[F1 2017] Wintertests Barcelona Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 34 Laatste
Acties:
  • 94.011 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
JeroenTheStig schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:06:
• De dreigende flop van het laten debuteren van Lance Stroll. Als we Villeneuve moesten geloven dan zou deze meneer 2 klassen beter moeten zijn dan Max. Het enige wat ik zie is dat hij voornamelijk schade rijdt.
[/list]
Heeft Villeneuve dat echt gezegd? Wanneer was dat (bron?)?

Andere vraag, hebben de teams onbeperkt aan bandensets te verslijten in de testweken?

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
1000 PK op 600 kilo is ook echt wel een dingetje hoor. Zijn best wel een hoop superieure coureurs die zo'n beest net niet weten te temmen. De marge is zo klein dat het soms een paar mm scheelt op het gas tussen de boel in bedwang houden en achterstevoren komen te staan.

Stroll lijkt mij iemand die echt wel kwaliteiten heeft maar ook ontzettend veel druk vanuit de familiesfeer. Dat wil niet zeggen dat iemand een complete idioot is.

Vind het een beetje makkelijk om hem gelijk met de grond gelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 20:28
D-Ed schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:06:
Is er bewegend beeld van de crash zelf? Ik zag al wel een glijder maar die belande niet in de banden..
Heb ik ook niet kunnen vinden het enige beeld wat ik tegen kwam dat die stil stond in de banden.

[YouTube: https://youtu.be/I6j1as8tgBw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

yorkick schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:12:
[...]

Andere vraag, hebben de teams onbeperkt aan bandensets te verslijten in de testweken?
Niet onbeperkt, maar er zijn wel zat setjes ;)

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 20:28
RedHat schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:20:
1000 PK op 600 kilo is ook echt wel een dingetje hoor. Zijn best wel een hoop superieure coureurs die zo'n beest net niet weten te temmen. De marge is zo klein dat het soms een paar mm scheelt op het gas tussen de boel in bedwang houden en achterstevoren komen te staan.

Stroll lijkt mij iemand die echt wel kwaliteiten heeft maar ook ontzettend veel druk vanuit de familiesfeer. Dat wil niet zeggen dat iemand een complete idioot is.

Is meestal wel het makkelijkst, maar er kan natuurlijk ook van alles mis zijn met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Celis Jr. is vandaag de tester voor FI (zelfde motor en gewicht), maar ik heb van hem niet gezien dat hij maar één keer gecrasht is. Ik heb nog nooit van de beste man gehoord en ook niet dat hij zoveel KM in een F1 auto gereden heeft. Daarnaast is (bij mijn weten) FI ook niet in het bezit van een superdeluxe simulator. Ik vind dat je dan best een prutser ben als je 2x schade weet te rijden, waarbij de ene keer de testdag door het afvoerputje gaat en bij de tweede keer je een auto bijna compleet afschrijft.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
Het is ontzettend moeilijk om gevoel vanuit de auto naar de coureur over te brengen. Als de auto het gevoel goed doorgeeft voelt een rijder wanneer het grip verliest en kan reageren voordat het gebeurd.

Helemaal in de testfase is dat lang niet altijd het geval en kun je vaak pas reageren wanneer het gebeurd. Het is ontzettend moeilijk om een competitieve auto neer te zetten waarbij de auto ook nog eens signalen goed doorgeeft aan de rijder.

Helemaal als iemand zich wil bewijzen in zon testfase kan het misgaan. De grens is niet altijd duidelijk. Maar liever in de testfase een bandenstapel raken dan in de race. In de test een bandenstapel raken is vervelend maar met de feedback van de bestuurder kunnen ze misschien net die laatste % tweaken zodat het wel goed gaat.

In de races kun je pas een oordeel vellen.

Daarbij is de data waarbij het mis gaat ook van essentieel belang om de auto aan te kunnen passen naar de rijder. Als een rijder gewend is om wat agressiever op het gas te gaan bij het uitkomen van een bocht passen ze daar de computers op aan. Een RB heeft misschien totaal geen problemen met grip bij zijn rijstijl. Dit is gewoon een goede kans om de auto aan te passen aan de coureur.

Celis Jr kan toch een totaal andere rijder zijn? Als iedereen dezelfde style had en manier van remmen, moment van op het gas gaan hadden ze wel een generieke setup kunnen maken waar iedereen het mee moest doen. De variatie is juist het punt waarop gewonnen of verloren kan worden met nog een hoop andere factoren.

