Geeft ze wel twee dagen extra de tijd om extra vleugels en ophangingen te knutselen
Gooi die data eens in de TSnachtnet schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:45:
[afbeelding]
Line-up voor komende dagen.
![]()
Williams staat alleen verkeerd. Eerst 2 dagen MAS dan 2 dgn STR.
| live and give like no one else |
'
Done, Hoewel ik niet zeker weet hoeveel mensen de TS nog lezen in Week 2 van de F1 testen..
Klopt dat heeft volgens mij ondertussen elke coureur en team bevestigd.JackBol schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:44:
[...]
Denk je dat de teams daar niet over nadenken? Wanneer ze pushen dan zullen ze binnen de sector nog het gas los laten om geen informatie weg te geven.
Zoals Ric bijv 1 bocht vol gas ging, en vervolgens de rest van het rondje een beetje chill deed, gewoon om geen tijden vrij te geven. Zo doet natuurlijk elk team dat, die zullen even het gas in trappen en bijv een vermogen van zo'n 70-90% trekken om vervolgens weer op de rem te gaan en rustig door te rijden.
Ook de reden waarom ik vanaf de eerste sec zei dat men hier geen conclusies moet trekken uit rondetijden en aantal gereden ronden, ook de top snelheid heb je niks aan (behalve dat het leuk is om na maanden wachten eindelijk weer wat cijfertjes te zien.. Want dat vind ik namelijk ook wel weer aangenaam haha).
Dit doen ze uiteraard hetzelfde bij sectortijden anders heeft het nog geen nut.. Dan zouden we een leuke optel som kunnen maken en tada dan weten we alsnog alles.. Alles op gebied van tijden is tot eind deze maand een raadsel omdat niemand zal laten zien wat ze kunnen.
Zoals dat stukje van Bottas wat ik hier gisteren plaatsten: ze zijn helemaal niet bezig met rondetijden, met topsnelheden en etc.. Dat interesseert ze gewoon helemaal niks.
Dat bepaalde media organisaties die tijden publiceren is natuurlijk gewoon leuk voor de fans om na maanden wachten weer wat cijfertjes te zien, maar meer ook niet.
Maar grr, ik ga aan het werk en ik zal hier af en toe wat rondneuzen voor leuke foto's, info en hopelijk wat crashes (ahnee stroll rijd niet, nja goed... dan geen crashes vandaag).
Zit ondertussen alweer een uur hier te neuzen
[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 07-03-2017 09:58 ]
Dat ligt er maar net aan hoe het er van meet af aan voor staat. Als je Mercedes vorig jaar even buiten beschouwing laat, zie je dat de situatie tussen RB en Ferrari gedurende het seizoen echt is omgekeerd. In het begin was de Ferrari duidelijk sneller, maar naarmate het seizoen vorderde kreeg RB de overhand. Dat resulteerde óók in een wisseling van plek in het WCC. Zo zou het aankomend jaar ook kunnen zijn tussen RB en Merc: Merc begint sterk, maar verbetert minder gedurende het seizoen dan RB.LopendeVogel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:42:
Shit ja, ik het geluk dat ik thuis kan werken vandaag... Testen zijn weer begonnenVan de andere kant... zo kom ik nooit aan mijn werk toe 0,0
ik zal wel even de autosport liveblog aanzetten haha![]()
Have fun weer allemaal (voor zover dat mogelijk is uiteraard met een testdag), laten we hopen op wat ontploffende motoren bij Ferrari en Mercedes (sorry Ferrari en Merc fans!).
[...]
Let wel op dat vrijwel iedereen dit elk jaar zegt; ja halverwege het seizoen kunnen wij meekomen en is het gat gedicht.
Iets wat natuurlijk elk team moet zeggen om hun sponsoren, fans en etc tevreden te houden.
Uiteraard, ik blijf ook keer op keer hoop houden dat het zo is, dusja ook dit bericht geeft mij wederom hoop.. Maar ik verwacht er ook niet teveel van![]()
Indien ze vanaf dag 1 niet samen op kunnen komen met Mercedes en Ferrari dan valt er halverwege ook niet veel meer te doen, tenzij Mercedes en Ferrari de rest van het seizoen hun personeel op een vakantie Hawaii stuurt, maar dat zal niet zo zijn
We gaan het eind deze maand zien, na de 1e 2 races kunnen we wel een beetje zien wat het verloop van het seizoen gaat worden op motorisch gebied / auto's..
Maar halverwege het seizoen met een update komen heeft geen nut, want dan zal Merc en/of Ferrari ook wel hun update klaar hebben staan waardoor er een gat blijft(Nja ferrari maak ik me dan wederom minder zorgen om, maar niet Mercedes, dat zijn me een stel slimme knapen daar).
Natuurlijk is dit koffiedik kijken, maar aflezend aan de reacties van de verschillende betrokkenen heb ik het idee dat we nog lang niet alles gezien hebben van RB.
Behalve dan dat Vettel schijnbaar wel vol gas gingLopendeVogel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:52:
[...]
Klopt dat heeft volgens mij ondertussen elke coureur en team bevestigd.
Zoals Ric bijv 1 bocht vol gas ging, en vervolgens de rest van het rondje een beetje chill deed, gewoon om geen tijden vrij te geven. Zo doet natuurlijk elk team dat, die zullen even het gas in trappen en bijv een vermogen van zo'n 70-90% trekken om vervolgens weer op de rem te gaan en rustig door te rijden.
Ook de reden waarom ik vanaf de eerste sec zei dat men hier geen conclusies moet trekken uit rondetijden en aantal gereden ronden, ook de top snelheid heb je niks aan (behalve dat het leuk is om na maanden wachten eindelijk weer wat cijfertjes te zien.. Want dat vind ik namelijk ook wel weer aangenaam haha).
Dit doen ze uiteraard hetzelfde bij sectortijden anders heeft het nog geen nut.. Dan zouden we een leuke optel som kunnen maken en tada dan weten we alsnog alles.. Alles op gebied van tijden is tot eind deze maand een raadsel omdat niemand zal laten zien wat ze kunnen.
*knip* Daar hadden we een streep onder gezet.
[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 07-03-2017 10:02 ]
Het lijkt mij dat er voor de teams nog iets meer data beschikbaar is over wie waar in welke circuitsector rijdt. (in de f1 feed en app zijn er altijd maar 3 sectoren. in de officiele tijden zijn er meer sectoren dacht voor Barcelona 17. (o.a. nodig voor gele vlaggen etc.) Volgens mij is ook voor ieder team d.m.v. GPS te zien wie waar op de baan rijdt. (en daar kan dan natuurlijk weer aan gerekend worden..)) *nachtnet weet niet helemaal zeker of het aantal ) haakjes klopt..;)LopendeVogel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:52:
[...]
Klopt dat heeft volgens mij ondertussen elke coureur en team bevestigd.
Filmdag Williams
Felipe Massa keert net terug van zijn eerste getimede stint. Het team van Williams werkte gisteren nog een filmdag af op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona. Lance Stroll, de teamgenoot van Massa, kon daardoor wat extra meters maken en ervaring opdoen.
---------------------
Hij heeft weer een dagje overleeft (strollololol)
Felipe Massa keert net terug van zijn eerste getimede stint. Het team van Williams werkte gisteren nog een filmdag af op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona. Lance Stroll, de teamgenoot van Massa, kon daardoor wat extra meters maken en ervaring opdoen.
---------------------
Hij heeft weer een dagje overleeft (strollololol)
Volgens mij zie ik iets te veel rook en ook de auto staat volgens mij in een iets te hoge hoek ten opzichte van de bocht.

