Bang om 8 sec. aan hun broek te krijgen van Max.Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:11:
Alle andere rijders doen 1 rondje en gaan dan meteen weer de pit in...

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bang om 8 sec. aan hun broek te krijgen van Max.Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:11:
Ze gaan even informeren waarom er geen safety car op de baan isSpotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:11:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Heb je Christiaan nog niet gebeld dan? Lekker zijn huid vol schelden en vertellen hoe het wel moet.Robsta86 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:10:
1:41.706 voor Max.... Denk dat hij wel kan inpakken, gisteren is er 1.19 hoog geredenRBR weet echt niet wat ze aan het doen zijn
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Natuurlijk moeten ze die dingen niet in het gras/grind laten staan, is allemaal redelijk vlug te realiseren lijkt me. Op delen van het circuit kunnen die waterkanonnen ook gewoon achter de vangrail staan natuurlijk.TheUninvited schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:12:
[...]
Die dingen kan je niet laten staan stel er vliegt er eentje van de baan tegen zo'n ding aan. Kost denk teveel tijd als je dat om het halfuur wilt doen.
Mja, lijkt mij toch wel handig om om het uur even een rondje met de vrachtwagens te maken. in elk geval op de lijn die steeds droog gereden wordt. Dan kun je eerst een uurtje op full wets en daarna een uur op intermediates.TheUninvited schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:12:
[...]
Die dingen kan je niet laten staan stel er vliegt er eentje van de baan tegen zo'n ding aan. Kost denk teveel tijd als je dat om het halfuur wilt doen.
*sowieso
Behangetje hoor
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Prima situatie. haha
PSN: Alvanosa
Als hier een hoge resolutie van is wil ik hem ook als achtergrond. Heb nu al tijden Max in de regen in Brazilië als achtergrond in de regen. Dit is een mooie vervanger
Ja die Honda motor klinkt bijna smerig zo rauw. HeerlijkDonJunior schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:14:
Tering die McLaren klinkt wel erg lekker..
https://twitter.com/McLar...37213591619121152/video/1
Mooi prutteltje uit de uitlaat.. Nice!
[ Voor 30% gewijzigd door Zahariac op 02-03-2017 09:19 ]
Op inters nu. Baan droogt snel op.Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:23:
Max is weer terug de baan op...
Dan klopt de kleur van het icoontje bij F1Today niet...
[ Voor 3% gewijzigd door Spotmatic op 02-03-2017 09:25 ]
Dat zegt al helemaal niks natuurlijk want je hebt geen idee hoe nat het was op dat moment.Zahariac schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:24:
Iemand ook inzicht in wat de snelste tijd is geweest op een nat Barcelona? Of zijn die cijfers er niet omdat het altijd droog is?
[ Voor 23% gewijzigd door Malt007 op 02-03-2017 09:25 ]
Groen bolletje staat er nou bij.Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:24:
[...]
Dan klopt de kleur van het icoontje bij F1Today niet...
Edit: nu wel!
PSN: Alvanosa
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Klopt helemaal. Maar was er gewoon benieuwd naar. Hoeft niet gelijk een correcte conclusie uit die gegevens te worden getrokken. Vraag puur om de informatie.Malt007 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:24:
[...]
Dat zegt al helemaal niks natuurlijk want je hebt geen idee hoe nat het was op dat moment.
Jep, tijdens de lunchbreak word hij weer nat gemaakt.naitsoezn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:26:
Gaan ze die baan nu nog een keer natmaken, of bestaat de regenband-test uit 4 / 5 rondjes full-wets?
2007/2008 zaten ze rond 1:30, maargoed in hoeverre hoe dat te vergelijken is...Zahariac schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:24:
Iemand ook inzicht in wat de snelste tijd is geweest op een nat Barcelona? Of zijn die cijfers er niet omdat het altijd droog is?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nee dat is te lang geleden en niet te vergelijken inderdaad. Toch bedankt.Chiron schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:27:
[...]
2007/2008 zaten ze rond 1:30, maargoed in hoeverre hoe dat te vergelijken is...