[ Voor 30% gewijzigd door RedHat op 01-03-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06
yorkick schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:12:
[...]

hij heeft dat niet letterlijk gezegd, maar alle punten van kritiek die hij op Verstappen heeft, al dan niet terecht (roekeloos, te jong, veel schade, rijden alsof het een videogame is, niet volwassen genoeg) gelden ineens niet meer voor Stroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ik gok zo dat Massa niet vrolijk gaat worden van dhr. Stroll. Die zijn vast even geen grote vrienden. Stroll moest en zou vandaag rijden en morgen zou Massa dan een half dagje terug krijgen, en nu is het maar de vraag of er morgen überhaupt nog gereden gaat worden. En bedankt!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:56
McBoom schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Celis Jr. is vandaag de tester voor FI (zelfde motor en gewicht), maar ik heb van hem niet gezien dat hij maar één keer gecrasht is. Ik heb nog nooit van de beste man gehoord en ook niet dat hij zoveel KM in een F1 auto gereden heeft. Daarnaast is (bij mijn weten) FI ook niet in het bezit van een superdeluxe simulator. Ik vind dat je dan best een prutser ben als je 2x schade weet te rijden, waarbij de ene keer de testdag door het afvoerputje gaat en bij de tweede keer je een auto bijna compleet afschrijft.
Celis Jr. heeft vorig jaar ook al een paar vrije trainingen gereden als ik het me goed herinner. Desalniettemin heeft Stroll meer dan een normale rookie kunnen testen, papa Stroll heeft hele circuits afgehuurd en met een speciaal team vanuit Williams daar getest (zoals eerder vandaag ook gelinked stond naar een nieuwsbericht hierover). Dat je dan bij je eerste echte test niet de rust kunt bewaren door het 'wat rustiger aan te doen' vind ik ook niet echt positief overkomen. Daarnaast kan ik mij een paar flinke crashes herinneren in zijn eerste F3 seizoen.

Bij deze video is het echt duidelijk te zien dat het zijn schuld is:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9e5TlmKafMM]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4gwuySB_weU]

Al met al weet meneer ondertussen wel wat crashen is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

RedHat schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:33:
Het is ontzettend moeilijk om gevoel vanuit de auto naar de coureur over te brengen. Als de auto het gevoel goed doorgeeft voelt een rijder wanneer het grip verliest en kan reageren voordat het gebeurd.

Helemaal in de testfase is dat lang niet altijd het geval en kun je vaak pas reageren wanneer het gebeurd. Het is ontzettend moeilijk om een competitieve auto neer te zetten waarbij de auto ook nog eens signalen goed doorgeeft aan de rijder.

Helemaal als iemand zich wil bewijzen in zon testfase kan het misgaan. De grens is niet altijd duidelijk. Maar liever in de testfase een bandenstapel raken dan in de race. In de test een bandenstapel raken is vervelend maar met de feedback van de bestuurder kunnen ze misschien net die laatste % tweaken zodat het wel goed gaat.

In de races kun je pas een oordeel vellen.
Dit verhaal geldt (vooral) voor alle rookies, waarbij de ene iets meer een rookie is dan de andere. Maar goed, we gaan het zien zodra de lichten uitgaan in Melbourne. Ik heb er een hard hoofd in of de heer Stroll wel helemaal op de juiste plek is. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
McBoom schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:39:
[...]

Dit verhaal geldt (vooral) voor alle rookies, waarbij de ene iets meer een rookie is dan de andere. Maar goed, we gaan het zien zodra de lichten uitgaan in Melbourne. Ik heb er een hard hoofd in of de heer Stroll wel helemaal op de juiste plek is. We gaan het meemaken.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Dat Stroll talent mist als het gaat om de absolute top dan ben ik het hier helemaal mee eens. Maar dat kun je min of meer van Max ook zeggen als je zijn verleden tegen veel andere coureurs hun verleden legt. Dan heb ik het wel over pure talent tov ervaring en mogelijkheden die geboden worden van jongs af aan.

Stroll mist een beetje maar dat maakt het geen complete idioot. Dat is het enige wat ik opper. Kritiek leveren is goed en vaak terecht, de manier waarop laat nog wel eens te wensen over.

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 01-03-2017 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Testen is ook de juiste afstelling vinden inderdaad. De balans tussen overstuur/onderstuur, vering, rijhoogte, differentieel balans, rembalans etc.

Deze testweek is ook Magnussen verrast met blokkerende achterremmen, Bottas met n flinke drift en een walltap, Alonso heeft flink overstuur/onderstuur gehad in bocht 1 tm 3 vandaag, Sainz heeft hem in bocht 3 moeten parkeren, Palmer volgens mij ook.

Nu heb ik geen hoge pet op van Stroll, en met zon rijke vader heb je de schijn tegen qua skills. Ik denk wel dat je hem n kans moet geven. Maar als dit vaker gaat gebeuren en gaat leiden tot race incidenten dan wordt het al gauw Strollolol

Massa zal inderdaad niet blij zijn. Scheelt wel dat hij al wat ervaring heeft, maar toch.

Trouwens mooi dat Alonso vandaag aardig wat ronden gereden heeft. Gun hen(McLaren/Honda/Alonso/Vandoorne) dit seizoen wat meer geluk.

Morgen zal waarschijnlijk nat beginnen en opdrogen naar inters? Lijkt me dat je dan zo vroeg mogelijk naar buiten wilt om de full wets te testen. Hoe meer info hoe beter. Als je n regenrace de baas bent, dan zie je wat t resultaat is(zie inhaalrace Max in Monaco en Brazilië)

Maken ze de baan trouwens weer nat in de lunch, weet iemand dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Haha goed onderbouwd antwoord _O-
Feit blijft dat RB van scratsch af een nieuwe auto gebouwd heeft en met een basic ontwerp aan de wintertest begint. Lees maar de stukken erop na wat de filosofie van Newey is. Maargoed, aangezien jij een Ferrari avatar hebt, zal je wel op je rode teentjes getrapt zijn. Vorig jaar blies Ferrari ook van meet af aan hoge ogen in de wintertest om vervolgens steeds verder weg te zakken in het seizoen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 11:45

Minimum gewicht is ondertussen alweer 722kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Laatst online: 11-09 17:46
Rudios schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:56:
[...]

