Iemand een overzicht van de snelste tijden van de 2016 wintertests? Wellicht dat je daaruit enigzins kan opmaken of het overeen kwam met de uiteindelijke stand na een seizoen? Al is het wellicht handiger om te kijken naar de stand van na 5 races ofzo, want anders haal je de factor doorontwikkeling er niet uit.
Nee joh, tests zeggen niks, i.i.g. dat hoor ik hier mensen al 5 testdagen roepen.R2D2 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:49:
[...]
Vergeet niet dat RBR vervolgens een half seizoen nodig had om Ferrari weer voorbij te steken. Vooralsnog lijkt het er op dat Mercedes gewoon weer voor ligt op de rest en het een robbertje vechten wordt met de rode bolides van de Scuderia.
Ik denk dat het seizoen van 2017 wat dat betreft qua pikorde aan de top niet veel zal verschillen ten opzichte van 2016.
Maar de absolute waarheid, die is pas bekend bij de finish op de 1e GP.
Beter dan het continu RB en Maxje aanbidden en de eindeloos herhalende teksten over hoe RB iedereen voor de gek aan het houden is...Speedster schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:41:
[...]
Slowchat tot daar aan toe maar om nu "open deuren" te gaan intrappen...
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ze gaan er een nieuwe motor in hangen.Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:51:
Max voorlopig nog aan de kant door motorproblemen..
K. Raikkonen Ferrari 01:23.477Malt007 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:52:
Iemand een overzicht van de snelste tijden van de 2016 wintertests? Wellicht dat je daaruit enigzins kan opmaken of het overeen kwam met de uiteindelijke stand na een seizoen? Al is het wellicht handiger om te kijken naar de stand van na 5 races ofzo, want anders haal je de factor doorontwikkeling er niet uit.
http://www.gpupdate.net/e...e-catalunya-4-march-2016/
1. L. Hamilton Mercedes 01:23.214 01:22.159 01:22.000 13
http://www.gpupdate.net/n...and-prix-van-spanje-2016/
Ze gaan snel weer rijden: https://twitter.com/redbullracing/status/839472899694153728
Ja totdat Max dag in dag uit op een seconde los rijd van de rest van het veld, dan kan het niet anders dan dat ie wereldkampioen gaat worden.Crashhill schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:53:
[...]
Nee joh, tests zeggen niks, i.i.g. dat hoor ik hier mensen al 5 testdagen roepen.
Maar de absolute waarheid, die is pas bekend bij de finish op de 1e GP.
Tests zijn geen keihard feit maar men heeft er helemaal niets aan om keihard te gaan zitten sandbaggen tijdens de testdagen (zoals sommigen graag willen geloven in het geval van RBR), dat je een auto niet op 100% maar op 97% rondjes laat rijden kan ik nog inkomen maar op 90% gaan rijden en er tijdens de eerste race achter komen dat een motor bij 100% belasting na 5 rondjes de geest geeft is toch best lullig en dan ben je er wel te laat bij voor de rest van het seizoen als het gaat om een kampioenschap.
Mercedes lijkt z'n zaakjes gewoon weer heel goed op orde te hebben en de hoop dat Newey wel even een wagen zou bouwen waarmee RBR met 2 vingers in de neus kampioen zou worden kon bij voorbaat al het putje in want bij Mercedes en Ferrari (ondanks dat het een stel chaoten kunnen zijn als het niet gaat zoals het hoort te gaan) hebben echt minstens net zulke knappe koppen rond lopen op de ontwikkelafdeling.
Ik denk dat een hoop fans de "magie" van Newey wat dat betreft behoorlijk overschat hebben. Vooralsnog lijken de tienden die ze achterstand hadden op de Mercs gewoon weer terug gebracht te zijn naar een seconde.
[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 08-03-2017 15:06 . Reden: typo ]
Ik denk dat het sandbaggen ook overdreven wordt, maar het is niet zo dat ze persee de motor naar 90% draaien om mindere laptijden te hebben.R2D2 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:02:
[...]
Ja totdat Max dag in dag uit op een seconde los rijd van de rest van het veld, dan kan het niet anders dan dat ie wereldkampioen gaat worden.