Brazilië all over againSpotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:27:
Max toch maar weer de pit in... Misschien te vroeg voor intermediates?
[ Voor 28% gewijzigd door Zahariac op 02-03-2017 09:28 ]
in totaal 200.000 liter.Jasphur schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:29:
Hoeveel liter water wordt er nou overheen gegooid?
[ Voor 21% gewijzigd door garriej op 02-03-2017 09:30 ]
200.000 Liter meen ik gelezen te hebben.Jasphur schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:29:
[ Voor 40% gewijzigd door xven0mxz op 02-03-2017 09:30 ]
http://www.f1today.net/nl...ater-op-circuit-barcelonaJasphur schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:29:
What a difference a year makes. Today we're seeing the 2017 wet tyres (on the left). On the right, the 2016 version.
No sign of Mercedes yet. Last night Lewis Hamilton said he wasn't particularly looking forward to taking the morning running in the W08: "I heard it’s wet tomorrow, something like that, not particularly looking forward to that. I drove some demonstration wet tyres at Silverstone and they didn’t feel great. And I’m out first unfortunately – I might fake a pulled muscle in the morning and let Valtteri do it!"
[ Voor 26% gewijzigd door Plague op 02-03-2017 09:36 ]
Die demo tyres kun je volgens mij totaal niet vergelijken met de huidige banden.Zahariac schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:33:
Ik vind Lewis best een okee kerel. Maar dit soort berichten vind ik toch wel jammer. Het is toch je werk?
09:31 No sign of Mercedes yet. Last night Lewis Hamilton said he wasn't particularly looking forward to taking the morning running in the W08: "I heard it’s wet tomorrow, something like that, not particularly looking forward to that. I drove some demonstration wet tyres at Silverstone and they didn’t feel great. And I’m out first unfortunately – I might fake a pulled muscle in the morning and let Valtteri do it!"
Max heeft in ieder geval weer gewisseld naar Wets. Denk dat ze puur even wilde kijken hoe de inters het deden op zo'n natte baan.Hogader schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:36:
Net als tijdens een kwalificatie in de regen kan je nu niet veel met de tijden. Ook dan gaan mensen secondes sneller naarmate ze 1 ronde meer rijden. Puur door opdroging van de baan.
Het is wel interessant te zien wanneer de dropoff is van de banden en wanneer het omslagpunt naar Inters ligt.
Max gaf ergens in een interview aan dat hij het helemaal niet moeilijker vond om te volgen. Das wel apart dan.Malt007 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:39:
http://www.f1today.net/nl...an-formule-1-nieuwe-stijl
Dit beloofd niet veel goeds als je de laatste alinea leest. Races zullen saaier dan ever worden lijkt het.
Always look on the bright side of life.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Precies jaClifdon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:42:
Ik zou verwachten dat je steeds gaat wisselen tussen wets en inters. Omdat je op elk moment wil zien hoe de wets het doen vs. de inters. Dus op zich een best logische keuze dat max zojuist even een ronde op inters heeft gedaan. Ergens ligt een optimaal punt als team zul je dat op een of andere manier moeten bepalen.
De Mercedes was vorig jaar ook niet denderend als ze in verkeer reden.Malt007 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:39:
http://www.f1today.net/nl...an-formule-1-nieuwe-stijl
Dit beloofd niet veel goeds als je de laatste alinea leest. Races zullen saaier dan ever worden lijkt het.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Klopt, En nu kan je juist testen hoe stabiel het downforce van je auto is .naitsoezn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:45:
Erg opvallend dat MERC de eerste drie dagen zo fanatiek aan het testen waren en nu deze testdag tot nu toe volledig laten schieten.... Qua nat-weer-simulatie zou je juist verwachten om in het begin de baan op te gaan ivm opdrogende baan. Blijkbaar zien ze daar weinig nut in deze data?