Feit blijft dat RB van scratsch af een nieuwe auto gebouwd heeft en met een basic ontwerp aan de wintertest begint. Lees maar de stukken erop na wat de filosofie van Newey is. Maargoed, aangezien jij een Ferrari avatar hebt, zal je wel op je rode teentjes getrapt zijn. Vorig jaar blies Ferrari ook van meet af aan hoge ogen in de wintertest om vervolgens steeds verder weg te zakken in het seizoen.
Feit dat hij +9 krijgt en jij nada wil wel wat zeggen sorry. Inderdaad beetje kort door bocht zo'n antwoord, maar jouw stuk was niet zo serieus te nemen. Mercedes een doorontwikkelde 2016 auto? Bijna alle teams hebben al een vol jaar (en sommige teams zelf 1,5 jjaar; lees Torro Rosso) aan ontwikkeling in deze 2017 chassis zitten.

Dat RBR nu niet met een volledig ontwikkelde auto test, dat zou kunnen, maar het zal me niet verbazen als ook andere teams nog verrassingen gaan onthullen volgende week, of zelfs pas in Melbourne.

kimi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

[...]

Die reactie kreeg je omdat je verhaal kant en klare kwatsch is. Zowel Ferrari, als Red Bull, als Mercedes, zelfs Manor, hebben compleet nieuwe auto's opgebouwd omdat de reglementen zijn veranderd. Geen enkel team kon de 2016 auto een beetje aanpassen en dan weer verder gaan, zoals dat misschien in 2015 en 2016 gedeeltelijk wel kon. Tuurlijk neem je wat ervaringen mee van voorgaande jaren maar om te zeggen dat de 2017 Mercedes een doorontwikkelde 2016 is, is aperte onzin.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

De term "clean sheet" die Horner af en toe bezigde in interviews wil niet zeggen dat ze niet hebben doorontwikkeld.

Ik weet zo niet meer waar ik het heb gelezen of gehoord, maar volgens mij is ook voor deze RB13 gewoon de tekening van de RB12 gepakt en dus is het feitelijk allemaal doorontwikkeling, ook bij Red Bull.
Zou ook gek zijn om alleen omdat de boel wat breder is, al het voorgaande overboord te gooien.

Ik denk simpelweg dat er veel details weggemikt zijn en dat men daar opnieuw over is gaan nadenken.

Ik zal eens kijken of ik daar nog iets van terug kan vinden...

Te koop....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Jrk3G1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6QnHtOd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SkK37Kz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aZZzS3P.jpg

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

yorkick schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:00:
[...]

Feit dat hij +9 krijgt en jij nada wil wel wat zeggen sorry. Inderdaad beetje kort door bocht zo'n antwoord, maar jouw stuk was niet zo serieus te nemen. Mercedes een doorontwikkelde 2016 auto? Bijna alle teams hebben al een vol jaar (en sommige teams zelf 1,5 jjaar; lees Torro Rosso) aan ontwikkeling in deze 2017 chassis zitten.

Dat RBR nu niet met een volledig ontwikkelde auto test, dat zou kunnen, maar het zal me niet verbazen als ook andere teams nog verrassingen gaan onthullen volgende week, of zelfs pas in Melbourne.
Mijn verhaal is natuurlijk ook gedeeltelijk hypothetisch.. Niemand weet helemaal hoe het zit en zullen we moeten wachten hoe de kaarten in Mebourne geschud worden. 1 ding weet ik wel, dat de wintertest verdomd weinig zegt over hoe een auto er echt voor staat.

[ Voor 55% gewijzigd door Rudios op 01-03-2017 22:19 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
(Leazy copy post van F1Today)

Tijden testdag 3 in 2016:
1. Bottas Williams FW38 1:23.261 108 ● PIT
2. Hamilton Mercedes W07 1:23.622 +0.361 73 ● PIT
3. Magnussen Renault RS16 1:23.933 +0.672 126 ● PIT
4. Vettel Ferrari SF16-H 1:24.611 +1.350 151 ● PIT
5. Button McLaren MP4-31 1:25.183 +1.922 121 ● PIT
6. Ricciardo Red Bull Racing RB12 1:25.235 +1.974 135 ● PIT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
McBoom schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Celis heeft deels dezelfde achtergrond als Stroll, alleen nog nooit zo hoog als Stroll geëindigd (Stroll is een paar keer op nr1 geëindigd bij een kampioenschap, Celis nog nooit volgens mij, niet eens top 3 bij dezelfde classes).
Bijv: Stroll nr1 wereldkampioen Formule 3.. Celis: nr 11 wereldkampioenschap Formule 3.
Daar zit wel wat verschil tussen deze 2, oke hoe ik het zo lees heeft Celis geen volledig kampioenschap gedraaid, maar kijkend naar zijn plaatsen waar hij geëindigd is, zou hij dat ook niet snel geworden zijn.
Uiteraard, ook hier zit natuurlijk weer een verschil tussen de auto's (celis is een renault kenner) waar ze mee gereden hebben. Maar kijkend naar de feiten, en dus de prijzen die in de wacht gesleept zijn, staat Stroll toch wel (flink) boven Celis JR.