Tests zijn geen keihard feit maar men heeft er helemaal niets aan om keihard te gaan zitten sandbaggen tijdens de testdagen (zoals sommigen graag willen geloven in het geval van RBR), dat je een auto niet op 100% maar op 97% rondjes laat rijden kan ik nog inkomen maar op 90% gaan rijden en er tijdens de eerste race achter komen dat een motor bij 100% belasting na 5 rondjes de geest geeft is toch best lullig en dan ben je er wel te laat bij voor de rest van het seizoen als het gaat om een kampioenschap.
Mercedes lijkt z'n zaakjes gewoon weer heel goed op orde te hebben en de hoop dat Newey wel even een wagen zou bouwen waarmee RBR met 2 vingers in de neus kampioen zou worden kon bij voorbaat al het putje in want bij Mercedes en Ferrari (ondanks dat het een stel chaoten kunnen zijn als het niet gaat zoals het hoort te gaan) hebben echt minstens net zulke knappe koppen rond lopen op de ontwikkelafdeling.
Ik denk dat een hoop fans de "magie" van Newey wat dat betreft behoorlijk overschat hebben.
De ene test kan natuurlijk een aero test zijn met een goede afstelling en de motor op 90% om de laptijden laag te houden. Daarna zouden ze de motorbelasting kunnen testen door een sub-optimale afstelling te gebruiken maar de motor wel 100% te laten blazen (of bijv. het ERS niet te gebruiken.).
Zo zou je onafhankelijk wel alles naar maximale belasting kunnen testen zonder al je kaarten op tafel te leggen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waardoor een coureur uiteindelijk weinig heeft aan de testdagen omdat er niet in een race trim rond gereden wordt en een auto straks tijdens de eerste vrije training totaal anders aan blijkt te voelen... klinkt niet echt logisch.perpixel schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:06:
[...]
Ik denk dat het sandbaggen ook overdreven wordt, maar het is niet zo dat ze persee de motor naar 90% draaien om mindere laptijden te hebben.
De ene test kan natuurlijk een aero test zijn met een goede afstelling en de motor op 90% om de laptijden laag te houden. Daarna zouden ze de motorbelasting kunnen testen door een sub-optimale afstelling te gebruiken maar de motor wel 100% te laten blazen (of bijv. het ERS niet te gebruiken.).
Zo zou je onafhankelijk wel alles naar maximale belasting kunnen testen zonder al je kaarten op tafel te leggen.
Ik was het met je eens hoorR2D2 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:02:
[...]
Ja totdat Max dag in dag uit op een seconde los rijd van de rest van het veld, dan kan het niet anders dan dat ie wereldkampioen gaat worden.
Ik denk dat een hoop fans de "magie" van Newey wat dat betreft behoorlijk overschat hebben.
15:08demo31051987 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:57:
Ze gaan snel weer rijden: https://twitter.com/redbullracing/status/839472899694153728
Als dat zonder problemen verloopt kan hij snel weer de baan op.
15:07
Goed nieuws voor Verstappen: zijn RB13 wordt op dit moment weer aangeslingerd
BESTE SECTORTIJDEN LEVEREN 1:19.040 OP
Valtteri Bottas heeft momenteel de snelste tijd in handen met een 1:19.310, maar het had nog bijna drie tienden harder gekund. De Fin is namelijk in alle drie de sectoren de snelste en die tijden bij elkaar opgeteld leveren een 1:19.040 op.
Dit is nou eens nuttige info. Respect voor Williams dat ze dus hier niet ver vanaf zitten.
Valtteri Bottas heeft momenteel de snelste tijd in handen met een 1:19.310, maar het had nog bijna drie tienden harder gekund. De Fin is namelijk in alle drie de sectoren de snelste en die tijden bij elkaar opgeteld leveren een 1:19.040 op.
Dit is nou eens nuttige info. Respect voor Williams dat ze dus hier niet ver vanaf zitten.