Er is natuurlijk relatief ook maar weinig te winnen in een seizoen. Hoe vaak regent het nu daadwerkelijk tijdens de race? 2-3 keer? Je kunt beter die andere 17 keer veel punten scoren.naitsoezn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:45:
Erg opvallend dat MERC de eerste drie dagen zo fanatiek aan het testen waren en nu deze testdag tot nu toe volledig laten schieten.... Qua nat-weer-simulatie zou je juist verwachten om in het begin de baan op te gaan ivm opdrogende baan. Blijkbaar zien ze daar weinig nut in deze data?
Ik hoop echt dat voornamelijk Merc er last van heeft. Als het maar niet zo'n seizoen wordt waar Merc tijdens de quali 50pk extra heeft, startpositie 1&2 pakt, hamilton naar de winst cruist terwijl bottas de rest afhoudt als brave 2e rijder.YakuzA schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:45:
[...]
De Mercedes was vorig jaar ook niet denderend als ze in verkeer reden.
Volgens de logica van de afgelopen dagen hier wordt Stoffel nu kampioen, en Mercedes heeft zijn zaakjes niet voor elkaar, bijna een uur bezig en nog 0 laps op het bordTheBrut3 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:49:
Stof kan ook lekker zijn rondjes maken zo, zal McLaren wel blij mee zijn. Eindelijk 1e van boven in het aantal gemaakte testronden.
Ik snap ook eerlijk gezegd niet waar de rest mee bezig is. Er zijn maar 4 auto's die meer dan 1 rondje hebben gereden. Juist omdat ze zo weinig testtijd hebben in de regen zou je zeggen dat ze dan juist naar buiten moeten?TheBrut3 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:49:
Stof kan ook lekker zijn rondjes maken zo, zal McLaren wel blij mee zijn. Eindelijk 1e van boven in het aantal gemaakte testronden.
Ik gun Giovinazzi dit jaar ook van harte een F1 stoeltje.
Ik verwacht inderdaad niet veel meer van MERC, denk dat Sauber ze voorbij rijdtRobsta86 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:50:
[...]
Volgens de logica van de afgelopen dagen hier wordt Stoffel nu kampioen, en Mercedes heeft zijn zaakjes niet voor elkaar, bijna een uur bezig en nog 0 laps op het bord
Ik ook wel jaReaddy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:53:
[...]
Ik gun Giovinazzi dit jaar ook van harte een F1 stoeltje.
Ik zou het anders doen: eerst een paar ronden op wets en inters op een natte baan voor baseline testdata. Daarna weer wets monteren. Vervolgens de rijder (obv gevoel)en engineers(obv data) ieder voor zich laten bepalen wanneer ze zouden wisselen. Kijken of dat overeenkomt. Niet wisselen maar doorrijden op wets om het punt te bepalen waarop de wets te hard gaan slijten. Dan bij de middagsessie juist iets vroeg wisselen naar inters om de engineers en rijder te verifieren.Clifdon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:42:
Ik zou verwachten dat je steeds gaat wisselen tussen wets en inters. Omdat je op elk moment wil zien hoe de wets het doen vs. de inters. Dus op zich een best logische keuze dat max zojuist even een ronde op inters heeft gedaan. Ergens ligt een optimaal punt als team zul je dat op een of andere manier moeten bepalen.
Gaan ze vandaag niet meer rijden dan? Het is pas 10:00..Clifdon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:56:
Misschien dat je niet zo veel kunt met de data in het nat. Maar de coureur moet toch feeling krijgen wat die auto doet als het cirquit nat is?
Begrijp echt niet dat ze niet hun bandje buiten de deur durven zetten. Zo weinig testtijd en dan veilig binnen blijven. Ach het zal allemaal wel afgewogen zijn. Maar heeel logisch klinkt t niet.
Dat is waar je kunt natuurlijk je tacktiek aanpassen aan de middagsessie. Ik zat wel te denken. Volgens mij is het vrij lastig om de natheid van de baan te bepalen. Kunnen ze dat misschien aan de hoeveelheid spray achter de auto?__fred__ schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:56:
[...]
Ik zou het anders doen: eerst een paar ronden op wets en inters op een natte baan voor baseline testdata. Daarna weer wets monteren. Vervolgens de rijder (obv gevoel)en engineers(obv data) ieder voor zich laten bepalen wanneer ze zouden wisselen. Kijken of dat overeenkomt. Niet wisselen maar doorrijden op wets om het punt te bepalen waarop de wets te hard gaan slijten. Dan bij de middagsessie juist iets vroeg wisselen naar inters om de engineers en rijder te verifieren.
[ Voor 11% gewijzigd door Clifdon op 02-03-2017 10:04 ]
Renault is het er ook niet helemaal mee eens lijkt wel.Zahariac schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:03:
The track has been dampened, but it won't dampened again. So teams can test on a wet and drying track today. #F1
Wat willen ze nou? Dit is het bericht van Pirelli. Dat betekent dat dit het dus was. En er een aantal teams niet op een echt natte baan hebben getest.
[ Voor 6% gewijzigd door DonJunior op 02-03-2017 10:06 ]
*sowieso
Dat valt best mee. Alleen Mercedes en FI kiezen er blijkbaar voor om (nog) niet naar buiten te gaan.D-Ed schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:04:
Die chauffeurs van de sproeiwagens heel de nacht overwerken.. Rijden er maar een paar teams...
Nee, 10 uur tea time.Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:07:
Iedereen is binnen, waarschijnlijk nu op inters?
[ Voor 23% gewijzigd door TheBrut3 op 02-03-2017 10:08 ]
Hamilton heeft gisteravond stieken een aantal stekkers losgemaakt zodat hij niet op een natte baan hoefde te testen.Hogader schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:09:
Mercedes: "The W08 is still snoozing while we investigate an electrical fault."
Insert: "Wordt niks met Mercedes dit jaar"
Hij ging hard rond, maar VER kwam van ver en als de race 10-15 ronden langer had geduurd of VER reed niet compleet laatste dan ben ik nog wel benieuwd of HAM/MERC wel gewonnen had.LopendeVogel schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:01:
[...]
Gaan ze vandaag niet meer rijden dan? Het is pas 10:00..
Daarnaast wordt er nooit op een kletsnatte baan gereden, altijd safety car en 9 van de 10x daarna op de ints. Merc hoeft zich echt geen zorgen te maken, wie was er afgelopen jaar 1e op een "nat" circuit? Ondanks dat ham t niks vind knalt hij als een gek op natte banen.
Maar again, het is nog geen uur begonnen dus om te doen alsof merc niks gaat doen vandaag is wel een foute gedachten.
Moeten ze eerst t water in om daar achter te komen.
Als Max zijn wagen in de muur geduwt had..Potato42 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:13:
[...]
Hij ging hard rond, maar VER kwam van ver en als de race 10-15 ronden langer had geduurd of VER reed niet compleet laatste dan ben ik nog wel benieuwd of HAM/MERC wel gewonnen had.
Als de race zoveel langer had geduurd dan had HAM ook banden gewisseld natuurlijk.Potato42 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:13:
[...]
Hij ging hard rond, maar VER kwam van ver en als de race 10-15 ronden langer had geduurd of VER reed niet compleet laatste dan ben ik nog wel benieuwd of HAM/MERC wel gewonnen had.
[ Voor 29% gewijzigd door TheBrut3 op 02-03-2017 10:21 ]
Dat kun je wel zo zeggen en daarmee is alles wel plat te slaan, maar feit is dat RB de strategie verknalde.LopendeVogel schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:15:
[...]
Als Max zijn wagen in de muur geduwt had..
Er is geen als, ham had gewonnen zonder issue.
Is het al officieel rond dat VES => VER verhaal? (dat de aanvraag was gedaan heb ik meegekregen maar heb gemist dat het daadwerkelijk zo gebruikt gaat worden?)TheBrut3 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:19:
VER doet weer een poging op Inters zo te zien.
Edit: En gelijk 2 seconden sneller.
*sowieso
Volgens mij wel jaDonJunior schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:24:
[...]
Is het al officieel rond dat VES => VER verhaal? (dat de aanvraag was gedaan heb ik meegekregen maar heb gemist dat het daadwerkelijk zo gebruikt gaat worden?)
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ja dit is definitief en goedgekeurd door de FIA: http://www.gpupdate.net/n...wijzigd-van-ves-naar-ver/DonJunior schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:24:
[...]