Ook kijkend naar de historie van Celis is het een echte job hopper (van de 1 naar de ander) en heeft nooit zodanig gepresteerd dat je denkt: wow. Goed bezig! Altijd laag geëindigd. 1x een volledig seizoen meegedraaid en de eerste wow binnen gesleept: 16e plek.

Hij zal weleens wat goeds gedaan hebben (vroeger, met karten), persoonlijk kan ik niks vinden (op gebied van goede resultaten zoals de andere guppies als Verstappen, Van Doorne en Stroll) :P
Rudios schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:15:
Mijn verhaal is natuurlijk ook gedeeltelijk hypotherisch.. Niemand weet helemaal hoe het zit en zullen we moeten wachten hoe de kaarten in Mebourne geschud worden. 1 ding weet ik wel, dat de wintertest verdomd weinig zegt over hoe een auto er echt voor staat.
Ja joh, RBR begint volgende week pas met de leukere testen (voor de fans dan, helaas krijgen fans vrijwel geen nuttige informatie door, alleen ''leuke'' informatie waar je niks mee kan). Ook voor de teams is het zeer belangrijk om niks prijs te geven aan hun directe concurrentie, het is al verdomd lastig om op hetzelfde circuit met alle teams tegelijk je auto te moeten gaan testen (terwijl er niks mag lekken).
Niemand kan vol gaan = geheimen verklappen, ik denk dat RBR op dit gebied wel een leuke strategie hanteert, want ze laten echt weinig los op gebied van performance. Beperkt aantal rondes rijden wat genoeg is voor de data, niet vol gas, weinig dingetjes en datjes op de wagen (zeer logisch imo, die zaken kan je volgende week ook testen waardoor je de concurrentie voor blok zet).

Maar helaas, elk team houd zich in vrees ik (sowieso Mercedes, Ferrari en RBR laten nog ''niks'' zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
D-Ed schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:21:
(Leazy copy post van F1Today)

Tijden testdag 3 in 2016:
1. Bottas Williams FW38 1:23.261 108 ● PIT
2. Hamilton Mercedes W07 1:23.622 +0.361 73 ● PIT
3. Magnussen Renault RS16 1:23.933 +0.672 126 ● PIT
4. Vettel Ferrari SF16-H 1:24.611 +1.350 151 ● PIT
5. Button McLaren MP4-31 1:25.183 +1.922 121 ● PIT
6. Ricciardo Red Bull Racing RB12 1:25.235 +1.974 135 ● PIT
1 Bottas Mercedes 1m19.705s
2 Vettel Ferrari 1m19.952s
3 Ricciardo Red Bull 1m21.153s
4 Palmer Renault 1m21.396s
5 Hulkenberg Renault 1m21.791s
6 Ericsson Sauber 1m21.824s
7 Grosjean Haas 1m22.118s
8 Hamilton Mercedes 1m22.175s
9 Stroll Williams 1m22.351s
10 Alonso McLaren 1m22.598s
11 Sainz Toro Rosso 1m23.540s
12 Celis Force India 1m23.568s
13 Kvyat Toro Rosso 1m23.952s

Achja, mij maakt het niet uit wat de tijden zijn, maar wel vreemd dat ik andere tijden heb dan jij hebt :P Hey halleu, het is al 22:31!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Laat maar :P

[ Voor 97% gewijzigd door McBoom op 01-03-2017 22:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
LopendeVogel schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:28:
[...]

Achja, mij maakt het niet uit wat de tijden zijn, maar wel vreemd dat ik andere tijden heb dan jij hebt :P
Goed lezen. Hij zei 2016 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
McBoom schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:29:
[...]

Waarom rijden ze allemaal in auto's van vorig seizoen :? En Button weer terug van z'n pensioen/sebattical? En waarom is Bottas weer terug bij Williams? Stroll toch gewipt? Vragen... Vragen...
nvm, maakt ook niet uit xd

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 01-03-2017 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

LopendeVogel schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:29:
[...]

Deze beste tweaker weet niet wat hij aan het bekijken is :P Vandaar dat ik even de correcte versie geplakt hebt, de tijden die vandaag gereden zijn :P
Ik zag later dat het de tijden van '16 waren. Daarom ook geen tijden posten naast die van '17. Schept alleen maar verwarring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
McBoom schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:31:
[...]

Ik zag later dat het de tijden van '16 waren. Daarom ook geen tijden posten naast die van '17. Schept alleen maar verwarring :P
Ja schandalig van mij, ik geef de tijd a 22:33 de schuld, what happened, happened and that's it! (~Aldus: Stroll the Wheelbreaker)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 11:45
Ze zijn allemaal van scratch begonnen. De bredere banden, lagere maar bredere achtervleugels, hogere diffuser en breder bodywork zorgen voor compleet andere eisen aan hoe de luchtstromen moeten lopen om optimaal te zijn.

Het is niet dat je dan alles wat je al weet over formule auto's overboord moet gooien, uiteraard kan je ideeën herhalen en globaal hebben ze dezelfde vorm, maar gewoon onderdelen copy-pasten is er echt niet bij hoor.

Uiteindelijk gaat het om kleine marges in deze sport en daarvoor moeten alle details juist zijn. Doordat op bijna alle plekken lengtes breedtes en hoogtes zijn veranderd, veranderen ook alle details, en moet je dus een compleet nieuw ontwerp maken om goed te zitten.

Misschien kom je door de lagere achtervleugel wel tot conclusie dat je een andere ophanging beter zou zijn, door de andere ophanging veranderd je rijhoogte, dus moet je de diffuser aanpassen, waardoor je voorvleugel een andere vorm nodig heeft om de lucht naar de diffuser te geleiden. Doordat je nu meer grip hebt met bredere banden, kan je langere tijd vol gas geven, maar dan wordt je motor heter, dus moet je koeling daarop aangepast worden. Het is allemaal met elkaar verweven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sly zegt dit:
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/594441b9dcb34aa494aa33e7227a3e18.png

f1today.net zegt dit:
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/8619d66d470a435d9075a060c1ec8ff2.png

Vreemde verschillen in totaal aantal laps.... 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door albino71 op 01-03-2017 23:21 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Top speeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
Even een paar pagina's terugkijken. Rudios in "[F1] Seizoen 2017 - Wintertests Barcelona"
Excuus, dit zijn ze van MAANDAG
N.B. Het zijn de topsnelheden bij de speed trap.

[ Voor 6% gewijzigd door ArnevdS op 01-03-2017 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xgfxvlam6viy.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
LopendeVogel schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:28:
[...]

Achja, mij maakt het niet uit wat de tijden zijn, maar wel vreemd dat ik andere tijden heb dan jij hebt :P Hey halleu, het is al 22:31!!!
No worries! Ik ga me voor de rest ook niet mengen in het debat en voorspellingen ;) Over het algemeen lees ik gewoon mee _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraSub
YouTube: 2017 Barcelona Test 1, Day 3 - Paddock Uncut

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 01-03-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Is die foto van nu? Want dat lijkt erop dat Stroll morgen alweer op 4 kan komen :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:40
Humma Kavula schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:39:
[...]

Is die foto van nu? Want dat lijkt erop dat Stroll morgen alweer op 4 kan komen :+
:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnevdS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Humma Kavula schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:39:
[...]

Strolldonado... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ah, volgens Ted's Notebook is de naam Renault op de STR motor "up for the highest bidder".
Kom er maar in Dacia!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

StevoMark10 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:39:
[...]
Desalniettemin heeft Stroll meer dan een normale rookie kunnen testen, papa Stroll heeft hele circuits afgehuurd en met een speciaal team vanuit Williams daar getest (zoals eerder vandaag ook gelinked stond naar een nieuwsbericht hierover).
Vergeet het simulator-verhaal niet: Stroll Senior had de nieuwe simulator van Williams betaald. Maar Massa en Bottas konden die niet gebruiken omdat Stroll Senior eiste dat er de F3-software op ging draaien zodat zoonlief 24/7 kon testen (naast het testen op de circuits). Massa en Bottas moesten het maar met een gedateerde simulator doen die lang niet zo goed was als de nieuwe. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:11

Destruction

(ex-)Automonteur

JeroenTheStig schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:06:
Ik kan mij niet herinneren dat ik het voorseizoen zo intensief heb gevolgd in de 24 jaar dat ik formule 1 volg. Waarschijnlijk vanwege de (misschien te?) hoge verwachtingen van Max. Erg leuk ook om hier dit topic te volgen gedurende de testdagen en alle geruchten en voorspellingen te lezen.

Wat mij vooral is opgevallen de afgelopen twee dagen:
  • De dreigende flop van het laten debuteren van Lance Stroll. Als we Villeneuve moesten geloven dan zou deze meneer 2 klassen beter moeten zijn dan Max. Het enige wat ik zie is dat hij voornamelijk schade rijdt.
Ik heb Stroll niet eerder zien racen, in die zin dat ik de opstartklassen niet gevolgd heb. Als je je er dan in gaat verdiepen, kom je met name crashes en andere stupide acties tegen. Ook zag ik gisteren een interview met 'm. Die gezichtsuitdrukking die er dan bij zit.. Het deed me gewoon aan Maldonado denken, al had Maldonado nog een iets intelligentere blik (daarachter zat vrijwel zeker testbeeld). Ik denk dat alle kritiek die Villeneuve had op Max juist op Lance van toepassing gaat zijn.
JeroenTheStig schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:38:
[...]

hij heeft dat niet letterlijk gezegd, maar alle punten van kritiek die hij op Verstappen heeft, al dan niet terecht (roekeloos, te jong, veel schade, rijden alsof het een videogame is, niet volwassen genoeg) gelden ineens niet meer voor Stroll.
Dat wisten we eigenlijk toch ook al? Stroll is een landgenoot van Villeneuve, daar kan natuurlijk niets mis mee zijn. Max daarentegen, is de zoon van Jos, en dat boterde vroeger niet echt als ik het me goed herinner, dat zal er ongetwijfeld e.e.a mee te maken hebben. Lekker bashen. Dan heb ik meer respect voor iemand als Mika Häkkinen, die in eerste instantie ook veel kritiek had op Max' vroege debuut maar later aangaf dat-ie er naast zat en dat Max het eigenlijk prima deed.

