Een oplossing voor het niet invullen van topicstart form

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Sorry als dit topic verkeerd staat
Hallo Tweakers!

De laatste tijd ben ik veel aan het rondkijken op het forum (met name videokaarten & beeldschermen) en dan wil ik nog weleens een oplossing geven voor een probleem.

Ik zie steeds vaker dat een topic word aangemaakt zonder dat men echt heeft gelezen wat hij/zij moet doen om het topic te starten.
Dan bedoel ik, het niet invullen van "Mijn vraag" "Mijn hardware&software", en "Dingen die ik al geprobeerd heb"
Dit is heel irritant als je mensen wilt helpen maar niet weet wat hun hardware is, en zo niet goed kan inschatten.

Een aantal voorbeelden :
1080p monitoren + 4k tv
2e Scherm (HDMI) niet herkend.
windows ziet 3de scherm niet meer
Maximale resolutie voor een laptop. (ook geen inzet door TS, dichtgezet door mod)
is mijn grafische kaart kappot?
Rx480 gamen+streamen (ook dichtgezet door Br00ky)
Recommended graphics met games

Zoals je ziet zijn het er best veel.
Ja ik irriteer mij hier heel erg aan, en daardoor krijg ik minder zin om anderen te helpen.

Kunnen wij met z'n allen een oplossing bedenken voor dit probleem? En eventueel "implementeren"?
Ik zat zelf te denken aan een vinkje (oid) achter het topictype "Ja ik heb dit echt goed aangevinkt". Al kan je hiermee ook niet voorkomen dat dit "gewoon" word aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
thomas1907 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:57:
Ik zat zelf te denken aan een vinkje (oid) achter het topictype "Ja ik heb dit echt goed aangevinkt". Al kan je hiermee ook niet voorkomen dat dit "gewoon" word aangevinkt.
Ben het met je eens dat het wel eens frustratie kan opleveren. In mijn sectie, Mobile, komen we ook veel van dit soort topic tegen.

Ik ben alleen bang dat een technische oplossing niet veel gaat helpen. De TS leest nu al niet goed, het lijkt me dan niet dat hij/zij een extra vinkje ineens wel goed zal lezen.

Verder is zo'n extra vinkje alleen maar vervelend voor de personen die een topic wel goed aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:27

Trouble

Everything is awesome

thomas1907 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:57:

Kunnen wij met z'n allen een oplossing bedenken voor dit probleem? En eventueel "implementeren"?
Even realistisch: hoe vaak heb jij de algemene voorwaarden van software echt doorgelezen en op 'ja dit heb ik gelezen' geklikt? Iedereen klikt het toch wel aan, en in de praktijk zal er misschien 1 op de 100 denken 'ooooh wacht, nog even checken'.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
rens-br schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Ben het met je eens dat het wel eens frustratie kan opleveren. In mijn sectie, Mobile, komen we ook veel van dit soort topic tegen.

Ik ben alleen bang dat een technische oplossing niet veel gaat helpen. De TS leest nu al niet goed, het lijkt me dan niet dat hij/zij een extra vinkje ineens wel goed zal lezen.

Verder is zo'n extra vinkje alleen maar vervelend voor de personen die een topic wel goed aanmaken.
Ik dacht iets van *als je het vinkje niet aanvinkt, dat je niet kan posten.* Maar dat is inderdaad een punt voor de mensen die wel goed lezen.
Trouble schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:45:
[...]

Even realistisch: hoe vaak heb jij de algemene voorwaarden van software echt doorgelezen en op 'ja dit heb ik gelezen' geklikt? Iedereen klikt het toch wel aan, en in de praktijk zal er misschien 1 op de 100 denken 'ooooh wacht, nog even checken'.
Klopt, maar toch fijn als er wat aan gedaan kan worden.

Misschien een idee om standaard ipv "Ik wil een feedback *etc*" de "Ik wil een vraag stellen" aangevinkt te hebben, en dus standaard het form in de tekstbox hebben?
De meeste "nieuwe" mensen die stellen meestal vragen, en mensen die een feedbacktopic willen starten zijn meestal al wat langer online, dus die weten het wel te vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door thomas1907 op 20-02-2017 12:18 . Reden: Betere zinnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
thomas1907 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:18:
Misschien een idee om standaard ipv "Ik wil een feedback *etc*" de "Ik wil een vraag stellen" aangevinkt te hebben, en dus standaard het form in de tekstbox hebben?
De meeste "nieuwe" mensen die stellen meestal vragen, en mensen die een feedbacktopic willen starten zijn meestal al wat langer online, dus die weten het wel te vinden.
Dit lijkt me dan inderdaad wel een nuttige maatregel / oplossing. Er worden naar mijn idee ook veel meer 'vraag-topics' gestart dan Discussie-topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom is een technische oplossing noodzakelijk? Daarmee pest je alleen maar de mensen die wél doen wat ze moeten doen. Dat template is sowieso maar een richtlijn, dat hoeft niet gevolgd te worden zolang alle informatie maar in de TS staat.

Mensen die niet genoeg informatie geven zul je altijd blijven houden. Sommige mensen denken vooral ook oprecht dat ze alle nodig info geven terwijl ze juist heel vaag zijn. Daar doe je niks aan en juist daarvoor hebben we moderators die helpen met het beschikbaar krijgen van meer info en in het ergste geval het topic afkappen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
NMe schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:25:
Waarom is een technische oplossing noodzakelijk? Daarmee pest je alleen maar de mensen die wél doen wat ze moeten doen. Dat template is sowieso maar een richtlijn, dat hoeft niet gevolgd te worden zolang alle informatie maar in de TS staat.

Mensen die niet genoeg informatie geven zul je altijd blijven houden. Sommige mensen denken vooral ook oprecht dat ze alle nodig info geven terwijl ze juist heel vaag zijn. Daar doe je niks aan en juist daarvoor hebben we moderators die helpen met het beschikbaar krijgen van meer info en in het ergste geval het topic afkappen.
Er hoeft niet persee veel technisch gedaan te worden hiervoor.

De meeste topics (die dus niet het form volgen) duren of heel lang, of worden nooit opgelost. Zie voorbeelden.
Ik ben er zelf ook over uit dat er niks technisch gedaan hoeft te worden, puur het bolletje "Ik wil een vraag stellen" standaard aanvinken en het form standaard in de textbox.

De mensen die langer actief zijn, en een feedbacktopic willen starten die kunnen dat bolletje wél vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

thomas1907 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:29:
[...]

De meeste topics (die dus niet het form volgen) duren of heel lang, of worden nooit opgelost. Zie voorbeelden.
Dat valt wel mee, "vroeger" hadden we dat template niet eens. :P
Ik ben er zelf ook over uit dat er niks technisch gedaan hoeft te worden, puur het bolletje "Ik wil een vraag stellen" standaard aanvinken en het form standaard in de textbox.
Dat lijkt me wel een goed idee. Met bonuspunten voor het aanpasbaar maken per subforum wat de default is.

Even voor de duidelijkheid: ik ga hier niet over en ben in dit subforum een user net als jij, dus dit is geen toezegging. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1