Cool toch? Driftende wagens..TheBrut3 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:59:
Volgens mij zie ik iets te veel rook en ook de auto staat volgens mij in een iets te hoge hoek ten opzichte van de bocht.
[afbeelding]
Wat moet ik me daar nu bij voorstellen? Is het een Pirelli testdag of een team testdag?VETTEL OP ONGEMARKEERDE BANDEN
Sebastian Vettel staat niet op de zachte band, maar op ongemarkeerde, experimentele banden van Pirelli. De Duitser duikt net met een 1:21.912 onder de 1:22.
Ze kunnen vrijwillig op 'experimentele' banden rijden. Is dus niet verplicht.
Ohnee reacties kan ik ook verwachte, dat wordt zo een belletje naar mijn werkgever dat ik een uur later begin haha (my bad).Plague schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:54:
[...]
Dat ligt er maar net aan hoe het er van meet af aan voor staat. Als je Mercedes vorig jaar even buiten beschouwing laat, zie je dat de situatie tussen RB en Ferrari gedurende het seizoen echt is omgekeerd. In het begin was de Ferrari duidelijk sneller, maar naarmate het seizoen vorderde kreeg RB de overhand. Dat resulteerde óók in een wisseling van plek in het WCC. Zo zou het aankomend jaar ook kunnen zijn tussen RB en Merc: Merc begint sterk, maar verbetert minder gedurende het seizoen dan RB.
Natuurlijk is dit koffiedik kijken, maar aflezend aan de reacties van de verschillende betrokkenen heb ik het idee dat we nog lang niet alles gezien hebben van RB.
Ja Ferrari had ik ook beter niet in mijn voorbeeld mee kunnen nemen want die zie ik (hopelijk ook rbr) niet echt meer als een concurrent. Dat is natuurlijk Mercedes.
Want inderdaad RBR kreeg al redelijk snel de overhand op Ferrari, maar niet op Mercedes (oftewel, even vergeten dat ik Ferrari genoemd heb).
Uiteraard het ligt eraan, stel RBR zit vanaf de eerste race echt op de hielen van Mercedes, dan kan het nog heel spannend worden. Stel Merc rijd straks weer gewoon weg met 2 vingers in de neus, tsja dan kan je er vanuit gaan dat ook halverwege het seizoen niks te redden valt.. Dan zal er een gat blijven die niet te dichten is. Tenzij RBR in de planning van Mercedes heeft kunnen kijken, maar dat is niet het geval lijkt mij (mag ik hopen).
Hm ik heb niks gelezen over het feit dat Vettel 1 of meerdere rondes ''non stop'' vol gas ging? Wel weet ik dat veel toeschouwers oordelen plaatsen op basis van het geluid die uit de auto komt.. Zie het als een Golfje die voorbij komt en puur op basis van geluid zou je denken die rijd 300, maar die komt met 50 voorbijsww89 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:55:
[...]
Behalve dan dat Vettel schijnbaar wel vol gas ging![]()
Hier nog een leuk artikel voor jou. TR zoekt nog een naam cq sponsor voor de door hun gebruikte Renault motor http://www.f1today.net/nl...urne-mogelijk-nieuwe-naam
Of heeft Vettel zelf bevestigd dat hij per ongeluk prijsgegeven heeft wat hun bolide momenteel maximaal kan? Lijkt me sterk?
De link in je reactie ga ik straks bekijken haha (dat is inderdaad wel iets voor mij!!! om foutjes in de toekomst te voorkomen haha).
Ik ga nu echt aan het werk! Blijf maar lekker posten hier allemaal, heerlijk!
En wat zijn deze 'experimentele' banden? Of is dat een groot geheimmaussert schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:03:
Ze kunnen vrijwillig op 'experimentele' banden rijden. Is dus niet verplicht.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ricciardo plempt een leuke tijd neer.
Vettel rijdt trouwens op de B-spec(-plan) banden voor als de A-spec toch niet blijkt te voldoen later in het seizoen. Zijn ongemarkeerde testbanden.
Bron: o.a. @AlbertFabrega Twitter
[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 07-03-2017 10:13 ]
Zullen ze nog niet vrijgeven, maar zal een nieuwe compound zijn die mogelijk iets vervangt.Jasphur schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:09:
[...]
En wat zijn deze 'experimentele' banden? Of is dat een groot geheim
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik ben erg benieuwd of er bij de bolides nog opvallende aanpassingen zijn gemaakt
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Meestal zie je die aanpassingen pas op de laatste twee testdagen. Ik heb tot nu toe op Twitter nog niks spannends voorbij zien komen in ieder geval.SideSwipe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:18:
Ik ben erg benieuwd of er bij de bolides nog opvallende aanpassingen zijn gemaakt
Nee, merp!

Gekke vertekening. Lijkt wel of rechts achter een 1 maat kleinere band is dan de links achter.
[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 07-03-2017 10:22 ]
voor tijdens een kort koffiepauze:
http://www.espn.co.uk/f1/...ff-seen-real-red-bull-yet
http://www.espn.co.uk/f1/...ff-seen-real-red-bull-yet
Het ging mij meer om wat die gebruiker op het verstappen.nl forum had verteld over dat Vettel in (volgens mij) bocht 9 altijd vol gas ging, Max lekker cruisend en Stroll vol in de ankers enzo. Als Vettel meerdere bochten op volle snelheid nam, kan ik mij wel voorstellen dat er vorige week veel 21'ers en lager werden gereden (en dat er nog meer in zit).LopendeVogel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:04:
[...]
Hm ik heb niks gelezen over het feit dat Vettel 1 of meerdere rondes ''non stop'' vol gas ging? Wel weet ik dat veel toeschouwers oordelen plaatsen op basis van het geluid die uit de auto komt.. Zie het als een Golfje die voorbij komt en puur op basis van geluid zou je denken die rijd 300, maar die komt met 50 voorbijNu is het in F1 niet zo overdreven, maar ik ga er wel vanuit dat het nu nog moeilijk oordelen is op basis van geluid of iemand vol gas gaat.
Of heeft Vettel zelf bevestigd dat hij per ongeluk prijsgegeven heeft wat hun bolide momenteel maximaal kan? Lijkt me sterk?
De link in je reactie ga ik straks bekijken haha (dat is inderdaad wel iets voor mij!!! om foutjes in de toekomst te voorkomen haha).
Ik ga nu echt aan het werk! Blijf maar lekker posten hier allemaal, heerlijk!
En die link is niet zo spannend hoor. Ik ben door een mod gecorrigeerd. Hoewel met een knipoog bedoeld vanwege de eerdere discussie, wilde ik uiteraard ook informeren. Aangezien je een thuiswerkdagje hebt zie je vast wat over het hoofd
1. Ricciardo Red Bull Racing RB13 1:20.964 12 ● PIT
2. Vettel Ferrari SF70-H 1:21.912 +0.948 20 ●
3. Hamilton Mercedes W08 1:22.063 +1.099
Zo zien we het graag toch?
Zijn dit de banden die 'sneller slijten' (a la seizoen 2014-2016)?nachtnet schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:12:
Vettel rijdt trouwens op de B-spec(-plan) banden voor als de A-spec toch niet blijkt te voldoen later in het seizoen. Zijn ongemarkeerde testbanden.
[ Voor 49% gewijzigd door kevlar01 op 07-03-2017 10:25 ]
Doe maar een 1:18 voor mijn gemoedsrust.kevlar01 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:24:
1. Ricciardo Red Bull Racing RB13 1:20.964 12 ● PIT
McLaren rijdt vandaag al meer rondes dan begin van vorige week..