Is het al officieel rond dat VES => VER verhaal? (dat de aanvraag was gedaan heb ik meegekregen maar heb gemist dat het daadwerkelijk zo gebruikt gaat worden?)
Ja, is officieel.DonJunior schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:24:
[...]
Wel iemand hier horen roepen dat het beklonken was, maar heb verder niks officieels voorbij zien komen.DonJunior schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:24:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 02-03-2017 10:25 ]
Als je "VES VER" googelt struikel je over de nieuwsberichten die dat bevestigen.DonJunior schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:24:
[...]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dat dit topic een grote hoop van info is voor een stuk of wat liveblogs, is waar. Om daar tussendoor dan een vraag te stellen die je zelf binnen twee seconden beantwoord had kunnen zien is gewoon pure luiheid.DonJunior schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:37:
[...]
Excuseert u mij uw excelentie. Maar zoals @albino71 ook al aangeeft.. het nieuws gaat allemaal vrij snel dus ik dacht ik vraag het gewoon even. Als zelfs dergelijke vragen al worden afgedaan met "Google maar" dan is het bestaandrecht van dit topic helemaal ver te zoeken lijkt me. Alle informatie die hier genoemd wordt kan gegoogled worden of gezien in andere blogs.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dit zegt bijna 0,0 over de motor. Het is niet dat ferrari hun motor bang is voor regen en inhoud haha.demo31051987 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:39:
Die Renault-motor doet het goed in natte omstandigheden:
COUREUR TEAM CHASSIS TIJD VERS. #
1. Hülkenberg Renault RS17 1:38.107 13 ●
2. Verstappen Red Bull Racing RB13 1:38.286 +0.179 22 ●
3. Grosjean Haas F1 VF-17 1:39.863 +1.756 13 ●
4. Räikkönen Ferrari SF70-H 1:40.803 +2.696 14 ● PIT
5. Vandoorne McLaren MCL32 1:41.826 +3.719 18 ● PIT
6. Giovinazzi Sauber C36 1:42.940 +4.833 11 ● PIT
7. Kvyat Toro Rosso STR12 geen tijd 1 ● PIT
8. Sainz jr Toro Rosso STR12 geen tijd 0 ● PIT
9. Palmer Renault RS17 geen tijd 0 ● PIT
10. Hamilton Mercedes W08 geen tijd 0 ● PIT
11. Massa Williams FW40 geen tijd 0 ● PIT
12. Perez Force India VJM10 geen tijd 0 ● PIT
13. Bottas Mercedes W08 geen tijd 0 ● PIT
Verwijderd
Denk dat je er altijd wel iets aan hebt. De coureur kan op deze manier wel aangeven hoe de driveability is en of er daar iets te halen valt. Plus waar het punt ligt wanneer je naar inters kunt.B-Real schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:40:
Tijden zeggen nu al helemaal niets, die worden elke ronde verbeterd. Daarnaast is Mercedes niet op de baan anders zouden zij ook wel in de top 3 staan.
Ik vraag me overigens af wat de toegevoegde waarde voor de teams nu echt is. Uiteraard hebben ze er wel iets aan, maar volgens mij doen ze het vooral om Pirelli van data te voorzien (wat ook moet gebeuren natuurlijk).
Ik vind het wel terecht dat je dit zo zegt, dit werd eerder deze week ook van RB en andere teams gezegd. Gelijke monniken, gelijke kappen.Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:41:
nou mercedes kan wel naar huis als ik dit zo zie hoor....
1,5 uur verder en nog steeds in de pits met een lege accu...
Sjonge jonge wat hebben die hun huiswerk slecht gedaan
Ja op basis wat ik vandaag gezien heb, kan ik maar 1 conclusie trekken. Mercedes zal nooit in de top 10 eindigen komend seizoen.Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:41:
nou mercedes kan wel naar huis als ik dit zo zie hoor....
1,5 uur verder en nog steeds in de pits met een lege accu...
Sjonge jonge wat hebben die hun huiswerk slecht gedaan
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq