten. Misschien zou het dan wel mogelijk zijn.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Klopt helemaal!Chiron schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:43:
[...]
En om het nog gecompliceerder te maken, de US hoeft niet noodzakelijkerwijs automatisch de beste band te zijn voor dit circuit.
Zonder op twitter te kijken: Remmen?LAD93 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:44:
En weer een rode vlag. Dit keer voor Grosjean..
Mercedes moet o.b.v. vorige laps op andere compounds ook makkelijk in de 1.18 kunnen komen.
En Red Bull niet. Ik durf hem wel aan. Mercedes en Ferrari gaan het uitvechten de eerste paar GP's.Grimmie187 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:46:
Mercedes moet o.b.v. vorige laps op andere compounds ook makkelijk in de 1.18 kunnen komen.
Hopelijk loopt max een beetje trollen op z'n bandjes, dat de rest denk dat dit het nu is voor redbull.. Marja vrees dat de andere een maatje te groot is
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Zo ziet het er wel naar uit idd. Raikonnen die het op de Softs deed en VER op de SS.alwaysleft schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:46:
[...]
En Red Bull niet. Ik durf hem wel aan. Mercedes en Ferrari gaan het uitvechten de eerste paar GP's.
Maaar, nog maar 15 dagen!
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Moeilijker te zeggen, maar het lijkt er niet op idd. Kan ook bewust zijn..alwaysleft schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:46:
[...]
En Red Bull niet. Ik durf hem wel aan. Mercedes en Ferrari gaan het uitvechten de eerste paar GP's.
Ik vrees ook dat er een best groot gat zit tussen Mercedes/Ferrari en Red Bull. Hopelijk kan Max in de middag nog een racesimulatie afwerken en in het laatste uurtje van de test een kwalificatiesimulatie wellicht.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik denk dat het inmiddels niet meer bewust is na 7 en halve testdag....Grimmie187 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:49:
[...]
Moeilijker te zeggen, maar het lijkt er niet op idd. Kan ook bewust zijn..
Toch apart weer, dat zeer beperkte aantal rondjes van VER. Maar minimaal meer dan ALO, die al onderaan staat qua rondenaantal. Is dat in het geval van VER vanwege een tweakje hier, tweakje daar, of is er meer aan de hand?

Bizar verschil met de laatste test-dag van vorig jaar.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Nee de snelste rondes van RAI en VER zijn beide op SS gedaan. VER heeft er nu US onder liggen maar daar heeft hij niet een snellere tijd mee gereden als op de SS.Kapitein187 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:48:
[...]
Zo ziet het er wel naar uit idd. Raikonnen die het op de Softs deed en VER op de SS.
Maaar, nog maar 15 dagen!
VER heeft er nu Soft onder zitten volgens F1TodayZahariac schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:56:
[...]
Nee de snelste rondes van RAI en VER zijn beide op SS gedaan. VER heeft er nu US onder liggen maar daar heeft hij niet een snellere tijd mee gereden als op de SS.
Tweakje hier tweakje daar zou heel goed kunnen. Er staat iig een goede simulator bij RBR thuis. Zolang de data op de baan goed correleert met de sim-data hoeven ze niet perse lange race afstanden te rijden..
Ieder team heeft een eigen testprogramma, om die reden zeggen rondetijden ook niet alles. Hoeveel peut heeft de auto in tank wat zijn ze aan het testen?Spotmatic schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:50:
Toch apart weer, dat zeer beperkte aantal rondjes van VER. Maar minimaal meer dan ALO, die al onderaan staat qua rondenaantal. Is dat in het geval van VER vanwege een tweakje hier, tweakje daar, of is er meer aan de hand?
Na 2 weken testen hebben we hooguit een indicatie hoe het er voor staat. Zo bestaat de kans dat Mercedes pas in Melbourne het volle motorvermogen er in gooit.
Precies - en als de data van de baan correleert met data uit de windtunnel kunnen ze over de aanpassingen op die basis ook met redelijke zekerheid zeggen dat het sneller gaat zijn, dus durven ze het aan om die aero aanpassingen niet nu te testen maar zondag op de filmdag of in Melbourne.
Andere vraag (misschien wat laat met nog maar een halve dag te gaan..)
Zijn er teams die bewust bij elkaar in de vieze lucht gaan rijden om te zien hoeveel invloed dat op de wagen heeft? Ik kan me dat eventueel van STR & RBR voorstellen.. (het lijkt mij dat dat bij uitstek data is die niet makkelijk uit de sim/windtunnel-computer rolt..)
Zijn er teams die bewust bij elkaar in de vieze lucht gaan rijden om te zien hoeveel invloed dat op de wagen heeft? Ik kan me dat eventueel van STR & RBR voorstellen.. (het lijkt mij dat dat bij uitstek data is die niet makkelijk uit de sim/windtunnel-computer rolt..)
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.