Durf ik zo niet te zeggen. Dacht dat het een alternatieve set banden was voor als er onverhoopt problemen zouden zijn met de a-spec banden. (denk dan an te hoge of lage banden slijtage, problemen met de temperatuur(en daardoor Grip) of stuk gaan op onverwachte momenten. Puur om als back-up systeem in de kast te hebben liggen.)kevlar01 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:24:
[...]
[...]
Zijn dit de banden die 'sneller slijten' (a la seizoen 2014-2016)?
[ Voor 64% gewijzigd door nachtnet op 07-03-2017 10:29 ]
Massa laat Stroll even zien hoe het hoort.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zie ook dit artikel voor achtergrond:nachtnet schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:26:
[...]
Durf ik zo niet te zeggen. Dacht dat het een alternatieve set banden was voor als er onverhoopt problemen zouden zijn met de a-spec banden. (denk dan an te hoge of lage banden slijtage, problemen met de temperatuur(en daardoor Grip) of stuk gaan op onverwachte momenten. Puur om als back-up systeem in de kast te hebben liggen.)
https://nl.motorsport.com...016-874296/?s=1&q=pirelli
Kans bestaat dat het om die 'backup' banden zijn volgens 2016 spec.
Pirelli verwacht namelijk in de meeste races met de nieuwe 2017 band een éénstopper, wat de strategische mogelijkheden voor de teams niet ten goede komt.
offtopic:
Even wat zakken naar semi-huiskamer niveau...Tijd voor een koffiepauze.
Even wat zakken naar semi-huiskamer niveau...Tijd voor een koffiepauze.
Blijkbaar heeft de F1 app moeite om Massa te "un-retire-en"

Red Bull lekker aan het gassen met een kale auto, zouden ze dan toch gewoon het 2de team zijn achter Mercedes over dik 2 weken. Let's hope so
Daar ben ik niet zo bang voor, Ferrari is de laatste jaren sterker in de winter dan in de racesalwaysleft schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:39:
Red Bull lekker aan het gassen met een kale auto, zouden ze dan toch gewoon het 2de team zijn achter Mercedes over dik 2 weken. Let's hope so![]()