* Destruction neemt dus Villeneuve allang niet meer serieus. Wel is het een irritatiefactortje dat men die zeikstraal een podium geeft voor z'n (tot nu toe) onterechte geklaag over Verstappen.

Heeft laatstgenoemde foutjes gemaakt en minder verstandige dingen gedaan? Ja, absoluut. Zie Melbourne '16 (tieren over de radio, doe maar niet...), Monaco '16 (3x crashen in 1 weekend? Dat is op z'n best 'matig') en natuurlijk Spa '16 (het was nergens voor nodig om meteen in de 1e bocht verloren plaatsen goed te willen maken). Maar Villeneuve is/was wel 100% heilig en perfect zeker?

dit hele verhaal getypt hebbende, bedenk ik me dat dit wellicht ietwat offtopic is, maar ik wil het toch even kwijt.

[ Voor 36% gewijzigd door Destruction op 02-03-2017 02:23 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Even de originele bron niet kunnen vinden en misschien gemist in alle postgeweld hier en dus risico op een repost; https://nl.motorsport.com...-mercedes-vechten-878768/

Dit denk ik ook. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:49
Hoevaak gaat de naam van Stoffel Vandoorne verkeerd geschreven worden?
Ik zie nu al vaak Van Doorne langskomen, maar het is geen Nederlander! ;)

Moet binnenkort maar ook in dat rode vlak denk ik zoals toen tussen Giedo/Guido!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Live blog voor vandaag:
http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertest

here we go again!

Vandaag met (kunstmatig) natte baan en Max! Dat moet wel goed komen dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 02-03-2017 08:13 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
albino71 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:35:
Sly zegt dit:

f1today.net zegt dit:

Vreemde verschillen in totaal aantal laps.... 8)7
De ronden van F1 Today kloppen. Bij Sly klopt zelfs de tijd van Hamilton niet, geen betrouwbare site imo.
Hier de officiële:
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/3/barcelona-day-3---the-latest-from-testing-in-spain/_jcr_content/featureContent/image_13.img.jpg/1488388567602.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

WAARSCHIJNLIJK GEEN WILLIAMS
Williams kan na de crash gisteren van Lance Stroll vandaag waarschijnlijk niet in actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Okay, vandaag dus de natte test. Ben ik de enige die twijfelt hoe goed dat gaat? Ze hebben vannacht en vanochtend het circuit onder water gezet, en doen dat vanmiddag nog een keer. Vervolgens gaan daar 10 9* autos overheen rijden, en dan moet dat 4 uur nat blijven? Als er beetje serieus gereden worden staan ze om 11 uur op de slicks volgens mij....

*Zie net dat Williams waarschijnlijk niet rijdt vandaag. Toppertje hoor, die Stroll :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
And.... in other news from yesterday.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Damian schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:28:
WAARSCHIJNLIJK GEEN WILLIAMS
Williams kan na de crash gisteren van Lance Stroll vandaag waarschijnlijk niet in actie.
Hmm schijt voor ze. Was te verwachten. Weten we al wat meer over de oorzaak van de crash en waar Stroll "slachtoffer" van was?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nieuwe helm van Stroll is ook bekend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://static.evanscycles.com/production/helmets--protection/helmets/product-image/969-638/egg-helmets-crash-dummy-sam-kids-helmet-skin-yellow-EV232832-1000-2.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:48
*O*
Afbeeldingslocatie: https://img.f1today.eu/x/full/photos/58b7c9abaf6234f548a097468ccc32d9cdcbdfaa3fb28.jpg

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Dit moet toch lachen zijn voor zo'n vrachtwagenchauffeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Jasphur schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:31:
[...]

Dit moet toch lachen zijn voor zo'n vrachtwagenchauffeur.
Zouden die rondetijden ook getimed worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:39
Valt me mee (of tegen?) dat het geen Mercedes vrachtwagen is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Heeft "Caviny" Manor overgenomen en is dit hun nieuwe bolide? Innovatieve vloeibare diffuser!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Jasphur schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:29:
[...]

Hmm schijt voor ze. Was te verwachten. Weten we al wat meer over de oorzaak van de crash en waar Stroll "slachtoffer" van was?
Jep:
https://nl.motorsport.com...probleem-met-auto-878679/

Eerste spin was driver error.
2e crash was een samenloop van omstandigheden die het team nog aan het onderzoeken is...

Overigens heeft Hamilton medelijden met hem :P :
https://nl.motorsport.com...lijden-met-stroll-878787/

[ Voor 0% gewijzigd door kevlar01 op 02-03-2017 08:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Rudios schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Mijn verhaal is natuurlijk ook gedeeltelijk hypothetisch.. Niemand weet helemaal hoe het zit en zullen we moeten wachten hoe de kaarten in Mebourne geschud worden. 1 ding weet ik wel, dat de wintertest verdomd weinig zegt over hoe een auto er echt voor staat.
Dat roepen een hoop mensen maar ieder team zal er vanaf begin af aan lekker bij willen zitten. Het feit dat Mercedes en Ferrari volledige simulaties af kunnen werken zonder noemenswaardige problemen en al wel aan de gang kunnen met de "tierelantijntjes" zoals sommigen het omschrijven betekent gewoon dat ze de zaken goed op orde hebben daar.

Iedereen was er ook van overtuigd dat de regelwijzigingen icm Newey een garantie zou zijn voor een winnende auto bij RedBull... alsof ze bij Mercedes en Ferrari lekker op de handen zijn gaan zitten en niks hebben zitten doen en of Newey altijd een garantie is voor een snelle wagen (MP4/17, MP4/18, MP4/19 anyone).

Dat niemand weet hoe het exact zit heb je gelijk in maar ik geloof absoluut niet dat men aan het "sandbaggen" is bij RB en dat ze zich aan het verstoppen zijn... het heeft er in ieder geval alle schijn van dat de pikorde gewoon gebleven is zoals ie was in de voorste regionen van het veld.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Beetje vreemd dat ze de baan zo nat maken.
Ik dacht dat ze waren voorzien van zo'n sproeier installatie om de hele baan kunstmatig nat te houden, valt weer tegen.

Vandaag 17 graden, licht bewolkt en brede banden... Dat is zo droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
R2D2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:36:
[...]

Dat roepen een hoop mensen maar ieder team zal er vanaf begin af aan lekker bij willen zitten. Het feit dat Mercedes en Ferrari volledige simulaties af kunnen werken zonder noemenswaardige problemen en al wel aan de gang kunnen met de "tierelantijntjes" zoals sommigen het omschrijven betekent gewoon dat ze de zaken goed op orde hebben daar.

Iedereen was er ook van overtuigd dat de regelwijzigingen icm Newey een garantie zou zijn voor een winnende auto bij RedBull... alsof ze bij Mercedes en Ferrari lekker op de handen zijn gaan zitten en niks hebben zitten doen en of Newey altijd een garantie is voor een snelle wagen (MP4/17, MP4/18, MP4/19 anyone).

Dat niemand weet hoe het exact zit heb je gelijk in maar ik geloof absoluut niet dat men aan het "sandbaggen" is bij RB en dat ze zich aan het verstoppen zijn... het heeft er in ieder geval alle schijn van dat de pikorde gewoon gebleven is zoals ie was in de voorste regionen van het veld.
Klopt inderdaad. Maar wat we wel weten is dat RB nog niet met het aero pakket rijdt. Dat zie je ook aan de vormgeving en vleugeltjes op de auto.

Niemand die het weet, maar het is wel fijn als je gewoon voorin meedoet. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik las ergens hier dat iemand gezegd had dat Horner gezegd had dat ze langzaam onderdelen op de auto aan het plakken zijn.

Heb ik dit verkeerd gelezen? En zo niet, iemand een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Damian schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:38:
Ik las ergens hier dat iemand gezegd had dat Horner gezegd had dat ze langzaam onderdelen op de auto aan het plakken zijn.

Heb ik dit verkeerd gelezen? En zo niet, iemand een bron?
Als je teds notebook op youtube Day 1 kijkt zegt Adrian Newey dat in het interview, geen Horner maar wel hetzelfde team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
TheBrut3 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:36:
Beetje vreemd dat ze de baan zo nat maken.
Ik dacht dat ze waren voorzien van zo'n sproeier installatie om de hele baan kunstmatig nat te houden, valt weer tegen.

Vandaag 17 graden, licht bewolkt en brede banden... Dat is zo droog.
Het gaat er ook om dat ze eerst op Full Wet testen. Daarna intermediate en dan in de middag gewoon weer op slicks kunnen. Daarom wordt de baan maar 1 keer nat gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

kevlar01 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:35:
[...]

Jep:

2e crash was een sameloop van omstandigheden die het team nog aan het onderzoeken is...

Hami heeft wel een punt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Zahariac schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Het gaat er ook om dat ze eerst op Full Wet testen. Daarna intermediate en dan in de middag gewoon weer op slicks kunnen. Daarom wordt de baan maar 1 keer nat gemaakt.
wat ik heb gelezen is dat ze hem opnieuw nat maken tijdens de lunch dus vanmiddag ook een natte baan
Een regenbui had volstaan, maar het blijft voorlopig droog in Barcelona. Dus moest plan B in werking worden gezet: gigantische tankwagens gooien water over het asfalt. Dat begon woensdagavond al en gaat donderdagochtend door, waarna het ritueel in de middagpauze herhaald wordt.
http://www.gpupdate.net/n...rkt-het-en-wie-rijden-er/

[ Voor 33% gewijzigd door hjvg op 02-03-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Mad-Matt schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:42:
[...]

Hami heeft wel een punt denk ik.
Jep, is denk ik inderdaad het moeilijkste jaar om in te stappen. Dus moeten Stroll nog een kans geven, al heeft hij natuurlijk wel al wat credits verspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
hjvg schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:43:
[...]

wat ik heb gelezen is dat ze hem opnieuw nat maken tijdens de lunch dus vanmiddag ook een natte baan

[...]

http://www.gpupdate.net/n...rkt-het-en-wie-rijden-er/
Oh ze hadden eerder andere berichten gegeven. Maar komt misschien ook omdat het zulk mooi weer is. Die baan is inderdaad zo droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
kevlar01 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:35:
[...]

Jep:

2e crash was een samenloop van omstandigheden die het team nog aan het onderzoeken is...

Oke als je het zo leest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik verwacht zo wel gelijk actie op de baan. Het lijkt me dat een team zoveel mogelijk op nat wil testen nu het kan.

Klein verschil ook maar
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C55bgFXXEAAXuxw.jpg:large

[ Voor 30% gewijzigd door TheBrut3 op 02-03-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Ik hoop dat Verstappen als eerste de baan op gaat. Hoe natter de baan hoe beter! (Voor hem).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:05
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C55bgFXXEAAXuxw.jpg

Links de 2017 band en rechts de 2016 band.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Ze zijn al bezig met racen hoor :+
Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2017/3/2/88609ce7-dfbd-4288-ac97-4e9b400bc6a6_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Chassis Williams beschadigd. Die auto komt niet meer in actie. Ze gaan vandaag een nieuwe auto opbouwen. Dus geen Williams op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:59

swv

Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:55:
Ik hoop dat Verstappen als eerste de baan op gaat. Hoe natter de baan hoe beter! (Voor hem).
Correct >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ah, ik zie meteen een "wet" tekentje bij VER staan (als eerste van alle rijders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Readdy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:57:
[afbeelding]

Links de 2017 band en rechts de 2016 band.
holy shit, niet gerealiseerd dat die banden zoveel breder waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ja hoor, Max is als eerste op de baan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:55:
09:02 Verstappen is the first car to head out for a lap.

Nou bij dezen ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Moet ook wel, denk dat binnen 5 ronden de baan is drooggereden. Waarom doen ze dat niet op een circuit met sprinklers, zoals Paul Ricard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:59

swv

Spotmatic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:02:
Ja hoor, Max is als eerste op de baan! :D
Dat zeg ik; correct >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Staat er al VER ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Verstappen zet tijd neer
Max Verstappen doet gelijk maar een getimede ronde, een 1:45.735 1:41.7 om mee te beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchCrownNL op 02-03-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
1.M. Verstappen 1:45:735

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Hij zat al aan 1:41.7 hoor :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Readdy
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C55gU03WMAEe5rs.jpg:large
Alvast een mooie actie shot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Haal er maar 4 seconden van af

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
Roamor schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:04:
Moet ook wel, denk dat binnen 5 ronden de baan is drooggereden. Waarom doen ze dat niet op een circuit met sprinklers, zoals Paul Ricard?
Gister ergens gelezen: Er zijn geen sprinklers op het circuit.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Als het zo doorgaat zal de rest op intermediates of zelfs slicks moeten starten. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Redbull denkt als wij nu eens wat rond rijden op de baan kan de rest minder lang testen in natte omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:24

Coldcat

HODL

melantrix schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:07:
[...]

Gister ergens gelezen: Er zijn geen sprinklers op het circuit.
Volgens mij droogt de baan ook erg snel op, ik snap niet dat veel teams nog wachten met de test.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe Max vanochtend in de auto stapte. Hij is toch een beetje 'de benchmark' in het oog van het publiek, na zijn briljante optreden in Brazilie. Kan mij voorstellen dat hij er ook echt gniffelend zin in heeft. Even een showtje geven. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
Ik vraag me af hoe lang ze daadwerkelijk een natte baan hebben. Waarom hebben ze niet tijdelijk sprinklers of waterkanonnen (zoals boeren die ook gebruiken bijvoorbeeld) naast de baan gezet, hoeft de wereld niet te kosten en ze hadden het een paar keer per dag een half uurtje kunnen laten regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Max weer in de pit. Meteen op intermediates? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:39
1:41.706 voor Max.... Denk dat hij wel kan inpakken, gisteren is er 1.19 hoog gereden :+ RBR weet echt niet wat ze aan het doen zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Readdy
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C55hGLTWMAA7yQF.jpg

Nog een mooie foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:24

Coldcat

HODL

B-Real schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:09:
Ik vraag me af hoe lang ze daadwerkelijk een natte baan hebben. Waarom hebben ze niet tijdelijk sprinklers of waterkanonnen (zoals boeren die ook gebruiken bijvoorbeeld) naast de baan gezet, hoeft de wereld niet te kosten en ze hadden het een paar keer per dag een half uurtje kunnen laten regenen.
Het lijkt me niet ideaal uit het veiligheidsoogpunt.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Alle andere rijders doen 1 rondje en gaan dan meteen weer de pit in... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Laatst online: 09:07
B-Real schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:09:
Die dingen kan je niet laten staan stel er vliegt er eentje van de baan tegen zo'n ding aan. Kost denk teveel tijd als je dat om het halfuur wilt doen.
Pagina: 1 ... 14 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten als forumcrew dat dit topic niet heel serieus is en dat er de nodige slowchat plaatsvindt. Dat vinden we niet erg. We gaan nu alleen wel vragen om de HK reacties, steeds maar met flauwe plaatjes of filmpjes reageren of troll/sarcastische reacties op elkaar achterwege te laten. Hou het topic vriendelijk en leuk voor elkaar. :)