Je weet dat dit testen is en dat rondetijden geen fluit zeggen, Wie weet is die van bottas wel gezet met een volle tank terwijl die van massa gezet is met een lege tank, hoe hard pushen ze etc etc etcZahariac schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:11:
Er wordt net nog door iedereen geclaimd dat we er wel aardig zijn en nu weer dit. Nee het zegt niet veel. Maar ik kan mij ook niet meer voorstellen dat je nu 4 seconden off pace gaat rijden. En ik durf wel te stellen dan Williams er wat beter voor staat dan voorgaande jaren.Martin0 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:16:
[...]
Je weet dat dit testen is en dat rondetijden geen fluit zeggen, Wie weet is die van bottas wel gezet met een volle tank terwijl die van massa gezet is met een lege tank, hoe hard pushen ze etc etc etc
Volgens jouw stelling kan de McLaren ook nog 4 seconden harder omdat de tijden nu nog helemaal niets zeggen. Daar geloof ik niet veel van.
Ik denk dat de magie van Newey nooit overschat kan worden 10x kampioen in de laatste 25 jaar bij 3 verschillende teams. Helaas denk ik dat de zwakte van de motor er voor zorgt dat ze met veel minder downforce moeten rijden dan Mercedes. Dat zie je ook wel aan de redbull hij is erg kaal.R2D2 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:02:
[...]
Ik denk dat een hoop fans de "magie" van Newey wat dat betreft behoorlijk overschat hebben. Vooralsnog lijken de tienden die ze achterstand hadden op de Mercs gewoon weer terug gebracht te zijn naar een seconde.
Dat zeg ik niet, Ik zeg alleen dat ze niks zeggen omdat wij totaal geen andere data hebben zoals fuel load en hoe hard ze pushen.Zahariac schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:21:
[...]
Er wordt net nog door iedereen geclaimd dat we er wel aardig zijn en nu weer dit. Nee het zegt niet veel. Maar ik kan mij ook niet meer voorstellen dat je nu 4 seconden off pace gaat rijden. En ik durf wel te stellen dan Williams er wat beter voor staat dan voorgaande jaren.
Volgens jouw stelling kan de McLaren ook nog 4 seconden harder omdat de tijden nu nog helemaal niets zeggen. Daar geloof ik niet veel van.
Echter zie ik sowieso Mclaren geen 4 seconden goed maken komende tijd met de problemen die hun hebben.
Ik verwacht eigenlijk wel dat Williams dit jaar gewoon weer boven force India eindigt in de wk eindstand. Williams is volgens mij al vroeg gestopt met het doorontwikkelen van de 2016 auto's om meer uit het 2017 model te kunnen halen. Terwijl FI (met resultaat) wel vol voor 2016 is gegaan.
De RB13 rijdt weer, toch nog aardig snel gedaan die wissel.
Alleen het aantal motorproblemen van de Renaults deze 2 weken... Pfjoew...

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Back on track.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Renault, Toro Rosso, Red Bull en McLaren kunnen zomaar eens uitvallen de eerste GPTheBrut3 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:42:
De RB13 rijdt weer, toch nog aardig snel gedaan die wissel.

What happend?
circuit hield op.
Gok te hard de bocht in, apex gemist en rechtdoor geschoten.
Gok te hard de bocht in, apex gemist en rechtdoor geschoten.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Typisch gevalletje concentratieverlies denk ik.
KAC (Kans Arme Clickbait)
Ziggo Sport F1Geverifieerd account @ZiggoSportF1 · 47 sec.47 seconden geleden
Hier vliegt @Max33Verstappen de Sauber voorbij 💪(die in de pits rijdt) #F1Testing #ziggosport
Ziggo Sport F1Geverifieerd account @ZiggoSportF1 · 47 sec.47 seconden geleden
Hier vliegt @Max33Verstappen de Sauber voorbij 💪(die in de pits rijdt) #F1Testing #ziggosport
never argue with a moderator, he will shut your account down.
F1 Fanatic @f1fanatic_co_uk · 1 min.1 minuut geleden
While we have a lull in proceedings here's the latest times from the track: http://www.f1fanatic.co.u...ing-2017/#comment-3439904 … #F1
Lull???
While we have a lull in proceedings here's the latest times from the track: http://www.f1fanatic.co.u...ing-2017/#comment-3439904 … #F1
Lull???
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Engelse term voor een onderbreking.Speedster schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:07:
F1 Fanatic @f1fanatic_co_uk · 1 min.1 minuut geleden
Lull???
Als je even wat tijd te doden hebt, een livestream via periscope: https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1LyGBjwDqDbGN
Nee, merp!
Bakken tijd te doden.. verveel mij een loopneus hier. tnx voor de linkPauseBreak schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:13:
Als je even wat tijd te doden hebt, een livestream via periscope: https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1LyGBjwDqDbGN
VER is ook alweer een tijdje buiten en lijkt met een lange(re) sessie bezig te zijn. Zijn rondetijden zitten rond de 1:25.
Volgens motorsport.com is hij nog steeds bezig met 1:25:xx Erg constant dusWoudloper schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:25:
VER is ook alweer een tijdje buiten en lijkt met een lange(re) sessie bezig te zijn. Zijn rondetijden zitten rond de 1:25.
Voor tijdens de race denk ik wel of misschien iets sneller 1:22. Voor Q3 verwacht ik toch echt de tijden richting de 1:18sww89 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Volgens motorsport.com is hij nog steeds bezig met 1:25:xx Erg constant dusZullen dit ook de rondetijden worden in de aanstaande GP van Barcelona?
Ja lijkt mij ookJasphur schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:39:
[...]
Voor Q3 verwacht ik toch echt de tijden richting de 1:18
Auto Motor und Sport F1 Twitter.Williams admits running on low fuel as rivals are impressed by strong testing pace
Sectortijden optellen geeft ook geen goede representatieve rondetijd. Afhankelijk van de afstelling kunnen ze in de 1e sector wel snel rijden maar verliezen dan bijvoorbeeld in de 2e of 3e sector tijd. Daarna kunnen ze met een andere afstelling ook sneller in sector 2 en daarna met een andere afstelling snel in sector 3. Die losse sectortijden optellen is niet haalbaar als ze met 1 afstelling een complete ronde gaan rijden.Zahariac schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:11:
Hoop toch dat Max nog iets van dezelfde rondetijd als Ric weet te behalen. (zoals iedereen hoopt, ookal betekend het niets)
Als het niets betekent, hoef je het ook niet te hopenSniffels schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:50:
Hoop toch dat Max nog iets van dezelfde rondetijd als Ric weet te behalen. (zoals iedereen hoopt, ookal betekend het niets)
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Als hij een hele andere test schema afwerkt kan hij dat op z'n buik schrijven.Sniffels schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:50:
Spreek voor jezelf. Van mij hoeft het niet hoorSniffels schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:50:
Verstappen lijkt bezig te zijn met een racesimulatie in zijn RB13.
Wat bedoelen ze met racesimulatie?
De race nadoenDoubleDutch schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:54:
Het simuleren van een raceDoubleDutch schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:54:
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Afleggen van een raceafstand, met enkel korte pitstops voor banden wissel. (zoals het in een race ook zou zijn)DoubleDutch schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:54:
Oh das duidelijk, ben een leek met de formule 1.

offtopic:
Zo betekentA lull came over the bridge ook gewoon Er viel een stilte bij het kaarten.
Zo betekentA lull came over the bridge ook gewoon Er viel een stilte bij het kaarten.
VES*Woudloper schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:25:
http://www.gpupdate.net/n...wijzigd-van-ves-naar-ver/
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Lees het artikel nu nog een keer
Verwijderd
achterkant eerst en dan nog met de neus in de barrier... dat kan wel eens een einde chassis zijn voor ferrari.MikeyMan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:46:
De crash van Raikkonnen:
https://twitter.com/RMalt...71616?ref_src=twsrc%5Etfw
Heb pas 2 koffie op! * Osxy zet zichzelf in de hoek.RocketKoen schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:09:
[...]
Lees het artikel nu nog een keerI dont think you got it
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Viel mij ook al op. Waarschijnlijk nog niet doorgevoerd dan. Dus is het ook nog niet officieelcaspervc schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:11:
[...]
In de officiele F1 App staat ie nog steeds als VES
Lijkt erop dat RAI hier ook weinig aan kan doen. Windvlaag wellicht?Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:10:
[...]
achterkant eerst en dan nog met de neus in de barrier... dat kan wel eens een einde chassis zijn voor ferrari.
Nadeeltje van zo'n sharkfinkevlar01 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:14:
[...]
Lijkt erop dat RAI hier ook weinig aan kan doen. Windvlaag wellicht?
Moeilijk te zien zo. Een windvlaag lijkt me niet. Misschien iets kapot gegaan aan de auto, maar kan ook net zo goed een haartje te vroeg op het gas zijn gegaan of zo. Weten wij veel met die crappy beeldenkevlar01 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:14:
[...]
Haha, inderdaad veel potato camera's langs de baan. Achja, beter dan niks..UltraSub schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:16:
[...]
Moeilijk te zien zo. Een windvlaag lijkt me niet. Misschien iets kapot gegaan aan de auto, maar kan ook net zo goed een haartje te vroeg op het gas zijn gegaan of zo. Weten wij veel met die crappy beelden
Versnellingsbak kapot > blokkerende achterkant?kevlar01 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:14:
[...]
Ferrari stond nog niet in het rijtje uitvallers voor Australië, nu dus wel
Volgens Autosport is het geen mechanische pech:JBplap schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:21:
[...]
Versnellingsbak kapot > blokkerende achterkant?
Ferrari stond nog niet in het rijtje uitvallers voor Australië, nu dus wel![]()
16:36 Ferrari stripping down the car after that Raikkonen off. No indication yet that the car suffered a failure. Some damage to the front suspension. Ferrari not sure yet whether the car will be repaired in time to run again before the end of the day.
Ben Anderson
Zit hier de live stream te kijken van de test
MAX is er weer 1 voorbij.....
Hij is wel lekker aan het doorjakkeren zit nu op bijna een Spaanse GP afstand.
Alvast een beetje F1
#ishetalde24ste
https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1yoKMeqDEYpKQ?
tis wel een peppieenkokie cameraman
MAX is er weer 1 voorbij.....
Hij is wel lekker aan het doorjakkeren zit nu op bijna een Spaanse GP afstand.
Alvast een beetje F1
#ishetalde24ste
https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1yoKMeqDEYpKQ?
tis wel een peppieenkokie cameraman
[ Voor 42% gewijzigd door MaXeRs op 08-03-2017 17:32 ]
Mooi, Max heeft de 100 aangetikt en heeft dus vandaag de meeste rondjes gedaan van alle rijders, zelfs de motorwissel in aanmerking genomen! 
Om het te vieren even planken en 1:16 maken?
Om het te vieren even planken en 1:16 maken?
Maar daar heb ik het toch niet over? Ik heb het over individuele rijders.hjvg schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:40:
[...]
maar sommige teams hebben vandaag al meer dan 100 rondjes gereden met 2 mensen wiliams 117 mercedus 143
[ Voor 54% gewijzigd door Spotmatic op 08-03-2017 17:41 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
maar sommige teams hebben vandaag al meer dan 100 rondjes gereden met 2 mensen wiliams 117 mercedus 143Spotmatic schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:39:
Mooi, Max heeft de 100 aangetikt en heeft dus vandaag de meeste rondjes gedaan van alle rijders, zelfs de motorwissel in aanmerking genomen!
MAX zijn RB13 gaat stuk
Lees is nu stuk hij staat stil en een rode vlag
[ Voor 54% gewijzigd door MaXeRs op 08-03-2017 17:41 ]
Vergeten te tankenMaXeRs schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:40:
MAX zijn RB13 gaat stuk
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Zonder benzine zou best kunnen ,is vorige week met Vettel ook opzettelijk gedaan om te testen.
Of de competitie effe op een verkeerd been te zetten over de betrouwbaarheid.

Ik moet zeggen dat ik aan het geluid niets kon horen bij het aanremmen van bocht 11.