Here's the Renault with the Human Energy Recovery System deployed. Pic: LAT

Mwah, zie ik echt niet gebeuren.Malt007 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:44:
[...]
Daar ben ik niet zo bang voor, Ferrari is de laatste jaren sterker in de winter dan in de racesHoopte eigenlijk meer dat RB Merc voorbij zou gaan.
Hier wat live beelden YouTube: F1 2017 TEST LIVE 24/7 - Formula 1 2017 Test 2 Day 1 - Formula One 2...
Ik weet dat er GPS data bestaat die schijnbaar ook voor andere teams beschikbaar is. Deze data wordt o.a. gebruikt om de bochtensnelheid van de concurrenten uit te kunnen rekenen.nachtnet schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:57:
[...]
Het lijkt mij dat er voor de teams nog iets meer data beschikbaar is over wie waar in welke circuitsector rijdt. (in de f1 feed en app zijn er altijd maar 3 sectoren. in de officiele tijden zijn er meer sectoren dacht voor Barcelona 17. (o.a. nodig voor gele vlaggen etc.) Volgens mij is ook voor ieder team d.m.v. GPS te zien wie waar op de baan rijdt. (en daar kan dan natuurlijk weer aan gerekend worden..)) *nachtnet weet niet helemaal zeker of het aantal ) haakjes klopt..;)
Ik weet niet precies waar die GPS data vandaan komt echter.
Je kan er donder op zeggen dat er bij de teams een stel analisten zitten die door de info van de andere teams heen aan het spitten zijn en alle individuele bochten waarin gepushed is bij elkaar optellen.
Die excel-wizards lijken me op dit moment het beste in staat hoe de volgorde op de grid er in Melbourne uit gaat zien...
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Knipperlicht voor Vettel al la LMP1 voor achterblijvers
[ Voor 68% gewijzigd door meintje op 07-03-2017 10:56 ]
Ik heb er even niet een foto bij, maar er zitten bij alle teams voortdurend 10-tallen mensen in de fabrieken achter data-schermen om iedere stukje data wat binnenkomt te analyseren. Niet alleen sectortijden en gps data maar ook iedere foto, video en tweet zal onder de loep gelegd worden..JackBol schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:54:
[...]
Ik weet dat er GPS data bestaat die schijnbaar ook voor andere teams beschikbaar is. Deze data wordt o.a. gebruikt om de bochtensnelheid van de concurrenten uit te kunnen rekenen.
Ik weet niet precies waar die GPS data vandaan komt echter.
Je kan er donder op zeggen dat er bij de teams een stel analisten zitten die door de info van de andere teams heen aan het spitten zijn en alle individuele bochten waarin gepushed is bij elkaar optellen.
Die excel-wizards lijken me op dit moment het beste in staat hoe de volgorde op de grid er in Melbourne uit gaat zien...
Hierbij het antwoord waar VET op reed:kevlar01 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:34:
[...]
Zie ook dit artikel voor achtergrond:
https://nl.motorsport.com...016-874296/?s=1&q=pirelli
Kans bestaat dat het om die 'backup' banden zijn volgens 2016 spec.
Pirelli verwacht namelijk in de meeste races met de nieuwe 2017 band een éénstopper, wat de strategische mogelijkheden voor de teams niet ten goede komt.
10:54 Pirelli says those unmarked tyres Vettel ran on earlier are prototype mediums made at its Izmit facility. It often uses test and practice sessions to trial developmental rubber.
Ben Anderson

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja, ook gezien deze foto. Verschillen in het gebruikte bargeboard.. Maar eerlijk gezegd zie ik het verschil door de kwaliteit van foto 2 niet zo heel erg..

Geinige kop in het liveblog van F1Today:
"Massa probeert aansluiting te vinden".
"Massa probeert aansluiting te vinden".
RIC weer lekker aan het stampen, weer snellere tijd.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Qua liveblogs is er geen liefde voor Nederlandse content in de topic waarschuwing?
Maar de mannen over @ http://grandprixradio.nl/ doen ook weer hun best.
Maar de mannen over @ http://grandprixradio.nl/ doen ook weer hun best.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Weet iemand of Mercedes weer het enige team is dat zonder sharkfin rijdt? Kan dit nergens vinden... En ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de technische analyse waarom zij dan zonder rijden.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
RIC op 1.20.106 (zegt niets maar is toch leuk.)
En RIC weer de pit in. Testen met een lege tank?
Stefie2010 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:19:
Weet iemand of Mercedes weer het enige team is dat zonder sharkfin rijdt? Kan dit nergens vinden... En ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de technische analyse waarom zij dan zonder rijden.

Volgens mij rijden ze met vin.
Vorige keer hadden ze die er wel een paar keer op zitten, dus die is er wel.Stefie2010 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:19:
Wat ik veel interessanter vind eigenlijk is of we gedurende het seizoen de ene race wel vinnen zien en de andere race niet.Stefie2010 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:19:
Voor degenen die zich afvragen wat nou ook alweer de snelte tijd van Mercedes was op softs vorige week.
That 1m20.106s effort looks like a pretty decent lap from Ricciardo. As a reference, Bottas did a 1m20.107s best on soft Pirellis on day three of the first test, shortly before he broke into the 1m19s using super-soft then ultra-soft tyres - on what looked like basic performance runs from Mercedes. Allowing for unknowns such as relative fuel loads and engine modes, this is the closest thing we've seen so far to a like-for-like comparison between Mercedes and Red Bull, and the early results look encouraging.
*knip* Dit zouden we dus niet meer doen. Lees ook de topic-warning.
[ Voor 80% gewijzigd door naitsoezn op 07-03-2017 11:41 ]
Daniel Ricciardo is weer wat harder gegaan; een 1:20.077 op de zachte band. Ook Felipe Massa schakelt een tandje bij; een 1:20.308 op de zachte compound.
[ Voor 8% gewijzigd door alwaysleft op 07-03-2017 11:35 ]
*knip*
Maar ja zonder alle andere gegevens zegt dit natuurlijk ook nog niets.
[ Voor 98% gewijzigd door naitsoezn op 07-03-2017 11:43 . Reden: quote verwijderd, zie topic-warning ]

Ferrari & Toro Rosso attached cameras & led lights to their cars.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Worden dit die "unique camera angles" die F1 ooit beloofd had?Rivanov schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:40:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ferrari & Toro Rosso attached cameras & led lights to their cars.
En weet iemand waarom PAL nog maar zo weinig ronden gereden heeft?
Wel een leuk tijdje neergezet trouwens (1:24.790)
Ik gok dat dit er wat mee te maken had:Jasphur schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:45:
[...]
Worden dit die "unique camera angles" die F1 ooit beloofd had?

1. Ricciardo Red Bull Racing RB13 1:20.077 29 ● PIT
2. Massa Williams FW40 1:20.084 +0.007 48 ●
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
nevermind, i was wrongDamian schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:48:
1. Ricciardo Red Bull Racing RB13 1:20.077 29 ● PIT
[ Voor 6% gewijzigd door Tleilaxu op 07-03-2017 11:55 ]
Deze insta-story kwam net voorbij...

Wat hebben wij aan een camera/lamp die gericht is op de grond?

Die bij Toro Rosso lijkt mij puur een meetinstrument?Jasphur schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:45:
[...]
Worden dit die "unique camera angles" die F1 ooit beloofd had?
Wat hebben wij aan een camera/lamp die gericht is op de grond?
dus de renault moet weer een nieuwe motor maar tot nu to rijden de 2 andere teams met renault wel rond dus dat is al beter11:59 BEN ANDERSON: The Renault won't be out again this morning. The engine is being swapped after what the team are calling 'sensor issues' arose.
Dat lijkt de diffusor/achterwielophanging... Maar wat een gekke plek voor allerlei gekke flapjes en zo. Aan het einde van de auto hoeft het toch niet meer ergens over/langs geleid te worden?

The ramblings of an idiot
Nou, als het flapje 10 kilo lucht omhoog leidt, wordt er ook 10 kilo omlaag gedrukt op het flapje.
Daarnaast kun je natuurlijk het achterop komend verkeer dwars zitten.
Daarnaast kun je natuurlijk het achterop komend verkeer dwars zitten.

(flauw grapje:) Haha zoals de Franse veelal doen bij inhalen op de snelweg (knipperlicht naar links aan laten totdat ze klaar zijn met inhalen).meintje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:55:
[...]
Knipperlicht voor Vettel al la LMP1 voor achterblijvers
Echt zo van ik ben Vettel, als ik mijn knipperlicht aanzet moet iedereen aan de kant anders kom ik er niet.
Beter zet hij gewoon een zwaailicht + sirene op zijn helm. Iets effectiever dan het knipperlicht idee.
Zoiets als dit: https://www.ovionlineshop...ehelm-met-zwaailicht.html nog goedkoop ook...
(weer wat serieuzer:) Ps wat las ik nu net op de liveblog.. Renault (fabrieksteam) alweer elektronica problemen?
Een 1:18 moet toch wel haalbaar zijn lijkt me? Wellicht zelfs sneller. De tijden die ze nu rijden lijke me totaal niet representatief. Of Williams heeft ineens een top 3 auto.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kijk nu wordt het interessant
RIC naar Ultrasofts.
Ook al zegt het niks...
RIC naar Ultrasofts.
Ook al zegt het niks...
[ Voor 21% gewijzigd door xven0mxz op 07-03-2017 12:29 ]
Misschien laat RIC het je nu zien. Is naar buiten op de US.Phusebox schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:27:
Een 1:18 moet toch wel haalbaar zijn lijkt me? Wellicht zelfs sneller. De tijden die ze nu rijden lijke me totaal niet representatief. Of Williams heeft ineens een top 3 auto.
Het is en blijft een 'openbare' test. Ik vermoed dat geen enkel team volle bak gaat en een Williams in de top drie is nog niet eens zo raar toch?Phusebox schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:27:
https://twitter.com/MercedesAMGF1
Hier zie je ook foto's en een video vanaf de zijkant van nu (paar min geleden) waarop je inderdaad een haaienvin ziet (op jouw foto kan ik dat niet bepaald zien?).
Video is ook wel leuk (staat ook op het liveblog van autosport). Dusja ze reden/rijden 100% met haaienvin
Net de homecinema set de deur uit gedaan, ik zit er sterk aan te twijfelen om er toch weer 1 te kopen voor het F1 2017 geweld.
Ps. ik zie nog altijd dat mensen twijfelen of de teams tijden laten zien waaruit zou blijken dat ze inderdaad de beste zijn, tegelijk twijfelen ze daar ook aan. Jullie hoeven niet te twijfelen, deze tijden laten niks zien. Teams geven niks prijs aan andere teams tijdens test periodes..
Zou ook wel saai zijn anders hoef ik F1 2017 niet meer te zien als de uitslag nu al bekend zou zijn
Zoals bottas (en elke andere coureur + teams inmiddels al bevestigd heeft) ze rijden niet op top snelheid, rondetijden boeien ze niet, daar zijn ze niet mee bezig in een test periode. Ze winnen en verdienen er niks mee als ze allemaal op top zouden rijden.
Ze zijn bezig met het rijgedrag van de auto en optimalisaties.
Zoals Ricciardo zelf verteld heeft is dat hij soms in een bocht het gaspedaal indrukt om vervolgens heel rustig te rijden zodat hij geen informatie openbaar maakt van de auto. Dit doet elke coureur tijdens een testperiode. De 1 zal wat meer het gas loslaten dan de ander, maar dat bewijst dus wederom dat je 0,0 waarde moet hechten aan deze tijden.
Zou wel leuk zijn natuurlijk dat Mercedes ineens niet meer in de top 10 weet te komen, maar dat blijft alleen maar een natte droom niet meer niet minder
[ Voor 61% gewijzigd door LopendeVogel op 07-03-2017 12:39 ]
Ricciardo op US. Snelste in S1 en S2, maar verliest veel tijd in S3....
Ergo; hij gaat van het gas af om geen 1:16 op de klokken te zetten
Heb jij ergens sector-tijden dan? Ik kan die nergens vinden.MikeyMan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:34:
Ricciardo op US. Snelste in S1 en S2, maar verliest veel tijd in S3....
Het is inderdaad geen top foto, maar je kan de vin duidelijk zien(hij loopt 'door' de T-wing heen)LopendeVogel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:31:
[...]
https://twitter.com/MercedesAMGF1
Hier zie je ook foto's en een video vanaf de zijkant van nu (paar min geleden) waarop je inderdaad een haaienvin ziet (op jouw foto kan ik dat niet bepaald zien?).
Video is ook wel leuk (staat ook op het liveblog van autosport). Dusja ze reden/rijden 100% met haaienvin
Net de homecinema set de deur uit gedaan, ik zit er sterk aan te twijfelen om er toch weer 1 te kopen voor het F1 2017 geweld....
Hier moest ik wel om gniffelen.
quote van http://www.autosport.com live blog:
Massa returns to the pits. The track falls silent. Presumably he's off to light a cigar, wink at Lance Stroll and say, 'That's how you do it, kid'.
Massa returns to the pits. The track falls silent. Presumably he's off to light a cigar, wink at Lance Stroll and say, 'That's how you do it, kid'.
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Ik ook niet, maar dat stond op de gpradio live blog.demo31051987 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:35:
[...]
Heb jij ergens sector-tijden dan? Ik kan die nergens vinden.
Das jammer.MikeyMan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:36:
[...]
Ik ook niet, maar dat stond op de gpradio live blog.
Dat is idd aan de binnenzijde van het achterwiel.McBoom schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:08:
[...]
Dat lijkt de diffusor/achterwielophanging... Maar wat een gekke plek voor allerlei gekke flapjes en zo. Aan het einde van de auto hoeft het toch niet meer ergens over/langs geleid te worden?Maar dat zal wel aan mij liggen, de wegen van aerodynamica zijn ondoorgrondelijk. Nu is het nog wachten op een looping waar de lucht doorheen geleid wordt.
Aerodynamica gaat niet alleen over de lucht ergens heen leiden, maar ook turbulentie/wervel voorkomen. (oke, in zekere zin is dat ook geleiden
Draaiende wielen zijn aerodynamisch gezien een nachtmerrie. Wielen veroorzaken enorm veel turbulente lucht.
Dit bouwsel is er denk ik vooral op gericht om die lucht daar zoveel mogelijk te fatsoeneren. En er voor te zorgen dat dat wiel de werking van achtervleugel en diffuser niet loopt te verstoren.
Die live blog is inderdaad wel erg leuk! Nog een pareltje:Furbz4300 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:36:
Hier moest ik wel om gniffelen.
Wehrlein is off the bottom! Wild scenes in the Barcelona grandstands as the Sauber man punches in a 1m23.336s to move ahead of Palmer's Renault on the timing screens.

However, as a snapshot of where things ended up last week in the testing, looking at the comparable long run pace of the cars, this plot (click to enlarge) gives an idea. The lap time in seconds is on the vertical axis and the lap number on the horizontal. Basically, the lower down on the plot the lap times are, the faster the car. The difference between running at 80kg and 105kg is over a second, (which would lower the grouping down by a block.)
Bron James Allen https://www.jamesallenonf...r.com&utm_campaign=buffer
De Honda van McLaren is trouwens weer stuk.
Skysports.And now for the really bad news...
The problem with McLaren - stuck in the garage for at least two hours now - is with the Honda engine.
And it could get worse: it could be another couple of hours before the car returns to action.

Ricciardo is met z'n US-run van de baan geschoten ;-)
Ricciardo is van de baan gegaan in zijn snelle run op US

Haha en Ricciardo van de baan gevlogen met zijn u soft bandjes in turn 4nachtnet schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:47:
[...]
Skysports.
Dat was duidelijk niet de grens opzoeken maar over de grens heengaan (nja zelfde effect natuurlijk)
trrr en nu al te laat, stelletje vlugge vogels hier..
[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 07-03-2017 12:51 ]
Zou helemaal gek worden als ik Alonso was.nachtnet schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:47:
[...]
Skysports.

Lunch van Grosjean
ik zie 2 Renaults 3 mclarens 2 Ferrari's 3 Red Bull.. 1 Force India. De Bruine kan ik even niet plaatsen..
Dat is een FI.nachtnet schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:52:
[afbeelding]
Lunch van Grosjean
ik zie 2 Renaults 3 mclarens 2 Ferrari's 3 Red Bull.. 1 Force India. De Bruine kan ik even niet plaatsen..
PSN: Alvanosa
Of wat hij produceert na het drinken van de kop koffie.
Ric in de 1:19 nu!
Ferrari heft ook serieuze plannen. 76 ronden voor de lunch, netjes
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Achja en Massa is nog sneller met een tragere bandSpotmatic schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:55:
Ric in de 1:19 nu!
Lap, weer een enginewissel voor McLaren. Weet niet of ik moet lachen of huilen. RIC een offtrack gehad op zijn US lap, daarom niet verbeterd.
[ Voor 28% gewijzigd door Arfman op 07-03-2017 13:03 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Massa heeft zijn tijd neergezet op SS.LopendeVogel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:01:
[...]
Achja en Massa is nog sneller met een tragere band
Edit: Gemist dat Ricc op US was.
[ Voor 7% gewijzigd door Malt007 op 07-03-2017 13:06 ]
Eens kijken hoe de zilveren pijlen gaan reageren vanmiddag
Heeft williams zich nu enorm verbetert in de winter of is mercedes, ferari & RBR aan het sandbaggen? ook Williams laat neem ik aan nog niet het achterste van hun tong zien.. , gaan de tijden wellicht zelfs onder de 1:18 duiken in Q3 kwalificatie?
Williams was in de Q ook vaak genoeg erg snel maar in de race totaal niet.thijszor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:09:
Heeft williams zich nu enorm verbetert in de winter of is mercedes, ferari & RBR aan het sandbaggen? ook Williams laat neem ik aan nog niet het achterste van hun tong zien.. , gaan de tijden wellicht zelfs onder de 1:18 duiken in Q3 kwalificatie?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar.