Wie gebruikt er recommended graphic settings van de game zelf of via nvidia experience ? hoe goed wordt dit afgesteld met de kracht van je videokaart ? raden jullie dit aan ? of is het beter om de games zelf te tweaken ?
elk systeem is anders ik zou persoonlijk het zelf in game doen dan kan je het beter aanpassen net zoals die "minimal requirements" moet je soms ook met een korreltje zout nemen verschilt per game natuurlijk.
Je zou altijd de settings zo hoog mogelijk kunnen zetten waarbij je 60 fps behoud voor een vloeiende speelervaring.
GTA VI - All aboard the hype train!!
hoe ver gaan jullie met het tweaken van de games ? totdat de videokaart luidruchtig wordt ? ongeveer 70-80-90 % gpu usage ? wat is de maatstaf buiten de framerate target ?
Persoonlijk koop ik een kaart om 100% te draaien en niet maar 70%.... Dat houdt namelijk in dat de settings hoger kunnen, of je CPU hem niet bij kan houden.lennox-06 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:13:
hoe ver gaan jullie met het tweaken van de games ? totdat de videokaart luidruchtig wordt ? ongeveer 70-80-90 % gpu usage ? wat is de maatstaf buiten de framerate target ?
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT
ik dacht altijd dat 100% gpu usage voor fps drops kon zorgen ?
Verwijderd
Fps drops is niet zo erg* als je maar een 60 hz scherm hebt die maar 60 fps dus maar kan weergeven dus als je op 60+ blijft is het prima dat je gpu op 100% zit, wat je niet wilt hebben is dat je cpu op de 100% zit want dan kun je echt lag/freezes krijgen.
Ik raad meestal altijd aan om zelf even met de settings te spelen en dingen als nvidia experience raad ik af.
Dingen zoals reflections kun je als je het lager/uit zet andere dingen een heel stuk hoger doen, zelfde als shadows lager zetten kun je redelijk wat andere meer belangrijke dingen ( mijn mening ) hoger zetten.
Het is het gewoon waard om even 3-10 minuten met de settings te spelen zodat je het meeste er uit haalt en ook dat je niet er later achter komt dat je de settings veel hoger had kunnen zetten of dat je toch wel een beetje anoyed van wat fps dipjes die je speelplezier bederven.
Ik raad meestal altijd aan om zelf even met de settings te spelen en dingen als nvidia experience raad ik af.
Dingen zoals reflections kun je als je het lager/uit zet andere dingen een heel stuk hoger doen, zelfde als shadows lager zetten kun je redelijk wat andere meer belangrijke dingen ( mijn mening ) hoger zetten.
Het is het gewoon waard om even 3-10 minuten met de settings te spelen zodat je het meeste er uit haalt en ook dat je niet er later achter komt dat je de settings veel hoger had kunnen zetten of dat je toch wel een beetje anoyed van wat fps dipjes die je speelplezier bederven.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 09:44 ]
Pagina: 1