[ Voor 25% gewijzigd door MaXeRs op 08-03-2017 17:47 ]
En de racesimulatie niet voltooid. Renault heeft dus ook een probleem.MaXeRs schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:40:
MAX zijn RB13 gaat stuk

Renault en Honda hebben nog een giga klus voor Australie
Zou het? Dat ze willen weten hoe lang je nog door kunt terwijl het rode lampje brandtMaXeRs schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:44:
[...]
Zonder benzine zou best kunnen ,is vorige week met Vettel ook opzettelijk gedaan om te testen.
Of de competitie effe op een verkeerd been te zetten over de betrouwbaarheid.
Van mijn auto's weet ik het, dus Max hoort het zeker ook te weten.MailMan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:47:
[...]
Zou het? Dat ze willen weten hoe lang je nog door kunt terwijl het rode lampje brandt
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Alles goed verder? Is het servies nog heel?alwaysleft schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:45:
[...]
En de racesimulatie niet voltooid. Renault heeft dus ook een probleem.![]()
Renault en Honda hebben nog een giga klus voor Australie
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Wat ik nu kan terug zien op de video van het moment dat Max op het gas wilde gaan voor bocht 11 is hetzelfde geluid toen Max zijn RB12 stuk ging tijdens de Amerikaanse GP dus niet zijn motor maar zijn versnellingsbak. Of gewoon geen benzine meer
Effe kijken of ik er ver [ves] naast zit
Effe kijken of ik er ver [ves] naast zit
[ Voor 16% gewijzigd door MaXeRs op 08-03-2017 18:05 ]
Hehe ja i know, het was ook meer een beetje sarcastisch bedoeld naar de mensen die denken dat men bij RB nog wel ergens een seconde winst heeft liggen op de plank aan vleugels en flapsCrashhill schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:08:
[...]
Ik was het met je eens hoor. Ik ben van mening dat testen absoluut wel iets verklapt
.
Het is een waanzinnig goede ontwerper maar meneer Newey heeft ook een behoorlijk aantal keren de plank meer dan behoorlijk misgeslagen in zijn tijd bij McLaren. Daarnaast hebben ze bij Mercedes en Ferrari ook geen prutsers rond lopen die geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn. Mercedes heeft het wat dat betreft nou niet geheel onverdienstelijk gedaan sinds de terugkeer in 2010 en dat is echt niet alleen omdat men zo'n geweldig blokje achter in de wagen heeft liggen.Sen schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:24:
[...]
Ik denk dat de magie van Newey nooit overschat kan worden 10x kampioen in de laatste 25 jaar bij 3 verschillende teams. Helaas denk ik dat de zwakte van de motor er voor zorgt dat ze met veel minder downforce moeten rijden dan Mercedes. Dat zie je ook wel aan de redbull hij is erg kaal.
Newey is dus goed maar uit die klasse lopen er echt nog wel meer uit het paddock, misschien nog niet met zo'n indrukwekkende staat van dienst maar de beste man heeft wat dat betreft ook wel wat jaren achter de kiezen in de F1
Denk dat ie wel een punt heeft. Vergeet niet dat die motor/bakcombinatie dalijk vijf races mee moet. Ofwel een rondje of 1000.
De enige die daar met vertrouwen naar uit kan zien is volgens mij Mercedes op dit moment.
Bij Mercedes zijn er ook al motorische problemen geweest bij de klantenteams (andere mappings meestal). Daarom is dit ook 'testen', om dit soort dingen op te lossen.MikeyMan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:58:
[...]
Denk dat ie wel een punt heeft. Vergeet niet dat die motor/bakcombinatie dalijk vijf races mee moet. Ofwel een rondje of 1000.
De enige die daar met vertrouwen naar uit kan zien is volgens mij Mercedes op dit moment.
Nee, merp!
Bekijk hier het uitvallen van Verstappen.Formula one schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:59:
Iemand beeld materiaal ?
https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1yoKMeqDEYpKQ
Laatste stukje van het filmpje 33:20
[ Voor 9% gewijzigd door MaXeRs op 08-03-2017 18:08 ]
Snap ik, maar wel op een vele malen hoger aantal rondes.PauseBreak schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:00:
[...]
Bij Mercedes zijn er ook al motorische problemen geweest bij de klantenteams (andere mappings meestal). Daarom is dit ook 'testen', om dit soort dingen op te lossen.
Dat is ook wel logisch te verklaren: Het hele concept van Mercedes' PU is wat volwassener, dus de kans op kinderziektes is veel kleiner dan bij de nieuwe concepten van Honda en Renault. Wat dat betreft wordt het inderdaad waarschijnlijk geen Mercedes die ermee ophoudt in MelbourneMikeyMan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:06:
[...]
Snap ik, maar wel op een vele malen hoger aantal rondes.
Nee, merp!
Op een dag? Deze week? Beide weken? Het kan bv best zo zijn dar RBR vorige en deze week met dezelfde motor en versnellingsbak heeft gereden om te kijken hoe lang die in het echie mee gaan. Waar andere teams misschien elke dag met een nieuwe motor en versnellingsbak reden. Het feit dat dingen stuk gaat lijkt mij in ieder geval geen indicatie dat het slecht is. We weten immers niet hoeveel kilometers het al gemaakt heeft. Hetzelfde als de rondetijden waarbij we niet weten hoe de auto is afgesteld, volle/lege tank etc.MikeyMan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:06:
[...]
Snap ik, maar wel op een vele malen hoger aantal rondes.
Ze hebben in de lunchpauze een nieuwe motor in de RBR13 gehangen.RobertMe schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:14:
[...]
Op een dag? Deze week? Beide weken? Het kan bv best zo zijn dar RBR vorige en deze week met dezelfde motor en versnellingsbak heeft gereden om te kijken hoe lang die in het echie mee gaan. Waar andere teams misschien elke dag met een nieuwe motor en versnellingsbak reden. Het feit dat dingen stuk gaat lijkt mij in ieder geval geen indicatie dat het slecht is. We weten immers niet hoeveel kilometers het al gemaakt heeft. Hetzelfde als de rondetijden waarbij we niet weten hoe de auto is afgesteld, volle/lege tank etc.
Al kan dat natuurlijk ook een motor zijn die al weken op een dyno heeft gestaan.
Uit de post van @MaXeRs maak ik op dat hij denkt dat het om de versnellingsbak gaat, en vziw hebben ze die niet vervangen? Dus vanmorgen de kapotte motor die al een X aantal dagen mee ging en 's middags de bak zou dan kunnen.RocketKoen schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:19:
[...]
Ze hebben in de lunchpauze een nieuwe motor in de RBR13 gehangen.
Al kan dat natuurlijk ook een motor zijn die al weken op een dyno heeft gestaan.
Het was helaas toch de motor: http://m.gpupdate.net/nl/...-probleem-met-power-unit/
Gelukkig waarschijnlijk wel op te lossen voor Melbourne
[ Voor 17% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 08-03-2017 18:49 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Lekker nuchter weerHmtsjmftsch schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:48:
Het was helaas toch de motor: http://m.gpupdate.net/nl/...-probleem-met-power-unit/
Maar is wel zo natuurlijk. Slechte start of slechte wissel kan zo maar de hele boel omgooien. Dan heb je niets aan een goede testweek.
Alonso lucht zijn hart...En terecht...
"We have only one problem which is the power unit," says Alonso
http://www.skysports.com/...-problem-ahead-of-f1-2017
"We zien het in Melbourne wel" haha. Netjes.Hmtsjmftsch schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:48:
Ik blijf het toch vreemd vinden dat het Honda maar niet lukt. Ze hebben natuurlijk een achterstand met de 1.6T F1 motoren, maar met performancemotoren hebben ze ruim ervaring. In de MotoGP hebben ze ook een betrouwbare 250pk 1 liter motor rijden.
En toch heeft Ferrari volgens mij zijn huiswerk goed gedaan. Volgens TJ ( jaja, i know maar de bron is AMuS ) hebben ze een leuke loophole gevonden wat de sidepods verklaard:

https://thejudge13.com/20...-exposed-how-they-did-it/
Ook Motorsport is zeer tevreden over hun huiswerk:

https://www.motorsport.co...ri-real-favourite-880339/
Aangezien de testdagen laten zien dat het ding; snel, degelijk en goed op de weg ligt denk ik dat Ferrari best wel eens mee kan doen met het kampioenschap dit jaar, gelukkig.. Die Mercedes dominantie ben ik nu wel een beetje zat.
Paragraph 3.8.8 says that that angle should be 75 degrees. These rules are meant to give the cars a fast, aggressive look when viewed from above.
These rules are for aesthetics rather than ideal performance regulation. As a matter of fact, aerodynamic engineers hate these rules. If it was up to them they had gone for a rectangular design for the side pod. A side pod with a 90 degree angle would have a smoother air flow relationship between it and the various air splitters ahead. Further, the general airflow performance around them would be optimised wholesale.
This is where the loophole is exploited. With the birds eye view, it’s clear to see how Ferrari made its actual side pod under a 90 degree angle. The carbon work in front (but still incorporated) of the side pod is set under a 75 degree angle, thus following the rules. This enables Ferrari to make their side pod smaller than they appear on other cars. And it gives them more room between the barge boards and the actual air intake of the side pod. All this should be able to generate a better airflow towards them.

https://thejudge13.com/20...-exposed-how-they-did-it/
Ook Motorsport is zeer tevreden over hun huiswerk:
Hier goed te zien hoe "vrij" de air-inlet is van de side pod tov de 2016 wagen.The SF70H is perhaps the most complete design we've seen come out of Maranello in the last decade, with its previous challengers seemingly far too focused on individual concepts.

https://www.motorsport.co...ri-real-favourite-880339/
Aangezien de testdagen laten zien dat het ding; snel, degelijk en goed op de weg ligt denk ik dat Ferrari best wel eens mee kan doen met het kampioenschap dit jaar, gelukkig.. Die Mercedes dominantie ben ik nu wel een beetje zat.
Alonso:albino71 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:22:
Alonso lucht zijn hart...En terecht...
bronWhen asked whether he was able to take Barcelona's Turn 3 flat out, Alonso also made a joke about the lack of performance.
"Oh yeah, for us, not only Turn 3," he smiled. "For us nearly all the corners are flat."

[ Voor 19% gewijzigd door Humma Kavula op 08-03-2017 20:05 ]
Dat is mooi gevonden. Al is nog niet helemaal duidelijk of het een groot voordeel oplevert voor Ferrari, maar het is in ieder geval weer slim met de regeltjes omgaan. En zo lang de FIA het niet afkeurt, primaHumma Kavula schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:36:
En toch heeft Ferrari volgens mijn zijn huiswerk goed gedaan. Volgens TJ ( jaja, i know ) hebben ze een leuke loophole gevonden wat de sidepods verklaard:
Dan is natuurlijk wel de vraag, als het echt een groot voordeel oplevert, hoe snel de andere teams het concept kunnen overnemen. Het lijkt me toch lastiger om dit idee op te pakken, omdat het de basis van de auto raakt. Je hele aerodynamica wordt in een keer anders.
En ook bijv. een competitieve 2.2L motor in de Indycar(wat qua snelheid weinig onderdoet voor F1).TheBrut3 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:31:
Ik blijf het toch vreemd vinden dat het Honda maar niet lukt. Ze hebben natuurlijk een achterstand met de 1.6T F1 motoren, maar met performancemotoren hebben ze ruim ervaring. In de MotoGP hebben ze ook een betrouwbare 250pk 1 liter motor rijden.
Het bewijst maar weer hoe complex de motoren zijn in deze era. De kleine 1.6 motor, met beperkte brandstoftoevoer, turbo, MGU-H/K systemen etc zijn gewoon een stuk lastiger dan de spartaanse V10s van een tijd terug. Ik denk dat dat ook een hoop fabrikanten afschrikt om in de F1 te stappen. Je kan niet "effe" n blok in een auto lepelen en meedoen, het is zeer complex en kosten/onderzoeksintensief.
Weet je wat nog mooier is? Dat RBR weer vanaf Melbourne volle bak in de clinch gaat liggen met Ferrari. Dat denk ik tenminste. En das dikke lol weer. Gotta love drama.Humma Kavula schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:36:

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
blijven doen dit, echt top
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.