McBoom schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:30:
[...]
Celis Jr. is vandaag de tester voor FI (zelfde motor en gewicht), maar ik heb van hem niet gezien dat hij maar één keer gecrasht is. Ik heb nog nooit van de beste man gehoord en ook niet dat hij zoveel KM in een F1 auto gereden heeft. Daarnaast is (bij mijn weten) FI ook niet in het bezit van een superdeluxe simulator. Ik vind dat je dan best een prutser ben als je 2x schade weet te rijden, waarbij de ene keer de testdag door het afvoerputje gaat en bij de tweede keer je een auto bijna compleet afschrijft.
Celis heeft deels dezelfde achtergrond als Stroll, alleen nog nooit zo hoog als Stroll geëindigd (Stroll is een paar keer op nr1 geëindigd bij een kampioenschap, Celis nog nooit volgens mij, niet eens top 3 bij dezelfde classes).
Bijv: Stroll nr1 wereldkampioen Formule 3.. Celis: nr 11 wereldkampioenschap Formule 3.
Daar zit wel wat verschil tussen deze 2, oke hoe ik het zo lees heeft Celis geen volledig kampioenschap gedraaid, maar kijkend naar zijn plaatsen waar hij geëindigd is, zou hij dat ook niet snel geworden zijn.
Uiteraard, ook hier zit natuurlijk weer een verschil tussen de auto's (celis is een renault kenner) waar ze mee gereden hebben. Maar kijkend naar de feiten, en dus de prijzen die in de wacht gesleept zijn, staat Stroll toch wel (flink) boven Celis JR.
Ook kijkend naar de historie van Celis is het een echte job hopper (van de 1 naar de ander) en heeft nooit zodanig gepresteerd dat je denkt: wow. Goed bezig! Altijd laag geëindigd. 1x een volledig seizoen meegedraaid en de eerste wow binnen gesleept: 16e plek.
Hij zal weleens wat goeds gedaan hebben (vroeger, met karten), persoonlijk kan ik niks vinden (op gebied van goede resultaten zoals de andere guppies als Verstappen, Van Doorne en Stroll)

Rudios schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:15:
Mijn verhaal is natuurlijk ook gedeeltelijk hypotherisch.. Niemand weet helemaal hoe het zit en zullen we moeten wachten hoe de kaarten in Mebourne geschud worden. 1 ding weet ik wel, dat de wintertest verdomd weinig zegt over hoe een auto er echt voor staat.
Ja joh, RBR begint volgende week pas met de leukere testen (voor de fans dan, helaas krijgen fans vrijwel geen nuttige informatie door, alleen ''leuke'' informatie waar je niks mee kan). Ook voor de teams is het zeer belangrijk om niks prijs te geven aan hun directe concurrentie, het is al verdomd lastig om op hetzelfde circuit met alle teams tegelijk je auto te moeten gaan testen (terwijl er niks mag lekken).
Niemand kan vol gaan = geheimen verklappen, ik denk dat RBR op dit gebied wel een leuke strategie hanteert, want ze laten echt weinig los op gebied van performance. Beperkt aantal rondes rijden wat genoeg is voor de data, niet vol gas, weinig dingetjes en datjes op de wagen (zeer logisch imo, die zaken kan je volgende week ook testen waardoor je de concurrentie voor blok zet).
Maar helaas, elk team houd zich in vrees ik (sowieso Mercedes, Ferrari en RBR laten nog ''niks'' zien).