[F1 2017] Wintertests Barcelona Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste
Acties:
  • 94.041 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 12:28
Jasphur schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:41:
Rijd VET vanmiddag weer voor Ferrari?
Ja.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:53

PauseBreak

derp!

Alvanosa schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Dus in feite zouden ze verschillende soorten motoren kunnen testen, die opzich allemaal "legaal" zouden zijn nadat de FIA het woensdag ziet?

Het is namelijk vreemd dat Renault vooral hun motoren veel vernieuwd en dat bij RBR en TR meevalt.
Het hoeft niet eens legaal te zijn. Tijdens tests mag je doen wat je wilt, daar komt het eigenlijk op neer. Als ze er een V10 achterin zouden willen leggen dan mag dat. Compleet zinloze oefening natuurlijk, maar het mag wel. Het is testen, en met testen mag zo goed als alles :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Grrrrrene schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:39:
Kan iemand mij uitleggen hoe een dynorun zo kan afwijken van de real life situatie dan? Die motor maakt het toch geen bal uit of hij in een F1-bolide zit of op een dynobank, zolang je hem goed genoeg koelt? Met de G-krachten die de bewegende delen zelf ondergaan door het draaien en op- en neergaan zouden de G-krachten in bochten niet mogen uitmaken.
De G-krachten zijn met een stationaire opstelling lastig te simuleren omdat het meer meer dan één G betreft: door het blok te kantelen kun je wel enigzins simuleren, maar het komt niet in de buurt van wat de motor op het circuit meemaakt.

Wat je ook niet moet vergeten is dat de motor een structureel onderdeel van de auto is: het dragende deel van de auto in het midden is de motor. Met de extra downforce en grip dit jaar krijgt de motor structureel ook meer te verdragen.

Laatste punt is de koeling: dit is sterk afhankelijk van de aerodynamica en dat kun je ook niet makkelijk simuleren op de dyno.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BlauweFles schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Echt niet goed dit!

Het is 2015 all over again. Voor zowel Honda als Renault. Beide nieuwe concepten, nieuwe motoren. Beide veel problemen.

De auto zal bij RBR vast goed zijn, maar als je nu nog steeds dit soort dingen moet doen is er echt iets niet goed. Mijn verwachtingen voor dit jaar zijn naar beneden bijgesteld.
Was te verwachten dat er bij Renault en Honda veel problemen in het begin zouden zijn.
De afgelopen jaren hebben we door de restricties van het token-systeem geen grote veranderingen gezien in de motorische concepten. De concepten van 2014 zijn gewoon door ontwikkeld.

Nu er geen restricties qua ontwikkeling zijn (behalve het aantal motoren wat je per seizoen mag gebruiken), hebben zowel Renault als Honda het over een andere boeg gegooid. Dat neemt nou eenmaal kinderziektes met zich mee. Ik vind het bij Renault op zich meevallen, en we zullen gedurende het seizoen wel zien hoe goed de nieuwe PU is. Bij Honda is het gewoon 2015 all over again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:38
Voor de statistieken is het ook wel om te weten of de rondes op de pick-up meetellen voor het aantal gereden laps :P Zijn er nogal wat zo voor McLaren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:02
BlauweFles schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Echt niet goed dit!

Het is 2015 all over again. Voor zowel Honda als Renault. Beide nieuwe concepten, nieuwe motoren. Beide veel problemen.

De auto zal bij RBR vast goed zijn, maar als je nu nog steeds dit soort dingen moet doen is er echt iets niet goed. Mijn verwachtingen voor dit jaar zijn naar beneden bijgesteld.

Ik hoop maar dat Ferrari echt iets goeds heeft gedaan. Anders zien we zeker de eerste helft van het seizoen alleen maar Lewis op het hoogste stap van het podium.
Rustaaaaagh! Het kan ook gewoon zijn dat het issue met de motor bekend is (zoals VER aangaf in interview gisteren) en ze enkel wat tijd nodig hebben om het op te lossen (en dit voor Melbourne ook prima redden).

Echter omdat ze een race simulatie willen uitvoeren, wisselen ze de motor uit voorzorg (en dus niet omdat er iets kapot is) omdat ze deze simulatie natuurlijk niet graag onderbroken zien worden door een kapot torretje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Video van de tot nu toe meest recente motorpech voor McHonda: https://twitter.com/Lueng...39802492129067008/video/1

Die is echt goed kapot.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ik ga nu toch maar even een gokje wagen op Vettel voor wereldkampioen, Ferrari ziet er toch echt strak uit met deze testen en betrouwbaarheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:02
PauseBreak schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:49:
Video van de tot nu toe meest recente motorpech voor McHonda: https://twitter.com/Lueng...39802492129067008/video/1

Die is echt goed kapot.
Woooo....Woooo............Wooooo :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
Alvanosa schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Dus in feite zouden ze verschillende soorten motoren kunnen testen, die opzich allemaal "legaal" zouden zijn nadat de FIA het woensdag ziet?

Het is namelijk vreemd dat Renault vooral hun motoren veel vernieuwd en dat bij RBR en TR meevalt.
Misschien dat RB nog wat lagere settings gebruikt op de motor. En dat Renault de motor wel vol op de pijnbank gooit. Het is immers het fabrieksteam.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03

Die is echt goed kapot.
Dat klinkt echt kapot fout.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/iwAevo73oUaUE/giphy.gif

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Hij kan twee wagens tegelijk besturen zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

garriej schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:54:
[...]

Hij kan twee wagens tegelijk besturen zo :+
Laten we het gewoon op 1 houden die het blijft doen ;)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Zitten zijn hersenhelften niet aan elkaar ofzo? Jeetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Jasphur schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:50:
[...]

Dat klinkt echt kapot fout.
En toch is hij dan 15 minuten later weer vertrokken (weliswaar maar tot aan de hairpin...)
Vraag me nu wel af wat de oorzaak was

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 23:14

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Jimster21 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:58:
[...]

En toch is hij dan 15 minuten later weer vertrokken (weliswaar maar tot aan de hairpin...)
Vraag me nu wel af wat de oorzaak was
Zo te lezen iets elektrisch...
"An electrical issue has stopped the car twice out on track. We don't yet know the cause, but the car is now back in the garage for further investigation."

het wordt niet zo'n leuk jaar voor Alonso ..... ;(

[ Voor 5% gewijzigd door SideSwipe op 09-03-2017 14:02 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
De liveblogger op Autosport verveelt zich een beetje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Jasphur schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:04:
De liveblogger op Autosport verveelt zich een beetje :P
Ja.. maar hij is wel grappig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
Geluid van een stervende Honda zonder een spanjaard die een Raikkonen immitatie doet:

https://twitter.com/OfficialMinis/status/839808801230446593

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
RonaldMcDonald schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:08:
Geluid van een stervende Honda zonder een spanjaard die een Raikkonen immitatie doet:

https://twitter.com/OfficialMinis/status/839808801230446593
Zo dat klinkt beroerd. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 17-09 13:12
Klinkt gewoon als mijn Yamaha motor die ik in zn 1 zet ;) niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 02:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Dit geluid ken ik helaas van een kapotte bobine, verbrande klep en een gebroken bougie. Pick one :9

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 06:14
bvbal79 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:49:
Ik ga nu toch maar even een gokje wagen op Vettel voor wereldkampioen, Ferrari ziet er toch echt strak uit met deze testen en betrouwbaarheid
De tijden van vorig jaar:
http://www.crash.net/f1/r...sting-results-8-days.html

Met andere woorden, je kunt er niks van zeggen.

Feit is wel dat ze betrouwbaar lijken, andere jaren zag je vooral Mercedes zoveel ronden rijden tijdens de tests, nu kan Ferrari er ook wat van. Maar heeft weinig tot geen zin om nu voorspellingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
SpaceAce schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:17:
[...]
:X deze woorden liggen zo gevoelig in dit topic!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 10:47
Als je hier het bericht van 14:05 bekijkt: http://www.bbc.com/sport/live/formula1/39197097 door Andrew Benson. Dan tekent het toch een ander beeld:
Right, now the dust has settled after that little pre-lunch lap-time excitement, let’s have a little think about what it might all mean. Sebastian Vettel set a 1:19.0 on ultras and a 19.3 on super-softs in the Ferrari. But a) it seems he may have deliberately backed off on both those laps; and b) he did a 19.3 on the softs - which should theoretically be at least a second slower than the ultras and 0.6-0.7secs off the supers. So let’s take that 19.3 as his benchmark.

Meanwhile, Lewis Hamilton did a 19.3 on the ultra-softs. But we already know he can do at least a 19.84 on the softs from Tuesday.

In theory, that puts the Ferrari 0.5secs up on the Mercedes. However… Traditionally, Ferrari run less fuel in their cars in testing than Mercedes do. Of course it’s possible that they have changed that, but let’s assume for a moment that both teams are doing the same as normal.

Mercedes are widely believed to run about 60kg of fuel in their car in testing - that’s two seconds’ worth; Ferrari about 30kg - that’s one second.

So if that’s the case here, Vettel’s potential quickest lap on qualifying-level low fuel is an 18.3 on softs. Hamilton’s is a 17.8. A half-second advantage for the Mercedes. Which based on recent history, is probably about what would be expected. Perhaps that’s why Vettel said Ferrari have a lot of work to do...
(ik heb dit soort berichten nodig om de hype te bedwingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

fynrd1 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Dit geluid ken ik helaas van een kapotte bobine, verbrande klep en een gebroken bougie. Pick one :9
2 ervan zijn makkelijk op te lossen. verbrande klep wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
:D Kijk ik nu scheel of reed Ferrari (eigenlijk flink wat teams) vorig jaar sneller tijdens de pre-season tests dan tijdens de kwalificatie voor de Spaanse GP? :?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Tijdens het testen zijn alle banden beschikbaar. Bij de kwalificatie was de soft de snelste band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
naitsoezn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:22:
[...]

:D Kijk ik nu scheel of reed Ferrari (eigenlijk flink wat teams) vorig jaar sneller tijdens de pre-season tests dan tijdens de kwalificatie voor de Spaanse GP? :?
Pole tijd was toch een 1:22.000 terwijl de snelste test tijd een 1:22.765 was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
SpaceAce schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:17:
[...]

De tijden van vorig jaar:
http://www.crash.net/f1/r...sting-results-8-days.html

Feit is wel dat ze betrouwbaar lijken, andere jaren zag je vooral Mercedes zoveel ronden rijden tijdens de tests, nu kan Ferrari er ook wat van. Maar heeft weinig tot geen zin om nu voorspellingen te doen.
Tijden zeggen inderdaad niks nee. Ik kijk nu gewoon naar de performance en professionaliteit/betrouwbaarheid bij Ferrari.

Zijn geen koekenbakkers die nu maar gelijk alles uit de kast trekken en het onderste eruit proberen te halen. Daarnaast was Ferrari gewoon nr 2 team ook aan het begin van vorige seizoen, en eindige op 3 aan het einde.

En trouwens ik zeg alleen maar dat ik een gokje ga wagen, niet dat het zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
naitsoezn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Zal met de andere banden te maken hebben. Kwali tijden zijn met de soft banden gereden terwijl met testen ook de supersoft en ultrasoft (en eventueel nog ongemarkeerde test band) zijn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
thesystem schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:24:
Tijdens het testen zijn alle banden beschikbaar. Bij de kwalificatie was de soft de snelste band.
SpaceAce schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Zal met de andere banden te maken hebben. Kwali tijden zijn met de soft banden gereden terwijl met testen ook de supersoft en ultrasoft (en eventueel nog ongemarkeerde test band) zijn gebruikt.
Ah, tuurlijk, niet aan gedacht :z
perpixel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Pole tijd was toch een 1:22.000 terwijl de snelste test tijd een 1:22.765 was?
Ik had het over de tijden van de teams / coureurs zelf, niet over de snelste pre-season tijd versus de snelste quali-tijd.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SpaceAce schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Op soft is ook al sneller gereden dan die 1:22,000 die de poletijd was vorig jaar. Gaat de goede kant op qua hard rijden dus 8)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
PauseBreak schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Op soft is ook al sneller gereden dan die 1:22,000 die de poletijd was vorig jaar. Gaat de goede kant op qua hard rijden dus 8)
Het ging in dit geval over de test tijden in 2016 tov de kwali tijden tijdens de GP van 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch jammer dat we geen overzichtje kunnen krijgen van de snelste sectoren per coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
KYV en VET in gevecht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
Blijkbaar is het Mercedesblok een stuk zwaarden dan voorheen: http://www.f1today.net/nl...-coureurs-moeten-afvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Moeten ze bij Force India een stukje van het voorhoofd afvijlen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:31
"Vettel is er éindelijk langs - en dat zonder blauwe vlag ;-)"

Leuk met dat knipoogje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
kevlar01 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Zou niet weten hoe die ocon zou moeten afvallen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
Klinkt erg vreemd... Dan zouden Mercedes en Williams er ook last van moeten hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

perpixel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:21:
Als je hier het bericht van 14:05 bekijkt: http://www.bbc.com/sport/live/formula1/39197097 door Andrew Benson. Dan tekent het toch een ander beeld:

[...]

(ik heb dit soort berichten nodig om de hype te bedwingen)
Het is wel wat jammer dat die post vol zit met de aannames. Aannames die ik nu juist niet zou doen doordat Ferrari flink afwijkt van hoe zij normaal gesproken testen.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:56

p0st

Dutch Reefer

kevlar01 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:58:
[...]

/me p0st las 'voorhuid' en kromp in gedachten ineen van pijn

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

shdx schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:59:
[...]

Klinkt erg vreemd... Dan zouden Mercedes en Williams er ook last van moeten hebben, toch?
Dit is denk ik gewoon een stomme ontwerpfout van FI.
Nu moeten de coureurs afvallen, maar dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 06:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tGvx0z7mTzehw3rh7ZH43PiT/thumb.png
Ook het ruitje van HAM is aangepast met wat inkepingen voor de luchtstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MuddyMagical schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:01:
[afbeelding]
HAM rijdt al heel lang met dat ruitje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
kevlar01 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Inderdaad. En dat lijkt me nogal een opgave, vooral omdat de auto's zwaarder zijn om te besturen en ze dus ook wat meer spiermassa moeten hebben.
MuddyMagical schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:01:
[afbeelding]
Is dat een nieuw ruitje, want HAM reed volgens mij altijd al rond met een gekartelde ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
shdx schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:03:
[...]

Inderdaad. En dat lijkt me nogal een opgave, vooral omdat de auto's zwaarder zijn om te besturen en ze dus ook wat meer spiermassa moeten hebben.

[...]

Is dat een nieuw ruitje, want HAM reed volgens mij altijd al rond met een gekartelde ruit.
Blijkbaar reed Rosberg daar mee en heeft HAM het later gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:48

Die is echt goed kapot.
Ik hoor alleen een schaap..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Was nou maar naar spec savers gegaan ... :)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
kevlar01 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Ze zouden naar 70 kilo moeten...
Perez was in 2015 nog 63 kilo
Zou dan moeten lukken zou je zeggen.

Maar Ocon is echt een heel flink stuk groter (meen 186 vs 173 of zoiets). Dan is die 70 kilo ineens een stuk moeilijker. En het is al zo'n gespierde spijker.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

sanderb schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:17:
[...]

Maar Ocon is echt een heel flink stuk groter (meen 186 vs 173 of zoiets). Dan is die 70 kilo ineens een stuk moeilijker. En het is al zo'n gespierde spijker.
Ik denk dat ze naast de coureurs ook nog wat aan de auto moeten veranderen om het gewicht te verlagen.
Misschien de haaienvin er dan toch maar afhalen... :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedster
kevlar01 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat ze naast de coureurs ook nog wat aan de auto moeten veranderen om het gewicht te verlagen.
Misschien de haaienvin er dan toch maar afhalen... :Y)
Volgens Max is de haaienvin oke ... DUS haaienvin is GOED! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tleilaxu schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Blijkbaar reed Rosberg daar mee en heeft HAM het later gekopieerd.
Uuuuuuuhm, je bedoeld zeker dat Mercedes het aan beide coureurs heeft aangeboden, maar Ham het eerst liever niet gebruikte, maar vooral Ros reed ermee vorig seizoen.

Blijkbaar wil Ham nu toch testen met de karteltjes :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6e7FZ3WcAEpw0c.jpg:large

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 09-03-2017 15:30 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Helaas, versnellingsbak TR stuk:
Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2017/3/9/ba01f069-37b8-438a-8943-73b030486a96_800.jpg

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

[...]

* Naboo is wel blij dat hij geen F1 courier is. 70 kilo, dat gaat hier nooit lukken _O- Dan zou ik 20 kilo ondergewicht hebben. En aangezien spieren zwaarder zijn dan vet.... zou een mooie uitdaging zijn :D

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Goede dag voor Ferrari! Snelste tijd en meeste rondes. Is weleens anders geweest :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
*knip* Zoals ook in de topic-warning staat, probeer het HK-niveau te vermijden.

[ Voor 82% gewijzigd door naitsoezn op 09-03-2017 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Naboo schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:41:
[...]

* Naboo is wel blij dat hij geen F1 courier is. 70 kilo, dat gaat hier nooit lukken _O- Dan zou ik 20 kilo ondergewicht hebben. En aangezien spieren zwaarder zijn dan vet.... zou een mooie uitdaging zijn :D
Wut? Jij weegt 50 kilo? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Nee, 90....

Maar dan moet hij flink lang zijn (2,00m+), anders is het nog geen ondergewicht....
En als hij 2,00m+ is, valt ie sowieso al af als F1 coureur ;)

[ Voor 32% gewijzigd door ralph075 op 09-03-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

oftewel.. we weten nog steeds niets :9
Naboo schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:51:
[...]
Nee, bij 70 kilo zou ik 20 kilo ondergewicht hebben. Want ja, volgens de indexjes enzo hoort bij 1.90m een gewicht van 90kg. :P
off-topic much? :>

[ Voor 47% gewijzigd door naitsoezn op 09-03-2017 16:27 . Reden: quote verwijderd ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Arfman schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Nee, bij 70 kilo zou ik 20 kilo ondergewicht hebben. Want ja, volgens de indexjes enzo hoort bij 1.90m een gewicht van 90kg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Maar goed… Ik kan echt niet wachten tot de eerste vier races voorbij zijn en we een beeld krijgen van wie wat tot zijn beschikking heeft. Het ontbreken van het token systeem kan er voor zorgen dat er veel verschil komt tussen de teams.

[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 09-03-2017 16:27 . Reden: quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

/Off: Nope, bij 1,90 hoort geen 90kg als normaal gemiddeld gewicht. 90kg zit al flink richting overgewicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Nope, bij 1m90 hoort volgens de BMI meuk een gewicht tussen de 70 en 90, met 90 zit je dus al aan de gezonde bovengrens. :o 8)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jasphur schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:53:
[...]

MCL heeft een nieuwe PU! < MCL WCC

Maar goed… Ik kan echt niet wachten tot de eerste vier races voorbij zijn en we een beeld krijgen van wie wat tot zijn beschikking heeft. Het ontbreken van het token systeem kan er voor zorgen dat er veel verschil komt tussen de teams.
Haha, ik denk dat als ze sprintraces van 11 rondes doen, dat McLaren misschien wel kan finishen/winnen.
Langer moet het niet worden :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

Dido

heforshe

offtopic:
187 en 68 kilo hier. Ik wil best zijn stoeltje overnemen, ik garandeer 1 race spektakel :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Dido schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:56:
[...]

offtopic:
187 en 68 kilo hier. Ik wil best zijn stoeltje overnemen, ik garandeer 1 race spektakel :P
hahaha beetje als Chanoch "Too much grip" Nissany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:53
Dido schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:56:
[...]

offtopic:
mij Mcl kan je zelfs dat momenteel niet garanderen...voor spektakel moet je iig van je plek kunnen komen... :(

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:53:
[...]
MCL heeft een nieuwe PU! < MCL WCC

En na die 4 eerste races komt Renault al weer met een (voor Spanje al aangekondigde) power upgrade, dan wordt het weer een stel races afwachten. Maar Renault zal niet de enige zijn die dat met regelmaat blijft doen.. and so on and so on, het hele seizoen lang. Maar op een gegeven moment zal de rek er wel uit gaan en dan ploffen ze bij het benaderen van de vermogensgrens misschien ook wat eerder ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
hardware-lover schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:12:
[...]

En na die 4 eerste races komt Renault al weer met een (voor Spanje al aangekondigde) power upgrade, dan wordt het weer een stel races afwachten. Maar Renault zal niet de enige zijn die dat met regelmaat blijft doen.. and so on and so on, het hele seizoen lang. Maar op een gegeven moment zal de rek er wel uit gaan en dan ploffen ze bij het benaderen van de vermogensgrens misschien ook wat eerder ;)
Dan gaan we een paar toffe finale races tegemoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jasphur schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Dan gaan we een paar toffe finale races tegemoet.
Finale 2016 was ook leuk, waarbij HAM door de tranen in zijn ogen niet goed meer kon doorrijden in het bochtige stuk van het circuit ..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Pfjoew.... Nooit meer een vergadering tijdens een testdag plannen of accepteren :+
Veel te veel werk om alles terug te lezen om er achter te komen dat Honda alweer problemen heeft en dat er ook weer een team met een Renault motor is stilgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ferrari gaat wel heel erg hard in zijn racesim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Wel een realistische racesim. Met rode vlag.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Red Bull puzzled by weak longrun pace today. Suddenly 2 seconds behind Ferrari. Setup issues suspected. Bron: Auto Motor und Sport

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

8) 8) 8)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Lijkt er op dat Ferrari zijn zaken goed op orde heeft. Wie had dat gedacht. Stralen al de gehele test in Barcelona een bepaalde zekerheid uit. Knap werk tot nu toe.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stefie2010 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:25:
Red Bull puzzled by weak longrun pace today. Suddenly 2 seconds behind Ferrari. Setup issues suspected. Bron: Auto Motor und Sport
16:04 Uhr
Red Bull ist ein bisschen ratlos. Im Dauerlauf fehlen rund zwei Sekunden auf Ferrari. "Bis jetzt waren wir immer so schnell wie sie auf Longruns. Unsere Jungs hatten eine lange Nacht und mussten viel am Auto schrauben. Vermutlich ist mit dem Setup etwas verrutscht", berichtet Helmut Marko.

16:13 Uhr
Red Bull scheint den Setup-Gnom zumindest teilweise gefunden zu haben. Ricciardo legt tiefe 1:24er auf die Bahn. Aber Ferrari ist immer noch enteilt.

Voor wie het niet kan lezen, gooi het in een vertaal tool.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

RIC gaat zo door de 100-grens heen. Benieuwd of zijn motor het wel langer zal uithouden als die van VES gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
nachtnet schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:41:
Red Bull doet trouwens zondag AS een Filmdag op Barcelona.. Mogelijk dan met AUS spec setup..

bron: https://twitter.com/AlbertFabrega/status/839802274994085888
Dat is dan zonder de zandzakken die nu achter in de auto liggen ?

Als je de test resultaten nu zien mogen RIC en VER blij zijn als ze P5 of P6 halen....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik las wat geruchten over dat de sidepods van Ferrari niet legaal zouden zijn, is hier wat meer over bekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Mad-Matt schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:32:
Ik las wat geruchten over dat de sidepods van Ferrari niet legaal zouden zijn, is hier wat meer over bekend?
Loop hole, gaat niet verboden worden las ik ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 09:38
Mad-Matt schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:32:
Niet direct, het is een beetje grijs gebied. Zie 3.8.8 van het technisch regelement en daar lijken ze aan te voldoen.
Optische regelgeving, maar slim opgepakt. Als ik de berichtgeving goed begrepen heb vanuit het Duits.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Palmer staat weer stil...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6evXopWUAEgZIB.jpg:large
Voor de creatievelingen, verzin hier leuke ballonnetjes bij.

Toto: Low-Fuel run right? .... Right?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
fynrd1 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:44:
[afbeelding]
Voor de creatievelingen, verzin hier leuke ballonnetjes bij.

Toto: Low-Fuel run right? .... Right?
"Papedipoepie die papie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6fNVIjWQAIGzDO.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6e_nMKWQAAyihm.jpg:large

[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 09-03-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

YakuzA schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:54:
[...]

Nope, bij 1m90 hoort volgens de BMI meuk een gewicht tussen de 70 en 90, met 90 zit je dus al aan de gezonde bovengrens. :o 8)
ralph075 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:54:
[...]

/Off: Nope, bij 1,90 hoort geen 90kg als normaal gemiddeld gewicht. 90kg zit al flink richting overgewicht...
Zo zie je maar, zelfs de BMI bedenkers weten het niet meer. :P
Maar goed, feit blijft, hun index is ook maar nattevingerwerk. Bij mij zou je echt nooit op de gewicht komen. Op basis van mijn bouw schatten zowel sportschool trainers en doktoren mij altijd lichter dan dat ik daadwerkelijk ben. En vaak al met zo'n 15-20 kg verschil _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
Naboo schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:53:
[...]

[...]

Maar goed, feit blijft, hun index is ook maar nattevingerwerk. Bij mij zou je echt nooit op de gewicht komen. Op basis van mijn bouw schatten zowel sportschool trainers en doktoren mij altijd lichter dan dat ik daadwerkelijk ben. En vaak al met zo'n 15-20 kg verschil _O-
MEGA off Topic:
BMI bedenkers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Naboo schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:53:
[...]

[...]

DE index is geen natte vinger werk. Is gebaseerd op harder resultaten uit verschillende onderzoeken. Dus snap niet waarom je het zo hier neerzet. Daarnaast is 1.90m de bovengrens waarbij de BMI betrouwbaar is....dus voor jou is het inderdaad geen nauwkeurige

De BMI bedoelt voor de normale populatie en niet sporters (met spiermassa) etc....en de correlatie is met hart- en vaatziekten en suikerziekte het grootst.

[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 09-03-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
Mega druk gehad op het werk :'( Iemand een samenvatting vanaf gisteren 12:00 uur? :9

+ 30 pagina's :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
@Joster
  • Relatie tussen McLaren en Honda is niet zo heel goed. Veel problemen. ALO heeft dat ook hardop uitgesproken in interview(s)
  • Ferrari rijd veel en snel (gisteren Williams veel en snel met Massa)
  • Wat grappen over Stroll
  • Verder weinig nieuws
notedop.

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 09-03-2017 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 17-09 13:12
Mercedes en Ferrari vechten het uit in de eerste 4 races, Ferrari weer eens een overwinning wat ik ze zeker gun. Renault komt met een motorupdate en RB (lees max) gaat weer in het voorveld meedoen, zelfs een pole position en 4 overwinningen, helaas valt hij wel weer uit in Monaco.

Glazen bol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
nachtnet schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:12:
@Joster
  • Relatie tussen McLaren en Honda is niet zo heel goed. Veel problemen. ALO heeft dat ook hardop uitgesproken in interview(s)
  • Verder weinig nieuws
notedop.
Weer een Renault motor stilgevallen, dit keer in een Renault.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
nachtnet schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:12:
@Joster
  • Verder weinig nieuws
notedop.
Inclusief deze grappen? https://hasmclarenbrokendown.com/ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:39:
Kan iemand mij uitleggen hoe een dynorun zo kan afwijken van de real life situatie dan? Die motor maakt het toch geen bal uit of hij in een F1-bolide zit of op een dynobank, zolang je hem goed genoeg koelt? Met de G-krachten die de bewegende delen zelf ondergaan door het draaien en op- en neergaan zouden de G-krachten in bochten niet mogen uitmaken.
Net zoals met het chassis hoeft de motor ook niet definitief te zijn.

Ik hoop voor Honda dat dit een vroege specificatie is. Die kan je vroeg bevriezen en gebruik je om de vorm/koeling/etc al te kunnen testen terwijl je nog twee maanden hebt om door te ontwikkelen. Ik verwacht dat er in Australië een andere specificatie is.

Of die betrouwbaarder is: groot vraagteken.

Het vermogen was er vorig jaar al (mechanisch) met als zwakste punt de energy recovery waardoor de auto wel one-lap maar geen racepace had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ANdrode schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Net zoals met het chassis hoeft de motor ook niet definitief te zijn.

Ik hoop voor Honda dat dit een vroege specificatie is. Die kan je vroeg bevriezen en gebruik je om de vorm/koeling/etc al te kunnen testen terwijl je nog twee maanden hebt om door te ontwikkelen. Ik verwacht dat er in Australië een andere specificatie is.

Of die betrouwbaarder is: groot vraagteken.

Het vermogen was er vorig jaar al (mechanisch) met als zwakste punt de energy recovery waardoor de auto wel one-lap maar geen racepace had.
In de 1e week had Honda volgens mij al aangekondigd dat ze de 2e test week met de Melbourne spec zouden komen...
http://www.eurosport.com/...re_sto6078620/story.shtml

PSN

Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar. :)